Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Renault => Zoe => Emne startet av: PionerThink på fredag 17. mars 2017, klokken 11:28

Tittel: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: PionerThinkfredag 17. mars 2017, klokken 11:28
Hadde en prøvetur med Zoe 400 km i går under relativt "greie" forhold med noen få grader i lufta og bygevær.
Når jeg startet så sto den på 218 km rekkevidde(100% oppladet), men uten varmeseter på. Siden det var litt kjølig i bilen skrudde jeg disse på, men det tok jaggu meg over halve turen på 16 km før de ble varme. Er dette normalt på Zoe?
Etter å ha kjørt frem- og tilbake så sto vel rekkevidden på rundt noen og 192-193, som må være greit etter å ha kjørt 34-35 km.(relativt flatt terreng med noen bakker i hver ende)
Eneste jeg savner litt på bilen var litt kraftigere regenerering mot kryss og i bratte nedoverbakker. På i-Miev har vi muligheten til å sette gearvelger i B når man ønsker litt kraftigere regen, og C på motorvei hvis ikke behovet er så stort. Følte at Zoe i "Drive" minte mye om C på i-Miev, og derfor litt "svak" til tider for å kunne optimalisere regenerering ved både kort- og langturkjøring? Noen innspill om det er mulig å påvirker dette ved å bruke gass- eller bremsepedal?
Til slutt så lurte jeg litt på dette med Zaptec Portable lader og muligheten for å kjøpe denne i tillegg til veggboksen man får med Zoe. Mine foreldre har et hus med IT-nett og i tillegg ved besøk andre steder er det jo greit å ha denne laderen, men hva koster det å kjøpe den separat, og hvem selger den?
Ellers syntes både jeg og fruen at bilen var veldig hendig og grei, men kanskje litt trang i fotbrønnen på passasjersiden for langbente personer.
Var en del ting på en gang dette, og når jeg først er i gang, vet forresten noen om det finnes takstativ til Zoe?
På forhånd takk for alle svar!
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: pudderjagarfredag 17. mars 2017, klokken 11:36
Regenereringen på Zoe kan du få opp mot 50kw effekt ut av. Du styrer den ved eit veldig lett trykk på bremsepedalen før bilen begynner å bruke bremseklossene. Trykker du for hardt bruker den bare bremseklossene.

Når batteriet er fullt slek som på din tur så får du ikkje så mykje regenerering. Når du kjem under 85% så nærmer du deg full regen.

Zoe har ein av markedets kraftigste regen funksjon.
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: PionerThinkfredag 17. mars 2017, klokken 11:47
Du har nok helt rett i at den var nok litt for "full" til å få noe særlig regen, og når vi skulle motsatt vei var det fruen som kjørte. Fikk derfor ikke prøvd ut dette med å bruke pedalen litt mer "aktivt" :D
Vet du noe om de andre tingene og takstativ?
Takk for innspill! :+1:
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: eriksjfredag 17. mars 2017, klokken 12:01
Varmesetene på vår bil blir varm med en gang hvertfall. Syntes tilogmed at steg 1 på bryteren er litt for varmt.
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: Krokfredag 17. mars 2017, klokken 12:06
Zaptec kan kun kjøpes hos forhandler. Jeg er usikker på om prisen er 16 000 eller 20 000. Vi var lenge fast bestemt for å kjøpe zoe, men pris på lading kostet mer en det smakte. Kjøpte en annen bil. Forhandleren vi var i kontakt med måtte også teste 3 forskjellige ladebøtter før de fant en som ladet zoe 40. Lykke til!
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: AppleKnockerfredag 17. mars 2017, klokken 19:06
Sitat fra: PionerThink på fredag 17. mars 2017, klokken 11:28
Hadde en prøvetur med Zoe 400 km i går under relativt "greie" forhold med noen få grader i lufta og bygevær.
Når jeg startet så sto den på 218 km rekkevidde(100% oppladet), men uten varmeseter på. Siden det var litt kjølig i bilen skrudde jeg disse på, men det tok jaggu meg over halve turen på 16 km før de ble varme. Er dette normalt på Zoe?
Etter å ha kjørt frem- og tilbake så sto vel rekkevidden på rundt noen og 192-193, som må være greit etter å ha kjørt 34-35 km.(relativt flatt terreng med noen bakker i hver ende)
Eneste jeg savner litt på bilen var litt kraftigere regenerering mot kryss og i bratte nedoverbakker. På i-Miev har vi muligheten til å sette gearvelger i B når man ønsker litt kraftigere regen, og C på motorvei hvis ikke behovet er så stort. Følte at Zoe i "Drive" minte mye om C på i-Miev, og derfor litt "svak" til tider for å kunne optimalisere regenerering ved både kort- og langturkjøring? Noen innspill om det er mulig å påvirker dette ved å bruke gass- eller bremsepedal?
Til slutt så lurte jeg litt på dette med Zaptec Portable lader og muligheten for å kjøpe denne i tillegg til veggboksen man får med Zoe. Mine foreldre har et hus med IT-nett og i tillegg ved besøk andre steder er det jo greit å ha denne laderen, men hva koster det å kjøpe den separat, og hvem selger den?
Ellers syntes både jeg og fruen at bilen var veldig hendig og grei, men kanskje litt trang i fotbrønnen på passasjersiden for langbente personer.
Var en del ting på en gang dette, og når jeg først er i gang, vet forresten noen om det finnes takstativ til Zoe?
På forhånd takk for alle svar!
Takstativ finnes i flere varianter, sjekk blant annet her: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=27214.0

