Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Jaguar => i-Pace => Emne startet av: RayBomb på tirsdag 11. september 2018, klokken 07:41
Noen som kjenner til dette?
Lurer på å kjøpe uorginal felg og sommerdekk, helst 22". Anyone?
Sent from my iPad using Tapatalk
255/40-22, 8,5 bredde, ET50,5 er standard.
F-Pace 265/40-22 med ET 45 er sett på bilder av flere biler. Jeg har kjøpt denne kombinasjonen med original ubrukt dekk/felg/sensor på eBay.
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37652.0
A.J.
Noen som har informasjon om hvilke dekk i de aktuelle dimensjonene som har lavest rullemotstand? Det ser ut som vi må pine ut det vi greier av denne bilen siden den ikke er noe snill med strømmen i utgangspunktet.
Dette kan kanskje gi en pekepinn, men da vi gjerne må over på SUV-varianter av dekk i tillegg til annen dimensjon blir det nok litt forskjell.
https://www.motor.no/artikler/2018/mars/sommerdekk-2018-kategori-rullemotstand/
Sitat fra: Nordlands på søndag 16. september 2018, klokken 14:32
Dette kan kanskje gi en pekepinn, men da vi gjerne må over på SUV-varianter av dekk i tillegg til annen dimensjon blir det nok litt forskjell.
https://www.motor.no/artikler/2018/mars/sommerdekk-2018-kategori-rullemotstand/
Det er riktig, men det gir nok en pekepinn.
Testvinner på rullemotstand er å få i 245/45-20. Det er nok innafor på I-Pace. Usikker på om load index 99 er tillatt.
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 16. september 2018, klokken 15:21
Usikker på om load index 99 er tillatt.
Neppe.
Jeg tror faktisk ikke det som står på disse klistrelappene er påkrevd, bare anbefalt for optimal komfort/dekklevetid - der står det jo 110 for 235/65R18, men det som er registrert hos vegvesenet på I-Pace så langt er 103 for 235/65R18. I manual står det bare at lastindeks på nye dekk bør være minst det samme som bilen kom med originalt, men samtidig skal man bare få feil på EU-kontroll dersom lastindeks er lavere enn påkrevd for maks aksellast - det får jeg til å bli minimum lastindeks 97 basert på høyeste aksellast (bakaksel).
Vi må få noen til å lese av vognkortet :-)
Som nevnt, det er 103 som er registrert med vegvesenet, jeg forutsetter at det står det samme i vognkort.
Siste registrerte I-Pace: https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=SADHA2B13K1F61119
I registreringen du viser til står følgende:
"Tallkode som indikerer hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på 2"
Det betyr at man er fri til å montere dekk med lavere lastindeks enn originaldekk.
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 16. september 2018, klokken 21:32
I registreringen du viser til står følgende:
"Tallkode som indikerer hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på 2"
Det betyr at man er fri til å montere dekk med lavere lastindeks enn originaldekk.
Jeg leser det som at dette kravet er satt til fabrikanten. Når de da har gitt et større tall tilbake som bilen er registrert med må du forholde deg til dette.
Jeg har aldri vært borti at dette er en matteoppgave for kontrollørene, enten det nå er PKK eller noe annet - da leses tallet i vognkortet sett opp mot det som står på dekkene.
Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 17. september 2018, klokken 07:48
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 16. september 2018, klokken 21:32
I registreringen du viser til står følgende:
"Tallkode som indikerer hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på 2"
Det betyr at man er fri til å montere dekk med lavere lastindeks enn originaldekk.
Jeg leser det som at dette kravet er satt til fabrikanten. Når de da har gitt et større tall tilbake som bilen er registrert med må du forholde deg til dette.
Jeg har aldri vært borti at dette er en matteoppgave for kontrollørene, enten det nå er PKK eller noe annet - da leses tallet i vognkortet sett opp mot det som står på dekkene.
Fabrikant er i dette tilfellet dekkprodusent. Ikke bilprodusent.
Max bakakselvekt er 1450 kilo. Det betyr at LI 97 er godkjent ettersom det svarer til 730 kilo pr dekk.
