Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tesla => Emne startet av: Magnus Hansen på lørdag 10. juli 2021, klokken 10:13
Det er mange som får Y mange titusen rimeligere enn dagens pris. Det tenker jeg øker risikoen for verditap hvis man betaler dagens pris. Men det er jo mange usikkerheter her. Får Berlin biler samme spec som Kinabil eller bedre? Hvordan utvikler valutakursen seg? Etc
Sitat fra: Rosstopher på søndag 11. juli 2021, klokken 10:26
Det går fint å få flere kilometer per krone med ID4 GTX, men når selvfølgeligheter som ryggekamera og keyless er ekstrautstyr så blir det ikke så veldig relevant å sammenligne startprisen på de.
Må vel kanskje ta med at 20-30000 i rabatt på en GTX er relativt enkelt å få. Jeg har aldri kjøpt Tesla så jeg vet ikke hvordan det er med rabatter der.
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 11. juli 2021, klokken 10:52
Må vel kanskje ta med at 20-30000 i rabatt på en GTX er relativt enkelt å få. Jeg har aldri kjøpt Tesla så jeg vet ikke hvordan det er med rabatter der.
Man får ingen rabatt hos Tesla, men 20-30k rabatt blir vel fort spist opp av at man får 1,99 prosent rente hos Tesla mot 5,75 (ser det ut som) hos VW.
Tja...fikk da denne for en tid tilbake :
"Gjennom Volkswagen Financial Services kan vi nå tilby både lån og leasing til 1,99%* kampanjerente på akkurat den bilen du har bestilt, Volkswagen ID.4 GTX. "
Så de kan gi finansiering de også..Men Tesla har jo historisk vært helt rå på finansiering tidligere...så rett skal være rett.. Men som jeg nevnte før her,ikke alle vil benytte seg av dette og således et dumt sammenligningsgrunnlag
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 11. juli 2021, klokken 10:52
Sitat fra: Rosstopher på søndag 11. juli 2021, klokken 10:26
Det går fint å få flere kilometer per krone med ID4 GTX, men når selvfølgeligheter som ryggekamera og keyless er ekstrautstyr så blir det ikke så veldig relevant å sammenligne startprisen på de.
Må vel kanskje ta med at 20-30000 i rabatt på en GTX er relativt enkelt å få. Jeg har aldri kjøpt Tesla så jeg vet ikke hvordan det er med rabatter der.
Vel.. virker ikke som alle får 20-30K rabatt.
Tesla operer med en transparent prismodell, mens hos VW kan du risikere å betale 20-30K for mye..
Jeg ønsker heller Tesla sin prismodell
Sitat fra: Otkristo på søndag 11. juli 2021, klokken 11:19
Vel.. virker ikke som alle får 20-30K rabatt.
Tesla operer med en transparent prismodell, mens hos VW kan du risikere å betale 20-30K for mye..
Jeg ønsker heller Tesla sin prismodell
Transparent? Tesla har jo ringt rundt til folk og tilbydd personlig rabatt.
Samt nylig økte de prisen med Model S med ca 50 000. Eller at Y ble tilbud 475' som nå koster 540' som de helt garantert vil levere og gjøre seg ferdig med køen før de evt vil sette prisen ned igjen... Eller hysj hysj (off the menu) modeller. Osv.
Sitat fra: advale på søndag 11. juli 2021, klokken 12:00
Sitat fra: Otkristo på søndag 11. juli 2021, klokken 11:19
Vel.. virker ikke som alle får 20-30K rabatt.
Tesla operer med en transparent prismodell, mens hos VW kan du risikere å betale 20-30K for mye..
Jeg ønsker heller Tesla sin prismodell
Transparent? Tesla har jo ringt rundt til folk og tilbydd personlig rabatt.
Samt nylig økte de prisen med Model S med ca 50 000. Eller at Y ble tilbud 475' som nå koster 540' som de helt garantert vil levere og gjøre seg ferdig med køen før de evt vil sette prisen ned igjen... Eller hysj hysj (off the menu) modeller. Osv.
Har du kilde for at de har ringt rundt og tilbydd rabatt utover det som står på Tesla sin hjemmeside. Og som ikke er demobiler ?
Ja de har prisjusteringer, men hva er argumentet ditt? Dette er fortsatt transparent ut mot kundene.
Når « VW fabrikken» gjør prisjusteringer ut mot forhandlere, er disse endringene transparente på f.eks Møller sine hjemmesider ?
Eller når Møller kjører lokale kampanjer som kun gjelder i det lokale forhandlerområdet..
Jeg har vel aldri sagt at VW er transparent har jeg? Men du som sier at Tesla er transparent mens VW ikke er det. For min del er begge like ille eller gode.
Om jeg har bevis for at de ringer? Hehe, du tror virkelig de ikke gjør det du.. Det er bare å søke her inne på forumet. Ligger også masse eksempler på YouTube.
Tja, stort sett på YouTube reviews så går det igjen at Tesla er vanskelig å oppnå. Muligens Motor test er over fjellet, og Tesla er lettere bil etc.. men poenget mitt er ikke hvilket som går lengst, men den som er nærmeste WLTP.. husker blant annet Kona gikk mye lengre enn WLTP etc.
Nedlatende tone og YouTube-kommentarer som kilde... Høres seriøst ut.
Sitat fra: advale på søndag 11. juli 2021, klokken 12:00
Sitat fra: Otkristo på søndag 11. juli 2021, klokken 11:19
Vel.. virker ikke som alle får 20-30K rabatt.
Tesla operer med en transparent prismodell, mens hos VW kan du risikere å betale 20-30K for mye..
Jeg ønsker heller Tesla sin prismodell
Transparent? Tesla har jo ringt rundt til folk og tilbydd personlig rabatt.
Samt nylig økte de prisen med Model S med ca 50 000. Eller at Y ble tilbud 475' som nå koster 540' som de helt garantert vil levere og gjøre seg ferdig med køen før de evt vil sette prisen ned igjen... Eller hysj hysj (off the menu) modeller. Osv.
Man kan kritisere Tesla for mye, men går du på tesla.com i dag og bestiller en bil, så kan du være helt sikker på at de andre som gjør det samme i dag betaler akkurat det samme. Enten de jobber den ene eller andre plassen, eller er medlem her eller der. At prisen vil variere over tid, med valutakurser osv, er det ingen som kan si er overraskende. Alle andre steder er man usikker på om man har fått den beste dealen eller ikke.
Foreslår at du hoster opp eksempler på oppringninger, for du har ikke personlig erfaring med dette?
