Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Audi => Audi e-tron Sportback => Emne startet av: Orbit på søndag 15. september 2019, klokken 22:24
Noen bilder fra pågående IAA i Frankfurt, selv om slippdato vel ikke er før 19. november.
https://www.engadget.com/2019/09/10/audi-teases-etron-sportback/
(https://s.blogcdn.com/slideshows/images/slides/762/855/0/S7628550/slug/l/audi-e-tron-sportback-tease-1.jpg)
https://www.carscoops.com/2019/10/2020-audi-e-tron-sportback-has-no-more-secrets-to-hide-thanks-to-these-spy-shots/ :police:
(https://images.carscoops.com/2019/10/6dc6dfa8-2020-audi-e-tron-sportback-spy-shots-9-768x513.jpg)
Så jo heller tam ut denne
Sitat fra: teslanor på mandag 21. oktober 2019, klokken 14:02
Så jo heller tam ut denne
.. Og tak-rails passer overhode ikke. Ser altfor høy ut :o
Rails bør bli tilvalg.
Dermed kan de som vil ha "ren sportsbil" velge uten og de som ser behovet for ski på fjellet og ikke kan eller ikke vil ha de inne i bilen velge med rails.
Ser da ut til å være noe som likner på rails på bildet. Og om det ikke blir rails bør det være integrerte fester for takstativ som på Mercedes EQC.
Har det vært antydet noe i forhold til pris og produksjonsstart ?
Sitat fra: TM på søndag 17. november 2019, klokken 21:03
Ser da ut til å være noe som likner på rails på bildet. Og om det ikke blir rails bør det være integrerte fester for takstativ som på Mercedes EQC.
Har det vært antydet noe i forhold til pris og produksjonsstart ?
Ja -
https://www.tv2.no/broom/11004000/
Kan reserveres fra neste uke, og levers fra vår 2020. Pris starter på 521 000 kr.
Sitat fra: Øyst1 på onsdag 20. november 2019, klokken 07:38
Kan reserveres fra neste uke, og levers fra vår 2020. Pris starter på 521 000 kr.
Interessant 👍 Vil de da starte med 2021 modell, eller vi de produsere 2020 modell fram til sommeren 2020 ?
S-line eksteriør er på plass, sammen med nye felger som er lånt fra Jaguar.
Jeg synes ikke den nye frontspoileren var særlig pen.
Når de nå lanserer denne modellen lurer jeg på hvorfor ikke vanlige etron er litt mer praktisk utformet i kupeen for å skille de to bilene litt mer.
Godt spørsmål. Vil tro de starter med 2021 mod, men vanskelig å si. Plutselig blir det en liten forandring på bilen, og de kaller biler fra sommer 2020 for 2021 mod.
Tek om Etron Sportback. Er denne bygget på MEB plattformen?
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/BRe59g/her-er-audis-e-tron-sportback-kommer-allerede-i-var
Noe mer info her, (https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/suv-coupe-for-the-e-tron-familythe-audi-e-tron-sportback-12339) også på batterioppsettet. De tilgjengeliggjør litt mer (91%) av bruttokapasitet enn på e-tron 55 (88%):
SitatThe battery system of the Audi e-tron Sportback 55 quattro** stores 95 kWh of gross energy (86.5 kWh net) and operates at a rated voltage of 396 volts.
...
With an output of 265 kW and 561 Nm (413.8 lb-ft) of torque (combined electric power consumption in kWh/100 km (62.1 mi)*: 26.0 – 21.9 (WLTP); 22.7 – 20.6 (NEFZ); combined CO2 emissions in g/km: 0), the two standard electric motors pack a powerful punch in launching the SUV coupé from a standstill – locally emissions-free and in virtual silence. The Audi e-tron Sportback 55 quattro takes just 6.6 seconds (combined electric power consumption in kWh/100 km (62.1 mi)*: 26.0 – 21.9 (WLTP); 22.7 – 20.6 (NEFZ); combined CO2 emissions in g/km: 0) to reach 100 km/h (62.1 mph), and its top speed is electronically limited to 200 km/h (124.3 mph). B
...
At market launch, Audi will offer the all-electric drive SUV coupé with a second motor variant. The e-tron Sportback 50 quattro generates 230 kW of output and 540 Nm (398.3 lb-ft) of torque (combined electric power consumption in kWh/100 km (62.1 mi)*: 26.3 - 21.6 (WLTP); 23.9 – 21.4 (NEFZ); combined CO2 emissions in g/km (g/mi): 0). The battery dispenses with the upper "floor;" and its 27 modules each consist of twelve prismatic cells. The system, which weighs roughly 120 kilograms (264.6 lb) less than the battery of the Sportback 55 quattro**, provides 71 kWh of gross energy (64.7 kWh net). This allows the SUV coupé to cover up to 347 kilometers (215.6 mi) on a full charge in the WLTP cycle. The Audi e-tron Sportback 50 quattro accelerates from 0 to 100 km/h (62.1 mph) in 6.8 seconds and has a top speed of 190 km/h (118.1 mph) (combined electric power consumption in kWh/100 km (62.1 mi)*: 26.3 - 21.6 (WLTP); 23.9 – 21.4 (NEFZ); combined CO2 emissions in g/km (g/mi): 0).
e-tron Sportback 50: 521.000 kroner inkludert frakt og levering Oslo. 372 kilometer WLTP
e-tron Sportback 55: 661.000 kroner inkludert frakt og levering Oslo. 477 kilometer WLTP
Må si jeg likte designet på denne! Bedre enn enkelte prototype-bilder jeg har sett tidligere. Nærmeste konkurrent blir vel X6, men E-Tron Sportback ser uendelig mye bedre ut enn det greiene BMW har satt sammen!
Med såpass solid økning i rekkevidde sammenlignet med vanlig E-Tron, og 64,7kWh utnyttbar kapasitet for 50-modellen, kan det faktisk være en bil som fungerer til og fra hytta.
Med 91% tilgjengelig kapasitet spørs det vel om ikke vi ser en litt kjipere ladekurve enn for E55, men fortsatt meget bra.
Enig, mye freshere enn den første varianten!
Steike den ble lekker!
Sitat fra: JorEl på onsdag 20. november 2019, klokken 08:27
Tek om Etron Sportback. Er denne bygget på MEB plattformen?
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/BRe59g/her-er-audis-e-tron-sportback-kommer-allerede-i-var
Dette er nok samme plattform som vanlig e-tron som er en modifisert Q7-plattform.
Den er ikke bygget på MEB eller PPE. Først ut er Q4 etron.
Lurer på om ikke denne hadde vært til forveksling lik en annen bil med en hest i fronten og tett plate i grillen
Disse nye fancy lyktene; kommer de på e-tron 50 SUV eller først på 2021-modell mon tro?
https://www.tu.no/artikler/1-3-millioner-lysende-nyheter-fra-audi/479370
Sitat fra: daktari på onsdag 20. november 2019, klokken 11:00
Disse nye fancy lyktene; kommer de på e-tron 50 SUV eller først på 2021-modell mon tro?
https://www.tu.no/artikler/1-3-millioner-lysende-nyheter-fra-audi/479370
Skulle gjerne hatt Matrix lys selv, men trodde Audien allerede hadde? Er disse mer avanserte?
Sitat fra: Contango på onsdag 20. november 2019, klokken 12:07
Skulle gjerne hatt Matrix lys selv, men trodde Audien allerede hadde? Er disse mer avanserte?
Mye mere kontroll over lysbildet.
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 20. november 2019, klokken 08:45
Med såpass solid økning i rekkevidde sammenlignet med vanlig E-Tron, og 64,7kWh utnyttbar kapasitet for 50-modellen, kan det faktisk være en bil som fungerer til og fra hytta.
Ser bedre ut enn etron ja, og stemmer rekkevidde / forbruk så er dette en mere interessant bil når plassbehovet blir litt mindre. Men er fremdeles skeptisk til mangel på enpedal og kardangtunnellen inne i bilen. Og så kan man jo håpe på litt sportsligere kjøreegenskaper.
Fantastisk mange detaljerte tekniske tegninger og bilder hos BilNorge.no. De lysene er en kul gimmick.
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=52652
Wow!!! Dette synes jeg ser BRA ut. Lysene, niiice!
Sitat fra: daktari på onsdag 20. november 2019, klokken 12:59
Fantastisk mange detaljerte tekniske tegninger og bilder hos BilNorge.no. De lysene er en kul gimmick.