Når det gjelder lading ville jeg droppet Wallbox og fått med Zap Portable. Da jeg kjøpte Zoe kunne jeg velge det ene eller andre uten mellomlegg. Mulig det koster noen lapper i mellom nå. Så kan man kjøpe en ladeboks for mye mindre enn Renault tar. Ikke mye over 5000,- for en som gir 11kw.

Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: pudderjagarfredag 17. mars 2017, klokken 20:57
Forutsatt at du har TN nett. Ellers kjem ein trafo i tillegg. Denne kan fint kjøpast på Finn til 4000 kr.
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: geearlørdag 18. mars 2017, klokken 10:10
Sitat fra: pudderjagar på fredag 17. mars 2017, klokken 11:36
Regenereringen på Zoe kan du få opp mot 50kw effekt ut av. Du styrer den ved eit veldig lett trykk på bremsepedalen før bilen begynner å bruke bremseklossene. Trykker du for hardt bruker den bare bremseklossene.

Når batteriet er fullt slek som på din tur så får du ikkje så mykje regenerering. Når du kjem under 85% så nærmer du deg full regen.

Zoe har ein av markedets kraftigste regen funksjon.
Hva baserer du denne påstanden på?

Med tanke på at Zoe har en av de minste motorene på markedet, så faller dette på sin egen urimelighet.
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: AppleKnockerlørdag 18. mars 2017, klokken 11:38
Målt i KW er regen kraftigere på Zoe enn Leaf, trilling, Soul. Model S RWD har såvidt litt mer.

Hvordan er det på andre biler?
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: pudderjagarlørdag 18. mars 2017, klokken 16:12
Den har den minste motoren ja, men regenerering har mange andre parametre også slek som at frekvensomformeren skal klare å ta imot strømmen frå motoren og likerette den for at den skal kunne gå inn på batteriet. Her har næmleg Zoe den største omformeren og dermed er ikkje dette begrensa slek som i andre bilar.

Da er ikkje alltid den minste er den svakaste skjønna du :D
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: geearsøndag 19. mars 2017, klokken 13:59
Sitat fra: pudderjagar på lørdag 18. mars 2017, klokken 16:12
Den har den minste motoren ja, men regenerering har mange andre parametre også slek som at frekvensomformeren skal klare å ta imot strømmen frå motoren og likerette den for at den skal kunne gå inn på batteriet. Her har næmleg Zoe den største omformeren og dermed er ikkje dette begrensa slek som i andre bilar.