I gjeldende veiledning til kontrollinstruks står følgende:
Det er viktig å merke seg at kjøretøy i vognkort kan være oppgitt med lastindeks og hastighetsindeks i samsvar med dekkene som var montert på kjøretøyet fra fabrikk, og at dette ikke nødvendigvis er minimumskravet. Det kan også være forskjell i krav til lastindeks foran og bak mens det i vognkort er oppgitt samme lastindeks på begge aksler. Dersom dekkene ikke tilfredsstiller spesifikasjonene i dekk-rubrikken i vognkortet, må man derfor kontrollere dekkenes merking opp mot største tillatte akselvekter og topphastighet før det eventuelt ilegges mangelmerknad.
https://www.vegvesen.no/_attachment/2354665/binary/1268400?fast_title=Veiledning+til+kontrollinstruks+som+gjelder+frem+til+7.+februar+2019.pdf
Harru sett, dette er faktisk en mulig matteoppgave til kontrollørene... :)
Bet meg ellers merke i en annen elbilrelatert sak:
Kontrollpunkt 4.14.3: Mangelmerknad for manglende ladekabel
Dersom el-bileiere kun har fastmontert ladestasjon, skal det ikke gis mangelmerknader for
manglende ladekabel.
Ut fra dette er det altså bare å oppgi at man har fastmontert ladestasjon hjemme, så bortfaller kravet om ladekabel i bilen?
Jeg ser at Continental Contivikingcontact 7 kommer best ut i årets test av piggfrie vinterdekk, men disse er ikke å få kjøpt i spesifisert I-Pace dimensjon 245/50 R20 (korrigert). Jeg mener derimot å ha lest at orginalen 20" vinterdekk leveres med nettopp Continental Contivikingcontact dekk, noen som vet hvilken dimensjon disse dekkene har?
https://www.motor.no/tester/vinterdekk/2018/continental-contivikingcontact-7/
Regner med du mener 245/50 R20? Det er vel bare 255/50 som er et alternativ som kan anbefales, det vil gi samme rulleomkrets som 235/65 R18. Jeg vil likevel tro Jaguar bare leverer med 245/50 til 20" felger, enten ved at de får kjøpe akkurat den dimensjonen de ønsker når de kjøper hundrevis av dekk, eller bruker en annen dekktype.
Sitat fra: Hanevold på lørdag 22. september 2018, klokken 21:23
Jeg mener derimot å ha lest at orginalen 20" vinterdekk leveres med nettopp Continental Contivikingcontact dekk, noen som vet hvilken dimensjon disse dekkene har?
Meget mulig dette er testvinneren fra 2017, ContiVikingContact 6 i 245/45-20.
Det kan hende det er fjorårets dekkmodell de leverer, men veldig lite sannsynlig 245/45 - om de avviker fra standard dimensjon vil det være på bredde og ikke profil.
Dere har rett, jeg mente å skrive 245/50 R20.
Hva tror folket om 255/50-20 da, det bør vel funke sammen med F-pace felger?
https://www.byttdekk.com/dekk/continental/continental_vikingcontact7/255-50r20/157452
Kan spare seg en titusenlapp og få det beste av nye dekk på markedet, selv om det gnager litt i bakhodet å sette 255-gummi som vinterhjul. Ser for meg de vil flyte godt på sørpe og løssnø.
Med 7mm mindre offset enn std I-Pace-felg er og 5 mm mer gummi på hver side kommer disse dekkene noe langt ut sammenlignet med std?
Jeg ser bla. Megahjul selger pakker med 20x9 ET45 og ET42 med 255/50 til I-Pace, vil tro de er sikre på at det går. Ser på en av bildene deres er det en figur som viser at maks anbefalt er 18 mm lengre ut enn originalt, men jeg vet ikke hvor de har det fra.
15 mm økt sporvidde er maks av tillatt. Dette er senter av felgen, og tilsvarer 7,5 mm på hver side. Med bredere dekk blir dekkenes ytterside enda lenger ut. Jeg har 245/50-20 og 265/40-22 på F-Pace-felger, men foreløpig ingen bil, så må vente noen måneder på bilder og erfaringer. Siden begge felgsettene er ET45 blir dette 7 mm lenger ut (original ET 52 men samme dekkbredde) på 20" og 5,5 mm lenger ut (original ET 50,5) pluss halvparten av økt dekkbredde så totalt en drøy cm lenger ut på ytre dekkside på 22".
Tror dette blir enda tøffere enn originalt, men kanskje litt tyngre å dra rundt med 265/40-22. Ikke redd for forbruk på sommer uansett, da hurtiglading blir sjeldent med mitt bruksmønster, 32 mil til hytta.
