Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tesla => Model 3 => Emne startet av: Nickelilltroll på søndag 06. januar 2019, klokken 14:41
Sett på mange youtubevideos at noen få Model 3 har merking "dual motor".
Noen som vet om vi får våre biler med merking? Tenker da på "P", "Dual motor", "Awd" og så videre...Sånn som S og X er merket.
Finnes drøssvis av dekaler av god kvalitet at kjøpe på nett. Men er da grenser på hva som er pent ;)
"DUAL MOTOR" med rød line under hvis du har performance. Mulig at det ikke er montert ved utlevering, men du får innkalling til ettermontering. samme gjelder spoiler
Bli med i folkeaksjonen "Nei til etiketter tall og bokstaver på bilen".
Du vet selv hvilken bil du kjører, og andre skal gi 100-0 i hvilken bil du kjører. :+1:
Sitat fra: geirgp på søndag 06. januar 2019, klokken 15:46
"DUAL MOTOR" med rød line under hvis du har performance. Mulig at det ikke er montert ved utlevering, men du får innkalling til ettermontering. samme gjelder spoiler
Excellent! :+1:
Jeg har tenkt å debadge, kjøre Franz stil på m3p
Jeg tror jeg vil ha en diger P som dekker hele bakruta
Bli med i folkeaksjonen "Nei til etiketter tall og bokstaver på bilen".
Du vet selv hvilken bil du kjører, og andre skal gi 100-0 i hvilken bil du kjører. :+1:
Denne støtter jeg 100%! er ikke noe glad all slags vas på bilene..
Her er franz stilen forresten:
https://www.abstractocean.com/tesla-performance-emblem/
Da fjerner jeg alle originale badges på p3d, så tar ejg på: T E S L A
Bestilt rød og matt sort, litt usikkerpå hva jeg velger. Rødt kan jo være kult mot caliperne for å repetere fargen.
Tror jeg skal få laget en SR RWD-badge for å snobbe ned. :D
Sitat fra: Lynkjapp på søndag 06. januar 2019, klokken 20:10
Tror jeg skal få laget en SR RWD-badge for å snobbe ned. :D
Sleng på 1.6 diesel
Antakelig tar jeg av alt sånn på min, men her er selvfølgelig muligheter for de som vil - https://www.bilkomponenter.no/products/emblem-til-bakluke-tesla-model-3
Skal lugge en logo herfra:
http://www.snsk.no/
:p
Det ligger et bilde ute på en av facebook-gruppene nå, som viser en masse TM3 på parkeringen ved fabrikken i Fremont. Ifølge han som la ut bildet skulle dette være Europa-biler, uten at det er noen kilde til akkurat den påstanden. Men det interessante er å se at alle bilene i bildet har Dual Motor-emblem bak. Det kan altså se ut som at de som ønsker emblem slipper å gjøre noe mens de som vil kjøre stealth aktivt må de-badge etter levering.
Sitat fra: Lynkjapp på mandag 07. januar 2019, klokken 21:07
Det ligger et bilde ute på en av facebook-gruppene nå, som viser en masse TM3 på parkeringen ved fabrikken i Fremont. Ifølge han som la ut bildet skulle dette være Europa-biler, uten at det er noen kilde til akkurat den påstanden. Men det interessante er å se at alle bilene i bildet har Dual Motor-emblem bak. Det kan altså se ut som at de som ønsker emblem slipper å gjøre noe mens de som vil kjøre stealth aktivt må de-badge etter levering.
De skal ha final assembly der ja, så det betyr nok ting som emblemer, vinge på performancen osv.
Jepp, ser ut som at fra desember fikk mange emblem bakpå, "Dual motor" på høyre side. Performance fikk det røde strek under sistnevnte.
Sitat fra: olavxxx på mandag 07. januar 2019, klokken 12:06
Sitat fra: Lynkjapp på søndag 06. januar 2019, klokken 20:10
Tror jeg skal få laget en SR RWD-badge for å snobbe ned. :D
Sleng på 1.6 diesel
Lmao. :laugh: Hvorfor ikke gjøre som det her (http://parksplug.com/wp-content/uploads/2016/02/Tesla-Exhaust.jpg) når vi først er i gang.
