Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tesla => Model 3 => Emne startet av: DrNox på mandag 09. januar 2017, klokken 10:11
Disse guttene følger med på det meste Tesla foretar seg. Har ikke sett noen linker her på forumet, legger derfor ut et par linker.
HUD: https://www.youtube.com/watch?v=2aVc84mGJfE&t=621s
Dette er nr 12. En slags oppsumering av året.https://www.youtube.com/watch?v=q85PHcPPwzo&t=741s
Flere av disse er kjekke og høre på.
Her er siste oppdatering.https://www.youtube.com/watch?v=AbcXwX5kwm8
https://youtu.be/OBvj9iE3x-M
spol tilbake selv 8)
Disse guttene har jeg fulgt en stund. Veldig dyptpløyende. Anbefales ja.
New video :)
Spekulasjoner, BetaBil og litt til :)
https://www.youtube.com/watch?v=Sv12fEcM9NA
Sitat fra: DrNox på torsdag 16. mars 2017, klokken 19:01
New video :)
Spekulasjoner, BetaBil og litt til :)
https://www.youtube.com/watch?v=Sv12fEcM9NA
... vel, i følge denne tråden her (https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/there-is-no-beta-model-3-confirmed-today-by-elon.87603/) har Elon akkurat bekreftet at det ikke vil komme til å bli noen beta versjoner av Model 3...
... de vil altså gå direkte på "Release Candidate" istedet. Kan jo få det til å høres ut som om de er litt foran skjema i så fall?
Sitat fra: Amoss på torsdag 16. mars 2017, klokken 19:45
... vel, i følge denne tråden her (https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/there-is-no-beta-model-3-confirmed-today-by-elon.87603/) har Elon akkurat bekreftet at det ikke vil komme til å bli noen beta versjoner av Model 3...
... de vil altså gå direkte på "Release Candidate" istedet. Kan jo få det til å høres ut som om de er litt foran skjema i så fall?
Mer detaljer om dette her: https://electrek.co/2017/03/16/tesla-model-3-release-candidates-elon-musk/ (https://electrek.co/2017/03/16/tesla-model-3-release-candidates-elon-musk/)
Sitat
They took a different approach for the Model 3. Since the Model 3 was designed for manufacturability, they focused on building the tools for making the process more efficient and those tools are made to make production parts.
Musk says that the Model 3 prototypes that they are building now are "almost entirely built with production tooling", which is why they are referring to the vehicles as "release candidates" instead of beta prototypes.
Based on the current results, the CEO added that the quality of release candidate build for the Model 3 is significantly higher than it was for the Model S or X. He added that they are "tightening the variance of parts" for better fit and finish, which was an issue for early Model S and X vehicles.
Finally, Musk said that they expect to be driving the release candidates "in a week or two".
... og da er de ute med en ny video
https://www.youtube.com/watch?v=efh5RoH3MC4
..og enda en ny.
https://www.youtube.com/watch?v=Xw1PXRNGcG4
Nå har de fått med seg "spottingene" av RC modellene de siste dagene.
https://www.youtube.com/watch?v=ffFH6kmnPn8
Jippeeee her er en ny fra elgutta, har ikke sette den ennå, men legger den ut med en gang :+1:
https://www.youtube.com/watch?v=cMC9BlXDShw
I dag er det oppakning og innstallering av Tesla lader.
https://www.youtube.com/watch?v=-3freK5p_YQ
Heter det "canadisks" (ref trådtittel)? Man sier vel ikke "norsks"?
Feil i tittel ja. Skal prøve å fikse.
