Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => BMW => BMW iX => Emne startet av: Trond.m på lørdag 18. september 2021, klokken 08:22
Nen som har fått bekreftet produksjonsuke for iX40 ? Skulle de ikke starte produksjonen i juli ? I så fall finnes det kanskje et VIN nr som vi kan sjekke produksjon på og utstyrskoder ?
Sitat fra: Trond.m på lørdag 18. september 2021, klokken 08:22
Nen som har fått bekreftet produksjonsuke for iX40 ? Skulle de ikke starte produksjonen i juli ? I så fall finnes det kanskje et VIN nr som vi kan sjekke produksjon på og utstyrskoder ?
Ettersom der er registrert biler i Norge så er ikke eksempler så vanskelig å finne.
iX xDrive40 WBY11CF07NCH58838
Og så du slipper å lete ;):
Comfort And Interior Equipment
S407 Panorama Glass Roof, Sky Lounge
S413 Luggage Compartment Net
S420 Sun Protection Glazing
S428 Warning Triangle And First Aid Kit
S42A Interior Applications Clear&Cold
S4AA Headlining Anthracite
S4HC Heat Comfort Package
S4NB Autom. Climate Control With 4-Zone Ctrl
S4NR Interior Camera
S4U9 Acoustic Pedestrian Protection
S4V1 BMW ICONICSOUNDS ELECTRIC
Multimedia
S654 DAB Tuner
S688 Harman/Kardon Surround Sound System
S6AE Teleservices
S6AF Statutory Emergency Call
S6AK Connected Drive Services
S6AU Connected EDrive Services
S6C3 Connected Package Professional
S6NX Storage Tray Wireless Charging
S6PA Personal ESIM
S6U3 BMW Live Operating Area Professional
S6U7 BMW Natural Interaction
Driver Assistance And Lightning
S548 Kilometre Speedo
S5AC High-Beam Assistant
S5AQ Active Guard Plus
S5AU Driving Assistant Professional
S5AV Active Guard
S5AZ BMW Laserlicht
S5DN Parking Assistance System Plus
Wheels And Drive
S230 Extra Package, EU-Speciifc
S2PA Locking Wheel Bolt
S2VB Tyre Pressure Display
Environment And Safety
S322 Comfort Access
S3AC Trailer Coupling
S8A7 Language Version Norwegian
S8AW On-Board Literature, Norwegian
S8R9 Refrigerant R1234yf
S8SM Car Ident. Number Visible From Outside
S8TF Active Pedestrian Protection
S8TG Thiefproofing Device
Other Equipment
S1LL BMW Light-Alloy Wheel Aerodynamic 1010
S993 Model Year Code In VIN
S997 Dealer Presentation
S9AA Outer Skin Protection
SA060 60 Ah AGM Battery
SRHNR Reduced Heater Output
Available Upgrades
- Vgate ICar Pro OBD For Bimmercode
- Highest Quality Bluetooth 5.0 Audio Receiver With AptX HD Support
Takk 👏👏👏
Sitat fra: Trond.m på lørdag 18. september 2021, klokken 10:35
Takk 👏👏👏
Hva skulle du bruke dette til?
Ganske mye faktisk.
Nå vet vi altså at BMW Norge As på Fornebu har en BMW iX40.
Vi kan også laste ned dokumentasjon (som jeg ser du har gjort)
Ser at denne har utstyrskode foe esim. Det tok jeg også med da det ikke koster noe på iX, men det hjelper jo ikke når ingen operatører i Norge støtter den.
Og hva er «BMW Live Operating Area Professional»
Det må være navnet på iDrive8 versjonen. Area refererer kanskje til at den overvåker et område rundt bilen?
Den står i min kontrakt som BMW Live Cockpit Professional
Da jeg kjøpte den første i3en kunne jeg bruke VIN nummeret til å regne ut hvor mange de produserte hver dag, og finne en som matchet min bestilling.