Da var jeg igjen nede på 18"... etter at en postet dette bildet på FB ombestemte jeg meg igjen, og sparte ~20k.
Kjøper gummi selv og får lagt om når bilen kommer, så da utgår letingen etter 20" vinterdekk for meg..
Når det gjelder sommerhjul blir det en annen sak - kom over denne saken fra Continental (https://www.continental-tires.com/car/technology/contisilent), noen som har erfaring/har prøvd disse?
Ikke dumt. Du får noen prosent lengre rekkevidde også med på kjøpet :)
Ser at Megahjul anbefaler Nereus NS806 103T piggfrie vinterdekk til I-Pace, dette fordi at de har mindre rullemotstand, bedre på støy, langt bedre vannplaningsegenskaper, beholder egenskapene lenger og er omtrent like gode som testvinneren på snø/is.
Har aldri hørt om dette merket før, men hvis det Megahjul skriver er riktig, så må jo dette vær ett kupp, eneste er at de ser ut til kun å komme i 19 tommers størrelse.
Jeg gikk for Hakka9 (pigg), med 235-55-20, en del rimeligere enn 245-50, og innafor på omkrets, noen prosent mer.
De blir montert på originalfelgene.
Vurderer å kjøpe uorginale 21". Syns de rigger pent på F-Pace. I-Pace var ikke i konfiguratoren til MAK. [ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Sitat fra: Eoniq på søndag 07. oktober 2018, klokken 19:41
Ser at Megahjul anbefaler Nereus NS806 103T piggfrie vinterdekk til I-Pace, dette fordi at de har mindre rullemotstand, bedre på støy, langt bedre vannplaningsegenskaper, beholder egenskapene lenger og er omtrent like gode som testvinneren på snø/is.
Har aldri hørt om dette merket før, men hvis det Megahjul skriver er riktig, så må jo dette vær ett kupp, eneste er at de ser ut til kun å komme i 19 tommers størrelse.
Nå er det vel med Megahjul, som andre handelsvirksomheter, de liker å pushe ut produkter de tjener mest på. Etter å ha vært frittstående forhandler av dekk i over 30 år, har jeg kun en anbefaling angående vinterdekk - kjøp anerkjente merker. "Billig merker" fra østen eller østeuropa, har ikke gode nok egenskaper. Spar heller på noe annet.
Spesielt å hevde at Nereus har "mindre rullemotstand" når de har klassifisering "E". På lettfattelig norsk står "E" for Elendig.
Sitat fra: S.S på mandag 08. oktober 2018, klokken 08:58
Jeg gikk for Hakka9 (pigg), med 235-55-20, en del rimeligere enn 245-50, og innafor på omkrets, noen prosent mer.
De blir montert på originalfelgene.
Mulig du fant et sweetspot der. "Kun" 235 bredde, men 19 tommer omkrets.
Det er litt forskjell på rullemostand ref denne artikkelen på motor.no
https://www.motor.no/artikler/2017/mars/sommerdekk-2017-rullemotstand/ (https://www.motor.no/artikler/2017/mars/sommerdekk-2017-rullemotstand/)
Takk til Kåre Knatten, Vannkraft og Stikkontakt, da går jeg for Continental Viking Contact 7
Sitat fra: Eoniq på mandag 08. oktober 2018, klokken 22:01
Takk til Kåre Knatten, Vannkraft og Stikkontakt, da går jeg for Continental Viking Contact 7
Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 10:27
Sitat fra: Eoniq på mandag 08. oktober 2018, klokken 22:01
Takk til Kåre Knatten, Vannkraft og Stikkontakt, da går jeg for Continental Viking Contact 7
Dokument fra Jaguar som viser godkjente dekk:
(https://i.imgur.com/6RyE4qa.png)
De nordiske piggfrie vinterdekkene er de som under kommentarer heter "studless". De som heter Alpine er kontinentale vinterdekk, dvs ikke beregnet på nordisk vinterklima.
Tenkte først det var rart at de ikke har med Continental nordiske vinterdekk. Er vel fordi de i lista er de dekkene man kan kan få bestilt via forhandler og som har delenummer i systemet.