Sitat fra: hELgenen på søndag 11. juli 2021, klokken 11:18
Tja...fikk da denne for en tid tilbake :
"Gjennom Volkswagen Financial Services kan vi nå tilby både lån og leasing til 1,99%* kampanjerente på akkurat den bilen du har bestilt, Volkswagen ID.4 GTX. "
Den stjernen(*) betyr sikkert noe,tenkte jeg, så jeg googlet og fant denne:
* Eff. rente 4,06 % ved lånebehov kr 150.000 o/5år, etableringsgebyr kr 2.724. Totalt kr 165.674,-. Forutsetter 35% egenkapital og finansiering i Volkswagen Financial Services. Renten er flytende og subsidiert de tre første årene, for deretter å bli justert til normal produktrente.
Sitat fra: saphran på søndag 11. juli 2021, klokken 13:11
Synes det er snodig å si at Model Y er høyt priset i forhold til Model 3. Jeg synes heller Model 3 er dyr i forhold til Yen - så mye mer praktisk Yen er.
Når jeg sier Y er dyr i forhold til 3 så mener jeg sammenlignet med priser i USA. Skulle forskjellen vært den samme mellom modellene her så burde Y ha kostet under 500k. Om Y er mer bil for pengene enn 3 er en annen diskusjon.
Sitat fra: JorEl på søndag 11. juli 2021, klokken 13:40
Sitat fra: hELgenen på søndag 11. juli 2021, klokken 11:18
Tja...fikk da denne for en tid tilbake :
"Gjennom Volkswagen Financial Services kan vi nå tilby både lån og leasing til 1,99%* kampanjerente på akkurat den bilen du har bestilt, Volkswagen ID.4 GTX. "
Den stjernen(*) betyr sikkert noe,tenkte jeg, så jeg googlet og fant denne:
* Eff. rente 4,06 % ved lånebehov kr 150.000 o/5år, etableringsgebyr kr 2.724. Totalt kr 165.674,-. Forutsetter 35% egenkapital og finansiering i Volkswagen Financial Services. Renten er flytende og subsidiert de tre første årene, for deretter å bli justert til normal produktrente.
Ja - det er sikkert 35% egenkapital - ser at Tesla også skal ha det nå på model Y - mulig det blir omtrent det samme når alt kommer til alt. Men Tesla har som regel hatt bedre betingelser på dette - tipper de kommer med en slik syk rente igjen når bilene ankommer landet og de skal ha dem ut...fort.
Forøvrig er jeg også tilhenger av Tesla sin prismodell - dvs. forutsatt at de ikke gir rabatt og opererer med samme pris til alle.
Jeg er lei denne rabattjungelen som ofte er på enkelte merker.
Jeg er derimot ikke tilhenger av slike syke rentekampanjer da det bare lokker folk til å ta opp lån som kanskje ikke burde ta opp lån. Personlig har jeg aldri gått til banken og spurt hva jeg kan låne - jeg har fortalt dem hva jeg vil låne.
Sitat fra: Rosstopher på søndag 11. juli 2021, klokken 13:05
Nedlatende tone og YouTube-kommentarer som kilde... Høres seriøst ut.
Nedlatende tone? Han spør om kilde og impliserer løgn fra meg. Så ja, svarer i samme tone tilbake.
Og du klager andre for nedlatende tone når du selv har samme tonen mot Youtubere som, surprise, har opptil flere millioner visninger vs f.eks Motors som i beste fall har 30 tusen visninger på rekkevidde-artikkelen. Jeg liker Motor men bare for å sette ting i perspektiv ang tonen din mot Youtubere.
Sitat fra: geear på søndag 11. juli 2021, klokken 13:18
Foreslår at du hoster opp eksempler på oppringninger, for du har ikke personlig erfaring med dette?
https://www.torquenews.com/1083/never-buy-tesla-unless-it-just-quarter-end-here-s-why
Dette er så og si allmennkunnskaper ang Tesla. Det har vært mye innlegg fra forskjellig brukere her inne og på Facebook. Det har blitt skrevet side opp, side ned om Tesla siste kvartalspush. Med blant annet rabatter hvis folk henter den før månedsslutt. Tesla er den som uten tvil mest justerer prisen opp og ned. De har off menu biler, tar inn og ut SR+ som det passer dem etc så hva er så vanskelig å skjønne at de også gir rabatter privat? Er bare å sette 2+2.
Sitat fra: advale på søndag 11. juli 2021, klokken 16:35
Sitat fra: geear på søndag 11. juli 2021, klokken 13:18
Foreslår at du hoster opp eksempler på oppringninger, for du har ikke personlig erfaring med dette?
Jeeez, du skal få denne gangen, neste gang får du gjøre hjemmeleksen din selv:
https://www.torquenews.com/1083/never-buy-tesla-unless-it-just-quarter-end-here-s-why
Dette er så og si allmennkunnskaper ang Tesla. Det har vært mye innlegg fra forskjellig brukere her inne og på Facebook. Det har blitt skrevet side opp, side ned om Tesla siste kvartalspush. Med blant annet rabatter hvis folk henter den før månedsslutt. Tesla er den som uten tvil mest justerer prisen opp og ned. De har off menu biler, tar inn og ut SR+ som det passer dem etc så hva er så vanskelig å skjønne at de også gir rabatter privat? Er bare å sette 2+2.
Så dokumentasjonen din på påstandene dine er at noen har fått en gratis prøveperiode på FSD i tre måneder, og sammenligner det med rabatter hos VAG og andre?
Eller at inventory-biler (lagerbiler, ikke spesialbestilte), selges billigere enn spesialbestillinger? Disse ligger åpent på nett med pris og er ingen hemmelighet.
Kan du komme med eksempel på nordmenn som har blitt ringt opp med rabattilbud? I penger. Ikke en pakke eller lignende som kompensasjon for en feilleveranse.
Ok, men la meg spørre: du mener det er usannsynlig at Tesla gir personlig rabatter? Ut i fra hvilket erfaring/scenario?
Sitat fra: advale på søndag 11. juli 2021, klokken 16:14
Nedlatende tone? Han spør om kilde og impliserer løgn fra meg. Så ja, svarer i samme tone tilbake.
Og du klager andre for nedlatende tone når du selv har samme tonen mot Youtubere som, surprise, har opptil flere millioner visninger vs f.eks Motors som i beste fall har 30 tusen visninger på rekkevidde-artikkelen. Jeg liker Motor men bare for å sette ting i perspektiv ang tonen din mot Youtubere.