Da er ikkje alltid den minste er den svakaste skjønna du :D
Igjen ser jeg påstander jeg ikke får helt til å stemme, og fortsatt ingen dokumentasjon. Du skriver at Zoe har den største omformeren av alle, hvordan kan de i så fall finne på å putte den største omformeren i en bil med en liten motor? Høres i så fall ut som en dårlig prioritering av pengene bilen koster. Det fornuftige vil være å skalere batteripakke, kabling, elektroniske komponenter og motor i forhold til hverandre. Og hvor er logikken i at Zoe har den største omformeren og allikevel kun kan ta regen på 50kW? Jeg kjørte en liten tur med Golfen i går, og så -68kW inn mot en rundkjøring, selv om det ikke var en veldig hard oppbremsing. Overhodet ingen pro Golf tanker her, stusser bare på påstandene om at Zoe har en av markedets kraftigste regen. Vil anta at Tesla også lett klarer mye mer ettersom de har skalert til å kunne levere 400hk+, og ikke minst har mye høyere egenvekt.

Tar gjerne i mot data for regen og omformer på Zoe og de andre elbilene siden du har oversikten.
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: pudderjagarsøndag 19. mars 2017, klokken 16:58
Eg har nok mine ord i behold her.

Ta ein kikk på korleis Zoe er byggd opp med lader, motor og frekvensomformer så forstår du kvifor dei kan gjere dette. Zoe er eit genialt stykke elbil som dei færraste ikkje har skjønt enno. Ein anna elbil har ein motor, eigen AC lader og frekvensomformer. Zoe har ikkje AC lader men bruker motoren som spole og frekvensomformeren som lader når du er tilkobblet strømnettet. Derfor kan den ta imot 43 kw AC. Og bilen er lettere enn andre. Noko ingen annan elbil er i nærheten av.

Desverre så har Renault tatt patent på Cameleon laderen som står i Zoe. Ei ulukke for alle andre elbilar, for hadde ein hatt 22 kw AC lading og CCS lading til hurtig så hadde denne bilen slått knockout på alt av elbilar på markedet i dag. Men da er bare nordmenn som brukar hurtiglading så mykje som dei gjer.
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: Knut Røesøndag 19. mars 2017, klokken 17:56
Hva har alt dette å si for den jevne elbilbruker?
Tror du folk flest elsker at den ikke har DC lading, eller at de fleste plasser må lade med trafo eller en absurd dyr ladekloss?
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: pudderjagarsøndag 19. mars 2017, klokken 18:52
Svaret er enkelt. Destinasjonslading.

Kjør til eit kjøpesenter der du kjem fram med tomt batteri og plugg inn bilen i 22kw ladeboks. Etter ein god time returnerer du tilbake til bilen med varene og fullada batteri til heimturen, og gjerne varm bil også.

Dermed slepp du å stå på ein hurtiglader og vente. Da er død tid.
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: automatsøndag 19. mars 2017, klokken 21:35
Hvorfor skal jeg gå å surre inne på et kjøpesenter en hel time, hvis jeg kan nøye meg med 20 min ved en hurtiglader?
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: AppleKnockersøndag 19. mars 2017, klokken 22:49
For å konstatere det innlysende:
* Det beste er å komme seg fra A til B  (og tilbake til A) uten å lade
* Hvis man kan lade på destinasjonen (dvs B og ikke et sted mellom A og B), er det bedre enn å stoppe på   
hurtiglader
* Hvis man må stoppe å lade underveis, er raskest mulig lading å foretrekke

Jeg har f.eks ikke vært spesielt interessert i ZOE tidligere, men når den kom i utgave som gjorde at jeg ikke trenger å hurtiglade på de turene jeg kjører i løpet av ett år, og med en gunstig pris, så passet den mitt kjøremønster perfekt.

