Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Volvo / Polestar => Polestar 3 => Emne startet av: eSaab på tirsdag 11. februar 2020, klokken 11:35
Bild på P 3?
https://teknikensvarld.se/polestar-3-utmanar-tesla/
Samt all fakta som läckt ut
https://teknikensvarld.se/polestar-2-och-3-fler-detaljer-avslojade-585281/
Precept bil eller polestar 3?
Teaser bilder
https://paultan.org/2020/02/25/polestar-precept-concept-teased-before-official-debut/
Mer info om Precept. Vanvittig kul bil :)
https://www.motor.no/artikler/elbil-ny-konseptbil-fra-polestar/
Ja, Presept kunne jo bli en helt rå bil. Les denne nyheten
https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/2020-03-svensk-super-elbil-viser-vildt-design
Kopi:
Den meget store konceptbil – akselafstanden er voldsomme 3,10 meter – bliver med stor sikkerhed ikke til noget, men der er seriøse hensigter bag.
- Dette er ikke en drøm om en fjern fremtid. Polestar Precept giver en indikation på kommende biler og viser, hvordan vi vil udnytte innovationer for at minimalisere vores miljøpåvirkning, siger mærkets direktør, Thomas Ingenlath
Nu avslöjar man mer om framtidens elbilar från polestar, först ut är p3?
https://alltomelbil.se/nasta-elbil-fran-polestar-fokuserar-pa-hallbarhet-digital-teknik-och-design/
OMG Polestar 3 :+1: :+1: jeg gleder meg som et lite barn til denne kommer :+1: :+1:
Kopi fra gårsdagens nyhet av noe tekst under og bilde.
Polestar 3 will rival Jaguar I-Pace and share platform with next-gen Volvo XC90
• Polestar 3 in development
• All future Polestar models will be electric
• On sale in 2022
The Polestar 3 is set to arrive in 2022 and will be an electric SUV to rival the Audi e-tron, Tesla Model X and Jaguar I-Pace. Produced by the brand established by Volvo, the Polestar 3 will have a coupe-like look and sharp styling details; our exclusive images suggest how it might look.
https://www.carbuyer.co.uk/news/165016/2022-polestar-3-electric-suv-previewed-in-exclusive-images
På tide å aktivere denne tråden igjen.
Polestar 3. Den er ventet å være klar for levering i 2022.
Les mer her på elbil 24 i gårsdagens nyhet :+1: :+1:³
https://www.elbil24.no/nyheter/dette-vet-vi-om-svenskenes-nye-suv/72760799
Nu sätts P Precept i produktion , om den får namnet Polestar 3 eller något annat återstår att se .
https://insideevs.com/news/445929/official-polestar-precept-enter-production/
https://www.elbilen.org/polestar-precept-blir-verklighet/
Polestar precept og Polestar 3 er forskjellige biler hvor sistnevnte er en SUV.
Precept kan ligge an til å få navnet Polestar 4, ut fra det jeg leste...
Time will tell!
Er det sagt når detaljer om PS3 kommer?
Må levere mye bedre enn PS2 på ladehastighet og rekkevidde hvis denne skal bli aktuell for min del
Ja, det gledes til vi får mer info om PS3. Spesielt hvilken plattform det blir. Håper det blir den nye SEA plattformen til Geely, med 800v. Litt info om plattformen her: https://insideevs.com/news/459901/geely-sea-ev-platform/
Er vel sannsynlig at de bruker den nye SEA plattformen ja, får den samme specs som Zeekr 001 lover det jo bra (opp til 110kW batteri)
Polestar 3 eller 4? Precept ställs ut i sommar.
https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20210602/beskedet-polestar-precept-kommer-till-goodwood-festival-of-speed/
Skal bygges i USA også står det i en mail jeg fikk her. Hmm..ville foretrukket kina. Har null tro på kvalitet fra USA. For mange sosiale problemer blant ansatte har vist seg å påvirke kvaliteten. Trist,da USA bil er lettere å svelge mhp andre faktorer som demokrati og menneskerettigheter.
Mer info
https://www.vibilagare.se/nyheter/polestar-3-byggs-i-usa-och-kina
https://www.teknikensvarld.se/nyheter/bil-och-trafik/polestar-3-ska-byggas-i-usa-har-ar-forsta-bilden/
Så da får Europa biler fra Kina - :+1:
Ser ut som en praktisk bil basert på formen. Spent på å se rekkevidde og ladehastighet.
Veldig spennende!
Noen som tør å gjette på hva prisen blir? Har noen ganger lyst til å droppe Enyaq pga div utsettelser og vente å se på Polestar 3, men jeg tror den uansett blir for høyt priset for oss.
Sitat fra: batterimannen på torsdag 17. juni 2021, klokken 09:17
Veldig spennende!
Noen som tør å gjette på hva prisen blir? Har noen ganger lyst til å droppe Enyaq pga div utsettelser og vente å se på Polestar 3, men jeg tror den uansett blir for høyt priset for oss.
Den kommer nok med avgifter ja (gitt ny regjering) - passerer nok 600 NOK - men en kan jo håpe på en "Avgiftsutgave" rett under 600
Lite er kjent, men det er lekket noen detaljer om en bil fra Kina som man mener er Polestar 3.
Rekkevidde opp til 600 km (usikker etter hvilken standard), flere motorvarianter, sterkeste har 530hk.
Bilder?
To batteristørrelser, største 120kWh
Bildet fra Polestar avslører kameraspeil og skjulte dørhåndtak. Håper kameraspeil er en opsjon, ikke imponert etter å ha prøvd de på E-Tron
Håper det kommer noe mer info om Polestar 3 snart.
For hver uke jeg venter på Enyaq så rykker levering 3 uker frem i tid. Virker som at Kinesiske produsenter er litt mer driftige på å få laget biler.
All information som finns tillgänglig, artikeln uppdateras fortlöpande
https://www.nyteknik.se/elbilar/allt-vi-vet-om-kommande-elbilen-polestar-3-7020003
https://feber.se/bil/polestar-3-far-ingen-tredje-satesrad/429272/
Polestar börsnoteras i USA
https://www.gp.se/ekonomi/polestar-till-b%C3%B6rsen-leonardo-dicaprio-en-av-%C3%A4garna-1.55841407
3 nya elbilar lanseras fram till 2024
www.alltomelbil.se/polestar-in-pa-borsen-lanserar-tre-nya-elbilar-fram-till-2024
Ny teaser bild på P3
www.insideevs.com/news/552079/polestar-3-teased-again
Antar denne må kjøpes.........