Å spørre om kilde til udokumenterte påstander er helt normalt. Hvis man ikke tåler det uten at man trur at andre sier at man lyver så bør man holde seg unna diskusjoner på nettet (og IRL egentlig hvis man diskuterer med oppegående folk).
Når det gjelder youtubere så har jeg mye respekt for de. Veldig mange flinke folk, og ofte like høy eller høyere kvalitet enn i etablert media. Min kommentar om YouTube der kom fordi jeg leste innlegget ditt feil, så det beklager jeg.
Sitat fra: Dieselgubben på søndag 11. juli 2021, klokken 09:19
Kan legge til: dørhåndtak sårbar for frost, rammeløse dører, regnsensor som ikke fungerer i mørket, mangel på takrails og hjerte-i-halsen løsning dersom du tar takstativ av og på i løpet av sesongen, ikke innfellbar krok og knotete av og påmontering, dårlig lydisolering, ikke mulighet for kick sensor bakluke. Og familiebil satt opp som hard sportbil.
Har du erfaring med noe av dette selv?
Vet ikke om Y er hardere satt opp en 3, men de er ihvertfall ikke satt opp som en sportsbil. Kontrollert kanskje. Foretrekker dempingen på 3ern langt over de andre nevnt. Men mye smak og behag der altså.
Kan hende den støyer mere enn 3 og, men TM3 2021 støyer ikke mere enn MEB bilene.
Viskerautomatikk fungerer like bra/dårlig som på andre biler jeg har og har hatt.
Rammeløse dører krever at man tørker etter det har vært vått før det fryser, men har levd med det i 7 år uten problemer nå. Eneste bilen som har gitt meg vinterutfordringer med dørene er ironisk nok Jaguaren som har konvensjonelle dører.
Men jeg er 100% enig i løsningen på takstativene. Så mye at jeg tror jeg ikke kommer til å kjøpe det om det blir TMY.
Advale, jeg har da heller aldri hørt at Tesla ringer rundt og tilbyr rabatter. Det er du som påstår det (på en ganske ufin måte også), og da er det rimelig å be deg begrunne det. Artikkelen du linket til underbygger ikke påstanden din. Å hive ut en ubegrunnet påstand for så å be andre motbevise den er ikke seriøst.
Det er fair nok. Men for meg blir det som å svare en dieselfyr om elbiler kan gå mer enn 100km eller lignende før den tar natta og stiller spm-tegn og ber om kilde etc.
Men er det så utrolig vanskelig å akseptere at Tesla gir rabatter at folk må spørre om kilde?!
Den linken jeg oppga sier jo Tesla gir rabatter. " Tesla discounts are now common, and Tesla owners who buy just before the year's end or quarter's end can benefit by waiting. Those who buy mid-quarter pay more and get less."
Klikker man inn på linken så står det videre:
"We were contacted by a Tesla sales associate from Tesla in our local area who offered a blue Long Range AWD Model 3 that is new with zero miles and was never a demonstration or test drive car with a $2,330 price discount. "
Sitat fra: advale på søndag 11. juli 2021, klokken 17:03
Ok, men la meg spørre: du mener det er usannsynlig at Tesla gir personlig rabatter? Ut i fra hvilket erfaring/scenario?
Fordi Musk eksplisitt har sagt at en ny bil aldri skal selges med rabatt. Uansett.
(https://media-exp3.licdn.com/dms/image/C5112AQHVzQTw9bZeYg/article-inline_image-shrink_1000_1488/0/1520408112521?e=1631750400&v=beta&t=gJpZ9t3CHkQSeCwACZpDSpkDHro97osua6wyk74ziZE)
Tesla har ofte inventory, demobiler, gammel spekk biler etc ute på nettsiden som kan kjøpes rimeligere enn ny bestilling.
Men alle får samme tilbud om de går igjennom listen på nettside eller får selger til å sjekke liste. Det er ikke snakk om rabatt pga firma, fagforening eller trynefaktor.
Det er ikke det samme som andre forhandlere driver med.
Det påstås stadig at Tesla fanboys er håpløse og vrir alt til positivt. Vel - om en leser de siste 20 innleggene her er det ingen tvil om at negative og unøyaktige påstander fra en IKKE fanboy er dominerende.
Artikkelen som jeg linket nevnte Elon også:
"There can never -- and I mean never -- be a discount on a new car coming out of the factory in pristine condition. This is why I always pay full price when I buy a car and the same applies to my family friends, celebrities, no matter how famous or influential." Those were the days! Since Elon Musk laid down this commandment back in 2016, he has changed his mind and even accepted a free car from a fellow Tesla board member. Tesla discounts are now common....
Sitat fra: DagfinnN på søndag 11. juli 2021, klokken 17:31
Det påstås stadig at Tesla fanboys er håpløse og vrir alt til positivt. Vel - om en leser de siste 20 innleggene her er det ingen tvil om at negative og unøyaktige påstander fra en IKKE fanboy er dominerende.
Kom gjerne med hva jeg har sagt som er unøyaktige eller feil.
Edit: den linken som jeg oppga, leser ingen (teslafan) den eller? 8)
Advale, det du påstår er at Tesla gir individuelle rabatter. Eksvs slik bilforhandlere gjør. Det har jeg verken opplevd eller hørt om. Tvert i mot har jeg opplevd at Tesla rep'ene ikke har handlingsrom i det hele tatt. At inventory bilene prises opp og ned er ikke noe nytt.
Er det ingen som leser linken som jeg oppga?
Ja du har personlig opplevd å ikke få rabatt - det betyr ikke at Tesla ikke gir rabatter til andre. Kan noen komme med kilde der de aldri gir rabatt takk.
PS: hva Elon har sagt i 2016 (og som linken jeg oppga sier at det er feil) er ikke gyldig.
Edit: jeg har aldri sagt at Tesla gir rabatter slik som bilforhandlere gjør. Jeg kan sitere meg selv: "For min del er begge like ille eller gode." Men at Tesla også gir rabatter er uten tvil.
Sitat fra: turfsurf på søndag 11. juli 2021, klokken 17:08
Sitat fra: Dieselgubben på søndag 11. juli 2021, klokken 09:19
Kan legge til: dørhåndtak sårbar for frost, rammeløse dører, regnsensor som ikke fungerer i mørket, mangel på takrails og hjerte-i-halsen løsning dersom du tar takstativ av og på i løpet av sesongen, ikke innfellbar krok og knotete av og påmontering, dårlig lydisolering, ikke mulighet for kick sensor bakluke. Og familiebil satt opp som hard sportbil.
Har du erfaring med noe av dette selv?