Ny video.
https://www.youtube.com/watch?v=YNO0TcV82Io
https://www.youtube.com/watch?v=rjaSyC30hTM
Takk for fine videoer :) i alle fall jeg håper at TM3 vil ha en OBD port ;D
Her kommer en ny, og takk for oppmerksomheten Rickl :)
https://www.youtube.com/watch?v=oZzaSvCq-0I
I morgen er det en dag mindre.. :)
https://www.youtube.com/watch?v=unGUbfhkEss
I dag er det en dag, og i morgen er det også en dag, så når man tenker på det: I morgen er det en dag mer, ikke mindre :)
Her kommer en litt "kjedelig" stream fra Dough som har vært på fabrikken i Freemount.
https://www.youtube.com/watch?v=WH_DCNEJy4g
Flere interessante momenter i den "spørsmål og svar"-streamen:
- ca 1 fot kortere, noen inches smalere bil - fortsatt en stor bil, han så den ved siden av Model S = ca 4,7 m lang?
- unormalt lavt dashboard og høyt "hårfeste" gir bedre utsyn enn Model S.
- akselavstand noen inches kortere enn Model S
- ikke sett bagasjeplassen enda
- veldig moderne og minimalistisk interiør som han likte veldig godt.
- romslig kupé gir nesten en crossover/SUV-følelse og stort baksete.
- 18" og 19" hjul bekreftet = mer komfort enn S?
Jeg trodde Model 3 var mer Prius-størrelse.
Sitat fra: daktari på mandag 05. juni 2017, klokken 15:33
Flere interessante momenter i den "spørsmål og svar"-streamen:
- ca 1 fot kortere, noen inches smalere bil - fortsatt en stor bil, han så den ved siden av Model S = ca 4,7 m lang?
...
Jeg trodde Model 3 var mer Prius-størrelse.
Model 3 har alltid vært tenkt som en konkurrent til BMW 3er, Audi A4 og Mercedes-Benz C-klasse. Både prismessig og størrelsesmessig. Det er disse kundene Tesla vil ha.
En lengde på ca. 4,70 er ganske "spot-on".
Til sammenligning:
BMW 3er (F30/F31) er 4,62m.
Audi A4 (8W) er 4,72m.
Mercedes-Benz C-klasse (W205) er 4,68m.
18" hjul på 3 gir ikke nødvendigvis mere komfort enn 19" på S, det kommer an på størrelse på hjulet totalt. Sannsynligvis er det mindre hjul på 3 enn S. Og mindre hjulstørrelse gir i utgangspunktet større følsomhet for hull i veien osv.
Jeg er klar over, (og burde skrevet det), at det har blitt sagt A4/3-serie. Men, på bildene fra lansering og fremover synes jeg den har sett vesentlig mindre ut og dermed tolket utsagnene som ren markedsføring. Får håpe den også blir romsligere innvendig enn disse.
Utfra bildene de siste ukene synes jeg det ser ut som om dekkene er smalere og har høyere profil. For en bil på nesten samme vekt og størrelse håper jeg de da satser på kun ørliten reduksjon i omkrets slik at komforten blir bedre.
https://www.youtube.com/watch?v=wU0D990oZGU
https://www.youtube.com/watch?v=mY1Ph1m4sTQ
En ok oppdatering 8)
https://www.youtube.com/watch?v=U9O6kP1FjqI
Nå nærmer det seg..
https://www.youtube.com/watch?v=RARPhQ0prTQ
En liten presis oppdatering.
https://www.youtube.com/watch?v=YWagwrs5tBo
LITT trøttis :)
Sitat fra: lunitiks på tirsdag 04. juli 2017, klokken 17:10
LITT trøttis :)
En smule trøtt ja. ;)
Her har han gravd frem en "hidden configurator" of sorts. Egentlig er det mer "looken" på kommede konfigurator:
https://youtu.be/kjwm5CLwA0Q
(Jeg får unnskylde min innblanding av engelske lånord med lite søvn)
Eps.21
https://www.youtube.com/watch?v=I_Wb1cj9Ep8
4-5 minutter med info om morgendagen.