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=52652
120 kW maks ladefart på 50 modellen var nytt for meg, det blir også interresant med ladekurven for denne.
Sitat fra: turfsurf på onsdag 20. november 2019, klokken 12:37
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 20. november 2019, klokken 08:45
Med såpass solid økning i rekkevidde sammenlignet med vanlig E-Tron, og 64,7kWh utnyttbar kapasitet for 50-modellen, kan det faktisk være en bil som fungerer til og fra hytta.
Ser bedre ut enn etron ja, og stemmer rekkevidde / forbruk så er dette en mere interessant bil når plassbehovet blir litt mindre. Men er fremdeles skeptisk til mangel på enpedal og kardangtunnellen inne i bilen. Og så kan man jo håpe på litt sportsligere kjøreegenskaper.
Husk at oppgitt rekkevidde på norske sider er WLTP by, ikke kombinert.
Kombinert er 446km og 347km. Fortsatt bra, men gjelder å holde tunga rett i munn når man sammenligner.
A.J.
Bilen er tiltalende, men trenger en del ting som ikke er på launch edition. Men så vil jeg ikke ha takrails feks, som så forferdelig ut på bilder.
Er det noen som har vært i dialog med forhandlere vedrørende å plukke utstyr selv?
Gidder ikke begynne plage dem før det blir litt mer reelt for min del.
Bilder und Videos. :police:
https://www.youtube.com/watch?v=9z4wktV-YLI
Sitat fra: erikho på onsdag 20. november 2019, klokken 09:29
Den er ikke bygget på MEB eller PPE. Først ut er Q4 etron.
Her (https://www.cnet.com/roadshow/news/audi-electric-car-platforms-j1-ppe-meb-mlbevo/) er litt mer om Audi sine platformer for elbiler.
- MLB Evo: e-tron, e-tron Sportback, ++ (men også Q8, Q7, A8, A6 etc)
- MEB: Q4 e-tron, ++
- J1: e-tron GT, ++ (men også Taycan)
- PPE: ukjent, men antatt elbiler i A5-A8 størrelse, kanskje også SUV'er (igjen, sammen med Porsche)
Noen som vet om de nye digitale Matrix-lysene er standard? På de forskjellige utgavene på Audi sine sider står det bare "LED hovedlys".
Sitat fra: Desti på onsdag 20. november 2019, klokken 14:56
Bilder und Videos. :police:
https://www.youtube.com/watch?v=9z4wktV-YLI
Det var en skuffende video syns jeg. Eller, video og video, omtrent alt sammen er dataanimasjon. Hvis de digitale Matrix-lysene fungerer så bra, hvorfor ikke ta seg tid til å lage en skikkelig video som faktisk viser hvordan de oppleves i praksis.
Sitat fra: carp på onsdag 20. november 2019, klokken 18:34
Noen som vet om de nye digitale Matrix-lysene er standard? På de forskjellige utgavene på Audi sine sider står det bare "LED hovedlys".
Tror du kan gå ut fra at det er tillegg, i likhet med dagens e-tron.
Sitat fra: TM på onsdag 20. november 2019, klokken 20:09
Sitat fra: carp på onsdag 20. november 2019, klokken 18:34
Noen som vet om de nye digitale Matrix-lysene er standard? På de forskjellige utgavene på Audi sine sider står det bare "LED hovedlys".
Tror du kan gå ut fra at det er tillegg, i likhet med dagens e-tron.
Ja, regner egentlig også med det, men litt rart at det ikke er tatt med på Advanced Sport.
Det står i pressemeldingen (fra Audi sentralt) at disse lyktene ikke kan leveres før midten av 2020, dvs mest sannsynlig som 2021-modell.
Vi vet enda ikke om de lyser bedre/lengre, selv om de er veldig kule.
At de kan lyse mer spesifikt rett frem i ditt eget kjørefelt er velkomment spesielt på mørklagt motorvei med mange møtende biler
Spørs om ikke disse blir ganske dyre...
De har høy «må ha» faktor. Hadde definitivt ville hatt disse selv
Sitat fra: carp på onsdag 20. november 2019, klokken 20:22
Sitat fra: TM på onsdag 20. november 2019, klokken 20:09
Sitat fra: carp på onsdag 20. november 2019, klokken 18:34
Noen som vet om de nye digitale Matrix-lysene er standard? På de forskjellige utgavene på Audi sine sider står det bare "LED hovedlys".
Tror du kan gå ut fra at det er tillegg, i likhet med dagens e-tron.
Ja, regner egentlig også med det, men litt rart at det ikke er tatt med på Advanced Sport.
Ja det kan du si, men det er jo ikke Matrix lys med i Advanced Sport pakken til noene-tron 50 og 55 heller.
Sitat fra: Orbit på onsdag 20. november 2019, klokken 21:18
Det står i pressemeldingen (fra Audi sentralt) at disse lyktene ikke kan leveres før midten av 2020, dvs mest sannsynlig som 2021-modell.
Da er det en grunn til å vente på det, og kanskje kan man da få 22 kW lader og varme i rattet også. Elektrisk hengerfeste bør de også komme med snart, men det er kanskje for mye å forvente ?
Leser i pressemeldingen flg. om lading:
Up to 11 kW of power is available here, which can be increased to 22 kW with an optional second on- board charging device that will be available in summer 2020.
Så da ser det ut til å være flere gode grunner til å vente på 2021 modellen. En halvtimes ladestopp på et kjøpesenter kan utjevne mye forskjellen i rekkevidde mellom 55 og 50, og AC laderne er sjelden opptatt.
Liten demo av de nye lyktene inkludert her:
https://www.youtube.com/watch?v=v2ara0My_Yg
https://www.youtube.com/watch?v=egmEUYgogCg
Jeg har ikke lest hele tråden, men er det mulig å forhåndsbestille eller reservere etronSB på nett? Finner ikke info om dette på nettsidene til audi.
Sitat fra: gak på fredag 22. november 2019, klokken 20:51
Jeg har ikke lest hele tråden, men er det mulig å forhåndsbestille eller reservere etronSB på nett? Finner ikke info om dette på nettsidene til audi.
Tror de åpner opp for bestilling på onsdag.
A.J.
Jeg lurer på om bakluken på Sportback vil kunne åpnes uten å komme i konflikt med et sykkelstativ. Hvis man ofte har med seg sykkel vil det være en stor fordel framfor e-tron SUV. Noen som vet eller tror noe her ?
Vil bilen vises fram i Norge i nær framtid ?
Har sett et Thule-stativ montert på hengerfeste hos forhandler. Det kunne tiltes bakover (med påmonterte sykler), så bakluken kan åpnes. Det var også en pakkboks tilgjengelig for samme festet (også med tilt) dersom en heller vil ha ekstra baggasje der, enn i takboks.
Det har jeg også sett. Jeg håper imildertid at bagasjerommet på SportBack kan åpnes uten at man trenger å tilte stativet bakover.
En annen sak. Er det noen som har gode bilder av e-tron Sportback med rail eller feste for takstativ. Jeg synes bilen ser flott ut, men frykter at rail ødelegger utseendet. Det ville vært mye penere om den hadde integrerte (skjulte) fester for takstativ som på BMW, Mercedes etc.,,men sånn er det vel ikke ?
Dette bildet av interiør ligger på Audi media senter. Er dette standard interiør som også leveres til e-tron SUV 50 / 55 ?
Hva må man bestille for å få dette interiøret og seter ?
Dette er nok samme oppsett som i Autogefühl-videoen litt lenger opp i tråden. Dvs komfortseter med lufting etc, kontrastsøm og «design selection» (feks polstring på siden av midtkonsoll i setefarge). Blåfargen på setene er ikke levert på SUV. Mulig dette er «edition one» for Sportback.
Takk :+1:
Når det gjelder blåfargen, så tror jeg det er grå seter med litt blåstikk i bildet.
Og grå seter får man vel i e-tron 55 SUV ?
Dersom du skal ha grå komfortseter, er det i dag flintgrå skinn i «design selection», dvs med orange kontrastsømmer. Det er et par andre gråfarger (metropolgrå, rotorgrå) tilgjengelig sammen med sportsseter.
Holder fremdeles en knapp på at bildet over er blått skinn, da det er perlemorbeige alcantara i dørene. Dette er grå alcantara på bilene ned grått skinn.
Takk, får sjekke opp med forhandler når ordresystemet åpner for SportBack på onsdag.
