Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Nissan => Leaf 2018- 40kWt og 62kWt => Emne startet av: saksland på onsdag 19. desember 2018, klokken 10:07
I går kveld fikk jeg opp en oppdatering av appen til Leaf. Stor var gleden når jeg leste beskrivelsen av den nye versjonen: "Vi har lyttet til tilbakemeldingen vi har fått, og gitt NissanConnect EV-appen et mer brukervennlig design og bedre ytelse"
Yess, endelig!
Startet appen og det første som møter meg er den velkjente "sender forespørsel VENNLIGST VENT".
Etter en stund kommer jeg inn i appen og ladeoversikten inneholder ingen data. Det ser ut som den holder på å laste inn data, men enda har det ikke kommet noe opp data.
App er virkelig ikke noe de satser på hos Nissan.
Dem teksten stod når appen ble oppdatert 21 august også....
Sitat fra: saksland på onsdag 19. desember 2018, klokken 10:07
I går kveld fikk jeg opp en oppdatering av appen til Leaf. Stor var gleden når jeg leste beskrivelsen av den nye versjonen: "Vi har lyttet til tilbakemeldingen vi har fått, og gitt NissanConnect EV-appen et mer brukervennlig design og bedre ytelse"
Yess, endelig!
Startet appen og det første som møter meg er den velkjente "sender forespørsel VENNLIGST VENT".
Etter en stund kommer jeg inn i appen og ladeoversikten inneholder ingen data. Det ser ut som den holder på å laste inn data, men enda har det ikke kommet noe opp data.
App er virkelig ikke noe de satser på hos Nissan.
Har nøyaktig samme problem. Sendte mail til Nissan om at de bør slutte å holde kundene for narr. Kommer til å holde meg til uoffisielle apper heretter. Utviklere på gutterommet kan tydeligvis dette bedre enn Nissan. Komisk!
My leaf!!
Beate appen toø leaf pr i dag.
Er 3.2.0 versjonen på den nyeste appen?
Min ble oppdatert nå.
Kan ikke brukes etter 21 desember, last ned den nye får eg opp.
Men den hentet nyeste prosent umiddelbart. Og det gikk faktisk ganske kjapt!
Edit:ikke kjapt nei. Men den viser forrige data umiddelbart når den åpner seg. Og ser ut som den automatisk nå finner neste. Har bare ikke kommet noe opp enda.....
Får ikke startet Nissan EV men testet My Leaf og den fungerer mye bedre! Har Samsung S8.
Fikk også oppdatering (android) for noen dager siden og merket ingen positive endringer.. Før i dag, nå går det meste raskere. For første gang siden oktober kommer jeg meg inn mellom kl 07-09 og får satt på varme.
Jeg tror at Nissan har satt i drift noen nye servere i dag som kun den nye versjonen av app'en går mot.
Sitat fra: saksland på onsdag 19. desember 2018, klokken 10:07
I går kveld fikk jeg opp en oppdatering av appen til Leaf. Stor var gleden når jeg leste beskrivelsen av den nye versjonen: "Vi har lyttet til tilbakemeldingen vi har fått, og gitt NissanConnect EV-appen et mer brukervennlig design og bedre ytelse"
Yess, endelig!
Startet appen og det første som møter meg er den velkjente "sender forespørsel VENNLIGST VENT".
Etter en stund kommer jeg inn i appen og ladeoversikten inneholder ingen data. Det ser ut som den holder på å laste inn data, men enda har det ikke kommet noe opp data.
App er virkelig ikke noe de satser på hos Nissan.
Jeg skjønner ikke at en apputvikler vil brukerne sine så vondt at dem velger å så synlig blotte ventetiden mot backend til brukerne i form av "sender forespørsel"-bildet. Dem kunne med fordel gjort dette i bakgrunnen og heller bare hatt den roterende pilen som en indikasjon på at "TTT" (ting tar tid) Hvem enn Nissan har hyrt til å utvikle appen demmes burde sparkes. Så burde dem i tillegg fått hjelp til å styrke backenden sin slik at ting ikke tryner hver eneste dag når folk skal til og fra jobb...
Isj.... Får plutselig ikke logget inn på myleaf appen lengre. Håper ikke Nissan har sperret for dette.
Hverfall ingenting som er kjapt med appen i dag!