Vet ikke om Y er hardere satt opp en 3, men de er ihvertfall ikke satt opp som en sportsbil. Kontrollert kanskje. Foretrekker dempingen på 3ern langt over de andre nevnt. Men mye smak og behag der altså.
Kan hende den støyer mere enn 3 og, men TM3 2021 støyer ikke mere enn MEB bilene.
Viskerautomatikk fungerer like bra/dårlig som på andre biler jeg har og har hatt.
Rammeløse dører krever at man tørker etter det har vært vått før det fryser, men har levd med det i 7 år uten problemer nå. Eneste bilen som har gitt meg vinterutfordringer med dørene er ironisk nok Jaguaren som har konvensjonelle dører.
Men jeg er 100% enig i løsningen på takstativene. Så mye at jeg tror jeg ikke kommer til å kjøpe det om det blir TMY.
Jeg har nok like mye erfaring med dette som du har med alle MEB plattform bilene ;)
Vil gjerne se dokumentasjon på at TM3 er like stille som f.eks. Audi Q4 E-Tron og VW Id4. Testene til Teslabjørn viser i alle fall ikke dette. Det holder med å se på de siste testene hans... det er mye mer støy i kupeen når han kjører TM3. La merke til det når han testet 2021 modellen for noen dager siden.
Etter at Tesla byttet fra sensor til kamera, har dette fungert dårlig. Dette med regnsensor har vært diskutert på forumet tidligere.
Jeg var heller ikke sett en eneste uttalelse fra en tester som sier at TM3 kjører bedre enn MEB bilene. Testere har sikkert fokus på at dette er familiebiler.
Dørene og pakningene er også mye omtalt. Jeg tror nok at jeg skulle håndterte dette. Men det en risiko i klimaet som jeg bor i med skiftende forhold og mye nedbør rundt 0, at jeg ville slite enkelte, få dager.
Kicksensor og bedre løsning for krok trekker også i retning av andre biler enn TMY. Men det er ikke meningen å starte en diskusjon som er tatt 100 ganger før...men følte at utsagnet om at det eneste som trakk ned TMY var mangel på HUD og led matrix...
Sitat fra: advale på søndag 11. juli 2021, klokken 17:32
and even accepted a free car from a fellow Tesla board member. Tesla discounts are now common....
Det viser jo hvilke latterlige kilder du bruker.
For det første, i hvilket forskrudd hode er det å få en gave fra en person det samme som å få rabatt?
Men det er uansett ikke så viktig i denne saken. Han fikk ikke en gratis bil, det han fikk var retten til å kjøpe bilen.
Sitat fra: Elon Musk, Twitter
Ira Ehrenpreis had rights to 1st car as he was 1st to place a full deposit, but gave those rights to me as my 46th bday present. Tks Ira!
@ellemelle
Artikkelen nevner tidligere hendelser som motsier hva Elon har sagt om at nye biler rett fra fabrikken skal aldri gis rabatter. Dette er fra 2016. Men siden det har altså Elon fått en i gave (dette er forsåvidt ikke relevant men som jeg har bare sakset). Du får lese videre på neste setning der det står:
"Tesla discounts are now common.."
Latterlig kilde?? Syns artikkelen er ekstremt presis som faktisk nevner tidligere utalelser fra Elon takk. :+1:
"Since Elon Musk laid down this commandment back in 2016, he has changed his mind and even accepted a free car from a fellow Tesla board member. "
Dette finner jeg ikke dokumentert. I tillegg finnes det ingen logikk i denne setningen.
Ingen seriøse medier ville skrevet noe slikt.
Det der kalles god journalistisk. Mange som bare tar copy and paste takk. Her får du faktisk bakgrunnen og historikken.
Men hvorfor henger du deg i gaven? Neste setning har ingenting med gaven å gjøre:
"Tesla discounts are now common" - hvor mye klarere enn dette må du egentlig ha?
Sitat fra: advale på søndag 11. juli 2021, klokken 17:41
Edit: jeg har aldri sagt at Tesla gir rabatter slik som bilforhandlere gjør. Jeg kan sitere meg selv: "For min del er begge like ille eller gode."
Inventory-listen er tilgjengelig for alle ved å gå på nettside eller kontakte selger. Eksempelvis kunne du få rabatt på Model 3 med gammel spekk når de nye med varmepumpe etc kom. Rabattene hos forhandler er ikke tilgjengelig for alle. Jeg fikk eksempelvis tilbud om 5% rabatt hos VW når jeg spekket GTX etter et par-tre runder med selger. Andre fikk nærmere 10%. Og noen får mindre enn 5% fordi de ikke koster på seg 2-3 pruterunder med forhandler. Det er bingo utfra forhandler, ansettelsesforhold, medlemsskap, forhold til selger osv. I motsetning til Tesla som tilbyr dette til alle som sjekker inventory liste eller spør selger om utgående modeller, demobiler, returnerte biler osv.
Merkelig diskusjon, nå er vi der hvordan rabattene gis. Spiller det noen rolle? Saken er at også Tesla gir rabatter. Og det er det som er sakens kjerne - ikke hvordan rabattene gis.
Og på den linken jeg oppga står det eksplisitt at det er vanlig hos Tesla at de gir rabatter. Klikker man videre på linken der så forteller de om at de ble kontaktet av Tesla med "personlig" rabatt. De oppsøkte ikke selv Tesla og fant bilen i inventory.
Sitat fra: advale på søndag 11. juli 2021, klokken 19:16
Og på den linken jeg oppga står det eksplisitt at det er vanlig hos Tesla at de gir rabatter.
Og på den linken du oppga stod det også eksplisitt oppgitt at Musk fikk en bil i gave.
Det er beviselig ikke sant. Kilden din er ikke etterrettelig.
Du er så enkel at hvis du finner en "journalist" som eksplisitt skriver at nå gir Tesla rabatter, ja da er det jaggu bevist over enhver tvil at at Tesla gir rabatter.
Sitat fra: advale på søndag 11. juli 2021, klokken 17:20
Det er fair nok. Men for meg blir det som å svare en dieselfyr om elbiler kan gå mer enn 100km eller lignende før den tar natta og stiller spm-tegn og ber om kilde etc.
Men er det så utrolig vanskelig å akseptere at Tesla gir rabatter at folk må spørre om kilde?!
Den linken jeg oppga sier jo Tesla gir rabatter. " Tesla discounts are now common, and Tesla owners who buy just before the year's end or quarter's end can benefit by waiting. Those who buy mid-quarter pay more and get less."