Sitat fra: TM på lørdag 23. november 2019, klokken 10:28
Jeg lurer på om bakluken på Sportback vil kunne åpnes uten å komme i konflikt med et sykkelstativ. Hvis man ofte har med seg sykkel vil det være en stor fordel framfor e-tron SUV. Noen som vet eller tror noe her ?
Tenker du sykkel på taket eller på henger?
På taket kan det hende at luka vil butte i hjulet på sykkelen, men det er jo gummidekk (med grus og møkk på..) Det skjer ikke på SUV siden taket er lengre.
På hengerfeste er det jo 2 typer stativer, de der sykkelen henger på et stativ og der hvor sykkelen står på en plattform, støttet av gripearmer. Uansett type har begge disse en ca 80 cm høyde på selve stativet, og syklene er høyere. Jeg vil ganske sikkert tro at du må tilte stativet for å åpne bagasjeluka - jeg må det med min Thule Euroway på E55 suv.
Tenkte å bestille en slik, men lurer på hengerfeste. Hvorfor gjør alle et stort poeng av hengerfeste? Jeg har hatt det på de siste to bilene men aldri brukt det. Er det for å øke muligheten for å få solgt bilen?
Hvilken farge velger folk? Synes at beige ser veldig fin ut, men er det for sært?
Vil det funke med et hundebur bak i Sportbacken?
Tenkte da på dette:
https://www.dyrekassen.no/herkules-4pets-hundebur-pro-1-falcon
Det passer i Etronen, men er usikker på om det passer til Sportbacken. Noen som vet?
Mål og vekt:
Dybde: 73,5 cm Dybde (topp): 34 cm
Bredde: 54,5 cm
Høyde: 54,4 cm
Jeg vet ikke med hundene, men dette bildet antyder betydelig forskjell i plass bakerst.
Ja det gjør det. Hunden er på ca. 5 kilo og vi ønsker at hun er tryggest mulig i bilen når vi er på tur. Mulig den treffer bagasjeromsdøren når det lukkes. Finnes bilen i Norge slik at man kan sjekke?
5kg hund tipper jeg på at 9 av 10 hundebur der ute passer i sportbacken, ja bagasjerommet blir lavere; men det blir ikke SÅ lavt.
Sitat fra: daktari på søndag 24. november 2019, klokken 17:47
På hengerfeste er det jo 2 typer stativer, de der sykkelen henger på et stativ og der hvor sykkelen står på en plattform, støttet av gripearmer. Uansett type har begge disse en ca 80 cm høyde på selve stativet, og syklene er høyere. Jeg vil ganske sikkert tro at du må tilte stativet for å åpne bagasjeluka - jeg må det med min Thule Euroway på E55 suv.
Tenker på stativ med plattform. At du må tilte på E55 er jeg klar over. På en sedan går det vanligvis greit uten å tilte. Sportback blir noe midt imellom, så vanskelig å si sikkert før jeg har sett bilen og hvordan bakluken beveger seg når den åpnes.
Sitat fra: TM på mandag 25. november 2019, klokken 18:16
Sitat fra: daktari på søndag 24. november 2019, klokken 17:47
På hengerfeste er det jo 2 typer stativer, de der sykkelen henger på et stativ og der hvor sykkelen står på en plattform, støttet av gripearmer. Uansett type har begge disse en ca 80 cm høyde på selve stativet, og syklene er høyere. Jeg vil ganske sikkert tro at du må tilte stativet for å åpne bagasjeluka - jeg må det med min Thule Euroway på E55 suv.
Tenker på stativ med plattform. At du må tilte på E55 er jeg klar over. På en sedan går det vanligvis greit uten å tilte. Sportback blir noe midt imellom, så vanskelig å si sikkert før jeg har sett bilen og hvordan bakluken beveger seg når den åpnes.
Men hvis du ser bildet i posten et par tre hakk over så her jo høyden på bakluken lik på begge modellene til rett over baklysene. Da er jo spørsmålet om radius på luka er såpass endret at den vertikale delen ikke stikker ut når man åpner? Min følelse er at det ikke har noe å si, du må nok tippe stativet.
Min e-tron er forøvrig 42 cm opp fra gulv til bagasjegardin, så hvis sportback ar en hattehylle på samme nivå er det greit for hundeiere å estimere fra.
Kom over det bildet her på Insta, om det kan forklare litt(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191125/f8c860d988be5aa66d50edb309e6e1ce.jpg)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sitat fra: Lfcnico77 på søndag 24. november 2019, klokken 22:37
Vil det funke med et hundebur bak i Sportbacken?
Tenkte da på dette:
https://www.dyrekassen.no/herkules-4pets-hundebur-pro-1-falcon
Det passer i Etronen, men er usikker på om det passer til Sportbacken. Noen som vet?
Mål og vekt:
Dybde: 73,5 cm Dybde (topp): 34 cm
Bredde: 54,5 cm
Høyde: 54,4 cm
Det er ca 49 cm fra bagasjegulv til topp av bakseterygg på SUV, regner med dette er identisk på Sportback. Så dette buret vil stikke ca 5 cm over det. Pga skråning i buret, vil burhjørnene bakerst i bilen komme ca 37-38 cm bakenfor topp setekant. Dvs at buret du ser på vil noenlunde bli som markert med grønt på tegningen nedenfor (den blå skyggen er en e-tron SUV). Det er marginalt, men jeg tror dette mest sannsynlig vil gå. Muligens kan du ikke settet buret helt ut til siden, da det er ganske mye plasttrim på kantene av bakluken.
(Og så lenge det ikke er biler i Norge, er det vel få som vet.....)
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Wow så bra lagt inn dette innlegget med tegning :+1: Ser ut som det skal passe det hundeburet. Takk for dette :-).
Interessant video, snakker om at daglige oppdatering skal komme til E-tron...
https://youtu.be/hwGBQeMbhFM
Sitat fra: No-name på tirsdag 26. november 2019, klokken 22:57
Interessant video, snakker om at daglige oppdatering skal komme til E-tron...
https://youtu.be/hwGBQeMbhFM
Definitivt penere enn etron SUV!
Interessant at den ble filmet på Gotland :)
[quote
Definitivt penere enn etron SUV!
Interessant at den ble filmet på Gotland :)
[/quote]
Vanskelig å bedømme ut i fra bilder bare. Enkelte vinkler gjør den penere, rett bakfra ser litt rar ut.
Jeg synes samtlige Suv-coupéer ser rare ut bakfra. Gamle X6 var verst, på SsangYoung-nivå. Denne var kanskje en av de bedre.
Enig angående X6, synes den var grusom..
Når det gjelder E-tron, stort sett ser det ikke så verst ut, men den lysstripa bak synes jeg ser bare veldig harry ut.. På begge modellene..
Sitat fra: No-name på tirsdag 26. november 2019, klokken 23:54
Enig angående X6, synes den var grusom..
Når det gjelder E-tron, stort sett ser det ikke så verst ut, men den lysstripa bak synes jeg ser bare veldig harry ut.. På begge modellene..
Ja, den er for sterk i trafikken også.
Sitat fra: batterimannen på onsdag 20. november 2019, klokken 08:41
e-tron Sportback 50: 521.000 kroner inkludert frakt og levering Oslo. 372 kilometer WLTP
e-tron Sportback 55: 661.000 kroner inkludert frakt og levering Oslo. 477 kilometer WLTP
140.000Nok for "100 km" økt rekkevidde?? Uten ekstra utstyr dom følge med🤔
Sitat fra: Øggen på mandag 09. desember 2019, klokken 14:22
Sitat fra: batterimannen på onsdag 20. november 2019, klokken 08:41
e-tron Sportback 50: 521.000 kroner inkludert frakt og levering Oslo. 372 kilometer WLTP
e-tron Sportback 55: 661.000 kroner inkludert frakt og levering Oslo. 477 kilometer WLTP
140.000Nok for "100 km" økt rekkevidde?? Uten ekstra utstyr dom følge med🤔
Økt rekkevidde og nesten 100hk mer...
A.J.
Har noen et estimat på når man bør bestille for å få uke 28 eller senere, dvs 2021 modell med ACC og rattvarme?
Sitat fra: audund på onsdag 11. desember 2019, klokken 09:51
Har noen et estimat på når man bør bestille for å få uke 28 eller senere, dvs 2021 modell med ACC og rattvarme?
Det er nok veldig vanskelig/umulig å si. Kommer nok an på hvor mange biler som blir solgt og hvordan de blir prioritert. Ville hørt med selger nærmere våren.
A.J.