Hva heter den nye appen? Får beskjed på min Nissan Connect ev app at denne ikke fungerer etter 21 Desember (altså idag). Finner ingen annen app i AppStore som skal erstatte den, i tillegg ble den jo oppdatert dor et par dager siden?
Sitat fra: Joggamann på fredag 21. desember 2018, klokken 11:29
Hva heter den nye appen? Får beskjed på min Nissan Connect ev app at denne ikke fungerer etter 21 Desember (altså idag). Finner ingen annen app i AppStore som skal erstatte den, i tillegg ble den jo oppdatert dor et par dager siden?
+1
Ny melding
Jeg har akkurat den samme trege hastigheten som før 3.2.0.
Har Nissan dratt ut pluggen på de gamle serverne nå? Nå fungerer Nissan EV-appen bedre enn noen gang, mens My Leaf ikke fungerer lenger...
Ja har også merket det. Savner myleaf..... Mye bedre app!
Oppgraderte myleaf. Akkurat fått støtte for den nye api.
Der kom batteri status vannvittig kjapt!
Til å være leaf altså!
Får ikke frem batteristatus i min Nissan EV app etter siste oppgradering. Klimareguleringer fungerer alltid helt fint uansett om den er tilkoblet lader eller ei.
Fikk denne meldingen da jeg åpnet i dag
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
*Prøvde å redigere bort det gedigende bildet over, men elbilforumet er tydeligvis like stabilt som denne appen til Nissan...
Nissan velger og kjøre en oppdatering som krasjer det meste. Jeg lurer veldig på nivået til de som jobber med dette det er faktisk helt vanvittig utrolig at det er mulig.
Funker greit her nå.
Det eg ser de har gjort er at når eg åpner appen så henter den inn data fra når bilen ble stoppet sist.
Sånn som må. Kona drog på jobb i dag. Eg henter opp appen og med en gang eg kommer forbi innlogging så viser den data fra 07.01 i dag tidlig når hun var framme. Så surrer oppdateringen og etter en stund kommer data fra akkurat nå.
Det er jo igrunn ganske lurt. Eg trenger sjeldent å vite om den ene prosenten den kanskje har tapt mens den stod i ro
I tillegg må de ha gjort noe med serverene for myleaf er ganske rask nå!
Gikk nettopp. Logget inn, satte timer og fikk vite prosenten på under 30sekunder.
Det er mer enn akseptabelt for min del!
Noen som har forslag til noen grep man kan ta for å få appen til å vise batteristatus? Min gjør det fortsatt ikke, og vi er på juleferie der lading må gjøres et godt stykke fra huset. Ville hatt noen praktiske sider å vite når bilen er fulladet.
Myleaf hvis du har Android. Mulig den finnes til iPhone og.
My bedre app. Logger inn med samme bruker og passord.
Nissan appen er håpløs kommer ikke inn. Myleaf for iPhone funker.
Begge funker veldig bra for tiden hos meg.
Her står den bare og snurrer... Ingen ting skjer.
Hadde litt trøbbel med en gang. Valgte logg ut oppe i hjørnet.
Etter en ny innlogging fra scratch har den fungert udmerket!
Men er litt snodig når man kommer inn. Da viser den siste prosent, og virker å være siste uten endring. Men update står og spinner uten å komme med ny.
Men går eg ut og inn igjen noen minutter etterpå er den oppdatert med nytt klokkeslett.
Hos meg fungerer appen veldig greit nå, så lenge jeg husker å lukke appen mellom hver gang. Dvs, det er ikke nok å lukke ned appen, en må «dobbeltklikke» på HJEM-knappen og lukke applikasjonen.
Ja. Eller sveipe den bort.
Sliter fortsatt med å oppdatere info om batterinivå. Flere?
Ditto - uansett app (også My Leaf) - iOS
Sitat fra: Morten Ruud på fredag 28. desember 2018, klokken 17:05
Ditto - uansett app (også My Leaf) - iOS
Samme her. Fungerer ikke på noen av appene. Får tro det kommer oppdatering.
Det virker som den nye versjonen gjør at det spørres om oppdatering fra bilen umiddelbart etter man logger inn i appen. Jeg likte den forrige versjonen bedre, der man fikk opp siste rapporterte status.
Jeg mener å ha observert at bilen sender batteristatus når man slår den av, så hvorfor defaulter appen til å tvinge fram en oppdatering? Det må jo føre til mye mer stress i systemet.
