Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Volkswagen VW => e-up! => Emne startet av: Odegaard på tor 04. jun 2020, kl. 18:59

Tittel: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Odegaardtor 04. jun 2020, kl. 18:59
Hei, ente opp med å kjøpe en VW E-UP 2015 model idag.

Og har lest på sidene her at We Connect lever litt sitt eget liv...
Prøvd å registrere meg og aktivere We Connect, og når jeg skal legge inn km.stand får jeg opp feil km.stand prøv på nytt.(vet jeg har tastet riktig). Gikk på support og sende mail om det. Som sikkert tar litt tid å få svar på..
Men ser på diverse plasser(spesielt på E-golf) at man kan resette simkortet? Eller fakbrikkresette noe innstillinger?
Finner videoer på youtube som forklarer dette i forhold til E-golf men ikke på E-Up..

Noen som kan hjelpe meg ?

Har satt opp Maps + More.(Som forøvring ikke vil koble til bil og sier: Ingen Bluetooth-forbindelse til din Volkswagen UP!. Aktiver Bluetooth for å koble maps+more til bilen. Men det står maps+more i displayet i bilen og den lar meg spille av musikk på telefonen via bluetooth og viser info om sang osv i skjerm)..


Men ønsker muligheten til og sette opp forvarming på telefon og ha oversikt, og da må jeg vell ha We Connect?
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Daruufre 05. jun 2020, kl. 21:02
Kan være at noe må resettes ja, var sånn du skriver på vår nye også.
En tlf til supporten deres også funket det under 24 timer senere :)
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Odegaardsøn 07. jun 2020, kl. 00:11
Fått mail av support. :
   

Hei Eivind,

Takk for din tålmodighet.

Vi har nå mottatt svar tilbake fra teknisk avdeling angående din sak.

Løsningen krever at kontroll enheten i bilen må byttes ut da det har oppstått en feil med maskinvaren, som gjør at bilen ikke har noen forbindelse til våre servere.

Det vil si at de andre mulige løsningene som kan være aktuelle ikke kommer til å virke, for eksempel manuell tilbakestilling av systemet, eller oppdateringer.

Dette må utføres hos en Volkswagen forhandler.

Send oss kontakt informasjon til ditt verksted slik at vi kan informere de om hvilken behandling som må utføres.

Verkstedet vil kunne avklare om feilen kan dekkes av garanti eller reklamasjonsrett i ditt tilfelle.


Noen som vet hvor lang garanti det er på dette ? 2015 mod, registrert desember 2014.
Har svart at jeg ikke ønsker dette byttet om ikke dem kan svare på om det er garanti/reklamasjon før Møller bytter noe som helst..
Leser det er såpass mye tull med Car Net / We Connect at jeg gidder ikke koste på bilen noe dyre greier..

Men merkelig dem ikke vil prøve og resette eller lignende først?
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Gnistsøn 07. jun 2020, kl. 19:27
Ikke umulig at du kan reklamere til selger på dette gitt at dette var feil ved overtagelsen og ikke ble gjort oppmerksom på av selger. Dette var antagelig en feil som var vanskelig for deg å oppdage før overtagelse, men noe selger burde være oppmerksom på.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: storeulvsøn 07. jun 2020, kl. 23:34
Sitat fra: Gnist på søn 07. jun 2020, kl. 19:27
Ikke umulig at du kan reklamere til selger på dette gitt at dette var feil ved overtagelsen og ikke ble gjort oppmerksom på av selger. Dette var antagelig en feil som var vanskelig for deg å oppdage før overtagelse, men noe selger burde være oppmerksom på.
Ja, du har lovfestet 2 års reklamasjonsrett ved bruktbilkjøp mellom private i Norge. Har du kjøpt hos forhandler er reklamasjonsretten 5 år.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: aageaasvedman 08. jun 2020, kl. 08:06
min fikk denne feilen 20 mai meget rart at flere har fått feilen rundt samme tid
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Odegaardman 08. jun 2020, kl. 09:44
Damen jeg kjøpte bilen av var ikke klar over at man kunne koble mobilen til bilen.
Hun viste heller ikke om Cruise Control eller regenereringsfunksjonene på bilen etc...

Så og klage til henne blir bare unødvendig "krangling" mot et menneske som var veldig hyggelig og ryddig. Og hun var med 99% sikkert ikke klar over at dette var ødelagt og må erstattes.

