Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
		Bilmerker => Skoda => Skoda Citigo iV => Emne startet av: Sierpinski på fredag 16. august 2019, klokken 13:08
		
			
			
				Noen som har sett endelig pris på denne bilen ennå?
			
			
			
				Nei, men flere medier har spekulert i ca. 200.000kr og noen sogar "betydelig under" det
			
			
			
				Seat burde jo klare å få e-Mii enda billigere, siden de ikke har forhandlerapparat, men er nesten heldigitale!
Kanskje de klarer 10-15% billigere, så blir jo fort det 20 lapper.
			
			
			
				Sitat fra: Radiobil1 på tirsdag 20. august 2019, klokken 00:41
Seat burde jo klare å få e-Mii enda billigere, siden de ikke har forhandlerapparat, men er nesten heldigitale!
Kanskje de klarer 10-15% billigere, så blir jo fort det 20 lapper.
Ja, Seat lover å prise den svært gunstig. Og de samme mediene jeg referete til mener den kan bli ca 10% billigere enn Citigo.
			
			
			
				http://www.skoda-auto.no/nyheter-og-pressemeldinger/detaljer/her-er-prisene-pa-skoda-citigoe-iv?utm_source=ACS&utm_medium=epost&utm_campaign=Skoda_906232&utm_term=001&utm_content=knapp1
			
			
			
				For enkelhetsskyld: 
To utstyrsnivåer
Ambition fra 176.000 kr eksl. frakt og levering.
Style fra 193.000 kr eksl. frakt og levering.
Salgsstart i løpet av september
Levering til kunder fra januar 2020 
			
			
			
				
Priser på alle tre.
Så bør bli ca 10 000 kroner forskjell på Skoda/Seat og VW sin versjon. Her nevnes det ikke noe om utstyrsforskjeller, som sikkert også vil gjøre litt utslag.
SEAT Mii Electric
Germany: 20.650 euros (before subsidies) and 16.300 euros (after subsidies)
ŠKODA CITIGOe iV 
Germany: 20.950 euros (before subsidies) and 16.570 euros (after subsidies)
Czech Republic: 429.900 CZK (16.633 euros)
Volkswagen e-up 
Germany: 21.975 euros (before subsidies) and 17.595 euros (after subsidies)
			
			
			
				Er det noen som har noe mer informasjon om trillingene, for eksempel om de har varmepumpe så ikke rekkevidden tanker helt om vinteren? 
			
			
			
				Tror ikke noen av dem har det. 
Tidlig eUp har iallefall ikke. 
			
			
			
				Du har nok rett, miien har det hvertfall ikke. Snakket med selger igår. Hvor mye har det egentlig å si? Han sa han hadde jobba mye med egolf. Og det krevde riktig forhold som lå mellom +6 og -4 grader for å få gevinst på ca 15 % rekkevidde. Kan dette stemme? 
			
			
			
				Det er vel kanskje ikke så feil det. Skal også huske på at VP brukes bare til oppvarming av kupeen så med mindre bilen er desto mindre er behovet - forutsatt at bilen ikke er for dårlig isolert (som iMiEV trillingene)
			
			
			
				Har i dag fått opplyst pris på Seat Mii: 179.900,- inkl frakt- og leveringsomkostninger til Oslo.
			
			
			
				Sitat fra: bergie på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 00:05
Har i dag fått opplyst pris på Seat Mii: 179.900,- inkl frakt- og leveringsomkostninger til Oslo.
Jeg også. Det er jo faktisk bittelitt mere enn utgangsprisen på Citigo :o  
og det er med stålfelger. Trodde ikke noen biler ble levert med stårfelger lenger ???
Ryggekamera er visstnok ekstrautstyr, men jeg så heller ikke ryggesensor på standard utstyrsliste :o
			
			
			
				Hmm, da ble jo faktisk Mii noe dyrere enn jeg trodde. 
Er det noen som har oversikt nok til å lage en liten oppsummering over hva som skiller de nye trillingene fra hverandre? 
Sitat fra: Elmo på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 00:19
Sitat fra: bergie på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 00:05
Har i dag fått opplyst pris på Seat Mii: 179.900,- inkl frakt- og leveringsomkostninger til Oslo.
Jeg også. Det er jo faktisk bittelitt mere enn utgangsprisen på Citigo :o  
og det er med stålfelger. Trodde ikke noen biler ble levert med stårfelger lenger ???
Ryggekamera er visstnok ekstrautstyr, men jeg så heller ikke ryggesensor på standard utstyrsliste :o
			