Flere Teslaeiere har testa Nereus og opplevde de ikke som like gode på is som Nokian og Conti. Teslabjørn testa alle 3 og fikk lavere forbruk med Nokian, andreplass til Conti og Nereus brukte flere prosent mer enn begge de andre. Karakterene deres på rullemotstand er B for Nokian, C for Conti og E for Nereus som samsvarer bra med Teslabjørns test. Nereus framstår som kontinentale vinterdekk, dvs de er bedre enn Nokian og Conti på våt veg, MEN dårligere på is.
Sitat fra: Elbildilla på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 18:05
Dokument fra Jaguar som viser godkjente dekk
...
Tenkte først det var rart at de ikke har med Continental nordiske vinterdekk. Er vel fordi de i lista er de dekkene man kan kan få bestilt via forhandler og som har delenummer i systemet.
Det første utsagnet her blir feil - bilprodusent har vel ikke noe med godkjenning av enkelte dekkmerker/typer. Det andre utsagnet stemmer heller ikke da en del av de som har fått 20" vinterdekk fra forhandler i Norge har fått Continental ContiVikingContact 6 i 255/50-20, og det er ikke på listen.
Edit: Listen passer imidlertid meg greit da jeg har bestilt Nokian R2 i 245/50-20 som flere steder selger billig nå.
Sitat fra: Nordlands på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 20:34
Sitat fra: Elbildilla på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 18:05
Dokument fra Jaguar som viser godkjente dekk
...
Tenkte først det var rart at de ikke har med Continental nordiske vinterdekk. Er vel fordi de i lista er de dekkene man kan kan få bestilt via forhandler og som har delenummer i systemet.
Det første utsagnet her blir feil - bilprodusent har vel ikke noe med godkjenning av enkelte dekkmerker/typer. Det andre utsagnet stemmer heller ikke da en del av de som har fått 20" vinterdekk fra forhandler i Norge har fått Continental ContiVikingContact 6 i 255/50-20, og det er ikke på listen.
Edit: Listen passer imidlertid meg greit da jeg har bestilt Nokian R2 i 245/50-20 som flere steder selger billig nå.
Det er vell det smarteste 20"-valget du kan gjøre mtp rekkevidde ;)
Sitat fra: Nordlands på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 20:34
Sitat fra: Elbildilla på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 18:05
Dokument fra Jaguar som viser godkjente dekk
...
Tenkte først det var rart at de ikke har med Continental nordiske vinterdekk. Er vel fordi de i lista er de dekkene man kan kan få bestilt via forhandler og som har delenummer i systemet.
Det første utsagnet her blir feil - bilprodusent har vel ikke noe med godkjenning av enkelte dekkmerker/typer. Det andre utsagnet stemmer heller ikke da en del av de som har fått 20" vinterdekk fra forhandler i Norge har fått Continental ContiVikingContact 6 i 255/50-20, og det er ikke på listen.
Edit: Listen passer imidlertid meg greit da jeg har bestilt Nokian R2 i 245/50-20 som flere steder selger billig nå.
Uttrykte med litt utydelig. Tror lista er en oversikt over dekk man kan bestille hos forhandlere som har et Jaguar-delenr. Jaguar går god for at disse dekker de nødvendige behov/krav for de forskjellige regionene. Det er fritt frem å benytte andre dekk.
Har hørt at det er flere som har fått Continental ContiVikingContact 6 som vinterdekk på 20" fra forhandlerne. Er det noen som har fått Nokian Hakkapeliitta R2-vinterdekk på 20" fra forhandler?
Sitat fra: Elbildilla på onsdag 10. oktober 2018, klokken 14:30
Sitat fra: Nordlands på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 20:34
Sitat fra: Elbildilla på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 18:05
Dokument fra Jaguar som viser godkjente dekk
...
Tenkte først det var rart at de ikke har med Continental nordiske vinterdekk. Er vel fordi de i lista er de dekkene man kan kan få bestilt via forhandler og som har delenummer i systemet.
Det første utsagnet her blir feil - bilprodusent har vel ikke noe med godkjenning av enkelte dekkmerker/typer. Det andre utsagnet stemmer heller ikke da en del av de som har fått 20" vinterdekk fra forhandler i Norge har fått Continental ContiVikingContact 6 i 255/50-20, og det er ikke på listen.
Edit: Listen passer imidlertid meg greit da jeg har bestilt Nokian R2 i 245/50-20 som flere steder selger billig nå.