Bilder fra siden viser en mer tydelig SUV profil bedre:
Ser den ut så här?
Förslag på utseendet.
https://www.motor1.com/news/553527/2023-polestar3-suv-rendering/
Bestilling åpner i midten av 2022. Levering Q1 2023.
Markedsføres som en konkurrent til Porsche Cayenne. I 2024 kommer Polestar 4 som skal være en konkurrent til Porsche Macan.
https://www.exclusiveglobalnews.com/polestar-developing-its-own-electric-motors-batteries-electrical-architecture/
Polestar sier 75 000 euro for Polestar 3 og 55 000 euro for Polestar 4.
Noen som har lyst til å gjette på norsk pris, blir jo fort mva før den tid dersom det er levering i Q1 på Polestar 3 som skissert.
For dyr for de som typisk kjøper Polestar i dag, gjetter jeg på at den blir. Men det var vel 45 000 for 4-ern, og den fra-prisen tror jeg treffer vesentlig bedre i markedet.
De 75 000 euroene for en basismodell tipper jeg er med europeisk MVA. Da ligger vi nok litt nord for 750 000 NOK for en basismodell med MVA her i Norge. Legg på 100 til 200 000 til i utstyr, avhengig av hvor fjong du ønsker å ha bilen (og hva Polestar gir av muligheter). Det blir for mye for meg, mtp alternativene. Da venter jeg heller på Volvo og får Volvo-ryktet med på kjøpet (kvalitet og verdens beste trafikksikkerhet).
Tror det skal hardt gjøres for Polestar å konkurrere mot Volvo i det prissegmentet nå som Volvo skal lansere elbiler under Volvo-paraplyen. For ikke å snakke om umulig å konkurrere mot Porsche Cayenne eller BMW iX.
Blir spennende og se hva de kommer med.
Skal de konkurrere med Porsche, Mercedes og de andre må de step up the game.
Jeg har f.eks. hatt soft close på dørene de siste ti årene, er noe jeg veldig gjerne vil ha med videre. Ikke sett at du får det på xc90. Så skal de levere oppi der må det leveres med mer utstyr.
At folk er villig til å betale er jeg helt sikker på. Folk betaler jo langt over en mill for model x, en del av de nyeste kina suvene koster jo tre kvart. Hvorfor skulle ikke folk være interessert i å betale mellom det for en svensk utviklet bil.( eid av kinesere, men polestar har svensk ledelse)
I October 2022 lanseras polestar 3 , man kan även börja beställa den då. Tillverkas i USA och Kina.
https://uk.motor1.com/news/587256/polestar-3-october-2022-debut/
www.nyteknik.se/elbilar/allt-vi-vet-om-kommande-elbil-polestar-3-7020003
Supersnabb laddning?
https://www.gp.se/ekonomi/polestar-investerar-i-bolag-f%C3%B6r-extrem-snabbladdning-av-bilar-1.73387123
Första bilden
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/qWoay0/her-er-foerste-bilde-av-polestar-3
https://www.polestar.com/no/polestar-3/
Det blir vel å legge inn en bestilling på denne. Eller Volvo Embla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sitat fra: eSaab på mandag 23. mai 2022, klokken 10:46
I October 2022 lanseras polestar 3 , man kan även börja beställa den då. Tillverkas i USA och Kina.
https://uk.motor1.com/news/587256/polestar-3-october-2022-debut/
www.nyteknik.se/elbilar/allt-vi-vet-om-kommande-elbil-polestar-3-7020003
Supersnabb laddning?
https://www.gp.se/ekonomi/polestar-investerar-i-bolag-f%C3%B6r-extrem-snabbladdning-av-bilar-1.73387123
En del info her da, blant annet;
- Tre motoralternativer. To av dem med firehjulsdrift.
- Ingen planer om 7-seter (i motsetning til Embla)
- Pris «nord for 800.000 SEK», en konkurrent til Cayenne..
Det siste høres jo ikke bra ut i Norge, men her må man vel kanskje heller se på prisen i USA, hvor Cayenne starter på 67.000 USD for SUV utgaven. Da er vi kanskje på 800.000 NOK for AWD med nødvendig utstyr? Pluss ev. 75.000 NOK i moms..
Dette er jo også e-tron 55 quattro territorie. Så hvis ikke Audi øker prisen når den kommer med facelift/lengre rekkevidde, kan neppe Polestar legge seg høyere.
EDIT; Men hvis jeg får en helelektrisk Volvo med mer plass for mindre penger, er det jo ingen tvil om hva jeg velger!
«It will be sold only in two-row configuration and will be positioned as a more expensive, more luxurious, and sportier product than the Volvo XC90.»
Noen observasjoner fra bildet:
- Bilen er utstyrt med HUD
- 295/35/22 dimensjon på bakhjul, 265/40/22 på forhjul
- Luftgjennomstrømming under front av panser, litt som på I-Pace
Husk også at Polestar 2 koster mye mer i Sverige sammenlignet med Norge.
Jeg tror prisen havner på 700 000 + mva = 750 000.
Nya bilder på P3,4 och 5
www.alltomelbil.se/har-ar-elbilarna-som-ar-planerade-for-polestar-nya-bilder-pa-polestar-3-4-och-5/
Mer information
https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20220615/polestar-visar-mera-av-sina-kommande-elbilar/
Lite mer om nya tekniken
https://carup.se/har-ar-supertekniken-bakom-volvos-och-polestars-nya-elbilar
In a recent interview with Automotive News Europe, Polestar CEO Thomas Ingenlath divulged that the automaker intends to price its Polestar 3 SUV between €75,000 and €110,000 (~$75,500–$110,800).
Based on its premium design and pricing, Polestar sees its flagship SUV as a competitor to the Porsche Cayenne, which is currently available as a combustion SUV or Hybrid.
https://electrek.co/2022/07/15/pricing-polestar-3-4/
Litt nyheter fra Norge om bilen :
https://www.tv2.no/broom/14947445/
Synes bilen ikke er så flott å se på - spesielt ikke i den vinkelen som bilen presenteres på i den nyhetssaken over.
Når jeg kikker på den så får jeg liksom inntrykk av at det er 2 ulike biler som er limt sammen - en bil foran og en annen bak.
