Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn => Emne startet av: Cox på søn 10. apr 2011, kl. 17:16
Hjelp!
Noen som har funnet jekken? Uten instruksjonsbok er det ikke så enkelt å finne jekkfestene heller. Har en garasjejekk, men vil jo gjerne vite hvor jeg skal plassere den.
Står ikke dette i instruksjonsboka? (Har ikke sjekket selv enda, men skal ut i samme erend selv etterpå...)
Instruksjonsbok, fortsatt ikke mottatt 2 mnd etter at jeg kjøpte bilen. Og hva med reservehjul eller rep sett?
Rep. sett finner du under et av baksetene (ved å løfte opp selve sitteputen), hvor man skal plassere jekken ser det ut til å væte lite informasjon om... Ble ikke hjulskift på meg i dag, så jeg får se nærmere under bilen i morgen.
Det ser faktisk ut til at jekk ikke følger med bilen :(
Synd men som mange andre nye biler. >:( "Jekk" feste midt på bakaksel. :D
Med garasjejekk og en skikkelig tjukk "jack-pad" i gummi så kan nå det meste av biler løftes på den kanten som er i bunnen av kanalene. Om du noen gang har vært med en bil inn til hjulskift, eksossbytte eller eu-kontroll så er det ikke snakk om å "finne punktene" akkurat...
Knut
Mulig jeg så helt feil, men det er utsparinger i kanten under kanalene som ligner veldig på jekkfester. Jeg satte ihvertfall garasjejekken der - og det gikk fint.
Her er et bilde av undersiden til I-Miev.
Framme ser det ut til å være en bjelke innenfor speilet som er kurant for garasjejekk, i alle fall. OG bake må der også være noe annet; trur ikke verkstedene løfter en bil på løftebukken og balanserer den på midten av bakakselen. ;)
De to løfteørene bak på bilen som en ser når en står bak bilen, er det noe som blir brukt under montering av bilen?
K
De to små ringene foran og bak er sannsynligvis ment som shippingkroker.
de benyttes til å feste bilene ombord på skip undet transport.
NB! i så fall, ikke bruk disse som tauefester, da ryker karrosseriet!
Bildet forøvrig ser litt merkelig ut, drivakslene sitter ikke i senter av hjulet.
Har bilen hekkmotor og bakhjulsdrift? I så fall blir den en vinner på glatt vinterføre.
Sitat fra: hens på tir 12. apr 2011, kl. 16:08
Har bilen hekkmotor og bakhjulsdrift? I så fall blir den en vinner på glatt vinterføre.
Ja, det har den. I bagasjerommet kan man åpne en luke, litt sånn som mange gjorde med Clio.
Da kan man se ned på motoren, laderen, DCDC, inverter og vakuumpumpe.
Enkelt å komme til.
Man ser også bakre del av batteriene.
en kann om man har en god harasje jekk jekke i bjelken forran der en å kann taue bilen så får en begge julene opp å bjelken bak mottoren bak men ikke ta mottoren det blir fort dyrt
Googlet håndboken til c cero men fant lite trøst om emnet med jekking så da blir det å bruke garasje jekk og lang solid plank og noe skånsomt å legge i mellom for å få en jevn vektfordeling og løpe en side om gangen og håpe på det beste :D
Enig med @moso over her. Jeg har alltid brukt de små utsparingene, formet som en krøllparentes: { (bare vannrett da) i kantene under kanalene. Hodet på garasjejekken min passer perfekt inn i dem i alle fall.
Jekker ALLTID selv midt foran og midt bak, ikke noe problem. Vel, eneste problemet er at den er litt lav foran så med en skikkelig garasjejekk så må jeg kjøre oppå noen 2X6 for å få den under.
Jeg gjør det samme som PWB. Funker som bare det
(http://mmc-manuals.ru/manuals/i-miev/online/Service_Manual/img/00/AC901795AB01ENG.png)