SB S-line vises i rødmet på hopprennet på NRK1 her nå....👍😛
Kom over Sportback S-line med både rails, original skiboks & sorte Lamina-felger....nytt for meg....hva synes dere?
Sitat fra: elray på tirsdag 31. desember 2019, klokken 01:35
Kom over Sportback S-line med både rails, original skiboks & sorte Lamina-felger....nytt for meg....hva synes dere?
Helt grusomt. Trenger du taklast/skiboks, kjøp for all del en stasjonsvogn som vanlig e-tron er. Coupe-SUV er for rike russiske gangstere som ikke kan stå på ski.
😂🤔😂
Jeg liker Sportbacken. Hadde dog valgt en annen takboks enn den på bildet. Helt feil design og dimensjoner til denne bilen.
Sportback'en har flotte linjer....og er faktisk bestilt optisk lik denne👍så får det bli en bonus om man blir tatt for å være russisk oligark i vintermånedene😆fryktet egentlig den så verre ut med rails, og det finnes helt klart mer elegante takboks-løsninger enn det Audi viser oss her! Godt Nytt År, Sportback-fans🍾😃
Sitat fra: daktari på tirsdag 31. desember 2019, klokken 16:16
Helt grusomt. Trenger du taklast/skiboks, kjøp for all del en stasjonsvogn som vanlig e-tron er. Coupe-SUV er for rike russiske gangstere som ikke kan stå på ski.
Er så enig i dette. Når jeg ser slike biler med takboks tenker jeg bare: kjøpt feil bil ja...
Klart, trenger man takboks en gang i året eller noe, så har det jo mindre betydning. SB er jo penere, og så slipper man den bedritne bakruten med visker (regner med det er slik på etron som på andre stasjonsvogner?)
Molde i dag (prøver å legge til bilde men får ikke til...) Da, fikk jeg det til, måtte krympe bildet litt for det var litt stort🤓
Den var i følge med det som så ut som en vanlig e-tron men den var delvis maskert.
Sitat fra: Aja på fredag 24. januar 2020, klokken 14:34
Molde i dag (prøver å legge til bilde men får ikke til...)
Trykk på vedlegg og andre alternativer også legger du ved fil...
Sitat fra: Aja på fredag 24. januar 2020, klokken 14:34
Den var i følge med det som så ut som en vanlig e-tron men den var delvis maskert.
Mest sannsynlig en kommende e-tron S. Får mest sannsynlig litt andre fangere/diffusor. Tipper maskering på de stedene?
Stemmer bra det. Maskert fanger foran og bak, mulig litt på sidene også om jeg husker rett.
Kult...hadde vært kjekt å fått sett den i området i helgen... hvordan fremsto den live vs suv?
I trafikken så fanget den umiddelbart oppmerksomheten min hvertfall. Tøff bil, ingen tvil.
Hadde uansett ikke vurdert denne foran suv, til det er jeg litt for fornuftig.. 😊
Skjønner...samme her...men jeg bestilte Sportback før jul... og byttet over til Suv'en etter nyttår😂spent på å se den live... 👍
Temmelig fascinerende lys. Antar de er mer enn bare lysspill på veggen og gir bedre presisjon enn standard matrix.
https://youtu.be/v2ara0My_Yg
Rart ingen har postet den nye reklamen med aria the night king slayer :P
https://www.youtube.com/watch?v=WvEAklsAAts (https://www.youtube.com/watch?v=WvEAklsAAts)
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 06. februar 2020, klokken 09:45
Rart ingen har postet den nye reklamen med aria the night king slayer :P
https://www.youtube.com/watch?v=WvEAklsAAts (https://www.youtube.com/watch?v=WvEAklsAAts)
Grøss, det er noe av det mest tacky jeg har sett på lenge 
BTW; hun heter Arya i Game of thrones
Sitat fra: knut.aulie på fredag 07. februar 2020, klokken 11:13
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 06. februar 2020, klokken 09:45
Rart ingen har postet den nye reklamen med aria the night king slayer :P
https://www.youtube.com/watch?v=WvEAklsAAts (https://www.youtube.com/watch?v=WvEAklsAAts)
Grøss, det er noe av det mest tacky jeg har sett på lenge 
BTW; hun heter Arya i Game of thrones
Er ikke egentlig alle bil reklamer tacky? :P
Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 07. februar 2020, klokken 12:15
Er ikke egentlig alle bil reklamer tacky? :P
Det har du egentlig rett i 
Håpet egentlig at det hadde vært Slayer og ikke en sang fra en barnemusical
Det hadde sikkert også vært tacky, men på en kulere måte.
Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 07. februar 2020, klokken 12:15
[...]
Er ikke egentlig alle bil reklamer tacky? :P
(https://s14-eu5.startpage.com/cgi-bin/serveimage?url=http%3A%2F%2Fblogs.ubc.ca%2Fchrisannekouzas%2Ffiles%2F2010%2F10%2Faudi.jpg&sp=9c0105bcf4cb0027d02e3d4edfb1d56d&anticache=366972)
Jeg så denne utstilt i Åre i går. Må si formen på bilen er meget lekker. Er ingen Audi-fan, men denne likte jeg svært godt. Kjørte bil forbi så fikk ikke tatt bilder etc.
Mediakit på S-modellen (https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/dynamic-agile-and-electric-audi-presents-drive-concept-for-e-tron-s-models-12596) har vært ute en stund nå. Der er det bl.a tegninger på tre-motorsoppsettet (som også kommer på SUV-chassis). Noen eksempler derfra nedenfor.
Bilder av Sportback hos Gumpens Auto Grenland. Mange, inkl meg selv har jo vært litt skeptiske til rails, men synes absolutt ikke det ble ille. Har man sorte vil de i tillegg synes enda mindre.
Bilen ser forøvrig helt rå ut :+1: Står på 21" felger, ikke 22" som mange har trodd....
A.J.
(https://scontent.fosl1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s2048x2048/91187750_3004617812895019_1513753020087664640_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=b96e70&_nc_eui2=AeEoyCOywRfzc5b0H9XJd5ZnSq_s3FRnuIQ-Yhr-yb9I4VF2jhmur963a-zPufjdE5S3hyLcQUdSI1eqwMwxCQReN4W6YqrwITIdKi82PLM2Zg&_nc_ohc=O8z6JQZVh00AX9LGdlw&_nc_ht=scontent.fosl1-1.fna&_nc_tp=7&oh=2fde31cbe45d62d59d53c7b07c077536&oe=5EA280B5)
(https://scontent.fosl1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s2048x2048/91054747_213464336644405_4863519123725877248_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=b96e70&_nc_eui2=AeGUxuOQbXCUgqD1wFyfb9aafRsAZ8BcosAqR4mQUQaSzIQ21Oy1aFxIbkUBAUb3K6hNeesS-cFvsuV_UxNNEm-8ck-niLIMOd1Lh9px0ZShdw&_nc_ohc=P8JX-gbxPN8AX_0Mn2W&_nc_ht=scontent.fosl1-1.fna&_nc_tp=7&oh=54a2968f27824a7d50ecfe7c35826094&oe=5EA34E19)
Hvilken farge er det på bilen hos Gumpens Auto ?
Ville definitivt hatt sorte rails på bilen, og blanke på florettsølv.
Ville den ikke også vært finere med sort optikk ?
Mulig vanesak, men syns foreløpig at vanlige e-tron er penere bil. Sportback minner meg om en 5-serie GT. Standard er jo også mer praktisk, men sportback helt sikkert mer aero.
Sitat fra: TM på fredag 27. mars 2020, klokken 15:46
Hvilken farge er det på bilen hos Gumpens Auto ?
Ville definitivt hatt sorte rails på bilen, og blanke på florettsølv.
Ville den ikke også vært finere med sort optikk ?
Dette er en Ed. 1. Den er plasmablå, dessverre en farge som ikke er tilgjengelig i Norge enda.
A.J.
Synes e-tron SB ser bra ut i florettsølv med kontrastlakkering. Da blir heller ikke railen så dominerende. Sort optikk synes jeg ikke er noe godt alternativ, siden det da må være sort rail. Da gir kontrastlakk litt kontrast og blir kanskje finere enn hellakkering i sølv. Manhattan med sort optikk er jo stilig, men vanskeligere å holde pen. Daytona krever S-line, så det blir jo mye dyrere. Hva synes folket 😏
Bilder tatt hos Dahles Auto Fredrikstad.