Sitat fra: Lynkjapp på mandag 07. januar 2019, klokken 21:07
Det ligger et bilde ute på en av facebook-gruppene nå, som viser en masse TM3 på parkeringen ved fabrikken i Fremont. Ifølge han som la ut bildet skulle dette være Europa-biler, uten at det er noen kilde til akkurat den påstanden. Men det interessante er å se at alle bilene i bildet har Dual Motor-emblem bak. Det kan altså se ut som at de som ønsker emblem slipper å gjøre noe mens de som vil kjøre stealth aktivt må de-badge etter levering.
Grunnen til at det hevdes at de er europeiske er fordi de har europeiske skiltholdere. Ser på det amerikanske TM3 forumet på Facebook at det ok vises innpakkede biler...
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 08. januar 2019, klokken 02:32Grunnen til at det hevdes at de er europeiske er fordi de har europeiske skiltholdere. Ser på det amerikanske TM3 forumet på Facebook at det ok vises innpakkede biler...
Det var sant, det er jo en veldig god indikasjon. Er det noen bilder forfra som viser skiltplasseringen der? Håper virkelig ikke at skiltet kommer midt på flaten så bilen ser ut som en gammel VW 1500. Bedre at det sitter nede delvis over kanten til luftinntaket.
Bildet er ikke av bilene som er klare for transport, men siden Tesla har montert skiltplate for europeisk skilt på en utstillingsbil, så er det vel en god mulighet for at skiltplate på norske biler får samme plassering?
https://assets.bwbx.io/images/users/iqjWHBFdfxIU/idnA06ONbHhI/v0/-1x-1.jpg (https://assets.bwbx.io/images/users/iqjWHBFdfxIU/idnA06ONbHhI/v0/-1x-1.jpg)
Sitat fra: Lynkjapp på tirsdag 08. januar 2019, klokken 07:37
Det var sant, det er jo en veldig god indikasjon. Er det noen bilder forfra som viser skiltplasseringen der? Håper virkelig ikke at skiltet kommer midt på flaten så bilen ser ut som en gammel VW 1500. Bedre at det sitter nede delvis over kanten til luftinntaket.
Akkurat det samme jeg tenkte på når jeg så bildet fra avisen av den egenimporterte blå TM3 hun dama fra sørlandet hadde. Skiltet foran bør absolutt ligge med nedre kant linet opp kant-i-kant med overhenget på luftinntaket !
Kanskje vi må påpeke det spesiellt om det ikke følger med skiltrammer som i USA hvor de er tilpasset akkurat dette, men bare for små for Europa.
"DUAL MOTOR" syns jeg ser helt merkelig ut, skal bort hvis det er på bilen når jeg får den.
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 08. januar 2019, klokken 09:07
Sitat fra: Lynkjapp på tirsdag 08. januar 2019, klokken 07:37
Det var sant, det er jo en veldig god indikasjon. Er det noen bilder forfra som viser skiltplasseringen der? Håper virkelig ikke at skiltet kommer midt på flaten så bilen ser ut som en gammel VW 1500. Bedre at det sitter nede delvis over kanten til luftinntaket.
Akkurat det samme jeg tenkte på når jeg så bildet fra avisen av den egenimporterte blå TM3 hun dama fra sørlandet hadde. Skiltet foran bør absolutt ligge med nedre kant linet opp kant-i-kant med overhenget på luftinntaket !
Kanskje vi må påpeke det spesiellt om det ikke følger med skiltrammer som i USA hvor de er tilpasset akkurat dette, men bare for små for Europa.
Kunne godt tenkt meg skiltramme som Evanex har.
https://www.google.no/search?q=front+license+plate+holder+model+3&client=safari&hl=nb-no&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjhiuOt_d3fAhUkpYsKHVjhB0QQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=375&bih=630#imgrc=7U9ZvFT1rRJMFM
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 08. januar 2019, klokken 11:31
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 08. januar 2019, klokken 09:07
Sitat fra: Lynkjapp på tirsdag 08. januar 2019, klokken 07:37
Det var sant, det er jo en veldig god indikasjon. Er det noen bilder forfra som viser skiltplasseringen der? Håper virkelig ikke at skiltet kommer midt på flaten så bilen ser ut som en gammel VW 1500. Bedre at det sitter nede delvis over kanten til luftinntaket.