I dag gir Trev en fin oppsumering :+1:
https://www.youtube.com/watch?v=dWdTpp09SK4
Repetisjon? Eller noe nytt?
https://www.youtube.com/watch?v=PgFXW7tGiQo
Sitat fra: DrNox på onsdag 23. august 2017, klokken 10:30
Repetisjon? Eller noe nytt?
https://www.youtube.com/watch?v=PgFXW7tGiQo
Han forteller bare hvordan ap funker hw , software og betaling . Mange som tror de ikke får hw om de ikke bestiller med ap.
https://www.youtube.com/watch?v=6eTahFJKdHQ
https://www.youtube.com/watch?v=H8Kx2U0yM2o
Håper det går godt med faren hans. :'(
Sjekket facen. Det gikk bra! :)
https://www.youtube.com/watch?v=hyI5-7q3UjE
Nr.1
https://www.youtube.com/watch?v=3LL8slwvmac
Nr.2 i dag.
EL-UKE
https://www.youtube.com/watch?v=80Bt572d0v8
En time med gutta :+1:
https://www.youtube.com/watch?v=oEHhz2EfStA
https://www.youtube.com/watch?v=3GPUMzJFto0
Trevor har fått seg en prøvetur i bilen visstnok. En liten snutt vises i i3 testen hans.
Men han får visst ikke lov å publisere hele videoen enda.. ? Tesla har vel sine grunner.
Jeg får legge ut i3-testen også da. Takk for tipset på vegne av forumet.
https://www.youtube.com/watch?v=xjdxWKBGNYE
Sitat fra: Måkemannen på torsdag 05. oktober 2017, klokken 11:44
Trevor har fått seg en prøvetur i bilen visstnok. En liten snutt vises i i3 testen hans.
Men han får visst ikke lov å publisere hele videoen enda.. ? Tesla har vel sine grunner.
Det virker som om den ikke er så langt unna:
https://twitter.com/Model3Owners/status/915936244512825344 (https://twitter.com/Model3Owners/status/915936244512825344)
Sitat
Model 3 Owners Club @Model3Owners
In the process of editing the MOTHER OF ALL VIDEOS we've done. I can't wait for all of you too see what we have in store for you
Mother of all videos. Her legger vi lista så lavt som mulig. Spennende
Sitat fra: lunitiks på torsdag 05. oktober 2017, klokken 18:48
Mother of all videos. Her legger vi lista så lavt som mulig. Spennende
Han viser vel bare sin naturlige kledelige beskjedenhet her ja ;)
Canadiere er vel egentlig amerikanere på litt lavere volum .....
30sec video TM3 test
https://www.youtube.com/watch?v=_jaCOWrCE7w
1time
https://www.youtube.com/watch?v=hpTjkazs80s
Filmsnutt, 1minutt.
Advarsel: Kjekkere å lese kommentarene.. :-X
https://www.youtube.com/watch?v=RvPmw_pf5NQ
First In-Depth look at the Tesla Model 3 | Model 3 Owners Club
https://www.youtube.com/watch?v=_DT0vDMWsq4
https://www.youtube.com/watch?v=-NN00wZFvQs
https://www.youtube.com/watch?v=q-G_UuVZgW8
https://www.youtube.com/watch?v=IwvL4z3P0VQ&t=888s
:+1: Denne må man bare se :+1: https://www.youtube.com/watch?v=AS4mZuPmoVE
God Jul til Trevor
En liten overraskelse der ja.
Heh.....antiklimaks?
Driver en Model3 pod/videocast der vi venter på Model3. Han gleder og gleder seg til en "affordable" Tesla skal bli hans.
Etter flere å med oppdateringer, prøvesittinger/turer i Model S, så kjøper han en Model X "rett før" leveringene begynner å skyte fart.
Enig. Merkelig opplegg
Kanskje merkelig, men det er nå ganske menneskelig å gi etter for følelsene når man "utsettes" for lekre Teslaer nesten hele tiden.
Han sprakk rett og slett.
Ja, det skjønner jeg jo sånn sett. Men ble han helt blendet også?
I videoen sier han at hans Model X er "flawless".
Det første jeg reagerte på da han gikk mot bilen er at førerdøren ikke følger linjen til bakdøren.
Så dørhåndtakene som skal fremstå som én stripe, har et tydelig "trappetrinn" i forskjell.