			
			
				Sitat fra: Pauli på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 09:03
Hmm, da ble jo faktisk Mii noe dyrere enn jeg trodde. 
Samme her, men nå ser jeg at også Skoda Norge går ut pris som er høyere enn opprinnelig  :(
Det har vel vært sagt 179.000kr før, men nå står det fra 184.880kr :o
Fremdeles minimalt med detaljer om utstyr på websidene >:(
			
			
			
				Seat skriver at følgende er standard: LED-kjørelys, lys- og regnsensor, hode- og sidekollisjonsputer, ESC, bakkestartshjelp, ABS og dekktrykkskontroll. Bilene leveres også med Lane Assist og skiltgjenkjenning.
I tillegg vil høyere utstyrsversjoner leveres med ryggesensor og cruice control.
Det er jo hyggelig at de inkluderer ABS...  :laugh:
Har e-up! i dag, og kan ikke si at jeg har savnet ryggekamera. Bilene er jo så liten at man nesten kan strekke hodet bak bilen ved behov. :D
			
			
			
				Sitat fra: Typhoon7 på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 13:12
Har e-up! i dag, og kan ikke si at jeg har savnet ryggekamera. Bilene er jo så liten at man nesten kan strekke hodet bak bilen ved behov.
Enig i at ryggekamera ikke er nødvendig, men ryggesensor syns jeg bør være standard. 
Var greit uten når det bare fantes på noen biler, men nå som hjernen har vennet seg til å ha det så blir det et "must" selv på små biler.
			
			
			
				Sitat fra: Elmo på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 17:51
Sitat fra: Typhoon7 på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 13:12
Har e-up! i dag, og kan ikke si at jeg har savnet ryggekamera. Bilene er jo så liten at man nesten kan strekke hodet bak bilen ved behov.
Enig i at ryggekamera ikke er nødvendig, men ryggesensor syns jeg bør være standard. 
Var greit uten når det bare fantes på noen biler, men nå som hjernen har vennet seg til å ha det så blir det et "must" selv på små biler.
Enig! Det koster dem minimalt. 
			
			
			
				Hadde håpet denne ble en 10-15k rimeligere, men er vel ikke så verst heller. Noen som har fått tilbud på vinterdekkpakke?
			
			
			
				De kunne godt ha puttet på sensorer både foran og bak, kan ikke kost all verden, men kjekt å ha, selv om den er liten !
			
			
			
				Jeg har nå godtatt kontrakt og bestilt Seat Mii Electric.
Totalpakken ble ok for min del. Ikke så lang leveringstid heller. 
			
			
			
				Sitat fra: Frodese på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 21:38
Hadde håpet denne ble en 10-15k rimeligere, men er vel ikke så verst heller. Noen som har fått tilbud på vinterdekkpakke?
Alle med lavt reservasjonsnummer har vel fått ett eksklusivt tilbud idag med alt inkludert  :+1:
			
			
			
				Er det noen som har utstyrsoversikt eller prisliste for noen av VAG-trillingene i oppdatert versjon? 
			
			
			
				Dere som har fått totalpris - hva endte dere på? Venter selv på det, men ikke hørt noe... 
			
			
			
				Ok, da får jeg oppdatere litt:
Seat - 189k med "alt" utstyr, vinterhjul, serviceavtale 3 år/45k Km og sparkesykkel(så lenge de har igjen)
Skoda: 185k med "alt"utstyr, vinterhjul, serviceavtale 3år/45k km. Denne er mest usikker, da den prisen jeg har fått ikke er levert som et pristilbud som de andre, men ren tekst i en mail
VW: 193k med nesten alt ustyr,14" felg istedet for 16"(?), vinterhjul og 3år/45k km serviceavtale
Seat kan levere i slutten av februar, Skoda usikkert, VW uke 10/11
Edit: Man kan få seat med mindre utstyr for 179k å
			
			
			
				Møller Jessheim skriver følgende på FB angående Citigo:
Ambition all inclusive: 184 880,-
Style all inclusive: 199 000,-
			
			
			
				Det virker som om det eneste man får for 199 vs 184 er metallic lakk og oppvarmet frontrute. Ikke verdt det etter min mening
			
			
			
				Varmetråder i frontrute ligger typisk på 2500-3500 ekstra. Det samme gjelder metallic på de fargene slike biler leveres med.
Jeg vil tippe prisforskjellen er relatert til blant annet cruise control og ryggesensorer.
			