Klikker man inn på linken så står det videre:
"We were contacted by a Tesla sales associate from Tesla in our local area who offered a blue Long Range AWD Model 3 that is new with zero miles and was never a demonstration or test drive car with a $2,330 price discount. "
Som igjen er en lagerbil, altså må man ta det utstyret og fargene akkurat den bilen er laget med, du kan gå på tesla.com og finne rabatterte inventorybiler også i Norge. Dette er på ingen måte det samme som da jeg bestile egenspecca bil fra BOS og fikk 3% rabatt på grunn av firmaavtale/kjøregodtgjørelse.
Og igjen så har det ingen som helst relevans hva noen gjør i USA eller andre verdensdeler og land, her kjøper vi biler i Norge. Møller og BOS står ikke for rabattavtaler i USA, og der borte er det langt vanligere med lagerbiler.
Fatter ikke at du gidder å være her på Tesla-delen av forumet bare for å spre eder og galle. Helt meningsløs tidsbruk for oss alle. De fleste her er faktiske kunder og vet utmerket godt hva Tesla praktiserer.
Nå skal jeg ikke blande meg i "diskusjonen...men det begynner å ligne på muligheten for en:
(https://static.imgzeit.com/medium/17d50839b893cf32/beat-a-dead-horse2.jpg) (https://static.imgzeit.com/reduced/17d50839b893cf32/beat-a-dead-horse2.jpg)
Sitat fra: geear på søndag 11. juli 2021, klokken 21:13
Sitat fra: advale på søndag 11. juli 2021, klokken 17:20
Det er fair nok. Men for meg blir det som å svare en dieselfyr om elbiler kan gå mer enn 100km eller lignende før den tar natta og stiller spm-tegn og ber om kilde etc.
Men er det så utrolig vanskelig å akseptere at Tesla gir rabatter at folk må spørre om kilde?!
Den linken jeg oppga sier jo Tesla gir rabatter. " Tesla discounts are now common, and Tesla owners who buy just before the year's end or quarter's end can benefit by waiting. Those who buy mid-quarter pay more and get less."
Klikker man inn på linken så står det videre:
"We were contacted by a Tesla sales associate from Tesla in our local area who offered a blue Long Range AWD Model 3 that is new with zero miles and was never a demonstration or test drive car with a $2,330 price discount. "
Som igjen er en lagerbil, altså må man ta det utstyret og fargene akkurat den bilen er laget med, du kan gå på tesla.com og finne rabatterte inventorybiler også i Norge. Dette er på ingen måte det samme som da jeg bestile egenspecca bil fra BOS og fikk 3% rabatt på grunn av firmaavtale/kjøregodtgjørelse.
Og igjen så har det ingen som helst relevans hva noen gjør i USA eller andre verdensdeler og land, her kjøper vi biler i Norge. Møller og BOS står ikke for rabattavtaler i USA, og der borte er det langt vanligere med lagerbiler.
Fatter ikke at du gidder å være her på Tesla-delen av forumet bare for å spre eder og galle. Helt meningsløs tidsbruk for oss alle. De fleste her er faktiske kunder og vet utmerket godt hva Tesla praktiserer.
Amen!
Hehe. Begynner å bli en farse. Jeg oppgir kilde og sitat, men likevel skal enkelte nekte å innse fakta :laugh: :laugh:
Les linken:
https://www.torquenews.com/1083/violating-elon-musks-edict-buyers-reporting-tesla-now-discounting-model-3-cars
"We were contacted by a Tesla sales associate from Tesla in our local area who offered a blue Long Range AWD Model 3 that is new with zero miles and was never a demonstration or test drive car with a $2,330 price discount."
@ellemelle - du greier ikke engang å lese en artikkel uten å misforstå og trekke gale konklusjoner.
Her skal jeg (prøve) å hjelpe deg å forstå så du ikke blir forvirret:
""There can never -- and I mean never -- be a discount on a new car coming out of the factory in pristine condition. This is why I always pay full price when I buy a car and the same applies to my family friends, celebrities, no matter how famous or influential." Those were the days! Since Elon Musk laid down this commandment back in 2016, he has changed his mind and even accepted a free car from a fellow Tesla board member. Tesla discounts are now common, "
Får være siste innlegg om teamet fra min side. Enkelte folk nekter å innse fakta selv om kilde er oppgitt. Det står i klartekst at Tesla gir rabatter. Personlig og på inventory. Så greier folk å vri at inventory er ikke rabatt og ignorer glatt om at Tesla tar kontakt og tilbyr rabatter. Bare kranglefanteri.
Får man tak i en billig inventory så sier man fikk rabatt av Tesla til venner? Eller sier dere kranglefantene at dere ikke fikk noe rabatt og kjøpte til fullpris? Sier man ikke fikk rabatt ville de kalle det for DIREKTE LØGN!
Bonus: Youtube-klipp med Live der Tesla ringer og gir rabatt:
https://www.youtube.com/watch?v=cbw2cjlvSVE
advale ble så grundig satt fast i Tesla aksje tråden, så da forsetter han korstoget i en annen tråd.
Han har gått fra YouTube som kilde til en artikkel som for de fleste som kjenner til det høres ut som bevist U (fra FUD).
Jepp, jeg ble satt fast der av folk som nekter å innse fakta. På samme måten som her.
Kom gjerne med hva jeg har tatt feil eller mistolket. Eller skal det bli mer kranglefanteri av at inventory som har blitt satt ned med f.eks 40 000 ikke er å regne som rabatt når dere forteller det til familie og venner?? Da kan jeg love at dere blir kalt løgnere. Men pytt sann, alt for å få Tesla i bedre lys..?
@advale - Du skjønner ikke poenget, det er ingen poeng i å diskutere da du aldri vil forstå det.
Hva er poenget? Greier dere å komme med noe konkret?
Og svar meg på at sier dere at dere IKKE fikk rabatt når bilen ble plukket på inventory?? Og jeg har gitt kilde til oppringing
Sitat fra: advale på søndag 11. juli 2021, klokken 23:54
Jepp, jeg ble satt fast der av folk som nekter å innse fakta. På samme måten som her.
Kom gjerne med hva jeg har tatt feil eller mistolket. Eller skal det bli mer kranglefanteri av at inventory som har blitt satt ned med f.eks 40 000 ikke er å regne som rabatt når dere forteller det til familie og venner?? Da kan jeg love at dere blir kalt løgnere. Men pytt sann, det er vel ikke så farlig for dere ser det ut som..
Du fikk linker med sitater fra EU med begrunnelse for hvorfor VAG og kompani har fått milliardbot.
Du vil ikke skjønne og det er helt uvedkommende i denne tråden. Det er blitt understreket på syv forskjellige måter, av like mange brukere som de fleste uten agenda ville skjønt.