(https://i.ibb.co/L5xw3FJ/20200408-121546-1.jpg) (https://ibb.co/vY35SFQ)
(https://i.ibb.co/sV0y2kF/20200408-121612.jpg) (https://ibb.co/jrcgTBL)
Synd Daytona bare leveres med S-line. Synes likevel rails blir litt rart på en coupe, og på Daytona blir de like synlige i sort som i sølv.
SB50 i Daytona (S-Line), Matrix, 21", uten takrails +++ på samlebåndet (nivå 3). Bare å kontakte Hamax Auto om man ønsker bil så snart de starter produksjon i Brüssel igjen.
Mulig de selger bilen uten prisøkningen (12-15% som jeg tror kommer) om man kjøper nå.
Jeg har kjøpt SUV de hadde på lager.
🚙💨💨
12-15 % prisøkning tror jeg ikke er realistisk. Er det noen som har antydet det ?
Jeg vil tippe maks 5 % i første omgang. Det er nok usikkert om kampanjen med vinterhjul og serviceavtale blir videreført. Det alene utgjør jo ca 6 % på en e-tron 50.
Sitat fra: TM på mandag 13. april 2020, klokken 14:27
12-15 % prisøkning tror jeg ikke er realistisk. Er det noen som har antydet det ?
Jeg vil tippe maks 5 % i første omgang. Det er nok usikkert om kampanjen med vinterhjul og serviceavtale blir videreført. Det alene utgjør jo ca 6 % på en e-tron 50.
En som varsler om 11% på FB gruppen. Fått info fra forhandler. Prisoppgangen skjer førstkommende fredag.
Sitat fra: Tin på onsdag 22. april 2020, klokken 19:06
Sitat fra: TM på mandag 13. april 2020, klokken 14:27
12-15 % prisøkning tror jeg ikke er realistisk. Er det noen som har antydet det ?
Jeg vil tippe maks 5 % i første omgang. Det er nok usikkert om kampanjen med vinterhjul og serviceavtale blir videreført. Det alene utgjør jo ca 6 % på en e-tron 50.
En som varsler om 11% på FB gruppen. Fått info fra forhandler. Prisoppgangen skjer førstkommende fredag.
Jepp, opp 12% på utstyr og bil...
A.J.
Sitat fra: AJ82 på onsdag 22. april 2020, klokken 19:27
Sitat fra: Tin på onsdag 22. april 2020, klokken 19:06
Sitat fra: TM på mandag 13. april 2020, klokken 14:27
12-15 % prisøkning tror jeg ikke er realistisk. Er det noen som har antydet det ?
Jeg vil tippe maks 5 % i første omgang. Det er nok usikkert om kampanjen med vinterhjul og serviceavtale blir videreført. Det alene utgjør jo ca 6 % på en e-tron 50.
En som varsler om 11% på FB gruppen. Fått info fra forhandler. Prisoppgangen skjer førstkommende fredag.
Jepp, opp 12% på utstyr og bil...
A.J.
Shitt ass. Blir fort en del kroner det. Bare å kjøpe en til :)
Sitat fra: TM på mandag 13. april 2020, klokken 14:27
12-15 % prisøkning tror jeg ikke er realistisk. Er det noen som har antydet det ?
Jeg vil tippe maks 5 % i første omgang. Det er nok usikkert om kampanjen med vinterhjul og serviceavtale blir videreført. Det alene utgjør jo ca 6 % på en e-tron 50.
Prisøkningen kommer i morgen. Prisene vil øke med mellom 8 og 12 prosent.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/P9xKqJ/na-blir-ogsa-norges-mest-solgte-bil-dyrere
Ja, der ble både jeg og forhandlerne overrasket. Informasjonen jeg har fått er 12 % på elektriske biler og utstyr. Det er nok biler med avgift som får lavere prosentvis økning. Fant ut at det var «løp og kjøp» i dag 😉
Sitat fra: Kølis på søndag 26. april 2020, klokken 07:40
Forhandlerpris i dag Kr 771 120,-. Min pris kr 740 000,-.
Bilen ble ferdig på fabrikken i Brussel sist uke, trolig her om 2-4 uker. Det betyr en av de første kunde SBene!
Nå er det vel en egen tråd for kjøp og salg. Men når du skriver forhandlerpris i dag, så lurer jeg på hvor du finner den ? Det har vel ikke kommet nye priser ennå.
https://www.tv2.no/v/1560825/
Er det noen vet om forhandlere som har denne inne? Har lyst til å ta en nærmere titt.
Møller oslo vest
Takker. Digger den e-tron Sportback. Da skal jeg innom i morgen å se på denne. Hvilken farge var det? Står den inne i butikken eller på utsiden ved parkeringen?
Stod inne i butikken. Fargen har jeg glemt. Grå?
De har vel lik bil inne hos Møller Asker og Bærum, samt Albjerk Bil Drammen.
Det er S-line i farge Daytona med blanke lister, S-line interiør. Flott bil der den står med alt utstyr, men altfor dyr for å være en e-tron 50.
Sjuk fin på bildene til Audi - men en std SUV er finere i viktigheten.
Blir spennende å se om Audi nå har en cupé som faktisk selger.
Sitat fra: TM på onsdag 06. mai 2020, klokken 06:32
De har vel lik bil inne hos Møller Asker og Bærum, samt Albjerk Bil Drammen.
Det er S-line i farge Daytona med blanke lister, S-line interiør. Flott bil der den står med alt utstyr, men altfor dyr for å være en e-tron 50.
Ja ser den ift pris. Men Benny på TV2 videoen er jo ikke i tvil om at også denne utgaven vil bli en suksess. Og jeg tror han har rett i det.
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 06. mai 2020, klokken 07:16
Sitat fra: TM på onsdag 06. mai 2020, klokken 06:32
De har vel lik bil inne hos Møller Asker og Bærum, samt Albjerk Bil Drammen.
Det er S-line i farge Daytona med blanke lister, S-line interiør. Flott bil der den står med alt utstyr, men altfor dyr for å være en e-tron 50.
Ja ser den ift pris. Men Benny på TV2 videoen er jo ikke i tvil om at også denne utgaven vil bli en suksess. Og jeg tror han har rett i det.
Benny har cupé.
Salget av Sportback blir åpenbart bare en brøkdel av SUV salget. Mente ikke generelt at Sportback er for dyr. 22K for å få en bil som skiller seg ut er ikke mange penger, men kombinasjonen lite batteri (50) og alt utstyr (Totalpris over 850K) gir forventet høyt verdiap.
Sitat fra: TM på onsdag 06. mai 2020, klokken 07:46
22K for å få en bil som skiller seg ut er ikke mange penger, men kombinasjonen lite batteri (50) og alt utstyr (Totalpris over 850K) gir forventet høyt verdiap.
Jeg synes og det blir rart. Leasingselskapet gir jo null verdi på ekstrautstyr etter 3 år. Så blir mye verditap i % på en slik bil.
Sitat fra: Kølis på onsdag 06. mai 2020, klokken 07:34
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 06. mai 2020, klokken 07:16
Sitat fra: TM på onsdag 06. mai 2020, klokken 06:32
De har vel lik bil inne hos Møller Asker og Bærum, samt Albjerk Bil Drammen.
Det er S-line i farge Daytona med blanke lister, S-line interiør. Flott bil der den står med alt utstyr, men altfor dyr for å være en e-tron 50.
Ja ser den ift pris. Men Benny på TV2 videoen er jo ikke i tvil om at også denne utgaven vil bli en suksess. Og jeg tror han har rett i det.
Benny har cupé.
"Benny har cupé."
He he strengt tatt har han Benny en Tesla :+1: privat :-) he he
Kølis, du la jo ut et bilde av den hekken på SB50 i Daytona (S-Line). Den så mørk ut. Kan det være ditt kamera eller lyset?
Jeg tror det er samme farge som står i butikkene utstilt som denne på bildet. Eller roter jeg nå (som vanlig).