Og oppdage feilen for min del var ikke så vanskelig egentlig.. Prøvde koble til telefonen, det går for og spille av musikk osv. Registrere seg på we connect portalen siden så får jeg opp feil km.stand selvom det er riktig, sendte mail til support og noen dager etterpå sier de at det må byttes..

Men at support/tekniker(mange fine titler) kan si med engang det må byttes, fremfor og prøve resette eller oppdatere noe syns jeg er litt merkelig..
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Elmoman 08. jun 2020, kl. 22:56
Sitat fra: Odegaard på tor 04. jun 2020, kl. 18:59
Har satt opp Maps + More.(Som forøvring ikke vil koble til bil og sier: Ingen Bluetooth-forbindelse til din Volkswagen UP!. Aktiver Bluetooth for å koble maps+more til bilen. Men det står maps+more i displayet i bilen og den lar meg spille av musikk på telefonen via bluetooth og viser info om sang osv i skjerm)..
Sånn har min eUp 2014 alltid oppført seg.

Sitat fra: Odegaard på tor 04. jun 2020, kl. 18:59
Men ser på diverse plasser(spesielt på E-golf) at man kan resette simkortet? Eller fakbrikkresette noe innstillinger?
Her er det beskrevet hvilken sikring. Ta den ut og la bilen stå noen sekunder før den settes tilbake, og vips så virker det (kanskje).
https://elbilforum.no/index.php?topic=29938.msg723093#msg723093
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Odegaardtir 09. jun 2020, kl. 21:24
Sitat fra: Odegaard på tor 04. jun 2020, kl. 18:59
Her er det beskrevet hvilken sikring. Ta den ut og la bilen stå noen sekunder før den settes tilbake, og vips så virker det (kanskje).
https://elbilforum.no/index.php?topic=29938.msg723093#msg723093

Tusen takk! skal prøve dette imorgen og se.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: SNOWtir 30. jun 2020, kl. 12:25
@odegard Fant du ut noe mer om dette? Jeg har det samme på min 2014 modell og de skal ha 10.000kr for å bytte den.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: TeleTor1man 27. jul 2020, kl. 07:51
Siste oppdatering for min e-up på We Connect var den 5 mai 2020. Har klaget til Møller og venter fremdeles på tilbakemelding utenom standarden at de har fått klagen og ser på saken.  :-1: Har hatt problemer tidligere og fikk pris på 10.000,- for bytte av en elektronikk boks i bilen men fikk den gang fikset det med en ta ut og sette inn igjen en sikring.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Odegaardman 27. jul 2020, kl. 21:09
Sitat fra: SNOW på tir 30. jun 2020, kl. 12:25
@odegard Fant du ut noe mer om dette? Jeg har det samme på min 2014 modell og de skal ha 10.000kr for å bytte den.

Beklager sent svar, men prøvde å ta ut sikring å ingen forskjell.. Har ikke gått videre med Møller, ettersom jeg hører flere nevner 10.000kr.. Noe jeg ikke er intrisert i å bruke for og få en app..
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: TeleTor1ons 29. jul 2020, kl. 09:54
Kan dette ha noe med at både Telenor og Telia slukker 3G nettet i Norge for tiden og det er på dette nettet e-up kommuniserer med serveren? Min e-up fra 2014 sluttet å kommunisere med WE Connect den 5 mai 2020.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Amatørenons 29. jul 2020, kl. 10:34
e-up! og e-Golf har kommunikasjonsmoduler med 2G og 3G.

Så når 3G slås av er man prisgitt 2G, men det er bare det at det er ikke 2G dekning over alt da man prioriterte tale over 4G da det kom for å ta over for 3G.

Dermed vil man slite med We Connect enkelte steder.

Jeg har tidligere spurt Møller om mulighet for oppgraderingsmulighet til modul som har 4G. De skulle ta saken videre påsto de, men tiden vil vise.

Nå er vel kommunikasjonsmodul med kombinert 4G og 5G som er aktuelt i fremtiden.