Akkurat det samme jeg tenkte på når jeg så bildet fra avisen av den egenimporterte blå TM3 hun dama fra sørlandet hadde. Skiltet foran bør absolutt ligge med nedre kant linet opp kant-i-kant med overhenget på luftinntaket !
Kanskje vi må påpeke det spesiellt om det ikke følger med skiltrammer som i USA hvor de er tilpasset akkurat dette, men bare for små for Europa.
Kunne godt tenkt meg skiltramme som Evanex har.
https://www.google.no/search?q=front+license+plate+holder+model+3&client=safari&hl=nb-no&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjhiuOt_d3fAhUkpYsKHVjhB0QQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=375&bih=630#imgrc=7U9ZvFT1rRJMFM
Tror den der har stor fare for å knekke grillen hvis noen rygger i deg.
Sitat fra: olavxxx på tirsdag 08. januar 2019, klokken 18:09
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 08. januar 2019, klokken 11:31
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 08. januar 2019, klokken 09:07
Sitat fra: Lynkjapp på tirsdag 08. januar 2019, klokken 07:37
Det var sant, det er jo en veldig god indikasjon. Er det noen bilder forfra som viser skiltplasseringen der? Håper virkelig ikke at skiltet kommer midt på flaten så bilen ser ut som en gammel VW 1500. Bedre at det sitter nede delvis over kanten til luftinntaket.
Akkurat det samme jeg tenkte på når jeg så bildet fra avisen av den egenimporterte blå TM3 hun dama fra sørlandet hadde. Skiltet foran bør absolutt ligge med nedre kant linet opp kant-i-kant med overhenget på luftinntaket !
Kanskje vi må påpeke det spesiellt om det ikke følger med skiltrammer som i USA hvor de er tilpasset akkurat dette, men bare for små for Europa.
Kunne godt tenkt meg skiltramme som Evanex har.
https://www.google.no/search?q=front+license+plate+holder+model+3&client=safari&hl=nb-no&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjhiuOt_d3fAhUkpYsKHVjhB0QQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=375&bih=630#imgrc=7U9ZvFT1rRJMFM
Tror den der har stor fare for å knekke grillen hvis noen rygger i deg.
Hvis noen rygger i meg er det skade uansett, at det knuser skiltramme og grill er bedre enn bulk.
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 08. januar 2019, klokken 20:03
Sitat fra: olavxxx på tirsdag 08. januar 2019, klokken 18:09
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 08. januar 2019, klokken 11:31
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 08. januar 2019, klokken 09:07
Sitat fra: Lynkjapp på tirsdag 08. januar 2019, klokken 07:37
Det var sant, det er jo en veldig god indikasjon. Er det noen bilder forfra som viser skiltplasseringen der? Håper virkelig ikke at skiltet kommer midt på flaten så bilen ser ut som en gammel VW 1500. Bedre at det sitter nede delvis over kanten til luftinntaket.
Akkurat det samme jeg tenkte på når jeg så bildet fra avisen av den egenimporterte blå TM3 hun dama fra sørlandet hadde. Skiltet foran bør absolutt ligge med nedre kant linet opp kant-i-kant med overhenget på luftinntaket !
Kanskje vi må påpeke det spesiellt om det ikke følger med skiltrammer som i USA hvor de er tilpasset akkurat dette, men bare for små for Europa.
Kunne godt tenkt meg skiltramme som Evanex har.
https://www.google.no/search?q=front+license+plate+holder+model+3&client=safari&hl=nb-no&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjhiuOt_d3fAhUkpYsKHVjhB0QQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=375&bih=630#imgrc=7U9ZvFT1rRJMFM
Tror den der har stor fare for å knekke grillen hvis noen rygger i deg.
Hvis noen rygger i meg er det skade uansett, at det knuser skiltramme og grill er bedre enn bulk.
Det fins også skildholdere man kan skru under bilen, samt noen som kan festes i tow hook (off senter).
Jeg spurte mitt Tesla Service Center om dette med skilt foran. For jeg vil heller ikke ha borrehull i frontfangeren.
De sa til meg at de ikke har lov å utlevere bilen med skiltoppheng fra andre leverandører. De var pliktige til å levere ut bilen med skilt montert fast i frontfanger.
Spurte til og med om jeg kunne få hente ut bilen uten skiltet foran, for så å feste skiltet selv.
