Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tesla => Model X 2014 - 2022 => Emne startet av: M@Do på mandag 15. august 2016, klokken 20:10
Jeg får ikke svar fra DS hos Tesla Drammen på henvendelser via e-post. Opplever andre det samme? Hadde det vært en annen forhandler hadde jeg gått fra kontrakten omgående og gått til en annen forhandler.
Sitat fra: M@Do på mandag 15. august 2016, klokken 20:10
Jeg får ikke svar fra DS hos Tesla Drammen på henvendelser via e-post. Opplever andre det samme? Hadde det vært en annen forhandler hadde jeg gått fra kontrakten omgående og gått til en annen forhandler.
Kanskje din DS er på ferie.. :)
Ferie siden juni da! Her er noen av unnskyldningene og de har ikke en eneste gang kommet tilbake til meg...
Vi har for tiden stor pågang med både dokumentklargjøring og billeveranser. Det kan derfor være vanskelig å nå meg via telefon samt at det kan ta noe lengre tid før mail blir besvart. Jeg vil nå ut til dem så straks jeg har anledning.
Grunnet ferieavvikling er vårt team underbemannet og det medfører begrenset tilgjengelighet på våre telefoner samt forsinkelse i mailbesvarelsene.
Grunnet ferieavvikling og kurs er vårt team underbemannet og det medfører begrenset tilgjengelighet på våre telefoner samt forsinkelse i mailbesvarelsene. Min første prioritet er å besørge at leveringene de neste dagene ikke blir forsinket som en konsekvens av dette.
Det er for dårlig. Send mail eller ring til Pål Simonsen, han er sjef og ansvarlig for dette.
Samme svar fra ds i Drammen for min del også. ... Det gjelder ikke enkeltpersoner - tre personer har jeg hatt kontakt med. De er nok sterkt underbemannet. Og for ordens skyld, det er mange servicemindede og hyggelige folk der.
Ja for all del de er hyggelige når man først får kontakt med de, men når Tesla først har gitt kunden en DS så må de klare å svare på enkle henvendelser. Det er trossalt konseptet med en DS at man skal ha en kontaktperson å forholde seg til. Og det er slik det bør være når man kjøper ett produkt til en million kroner! Da forventer jeg at de tar kontakt ASAP og IKKE at man får en melding fra fraværsassitenten!
Har hatt mye problemer å få kontakt med dem også. De trenger flere ansatter...
Har fått min model S på Torsdag men måtte sende epost, SMS og ringe for å sikre at ting var klart. veldig vanskelig å få tak i min DS. Natten før levering fikk jeg melding at personnummer manglet. Heldigvis det var lett å fikse dette fort. Også fikk min bil fra en annen person. Han var hyggelig men jeg hadde forventet at de "passer" på litt mer og ta vare på meg etter å ha brukt så mye penger.
Jeg må beskrive i en annen tråd mitt erfaring.
Ellers fantastisk bil å kjøre :)
Får sjelden til aldri svar fra min DS på mail. Man kan jo starte å lure på hva det er som tar så mye tid for dem siden de aldri klarer å svare på engang korte e-poster eller forespørsler. Jeg ringte henne direkte på telefonen i dag og fikk beskjed om at jeg forvente å få bilen i løpet av slutten av august. Gleder meg til det!
Sendte mail til min DS i Drammen den 24. juli og forventet egentlig å få en fraværsmelding. Men fikk ingenting og har heller ikke fått noe svar ennå. Nå har jeg heller kontakt med Brummundal og de er flinke de. :)
Og de har også følgende i autosvaret: "Dersom din henvendelse gjelder estimert levering av din bil vennligst se etter status i din MyTesla." greit nok det, men ingenting tyder på at de endrer status fra "i produksjonskø" før bilen faktisk er levert. Og garantidokumentet som er lastet opp på My Tesla henviser bare til Model S.
Sitat fra: RB2000 på tirsdag 16. august 2016, klokken 22:05
Og de har også følgende i autosvaret: "Dersom din henvendelse gjelder estimert levering av din bil vennligst se etter status i din MyTesla." greit nok det, men ingenting tyder på at de endrer status fra "i produksjonskø" før bilen faktisk er levert. Og garantidokumentet som er lastet opp på My Tesla henviser bare til Model S.
Dette har jeg også lagt merke til. Merkelig at de ikke har et garantidokument som gjelder X! Eller som gjelder begge.