Jeg synes også startprisen på rundt 800k++ og kanskje opp mot 1.4 mill. gir et ekstremt utfallsrom. Det er tross
alt 600k mellom billigste og dyreste her - og full pakke tror jeg derfor kan bli vanskelig å forsvare.
Og vi Nordmenn ønsker jo full pakke....
Nei - jeg hadde kanskje forhåpninger om en tøffere og mer aggressiv utgave til litt billigere penger.
Lite mer info
www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20220809/fakta-om-polestar-3-lackta-konkurrerar-med-tesla-och-porsche
484 liter bagasjerom. Da behøver vi vel ikke vente på denne? ::) https://elbil.no/dette-visste-du-ikke-om-polestar-3
Sitat fra: elektro på onsdag 10. august 2022, klokken 19:51
484 liter bagasjerom. Da behøver vi vel ikke vente på denne? ::) https://elbil.no/dette-visste-du-ikke-om-polestar-3
Er jo i praksis som sportsbil å regne dette - ikke en skikkelig familiebil.
Har den ikke lenger på min radar
Volvo Embla får jo tilsvarende spesifikasjoner og sikkert pris. Jeg regner med å kjøpe den da den blir langt mer praktisk.
Volvos och Polestars nya EVs får avancerad teknik
www.carup.se/carup-avslojar-supertekniken-i-volvos-och-polestars-nya-suvar
Sitat fra: eSaab på lørdag 24. september 2022, klokken 20:02
Volvos och Polestars nya EVs får avancerad teknik
Tja, ganske standard oppsett med kamera og ultralyd, mange radarer, men ingen LiDAR. Så ikke noe veldig spennende egentlig?
Sitat fra: turfsurf på søndag 25. september 2022, klokken 15:09
Sitat fra: eSaab på lørdag 24. september 2022, klokken 20:02
Volvos och Polestars nya EVs får avancerad teknik
Tja, ganske standard oppsett med kamera og ultralyd, mange radarer, men ingen LiDAR. Så ikke noe veldig spennende egentlig?
«På taket kommer en stor Lidar-sensor att sitta.»
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mer info
https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20220928/bekraftat-polestar-3-far-adaptiv-luftfjadring-och-over-500-hk/
Se premiären Live
https://alltomelbil.se/varldspremiaren-av-polestar-3-narmar-sig-performance-modellen-ska-leverera-380-kw/
Da er den lansert:
https://www.motor.no/aktuelt/dette-blir-prisen-pa-polestars-luksus-suv-polestar-3/234510
Bagasjerommet er på 484 liter, inkludert 90 liter under gulvet. ???
Sitat fra: batterimannen på onsdag 12. oktober 2022, klokken 20:43
Bagasjerommet er på 484 liter, inkludert 90 liter under gulvet. ???
Oi oi oi...stor bil - liten plass...
Alt av bilder og konfigurator oppe på polestar.com nå. Pris med vinterdekk, 111 kWh batteri er 800k før mva. starter på 739k faktisk. 2200 kg hengervekt.
Bagasjerom 110 cm bredt men 100 cm dypt. høyde ikke oppgitt.
så og si alt man kan tenke på er standard, luft, adaptive dempere, hud osv.
iX40-killer? den koster samme, har samme bagasjerom men mye mindre batteri.
Tror dessverre denne utgår da bagasjerommet utfra målene ser snaut ut. De var tydelige på at de hadde prioritert plass i baksetet - det er åpenbart at designerne vil ha kunder uten mye bagasje.
Et annet ankepunkt kan være at det ser ut som takstativ inni døråpningen. Det ødelegger pakningene til døra over tid (jeg har prøvd). fixpoints eller rails er tingen.
Vil tro at EX90 blir en mer praktisk bil.
Sitat fra: batterimannen på torsdag 13. oktober 2022, klokken 07:27
Vil tro at EX90 blir en mer praktisk bil.
Ser den, ja....
Sitat fra: daktari på onsdag 12. oktober 2022, klokken 21:45
.
Et annet ankepunkt kan være at det ser ut som takstativ inni døråpningen. Det ødelegger pakningene til døra over tid (jeg har prøvd). fixpoints eller rails er tingen.
Enig. Merkelig designvalg... alle vet da at de med dette velger det dårligste alternativet. Ja dørpakningene ryker...
Sitat fra: batterimannen på onsdag 12. oktober 2022, klokken 20:43
Bagasjerommet er på 484 liter, inkludert 90 liter under gulvet. ???
For å sammenlikne har Skoda Enyaq 585 liter, hvor 22 er under gulvet. Polestsr 3 burde kanskje hatt skyvbar 2. seterad? Men, det er vel ikke de store familiene som er målgruppen her. Håper EX90 får skinner på tak.
Sitat fra: batterimannen på torsdag 13. oktober 2022, klokken 08:45
Sitat fra: batterimannen på onsdag 12. oktober 2022, klokken 20:43
Bagasjerommet er på 484 liter, inkludert 90 liter under gulvet. ???
For å sammenlikne har Skoda Enyaq 585 liter, hvor 22 er under gulvet. Polestsr 3 burde kanskje hatt skyvbar 2. seterad? Men, det er vel ikke de store familiene som er målgruppen her. Håper EX90 får skinner på tak.
Hvem mener du er målgruppen for en bil som EX90, om det ikke er akkurat familier? Det er jo de som er målgruppen til XC90 som er forgjengeren, riktignok de mer bemidlede familiene som ikke har problem med prisen.
Med nedfällda säten rymmer den 1 411 liter
https://www.polestar.com/no/polestar-3/specifications/
Mer info
https://www.elbil24.no/nyheter/alt-du-ma-vite-om-polestar-3/77424610
Man kan göra den framhjulsdriven .
https://carup.se/polestar-3-allt-om-nya-super-suven-rackvidd-pris-och-prestanda/
Sitat fra: batterimannen på torsdag 13. oktober 2022, klokken 08:45
Sitat fra: batterimannen på onsdag 12. oktober 2022, klokken 20:43
Bagasjerommet er på 484 liter, inkludert 90 liter under gulvet. ???
For å sammenlikne har Skoda Enyaq 585 liter, hvor 22 er under gulvet. Polestsr 3 burde kanskje hatt skyvbar 2. seterad? Men, det er vel ikke de store familiene som er målgruppen her. Håper EX90 får skinner på tak.