Uansett hvor raskt bilen lader, og uansett hvor entusiastisk man er for Superchargere, CCS og Chademo, så er det jo noe herk å stoppe underveis for å fylle på strøm. Ladekøangst er det jeg kjenner mest på når jeg er på langtur ???
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: PionerThinkmandag 20. mars 2017, klokken 13:12
Helt enig i dine synspunkter, og de fleste turene vi også tar vil i 90% av tilfellene bli dekket av kapasiteten på nye 400 km ZOE. Eneste er når man av og til skal på en lengre tur på rundt 300 km, og må man først lade er det jo greit å kunne fylle tanken raskest mulig. Hadde den hatt hurtiglading hadde det vært supert :+1:
Det at man må ha denne Zaptec-laderen og betale 7500,- i mellom for å lade på IT-nett er også en irritasjon som gjør at det blir tilleggskostnad utover tilbudet de har.
Sier ikke at dette er ille mtp rekkevidden man får, men allikevel så blir det jo litt kroner av det:
250 900,-(Intense) + 3600,-(Metallic lakk) 7500,-(Zaptec) + 10 000,-(vinterhjul) =  272 000,-
Hva koster vinterhjul hos andre med dekktrykksensorer som virker? Noen som har sjekket pris?
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: pudderjagarmandag 20. mars 2017, klokken 14:23
Eg hoppa over vinterdekktilbudet til Renault og kjøpte dekk og felg hjå den lokale dekkforhandleren. Kosta meg 8000 ink mva. Meiner å huske at Renault skulle ha 14 000 eks mva
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: HCOmandag 20. mars 2017, klokken 15:06
Sitat fra: PionerThink på mandag 20. mars 2017, klokken 13:12
+ 10 000,-(vinterhjul)
Hva koster vinterhjul hos andre med dekktrykksensorer som virker? Noen som har sjekket pris?

Jeg betalte 2.000 for ferdig monterte og klonede sensorer hos Dekksjekk (Askim). I tillegg kostet vinterdekkene 4.200 (Contintental Ultragrip Ice 2). Felger hadde jeg fra før (Zoe har boltsirkel 4/100, samme som omtrent halvparten av alle biler produsert siden krigen, så ingen grunn til å kjøpe nye felger...)

Sitat fra: PionerThink på mandag 20. mars 2017, klokken 13:12
(...) Sier ikke at dette er ille mtp rekkevidden man får, men allikevel så blir det jo litt kroner av det:
250 900,-(Intense) + 3600,-(Metallic lakk) 7500,-(Zaptec) + 10 000,-(vinterhjul) =  272 000,-

Nå var naturlig nok ikke Zoe 400 tilgjengelig i april i fjor, men prisene var nesten sammenlignbare med dagens 400. Vi valgte å kjøpe Life i stedet for Intense og spare en del kroner på det, samt at vi timet riktig ifht. en av de evigvarende "kampanjene" til Renault.

Vi ga 192.000 for selve bilen (inkl. PodPoint og 16" felger) og 6.200 for vinterhjul. I tillegg har vi kjøpt gummimatter samt en brukt "lademugge" til 5.000. Totalt 204.000.
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: Domenenavntirsdag 21. mars 2017, klokken 15:53
Anbefaler dere ikke å kjøpe Zoe.
Ja, du kan lade hjemme med egen instalert hjemmelader. Men skal dere ut på tur, vil det være umulig å lade på veien. Lading hos Fortum/Grønn kontakt tar flere timer.
Og du kan ikke lade i vanlig stikkontakt. Slik at om du er på besøk hos venner eller vil lade f.eks i kommunale ladestasjoner rundt omkrin, så går ikke det. Selv om du bruker vanlig type 2 kabel som følger med.

Disse kan overraskende ikke brukes i offentlige ladestasjoner.

En ting er deres behov - men husk om du skal selge bilen om noen år, og tror neppe noen vil kjøpe den da
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: Krsandtirsdag 21. mars 2017, klokken 16:37
Sitat fra: Domenenavn på tirsdag 21. mars 2017, klokken 15:53
Anbefaler dere ikke å kjøpe Zoe.
Ja, du kan lade hjemme med egen instalert hjemmelader. Men skal dere ut på tur, vil det være umulig å lade på veien. Lading hos Fortum/Grønn kontakt tar flere timer.
Og du kan ikke lade i vanlig stikkontakt. Slik at om du er på besøk hos venner eller vil lade f.eks i kommunale ladestasjoner rundt omkrin, så går ikke det. Selv om du bruker vanlig type 2 kabel som følger med.