Og når det gjelder garantidokumentet, så hevder Tesla på side 14 at forbrukerkjøpslovens § 27 som gir deg 5 års reklamasjonsrett ikke gjelder om du har kjørt mer enn 100 000 km. Det er feil. Det er flaut.
Det er omtrent så feil som det kan få blitt ja... Enkelte slitedeler kan man ikke forvente å få på reklamasjonsrett etter 100.000 km, men f.eks. skjermen og vindusheiser, panoramatak etc. skal være dekket i massevis.
Alt som står i avsnittet er vel feil. Man må ikke reklamere inne to mnd, men "rimelig tid".
Hadde mye trøbbel med Drammen og DS fra Drammen ved bestilling og oppfølging av TMS. Var derfor veldig glad for at jeg nå kunne bestille TMX med tilhørighet til servicesenter i Kristiansand. Men i dag fikk jeg en mail at jeg nå har fått DS i Drammen, og det er samme DS jeg hadde før som aldri svarte på verken mail, mobil, sms. Og som alltid brøt samtlige avtaler vi hadde og gjorde det motsatte som avtalt. Har de ingen DS i Kristiansand?
Merkelig at dette fortsatt er et problem nå som Tesla selger så få biler i Norge.
Sitat fra: Philip Marlowe på tirsdag 23. august 2016, klokken 16:24
Merkelig at dette fortsatt er et problem nå som Tesla selger så få biler i Norge.
De har solgt nesten halvparten av det de gjorde i hele fjor og det er jo bare 2 mnd siden vi var halvveis i året. De har dessuten nesten solgt like mye som de gjorde i hele 2013. Dette samtidig som de lanserer ny modell. Sikkert litt å gjøre da.
Sitat fra: Nasatech på tirsdag 23. august 2016, klokken 18:24
De har solgt nesten halvparten av det de gjorde i hele fjor og det er jo bare 2 mnd siden vi var halvveis i året. De har dessuten nesten solgt like mye som de gjorde i hele 2013. Dette samtidig som de lanserer ny modell. Sikkert litt å gjøre da.
I 2013 varte vel bare salgsåret fra slutten av august og ut året, med begrenset antall biler mulig å levere. Og antall salgslokasjoner var vel da bare 1-2?
Akkurat nå vil det nok bli noen meget bra måneder for Tesla her til lands, med mange leveranser av Model X. Så spørs det hvor dollaren tar veien.
Ja. Dollaren har helt klart mye å si. Kjøpte Model S i 2014 og solgte for samme pris i 2016! Tapte kanskje 5.000 på den på 2 år. Bare fordi dollar hadde gått så mye opp.
Sitat fra: Nasatech på onsdag 24. august 2016, klokken 08:03
Ja. Dollaren har helt klart mye å si. Kjøpte Model S i 2014 og solgte for samme pris i 2016! Tapte kanskje 5.000 på den på 2 år. Bare fordi dollar hadde gått så mye opp.
Hva ga du for den neste? ;)
Sitat fra: Otto på torsdag 25. august 2016, klokken 21:41
Sitat fra: Nasatech på onsdag 24. august 2016, klokken 08:03
Ja. Dollaren har helt klart mye å si. Kjøpte Model S i 2014 og solgte for samme pris i 2016! Tapte kanskje 5.000 på den på 2 år. Bare fordi dollar hadde gått så mye opp.
Hva ga du for den neste? ;)
Ha, ha. Fikk kjøpe Model X Founder fordi jeg vervet 11 stykker. Betalte rett under millionen, men er jo en P90DL - gammal bil som ikke finnes lenger
Siden min DS fra Drammen er lite responsive på E-post og telefon så kjørte jeg igår innom butikken. Jeg hadde ett enkelt spørsmål til mannen som satt der, "Vet dere noe mer ang. leveringstidspunkt av min bil?" Han virket lite behjelpelig og sa at jeg måtte ta kontakt med min DS. Siden min DS tydeligvis ikke var tilstedet så var det bare å pakke sammen og reise. Sitter igjen med en følelse av at man har kjøpt en bil av en bruktbilselger fra Drammen. IKKE EN GOD FØLELSE.
De vet jo ikke...
Hvis de ikke vet så får de si de ikke vet... Useriøst til de grader!
Jeg fikk utlevert bil i mars 14, og selv da, da de hadde en milliard utleveringer, så hadde jeg god oppfølging fra DS. Burde ikke være noen sak nå når de knapt selger biler.