Det var heller ikke lov. Bilen skulle leveres ut, godkjent til vei, med skilt skrudd inn i frontfanger.
Så vi kan drømme om både det ene og andre skiltopphenget. Men 2 huller i frontfangeren får du bilen levert med uansett. (Ser det ut til.)
Vi kjøper en bil til en halv million, og så tror Tesla at de kan overstyre kjøpers ønske ved å henvise til «at det ikke er lov» å lytte til kjøpers ønske om plassering om det ikke er i konflikt med noe som kan skade bilen ved å hindre tilstrekkelig kjøling? Det tar seg bra ut i en avis tenker jeg :P
Sitat fra: trykkertor på tirsdag 08. januar 2019, klokken 21:51
For jeg vil heller ikke ha borrehull i frontdemperen.
Jeg vil heller ikke ha hull i (støt)demperne foran ;D 8)
Hvorfor vil dere ikke ha hull i støtfangeren? :o
Sitat fra: Vesel på tirsdag 08. januar 2019, klokken 22:29
Hvorfor vil dere ikke ha hull i støtfangeren? :o
Jeg ikke noe i mot skiltholderen (og hullene) festet til støtfangeren, men vil ikke ha hull i demperen (som i støtdemperen) ;)
Tesla plikter faktisk å lever ut bilen etter gjeldende regler, og disse reglene krever skilt montert foran på bilen. Dette skal stå på før bilen leveres ut til deg som kunde. Skyld på Tesla alt man vil, men regler er regler, og skal ikke fravikes selv om noen gjerne vil feste skiltet selv.
Det må være mulig å lime på skiltholder med dobbeltsidig teip eller lignede for oss som er så sarte at vi ikke ønsker hull i bilen vår!
Finnes sikkert en eller annen lovtekst som spesifiserer at skilt/skiltholder skal monteres med minst 2 skruer/bolter.
Husk også at det er en radar i nesa på bilen, og skiltet må være riktig plassert for å ikke komme i konflikt med denne.
Dette er en sak jeg er sikker på at løses best ved å snakke med servicesenteret sitt rundt utlevering.
Hvorfor betyr det noe med to skruehull bak skiltholderen? Det blir aldri aktuelt å kjøre uten skilt i EU uansett?
Det som er saken er at folk, meg selv inkludert, er redde for at skiltholderen blir stygt plassert alt for høyt opp fordi en eller annen gjøk hos Tesla får det for seg at sentrert midt på flaten er helt greit. Mens de fleste nok synes det blir mer elegant å ha den lavere, slik at den står delvis over overkanten av luftinntaket. Og hvis man har lyst å flytte ned skiltholderen til en lavere posisjon så er det synd om det er to skruehull der som må sparkles over og lakkeres. :)
Men EU-skiltholderne bak er beviselig montert på fabrikken. Er det noen grunn til å tro at de ikke er montert foran også? Hva skulle grunnen til det være? Tesla vet at man må ha skilt foran i EU, selv om man ikke trenger det i alle stater i USA. Så hvorfor ikke bare sette den på plass og bli ferdig med det.
Jeg er ikke redd for at Fremont plasser dem stygt. Lokale servicesentere med innleide folk for å dytte biler ut av dørene fortest mulig derimot...
https://twitter.com/YunLinSJ/status/1082749068911099905
På disse bildene fra det som skal være EU-biler i havna klar til å sendes, så ser det ikke ut til at skiltholderen er montert.
Tipper at montering av skiltholderne er noe av det som skal gjøres av klargjørerne i Zebrugge. Antar at de norske bilene også skal innom her.
Linken under viser hvordan er skiltet plassert på en av testbilene (CCS-prototype) i Nederland tidligere.
https://twitter.com/ChristophMaria/status/1075037341197189122
Sitat fra: Handyman på onsdag 09. januar 2019, klokken 17:35
Linken under viser hvordan skiltet plassert på en av testbilene (CCS-prototype) i Nederland tidligere.
https://twitter.com/ChristophMaria/status/1075037341197189122
Tommel opp fra meg. Den plasseringen er innafor.
Sitat fra: Handyman på onsdag 09. januar 2019, klokken 17:35
https://twitter.com/YunLinSJ/status/1082749068911099905
På disse bildene fra det som skal være EU-biler i havna klar til å sendes, så ser det ikke ut til at skiltholderen er montert.