Disse kan overraskende ikke brukes i offentlige ladestasjoner.

En ting er deres behov - men husk om du skal selge bilen om noen år, og tror neppe noen vil kjøpe den da

Fullt så ille er det strengt talt ikke selv om det riktignok ikke er mulig å hurtiglade. Dette temaet er godt dekket ellers i forumet.

Lading i vanlig stikkontakt kan gjøres med zaptec-laderen eller med ladebøtta til NoFuel. Begge disse løsningene kan også benyttes på offentlige ladepunkt rundtom. For ladestasjoner med TN-nett kan vanlig type2-kabel benyttes, men dette kan riktignok være vanskelig å vite på forhånd hvilke punkter det gjelder, men det har vært forklart på forumet tidligere at i alle fall alle ladepunkt med 11kw eller mer vil være slik at de kan benyttes på Zoe.

Så ja; det er noen velkjente begrensninger angående lading som kan være greit å merke seg, men det er på ingen måte umulig.
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: AppleKnockertirsdag 21. mars 2017, klokken 18:41
Sitat fra: Domenenavn på tirsdag 21. mars 2017, klokken 15:53
Anbefaler dere ikke å kjøpe Zoe.
Ja, du kan lade hjemme med egen instalert hjemmelader. Men skal dere ut på tur, vil det være umulig å lade på veien. Lading hos Fortum/Grønn kontakt tar flere timer.
Og du kan ikke lade i vanlig stikkontakt. Slik at om du er på besøk hos venner eller vil lade f.eks i kommunale ladestasjoner rundt omkrin, så går ikke det. Selv om du bruker vanlig type 2 kabel som følger med.

Disse kan overraskende ikke brukes i offentlige ladestasjoner.

En ting er deres behov - men husk om du skal selge bilen om noen år, og tror neppe noen vil kjøpe den da
Her var det mye rart. Noen ville kanskje kalt det innlegget over ren løgn.

ZOE kan lades overalt.
Det som er spesielt med bilen er at den krever en spesiell ladekladd eller bøtte for å lade mange steder. Men overgang til noen hundrelapper kan den også lades på alle offentlige ladestasjoner.

Det er riktig at ZOE ikke har hurtiglading, men kun såkalt semihurtiglading. Forskjellen er i praksis ikke så stor hvis man sammenligner med f.eks Nissan Leaf. Den lader dobbelt så fort en liten stund, men faller raskt ned på 20-25KW. ZOE lader på 22KW. Det skal sies at enkelte andre biler lader raskere enn Leaf. ZOE har i tillegg aktiv batterivarme, noe som gjør at ladehastighet opprettholdes i kulda.

Hvis man har jevnlige turer over 30 mil er nok ikke ZOE den anbefalte bilen. Men den er jo faktisk den elbilen med mest rekkevidde for pengene.
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: Domenenavntirsdag 21. mars 2017, klokken 23:41
Ser at mange mener at man kan lade Zoe overalt, og det stemmer jo forsåvidt. Det er bare det at man da må ha med seg en 4kg tung, stor , høylytt "mobil" Zaptec lader......
Den MÅ du bruke på samtlige av kommunale ladestasjoner. Jeg hørte til og med at en nabo hadde klaget til Zoe eier, fordi lyden fra Zaptec laderen fra gata, var så høy at de ikke fikk sove hehe.
Sier jo litt.

Anbefaler iallfall ALLE  å kreve å få se Zeptec laderen og høre hvor høylytt den er, FØR dere kjøper en Zoe....

Til opplysning så kjører jeg selv en Zoe, så jeg vet hva jeg prater om



Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: jkirkeboonsdag 22. mars 2017, klokken 08:52
Sitat fra: Domenenavn på tirsdag 21. mars 2017, klokken 23:41
Ser at mange mener at man kan lade Zoe overalt, og det stemmer jo forsåvidt. Det er bare det at man da må ha med seg en 4kg tung, stor , høylytt "mobil" Zaptec lader......
Den MÅ du bruke på samtlige av kommunale ladestasjoner. Jeg hørte til og med at en nabo hadde klaget til Zoe eier, fordi lyden fra Zaptec laderen fra gata, var så høy at de ikke fikk sove hehe.