Så live-presentasjonen og ved 45 minutter fikk jeg inntrykk av at rad 2 kunne skyves, men det var bare en illustrasjon av hvor langt bakover de har trukket rad 2 og hvor mye benplass en da får.
Jeg ble ganske skuffet over bagasjeplassen på 490 liter i en bil som er nesten 5 meter.
Ferdig spekket lander jeg på rundt 900k med vinterhjul, vektavgift og mva. Vurderer bestilling, for den er i det minste et langt bedre alternativ for oss enn PS2. Men - det blir ikke billig. Kina-produksjon trekker også ned.
Hengerkapasiteten er positiv, selv om vi er ferdige med byggeprosjekter og klarer oss greit med kapasiteten til nåværende bil. Blir det klemmefester på takstativ er det negativt, men med skiluke går det greit.
Heller pt mot å droppe bestilling pga pris, produksjonsland og bagasjeplass.
Synes det høres rart ut at det er 484 liter inkludert rommet under på 90 liter, det tilsier altså 394 liter som er på ID.3 nivå. Bildene jeg har sett gir ikke det inntrykket eller.
Har bestilt, satser på å få sett bilen før levering, får vurdere om jeg skal avbestille da.
Det er skikkelige bilder av bagasjerommet på https://www.polestar.com/no/polestar-3/utility og dimensjoner på https://www.polestar.com/no/polestar-3/specifications/
Sjekk denne videoen av iX vs X5. Begge disse har dybde ca 101 cm og bredde omtrent lik. X5 høyde 80 cm til taket, men iX derimot er høyden rett under 70 cm. I tillegg forsvant endel plass mot bakluken i iX pga overdrevent store plast-foringer. Bagasje på ca 20 min. https://youtu.be/RbAQFDFsjsg?t=1164
PS3 får 101 cmeter dybde og 109 cm bredde. Høyden oppunder taket er ukjent. Lengde med nedfelte bakseter er hele 1,89 m, så det er jo enormt dypt - her blir det god bakseteplass...
https://www.polestar.com/no/polestar-3/utility
Brutto høyde på bil = 161 cm
bagasjerommets høyde fra bakken = 79 cm
Brutto høyde uten isolasjon på bagasjerommet er da 82 cm
bagasjerommets åpning mellom støtfanger og luka = 64 cm
netto høyde innvendig bagasjerom 64 cm til 84 cm avhengig av falskt gulv eller ikke?
ID.4 mine mål uten falskt gulv
dybde 99 cm
bredde 104 cm (129 på sidelommene)
høyde til bagasjeromsgardin uten falsk gulv 59 cm (13 cm mer enn iX på 46 cm) PS kabinkoffert er 55 x 42
Etron mine mål
b 105
d 105
h 42 (til gardin)
https://www.polestar.com/no/polestar-3/utility
Står: 484 liter (med 90 liter ekstra tilgjengelig under lastegulvet). Så da blir det vel totalt 574liter.
Sitat fra: Knut Erik på torsdag 13. oktober 2022, klokken 14:49
https://www.polestar.com/no/polestar-3/utility
Står: 484 liter (med 90 liter ekstra tilgjengelig under lastegulvet). Så da blir det vel totalt 574liter.
Det gir mye mere mening i så fall, og gjør den helt grei. Det står dog «Det totale volumet bak baksetene, fra gulv til tak, er 484l». Må man fylle helt opp til taket så er det ikke så bra igjen. Jeg liker ikke å laste over seteryggen.
Sitat fra: turfsurf på torsdag 13. oktober 2022, klokken 14:59
Sitat fra: Knut Erik på torsdag 13. oktober 2022, klokken 14:49
https://www.polestar.com/no/polestar-3/utility
Står: 484 liter (med 90 liter ekstra tilgjengelig under lastegulvet). Så da blir det vel totalt 574liter.
Det gir mye mere mening i så fall, og gjør den helt grei. Det står dog «Det totale volumet bak baksetene, fra gulv til tak, er 484l». Må man fylle helt opp til taket så er det ikke så bra igjen. Jeg liker ikke å laste over seteryggen.
Det kan vel ikke stemme, for 1x1 meter med 48 cm høyde blir 480 liter. Seteryggen er ganske sikkert ca 50 cm høy målt i bagasjerommet.så er antatt høyde til taket ca 60-70 cm
Ser at PS3 kommer med V2G. https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20220825/polestar-3-far-v2g-blir-en-elbuffert-for-hemmet/
Det gjør bilen svært interessant for de som har solceller. Noen som har fått med seg hvor mye effekt bilen kan levere til huset?
Taycan Cross Turismo har 2cm dypere bagasjerom og 20cm smalere. Jeg tviler sterkt på at høyden er lavere også (66cm ved baksete).
Mistenker at 484 liter er riktig, men at det er 90 liter i tillegg. Noen steder på Polestar.com står det at plass under gulvet (90l) er i tillegg, andre steder står det at det er inkludert.
Venter på svar fra Polestar angående dette.
Den har en frunk også har jeg sett. Ikke enorm, men større enn Kia og ipace.
Har sett litt på videoer nå og merket meg enkelte ting:
- Baksetet er trukket ekstremt tilbake, når du åpner døren så er det betydelig avstand fra dørkant bakover til baksete.
- Seteryggen virker å være mer tilbakelent ("luksusfølelse") sammenlignet med f.eks vår I-Pace.
Kan virke som bagasjerommet her faktisk er veldig lite dessverre:
https://www.youtube.com/watch?v=ZY37MbN_dKk
Så en video og der så det ut som det kun var 2 brytere til vindusheiser - stemmer det?
Er det samme dumme løsning som er på ID.4 hvor en må velge foran eller bak først - så betjene høyre/venstre?
EDIT: kan svare meg selv - ja - det er samme løsning som på id.3/id.4
Sitat fra: hELgenen på fredag 14. oktober 2022, klokken 21:58
Så en video og der så det ut som det kun var 2 brytere til vindusheiser - stemmer det?
Er det samme dumme løsning som er på ID.4 hvor en må velge foran eller bak først - så betjene høyre/venstre?
EDIT: kan svare meg selv - ja - det er samme løsning som på id.3/id.4
Min erfaring er at problemet med dedikert knapp for bakvinduer er sterkt overdrevet.
