Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => BYD (Build Your Dreams) => Tang EV600 => Emne startet av: Blitz på onsdag 10. november 2021, klokken 20:13
The most prominent design change is in the front of the vehicle which now comes with a more modern-looking, minimal grille . This year's model featured a grille that occupied a larger part of the front of the EV but the newer design comes with a smaller one with chrome trim. The newer grille also holds the "Tang" car logo.
Apart from this, the rest of the body hasn't been changed much. The rear and sides of the vehicle are almost indistinguishable from its older model, although the body length has been increased slightly. As such, the length, width, and height of the new BYD Tang EV are 4900mm x 1950mm x 1725mm, respectively, while the wheelbase stands at 2820mm.
Moving on to the SUV's engine, it is an electric motor with a power of 168kW (approximately 229 horsepower). The power has in fact been reduced when compared to the current single-motor version of the Tang EV. However, a dual-motor four-wheel-drive version is expected to be launched soon to compensate.
The lithium iron phosphate Blade Battery of the new BYD Tang EV has been upgraded with an increased density, rising from 140wh/kg to 150wh/kg, which is a considerable upgrade. Because of this, the battery life/range of the vehicle will be reaching 700 kilometers.
Current BYD Tang EV models on sale are three in number, namely long-range, four-wheel-drive high-performance, and four-wheel-drive high-performance flagship.
The newer model will be replacing the current single-motor variant and is set to be unveiled at the Guangzhou Auto Show on November 19.
https://www.gizmochina.com/2021/11/10/byd-tang-ev-announced-with-a-new-design-and-700km-battery-range/
Dagens Tang med firehjulsdrift har vel en NEDC rekkevidde på 500 km, så med det nye batteriet bør vel rekkevidden øke til 600-650 km NEDC og 500 km WLTP.
Trist at de fjerner grillen fra dagens versjon. Den nye ser desverre langt mer Kina ut. Jeg har avventet kjøp pga ryktene om oppgradert rekkevidde, men ble litt skuffet nå. Vi får se 19. november da.
Likte den nye grillen mye bedre, digre griller er veldig gammeldags på en elbil synes jeg. Med såpass rekkevidde kan den faktisk bli aktuell etterhvert, særlig om man kan fjerne drømmebygger bokstavene bakpå!
Sitat fra: Vaduz på torsdag 11. november 2021, klokken 16:57
Likte den nye grillen mye bedre, digre griller er veldig gammeldags på en elbil synes jeg. Med såpass rekkevidde kan den faktisk bli aktuell etterhvert, særlig om man kan fjerne drømmebygger bokstavene bakpå!
Den teksten er litt som å ha Home Sweet Home på veggen hjemme ::)
Sitat fra: JorgenM på torsdag 11. november 2021, klokken 04:38
Trist at de fjerner grillen fra dagens versjon. Den nye ser desverre langt mer Kina ut. Jeg har avventet kjøp pga ryktene om oppgradert rekkevidde, men ble litt skuffet nå. Vi får se 19. november da.
Var det noen som sa "Voldemort"?
Rekkevidden blir langt fra det som noen antyder her. 700 km nedc tilsvarer sannsynligvis i underkant av 600 wltp. I tillegg er det single motor som omtales ger, og forskjellen mellom 2wd og 4wd bruker å være ganske stor. Jeg tipper rundt 500 km på 4wd.
«The newer model will be replacing the current single-motor variant and is set to be unveiled at the Guangzhou Auto Show on November 19.»
Dette skjedde vel ikke?
Bilde av den "nye" Tang, synes fronten ser bedre ut uten grill.
Ser ut som at 2022 varianten får ett 108.8 kwh stort batteri, det er i så fall ett meget godt steg opp og da bør vel 500km real world rekkevidde være oppnåelig.
Kilde: https://topelectricsuv.com/news/byd/byd-tang-ev-norway/
https://topelectricsuv.com/news/byd/2022-byd-tang-ev-facelift/
Ser jo bra ut dette, større skjerm, større batteri, Dynaudio lydanlegg, Head up display ++
Da kom omsider faceliften av Tang. Jeg kommer ikke til å løpe til nærmeste RSA forhandler og oppgradere, men den har fått en grei oppgradering av batteriet. Rekkevidden har økt fra 400 til 530km og hurtiglading fra 110 til 170. (Jeg får som regel 119kW)
Så var det dette med prisen da. Man får mye fint til 699.900... Men om man må ha 7 seter så står den jo greit i forhold til andre SUV med 7 seter.
https://byd.no/modeller/tang-4x4
Er jo ikke noen ny bil,bare en oppgradering.
Sliter med å lade det batteriet jeg har idag hjemme.
Men på tur er det jo gull med nye batteriet sammen med raskere lading
Men var jo i danmark/tyskland med 400wltp.er egentlig mer enn nok...
Eneste som frister er Dynaudio
Noen som vet om de har fikset så man kan lade nye Tangen på v3 og v4- superchargers?
Sitat fra: Suverin på mandag 07. oktober 2024, klokken 12:58Noen som vet om de har fikset så man kan lade nye Tangen på v3 og v4- superchargers?
BYD Dolphin, BYD Seal 4×4, BYD Seal U og BYD Tang 4x4 Long Range kan lade på alle Tesla sine ladere. Når det gjelder BYD Tang 21-23, BYD Han og BYD Atto3, kan disse lade på Tesla sine V2-ladere. Flere eiere har uttrykt ønske om å kunne lade disse modellene på Tesla V3/V4, noe vi ved flere anledninger har videreformidlet til fabrikken. BYD har jobbet for å finne en løsning på dette, men vi har nå mottatt endelig informasjon om at dette dessverre ikke vil bli tilgjengelig på nåværende modeller, grunnet mangler i bilens hardware-konstruksjon.
Har de sagt noe om hvilke mangler i bilens hardware-konstruksjon?
Sitat fra: Hansi på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 01:37Har de sagt noe om hvilke mangler i bilens hardware-konstruksjon?
Har ikke funnet noe info,men jeg kjøper ikke ny tang,jeg kjører heller min gamle tang og dropper tesla ladestasjoner