Du må forstå at kildekritikk er å ikke bare finne en link på Internett skrevet av noen, da finner du fort ut at jorda er flat og Trump skal redde verden fra pedofile satanister.
Det siste innlegget kan du poste på riktig tråd takk så skal jeg svare deg der.
Du har fortsatt ikke svart på spm mitt. Sier du at du ikke fikk rabatt med 40 000 når den ble hentet på inventory?
Sitat fra: advale på mandag 12. juli 2021, klokken 00:08
Det siste innlegget kan du poste på riktig tråd takk så skal jeg svare deg der.
Du har fortsatt ikke svart på spm mitt. Sier du at du ikke fikk rabatt med 40 000 når den ble hentet på inventory?
Dette henger ikke sammen!
Det var du som sier det ikke var argumenter og det er du selv som ikke har det.
OG nei jeg har aldri kjøpt noen inventory bil. Er du full eller bare veldig tungt for det?
advale er nå på ignore for meg, orker ikke mer sprøyt fra han.
«Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.»
@advale
La oss avslutte nå
Jeez, er vi på et sånt nivå. At absolutt alt må inn med teskje. Du forstår ikke at spm var hypotetisk :laugh:
Hvor mange ganger må jeg gjenta meg selv før jeg får svar?
Og les:
"Sier du at du ikke fikk rabatt med 40 000 når den ble hentet på inventory"
=== (jeg gadd ikke å gjenta meg selv og forkortet spm, men det betyr det samme som jeg har skrevet tidligere) ===
"Får man tak i en billig inventory så sier man fikk rabatt av Tesla til venner? Eller sier dere kranglefantene at dere ikke fikk noe rabatt og kjøpte til fullpris? "
Kan noen svare på spm mitt? Eller skal dere trekker inn personangrep når dere har nada å komme med?
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 00:30
advale er nå på ignore for meg, orker ikke mer sprøyt fra han.
Siden tråden allerede har sporet helt av stiller jeg spørsmålet her: Hvordan setter man på ignore?
Sitat fra: Rosstopher på mandag 12. juli 2021, klokken 06:41
Siden tråden allerede har sporet helt av stiller jeg spørsmålet her: Hvordan setter man på ignore?
Gå på "Profil - Forumprofil" i menyen. På venstre side under "Endre profilen" finner du da "Venne/Ignoreringsliste". Velg så "Rediger Ignoreringsliste" og legg til brukernavn på de(n) du vil skjule innlegg fra.
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 00:30
advale er nå på ignore for meg, orker ikke mer sprøyt fra han.
Vurderer det samme. Her 2 der fra før og alle gode ting er vel 3? :)
Dette er kjiiip billig hersketeknikk som dukker opp innimellom.
Om en vil sette noen på "ignore"-liste, klarer de fleste det selv. (Kan lett googles, eller spørres per PM hvordan det gjøres også.)
Dere trenger ikke annonsere når dere har gjort det.
Det riktige ville vært å bare trekke seg fra diskusjonen, slutte å svare, eller bla pent forbi.
Men dette å offentlig fortelle at nå "har jeg slettet deg", og "jeg trenger hjelp til å slette/overse" er dårlig stil, uansett hvor skrått tråden går.
Sitat fra: Rosstopher på mandag 12. juli 2021, klokken 06:41
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 00:30
advale er nå på ignore for meg, orker ikke mer sprøyt fra han.
Siden tråden allerede har sporet helt av stiller jeg spørsmålet her: Hvordan setter man på ignore?
Sitat fra: sjokomelk på mandag 12. juli 2021, klokken 07:49
Gå på "Profil - Forumprofil" i menyen. På venstre side under "Endre profilen" finner du da "Venne/Ignoreringsliste". Velg så "Rediger Ignoreringsliste" og legg til brukernavn på de(n) du vil skjule innlegg fra.
Sitat fra: DagfinnN på mandag 12. juli 2021, klokken 08:40
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 00:30
advale er nå på ignore for meg, orker ikke mer sprøyt fra han.
Vurderer det samme. Her 2 der fra før og alle gode ting er vel 3? :)
Sitat fra: DagfinnN på mandag 12. juli 2021, klokken 08:40
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 00:30
advale er nå på ignore for meg, orker ikke mer sprøyt fra han.
Vurderer det samme. Her 2 der fra før og alle gode ting er vel 3? :)
Færre er bedre 
Men livet er for kort til å kaste bort på folk som er håpløse. Tre er helt innenfor imho
Sitat fra: trykkertor på mandag 12. juli 2021, klokken 10:34
Dette er kjiiip billig hersketeknikk som dukker opp innimellom.
Om en vil sette noen på "ignore"-liste, klarer de fleste det selv. (Kan lett googles, eller spørres per PM hvordan det gjøres også.)
Dere trenger ikke annonsere når dere har gjort det.
Det riktige ville vært å bare trekke seg fra diskusjonen, slutte å svare, eller bla pent forbi.
Men dette å offentlig fortelle at nå "har jeg slettet deg", og "jeg trenger hjelp til å slette/overse" er dårlig stil, uansett hvor skrått tråden går.
Sitat fra: Rosstopher på mandag 12. juli 2021, klokken 06:41
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 00:30
advale er nå på ignore for meg, orker ikke mer sprøyt fra han.
Siden tråden allerede har sporet helt av stiller jeg spørsmålet her: Hvordan setter man på ignore?
Sitat fra: sjokomelk på mandag 12. juli 2021, klokken 07:49
Gå på "Profil - Forumprofil" i menyen. På venstre side under "Endre profilen" finner du da "Venne/Ignoreringsliste". Velg så "Rediger Ignoreringsliste" og legg til brukernavn på de(n) du vil skjule innlegg fra.
Sitat fra: DagfinnN på mandag 12. juli 2021, klokken 08:40
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 00:30
advale er nå på ignore for meg, orker ikke mer sprøyt fra han.
Vurderer det samme. Her 2 der fra før og alle gode ting er vel 3? :)
Enig. Dårlig stil.
Sitat fra: trykkertor på mandag 12. juli 2021, klokken 10:34
Dette er kjiiip billig hersketeknikk som dukker opp innimellom.
Om en vil sette noen på "ignore"-liste, klarer de fleste det selv. (Kan lett googles, eller spørres per PM hvordan det gjøres også.)
Dere trenger ikke annonsere når dere har gjort det.
Det riktige ville vært å bare trekke seg fra diskusjonen, slutte å svare, eller bla pent forbi.