Men jeg skal sjekke i dag for det hadde vært tøft å se en annen farge enn den Daytona selv om den er fin den også.
https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron-sportback.html?gclid=Cj0KCQjwncT1BRDhARIsAOQF9Ll9rjkWmTAFzN_pOnXmHStFFQHJCMK8IeLNSF9BodbmseDvT-Tbp3UaAmdeEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Nå fant jeg ut av det for man må jo selvfølgelig spekke opp den dyreste og velge perle effekt lakk :+1:for å få Daytona :+1: og den er mye mørkere enn standard grå som jo blir veldig lys sett opp mot Daytona. Flotte farger alle sammen :+1:
https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron-sportback/eksterior.html
Ja takk sier jeg. Fet bil. Men den koster jo det hvite ut av øynene he he. Men hadde jeg hatt disse sedlene i baklomma og måtte bruke de opp før butikkene stengte - så hadde det blir denne på bildet :+1: :+1: :D 8)
Men denne bilen er klart verdt over en million og den ser slik ut også "millionbil" :+1: :+1: da måtte jeg ikke kjørt innom TM eller PC på veien da :D ;D for da kunne det fort gått helt gærnt he he. Det er jo umulige valg når det er så fete biler som Audi lager nå om dagen. Herlig med konkurranse og jeg sanver ikke Buddy tiden der alle kjørte rundt i små elbilbokser.
Din Audi e-tron Sportback
S line 55 quattro 1
Avgift avhengig av CO2-utslipp 1
0 NOK
Pris 2
924 900 NOK
Pris per måned
6 521 NOK
Din Audi e-tron Sportback
Og så står du der med din Audi e-tron Sportback S line 55 quattro 1 og skryter til naboen som kjører fossil om den nye millionbilen din og så sier naboen. " men jeg har hørt at de 50 etron ikke går så langt jeg" - da må man sette igang og forklare da - dette med at det er stor prisforskjell/rekkevidde på 50/55 og at jorden er rund ikke flat og alt det der... he he
Nesten så jeg skulle ønsket at Audi fra starten av ør de lanserte e-tron i steden lagde to helt ulike bilbetegnelser her i Norge på 50 og 55, feks Audi elbil Banan 50 og Audi elbil Eple 55 så slik at alle hadde forstått dette - av de petrol head gutta. Just saying.
He,he...kjøre innom TM skriver du ?...Er det meg du mener, så må du gjerne gjøre det. Så kunne du sett på min nye Sportback 50 som produseres i uke 25 😀 Hjertet sa JA, selv om hjernen forsøkte å si NEI 😉
Men med TM og PC mente du kanskje Tesla Motor og Polestar Center 😉
Sitat fra: TM på onsdag 06. mai 2020, klokken 09:26
He,he...kjøre innom TM skriver du ?...Er det meg du mener, så må du gjerne gjøre det. Så kunne du sett på min nye Sportback 50 som produseres i uke 25 😀 Hjertet sa JA, selv om hjernen forsøkte å si NEI 😉
Men med TM og PC mente du kanskje Tesla Motor og Polestar Center 😉
TSitat fra: turfsurf på onsdag 06. mai 2020, klokken 07:49
Sitat fra: TM på onsdag 06. mai 2020, klokken 07:46
22K for å få en bil som skiller seg ut er ikke mange penger, men kombinasjonen lite batteri (50) og alt utstyr (Totalpris over 850K) gir forventet høyt verdiap.
Jeg synes og det blir rart. Leasingselskapet gir jo null verdi på ekstrautstyr etter 3 år. Så blir mye verditap i % på en slik bil.
TM. Takker :+1:
Her blir det fra meg "et klart ja" til alt.
Ja jeg mente at jeg måtte kjøre innom møller og stå med lua i hånda å sikle så det holder mens jeg nyter bilen.
TM, det er jo litt av en bil du kjøper deg.
Ja det er vel bare dyreste EQC ++ options og TMS og Taycan som er i samme liga som den du kjøper. Hvis du ryker på en million mener jeg.
Som sagt herlig bil den sportsback og jeg gleder meg til å prøvekjøre :+1: :+1: Sitat fra: turfsurf på onsdag 06. mai 2020, klokken 07:49
Sitat fra: TM på onsdag 06. mai 2020, klokken 07:46
22K for å få en bil som skiller seg ut er ikke mange penger, men kombinasjonen lite batteri (50) og alt utstyr (Totalpris over 850K) gir forventet høyt verdiap.
Jeg synes og det blir rart. Leasingselskapet gir jo null verdi på ekstrautstyr etter 3 år. Så blir mye verditap i % på en slik bil.
TURSURF: Ser din vurdering. Men leasingselskap bruker sjablong beregning på ekstra utstyr. Det betyr jo ikke at den dagen bilen skal selges på Finn så er det den verdien spm gjelder. Litt Lotto spilling der med andre ord.
Bare for å avklare en misforståelse. Jeg har «bare» bestilt en Advanced Sport med tilleggsutstyr utover sport pakken på ca 25K. Det er vanskelig å si eksakt hvilket utstyrsnivå som gir lavest verditap, men jeg har ingen tro på at «all inclusive« og 71 kWh batteri er den kombinasjonen som kommer best ut. Men man kan jo ha mye glede av det selv, og det er jo det viktigste 👍
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 06. mai 2020, klokken 08:36
Sitat fra: Kølis på onsdag 06. mai 2020, klokken 07:34
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 06. mai 2020, klokken 07:16
Sitat fra: TM på onsdag 06. mai 2020, klokken 06:32
De har vel lik bil inne hos Møller Asker og Bærum, samt Albjerk Bil Drammen.
Det er S-line i farge Daytona med blanke lister, S-line interiør. Flott bil der den står med alt utstyr, men altfor dyr for å være en e-tron 50.
Ja ser den ift pris. Men Benny på TV2 videoen er jo ikke i tvil om at også denne utgaven vil bli en suksess. Og jeg tror han har rett i det.
Benny har cupé.
"Benny har cupé."
He he strengt tatt har han Benny en Tesla :+1: privat :-) he he
Kølis, du la jo ut et bilde av den hekken på SB50 i Daytona (S-Line). Den så mørk ut. Kan det være ditt kamera eller lyset?
Jeg tror det er samme farge som står i butikkene utstilt som denne på bildet. Eller roter jeg nå (som vanlig).
Men jeg skal sjekke i dag for det hadde vært tøft å se en annen farge enn den Daytona selv om den er fin den også.
https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron-sportback.html?gclid=Cj0KCQjwncT1BRDhARIsAOQF9Ll9rjkWmTAFzN_pOnXmHStFFQHJCMK8IeLNSF9BodbmseDvT-Tbp3UaAmdeEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Hei,
Alle utstillingsbilene er like, dobbel S-Line i Daytona.
Og da de er like har de nå mange SB med takrails som jeg mener den ikke bør ha.
Sitat fra: Kølis på onsdag 06. mai 2020, klokken 20:13
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 06. mai 2020, klokken 08:36
Sitat fra: Kølis på onsdag 06. mai 2020, klokken 07:34
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 06. mai 2020, klokken 07:16
Sitat fra: TM på onsdag 06. mai 2020, klokken 06:32
De har vel lik bil inne hos Møller Asker og Bærum, samt Albjerk Bil Drammen.
Det er S-line i farge Daytona med blanke lister, S-line interiør. Flott bil der den står med alt utstyr, men altfor dyr for å være en e-tron 50.
Ja ser den ift pris. Men Benny på TV2 videoen er jo ikke i tvil om at også denne utgaven vil bli en suksess. Og jeg tror han har rett i det.
Benny har cupé.
"Benny har cupé."
He he strengt tatt har han Benny en Tesla :+1: privat :-) he he
Kølis, du la jo ut et bilde av den hekken på SB50 i Daytona (S-Line). Den så mørk ut. Kan det være ditt kamera eller lyset?
Jeg tror det er samme farge som står i butikkene utstilt som denne på bildet. Eller roter jeg nå (som vanlig).
Men jeg skal sjekke i dag for det hadde vært tøft å se en annen farge enn den Daytona selv om den er fin den også.
https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron-sportback.html?gclid=Cj0KCQjwncT1BRDhARIsAOQF9Ll9rjkWmTAFzN_pOnXmHStFFQHJCMK8IeLNSF9BodbmseDvT-Tbp3UaAmdeEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Hei,
Alle utstillingsbilene er like, dobbel S-Line i Daytona.
Og da de er like har de nå mange SB med takrails som jeg mener den ikke bør ha.

Kølis :+1: takker for info. Ja det skulle bare mangle for det er jo helt klart den råeste bilen og fargen. Har ringt butikken for å forsikre meg om at den står der og jeg skal innom på seinere i uka og sikle litt på den bilen. Gleder meg som en unge i gottebutikken.