Min dealbreaker er at bilen ikke har rails og må bruke clamp on takstativ. Det er noe dritt.
Ingen som kommenterer utseendet? Selv synes jeg at bilen har et utrolig flott design. Her har Polestar gjort en veldig god jobb i mine øyne.
Problemet med mangel på egen knapp til baksetet synes jeg er overdrevet. Ungene sitter bak, jeg ønsker jo aldri å åpne bak, kun på førersiden foran egentlig. Sitter voksne bak kan de jo bare åpne vinduet selv.
Jeg liker designet veldig godt, ser egentlig bare to mangler som alle andre her: takrails og bagasjerom.
Så på en Taycan CT i dag, bagasjerommet virker klart mindre enn I-Pace, og hvis denne er mindre enn en dette (hvis man ser bort fra volum under lokket) så er det dårlig...
Skeptisk til om EX90 er noe bedre alternativ:
- Mindre gøy å kjøre garantert
- Dårligere rekkevidde da den er mye høyere
- Tror prisen blir betydelig høyere pga at LIDAR og selvkjøringspakke + 7 seter er standard.
Bilen kommer på ca. 900.000 med mva. og vektavgift. Det er da med standard lakk og interiør, men med hengerfeste, oppgraderte lys, vinterhjul og ladekabel. I prisen er selvfølgelig mye utstyr inkludert, men det er heller ingen overdreven luksus. Med annen lakk, oppgraderte hjul og ventilerte nappa seter, koster den omtrent 1 mill. (Med Performance pakken, langt over). Og dette er uten LIDAR.
Utrolig fin bil. Jeg tror imidlertid dette blir for stivt for mange, for en bil som tross alt er kinesisk, når det finnes så mange alternativer på markedet med minst like god plass og rekkevidde opp mot 500 km.
Forstår at dette nok er mer en Taycan CT utfordrer, og man får både ekstrem ytelse og enda bedre rekkevidde her. Men når man ikke kan gjøre et «kupp» og slippe moms og avgifter, blir motivasjonen for å slå ut håret en helt annen. Det er heller ikke lenger like mye å spare daglig drift kontra fossilt. I tillegg til høyere rente og økte strømutgifter- ikke minst på hytta. Da f.eks. e-tron kom, var situasjonen en helt annen. Og det fantes få/ingen alternativer mht. plass og firehjulsdrift. Men det blir jo ekstra gøy for de som kjøper Polestar 3 da, at ikke alle har den! :D
Ellers; Mangel av takrails er et lite minus. Er det mulig å få delingsnett? Hva betyr «Laminerte sidevinduer bak av transparent akustikkglass»? Er de da lysere enn standard, som tilsynelatende er sotet?
Sitat fra: RJK på torsdag 13. oktober 2022, klokken 09:59
Sitat fra: batterimannen link=topic=50623.msg106
quote]
Hvem mener du er målgruppen for en bil som EX90, om det ikke er akkurat familier? Det er jo de som er målgruppen til XC90 som er forgjengeren, riktignok de mer bemidlede familiene som ikke har problem med prisen.
Tipper det alt fra Range Rover Disco eiere til Polestar 2 eiere, og alt i mellom.
Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 15. oktober 2022, klokken 09:41
Sitat fra: hELgenen på fredag 14. oktober 2022, klokken 21:58
Så en video og der så det ut som det kun var 2 brytere til vindusheiser - stemmer det?
Er det samme dumme løsning som er på ID.4 hvor en må velge foran eller bak først - så betjene høyre/venstre?
EDIT: kan svare meg selv - ja - det er samme løsning som på id.3/id.4
Min erfaring er at problemet med dedikert knapp for bakvinduer er sterkt overdrevet.
Min dealbreaker er at bilen ikke har rails og må bruke clamp on takstativ. Det er noe dritt.
Enig 0 problem når man vet hvordan man skal trykke. Det er ikke så ofte jeg åpner og lukker bakvinduet. Passasjeren foran har aldri kunnet åpne bakrute overhodet, og det er det ingen som har klagd på.
Polestar-3 kommer till ecarexpo Göteborg 2022
https://elbilen.se/nyheter/sverigepremiar-for-polestar-3-pa-ecar-expo-i-goteborg/
Mer info om mässan
https://elbilforum.no/index.php?topic=62159.0
Hva ble fasiten på bagasjerom? Var tallet eks eller inkl rommet under gulvet?
Sitat fra: Fendern på søndag 30. oktober 2022, klokken 10:43
Hva ble fasiten på bagasjerom? Var tallet eks eller inkl rommet under gulvet?
Eksklusiv.
Sitat fra: turfsurf på søndag 30. oktober 2022, klokken 14:29
Sitat fra: Fendern på søndag 30. oktober 2022, klokken 10:43
Hva ble fasiten på bagasjerom? Var tallet eks eller inkl rommet under gulvet?
Eksklusiv.
Nei, 484 liter er inklusive 90 liter under gulvet ifølge Polestar. De har bekreftet dette i sosiale medier.
De har også oppgitt at maks høyde på bagasjerommet er 68cm, så sliter med å forstå at dette kan bli 395 liter (484-90)
Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 01. november 2022, klokken 21:19
Sitat fra: turfsurf på søndag 30. oktober 2022, klokken 14:29
Sitat fra: Fendern på søndag 30. oktober 2022, klokken 10:43
Hva ble fasiten på bagasjerom? Var tallet eks eller inkl rommet under gulvet?
Eksklusiv.
Nei, 484 liter er inklusive 90 liter under gulvet ifølge Polestar. De har bekreftet dette i sosiale medier.
Dette står på Polestar sine sider:
Sitat
Det totale volumet bak baksetene, fra gulv til tak, er 484 liter (med 90 liter ekstra tilgjengelig under lastegulvet).
Dette står på Polestar sine sider:
Sitat
Det totale volumet bak baksetene, fra gulv til tak, er 484 liter (med 90 liter ekstra tilgjengelig under lastegulvet).
484 liter lastekapasitet med setene oppe, inkludert 90 liter bagasjeromsbrønn under lastegulv:
https://www.polestar.com/no/polestar-3/specifications/
Polestar 3 has a rear storage compartment space of 484 litres with the seats up, and that includes underneath the floor.
https://twitter.com/PolestarCars/status/1584814234772324353
https://twitter.com/PolestarCars/status/1585625124698324992
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 02. november 2022, klokken 11:39
Dette står på Polestar sine sider:
Sitat
Det totale volumet bak baksetene, fra gulv til tak, er 484 liter (med 90 liter ekstra tilgjengelig under lastegulvet).
