Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Audi => Emne startet av: JorEl på onsdag 01. juli 2020, klokken 17:05
Gratulerer Audi. Pene biler som nærmer seg Tesla sine sportslige egenskaper. Sikkert bak på elektronikk og avanserte løsninger, men forhåpentligvis for Audi, likevel forran på luksus og komfort.
https://www.dinside.no/motor/ny-e-tron-fra-audi/72624741
Hvis rekkevidden bare er 350 km WLTP så vil nok det virke begrensende på salget av en bil til 1 million. Og det er vel heller ingen fordel at bilen er helt lik e-tron 50 SportBack som er en kvart million rimeligere.
Sitat fra: TM på onsdag 01. juli 2020, klokken 18:52
Hvis rekkevidden bare er 350 km WLTP så vil nok det virke begrensende på salget av en bil til 1 million. Og det er vel heller ingen fordel at bilen er helt lik e-tron 50 SportBack som er en kvart million rimeligere.
Enig, og selv om de sikkert er gode å kjøre er det jo ikke akkurat typen bil til banekjøring. Synes heller ikke ytelsen var imponerende.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sitat fra: TM på onsdag 01. juli 2020, klokken 18:52
Hvis rekkevidden bare er 350 km WLTP så vil nok det virke begrensende på salget av en bil til 1 million. Og det er vel heller ingen fordel at bilen er helt lik e-tron 50 SportBack som er en kvart million rimeligere.
Om du mener S er helt lik de andre e-tron modellene burde du ta en tur til specsavers.
Nå er det jo slik Audi har lagt opp modellrekken. Jeg har ved et par anledninger sett E-tron og blandet den med A3 på avstand.
Men tettere på er det ikke vanskelig å se detaljene på S versjonen kontra ordinær E-tron. En del detaljer som annen plast i front mm.
Derimot tror jeg ikke folk flest ser forskjell ute på veien. Standardversjonen kommer allerede i litt forskjellige versjoner utseendemessig (ulakkert plast, kontrastlakkert, hellakkert, forskjellig farge på rails mm). Den ser også ganske sporty ut i rett farge/felgkombo.
Audi-kjennere vil nok derimot kunne spotte forskjellene på 100 meters avstand.
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 02. juli 2020, klokken 08:00
Om du mener S er helt lik de andre e-tron modellene burde du ta en tur til specsavers.
Jo, noen små detaljer er det som Audi meningheten vil se lett.
Sannsynligheten for at naboen som ikke kjører Audi ser forskjellen er imidlertid liten. Det betyr nok en del i dette markedet ;)
understatement er jo tysk premium sin signatur. Vanlige folk ser jo ikke forskjell på en RS4 og en A4 1.6tdi.
Uansett er E-tron S nå den første bil for massene med 3 el-motorer og torque vectoring. Det er jo festlig. Så spørs om en 3. planetgirkasse gir mer eller mindre uling fra bak-akselen.
Sitat fra: daktari på torsdag 02. juli 2020, klokken 15:32
understatement er jo tysk premium sin signatur. Vanlige folk ser jo ikke forskjell på en RS4 og en A4 1.6tdi.
Uansett er E-tron S nå den første bil for massene med 3 el-motorer og torque vectoring. Det er jo festlig. Så spørs om en 3. planetgirkasse gir mer eller mindre uling fra bak-akselen.
Jeg er sikkert ikke «vanlig folk», men RS til Audi er temmelig lett å se er en rå bil. Min datter som nylig ble 18 legger lett merke til RS modeller når vi var i Tyskland i fjor. RS6 er en bil jeg selv synes er rå, selv om den har feil drivstoff.
Forøvrig er Audiene svært like, i en E-tron tråd så la jeg ut et bilde av en A4 for å sjekke om noen så det, det var ingen som merket det før jeg la ut bilde av den og en E-tron ved siden av hverandre
Da ser det ut som e-Tron S og e-Tron S SB er lansert. Fra pris og en del spesifikasjoner er i alle fall oppgitt i artikkelen. Bilene ligger også på Audi sine nettsider.
https://bil24.no/sjekk-ut-audi-e-tron-s-og-e-tron-s-sportback/ (https://bil24.no/sjekk-ut-audi-e-tron-s-og-e-tron-s-sportback/)
https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron-s-lansering.html (https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron-s-lansering.html)
Tar med link til audi.de også da forbruket er oppgitt der, og det er heftig sammenlignet med standard e-Tron. Selv med bedre aerodynamikk blir rekkevidden på e-Tron 60 S betydelig kortere enn på e-Tron 55.
https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/tron/audi-e-tron-s.html (https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/tron/audi-e-tron-s.html)
Sitat fra: THE på fredag 11. september 2020, klokken 13:17
Da ser det ut som e-Tron S og e-Tron S SB er lansert. Fra pris og en del spesifikasjoner er i alle fall oppgitt i artikkelen. Bilene ligger også på Audi sine nettsider.
Tar med link til audi.de også da forbruket er oppgitt der, og det er heftig sammenlignet med standard e-Tron. Selv med bedre aerodynamikk blir rekkevidden på e-Tron 60 S betydelig kortere enn på e-Tron 55.
Ytelsene var ikke veldig imponerende. 3 motorer og boost i maks 8 sekunder gir 0-100 på 4,5 sek. og toppfart 210. Tregeste Model S gjør det unna på 3,8 sekunder (uten noe boost-greier), 250km/t toppfart og langt lavere forbruk. Så her ligger ikke Audis forsprang i teknikken synes jeg...
S modellene nå også inkludert i rekkeviddekalkulatoren:
https://www.audi.de/de/brand/de/elektromobilitaet/reichweite.html
Mye nærmere 50 enn 55 i rekkevidde :-1:
Grei test av S-modellen her: https://nybiltester.no/biltest/test-av-audi-e-tron-60-s-sportback/