Tror kanskje jeg hadde funnet flere ting som gjorde at bilen ikke hadde vært "flawless" for mitt vedkommende. Men i rusen over ny bil er det vanskelig å fange opp. Og hvis han i tillegg er vant til "amerikansk standard" med hensyn til paneler, så oppleves det helt sikkert innafor.
Uansett. Liker å følge litt med på videoene deres, og kanskje det at han nå har en Model X gjør han litt mer objektiv/kritisk på Model 3. I beste mening.
Spørsmålet er, fins det noe sånt som en flawless Tesla?
Sitat fra: tiger`n på fredag 22. desember 2017, klokken 01:05
Spørsmålet er, fins det noe sånt som en flawless Tesla?
Tvilsomt :)
Tesla surfer på å være eneste familiebil-produsent med et brukbart produkt pt.
Trevor kjøpte seg altså en X. Men fremdeles en Tesla.
Jeg ble interessert i Tesla etter fremvisningen av TM3. Grunnen var at her kom Tesla med en nytt produkt som skulle koste ca300k og var bedre enn alt annet. Nå har den altså ikke kommet enda, pluss at man må sikkert vente 6-12mnd til...alt etter hvilken TM3 man vil ha. At noen kunder i de forskjellige land er redde for at subsidier skal falle bort, er forståelig. Tesla kunde er man jo uansett om man velger S, X eller 3. X-kundene er vel kanskje de beste for Tesla? Trevor er altså en god Tesla-kunde.
Vi kan vel gå litt i detalj her. Trevor hadde leasing på en bil som gikk ut nå snart. Det er en god stund til han kan få en Model 3. Det er nok en viktig bit.
Alikevel litt rart at en av frontfigurene i Model 3 klubben kjøper en annen model etter at han grundig har testet et eksemplar av model...
Jeg er med på alle vinklingene her. Men kan vi egentlig forvente at Trevor skal ta et valg som ikke passer hans egen situasjon? Burde han være forpliktet til å kjøpe TM3? Er fornøyd med Trevor så lenge han driver youtube-klubben sin og at det ikke finnes kommersielle krefter bak hans beslutning. At han fikk model X til en helt annen pris enn oss vanlige kunder. Men på den annen side så har han vel fortjent en belønning fra Tesla?
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 23. desember 2017, klokken 15:31
Vi kan vel gå litt i detalj her. Trevor hadde leasing på en bil som gikk ut nå snart. Det er en god stund til han kan få en Model 3. Det er nok en viktig bit.
Så sant så sant dette. Men han grunnga også kjøpet med at han faktisk mente han trengte den ekstra plassen i Model X, og at Model 3 egentlig ville blitt for liten. samt at spesielt kona foretrakk den høyere sittestillingen i en SUV. Hadde det ikke vært for det så burde det naturlige valget for en Model 3 fan som ikke kunne vente lengre heller vært en Model S.
Så altså, en leder av en fan klubb for Model 3 har altså funnet ut at Model 3 ikke er rett bil for ham og hans familie. Får meg nesten til å lure på om de har fått solgt så mange t-skjorter etc. at han følte at han kunne gå ett "hakk" opp i prisklasse på bilen han kunne kjøpe ;)
... merker meg også at en av hans første tweets etter kjøpet var en oppfordring til å bruke hans refer-code. Satser han på å komplementere Model X med en Roadster? :p
Sitat fra: Amoss på lørdag 23. desember 2017, klokken 23:18
....Får meg nesten til å lure på om de har fått solgt så mange t-skjorter etc. at han følte at han kunne gå ett "hakk" opp i prisklasse på bilen han kunne kjøpe ;)
... merker meg også at en av hans første tweets etter kjøpet var en oppfordring til å bruke hans refer-code. Satser han på å komplementere Model X med en Roadster? :p
Du er nok inne på et godt tilleggspoeng her. La også merke til referal code.
Er nok inspirert av Ben Sullins.....
Sitat fra: knut.aulie på søndag 24. desember 2017, klokken 01:14
Du er nok inne på et godt tilleggspoeng her. La også merke til referal code.
