Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Leaf 2010-2017 => Nissan => Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri => Emne startet av: Vikki på søndag 16. januar 2022, klokken 23:54

Tittel: Nissan leaf - D-mode og B-mode
Skrevet av: Vikkisøndag 16. januar 2022, klokken 23:54
Er helt ny eier av en 2013 modell og lurer på når kjører/ i hvilken situasjon  du i d-mode og b-mode?
Tittel: Sv: Nissan leaf - D-mode og B-mode
Skrevet av: kaiatmandag 17. januar 2022, klokken 10:23
Slik Nissan har tenkt det, kjører du i D-mode til vanlig og B-mode der du trenger "motorbrems", f.eks. i lange unnabakker. Dette er også slik jeg kjører. En del kjører likevel i B-mode til vanlig da de foretrekker å kjøre med mest mulig regenering.

Tittel: Sv: Nissan leaf - D-mode og B-mode
Skrevet av: Trekkoppbilfredag 11. mars 2022, klokken 23:05
Sitat fra: Vikki på søndag 16. januar 2022, klokken 23:54
Er helt ny eier av en 2013 modell og lurer på når kjører/ i hvilken situasjon  du i d-mode og b-mode?
Vanligvis bruker jeg d-mode hvis jeg trenger framdrift eller regenerering.
B-mode bruker jeg omtrent aldri. Da bruker jeg heller bremsepedalen om jeg trenger eksra regenerering.
N-mode er bra når det er hensiktsmessig å trille fritt.
Så det blir mest veksling mellom D og N under kjøring.
Skal man kjøre økonomisk, kan noe av det viktigste være å unngå  uhensiktsmessig regenerering.