Hva de nye e-up! og tvillingene har kjenner jeg ikke til.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Elmoons 29. jul 2020, kl. 14:13
Sitat fra: Amatøren på ons 29. jul 2020, kl. 10:34
Hva de nye e-up! og tvillingene har kjenner jeg ikke til.
Ganske sikker på at de og bare har 2G/3G modul  :( :o

De mener visst at så lenge de ikke har OTA SW oppdateringer så er 2G godt nok
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Elmoons 29. jul 2020, kl. 14:22
Sitat fra: Amatøren på ons 29. jul 2020, kl. 10:34
Så når 3G slås av er man prisgitt 2G, men det er bare det at det er ikke 2G dekning over alt da man prioriterte tale over 4G da det kom for å ta over for 3G.
Vel . . . i følge Telenors dekningskart så er det 2G dekning over alt.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: pladasktir 13. okt 2020, kl. 14:09
Sitat fra: Odegaard på søn 07. jun 2020, kl. 00:11
Fått mail av support. :
   

Hei Eivind,

Takk for din tålmodighet.

Vi har nå mottatt svar tilbake fra teknisk avdeling angående din sak.

Løsningen krever at kontroll enheten i bilen må byttes ut da det har oppstått en feil med maskinvaren, som gjør at bilen ikke har noen forbindelse til våre servere.

Det vil si at de andre mulige løsningene som kan være aktuelle ikke kommer til å virke, for eksempel manuell tilbakestilling av systemet, eller oppdateringer.

Dette må utføres hos en Volkswagen forhandler.

Send oss kontakt informasjon til ditt verksted slik at vi kan informere de om hvilken behandling som må utføres.

Verkstedet vil kunne avklare om feilen kan dekkes av garanti eller reklamasjonsrett i ditt tilfelle.


Noen som vet hvor lang garanti det er på dette ? 2015 mod, registrert desember 2014.
Har svart at jeg ikke ønsker dette byttet om ikke dem kan svare på om det er garanti/reklamasjon før Møller bytter noe som helst..
Leser det er såpass mye tull med Car Net / We Connect at jeg gidder ikke koste på bilen noe dyre greier..

Men merkelig dem ikke vil prøve og resette eller lignende først?

Jeg fikk nøyaktig samme e-post. Hos meg har dette fungert hele tiden men jeg glemte å fornye abb.  sist og gjorde det 14 dager etter det var utløpt. Kom da inn, men km oppdateres ikke og kan ikke starte varmeapparat osv. Meldte dette til VW connect i Norge. De forklarte da med at dette var pga GDPR og at de i tyskland måtte resette. Dagen etter kom denne eposten. Og møller skulle ha 10.000 ja... :o
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: hybrid88tor 24. des 2020, kl. 01:24
Sliter med dette nå. Hva har dere gjort med problemet?
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Amatørentor 24. des 2020, kl. 08:50
Sitat fra: Elmo på ons 29. jul 2020, kl. 14:22
Vel . . . i følge Telenors dekningskart så er det 2G dekning over alt.
Vel... Ikke akkurat der jeg parkerer i nærheten av hytten oppe på fjellet om sommeren. Dekning ca 100 m unna, men ønsker ikke ytterligere 100 m å gå til hytten. Det holder med ca 600 m.

Det er heller ikke parkeringsmulighet der. Kan ikke stå og blokkere kjerreveien ned til badeplassen.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: hybrid88man 04. jan 2021, kl. 09:39
Har fått beskjed om at de må bytte simkortet i bilen og at det koster over 10.000 for å få connect tjenester til å funke?? Helt sykt
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Elmoman 04. jan 2021, kl. 15:04
Sitat fra: hybrid88 på man 04. jan 2021, kl. 09:39
Har fått beskjed om at de må bytte simkortet i bilen og at det koster over 10.000 for å få connect tjenester til å funke?? Helt sykt

Sa de hvorfor SIM-kortet må byttes ?

Har du forsøkt dette ?
Sitat fra: Odegaard på tor 04. jun 2020, kl. 18:59
Her er det beskrevet hvilken sikring. Ta den ut og la bilen stå noen sekunder før den settes tilbake, og vips så virker det (kanskje).
https://elbilforum.no/index.php?topic=29938.msg723093#msg723093
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: hybrid88tir 05. jan 2021, kl. 19:14
Først fikk jeg beskjed om at de måtte sende beskjed til tyskland om å aktivere sim og at det tok noen dager. Det hjalp ikke. Så fikk jeg nye instrukser. Etter fryktelig mye frem og tilbake og forsøk på det ene og det andre etter bistand fra VW digitale tjenester fikk jeg beskjed om at bilen må på verksted. Vi har prøvd forskjellige ting men jeg har ikke prøvd å dra ut sikringen.