484 liter lastekapasitet med setene oppe, inkludert 90 liter bagasjeromsbrønn under lastegulv:
https://www.polestar.com/no/polestar-3/specifications/
Og på https://www.polestar.com/no/polestar-3/utility står det annerledes. Når bagasjerommet er over 1x1m er det bare matte å finne at det må bli over 400l fra gulvet til taket. Under 400l er småbil territorium.
Jeg sliter også med å forstå at bagasjerom er 394 litern (+90), men Polestar sier dette selv i sosiale medier, de som har sett på bilen fysisk har også fått oppgitt dette.
Kanskje er dette målt på en "rar" måte?
Bilen står utstilt i Gøteborg i en drøy uke dersom noen har planer om å dra dit og se på den.
Kanskje noen kan få tatt mål, slik at vi får en endelig finne ut av dette?
"Det totale volumet bak baksetene, fra gulv til tak, er 484 liter (med 90 liter ekstra tilgjengelig under lastegulvet)."
Dette er jo volumet helt opp til taket, tilsammen
574 liter. Altså 90 liter ekstra,over rollo/ hattehylle.
394 pluss 90 er volumet under rollo.
Er ihvertfall slik jeg leser det.
Er antagelig skrå bakluke pluss lav rollo som stjeler plass.
Bilen kommer til Oslo neste uke, satser på å få tatt mest mulig mål da.
Hvor og når kan den sees?
Kan sees i Oslo fra neste onsdag (og ut uka tror jeg) på Polestar Space ved Steen & Strøm.
Såg P3 under helgen på Avenyn i Göteborg (polestar- space) , men tyvärr hade man låst bilen så man kunde inte utforska inredningen eller bagage utrymmet. Hoppas ni får en olåst bil när dom visar den i Oslo.
Annars var den mycket fin, såg bl.a att det fanns fysiska tryckknappar i taket som ex varningsblinkers m.m . :+1:
Polestar-3 i Norge
https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/i/0QpWJ0/polestar-3
P3 i Oslo
Har også sett den i Oslo. Greit å merke seg at knappene på rattet er fysiske selv om det ikke ser slik ut.
Synes bagasjerommet så helt greit ut, ikke kjempestort, men relativt likt med det vi har (som er oppgitt til 530 liter). Det er bare 40 cm under dekselet, så kommer til å fjerne dette.
Eneste som gjenstår nå blir å bestemme seg for endelig farge. Det blir ikke den utstilte fargen (Thunder) i allefall.
Hvor lenge står den i Oslo?
Tenkte kanskje jeg burde ta meg en tur å kikke.
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 19. november 2022, klokken 17:48
Har også sett den i Oslo. Greit å merke seg at knappene på rattet er fysiske selv om det ikke ser slik ut.
Synes bagasjerommet så helt greit ut, ikke kjempestort, men relativt likt med det vi har (som er oppgitt til 530 liter). Det er bare 40 cm under dekselet, så kommer til å fjerne dette.
Eneste som gjenstår nå blir å bestemme seg for endelig farge. Det blir ikke den utstilte fargen (Thunder) i allefall.
Hvilken bil sammenlikner du med?
Sitat fra: hELgenen på søndag 20. november 2022, klokken 10:56
Hvor lenge står den i Oslo?
Tenkte kanskje jeg burde ta meg en tur å kikke.
Var der i dag tidlig, men borte til lunsj i dag mandag.
PS proporsjoner utvendig er litt snåle. Den har en lang og flat nese og fremre kupé er stor. Ganske stort overheng foran. Bak smalere den veldig ned, og hekken er liksom kuttet av og det lave taket gjør at bagasjen ser veldig trang ut. Lite overheng bak hjulene.
Rakk ikke se den innvendig.
Nu går det att beställa P3 , priset startar från 722 280 kr och börjar levereras Q4 2023.
www.polestar.com/no/polestar-3
Sitat fra: eSaab på søndag 19. mars 2023, klokken 20:24
Nu går det att beställa P3 , priset startar från 722 280 kr och börjar levereras Q4 2023.
www.polestar.com/no/polestar-3
Bestilte i oktober 2022. Men prisen 722.280 tror jeg er uten ratt, hjul, mva og vektavgift 😉
Sitat fra: Trond.m på søndag 19. mars 2023, klokken 21:01
Sitat fra: eSaab på søndag 19. mars 2023, klokken 20:24
Nu går det att beställa P3 , priset startar från 722 280 kr och börjar levereras Q4 2023.
www.polestar.com/no/polestar-3
Bestilte i oktober 2022. Men prisen 722.280 tror jeg er uten ratt, hjul, mva og vektavgift 😉
Vi snakker vel rundt 878k for minimum med vinterdekk
Min står på 905.000 ink. hengerfeste, HD LED og 20 tom vh. Blir nok til at jeg kansellerer reservasjonen.
Alla tester är nu genomförda
https://alltomelbil.se/testerna-klara-polestar-3-snart-redo-for-produktion/
https://media.polestar.com/se/sv/media/pressreleases/674855/utvecklingen-av-polestar-3-narmar-sig-slutskedet-efter-lyckade-varmetester
Nu är Pilot och Plus pakken inkludert , Launch edition
https://www.polestar.com/no/
Nu har produktionen av Polestar 3 startat .