Har du testet samtlige kommunale ladestasjoner? Jeg lader ofte på noen i Fredrikstad og de er tilkoblet TN-nett selv om de bare er på 16A 1-fase. Det står "400V" på et rødt skilt på strømskapet ved siden av ;) Null behov for Zaptec der altså. Jeg vil tro det er tilfellet mange steder, at du fint kan finne kommunale ladestasjoner der du kan klare deg uten Zaptec. Men det begrenser selvsagt utvalget du kan bruke betraktelig.
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: Domenenavnonsdag 22. mars 2017, klokken 09:37
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 22. mars 2017, klokken 08:52
Sitat fra: Domenenavn på tirsdag 21. mars 2017, klokken 23:41
Ser at mange mener at man kan lade Zoe overalt, og det stemmer jo forsåvidt. Det er bare det at man da må ha med seg en 4kg tung, stor , høylytt "mobil" Zaptec lader......
Den MÅ du bruke på samtlige av kommunale ladestasjoner. Jeg hørte til og med at en nabo hadde klaget til Zoe eier, fordi lyden fra Zaptec laderen fra gata, var så høy at de ikke fikk sove hehe.

Har du testet samtlige kommunale ladestasjoner? Jeg lader ofte på noen i Fredrikstad og de er tilkoblet TN-nett selv om de bare er på 16A 1-fase. Det står "400V" på et rødt skilt på strømskapet ved siden av ;) Null behov for Zaptec der altså. Jeg vil tro det er tilfellet mange steder, at du fint kan finne kommunale ladestasjoner der du kan klare deg uten Zaptec. Men det begrenser selvsagt utvalget du kan bruke betraktelig.

Jeg har nå testet rundt 50 ulike ladestasjoner i Oslo. Ja, noen går...om man er tålmodig og prøver 5-6 ganger. Men ingenting er garantert. Når jeg pratet med verkstedet til Motor Forum sa de følgende "Zoe er svært sensetiv, så om det er andre biler som lader der, selv om det er 400V, så kan man ikke garantere at Zoe lader med vanlig type2 kabel" . Du kan så klart bruke Zaptec kabel i Oslos gater, men da må du følge sikkerhetsreglene som følger med Zaptec, som tydelig skriver at kabel ikke skal utsettes for sprut eller støv over tid. Litt vanskelig å unngå en høstdag....I tilegg skal ikke luftkanalen tildekkes, også litt vanskelig når løv og ikke minst snø legger seg over luftinntaket i løpet av en natt. Ansvaret ligger på kjøperens ansvar, og ikke selger. Selv om de selger inn at den er svært vannavstøtende og robust. Snakket med produsenten selv av Zaptec, som skriftlig skrev tilbake til meg, at laderen bør ikke utsettes av sprut/støv over tid.
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: Dirk Cordiermandag 19. juni 2017, klokken 22:30
Vet noen om det er mulig å ha en takstativ/skiboks på Zoe/400km?
Thule?
Setter pris på en svar her. Zoe forhandler i Oslo vet ikke, heller ikke de gutter på Thule :-X
Dirk
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: pudderjagarmandag 19. juni 2017, klokken 23:04
Eg kjøre med takbøyler og skiboks. Går som ei kule da og merkar lite på forbruket at eg har den på.

Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: Malawitorsdag 22. juni 2017, klokken 10:33
Sikkert et litt tåpelig spørsmål - er det noen som helst fare forbundet med å teste Zoe med direkte kabel på forskjellige ladepunkt for å teste om den lader uten zapplader?
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: zbktorsdag 22. juni 2017, klokken 10:52
Det eneste som skal skje er at du ikke får ladet fordi den ikke liker strømnettet du er tilkobla.
Tittel: Sv: TIng jeg lurer på med Zoe!?
Skrevet av: N00btorsdag 22. juni 2017, klokken 15:38
Kona kom til å teste med Tesla sin ladekabel og det likte Zoe dårlig og ladekabelen lyste rødt.