Men dette å offentlig fortelle at nå "har jeg slettet deg", og "jeg trenger hjelp til å slette/overse" er dårlig stil, uansett hvor skrått tråden går.
Sitat fra: Rosstopher på mandag 12. juli 2021, klokken 06:41
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 00:30
advale er nå på ignore for meg, orker ikke mer sprøyt fra han.
Siden tråden allerede har sporet helt av stiller jeg spørsmålet her: Hvordan setter man på ignore?
Sitat fra: sjokomelk på mandag 12. juli 2021, klokken 07:49
Gå på "Profil - Forumprofil" i menyen. På venstre side under "Endre profilen" finner du da "Venne/Ignoreringsliste". Velg så "Rediger Ignoreringsliste" og legg til brukernavn på de(n) du vil skjule innlegg fra.
Sitat fra: DagfinnN på mandag 12. juli 2021, klokken 08:40
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 00:30
advale er nå på ignore for meg, orker ikke mer sprøyt fra han.
Vurderer det samme. Her 2 der fra før og alle gode ting er vel 3? :)
På samme måte som det er en hersketeknikk å påpeke dette 
Gjeldende bruker pådro seg selv massivt fokus i flere tråder. Ganske naturlig å reagere med en post.
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:41
Sitat fra: trykkertor på mandag 12. juli 2021, klokken 10:34
Dette er kjiiip billig hersketeknikk som dukker opp innimellom.
Om en vil sette noen på "ignore"-liste, klarer de fleste det selv. (Kan lett googles, eller spørres per PM hvordan det gjøres også.)
Dere trenger ikke annonsere når dere har gjort det.
Det riktige ville vært å bare trekke seg fra diskusjonen, slutte å svare, eller bla pent forbi.
Men dette å offentlig fortelle at nå "har jeg slettet deg", og "jeg trenger hjelp til å slette/overse" er dårlig stil, uansett hvor skrått tråden går.
Sitat fra: Rosstopher på mandag 12. juli 2021, klokken 06:41
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 00:30
advale er nå på ignore for meg, orker ikke mer sprøyt fra han.
Siden tråden allerede har sporet helt av stiller jeg spørsmålet her: Hvordan setter man på ignore?
Sitat fra: sjokomelk på mandag 12. juli 2021, klokken 07:49
Gå på "Profil - Forumprofil" i menyen. På venstre side under "Endre profilen" finner du da "Venne/Ignoreringsliste". Velg så "Rediger Ignoreringsliste" og legg til brukernavn på de(n) du vil skjule innlegg fra.
Sitat fra: DagfinnN på mandag 12. juli 2021, klokken 08:40
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 00:30
advale er nå på ignore for meg, orker ikke mer sprøyt fra han.
Vurderer det samme. Her 2 der fra før og alle gode ting er vel 3? :)
Enig. Dårlig stil.
Og da like dårlig stil å gjøre det samme
Det er forskjell på mobbing og å si at noe ikke er greit.
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:43
Det er forskjell på mobbing og å si at noe ikke er greit.
Det er ikke mobberen som bestemmer hva som er mobbing
Sånn sett så sa jeg bare fra til advale og svarte på sitater
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 10:45
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:43
Det er forskjell på mobbing og å si at noe ikke er greit.
Det er ikke mobberen som bestemmer hva som er mobbing
Sånn sett så sa jeg bare fra til advale og svarte på sitater
Vil ikke dra dette for langt. Men jeg oppelever at man promotere utenforskap og utfrysning , det er vel ikke greit?
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:48
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 10:45
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:43
Det er forskjell på mobbing og å si at noe ikke er greit.
Det er ikke mobberen som bestemmer hva som er mobbing
Sånn sett så sa jeg bare fra til advale og svarte på sitater
Vil ikke dra dette for langt. Men jeg oppelever at man promotere utenforskap og utfrysning , det er vel ikke greit?
I og for seg prisverdig
Men har oppfattet deg som ganske konfronterende i en god del tråder, så kanskje greit å ta en titt i speilet.
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:48
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 10:45
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:43
Det er forskjell på mobbing og å si at noe ikke er greit.
Det er ikke mobberen som bestemmer hva som er mobbing
Sånn sett så sa jeg bare fra til advale og svarte på sitater
Vil ikke dra dette for langt. Men jeg oppelever at man promotere utenforskap og utfrysning , det er vel ikke greit?
Enig. I skolene er det nå den som opplever seg utsatt for mobbing som definerer status.
Uansett er det unødvendig med ignorering. Voksne folk må da klare å konkludere med at man ikke er enig i en eller mange saker?
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 10:51
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:48
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 10:45
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:43
Det er forskjell på mobbing og å si at noe ikke er greit.
Det er ikke mobberen som bestemmer hva som er mobbing
Sånn sett så sa jeg bare fra til advale og svarte på sitater
Vil ikke dra dette for langt. Men jeg oppelever at man promotere utenforskap og utfrysning , det er vel ikke greit?
I og for seg prisverdig
Men har oppfattet deg som ganske konfronterende i en god del tråder, så kanskje greit å ta en titt i speilet.
Er du enig i at det er en forskjell på å konfrontere og det å blokke andre forumister og indirekte oppfordre til neglisjering?
Men helt ærlig husker jeg ikke hvem som sa hva. Jeg snakker generelt. Så bare at noen ville blokkere.
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 11:02
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 10:51
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:48
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 10:45
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:43
Det er forskjell på mobbing og å si at noe ikke er greit.
Det er ikke mobberen som bestemmer hva som er mobbing
Sånn sett så sa jeg bare fra til advale og svarte på sitater
Vil ikke dra dette for langt. Men jeg oppelever at man promotere utenforskap og utfrysning , det er vel ikke greit?
I og for seg prisverdig
Men har oppfattet deg som ganske konfronterende i en god del tråder, så kanskje greit å ta en titt i speilet.
Er du enig i at det er en forskjell på å konfrontere og det å blokke andre forumister og indirekte oppfordre til neglisjering?
Men helt ærlig husker jeg ikke hvem som sa hva. Jeg snakker generelt. Så bare at noen ville blokkere.
Enig at det er forskjell på det.
Men når du sammen med en annen går inn i moderator/polti rolle i denne tråden er det i praksis det samme. Dvs å kontrollere hva andre sier/oppfører seg.
Jeg synes advale skal slutte å plage meg. Du vil jeg ikke skal plage advale. Same same
Jeg spør noe så enkelt som hvis en får billig inventory biler til 40 000 billigere (fortsatt hypotetisk), sier man fikk rabatt eller betalte fullpris? INGEN av kranglefantene har svart ennå - ikke så overraskende - og svarer altså med blokkering.