https://alltomelbil.se/produktionen-av-polestar-3-har-startat/
Test av Polestar 3
Video
https://www.elbil24.no/nyheter/stor-og-sportslig-suv-fra-polestar/81472652
https://youtube.com/watch?v=XSVQkbvR2eA/
öppnar fler handlare i sverige
https://alltomelbil.se/polestar-oppnar-10-nya-handlare-i-sverige
Öppnar även i fler länder
https://alltomelbil.se/polestar-expanderar-och-siktar-pa-sju-nya-marknader/
Ny bakhjulsdriven version
https//alltomelbil.se/polestar-3-i-nytt-bakhjulsdrivet-utforande
Nu börjar leveranserna
https://alltomelbil.se/leveranserna-av-polestar-3-har-startat
Försäljningsökning samt nya produktionsländer
https://alltomelbil.se/rekordkvartal-for-polestar-som-okat-med-80-procent
Prøvesatt både denne og 4 i dag - begge har samme "problem" som Polestar 2. Nemlig at frontruten ligger lavt - dvs. at man ser rett i taket over frontruten. Trodde dette var noe som kun berørte Polestar 2 ettersom den er minst - men neida. Det er tydeligvis en feature ved Polestar at frontruten skal være litt lav slik at man må se litt ned og fremover - ja rett og slett føle seg litt inneklemt "under" ruten. Dette begrenser synsfeltet fremover synes jeg - og dette er noe som jeg synes kan være litt slitsomt til tider med Polestar 2. Hadde de trukket frontruten litt opp og bak - ikke mye, men en anelse - så hadde man fått ett mye mer åpent synsfelt. Snodig at ingen av testene jeg har sett har kommentert dette. Mulig det er bare meg som liker å få litt oversikt og følgelig løfter forsete litt opp - å sitte nedsenket i sete og se opp er ikke noe jeg higer etter,men dette er da tydeligvis en del av designspråket til Polestar - noe jeg egentlig ikke ble klar over før jeg satte meg inn i både 3 og 4...
Sitat fra: hELgenen på lørdag 06. juli 2024, klokken 21:48Prøvesatt både denne og 4 i dag - begge har samme "problem" som Polestar 2. Nemlig at frontruten ligger lavt - dvs. at man ser rett i taket over frontruten. Trodde dette var noe som kun berørte Polestar 2 ettersom den er minst - men neida. Det er tydeligvis en feature ved Polestar at frontruten skal være litt lav slik at man må se litt ned og fremover - ja rett og slett føle seg litt inneklemt "under" ruten. Dette begrenser synsfeltet fremover synes jeg - og dette er noe som jeg synes kan være litt slitsomt til tider med Polestar 2. Hadde de trukket frontruten litt opp og bak - ikke mye, men en anelse - så hadde man fått ett mye mer åpent synsfelt. Snodig at ingen av testene jeg har sett har kommentert dette. Mulig det er bare meg som liker å få litt oversikt og følgelig løfter forsete litt opp - å sitte nedsenket i sete og se opp er ikke noe jeg higer etter,men dette er da tydeligvis en del av designspråket til Polestar - noe jeg egentlig ikke ble klar over før jeg satte meg inn i både 3 og 4...
Dette er vel en konsekvens av en lav taklinje. Senk setet.
Sitat fra: daktari på lørdag 06. juli 2024, klokken 22:16Sitat fra: hELgenen på lørdag 06. juli 2024, klokken 21:48Prøvesatt både denne og 4 i dag - begge har samme "problem" som Polestar 2. Nemlig at frontruten ligger lavt - dvs. at man ser rett i taket over frontruten. Trodde dette var noe som kun berørte Polestar 2 ettersom den er minst - men neida. Det er tydeligvis en feature ved Polestar at frontruten skal være litt lav slik at man må se litt ned og fremover - ja rett og slett føle seg litt inneklemt "under" ruten. Dette begrenser synsfeltet fremover synes jeg - og dette er noe som jeg synes kan være litt slitsomt til tider med Polestar 2. Hadde de trukket frontruten litt opp og bak - ikke mye, men en anelse - så hadde man fått ett mye mer åpent synsfelt. Snodig at ingen av testene jeg har sett har kommentert dette. Mulig det er bare meg som liker å få litt oversikt og følgelig løfter forsete litt opp - å sitte nedsenket i sete og se opp er ikke noe jeg higer etter,men dette er da tydeligvis en del av designspråket til Polestar - noe jeg egentlig ikke ble klar over før jeg satte meg inn i både 3 og 4...
Dette er vel en konsekvens av en lav taklinje. Senk setet.
P3 skal jo være en SUV,man burde kunne sitte med god oversikt og se NED mot fronten/panser. Isteden bidrar den lave taklinjen til at mange vil oppleve å se rett inn i taket..Senker man setet så vil man kunne oppleve å miste oversikten ned og frem. Jeg trodde denne ulempen var kun relatert til P2 som skal være en lavere bil,men alle modellene gir samme utfordring/følelse. Dermed er dette en del av designspråket som vil gi en litt inneklemt følelse på alle modeller. Med inneklemt mener jeg at synsfeltet øverst vil møte taket uansett modell. Det overrasket meg faktisk. Jeg eier P2 og man venner seg til dette inntil man bytter mellom biler..Da merker man det veldig tydelig og kan nok oppleves som uheldig og inneklemt. Forøvrig oppleves både P3 og P4 som kvalitet tvers igjennom.
Enig med deg, litt samme som e-tron, men der er frontruta brattere.
Sitat fra: hELgenen på søndag 07. juli 2024, klokken 07:57Sitat fra: daktari på lørdag 06. juli 2024, klokken 22:16Sitat fra: hELgenen på lørdag 06. juli 2024, klokken 21:48Prøvesatt både denne og 4 i dag - begge har samme "problem" som Polestar 2. Nemlig at frontruten ligger lavt - dvs. at man ser rett i taket over frontruten. Trodde dette var noe som kun berørte Polestar 2 ettersom den er minst - men neida. Det er tydeligvis en feature ved Polestar at frontruten skal være litt lav slik at man må se litt ned og fremover - ja rett og slett føle seg litt inneklemt "under" ruten. Dette begrenser synsfeltet fremover synes jeg - og dette er noe som jeg synes kan være litt slitsomt til tider med Polestar 2. Hadde de trukket frontruten litt opp og bak - ikke mye, men en anelse - så hadde man fått ett mye mer åpent synsfelt. Snodig at ingen av testene jeg har sett har kommentert dette. Mulig det er bare meg som liker å få litt oversikt og følgelig løfter forsete litt opp - å sitte nedsenket i sete og se opp er ikke noe jeg higer etter,men dette er da tydeligvis en del av designspråket til Polestar - noe jeg egentlig ikke ble klar over før jeg satte meg inn i både 3 og 4...
Dette er vel en konsekvens av en lav taklinje. Senk setet.