Har prøvd å skru av og på infotainment(gjøre en reset), fabrikkinnstillinger osv osv. Det virker som bilen ikke er på nett og kommuniserer ikke. Får ikke lagt oss til som hovedbruker ved å taste inn kilometer. Kommer feilmelding om at vi har forsøkt å taste inn kilometerstand for mange ganger og at inntasting er sperret. Uten at de klarer å hjelpe oss videre på kundeservice måtte de sende en sak videre til teknisk avdeling. Det tok noen dager til også.....

Dette er den siste mailen jeg fikk fra dem:

Takk for din henvendelse.

Vi har nå fått tilbakemelding fra vår tekniske avdeling.

For at utfordringen du opplever skal bli løst, må du besøke et verksted.

Vi setter pris på om du kan informere oss om hvilket verksted du ønsker å besøke, slik at vi kan ta kontakt med verkstedet. De vil deretter kontakte deg for å avtale en tid for å se på bilen.

Verkstedet vil kunne avklare om feilen kan dekkes av garanti eller reklamasjonsrett.

Har du andre spørsmål eller behov for ytterligere assistanse, kan du svare på denne e-posten eller kontakte oss per telefon – 800 12 651 (man-søn kl. 08:00-20:00).

Vi ønsker deg en fin dag!

Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: epifanttir 05. jan 2021, kl. 23:03
Etter alle trådene om dette sitter jeg igjen med et sterkt inntrykk av at bilene rett og slett kan "falle ut av systemet" i Tyskland og at den eneste fiksen VW har kommet med er å belaste kundene 10 000 kroner for å bytte ut komponenter slik at bilen kan snakke med serverne igjen... :o

Tipper det er samme folkene som står bak kodingen av varmeapparatet.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Sierpinskitor 28. jan 2021, kl. 12:02
Noen som vet hva denne kommunikasjonsenheten består av, og hvor den sitter?

Det virker nå helt meningsløst at en liten kom-enhet skal koste 10 000 nok i innkjøp og å bytte.
Noen som har fått et spesifisert tilbud på hva hver del beregnes til?

Også hos meg så virket alt helt fint inntil jeg lot abb løpe ut, fordi jeg syntes det var for dyrt.
Når vi nå skal starte det opp igjen, så virker det ikke. Blir det ødelagt fordi det ikke brukes da, virker rart.

Nå skal den på verksted så får vi se om de klarer å vekke den til live igjen?
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Elmotor 28. jan 2021, kl. 12:45
Sitat fra: Radiobil1 på tor 28. jan 2021, kl. 12:02
Også hos meg så virket alt helt fint inntil jeg lot abb løpe ut, fordi jeg syntes det var for dyrt.
Når vi nå skal starte det opp igjen, så virker det ikke. Blir det ødelagt fordi det ikke brukes da, virker rart.
Jeg lot også abo løpe ut, og var uten et par år.
Da jeg valgte å starte opp igjen for litt over ett år siden pga endret behov så tok det litt tid og mailer før den kom opp igjen, men bilen var ikke inne på verksted.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Sierpinskitir 09. feb 2021, kl. 19:23
Bilen var inne hos VW og de fant ikke noe galt på kom-enheten under test.
De fikk Servergjengen i Tyskland til å resette bruker og sim-kort og dagen etter så funket det.
Brukte web løsningen via PC og ikke app. Måtte legge inn nøyaktig km stand, og når det stemte, så kom det opp gitt!

Fikk dem til å bytte fjøra i tanklokket også, så slapp jeg å ødelegge noe i kulda.

1600 kr skulle de ha for de to småjobbene.