Uttrykte med litt utydelig. Tror lista er en oversikt over dekk man kan bestille hos forhandlere som har et Jaguar-delenr. Jaguar går god for at disse dekker de nødvendige behov/krav for de forskjellige regionene. Det er fritt frem å benytte andre dekk.
Har hørt at det er flere som har fått Continental ContiVikingContact 6 som vinterdekk på 20" fra forhandlerne. Er det noen som har fått Nokian Hakkapeliitta R2-vinterdekk på 20" fra forhandler?
I min kontrakt/ordre står det Continental (029KA), så regner med det da er de piggfrie vinterdekkene, Continental ContiVikingContact 6?
Motor har testet disse som beste piggfrie i 2017/2018, med blant annet topp score på rullemotstand og støy. Så da tenker jeg de har rett... ;)
https://www.motor.no/tester/vinterdekk/2017/continental-contivikingcontact-6/ (https://www.motor.no/tester/vinterdekk/2017/continental-contivikingcontact-6/)
Tenkte det kunne være interessant å vite vekten på hjulene til i pace. Jeg gikk for standard 18 tommere. Tror felgen het 1022. Disse ble levert med Michelin lattitude tour HP dimensjon 235/65R18. Veide hjulet til 24,4kg. Positivt overrasket over vekten egentlig. Noen som har veid 20 og 22 tommere?
Er dette sommerdekk?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er sommerdekk ja. Men de er M+S merket, bra med seipinger, men tror ikke jeg ville brukt dem om vinteren. Kjøpte samme felg til vinterdekk. Har ikke fått veid dem enda. Vinterdekkene jaguar leverte var continental contivikingcontact 7.
Sitat fra: Utladet på onsdag 26. desember 2018, klokken 14:45
Tenkte det kunne være interessant å vite vekten på hjulene til i pace. Jeg gikk for standard 18 tommere. Tror felgen het 1022. Disse ble levert med Michelin lattitude tour HP dimensjon 235/65R18. Veide hjulet til 24,4kg. Positivt overrasket over vekten egentlig. Noen som har veid 20 og 22 tommere?
Originale FE 20" 5070 veier 28,1 kilo.
Sitat fra: Utladet på onsdag 26. desember 2018, klokken 14:45
Tenkte det kunne være interessant å vite vekten på hjulene til i pace. Jeg gikk for standard 18 tommere. Tror felgen het 1022. Disse ble levert med Michelin lattitude tour HP dimensjon 235/65R18. Veide hjulet til 24,4kg. Positivt overrasket over vekten egentlig. Noen som har veid 20 og 22 tommere?
Hei, stopp en halv. Du kan ikke kjøpe en "sportsbil" til 7-800000 og sette på dekk med varebildimensjoner. Det var på 70-tallet vi syntes det var sportslig med 65-profil, da normalen var 80-profil. Forunderlig at Jaguar leverer Michelin Latitude Tour HP, som er et helårsdekk (all-season) noe vi normalt ikke bruker i Norge, siden vi bruker vinterdekk. Dette har en rullemotstand på E i følge EU merking og skulle aldri vært på en elbil. Dekket passer best på varebiler, terrengbiler og pickup'er. Kjøreegenskapene blir derfor så som så.
Sitat fra: Kåre Knatten på søndag 13. januar 2019, klokken 09:58
Sitat fra: Utladet på onsdag 26. desember 2018, klokken 14:45
Tenkte det kunne være interessant å vite vekten på hjulene til i pace. Jeg gikk for standard 18 tommere. Tror felgen het 1022. Disse ble levert med Michelin lattitude tour HP dimensjon 235/65R18. Veide hjulet til 24,4kg. Positivt overrasket over vekten egentlig. Noen som har veid 20 og 22 tommere?
Hei, stopp en halv. Du kan ikke kjøpe en "sportsbil" til 7-800000 og sette på dekk med varebildimensjoner. Det var på 70-tallet vi syntes det var sportslig med 65-profil, da normalen var 80-profil. Forunderlig at Jaguar leverer Michelin Latitude Tour HP, som er et helårsdekk (all-season) noe vi normalt ikke bruker i Norge, siden vi bruker vinterdekk. Dette har en rullemotstand på E i følge EU merking og skulle aldri vært på en elbil. Dekket passer best på varebiler, terrengbiler og pickup'er. Kjøreegenskapene blir derfor så som så.
