Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tidlige elbiler: PSA => Emne startet av: Cristian på onsdag 24. oktober 2018, klokken 15:43
Hei,
Jeg har en Citroen saxo electrique fra 96 .Noen som kan hjelpe med litt info kansje?
etter 4000 km fikk vannlys med ladelys soc 40% . Jeg har ladet bilen opp i normal lading og sjekkte temperatur 25 grader , fyllt opp vann , og har brukt bilen neste dag , ladelys soc 30% etter har jeg normal ladet og brukt neste dag ladelys soc 45%, bilen ble 4 dager brukt og ladet normal hverdag ,uten sletting av vannlampe (har ventet etter pakke med obdkabel) men ladelys var dag mer opp i soc:
dag 1 ladelys 60% soc
ladet fra 60% med normalt lading
dag 2 ladelys 85% soc
ladet fra 85% med normalt lading
dag 3 ladelys 90% , (jeg fikk pakken med odb , og brukte checkelek)jeg tentke kansje soc meter er ikke riktig og billen lader ikke riktig , har tatt 5 timer av blansering
dag 4 ladelys soc etter ballanserings lading var 80% har byttet til initialisering lading og ladet 6 timer cca fra 80% soc .
etter initialisering lading fra dag 4 klarte jeg ladelys i 75% soc . batterispenning var 115.3 total tatt fra master sikring opp ved 3 kassa , checelec viste 117
etter 2 dager i garasjen soc 75% men tomt batteri , : totalspenning er 109.9
11 er kassa: 57.9
3 er kassa: 14.3
6 er kassa: 37.7
Litt rust i sikring til venstre av 11 er kassa. Jeg har brukt electronic spray for rensing .
Snakker vi om batteri bytte her?
spenning pa blokkene er: 11 kassa: 57.9/11 = 5,26 V
3 er kassa: 14.3/3 = 4,76 V
6 er kassa: 37.7/6 = 6,28V
Både 3er og 11er kassen må åpnes og sjekkes for individuell blokkspenning.
Er noen av disse over 6,3V må også 6er kassen ned.
Alle blokker som ikke er innenfor 0,05V i forhold til de med høyest spenning er defekte og må byttes.
ok, tusen takk for info :+1:,vil ta batterikassene ned og sjekke og jeg kommer tilbake med svar . Noen som selger gode batterier her?
Har noen hundre på lager. Nå kun 1000 kr / stk