Har testet litt med å kalle Nissan Connect APIet direkte, og dersom jeg spør om siste kjente batteristatus får jeg det umiddelbart etter innlogging. Fungerer hver gang.
Ber jeg derimot om oppdatering fra bilen får jeg aldri svar.
Spør jeg om siste kjente igjen et minutt senere, får jeg den oppdaterte statusen.
Det kan være en bug i APIet som fører til at serveren ikke klarer å si i fra til klienten (appen) at ny status er klar.
Jeg begynte å teste fordi jeg synes appen er alt for treg, og lurte på hvor tregheten ligger. Bruker man APIet direkte tar det 10 sekunder å logge inn (!), mens påfølgende kommandoer går raskt.
Ser at USA har et nyere API og en annen app. Er det lov å håpe på at dette kommer til Europa?
Du likte bedre den forrige løsningen der den brukte en evighet på å produsere batteri statusen sist appen ble brukt? Som kunne være flere dager siden?
Vel.... Du får ikke meg med på den hvertfall. Aldri, ikke en gang har eg hatt bruk for den prosenten appen viste første gangen den ble åpnet. Alltid måtte eg be om ny.
Nå får eg hvertfall opp den statusen sist bilen ble parkert. Og det med en gang. Genialt.
Det eg såg sist var at om eg ventet noen minutter og stengte appen helt og gikk inn igjen så var den oppdatert igjen. Virker å ikke klare hente ny info og presentere den.
Myleaf funker akkurat som før hos meg.
Edit: inntil nå. Prosent i Nissan app kom på under tjue sekunder. Myleaf vil ikke.
Mulig app/bil oppfører seg forskjellig fra min, men jeg har ikke klart å få batteristatus en eneste gang etter siste oppdatering. Med forrige versjon fikk jeg i det minste opp prosenten, dog etter alt for lang tid.
Bilen sender ny batteristatus til server uoppfordret hver gang man slår av bilen eller avslutter lading. Derfor holder det som oftest å hente siste status fra server for meg. Unntaket er når man sitter og venter på lading, men det gjør jeg svært sjeldent.
Har du prøvd å gå oppi hjørnet og trykke logg ut?
Og så begynne helt på nytt?
Hadde tenkt til å teste det nå, men så fungerte appen plutselig fint. Fikk opp siste kjente status ganske raskt, så oppdatering fra bilen litt etterpå. Dette er første gang jeg har fått status i det hele tatt etter oppdateringen.
Skal prøve forslaget ditt dersom det slutter å fungere igjen.
Kan man ha to stykk leaf i samme app for å styre klima?
Virker nå å være mulig å bytte bil i menyen til venstre oppe.
Men sikkert tungvindt, tregt og funker bare av og til....
Får fortsatt ikke opp status på batterinivået. Klarer heller ikke logge inn på You+ fordi passordet visstnok er feil, men dette vet jeg ikke stemmer. Når jeg forsøker å resette passordet får jeg beskjed om at kontoen ikke eksisterer i det hele tatt. Imponerende hvor ræva dette egentlig er.....
Jeg ble i dag plutselig kastet ut av appen. Kommer heller ikke inn på mine tjenester på nissan +you. Flere som har samme problemet?
Kom ikke inn for en halvtime siden. Og varme start til bilen gikk ikke gjennom.
Her og...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nå virker det igjen.
Ja, får logget inn nå.
Men etter ny versjon så får jeg fremdeles ikke opp ladestatus... fungerte alltid for meg før, var super treig, men fungerte.
Klima fungerer heldigvis.
Sent from my iPhone using Tapatalk
32 sekunder. Riktignok verdien sist bilen stoppet.
På myleaf kommer den opp på rundt 20 sekunder.
Det er innafor.
Mine apper har ikke virket for annet enn reise historikk (PR dag lengde/forbruk) siden oppdatering - hverken EV eller MyLeaf. Igår kveld så skulle jeg sjekke - fikk melding feil bruker osv. Lukket/åpnet på nytt og så funker alt igjen. Fortsatt relativt tregt, og ser på Debug i MyLeaf at batteri/ladestatus timer ut (response 200/0) flere ganger (6-7 minimum) før den mottar data fra servere.
Bedre treg respons enn ingen respons dog!
Har hatt store problemer med alt fra klimakontroll til batteristatus etter sist oppdatering. Nå ser derimot alt ut til å fungere, så mulig de har tatt noen grep.