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 06. mai 2020, klokken 20:19
Sitat fra: Kølis på onsdag 06. mai 2020, klokken 20:13
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 06. mai 2020, klokken 08:36
Sitat fra: Kølis på onsdag 06. mai 2020, klokken 07:34
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 06. mai 2020, klokken 07:16
Sitat fra: TM på onsdag 06. mai 2020, klokken 06:32
De har vel lik bil inne hos Møller Asker og Bærum, samt Albjerk Bil Drammen.
Det er S-line i farge Daytona med blanke lister, S-line interiør. Flott bil der den står med alt utstyr, men altfor dyr for å være en e-tron 50.
Ja ser den ift pris. Men Benny på TV2 videoen er jo ikke i tvil om at også denne utgaven vil bli en suksess. Og jeg tror han har rett i det.
Benny har cupé.
"Benny har cupé."
He he strengt tatt har han Benny en Tesla :+1: privat :-) he he
Kølis, du la jo ut et bilde av den hekken på SB50 i Daytona (S-Line). Den så mørk ut. Kan det være ditt kamera eller lyset?
Jeg tror det er samme farge som står i butikkene utstilt som denne på bildet. Eller roter jeg nå (som vanlig).
Men jeg skal sjekke i dag for det hadde vært tøft å se en annen farge enn den Daytona selv om den er fin den også.
https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron-sportback.html?gclid=Cj0KCQjwncT1BRDhARIsAOQF9Ll9rjkWmTAFzN_pOnXmHStFFQHJCMK8IeLNSF9BodbmseDvT-Tbp3UaAmdeEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Hei,
Alle utstillingsbilene er like, dobbel S-Line i Daytona.
Og da de er like har de nå mange SB med takrails som jeg mener den ikke bør ha.

Kølis :+1: takker for info. Ja det skulle bare mangle for det er jo helt klart den råeste bilen og fargen. Har ringt butikken for å forsikre meg om at den står der og jeg skal innom på seinere i uka og sikle litt på den bilen. Gleder meg som en unge i gottebutikken.
Min avbestille SB S-Line «står på kaia».
Da er det mulig å få kjøpt en 50 i rett farge og da uten takrails i Hønefoss om svært kort tid.
Hvilket spec er på den avbestilte SB'n da, utover S-line exteriør? Kjent med utstyrslisten...har en 2020 S-line suv👍
Sitat fra: elray på onsdag 06. mai 2020, klokken 21:19
Hvilket spec er på den avbestilte SB'n da, utover S-line exteriør? Kjent med utstyrslisten...har en 2020 S-line suv
Kontakt: kenneth.lohre@moller.no
De tar din i innbytte.
Sitat fra: daktari på tirsdag 26. november 2019, klokken 23:47
Jeg synes samtlige Suv-coupéer ser rare ut bakfra. Gamle X6 var verst, på SsangYoung-nivå. Denne var kanskje en av de bedre.
Hvor mye forskjell er det egentlig?
Sitat fra: LFC på lørdag 16. mai 2020, klokken 21:55
Sitat fra: daktari på tirsdag 26. november 2019, klokken 23:47
Jeg synes samtlige Suv-coupéer ser rare ut bakfra. Gamle X6 var verst, på SsangYoung-nivå. Denne var kanskje en av de bedre.
Hvor mye forskjell er det egentlig?
Er bilen på det øverste bilde en SsangYoung?
Det er som jeg sier - Sportback er finere på bilde enn i virkeligheten, og her på disse bildene er bilen på det øverste bilde finest! 
Ha en fin 17. mai! 
Sent from my iPhone using Tapatalk
Deg om det.
Ha en fin dag, til deg også! 8)
Sitat fra: Kølis på søndag 17. mai 2020, klokken 07:20
Sitat fra: LFC på lørdag 16. mai 2020, klokken 21:55
Sitat fra: daktari på tirsdag 26. november 2019, klokken 23:47
Det er som jeg sier - Sportback er finere på bilde enn i virkeligheten....
Er det lov å være litt uenig i dette ovenfor? Like fin i virkeligheten :+1: :+1:
Jeg fikk endelig tid til å stikke innom å se på utstillingsbilen hos Møller.
Lett å bli forelsket i den ja :+1:
Utrolig fin bil.
God 17. Mai
Elbilforeningens rekkeviddetest:
https://elbil.no/duelltest-hvorfor-bruke-over-100-000-mer-pa-den-ene
Merker meg at de også reagerer på at regenereringen føles gammeldags, men virker ikke som om de har prøvd den "manuelle" varianten. Uansett vil jo den virke på omtrent samme måte, det må jo være en protest fra Audi at manuelt satt nivå 2 ikke huskes mellom start/stopp og ACC-bruk?
Jeg ser folk på FB hyller Audis løsning, men i mitt hode kjører man en-pedal som man flyr et jagerfly; wattpedalen holdes alltid i den posisjonen man ønsker for å få til ønsket aksellerasjon/retardasjon/jevn fart, man "slipper" aldri pedalen, det skal ikke kjøres med "å slippe pedalen".
@daktari: :+1:
Min følelse er at Audi e-tron er bygget opp som elbil av fossilbil entusiaster. Muligens for å tekkes fossilhodene i styret og for å forsøke å selge til innbitte fossilentusiaster i Tyskland.
Sitat fra: Amatøren på tirsdag 09. juni 2020, klokken 15:28
@daktari: :+1:
Min følelse er at Audi e-tron er bygget opp som elbil av fossilbil entusiaster. Muligens for å tekkes fossilhodene i styret og for å forsøke å selge til innbitte fossilentusiaster i Tyskland.
Enig, men de har jo den automatisk regenereringen (som funker sånn passe) i tillegg, så hvorfor ødelegge den manuelle? Bug eller protest?
Enig.
Selv om mye kunne være bedre på e-Golf også, så var min følelse å gå fra e-Golf til e-tron, som å gå fra en bil til en som i brukervennlighet er 5—10 år eldre. Tenker da på brukervennlighet på ACC, antikvarisk ACC spak i stedet for knapper på rattet som man når selv i svinger, grafisk tilbakemelding på avstandsmåler i forhold til valgt avstand til bil foran, Matrix lysene (lyser ikke opp veigrøften på motorveier som har veilys, slik de adaptive LED lysene med fjernlysassisten på e-Golf gjør), for å nevne noe.
Derimot så er komfort og lastekapasitet en helt annen klasse. 😉
Sitat fra: Amatøren på tirsdag 09. juni 2020, klokken 18:40
. Tenker da på brukervennlighet på ACC, antikvarisk ACC spak i stedet for knapper på rattet som man når selv i svinger,
Hm, har to biler med knapper på ACC nå, men savner faktisk spak til akkurat dette bruket. Ihvertfall slik det var gjort på Teslaene. Slipper å huske hvilke knapper som er hvor.
Har ikke problem med knappene til ACC på e-Golf.
Brukte de mye. Endre etter fartsgrenser, tilpassing til fartshumper, svinger hvor jeg ikke kunne ligge i fartsgrensen...
Sitat fra: daktari på tirsdag 09. juni 2020, klokken 15:23
Elbilforeningens rekkeviddetest:
https://elbil.no/duelltest-hvorfor-bruke-over-100-000-mer-pa-den-ene
Merker meg at de også reagerer på at regenereringen føles gammeldags, men virker ikke som om de har prøvd den "manuelle" varianten. Uansett vil jo den virke på omtrent samme måte, det må jo være en protest fra Audi at manuelt satt nivå 2 ikke huskes mellom start/stopp og ACC-bruk?
Jeg ser folk på FB hyller Audis løsning, men i mitt hode kjører man en-pedal som man flyr et jagerfly; wattpedalen holdes alltid i den posisjonen man ønsker for å få til ønsket aksellerasjon/retardasjon/jevn fart, man "slipper" aldri pedalen, det skal ikke kjøres med "å slippe pedalen".
Interessant test og sammenligning. Dog har bilene forskjellige felger (og dekkmerke men begge to 21"). Syns 1.98 kWh/mil er bra på 50an og med 19" hadde det vært en god del lavere.
Angående enpedalkjøring ... jeg må innrømme at jeg ikke likte måten etron kjøres på i begynnelsen men nå er jeg faktisk meget gla i å bruke paddlene bak rattet :) for å få akkurat rett rull/brems, bruker bare bremsen unntaksvis (når man ikke kan forutse nok langt fremover).
Sitat fra: tromsø på onsdag 10. juni 2020, klokken 11:33
Angående enpedalkjøring ... jeg må innrømme at jeg ikke likte måten etron kjøres på i begynnelsen men nå er jeg faktisk meget gla i å bruke paddlene bak rattet :) for å få akkurat rett rull/brems, bruker bare bremsen unntaksvis (når man ikke kan forutse nok langt fremover).