			
			
				Ambition:
Serviceavtale (Inntil 45.000 km)
Vinterhjul (14" aluminiumsfelger)
Utstyrspakke som inkluderer alt tilgjengelig tilvalg for Ambition: 16" aluminiumsfelger, skinnratt, ryggesensor, høydejusterbart passasjersete, mørke ruter og metallic-lakk
1,99 % rente
Style:
Serviceavtale (Inntil 45.000 km)
Vinterhjul (14" aluminiumsfelger)
Utstyrspakke som inkluderer alt tilgjengelig tilvalg for Style: Metallic-lakk og oppvarmet frontrute
1,99 % rente
https://www.tv2.no/a/10892133/
			
			
			
				Her tror jeg TV2 blander om. Style er over Ambition. Dette sammenfaller heller ikke med nivåene på Seat.
De nevner metallic på begge. En frontrute med varmetråder er ikke så dyr selv hos VAG/Møller. 
			
			
			
				Hvis en kan velge bort varmetråder i frontrute bør en etter min mening gjøre det. Jeg synes de er utrolig plagsomme i feks motlys/dagslys, de er alt annet enn usynlige på -14 eUp, mulig de har blitt bedre?
			
			
			
				Sitat fra: Kårepåsporet på lørdag 05. oktober 2019, klokken 20:52
Hvis en kan velge bort varmetråder i frontrute bør en etter min mening gjøre det. Jeg synes de er utrolig plagsomme i feks motlys/dagslys, de er alt annet enn usynlige på -14 eUp, mulig de har blitt bedre?
Aldri hatt prolbemer med det på min 2014 eUp. Hverken før eller etter skifte pga steinsprut
			
			
			
				Sitat fra: Elmo på søndag 06. oktober 2019, klokken 00:07
Sitat fra: Kårepåsporet på lørdag 05. oktober 2019, klokken 20:52
Hvis en kan velge bort varmetråder i frontrute bør en etter min mening gjøre det. Jeg synes de er utrolig plagsomme i feks motlys/dagslys, de er alt annet enn usynlige på -14 eUp, mulig de har blitt bedre?
Aldri hatt prolbemer med det på min 2014 eUp. Hverken før eller etter skifte pga steinsprut
Jeg har heller ikke problem, men jeg digger når ruta er ren, ja så er den glassklar, altså nesten som om det ikke var rute der, trådene er godt synlige. Satt en gang på med en Mondeo som også hadde varmetråder i frontruta, samme det.
I tillegg er behovet lite i en elbil som blir fort varm....
Med mindre en kjører med varmedress og kald bil, jeg gjør aldri det, det er det at bilen blir varm som er en av de tingene jeg digger med elbil.
			
			
			
				Har hatt varmetråder i frontrute de siste 12-13 årene, og det har aldri plaget meg.
Det er det mest effektive mot stålis og dugg. 
Varmeapparatet i e-up!-en er ikke det mest effektive jeg har vært borti. Det mest positive er at det ikke trenger tid på å produsere varmluft.
			
			
			
				Sitat fra: Typhoon7 på søndag 06. oktober 2019, klokken 08:13
Har hatt varmetråder i frontrute de siste 12-13 årene, og det har aldri plaget meg.
Det er det mest effektive mot stålis og dugg. 
Samme her, tre ulike biler med varmetråder og har aldri tenkt på dette som noen annet enn en stor fordel. Ville gjerne hatt det i nåværende hovedbil også, men det lot seg ikke kombinere med HUD. 
Sent from my iPhone using Tapatalk
			
			
			
				Sitat fra: Oddaa på søndag 06. oktober 2019, klokken 09:12
Sitat fra: Typhoon7 på søndag 06. oktober 2019, klokken 08:13
Har hatt varmetråder i frontrute de siste 12-13 årene, og det har aldri plaget meg.
Det er det mest effektive mot stålis og dugg. 
Samme her, tre ulike biler med varmetråder og har aldri tenkt på dette som noen annet enn en stor fordel. Ville gjerne hatt det i nåværende hovedbil også, men det lot seg ikke kombinere med HUD. 
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvorfor gikk det ikke å kombinere med HUD?😉
Har kjørt elbil i fem år, har aldri savnet varmetråder i frontruta, på bobilen kunne jeg tenkt meg oppvarma felt der hvor viskerne er parkert, ellers ikke behov.
			