Uansett, bare fint å endelig slippe å bruke tid og masse unødvendige innlegg på enkelte som går rundt og blånekter whatsoever og sprer feilinformasjon.
Eksempel: Ellemelle sitt post med Elon fra 2016 sier at han aldri vil gi rabatter. Folk flest ville tatt dette som sannhet. Men tilfeldigvis (og heldigvis) den linken som jeg oppga nevnte dette og sier altså det er direkte feil - likevel gir altså ikke Ellemelle (og enkelte andre) og skal altså kverulere og nekte å ta inn fakta.(edit: inventory er fortsatt fabrikkny)
Oppringing og personlig rabatt har jeg oppgitt kilde og tilogmed video "LIVE" der Tesla ringer.
Uansett, blir mitt siste innlegg om teamet (og endelig slippe enkelte her inne :D)
Du har jo frekhetens nådegave.
Jeg og Musk har alltid sagt at det skal aldri gis rabatter på fabrikknye biler.
Inventory-biler har Tesla alltid gitt rabatter for, og det er helt greit for Musk også. Det samme gjelder demobiler.
Du påstod at man kunne få rabatt på fabrikknye biler, det får man ikke. Du påstod at Musk fikk en gratis bil, det fikk han ikke.
Så til den såkalte dokumentasjonen din.
Du finner en link til en Teslahater-journalist (look him up in Twitter), som blant beviselig løgn også skriver at nå gir Tesla rabatter. Hvorfor skal vi stole på noe som helst av dette denne løgneren skriver, når vi kan bevise at han lyver i den samme artikkelen som du hevder er din dokumentasjon?
Dette er som å gå inn på en pro-Trump site, og bruke utsagnet "Trump won the election" der som en kilde for at Trump egentlig vant valget.
Du ligger nå også i min ignore-liste, du har absolutt ingenting i dette forumet å gjøre.
Uansett er det unødvendig å oppfordre til å iversette ignoreringsfunksjonen - det er bare å gjøre det - uten å informere om det.
Jeg har til enhver tid flere på min ignoreringsfunksjon men jeg forteller da ikke om det her inne, hvem jeg har....
Så å informere om hvem man har på sin ignoreringsfunksjon, er ikke innafor i min bok...men sikkert flere meninger om dette.
Men tema her er jo MIC Y.... Verdifall Kina produsert TMY... om det er en reell problemstilling eller ikke....
Jeg vet ikke men jeg husker tilbake til MIC TM3 som kom med VP og de feilene det medførte før de tre sensorene ble byttet.
Da var det jo kansje en kortsiktig situasjon med et skapt verdifall på MIC... men det løste seg jo.... nevner dette for hvis det viser seg at MIC Y har en feil.... og den feilen ikke rettes opp og Berlin Y rulles ut og uten samme feil som MIC Y.... da har vi en situasjon.... eller kansje en situasjon....
Det er forskjell på å fortelle hvem man har på ignore-listen sin, og å informere først og fremst vedkommende om at nå vil man ikke se postene til vedkommende, og derfor heller ikke er i stand til å svare. Den meldingen er altså info til vedkommende. Det er IKKE mobbing av vedkommende.
At det kan få et snev av mobbing, er når flere velger å gjøre det samme, men begynner å begrunne dette. En kort melding om at man og gjør det samme, holder i lange baner.
Å blokkere noen er selvsagt et grep for å stoppe diskusjonen når man føler man har fått nok selv, og ikke vil vie mere tid på vedkommende. Det er et fritt valg, og et alternativ til å bruke enda mere tid på å svare vedkommende. Det er begrenset hvor langt egen tålmodighet går, så kommentarer om "dersom du ikke kan forsvare ditt synspunkt" tilfører egentlig ikke saken noe som helst.
PS! Dette er generelt betraktet, og er ikke å anse som partsinnlegg for eller mot den blokkeringen som er diskutert i denne tråden. Der stiller jeg meg nøytral.
RJK :+1: jeg anser meg som din støttespiller... ;D ;D
Men fra spøk til revolver .... jobber du innenfor diplomatiet?
Du har jo peiling på å få frem gode poenger uten å tråkke noen på..... foten :-)
Skrev dette:
"PS! Dette er generelt betraktet, og er ikke å anse som partsinnlegg for eller mot den blokkeringen som er diskutert i denne tråden. Der stiller jeg meg nøytral."
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 13. juli 2021, klokken 20:59
RJK :+1: jeg anser meg som din støttespiller... ;D ;D
Men fra spøk til revolver .... jobber du innenfor diplomatiet?
Du har jo peiling på å få frem gode poenger uten å tråkke noen på..... foten :-)
Skrev dette:
"PS! Dette er generelt betraktet, og er ikke å anse som partsinnlegg for eller mot den blokkeringen som er diskutert i denne tråden. Der stiller jeg meg nøytral."
Takker så mye for de hyggelige ordene.
Nei, jeg jobber innen IT. Men ligger vel latent i blodet. Russenavnet var faktisk "Diplomaten"(for leeeeeeeenge siden").
8)
Rabatter ved nybilsalg er ett tema jeg ikke har sterke meninger om. Jeg har imidlertid hatt en liten ambisjon om å delta i ordskiftet på forumet.
Likevel blir jeg gang på gang overrasket og resignert over at mange av trådene starter med en overskrift og et tema jeg interesserer meg for, men så utvikler samtalen seg til å bli en episode av Southpark. Denne tråden er et utmerket eksempel. Det skjer dessverre ofte nok til at jeg (og sikkert flere) styrer unna.
Jeg kommer til å fortsette å undre meg over hvorfor forum må bli slik og lese noen tråder i ny og ne.
Det er vel litt som samtaler mellom mennesker generelt, en samtale starter om noe og ender opp et helt annet sted. Slik mennesker fungerer og nytter ikke endre det tror jeg, selv om mange prøver! Krangler som i denne tråden er vel bare dårlig moderering og skulle ikke blitt liggende. Ser du på tidspunktene det sklei ut kan man nok ikke utelukke noe alkohol heller. Forum moderatorer arbeider basert på frivillighet og dugnad så bli ikke for skuffet:)
Men lag noen tråder, gi noen råd og tips og bidra til et bedre forum!
Diskusjoner på forum er organiske og sklir ut. Slik er det på alle forum, og slik syns jeg det skal være. Det må være lov å komme med kommentarer som ikke er 100 % on topic. Når det er sagt så er det stor forskjell på hvor strenge moderatorer er, og dette forumet hører nok til blant de mindre strenge.