Sjekket også pris på årlig service, det skulle de ha 3200 kr for. Det er bare en sjekk av masse komponenter i den og ikke noe skal byttes. Det er grisedyrt.
Da går jeg på en elbil godkjent kjede.
Hva har dere å foreslå?
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Jejllør 20. feb 2021, kl. 21:38
Snakket med en som jobbet som mekaniker på et større merkeverksted, og han kunne fortelle at service på elbil var noe av det de tjente mest penger på. Flere tusen for det som i praksis er rundt 30 minutters arbeid. EU-kontroll til 1200 kr var det mye mindre fortjeneste på. Forrige "service" jeg hadde på kangooen bestod av en EU-kontroll og et kupe filter som ble fjernet etter at jeg fortalte at jeg ikke hadde pollenallergi.
Å kjøre uten filter var en positiv overraskelse! En irriterende ulyd i vifta som hadde vært der i mange år forsvant umiddelbart.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Model Yfre 20. jan 2023, kl. 22:03
For de som evt opplever samme problem. Her er løsningen. Innbetalt på relativt kort tid i forhold til abonnementskostnad.
Også er det faktisk stabilt 😁

https://docs.openvehicles.com/en/stable/components/vehicle_vweup/docs/index_t26.html
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: epifantman 23. jan 2023, kl. 20:34
Oi, spennende!
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: epifantman 09. okt 2023, kl. 14:18
Fikk denne på mail i dag:

Sitatvi ønsker å informere om at appen "We Connect" deaktiveres fra 08.11.2023 og driften opphører.

We Connect-funksjoner som til nå kunne betjenes via We Connect-appen, kan fra dette tidspunktet brukes via Volkswagen-appen. Volkswagen-appen kan lastes ned her i Google Play Store eller her i Apple Store.

Du kan selvsagt bruke We Connect-appen som vanlig frem til deaktiveringen.

Kontakt oss gjerne ved spørsmål.

Vi takker for interessen i We Connect-appen og ønsker lykke til med Volkswagen-appen.

Så får man se hvor godt Volkswagen-appen fungerer. Kan vel bare gå én vei.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: igniztionons 11. okt 2023, kl. 10:40
Har brukt Volkswagen appen lenge på ID.4 og den har fungert helt fint, om enn noe begrenset hva man kan gjøre.

Sa opp We Connect på e-Up for lenge siden da jeg ikke følte det var verdt prisen, men savner å kunne sette på forvarming nå som temperaturen synker.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Model Yman 12. feb 2024, kl. 21:51
Sitat fra: epifant på man 09. okt 2023, kl. 14:18Fikk denne på mail i dag:

Sitatvi ønsker å informere om at appen "We Connect" deaktiveres fra 08.11.2023 og driften opphører.

We Connect-funksjoner som til nå kunne betjenes via We Connect-appen, kan fra dette tidspunktet brukes via Volkswagen-appen. Volkswagen-appen kan lastes ned her i Google Play Store eller her i Apple Store.

Du kan selvsagt bruke We Connect-appen som vanlig frem til deaktiveringen.

Kontakt oss gjerne ved spørsmål.

Vi takker for interessen i We Connect-appen og ønsker lykke til med Volkswagen-appen.

Så får man se hvor godt Volkswagen-appen fungerer. Kan vel bare gå én vei.

Tydeligvis akkurat samme elendige system bak.

Kamerat med e-Up opplever nå det samme som meg. Glemte å fornye, fornyer så dagen etter - bilen leverer ikke lengre status.
Løsning fra WeConnect Support? Koble til bilen på nytt, siden de nå hadde aktivert SIM-kort.

Funket selvsagt ikke, akkurat samme problem som jeg hadde på min bil - "Feil kilometerstand" når man prøver å aktivere.

Så blir vel sikkert 12-15.000,- i foreslått reparasjon her også, for å bytte modul. Det er hårreisende hvor elendig Volkswagen har lagd dette systemet.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: TBman 12. feb 2024, kl. 23:43
Open-Vehicle-Monitoring-System-3 (OVMS3) vil være et godt alternativ.
En benytter eget simkort, og har ingen andre løpende utgifter enn simkort.

Sitat fra: Model Y på fre 20. jan 2023, kl. 22:03For de som evt opplever samme problem. Her er løsningen. Innbetalt på relativt kort tid i forhold til abonnementskostnad.
Også er det faktisk stabilt 😁

https://docs.openvehicles.com/en/stable/components/vehicle_vweup/docs/index_t26.html
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Model Ytir 13. feb 2024, kl. 11:22
Joda, det er min post, så kjenner til OVMS.
Det vil jo være alternativet hvis Møller/Volkswagen nekter å reparere her.

Men jeg syns det er utrolig dårlig at problemet oppstår etter at et abonnement går ut. Her er det snakk om 1 døgn mellom utløp og reaktivering, og så skal det være så vanskelig å få det i gang?!

