Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => BMW => Mini Cooper E => Emne startet av: JorgenM på onsdag 06. mars 2019, klokken 21:13
Pressen har fått prøvekjørt den nye Mini'n.
2020 Mini Cooper SE first drive review: Uncompromised electric fun
https://www.cnet.com/roadshow/news/2020-mini-cooper-se-first-drive-review/
(https://static.goodwood.com/globalassets/.road--racing/road/news/2019/march/review-mini-cooper-se-prototype/mini-cooper-se-prototype-price-goodwood-06032019.jpg?crop=(0,270,2600,1733)&width=950)
Står at den får 94Ah-batteriet og det er jo veldig skuffende hvis det stemmer :/
Er vel basert på fossilutgaven, så dette er i beste fall litt over halvhjertet. Batteri i girkasserommet og under baksete, sies det.
Electrek har publisert anmrldelse etter å ha kjørt den. Kommer nok flere fra andre nettsteder nå, om sperrefristen er over.
Electric Mini Cooper SE review — lots of fun for not a lot of money
https://electrek.co/2020/01/28/electric-mini-cooper-se-review-first-drive-fun/
Dette er en fantastisk fin bil nummer 2. Kan ikke bli kulere. Kunne bry meg mindre om orginalen kjører på bensin. Litt større batteri hadde vært OK, men som en bil nummer 2 kunne den fungere godt for mange tipper jeg. Hvis den ender opp under 300K så tipper jeg den vil selge ganske bra i Norge.
Sitat fra: Tellus på onsdag 29. januar 2020, klokken 08:24
Dette er en fantastisk fin bil nummer 2. Kan ikke bli kulere. Kunne bry meg mindre om orginalen kjører på bensin. Litt større batteri hadde vært OK, men som en bil nummer 2 kunne den fungere godt for mange tipper jeg. Hvis den ender opp under 300K så tipper jeg den vil selge ganske bra i Norge.
Prisene er jo ute, starter på 273 og 293 for midterste utgaven som har det meste som nok de fleste går for.
Er litt drøy pris for en nr2 bil men blir nok populær på vestkanten
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 29. januar 2020, klokken 13:37
Sitat fra: Tellus på onsdag 29. januar 2020, klokken 08:24
Dette er en fantastisk fin bil nummer 2. Kan ikke bli kulere. Kunne bry meg mindre om orginalen kjører på bensin. Litt større batteri hadde vært OK, men som en bil nummer 2 kunne den fungere godt for mange tipper jeg. Hvis den ender opp under 300K så tipper jeg den vil selge ganske bra i Norge.
Prisene er jo ute, starter på 273 og 293 for midterste utgaven som har det meste som nok de fleste går for.
Er litt drøy pris for en nr2 bil men blir nok populær på vestkanten
Essential pakke med blant annet: setevarme, lyspakke, ryggekamera, Park Distance Control, 6,5" MINI Navigasjon med mer.
Experience pakke med blant annet: setevarme, lyspakke, ryggekamera, parkeringsassistent, adaptive LED-frontlykter, MINI Head-Up Display, Harman Kardon lydanlegg, Park Distance Control, 8,8" MINI Navigasjon med mer.
Maximise pakke med blant annet: setevarme, lyspakke, ryggekamera, parkeringsassistent, adaptive LED-frontlykter, MINI Head-Up Display, Harman Kardon lydanlegg, Park Distance Control, 8,8" MINI Navigasjon, panoramasoltak med mer
Essential 276.900
Experience 296.900
Maximise 316.900
Fin konebil dette ;D
Kanskje bytte ut Amperaen, men ungene vil savne rekkevidden når de er på tur...
Broom tester SE også:
https://www.tv2.no/broom/11149274/
- Vi ender på rett under 13,85 kWt. Under det som Mini selv oppgir som er 14,8 - 16,8 kWt per 100 km.
"Justerbar regenerering"
Det skulle jeg gjerne hatt i I3en også...
Hva tror dere Teslabjørn kommer til å bruke på 1000 km challenge?
Bruke av hva? Tid? Penger?
Sitat fra: Klykken på mandag 10. februar 2020, klokken 09:52
Bruke av hva? Tid? Penger?
Tid.
Har ikke sett han oppgi pengebruk. Kanskje han bør begynne å registrere antall boller og burritos han kjøper på veien?
https://www.youtube.com/watch?v=xvrtgbSMKRg
Taking delivery of the FIRST Mini Cooper Electric on YouTube!
https://www.youtube.com/watch?v=vhFT_2aHVSs
My new 2020 Mini Cooper Electric review (Part 1)
https://www.youtube.com/watch?v=xkPBCb5AurQ
Mini Electric Review and Range Test: How Far Does It Really Go? | 4K
https://www.youtube.com/watch?v=4dnbnQI-P_E