Michelin beskriver dette dekket helt anderledes.
https://www.byttdekk.com/dekk/michelin/michelin_latitudetourhp
MICHELIN LATITUDE TOUR HP
Meget god bremseevne.
Godt grep på vått og tørt underlag.
Lav rullemotstand.
Michelin Latitude Tour HP sommerdekk, en SUV dekk som gir maksimal komfort og lang levetid.
:o
Nå har jeg hentet egenskapen for den korrekte dimensjonen.
Michelin Latitude Tour HP
Dekkstørrelser235/65 R18 104H
HastighetsindeksH: dette dekket er tillatt for hastigheter opptil 210 km/h
EU dekketikett
Rullemotstand E
Våtgrep C
Støyutslipp 71 dB
Står litt om det der:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Latitude-tour-HP.htm
Fornuftig med 18», har ikke i-pace, men kjøper alltid minste dimensjon. Pga praktiske årsaker. Hjulstøy , etc.
Sitat fra: Kåre Knatten på søndag 13. januar 2019, klokken 09:58
Sitat fra: Utladet på onsdag 26. desember 2018, klokken 14:45
Tenkte det kunne være interessant å vite vekten på hjulene til i pace. Jeg gikk for standard 18 tommere. Tror felgen het 1022. Disse ble levert med Michelin lattitude tour HP dimensjon 235/65R18. Veide hjulet til 24,4kg. Positivt overrasket over vekten egentlig. Noen som har veid 20 og 22 tommere?
Hei, stopp en halv. Du kan ikke kjøpe en "sportsbil" til 7-800000 og sette på dekk med varebildimensjoner. Det var på 70-tallet vi syntes det var sportslig med 65-profil, da normalen var 80-profil. Forunderlig at Jaguar leverer Michelin Latitude Tour HP, som er et helårsdekk (all-season) noe vi normalt ikke bruker i Norge, siden vi bruker vinterdekk. Dette har en rullemotstand på E i følge EU merking og skulle aldri vært på en elbil. Dekket passer best på varebiler, terrengbiler og pickup'er. Kjøreegenskapene blir derfor så som så.
Mulig du har et poeng. Men nå har det seg slik at jeg er en gnier, og det ble for smertefullt å bruke masse ekstra penger på å oppnå dårligere komfort, mer uavfjæret vekt og større iboende treghet i hjulet.
Vil også korrigere noen av dataene på selve dekket.
Disse er V merket, lastindeks på 110. Hvertfall det som står på selve dekket.
I følge Michelin sine hjemmesider, så er rullemotstanden A på denne dimensjonen. Dekkene er også merket J LR, tør vi tippe på at det er en Jaguar Land Rover spesifikasjon?
Se gjerne følgende link for mer info:
https://www.michelin.no/bildekk/michelin-latitude-tour-hp
Litt merkelig kanskje, men 235/65-18 dimensjonen har A på forbruk, mens de andre varierer mellom B og C.
Har ikke fått testet disse dekkene enda, fikk bilen levert på vinterdekk. Noen som tør gjette på hvilke dimensjon? Riktig, 235/65-18.
Synes bilen er tipp topp å kjøre. Hadde ikke satt på 22 tommere om jeg fikk dem gratis;-)
Sitter og vurderer sommerdekk og fikk opp følgende A-klassede 20"-gummi.
Dette blir fort veldig subjektivt, men er det noen som har erfaring med noen av disse? Har god tro på Michelin etter erfaring fra E-klassen, men de er jo noe dyrere, og Pirelli bør vel også være gode dekk?
Gikk selv for Falken Azenis FK 510. 255/50 R20
https://www.motor.no/tester/sommerdekk/2018/falken-azenis-fk-510/ (https://www.motor.no/tester/sommerdekk/2018/falken-azenis-fk-510/)
Prisen på drøye 6000 levert var hyggelig.
Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 08. april 2019, klokken 22:18
Sitter og vurderer sommerdekk og fikk opp følgende A-klassede 20"-gummi.
Dette blir fort veldig subjektivt, men er det noen som har erfaring med noen av disse? Har god tro på Michelin etter erfaring fra E-klassen, men de er jo noe dyrere, og Pirelli bør vel også være gode dekk?
PS4 er veldig bra, henger sykt bra.