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 10. september 2016, klokken 14:56
Jeg fikk utlevert bil i mars 14, og selv da, da de hadde en milliard utleveringer, så hadde jeg god oppfølging fra DS. Burde ikke være noen sak nå når de knapt selger biler.
En milliard :) Det var faktisk bare 1515 biler som ble registrert i mars 2014, men det er mange nok det, altså! Ble jo "mest solgte bil" all time i Norge på en måned.
http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Tesla%20Motors%20Model%20S&mnd=03&year=2014
Sitat fra: Nasatech på lørdag 10. september 2016, klokken 17:57
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 10. september 2016, klokken 14:56
Jeg fikk utlevert bil i mars 14, og selv da, da de hadde en milliard utleveringer, så hadde jeg god oppfølging fra DS. Burde ikke være noen sak nå når de knapt selger biler.
En milliard :) Det var faktisk bare 1515 biler som ble registrert i mars 2014, men det er mange nok det, altså! Ble jo "mest solgte bil" all time i Norge på en måned.
http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Tesla%20Motors%20Model%20S&mnd=03&year=2014
Forstår jo han tuller, men 1515 x 660.000 (snittpris?) = 999,9 million kroner.
Sitat fra: cstromme på mandag 12. september 2016, klokken 09:56
Sitat fra: Nasatech på lørdag 10. september 2016, klokken 17:57
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 10. september 2016, klokken 14:56
Jeg fikk utlevert bil i mars 14, og selv da, da de hadde en milliard utleveringer, så hadde jeg god oppfølging fra DS. Burde ikke være noen sak nå når de knapt selger biler.
En milliard :) Det var faktisk bare 1515 biler som ble registrert i mars 2014, men det er mange nok det, altså! Ble jo "mest solgte bil" all time i Norge på en måned.
http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Tesla%20Motors%20Model%20S&mnd=03&year=2014
Forstår jo han tuller, men 1515 x 660.000 (snittpris?) = 999,9 million kroner. 
Ja, i omsetning
Forsøkte å ringe Tesla Drammen i dag, og de svarte med en eneste gang. Hyggelig kar og god info om når bilen blir levert. Så skryt for kundeservicen i dag! :D
Sitat fra: Leafy på mandag 19. september 2016, klokken 17:06
Forsøkte å ringe Tesla Drammen i dag, og de svarte med en eneste gang. Hyggelig kar og god info om når bilen blir levert. Så skryt for kundeservicen i dag! :D
Jeg var også innom Drammen, og forespurte selger ( etter ikke å ha fått noe informasjon fra DS på halvannen måned ). Selgeren svarte litt uinteressert første gangen, men en liten påminnelse om at det forventes et minimum av kundeservice hentet han seg fint inn og sjekket hvor bilen var i løypa.
Jeg spurte ofte litt forskjellige DSer. Noen fra Drammen, noen fra Skøyen og noen fra Rud. Vet det er kjedelig, men det er faktisk slik at de som maser faktisk får svar.
Sitat fra: nix på fredag 06. oktober 2017, klokken 20:23
Er det noen som har kontaktinfo til noen i Drammen som faktisk svarer på telefon og/eller epost ang leveringer?
Får overhodet ikke svar på verken telefon eller mail.
Har jeg kjøpt bil, eller overførte jeg bare penger til et sort hull?
Har ingen idé, men det er tydeligvis ikke bedre nå enn det har vært tidligere.
Enkelte tror at det bare er hos NAV eller hos helsevesenet at de er plaget av dårlig eller mangelfull kommunikasjon, programmer som ikke snakker med hverandre osv. Vi som har vært i kontakt med teknologibedriften Tesla vet at det er bare tull.
Jeg fikk heller ikke svar, la igjen beskjed, ringte og ringte men fikk bare telefonsvarer. Så kjørte jeg oppover til Rud, og der satt det to kundebehandlere eller hva det nå heter for tiden og så på skjerm og ipad. Jeg sto inne i butikken og ringte mens jeg så på at de ikke svarte på telefonen, de fikk rett og slett ikke noe ringesignal inn, og jeg ble satt til en svarer.
Telefonsystemet vi hadde på jobb på 20 år siden fungerte mye bedre enn hos teknologibedriften Tesla.
Neste gang dere er innom få med visittkortet til selger. Skal dere så ha kontakt med de igjen ring direkte til selger.
Det var eneste måten jeg klarte å komme i telefonisk kontakt med de på Rud.
Vanskelige ting ser de ut til å få til bra. Som lynrask akselerasjon, omfattende supercharger nettverk, autopilot hardware, osv.