Tenkte også å sjekke dagsproduksjonen. Forsøkte noen VIN nr i nærheten, men fikk ikke treff på de. Kan tyde på at det ikke var serieproduksjon på den tiden, i juli.
Sitat fra: LMOR på søndag 19. september 2021, klokken 02:55
Det må være navnet på iDrive8 versjonen. Area refererer kanskje til at den overvåker et område rundt bilen?
Den står i min kontrakt som BMW Live Cockpit Professional
Det er det nok ikke, for opsjonen finnes på en X5 xDrive45e 2020 modell som er produsert 2019-10-05.
https://bavaria.no/bruktbil/BMW/X5/198729800
Men det er uansett bare en mulig 6U3 opsjon på hver biltype.
Kan være så enkelt som at area står for at skjermen er delt i områder:
That home screen divides up major areas, presenting information from a range of sources - navigation, media and communication, for example - for at-a-glance information, or to provide big touch areas to move forward.
Vi bestilte ix50 i siste halvdel av juni, med antatt levering først i q2 eller q3 neste år. Forventer med andre ord ikke noe "bekreftet produksjonsuke" på denne siden av minusgradene, men gleder meg veldig til ny bil. Kjører for øvrig en 225xe nå. =)
Hvorfor er det lengre leveringstid på ix50 vs ix40?
Sitat fra: LMOR på mandag 20. september 2021, klokken 06:32
Hvorfor er
det lengre leveringstid på ix50 vs ix40?
Internasjonalt er nok etterspørselen større for iX50. Det var dessuten situasjonen fra introduksjonen at bare iX40 hadde produksjonsstart i høst og ix50 i 2022. Det kan kanskje ha noe med med batteri og chassis - integral og luftfjæring å gjøre, eventuelt en ren markedsmessig vurdering. Ix40 har jo flere konkurrenter enn ix50, og derfor er det nok lettere å få aksept for ventetid for de som bestiller ix50. Uten mva usikkerheten ville jeg nok satset på ix50, men uten mva på 40 og med mva på 50, så blir det en stor prisforskjell. Bruksverdien for meg blir omtrent den samme.
De ble solgt hovedsaklig ix50 i Norge i starten, og veldig stor andel av kundene hadde e-tron 55. Da er det jo ikke interessant å vurdere ix40. Nå er den største kjøpergruppen på ix40 grunnet kort leveringstid sier en forhandler jeg snakket med.
Chassis er vel det samme. Den siste tingen som er forskjellig er elmotoren. Så kanskje den også kan være grunnen.
Tviler på at det er salg som er grunnen. Da kunne de bare prioritert om fra 40 til 50.
Det er noe rart med den bilen som vi fikk VIN nummer til. Det står at det er en xDrive40, som passer med vekten. Men motorene som er oppgitt tilhører xDrive50. Kanskje det er en 50 med lite batteri, eller at de har rapportert inn feil. (Eller at alle leveres med samme motorer og kan låses opp senere 8))
Tilhengervekt er 2500, som stemmer med tekniske data på BMW sine sider. Men i manualen står det at xDrive 40 har 2100kg. Men det kan være feil et av stedene.
Det må vel være produsert noen kundebiler nå. VIN nr er vel normalt tilgjengelig 2 uker før produksjon, så det kan ikke være lenge før. Synes det er dårlig at ikke BMW vil vise fram bilen. Den seansen de hadde med maks 5 minutter var jo en vits.
https://www.elbil24.no/nyheter/bmw-ix-allerede-i-norge/74253163
Er akkurat den vi har VIN nummer på.
Sitat fra: LMOR på onsdag 22. september 2021, klokken 17:38
Det er noe rart med den bilen som vi fikk VIN nummer til. Det står at det er en xDrive40, som passer med vekten. Men motorene som er oppgitt tilhører xDrive50. Kanskje det er en 50 med lite batteri, eller at de har rapportert inn feil. (Eller at alle leveres med samme motorer og kan låses opp senere 8))
Tilhengervekt er 2500, som stemmer med tekniske data på BMW sine sider. Men i manualen står det at xDrive 40 har 2100kg. Men det kan være feil et av stedene.