Er nok inspirert av Ben Sullins.....
Funker fortsatt referrals etter nyttår? Jeg trodde de skulle avslutte programmet ved nyttår, men mulig jeg har misforstått.
tesla.com: "Tilhørende bestilling må legges inn mellom 19. mai 2017 og 31. januar 2018."
Her får TM3 kjørt seg i kaldt vær.
https://www.youtube.com/watch?v=49WftO5L71I
Er det bare meg som er litt bekymret for at Model 3 kan være litt underdimensjonert for (super-)kaldt vær? Mitt inntrykk er at Model 3 blir mer påvirket av kaldt vær enn Model S og X siden den ikke har batterivarmer. Kjipt hvis en god og kald norsk vinter skulle gjøre rekkevidden til det minste batteriet for kort.
Tydeligvis ikke helt feilfrie dørhåndtak på Model 3 heller :-/
Det er feil at 3 ikke har funksjon for å varme batteriet. Det skjer via motoren og kjølesløyfen på den, ikke ved et ekstra varmeelement som på S og X. Neppe like effektivt men det funker det også.
Men når det er sagt så prøver jeg sålangt det er mulig å unngå å kaste bort unødig energi på varming av batteriet på min S ved å sette range mode på om vinteren. Batteriet blir jo kaldt igjen såfort jeg stopper.
https://www.youtube.com/watch?v=64n4Ol0C6lo
https://www.youtube.com/watch?v=cA9yuMqiT0U
Begynner å bli temmelig oppgitt over at Model 3 owners club = Trevor pusher referal linken sin.
Kommentarfeltet er temmelig fullt av misfornøyde folk også. Sånn var det ikke før.
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 27. februar 2018, klokken 08:01
Begynner å bli temmelig oppgitt over at Model 3 owners club = Trevor pusher referal linken sin.
Kommentarfeltet er temmelig fullt av misfornøyde folk også. Sånn var det ikke før.
It`s Greed, just good old fashion Greed.......
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 27. februar 2018, klokken 08:01
Begynner å bli temmelig oppgitt over at Model 3 owners club = Trevor pusher referal linken sin.
Kommentarfeltet er temmelig fullt av misfornøyde folk også. Sånn var det ikke før.
Du er på ingen måte alene om det nei :p
... men vi så jo tegninga tidligere også. Alt da de pushet t-skjorter i starten. Så vi burde egentlig ikke være overrasket.
Sitat fra: Amoss på tirsdag 27. februar 2018, klokken 10:38
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 27. februar 2018, klokken 08:01
Begynner å bli temmelig oppgitt over at Model 3 owners club = Trevor pusher referal linken sin.
Kommentarfeltet er temmelig fullt av misfornøyde folk også. Sånn var det ikke før.
Du er på ingen måte alene om det nei :p
... men vi så jo tegninga tidligere også. Alt da de pushet t-skjorter i starten. Så vi burde egentlig ikke være overrasket.
Til å begynne med var det en ypperlig kanal for balansert info. Nå er balansen borte.....
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 27. februar 2018, klokken 10:40
Til å begynne med var det en ypperlig kanal for balansert info. Nå er balansen borte.....
Det skjedde nok etter at Trevor kjøpte sin Model-X.
Jeg vet ikke hva som skjer, men finner en forklaring i det mange omtaler som "Telsa-Menigheten".
Altså, at når en ikke eier en Tesla, er det lettere å se objektivt og kritisk på ting.
Mange virker til å forsvarer Telsa både opp og ned straks de eier en Tesla selv.
Da er det helt "normalt" at "alle nye biler uansett merke" har mye reklamasjoner og ikke kan levere et feilfritt eksemplar fra nybildato.
(Det stemmer ikke med hvordan jeg har opplevd mine tidligere biler.)
Regner med det er det som har skjedd med Trevor. Han har gått fra et objektivt perspektiv, til å bli rimelig subjektiv og Tesla-disippel etter å ha fått sin X.
Og referallenken gir han nok mye bedre inntjening enn å selge t-skjorter, caps og what-not.