			
			
				Får man ikke takluke på noen av trillingene i ny versjon?
			
			
			
				Fått nytt tilbud på eup med den entry pakka, 3års serviceavtale, vinterdekk og metallic-lakk nå - 185k.
Skoda havner på samme pris, men med litt mer utstyr, 16"felg og høytalerpakke ihvertfall. Eneste utstyret som mangler på Skodaen er såvidt jeg kan skjønne oppvarmet frontrute, den får man kun om man kjøper største pakka.
Edit: Mulig man får 2x 16" alu med største pakka mot et sett 14" stål og et alu på den billigste.
Jeg liker designet på Skodaen bedre enn vw, men er litt skeptisk til annenhåndsverdien når den skal selges... 
			
			
			
				Hvor fikk du et så godt tilbud? Det er jo kun 5000 kr over Seat Mii. 
			
			
			
				Sitat fra: oggaman på søndag 20. oktober 2019, klokken 20:18
Hvor fikk du et så godt tilbud? Det er jo kun 5000 kr over Seat Mii.
Eventuelt ca samme pris som Mii Launch Edition. Seaten er dog bedre spec'et.
			
			
			
				Ved å få tilbud å sette de opp mot hverandre. Alle møller kan matche den prisen sa de.
Det eup mangler vs seat launch edition er følgende som jeg kan se:
• 16» sommerhjul med aluminiumsfelger
• Mørke vinduer bak
• 6 høytalere 
			
			
			
				Jeg har ikke klart å se at VW nevner Lane Assist og skiltgjenkjenning på e-up!, men det kan være meg. 
Seat nevner det på Mii.
I tillegg er det noe rundt oppvarmede og elektrisk justerbare speil og lakkdetaljer, som står som ekstra på Entry i spec'en. Det mest relevante er å sammenligne e-up High med Mii Launch Edition. 
			
			
			
				Lane assist og skiltgjenkjenning er standard på basismodellene både hos Skoda og Seat, regner med det også er sånn hos vw selv om jeg ikke finner det igjen per nå.
Som nevnt har både vw og Skoda "kampanjer" hvor de kliner på basismodellene endel utstyr, og derfor havner nesten oppe på "høyutstyrsmodellen", til en mye rimeligere pris.
Derfor mener jeg  at seat er "taperen" mtp "bang for buck" per nå. 
Skoda har mest utstyr for minst penger, med vw rett i hælene. Ser man på verdien når den skal selges regner jeg med vw blir mest verdt da. 
Hva som "lønner seg" er uansett vanskelig å forutse. 
Jeg har pdf filer med de forskjellige utstyrsnivåene hos Skoda og Seat ihvertfall, kan legge de ut når jeg sitter på en pc om det er noe interesse for det? 
			
			
			
				
Nå kan man lease Mii med en litt annerledes leasing:
https://www.tek.no/artikler/seat-lanserer-elbil-leasing-til-under-2000-kroner-maneden/477375 (https://www.tek.no/artikler/seat-lanserer-elbil-leasing-til-under-2000-kroner-maneden/477375)
			
			
			
				Spennende den leieløsningen fra Seat. Men 10000km i året er litt lite. 
			
			
			
				Kult konsept, viser at de som produsent støtter produktet og sier at her blir det lite tap/kostnader. 
			
			
			
				Har vi ingen kritiske økonomer her? For meg ser dette ut som tidens deal. 24000 kr i året for et bilhold med nesten alt inkludert er bra. I tillegg har man ingen risiko. 
			