Førproduksjon eller prototyp er mitt tips?
Fant VIN nr til en kundebil nå, men foreløpig er det ikke noe informasjon tilgjengelig på mdecoder og Drivers guide.
WBY11CF06NCJ19153
Dette må vel regnes som et godt tegn for de som står langt foran i køen:
https://www.youtube.com/watch?v=FyENkOWXAAk
PS: Ikke ha lyden på maks når du åpner videosnutten
Sitat fra: LMOR på onsdag 22. september 2021, klokken 17:38
Det er noe rart med den bilen som vi fikk VIN nummer til. Det står at det er en xDrive40, som passer med vekten. Men motorene som er oppgitt tilhører xDrive50. Kanskje det er en 50 med lite batteri, eller at de har rapportert inn feil. (Eller at alle leveres med samme motorer og kan låses opp senere 8))
Tilhengervekt er 2500, som stemmer med tekniske data på BMW sine sider. Men i manualen står det at xDrive 40 har 2100kg. Men det kan være feil et av stedene.
Motorene er hhv 190 kW og 200 kW. Det stemmer med tekniske spesifikasjoner for iX40.
Du har rett:
In the BMW iX xDrive40 their combined maximum output is 240 kW/326 hp (front axle: 190 kW; rear axle: 200 kW; system output: 240 kW). The maximum output of the drive system in the BMW iX xDrive50 is 385 kW/523 hp (front axle: 190 kW; rear axle: 230 kW; system output 385 kW).
Synes fremdeles er litt rart at det bare er 30kW mer bak gir 145kW mer totalt, men jeg er ingen ekspert..
Sitat fra: LMOR på tirsdag 28. september 2021, klokken 20:55
Du har rett:
In the BMW iX xDrive40 their combined maximum output is 240 kW/326 hp (front axle: 190 kW; rear axle: 200 kW; system output: 240 kW). The maximum output of the drive system in the BMW iX xDrive50 is 385 kW/523 hp (front axle: 190 kW; rear axle: 230 kW; system output 385 kW).
Synes fremdeles er litt rart at det bare er 30kW mer bak gir 145kW mer totalt, men jeg er ingen ekspert..
Tror tallene dine for den store ikke stemmer helt. 200kw front og 250kW bak gir 385kw samlet
Er enkelte som bestilte ix50 første dag som har fått bekreftet/antatt levering siste uker i 2021. Kjipt at jeg droppet det fordi de sa q1 2022. Aldri opplevd at en bilprodusent leverer før tiden...
Det er jo en gavepakke om man får levert iX50 i 2021. Men det kan nok fort blir forsinkelser med klargjøring og levering. De har jo et stort antall iX40 med garantert 2021 levering som nok blir prioritert.
Noen som har bestilt xDrive40 etter sommeren som har fått bekreftet produksjonsuke?
Bestilte i august, produksjon i uke 43.
Noen som har fått endelig bekreftet produksjonsuke på xDrive40 de neste ukene? Noen som har blitt spurt om å endre på utstyr?
Bestilte slutten av september, er låst for endringer ihvertfall.
Ble opplyst om esim bortfall for litt siden og passasjersete begrensninger ved bestilling. Ikke noe annet. Har HK anlegg. Ser på fb gruppa at mange har fått beskjed om at BW anlegg ikke kan leveres før uti q1 22. Disse hadde levering i år, gjelder ix40 og 50
Siden du skriver HK anlegg, har du hørt noe om B&W eller andre ting?
Sitat fra: LMOR på mandag 25. oktober 2021, klokken 18:54
Siden du skriver HK anlegg, har du hørt noe om B&W eller andre ting?
Jepp, se oppdatert post over