Noen andre som har problemer med appen siste døgn? Vi prøvde å sette på varme i bilen før vi skulle kjøre fra fjellet i går ettermiddag, men fikk bare "Bruker-ID/passord ugyldig" ved innlogging. Veldig frustrerende!
Er det annen måte å sette på varme inni bilen enn disse knotete Timer-innstillingene? Og hvordan fungerer de egentlig, man må jo stille inn avreisetid, hvor tidlig skrur den på varmen før den innstilte tiden?
Sitat fra: saksland på mandag 21. januar 2019, klokken 08:25
Noen andre som har problemer med appen siste døgn? Vi prøvde å sette på varme i bilen før vi skulle kjøre fra fjellet i går ettermiddag, men fikk bare "Bruker-ID/passord ugyldig" ved innlogging. Veldig frustrerende!
Er det annen måte å sette på varme inni bilen enn disse knotete Timer-innstillingene? Og hvordan fungerer de egentlig, man må jo stille inn avreisetid, hvor tidlig skrur den på varmen før den innstilte tiden?
Vi har også fått denne meldingen "Bruker-ID/passord ugyldig" et par dager nå. Samboer, som bruker bilen er rimelig irritert
Helt dødt. Serverene er nok nede.
Jupp.. Sluttet å fungere en gang mellom torsdag og fredag hos meg.
Den fungerte på fredag ettermiddag, så en gang etter fredag kl 1830 da.
Samme her også.
Er det ikke noe sted det går an å følge status på systemet?
Lettere å forstå om det er nedetid pga vedlikehold/oppgradering,
men man aner jo ingen verdens ting.
Youplus.nissan.no
Hvis ting ikke virker her er det server nede.
Tregt til tider der og, men denne siden er helt uavhengig av den dårlige appen
Jeg har ikke hatt tilgang siden lørdag. Får beskjed om at brukernavn/passord er feil
Samme feil her, "Bruker-ID/passord ugyldig".
Får logget inn på nettet og styrt bilen der. Når forvarming startes via nettet, så får jeg push-varsel via appen på telefonen at forvarming har startet... men får altså ikke logget inn i appen. Men noe connections er det altså, ellers hadde ikke push-varselet gått igjennom... :)
Push-varslinger fungerer helt fint her og, får beskjed når bilen er ferdig ladet.
Samme her, "Bruker-ID / passord ugyldig".
Sitat fra: Joltus på mandag 21. januar 2019, klokken 10:07
Youplus.nissan.no
Hvis ting ikke virker her er det server nede.
Tregt til tider der og, men denne siden er helt uavhengig av den dårlige appen
Hvor innpå der er det du får styrt?
Min garasje
Nå fungerer appen min igjen.
Her og, så spørs det hvor lenge :D
Flere som får opp denne? Utelukkende et problem om morgenen, så er helt sikkert et kapasitetsproblem på serverene.
Ja, akkurat samme som deg.
Og som vanlig: Nå litt ut på formiddagen virker alt igjen. Fordi ikke alle prøver samtidig.... Et kapasitetsproblem som Nissan har hatt så lang tid på å løse at jeg hadde vært dritflau om jeg jobbet i organisasjonen.....
Sitat fra: ThomasEL på onsdag 23. januar 2019, klokken 11:32
Ja, akkurat samme som deg.
Og som vanlig: Nå litt ut på formiddagen virker alt igjen. Fordi ikke alle prøver samtidig.... Et kapasitetsproblem som Nissan har hatt så lang tid på å løse at jeg hadde vært dritflau om jeg jobbet i organisasjonen.....
Lurer på om jeg skal ta kontakt med forbrukerrådet. Må vel være noe regler i situasjoner som dette?
Og hvor fordømt vanskelig skal det være???
Det er snakk om en liten dobling så er problemet mest sannsynlig løst.
Sitat fra: Joltus på onsdag 23. januar 2019, klokken 15:25
Og hvor fordømt vanskelig skal det være???
Det er snakk om en liten dobling så er problemet mest sannsynlig løst.
At de driter i kundene er vel det enkleste svaret. Skryte av at de selger tusenvis av biler gjør de, men utbygging av kapasiteten for å møte de nye kundener er det dårlig med. Billigere at man lar det humpe å gå til været blir mildere. Folk glemmer raskt når våren kommer....