Enkle ting derimot er verre, som kundekontakt og service. (I den grad man kan kalle god service enkelt).
For den enkelte kunde derimot spiller det stor rolle, og jeg ser ikke bort fra at de kan miste enkelte kunder pga dette. Enkelte gidder bare ikke å stange mot en vegg som det noen ganger kan føles.
I løpet av de siste 5 til 10 år har jeg merket en vesentlig endring i kundeservice de fleste plasser jeg ferdes. Folk er veldig imøtekommende, stort sett, og på de 2-3 bilforhandlere jeg har vært de siste årene har jeg fått utmerket service og klar kommunikasjon. Hver og en kunde er viktig og dette er prioritert høyt fra ledelsen på de ulike bedrifter. Dette virker ikke å være tilfelle med Tesla.
Det kan bli enda verre etterhvert som modell 3 leveringer begynner. Samlebånd prinsippet med partyteltlignende utlevering er sikkert billig, men hvor godt hver enkelt kunde føler seg ivaretatt er en annen sak. En ung teknologiinteressert "freak" bryr seg sikkert mindre om dette enn den godt voksne befolkningen, men god kundeservice er aldri uviktig.
Det er mange ulike erfaringer her, og med fare for å spore litt av fra opprinnelig tråd, så må jeg si at jeg har utelukkende positive erfaringer med "min selger" i Oslo. Det samme med en selger fra en annen forhandler som jeg var i kontakt med en stund før jeg bestemte meg for å kjøpe Tesla.
Har hatt en rekke ulike Audi og BMW tidligere, og varierende erfaringer med selgere/forhandlere. Den aller verste erfaringen er med en selger hos en av de største Bertel O. Steen-forhandlerne i Oslo. Direkte flau situasjon, men her viste ledelsen handlekraft og ordnet opp.
Ellers støtter jeg opp om anbefalingen om å ringe direktenummeret til en selger. Dette pleier som regel å funke best. Evt. møte opp direkte hos forhandler.
Det gjelder å ikke være sur, men lur! ;)
Min bil begrenser seg til kun 90 km/t på AP. Har kollega med samme bil og han kan kjøre 130 eller 150 km/t på AP (litt usikker på hva som er gjeldende hastighet nå). Har siden mai i år prøvd få kontakt med DS i Drammen for å få orden på dette - jeg har ringt, sendt e post og møtt opp personlig i butikken, men ingenting skjer.
Synes dette er veldig dårlig av Tesla.
Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
Sitat fra: MiDi på lørdag 07. oktober 2017, klokken 11:36
Min bil begrenser seg til kun 90 km/t på AP. Har kollega med samme bil og han kan kjøre 130 eller 150 km/t på AP (litt usikker på hva som er gjeldende hastighet nå). Har siden mai i år prøvd få kontakt med DS i Drammen for å få orden på dette - jeg har ringt, sendt e post og møtt opp personlig i butikken, men ingenting skjer.
Synes dette er veldig dårlig av Tesla.
Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
Jeg kjører heller til Kristiansand , der får jeg kjempeservice+ at kundemottak svarer stort sett med en gang.
Sitat fra: MiDi på lørdag 07. oktober 2017, klokken 11:36
Min bil begrenser seg til kun 90 km/t på AP. Har kollega med samme bil og han kan kjøre 130 eller 150 km/t på AP (litt usikker på hva som er gjeldende hastighet nå). Har siden mai i år prøvd få kontakt med DS i Drammen for å få orden på dette - jeg har ringt, sendt e post og møtt opp personlig i butikken, men ingenting skjer.
Synes dette er veldig dårlig av Tesla.
Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
Min er begrenset til 150. Det er det den skal være. Du har ikke på noen «alarm» for hastighet eller på Valet-mode?
Rus har også drop in verksted og kan muligens raskt se på autopiloten din. Du kan også legge ut bilder av innstillingene fra bilen så kan vi kanskje hjelpe.
Sitat fra: daktari på lørdag 07. oktober 2017, klokken 15:36
Rus har også drop in verksted og kan muligens raskt se på autopiloten din. Du kan også legge ut bilder av innstillingene fra bilen så kan vi kanskje hjelpe.
Noe mer jeg skal ta bilde av og sende?(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171007/7de5029fd2e9e76c0c79571c4ad43559.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171007/a56293351ab2ddefd8ad52629fd3bf17.jpg)
Sent fra min SM-G925F via Tapatalk