Jeg må si jeg synes det er ganske håpløst at regen er satt til null når man deaktiverer cruise control. Det er jo nettopp da man trenger regen, jeg deaktiverer jo stort sett kun cruise control fordi jeg må sakke ned av en eller annen grunn. Det er plagsomt nok at Teslaen har en forsinkelse på et par sekunder og deretter noe forsiktig aktivering av regen når jeg deaktiverer cruise på den. Det kom med en oppdatering for mange år siden, før det gikk den umiddelbart til maks regen ved deaktivering av CC. En mye bedre løsning IMHO. Dessverre ikke brukerkonfigurerbart :(
Det er helt motsatt med meg. Jeg vil IKKE at bilen bremser med en gang man slipper gassen eller slår av cruise control. Men,det kunne Audi fikse sånn at både du og jeg ble fornøyd.
Sitat fra: No-name på onsdag 10. juni 2020, klokken 14:07
Det er helt motsatt med meg. Jeg vil IKKE at bilen bremser med en gang man slipper gassen eller slår av cruise control. Men,det kunne Audi fikse sånn at både du og jeg ble fornøyd.
Jeg er enig med «No name» Syns det er veldig behagelig at bilen seiler når en slipper wattpedalen. Regen er jo superlett å aktivere med hendlene på rattet. Eller bare trå på bremsen. Den bruker jo kun regen så lenge man ikke bråbremser.
Jeg kommer fra Leaf som hadde en velfungerende enpedalsmodus. Men likte aldri å kjøre med den. Deilig å kunne slappe av foten med å slippe pedalen litt av og til.
Men selvsagt enig: Hvorfor får man ikke valget om å sette på fast innstilt ønsket regen...?
Sitat fra: daktari på tirsdag 09. juni 2020, klokken 15:23
Elbilforeningens rekkeviddetest:
https://elbil.no/duelltest-hvorfor-bruke-over-100-000-mer-pa-den-ene
Jeg merker meg at 50-modellen av Sportback i denne testen holder over 110kW ladeeffekt helt til 80%
Det er bedre enn jeg har sett i noen tester av 50 SUV-en...
Hva kan årsaken være til det..? Skulle da tro batteri og BMS er identisk??
Kan selvfølgelig være sommertemp kontra vintertemp. Men vil jo tro Bjørn Nyland fikk varmt nok batteri på 1000km testen sin..
(Han fikk også OVER 120kW, men på 80% SOC var han nede i ca 80kW. Se forøvrig egen tråd med ladekurve under SUV delforumet
Sitat fra: No-name på onsdag 10. juni 2020, klokken 14:07
Det er helt motsatt med meg. Jeg vil IKKE at bilen bremser med en gang man slipper gassen eller slår av cruise control. Men,det kunne Audi fikse sånn at både du og jeg ble fornøyd.
Det kunne de. Men jeg sliter fortsatt med å skjønne i hvilke situasjoner man ønsker å slå av cruise control og ikke senke farten etterpå...
Nå har ikke jeg tenkt så mye over det,men si du narmer deg en rundkjøring, hvor det er nok å bare slakke av på farten uten å måtte bremse. Da kobler du av cc og bare cruiser imot, uten å bremse.. Men, spørsmålet er egentlig,hvorfor slå av cc i det hele tatt? Bilen bremser jo av seg selv hvis den oppdager hinder og imot kryss...
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 10. juni 2020, klokken 19:47
Sitat fra: No-name på onsdag 10. juni 2020, klokken 14:07
Det er helt motsatt med meg. Jeg vil IKKE at bilen bremser med en gang man slipper gassen eller slår av cruise control. Men,det kunne Audi fikse sånn at både du og jeg ble fornøyd.
Det kunne de. Men jeg sliter fortsatt med å skjønne i hvilke situasjoner man ønsker å slå av cruise control og ikke senke farten etterpå...
Det er jo bare fantasien som setter begrensninger der, det er jo liksom hele kjørestilen.. :) Er det noe jeg ikke savner er det å henge i stroppen hver gang man slipper gassen, eller måtte kjøre på ACC. To eksempler på situasjoner:
- I nedoverbakker kan man ofte tillate seg en liten fartsøkning ved å dytte ACC spaken fra seg og trille, mens man vifter litt med tærne, for så å aktivere ACC igjen ved å dra spaken mot seg for å fortsette i den farten man hadde. Deilig! :D
- Inn mot en lavere fartsgrense, hvor man ønsker å senke farten helt rolig, ved å trille seg ned f.eks. fra 80 km/til 60 km/t, for så å aktivere ACC igjen ved å trykke på knappen når man har kommet ned i riktig fart.
Sammen med prediktiv regen fungerer dette brillefint. Triller man for fort, og f.eks. tar igjen en bil, regenrerer den for deg. Det samme skjer hvis bilen mener at du av en eller annen grunn triller for fort. Det kan være at du er mye over fartsgrensen, nærmer deg en sving, rundkjøring, kryss eller lignende. Toucher du gasspedalen opphever du imidlertid dette enkelt.
Det høres kanskje komplisert ut, men det er veldig naturlig måte å kjøre på. Kanskje spesielt når man kommer fra biler som faktisk regenrerer når man slipper gassen, for det er jo akkurat det den gjør. Bare ikke når den ikke behøver det. ;)
Du kan ikke trille en Audi fra 80 til 60 før 60-sonen o mange s3kunder! Du kjører i 100 til 60 sonen starter , og bremser så hardt ned til 70 og fortsetter. Du beskriver Kia-stil!
Sitat fra: daktari på onsdag 10. juni 2020, klokken 23:12
Du kan ikke trille en Audi fra 80 til 60 før 60-sonen o mange s3kunder! Du kjører i 100 til 60 sonen starter , og bremser så hardt ned til 70 og fortsetter. Du beskriver Kia-stil!
..??
Man sparer jo mest energi på å trille ned i fart inn mot 60-sonen fremfor å holde farten til skiltet og regenerere kraftig.
Sitat fra: ThomasEL på torsdag 11. juni 2020, klokken 11:59
Sitat fra: daktari på onsdag 10. juni 2020, klokken 23:12
Du kan ikke trille en Audi fra 80 til 60 før 60-sonen o mange s3kunder! Du kjører i 100 til 60 sonen starter , og bremser så hardt ned til 70 og fortsetter. Du beskriver Kia-stil!
..??
Man sparer jo mest energi på å trille ned i fart inn mot 60-sonen fremfor å holde farten til skiltet og regenerere kraftig.
Jo, men Audi handler ikke om å spare penger, det er Skoda; man må ære merket og tradisjonen! ;-)
Sitat fra: daktari på torsdag 11. juni 2020, klokken 12:09
Sitat fra: ThomasEL på torsdag 11. juni 2020, klokken 11:59
Sitat fra: daktari på onsdag 10. juni 2020, klokken 23:12
Du kan ikke trille en Audi fra 80 til 60 før 60-sonen o mange s3kunder! Du kjører i 100 til 60 sonen starter , og bremser så hardt ned til 70 og fortsetter. Du beskriver Kia-stil!
..??
Man sparer jo mest energi på å trille ned i fart inn mot 60-sonen fremfor å holde farten til skiltet og regenerere kraftig.
Jo, men Audi handler ikke om å spare penger, det er Skoda; man må ære merket og tradisjonen! ;-)
Hehe😂
Ja, ser jo den tilnærmingen også😉👍
Agreed rekkevidde kjøring er for peasants, venstrehjula skal ligge over midt stripen til enhver tid med snuten på bilen i dragmodem på bilen foran. 3 sekundersregelen er fra trygg trafikk, loven sier mye mindre som minimum.
Akselerasjon, maks eller ingen ting.
Så får de som kjører de andre bilene ligge i høyrefeltet bak lastebilene, her benyttes venstrefeltet med fjernlysene i strobemodus for å få bort de tullingene som ikke har skjønt det i venstre feltet.
Jepp, heter "sport-back" ikke "eco-back"
Legger inn et bilde siden det er det tråden handler om ;) :P
Utrolig fornøyd med valget om å handle SB 👍
Sitat fra: AJ82 på onsdag 23. september 2020, klokken 19:16
Legger inn et bilde siden det er det tråden handler om ;) :P
Utrolig fornøyd med valget om å handle SB 👍
Kunne du sagt litt om hva du er fornøyd/ikke fornøyd med? :)