Tipper at montering av skiltholderne er noe av det som skal gjøres av klargjørerne i Zebrugge. Antar at de norske bilene også skal innom her.
Linken under viser hvordan er skiltet plassert på en av testbilene (CCS-prototype) i Nederland tidligere.
https://twitter.com/ChristophMaria/status/1075037341197189122
Det gjøres svært lite til ingenting med norske biler i Zeebrugge. Min ble lastet om og gikk avgårde igjen på tre dager. Tipper det i beste fall er en visuell kontroll på at de ikke er skadet over atlanteren og er ok for overtakelse av ny transportør. Kom til Norge uten skiltholder, og folie på fronten.
Sitat fra: gr på onsdag 09. januar 2019, klokken 18:03
Sitat fra: Handyman på onsdag 09. januar 2019, klokken 17:35
https://twitter.com/YunLinSJ/status/1082749068911099905
På disse bildene fra det som skal være EU-biler i havna klar til å sendes, så ser det ikke ut til at skiltholderen er montert.
Tipper at montering av skiltholderne er noe av det som skal gjøres av klargjørerne i Zebrugge. Antar at de norske bilene også skal innom her.
Linken under viser hvordan er skiltet plassert på en av testbilene (CCS-prototype) i Nederland tidligere.
https://twitter.com/ChristophMaria/status/1075037341197189122
Det gjøres svært lite til ingenting med norske biler i Zeebrugge. Min ble lastet om og gikk avgårde igjen på tre dager. Tipper det i beste fall er en visuell kontroll på at de ikke er skadet over atlanteren og er ok for overtakelse av ny transportør. Kom til Norge uten skiltholder, og folie på fronten.
Med Model 3 tror jeg dette kan bli endret, selv om Norge ikke er med i EU. Det ser ut til at alle EU-Model 3 skal innom ICOs klargjøringssenter i Zeebrugge, og ser jeg ikke bort fra at de også klargjør bilene til Norge. Mindre arbeid lokalt, og mer effektiv utlevering?
https://electrek.co/2018/12/12/tesla-imodel-3-volume-europe-port/
Kan fort hende det kun gjelder EU-biler, tviler på at de kommer uten beskyttelsen når de skal på gjerne to båter til før de kommer til Norge, og så på biltransport. Men hvem vet..
Sitat fra: gr på onsdag 09. januar 2019, klokken 19:07
Kan fort hende det kun gjelder EU-biler, tviler på at de kommer uten beskyttelsen når de skal på gjerne to båter til før de kommer til Norge, og så på biltransport. Men hvem vet..
Har sett bilder av det som skal være Europabiler på vei til kaia i SF, og de har tilsynelatende vært uten folie :-[ S og X på bildene har hatt folie.
Sitat fra: Handyman på onsdag 09. januar 2019, klokken 19:57
Sitat fra: gr på onsdag 09. januar 2019, klokken 19:07
Kan fort hende det kun gjelder EU-biler, tviler på at de kommer uten beskyttelsen når de skal på gjerne to båter til før de kommer til Norge, og så på biltransport. Men hvem vet..
Har sett bilder av det som skal være Europabiler på vei til kaia i SF, og de har tilsynelatende vært uten folie :-[ S og X på bildene har hatt folie.
Hvis de bilene står på eller var på vei til kaia i San Francisco, er det ikke da mer sannsynlig at disse bilene skal østover - Kina f.eks?
Sitat fra: torjze på onsdag 09. januar 2019, klokken 23:15
Sitat fra: Handyman på onsdag 09. januar 2019, klokken 19:57
Sitat fra: gr på onsdag 09. januar 2019, klokken 19:07
Kan fort hende det kun gjelder EU-biler, tviler på at de kommer uten beskyttelsen når de skal på gjerne to båter til før de kommer til Norge, og så på biltransport. Men hvem vet..
Har sett bilder av det som skal være Europabiler på vei til kaia i SF, og de har tilsynelatende vært uten folie :-[ S og X på bildene har hatt folie.
Hvis de bilene står på eller var på vei til kaia i San Francisco, er det ikke da mer sannsynlig at disse bilene skal østover - Kina f.eks?
Kan muligens være Kina-biler, men mer sannsynlig tror jeg ikke det er, siden EU-bilene visstnok også skal skal skipes fra SF.