Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Nissan => Leaf 2018- 40kWt og 62kWt => Emne startet av: vinglepetter på tor 27. aug 2020, kl. 20:19
Tips?
Hadde ikke kjøpt ny Leaf all den tid det er så mange brukte til en god del lavere pris der ute.
300K med vinterhjul for ny bil er ikke et dårlig kjøp, men den vil falle 50K eller mer i verdi sekundet du har skrevet kontrakt.
Jeg er i samme situasjon,og ser ut til å ende på en ny Mazda MX-30, First edition.259900inkl vinterdekk.Mye utstyr,gode seter og behagelig å kjøre. Litt spesiell bakdørløsning,men ikke en dealbreaker for meg. Siste frist i morgen for å bestille denne versjonen.
Brukte til en god del lavere pris? Ja det finnes 1 år gamle til 250-260, men de 2020 modellene jeg ser koster jo omtrent det som trådstarter har fått pris på.
Dog, så bør h*n sjekke ut alternativer som Ioniq, MX-30, eller Ampera alt etter behov. Felles for dem er vel at de har mindre bagasjerom enn Leafen...?
Å kjøpe helt ny bil bør man etter min mening bare gjøre om man ikke kan finne det samme på bruktmarkedet, pga. det store prisfallet 1 og 2 året. Det kom riktignok en liten forbedring i 2019 med større skjerm og bedre kamerabilder, men jeg ville heller lett etter en av de mange launch edition fra 17 eller 18 og langt inn et moderat bud (bør ligge godt under 200 kkr nå).
Da jeg kjøpte en demobrukt 2019-modell med 40kWt i april var det kun fordi Peugeot ikke kunne levere e2008 før tidligst en eller annen gang i juli. Da bestemte jeg meg for at jeg kunne leve med Chademo, passiv batterikjøling og lavt baksete for å spare rundt kr 60 000. Etter prisfallet blir nok innsparingen ikke like stor, men jeg vil fortsatt ha spart penger.
Det jeg setter mest pris på av ekstrautstyret er adaptiv cruisekontroll, siden det er blitt endel køkjøring.
Bagasjerommet er uten sammenligning størst i klassen. Generelt god plass både foran og bak. ACC fungerer supert og 360-kamera likeså. Så er det selvsagt en del ankepunkter mot den på langtur hvis du er avhengig av lading på veien, men for bykjøring gjør den virkelig jobben for en familie. Alle konkurrentene i samme prisklasse har betydelig dårligere bagasjeromplass og de aller fleste (alle?) mangler vel også 360-kamera.
enig. plassen er klasseledende og veier mye ved bilkjøp og 350 kameraet er nyttig. spessielt i trange parkeringshus
Elsker 360-kameraet og skal aldri ha en bil uten det igjen.