			
			
				Sitat fra: nilsen33 på mandag 28. oktober 2019, klokken 20:24
Har vi ingen kritiske økonomer her? For meg ser dette ut som tidens deal. 24000 kr i året for et bilhold med nesten alt inkludert er bra. I tillegg har man ingen risiko.
Regnet på dette, og mener du har rett. Allerede bestilt. 
4-5000 for forsikring og 1000 lapp i snitt på service (3år gratis). Kapitalkostnad på 2% / ca2000kr per år. I tillegg komme slitasjedeler dekk mm. på kanskje 2000kr per år? Totalt (forsiktig antatt) i underkant av 10.000,- Da kan du ikke regne mer enn 14.000,- i avskrivning i året. I virkeligheten, med rask utvikling på batterier og ny modeller på vei inn så må du nok regne 20-30.000kr pr.år. 
Dette er rett og slett en gavepakke for å få en nytt merke ut på veiene. 
Obs. man hverken opparbeider seg bonus eller taper bonus ved skade. 
			
			
			
				Noen som vet hvor mye ekstra man må ut med for ekstra kjørelengde? Jeg skulle gjerne hatt rundt 15000 km. 
			
			
			
				Enorm deal fra Seat der, blir fort en bestilling selv. Så egentlig etter en bruktbil i prisklassen 100k, men dette blir jo helt andre boller.
			
			
			
				Fin pris det, supert for de som vil ha bil med ok rekkevidde som "ventebil" til de som kommer de neste årene.
Vi endte med å bestille eup. Havnet på 184k for hvit bil, range pakka, med serviceavtale, vinterdekk - samt høytalerpakke og 4 nøkler som tilvalg.
Planen er å bruke den i 5år, også er alt over 0 vi får igjen for den da en ren bonus. 
Da trenger vi ikke bekymre oss for riper/skrammer som garantert kommer med uforsiktig samboer samt 3.5åring som skal inn og ut, hehe.
Edit: Sjekket mere opp rundt Skoda også, å det man manglet av utstyr i tillegg til det jeg nevnte på foregående sider på "billig" vs "dyr" modell der var cruisekontroll(!), El oppvarmede speil,El oppvarmet frontrute lakkerte speil og ambientbelysning
			
			
			
				Seat leasing:
"Det er mulig å øke til 15- og 20.000km. Månedsprisen øker i overkant av 200kr i måneden for 15.000km og i overkant av 400kr for 20.000km." 
			
			
			
				Dette er rett og slett en sykt god deal. 
Har en model 3 performance jeg iaf beholder over vintern p.g.a. rekkevidden, men med mindre og mindre fordeler vurderer jeg stor bensin suv igjen, men er jo digg å surre rundt elektrisk på småting, kjørte e-up for noen år siden som nr 2 bil og det var knall. 
			
			
			
				Hmmmm.... trodde min Peugeot iOn var noe av det billigste det gikk an å farte rundt i, men denne Seat'en kommer ganske close. 
   
Alternativ             1                    2         3
Merke             Peugeot   Volkswagen Seat
Modell             iOn               id3      Mii
Avskrivning/leie     15000   50000   29000
Strøm               4000   4000            4000
Årsavgift               500   500             500
Bompenger        0            0              0
Reparasjoner      2000    0              0
Service                 0   2500              0
Forsikring               6000   8000              0
Kostnad pr. år   27500   65000   33500
         
Rekkevidde   80 km   350 km   200 km
			
			
			
				Utrolig fristende å bytte ut iOn'en i en Mii. 
- Bedre komfort
- Bedre rekkevidde
- Hakket større plass
- Bedre sikkerhet?
Det eneste jeg er nervøs for er å levere bilen inn og så få masse ekstra kostnader for småskraper osv. Virker som mange har gått på en smell her...? 
			
			
			
				Sitat fra: nilsen33 på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 11:21
Virker som mange har gått på en smell her...?
Har privatleaset en Toyota, og det var ikke noe problem ved tilbakelevering. De skader som var utover vanlig bruk og slitasje (selvforskylte) fikset jeg på et verksted som spesialiserer seg på slike småskader og til en pris under halvparten av hva Toyota skulle ha for samme jobben. Vurderer nå sterkts å bytte Miev'n med en slik avtale som man kan få nå ved et rent leiefohold med stor grad av fleksibilitet som denne gir.
			
			
			
				Kostnaden med å fikse skader er lik uansett er min påstand.
			
			
			
				Sitat fra: hemi på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 12:13
Kostnaden med å fikse skader er lik uansett er min påstand.
Som sagt; i mitt helt konkrete tilfelle så var det en svært betydelig forskjell. Har hørt flere bekjente som har hatt akkurat samme erfaring.
			
