Sitat fra: turfsurf på tirsdag 09. mai 2017, klokken 09:48Det finnes vel ikke Continental til i3 ? Mener du Bridgestone ?
Nokian har jo særdeles myk gummi i.f.h.t andre. Continental er nok ett bedre valg.
Sitat fra: TM på tirsdag 09. mai 2017, klokken 19:02Sitat fra: turfsurf på tirsdag 09. mai 2017, klokken 09:48Det finnes vel ikke Continental til i3 ? Mener du Bridgestone ?
Nokian har jo særdeles myk gummi i.f.h.t andre. Continental er nok ett bedre valg.
Sitat fra: Orbit på lørdag 20. mai 2017, klokken 18:50Tomrh i Sør-Trøndelag har visstnok god erfaring med WR D4 i 15/16" på LEAF. Takk for tipset om dekkleader.com (https://www.dekkleader.com/alt-om-bedriften). Jeg ante ikke at det selges vinterdekk i Andorra (https://no.wikipedia.org/wiki/Andorra) (!) :laugh: Æsj, nå fikk jeg lyst på 595 RS-R (https://www.dekkleader.com/bildekk/federal/595-rs-r/) til trillevogna ... 8) :police:
Er det Continental TS850 (https://www.dekkleader.com/bildekk/continental/winter-contact-ts-850-p/155-70-r19-84t-346693) dere tenker på som det nye alternativet? Og er det noen som har prøvd Nokian WR D4 (som vel er et mer mellomeuropeisk vinterdekk)?
Conti WinterContact serien (runde skuldre = mellomeuropeisk)
|
Sitat fra: Orbit på tirsdag 26. september 2017, klokken 20:21
På tide å ta frem fjorårets vinterdekktråd igjen.
Alternativene er vel fremdeles kun disse for nordiske vinterdekk
- Bridgestone Blizzak LM-500
- Nokian Hakkapeliitta R2 (som noen fant å være for myke for å få skikkelig regen på bare veier
- Continental Conti Viking Contact 6
Sistnevnte er det kanskje ikke så mange med erfaringer med ennå? Fant tilfeldigvis et tilbud på 6900,- (http://dekksjekk.no/continental-viking-contact-6-19-16266p.html) for "full pakke" dekkbytte for 4 stk, som ikke er så helt 'ille' (siden det er i Askim). Har en ikke felger fra før, er 12490,- (https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=104745913)for Bridgestone på originale 428-felger en bra deal, faktisk rimeligere enn å ta med momsfrie vinterhjul på nybil!
Sitat fra: Jejl på tirsdag 26. september 2017, klokken 23:14
Det er vel nokså kjent etterhvert at disse dekkene er dårlige på vått og tørt føre med +grader, men meget gode på vinterføre.
Men hvorfor i all verden legge på vinterdekk i september?
Jeg satser på at det er tidsnok å få på vinterdekk i januar, og håper på å få dem av i slutten av februar hvis værvarselet da ser lovende ut.
Sitat fra: Jejl på tirsdag 26. september 2017, klokken 23:14
Det er vel nokså kjent etterhvert at disse dekkene er dårlige på vått og tørt føre med +grader, men meget gode på vinterføre.
Men hvorfor i all verden legge på vinterdekk i september?
Jeg satser på at det er tidsnok å få på vinterdekk i januar, og håper på å få dem av i slutten av februar hvis værvarselet da ser lovende ut.