Så skjønner de pusher den lenken.
Men Tesla Canadiske Fanclub på YouTube ble straks mye mindre interessant etter at han kjøpte sin X og vi så perspektiv og objektivitet dreie ganske kraftig.
Her er det nok flere momenter ja, og det kan være så enkelt som at han tjener penger i søkk og kav på at folk bruker referral-koden hans. Han kunne lært en ting og to av Teslabjørn.
Men; Er det ikke et ganske godt tegn at de fleste som først har en Tesla, blir så overbevist at de trer inn i "Tesla-menigheten"?
For egen del er jeg helt klar på at det er elendig at Tesla ikke klarer å levere feilfrie biler, og at JA de har fortsatt noen "barnesykdommer", men at gleden over bilen overveier dette med god margin, og toleransen for litt spesielle valg eller barnesykdommer er også større enn den ville vært med biler fra produsenter som har laget biler i 100 år.
Sitat fra: JorEl på tirsdag 27. februar 2018, klokken 00:26
https://www.youtube.com/watch?v=cA9yuMqiT0U
Jeg mistet nesten umiddelbart interessen av disse videoene etter at han fikk seg en Model X. Blir jo bare surr...
Vet ikke om det er misunnelse, men jeg ble heller litt lei av de som skal få seg en gratis Roadster ::)
Prøver å glede meg over at andre gidder og lage youtube-videoer som jeg kan lære av, eller bli underholdt av.
Synes det er helt greit at Trevor har kjøpt en X. Det er vel mange som ikke har klart og vente. Pluss at Trevor var vel redd for at subsidiene skulle ta slutt over nyttår.
Trevor og kompisen har fulgt Tesla over lang tid, samtidig som de har gitt lytterne/seerne info om alt som skjer i Tesla. Det er ikke bare TM3 de har snakket om.
Personlig irriterer det meg mer, når Trevor eller andre youtubere snakker om den gode servicen de får, for de representerer ikke lenger oss vanlige forbrukere. De er jo blitt "Tesla-kjendiser" og blir nok bedre ivaretatt av Tesla. Tror jeg.
Sitat fra: JorEl på tirsdag 27. februar 2018, klokken 15:59
Synes det er helt greit at Trevor har kjøpt en X.
Det er vel ikke så mye det AT han har kjøpt seg en Model X de fleste her reagerer på. Men hva som har skjedd i etterkant. Referal-spammen har alt vært nevnt. Og så er det alt ekstra som han skaffer seg og reklamerer big-time for i etterkant - dekk, lakkbehandling etc. Tweeter-feeden hans har blitt mer til reklamekanal enn en informasjonskanal, nesten annenhver tweet er ting jeg *antar* at på ett eller annet vis er sponset - uten at det er markert som dette. I tillegg kommer som andre har vært inne på at han tydelig har mistet en del av objektiviteten fra tidligere.
... en annen ting er at det vi ser derifra nå er kanskje en grei Tesla-kilde, men det begynner å bli lengre og lengre mellom informasjon om Model 3 - og det altså fra noen som kaller seg for Model 3 fan club, ikke Tesla fan club.
JEg er ikke uenig med noen. Liker heller ikke spam og reklame!!
Han burde endre navnet på programmet sitt, men om han da måtte begynne på null ang. subscibers så er det forståelig om han ikke vil det.
Han er også flink til å huske det han spådde, når han har fått rett....
Likte minst når han blandet inn familien sin på sykehuset, men det er jo bagateller når man tenker på alt søppelet vi får blandet inn i nyhetene våre nå til dags..
Jeg syns det er sløkka at man kan legge ut referal igjennom youtube
Sitat fra: JorEl på tirsdag 27. februar 2018, klokken 16:31
Han burde endre navnet på programmet sitt, men om han da måtte begynne på null ang. subscibers så er det forståelig om han ikke vil det.
