Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Tidlige elbiler: Think => "Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 => Emne startet av: Eldar08 på fre 09. des 2011, kl. 17:03

Tittel: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: Eldar08fre 09. des 2011, kl. 17:03
Eldar08
Newbie

: des 2011
Er er ny her, så håper jeg bruker forumet korrekt....

Har ved flere anledninger opplevd at "power limit" og skiftenøkkelsymbol på min Think 2008 (gått 50 000) har begynt å lyse, bilen mister all fremdrift og girkassen blinker på N (stod opprinnelig i D). Dette har de fleste gangene skjedd i samtidig som jeg har brukt vindusheisen (inn og ut av p-hus), men også noen ganger i fart under ordinær kjøring. Bilen har startet på nytt hver gang, og gått videre med slukte lamper. Mistenkte lenge 12-volts batteriet, men det er nå sjekket, og skal være i svært god stand.

Noen som har opplevd noe tilsvarende - eller som har en ide om hva funksjonssvikten skyldes?

mvh ida
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: frolandfre 09. des 2011, kl. 18:11
Hei! Hvis du ser mitt siste innlegg i denne tråden så opplever jeg det samme nå. Er vist en brikke som ligger mellom lader og batteri som må skiftes trodde de. MVH Froland
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: Eldar08søn 11. des 2011, kl. 18:35
Takker! :) Da er det bare å håpe på at en slik brikke er å oppdrive og ikke koster skjorta.....
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: frolandsøn 11. des 2011, kl. 19:40
Vel, billig er det ikke. Fikk besked at det koster  ca 150EUR fra Sveits pluss frakt. Deretter kommer selve jobben med montering, som ligger på 4-5 timer samt testing etterpå. Så jeg vet ikke presis hva det blir. Men det må jo være noen som har bytta den, eller? Froland.
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: Eldar08lør 21. jan 2012, kl. 21:06
Min er reparert hos Røhne Selmer nå, de mistenkte først brikken, men fant ingen feil på den. Derimot fant de flere jordingsfeil i 12-voltssystemet, disse er nå fikset og bilen ser ut til å fungere!  :)
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: frolandlør 21. jan 2012, kl. 21:11
Hei! Så fint da. Lurer på en ting. Jeg har ikke kjørelys på bilen, jeg må vri på lysbryteren for å få lys. Er det sånn hos dere? Og pærene går vel oftere enn nødvendig. Håper at det er noe enkle feil med min også. Froland
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: Eldar08lør 21. jan 2012, kl. 21:26
Ja, ble gledelig overrasket! :) Min er også uten kjørelys, ja. Har ikke opplevd at pærene har gått i denne "prosessen". Har ellers hatt bilen siden nov 2011 og kjørt ca 20 000 km med den. I løpet av den tiden er frontpærene byttet en gang hver, så det er vel innenfor normalen... Håper på enkel løsning for deg og!

Mvh ida
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: Eldar08lør 21. jan 2012, kl. 21:28
November 2010, altså. Får være måte på elbilkjøring! ;)
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: frolandlør 21. jan 2012, kl. 21:32
Ja, det er merkelig med kjørelyset. Har en venn som kjøpte en Think i fjor, der var det kjørelys. Jeg tenkte bare på om det kan være noe galt slik at det er overledning av lyset.
Ja, jeg håper på det beste, men frykter det verste. Froland
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: Go-carterlør 21. jan 2012, kl. 21:40
Vi har -ikke- kjørelys på -08 modellen, men jeg har kjørelys på min -11 modell.
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: frolandlør 21. jan 2012, kl. 21:53
 Ok, da er det riktig. Min er en 08 mod. Vet dere om det er mange som har kjørt over 100000km på Think? Disse drosjene i Nidaros burde jo ha kjørt endel km? Froland
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: Go-carterlør 21. jan 2012, kl. 22:02
Lunde hadde vel 70' for en stund siden, så han nærmer seg vel. Trøndertaxiene står vel pga PCU eller noe sånnt?  ???

Jeg skulle gjerne vært langt over 20' nå, men min står jo...  :-[
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: frolandlør 21. jan 2012, kl. 22:07
Ok, jeg har kjørt 77000km, men min sover også nå. Er det vanskelig å få tak i PCU nå?  Froland.
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: Go-carterlør 21. jan 2012, kl. 23:43
PCU 2 får de faktisk kjøpt fra Thailand. R&S har iallefall fått kjøpt noen derfra. PCU 1 er det værre med, men de sa at ingen ting var umulig :) Det vanskligste var faktisk varmekolben, ganske enkelt fordi Mes-Dea er tomme.
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: frolandsøn 22. jan 2012, kl. 00:04
Hmmm, det var skummelt. Jeg har jo 08 mod og da er det vel den mod som de ikke kan skaffe PCU til. Ikke mye trøst der gitt. Froland.
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: Yeyeyesøn 22. jan 2012, kl. 03:03
Sitat fra: Go-carter på lør 21. jan 2012, kl. 22:02
Lunde hadde vel 70' for en stund siden, så han nærmer seg vel. Trøndertaxiene står vel pga PCU eller noe sånnt?  ???

Jeg skulle gjerne vært langt over 20' nå, men min står jo...  :-[

Så nå en Trøndertaxi på veien i går i alle fall, sånn til info....
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: Go-cartersøn 22. jan 2012, kl. 13:11
Sitat fra: froland på søn 22. jan 2012, kl. 00:04
Hmmm, det var skummelt. Jeg har jo 08 mod og da er det vel den mod som de ikke kan skaffe PCU til. Ikke mye trøst der gitt. Froland.

Skummelt og skummelt. Som sagt så virker det som de får årdna det på et eller annet vis. Oppe på Aurskog står det jo også Think-delebiler tett som hagel, så deler er teoretisk sett tilgjengelig.

Jobber med å få ut noen deler fra Aurskog-bilene, men ingen vet noen ting...  ???
Tittel: Sv: Power limit og skiftenøkkelsymbol samtidig - årsak?
Skrevet av: HHFman 30. jan 2012, kl. 08:51
Disse PCU-sakene ser ut til å være veldig skjøre. Min Think er nå på verksted hos R&S  fordi power limit og 12V batterisymbol begynte å lyse og til sist stoppet bilen helt opp. Den ville ikke ta lading til 12V åpenbart og dette skyldes feil på PCI, blir jeg fortalt. Denne skal byttes og vil koste ca 30.000!! Det verste er at den allerede er byttet på garanti på denne bilen tidligere. Nå er det nok lite å hente hos noen på dette etter konkursen dessverre.

Nå fikk jeg låne en annen Think som jeg kjørte for første gang i dag til jobb - der kom det selvfølgelig Power Limit der også. Kjørte allikevel normalt på veien og jeg får se dette an før jeg slår alarm på denne også. Utrolig irriterende - og med fare for å virke veldig Think-negativ, så er det i slike stunder man er er happy med å skulle videre til en ny bilmodell snart ...