P3 skal jo være en SUV,man burde kunne sitte med god oversikt og se NED mot fronten/panser. Isteden bidrar den lave taklinjen til at mange vil oppleve å se rett inn i taket..Senker man setet så vil man kunne oppleve å miste oversikten ned og frem. Jeg trodde denne ulempen var kun relatert til P2 som skal være en lavere bil,men alle modellene gir samme utfordring/følelse. Dermed er dette en del av designspråket som vil gi en litt inneklemt følelse på alle modeller. Med inneklemt mener jeg at synsfeltet øverst vil møte taket uansett modell. Det overrasket meg faktisk. Jeg eier P2 og man venner seg til dette inntil man bytter mellom biler..Da merker man det veldig tydelig og kan nok oppleves som uheldig og inneklemt. Forøvrig oppleves både P3 og P4 som kvalitet tvers igjennom.
Polestar skal jo være det sporty valget fremfor Volvo. Da er det vel å forvente at du skal "foretrekke" å sitte litt lavt. Tenker EX90 vil være riktigere valg for deg! Da vil du nok føle deg mer hjemme ved å sitte høyere.
Tillverkningen i usa har startat för bl.a. den europeiska marknaden.
https://alltomelbil.se/tillverkningen-av-polestar-3-har-startat-i-usa
Sitat fra: eSaab på onsdag 14. august 2024, klokken 16:50Tillverkningen i usa har startat för bl.a. den europeiska marknaden.
https://alltomelbil.se/tillverkningen-av-polestar-3-har-startat-i-usa
Veldig dumt at Polestar 3 skal produswres i USA da det garantert vil gå ut over kvaliteten.
Sitat fra: hELgenen på onsdag 14. august 2024, klokken 17:30Veldig dumt at Polestar 3 skal produswres i USA da det garantert vil gå ut over kvaliteten.
Vel vel. Det er da ikke helt sikkert det blir slik da.
Jeg tenker det er bra for amerikansk elbil utvikling at flere legger sin produksjon dit. Med fabrikkene lokalt plassert kommer også kompetansen lettere inn i markedet. Det gjør oss mindre sårbare ovenfor Kina i tillegg.
Så de flytter produksjonen får å unngå EU-tollen.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Xj9Ekb/polestar-flytter-produksjon-fra-kina-for-aa-unngaa-eu-toll
Kommer nu också som Singel motor
https://alltomelbil.se/polestar-3-i-nytt-single-motor-utforande-med-706-km-i-rackvidd/
Sitat fra: daktari på torsdag 15. august 2024, klokken 21:19Så de flytter produksjonen får å unngå EU-tollen.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Xj9Ekb/polestar-flytter-produksjon-fra-kina-for-aa-unngaa-eu-toll
Smart move :+1: bra for US
Nu justeras priset i vissa länder bla i Norge
https://carup.se/polestar-chocksanker-elbil-men-inte-i-sverige/
Single Motor
https://www.nyteknik.se/elbilar/nu-drar-polestar-igang-produktionen-av-budgetbilen-med-706-km-rackvidd/4313725
Sitat fra: eSaab på fredag 06. desember 2024, klokken 12:57Nu justeras priset i vissa länder bla i Norge
https://carup.se/polestar-chocksanker-elbil-men-inte-i-sverige/
Single Motor
https://www.nyteknik.se/elbilar/nu-drar-polestar-igang-produktionen-av-budgetbilen-med-706-km-rackvidd/4313725
Se der ja :+1: den så vi jo alle komme. Nytter ikke med fantasi priser i dagens tungsolgte nybil marked.
«Nederland dumpes Polestar 4 med nesten 60 000 SEK»
Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 06. desember 2024, klokken 18:17Sitat fra: eSaab på fredag 06. desember 2024, klokken 12:57Nu justeras priset i vissa länder bla i Norge
https://carup.se/polestar-chocksanker-elbil-men-inte-i-sverige/
Single Motor
https://www.nyteknik.se/elbilar/nu-drar-polestar-igang-produktionen-av-budgetbilen-med-706-km-rackvidd/4313725
Se der ja :+1: den så vi jo alle komme. Nytter ikke med fantasi priser i dagens tungsolgte nybil marked.
«Nederland dumpes Polestar 4 med nesten 60 000 SEK»
Interessant at de i Nederland opererer med rabatter i SEK!
:D
Sitat fra: RJK på fredag 06. desember 2024, klokken 18:28Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 06. desember 2024, klokken 18:17Sitat fra: eSaab på fredag 06. desember 2024, klokken 12:57Nu justeras priset i vissa länder bla i Norge
https://carup.se/polestar-chocksanker-elbil-men-inte-i-sverige/
Single Motor
https://www.nyteknik.se/elbilar/nu-drar-polestar-igang-produktionen-av-budgetbilen-med-706-km-rackvidd/4313725
Se der ja :+1: den så vi jo alle komme. Nytter ikke med fantasi priser i dagens tungsolgte nybil marked.
«Nederland dumpes Polestar 4 med nesten 60 000 SEK»
Interessant at de i Nederland opererer med rabatter i SEK!
:D
Ja så det.... Ække så smarte de journalistene der
Test gjord av motor.no
https://www.motor.no/aktuelt/test-polestar-3-long-range-dual-motor/301068
Video
https://www.youtube.com/watch?v=dKao45NfdRA
Slut resultat färdigt för Polestar 3 (4WD) mot bl.a. Tesla 3 (RWD) i Vinterns stora räckviddstest 2025.
www.motor.no
https://carup.se/kordes-tills-de-dog-sa-langt-kom-24-elbilar-i-kyla/
Testförarens kommentarer av Polestar 3.
https://www.motor.no/aktuelt/sjaforen-i-motor-og-nafs-rekkeviddetest-skikkelig-goy/302700
Sitat fra: eSaab på torsdag 16. januar 2025, klokken 15:21Testförarens kommentarer av Polestar 3.
https://www.motor.no/aktuelt/sjaforen-i-motor-og-nafs-rekkeviddetest-skikkelig-goy/302700
det der så bra ut :+1:
Snart kommer det många fler appar till EVs med Android Automotive
https://feber.se/mobil/snart-kommer-manga-fler-appar-till-android-automotive/475785/
Sitat fra: eSaab på fredag 17. januar 2025, klokken 13:50Snart kommer det många fler appar till EVs med Android Automotive
https://feber.se/mobil/snart-kommer-manga-fler-appar-till-android-automotive/475785/
Nice :+1: det ser lovende ut. Både at det er en god sertifisering som sikkerhet samt x86. Bra
Apple Wallet
https://alltomelbil.se/polestar-far-stod-for-bilnycklar-i-apple-wallet/
https://www.youtube.com/watch?v=gyNd_QCFwq4