Mine erfaringer med Tesla, Honda og Hyundai viser hvor enkelt det kan være. Så at verdens største bilprodusent ikke får til dette etter mer enn 10 års erfaring med app, det kan jeg bare ikke fatte.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Model Ytor 15. feb 2024, kl. 20:38
Vi fikk faktisk ordnet det på en e-UP som nektet aktivering grunnet "feil kilometer."

For alle andre i samme båt, her er stegene vi brukte for å få det til.
Ha en PC med Internett og Firefox (nettleseren som fungerte for oss iallfall) tilgjengelig.

1. Ring til WeConnect og be om reaktivering av SIM-kort. Hvis det lykkes fra deres side vil de sende en epost om dette. Telefonnummer er: 800 12 651. Aktiveringen varer da typisk i 24 timer.

2. Slett bilen fra Volkswagen.no brukeren din, men ha VIN-nummer tilgjengelig.

3. Kjør en tur på 10km+ og parker sted under åpen himmel med god mobildekning. Sett bilen i P, MEN IKKE SKRU AV BILEN!.

4. La bilen stå slik i 3-4 min, bruk tiden på å skrive ned nåværende kilometerstand.

5. Skru av bilen, og gå inn på Volkswagen.no på PC og skriv inn VIN for å legge til bil.

6. Prøv deretter å aktivere Online-tjeneste, skriv inn kilometerstand og gå videre.


Forskjellen fra tidligere var å la bilen være på i noen minutter etter kjøretur for å la den synkronisere kilometer. Også brukte vi nå Firefox som nettleser (Safari tidligere).
Dette var da andre forsøk på aktivering.

Garanterer ingenting, men det kan være verdt forsøket for andre i samme båt, hvis WeConnect faktisk klarer å reaktivere SIM-kort - for da burde det gå!
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: rsolvator 15. feb 2024, kl. 22:27
Sitat fra: Model Y på tor 15. feb 2024, kl. 20:38For alle andre i samme båt, her er stegene vi brukte for å få det til.
Hvilken årsmodell var dette? Kanskje jeg skal prøve på det samme, var ikke klar over at man måtte ringe inn og be om aktivering før man legger bilen til i appen.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: rsolvafre 16. feb 2024, kl. 11:51
Ringte VW idag og de nullstilte eSIM. Slettet kjøretøy fra appen og begynte på nytt, og da funka det! Fulgte bare anvisningene i appen; kjøre minst 3km, parkere i åpent lende og så skrive inn km-stand. Bestilte e-remote også for å teste, hvis det er ustabilt så har jeg 14 dagers angrerett :angel:
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: rsolvafre 23. feb 2024, kl. 11:18
En liten oppdatering ang App-eventyret på VW eUP 2014-modell; appen er en skuffelse, forvarming funker ikke i det hele tatt (on-demand eller endring av planlagt oppvarming). Jeg har klart å skru av og på ladinga og appen viser kjøredata, men det er ikke et behov jeg har så nå har jeg avbestilt.

Venter fortsatt på bekreftelse på at e-remote er avbestilt og appen funker fortsatt, men de er vel bare treige.

Da blir det nok til at jeg tester OVMS istedenfor.
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: Model Yons 06. mar 2024, kl. 11:25
Sitat fra: rsolva på fre 23. feb 2024, kl. 11:18En liten oppdatering ang App-eventyret på VW eUP 2014-modell; appen er en skuffelse, forvarming funker ikke i det hele tatt (on-demand eller endring av planlagt oppvarming). Jeg har klart å skru av og på ladinga og appen viser kjøredata, men det er ikke et behov jeg har så nå har jeg avbestilt.
Forvarming osv. burde jo fungere når du har aktivt abonnement.
Er 12V-batteriet i orden?
Tittel: Sv: Aktivere Car-Net / We Connect
Skrevet av: rsolvaman 18. mar 2024, kl. 15:53
Sitat fra: Model Y på ons 06. mar 2024, kl. 11:25Forvarming osv. burde jo fungere når du har aktivt abonnement.
Ja, det burde ha fungert, hehe.

Sitat fra: Model Y på ons 06. mar 2024, kl. 11:25Er 12V-batteriet i orden?

Ja, har ingen mistanke til at 12V-batteriet er dårlig. Andre funksjoner i appen fungerte sånn någenlunde (styring av lading).