Det er ikke så mye at han må endre navn på kanalen/tweeter-konto, men at han må lære seg å skille mellom ting. Opprett egen kanal/tweeter for seg personlig, og reservere kontoer navnet "Model 3 Owners Club" til informasjon som er relevant for Model 3 interesserte. De som er interesserte i hva han driver med ellers, eller helsen til familiemedlemmene hans, eller vil høre om hans nye ikke-model-3 bil kan så velge å også følge ham selv i tillegg.
YouTubere må alltid vurderes nøye i forhold til hva de anbefaler og presenterer. Ekstremt mye produktplassering og betalt info.
Kan likevel være gode kilder til informasjon hvis det kommer fra flere steder som ikke har samme opphav.
Trevor var litt bedre enn gjennomsnittet, nå er han som de fleste andre.
Problemet med Tesla er at det er ekstremt mye fanboys. Vesentlige deler av innhold som legges ut er regelrett bullshit. Her har man haussere og folk som tigger om "referrals" som er Tesla sitt program for å fostre fanboys. Flere folk har fått både 2 og 3 biler gratis.
Sitat fra: tiger`n på tirsdag 27. februar 2018, klokken 18:35
Problemet med Tesla er at det er ekstremt mye fanboys. Vesentlige deler av innhold som legges ut er regelrett bullshit. Her har man haussere og folk som tigger om "referrals" som er Tesla sitt program for å fostre fanboys. Flere folk har fått både 2 og 3 biler gratis.
Når du tar opp dette så stemmer nok det etter min oppfatning også. Tesla har en stor fanskare, antagelig større enn de fleste andre. Men de er ikke alene og det er andre fans som er enda mer aggressive . Nevner Android vs Apple som et eksempel.
Det som er viktig å merke seg er at det er også en viss andel «anti Tesla» krefter som i sterk grad polariserer tilstanden. I tillegg er det mye lobbyvirksomhet fra oljebransjen m.fl som presenterer sterkt vektet propaganda.
Det må også tas med i helhetsbildet.
YouTube, blogger og andre influencers må alltid tas med en klype salt. Markedsføring...
Uansett er dette henvisningsprogrammet en billig og smart markedsføring for Tesla, som forøvrig ikke hittil har hatt noen andre reklamekampanjer. En Roadster i bytte mot millioner av youtube-minutter. Jeg er også usikker på hvorvidt de har pressevisninger slik de andre firmaene, der journalister flys til et eksotisk sted for testkjøring, god mat og drikke etc.
Jeg har ikke så store problemer med at youtubere får en eller flere Tesla-biler gratis så lenge de lever godt materiale regelmessig (Now You Know er en kanal jeg er veldig fan av og gleder meg til de får levert en Semi, som de selv kjøper, og en Roadster, som de får gratis). Jeg har flere kanaler jeg følger og noen av dem støtter jeg også via Patreon. Trevor var en av disse, men jeg har nå trukket støtten tilbake. Ikke så mye pga spam, men mest fordi det har vært lite nye og spennende videoer fra ham på en stund. Jeg er fortsatt abonnent, men forventer ikke det største fra ham/dem fremover. Om det tar seg opp igjen, så kan det tenkes at jeg aktiverer Patreon-støtten igjen.
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 27. februar 2018, klokken 18:05
YouTubere må alltid vurderes nøye i forhold til hva de anbefaler og presenterer.
Word! Dersom de er negative kan man stole mer på dem; da snakker de av egen erfaring. Skryt kan like godt være kjøpt og betalt som ærlig ment og må ofte tas med en god klype salt.
Fulgte Model 3 Owners Club mye en periode, men jeg også har gått litt lei. Mye utenom Model 3 (og Tesla i det hele tatt), og det virker som gutta har slitt litt med å finne sin plass blandt Tesla-Youtuberne. Personlig er de mest interessante kanalene å følge på DuRøret akkurat nå Transport Evolved (https://www.youtube.com/user/transportevolved) og Tesla-Bjørn.