			
			
				"På grunn av overveldende respons er SEAT Frii inntil videre utilgjengelig for bestilling. Vi har allokert et solid antall biler til vår løsning for bilabonnement, men på grunn av den store pågangen er vi nå nødt til å avvente flere bestillinger. Vi beklager dette. 
Vi undersøker nå muligheten for å kunne gjøre tilbudet tilgjengelig for enda flere."
Nedtur.
			
			
			
				Sitat fra: Guleböj på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 17:11
"På grunn av overveldende respons er SEAT Frii inntil videre utilgjengelig for bestilling. Vi har allokert et solid antall biler til vår løsning for bilabonnement, men på grunn av den store pågangen er vi nå nødt til å avvente flere bestillinger. Vi beklager dette. 
Vi undersøker nå muligheten for å kunne gjøre tilbudet tilgjengelig for enda flere."
Nedtur.
Artikkel om det i broom. 
https://www.tv2.no/broom/10952558/
			
			
			
				Sitat fra: arthur på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 17:05
Sitat fra: hemi på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 12:13
Kostnaden med å fikse skader er lik uansett er min påstand.
Som sagt; i mitt helt konkrete tilfelle så var det en svært betydelig forskjell. Har hørt flere bekjente som har hatt akkurat samme erfaring.
Min erfaring er at så lenge man tar vare på bilen, så er dette en minimal risiko. Har akkurat levert inn en leasingbil. Eneste påkost var en kantkjørt felg som min samboer stod for. Det kan jeg leve fint med etter 3 år. I tillegg hadde jeg dachcam foran og bak som ekstra sikkerhet.
			
			
			
				Om kostnaden er forskjellig, fikser man det bare selv før innlevering, evnt når de påpeker. 
Folk har VELDIG forskjellig forhold til bil, vi er 3 kompiser som fikk TM3P samtidig, alle ble ceramic coata første dagen, min ser fortsatt ny ut, 2 steinsprut, han ene har vesentlig mer steinsprut og 2 kantkjørte felger, sistemann har nå 6 kantkjørte 20" (både sommer og vinter) masse riper på førerdør og bagasjeromsluke/ under luke, samt en haug parkeringsbulker (han liker stå nærme dørene, jeg parkerer lengst mulig unna) 
			
			
			
				Sitat fra: hemi på mandag 04. november 2019, klokken 15:06
Om kostnaden er forskjellig, fikser man det bare selv før innlevering, evnt når de påpeker. 
Folk har VELDIG forskjellig forhold til bil, vi er 3 kompiser som fikk TM3P samtidig, alle ble ceramic coata første dagen, min ser fortsatt ny ut, 2 steinsprut, han ene har vesentlig mer steinsprut og 2 kantkjørte felger, sistemann har nå 6 kantkjørte 20" (både sommer og vinter) masse riper på førerdør og bagasjeromsluke/ under luke, samt en haug parkeringsbulker (han liker stå nærme dørene, jeg parkerer lengst mulig unna)
Samme her, har bare kjørt 4000 km, men kan ikke se noe stensprut overhode, ikke hjulbue bak heller.....
			
			
			
				Pris i Tyskland, utstilt i Berlin på VAG showroom.
			
			
			
				Har dere som har reservert begynt å få noe ca leveringsdato på bilene?
Kommer de på likt, eller er det ene merket raskere med levering enn det andre/tredje?
			
			
			
				Er det opplyst om nettokapasiteten på dette batteriet?
			
			
			
				Min Eup skal lages uke 7 ihvertfall.
Levering senest uke 20, men selgeren trodde den skulle komme før, sannsynligvis i starten av april. 
			
			
			
				Er lovet Mii i januar. Mener jeg leste det var Seat, Skoda og så VW. 
VAG har vist oppfylt sine kvoter for 2019 og holder derfor igjen elbiler til 2020 for å dra ned enda strengere  snittutslippsrater til neste år.
			
			
			
				Sitat fra: jman76 på torsdag 28. november 2019, klokken 11:16
Er det opplyst om nettokapasiteten på dette batteriet?
Netto 32,3
Brutto 36,8
			
			
			
				Jeg har fått opplyst uke 14 på konas gule citigo. :D