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på onsdag 28. februar 2018, klokken 14:51
Fulgte Model 3 Owners Club mye en periode, men jeg også har gått litt lei. Mye utenom Model 3 (og Tesla i det hele tatt), og det virker som gutta har slitt litt med å finne sin plass blandt Tesla-Youtuberne. Personlig er de mest interessante kanalene å følge på DuRøret akkurat nå Transport Evolved (https://www.youtube.com/user/transportevolved) og Tesla-Bjørn.
Enig. Transport Evolved er proffe og fremstår redelige.
Bjørn er jo bare seg selv, men han er jo også tydelig sponset og har mye produktplassering.
Fully Charged er kvalitetskanal, men de er overveiende positive og litt lite kritiske.
Sånn kan en fortsette. Har ikke droppet Model 3 owners club enda, men det nærmer seg....
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 28. februar 2018, klokken 19:37
Enig. Transport Evolved er proffe og fremstår redelige.
Bjørn er jo bare seg selv, men han er jo også tydelig sponset og har mye produktplassering.
Fully Charged er kvalitetskanal, men de er overveiende positive og litt lite kritiske.
Sånn kan en fortsette. Har ikke droppet Model 3 owners club enda, men det nærmer seg....
Strengt talt enig på alle punkter. Men vil legge til at jeg har inntrykk av at både Bjørn og Fully Charged er svært klare på hva som er sponset samt at det ikke ser ut til å ta helt overhånd. Og da er det helt greit etter mitt skjønn.
Har jo ikke noe i mot at de som driver med dette kan tjene litt penger på det de driver med, men det gjelder å holde det balansert og ikke gå over den fine linjen. Og der kan jeg vise til ett tidligere innlegg i denne tråden: ;)
Sitat fra: Øggen på tirsdag 27. februar 2018, klokken 08:31
It`s Greed, just good old fashion Greed.......
Edit: (Litt) :) Bedre enn ingenting
https://www.youtube.com/watch?v=dnCg9frn-GU
https://www.youtube.com/watch?v=pIT8e3d9EDM
Skal se den nå ;)
https://youtu.be/PtWG1rGeRqs
( :-1:)
https://www.youtube.com/watch?v=uENVHB56BKY
A new direction...
https://www.youtube.com/watch?v=bvCb-C_ChoY
https://www.youtube.com/watch?v=ap8WKMz8YG8&feature=push-lsb&attr_tag=JAwRKCQJAgiyj0UW-6
Liten "feelgood" fra Trev :)
https://www.youtube.com/watch?v=Hd3rs1MmjLg&feature=push-u&attr_tag=S285kQi0w6GwceAm-6
Podcast 1time : https://youtu.be/UiJ0l-Dt3J4?t=383
Ny podcast for de som bryr seg 8)
https://youtu.be/veg1hwN3IeY?t=102
Videoen med nøye gjennomgang med målebånd er den videoen jeg liker best av det de har laget, kanskje den eneste av de gamle "ownersclub" videoene som fremdeles føles relevant.
Kort og greit/great
https://youtu.be/WgyUMi6e4H4
Mye om elbiler og lading.
https://www.youtube.com/watch?v=xIM8Hfwbf3A
Kjekk
https://youtu.be/l45YM0KToVY
https://www.youtube.com/watch?v=aVNKHu6II3g
A meetup.
https://www.youtube.com/watch?v=oI9-kBZ14w4
Trilog
https://www.youtube.com/watch?v=Dx-c7xyBqF4&t=15s
TM3 Performance. Begynner å drømme 8)
https://www.youtube.com/watch?v=1JQEocgUbAQ
Delivery etc
https://www.youtube.com/watch?v=flaQEurki6o
Fornøyde kunder er fint for Tesla 8)
https://www.youtube.com/watch?v=dpDGINL3kps
Autopilot Tesla version 9
https://youtu.be/TGeji7A_d7w
Advarsel ang. lydkvalitet og bruk av helium. Onkel Trev tror modelY vises i mars2019 ;)
https://www.youtube.com/watch?v=R8Vo2JAZtPY
https://youtu.be/qszIQl8bYdw
https://youtu.be/PtcgQ95vbFE
https://youtu.be/JKXDQM4uCgo