Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => BMW => BMW i3 => Emne startet av: phnuxen på torsdag 28. juli 2016, klokken 08:44
Fikk et nytt valg i menyen idag (eller ila. ferien), tilgang til "Connected Drive Store".. forsøkte klikke men fikk bare internal error, please try again later. Noen andre som har forsøkt og kommet inn? (har vanlig norsk konto)
ftp://Sitat fra: phnuxen på torsdag 28. juli 2016, klokken 08:44
Fikk et nytt valg i menyen idag (eller ila. ferien), tilgang til "Connected Drive Store".. forsøkte klikke men fikk bare internal error, please try again later. Noen andre som har forsøkt og kommet inn? (har vanlig norsk konto)
Har ventet på dette lange, så kanskje noe skjer nå... Var det i bilen eller på web?
Var i bilen og sjekket igjen nå, menyen ligger der fortsatt med samme feilmelding når jeg klikker.
Vedlagt skjermbilder.
Og da har du smarttelefonen din koblet til via BT? Eller har du integrert internett (3G med eget SIM) i bilen din?
Alle i3er har integrert sim og Internett.
Samme funksjon og error på min 2-serie.
Får samme feil på min i3, men det er gledelig å se at det skjer noe. Krysser fingerene for at de åpner snart. :)
Sitat fra: Klykken på torsdag 28. juli 2016, klokken 12:24
Alle i3er har integrert sim og Internett.
Jeg fikk beskjed fra forhandler om å ikke bestille med integrert internett fordi det kun var 3G og at jeg hadde mye raskere med å koble opp smarttelefonen..
Når de solgte FC, så var det altså uten internett og alarm. Med mindre kunden ønsket det.
Har jeg gått glipp av noe her?
Du er koblet til internett uansett, "Internett" opsjonen er å kunne surfe på nettet, det fungerte dårlig, så jeg kommer ikke til å fornye det. Var egentlig ikke hastigheten som var problemet, men mange sider fungerte ikke, gikk i memory overflow osv.
Bmwblog omtaler lansering av ny Connected drive, bla i Norge fra august.
http://www.bmwblog.com/2016/07/28/new-bmw-connected-launching-august-selected-markets/
Sjekket i morges. Åpen nå. Får kjøpt de vanlige tjenestene. :)
Er det noe interessant bortsett fra at man har oversikt over hvilke tjenester som er aktive?
Nærmer seg, men er ikke helt i mål. Jeg bestilte (dum som jeg var, på selgers anbefaling) ikke ConnectedDrive, men fikk i dag dette opp i Store (til NOK 3 000) Jeg fikk logget inn, men kjøpet ble avslått fordi jeg ikke hadde registrert betalingsinformasjon, og heller ikke bostedsadresse(?) Ingenting av dette kan jeg imidlertid legge inn noe sted, verken i bilen eller på nett så vidt jeg kunne finne. Regner med dette kommer etter hvert?
Sitat fra: motgang på onsdag 03. august 2016, klokken 17:50
Nærmer seg, men er ikke helt i mål. Jeg bestilte (dum som jeg var, på selgers anbefaling) ikke ConnectedDrive
Var du ikke egentlig smart ? Selv kjøpte jeg det på en bil jeg hadde, men kan ikke se at jeg hadde noe nytte av det. Så det er vel bedre å betale for det når / hvis man har behov. Om man betaler 800 kr/år eller 1000 kr/år har mindre betydning.
Ved hjelp av oppskriften her
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27857.0.html
Fant jeg fram til "fila" offersAndPortfolios, som inneholder samme lista som nå dukker opp i Connected Drive Store i bilen med samsvarende priser og hvilke tjenester jeg har i dag. Men det var et veldig interessant tillegg:
"storeOffer" : [ {
"offerCode" : "NO_BM_00_FullMapUpdFSC024",
"price" : 900.0,
"priceType" : "GROSS",
"currency" : "NOK",
"formattedPriceAndCurrency" : "kr 900,00",
"contractPeriod" : 24,
"masterOfferCode" : "Base_FullMapUpdate",
"type" : "OFF",
"termsAndConditions" : false,
"contractPeriodUnit" : "MONTHS",
"visible" : true,
"freeTrial" : false
} ]
Jeg håper det betyr at vi kan få tilgang på 2 år med kartoppdateringer for kr. 900,- !?
De som har aktivert utenlands konto, for å få tilgang på Connected Drive Store tidligere. Kommer Store opp i Connected Drive grensesnittet på web? Jeg ser ikke for meg at dette er mulig å bestille i bilen siden vi sikkert må laste ned til USB for overføring.
Ja, du kan bestille på web-sidene. Der kommer det også opp betalingskort osv.
Se her ja, denne har dukket opp i løpet av ettermiddagen:
Så nære! Får lagt inn betalingsmiddel, men får "Inngitt data er ufullstendig eller ugyldig. Vennligst sjekk din innskriving" uansett hvilken adresse jeg prøver. Regner med det ordner seg det og.
Nå fikk jeg bestilt RTTI, en måneds test til kr. 9,-. Men kartoppdatering dukker dessverre ikke opp for min (gamle) bil. Mulig denne kun er som forlengelse for de som allerede har tjenesten.
Connected Drive Services ser ut til fungere også for min "gamle" 2016 1-serie uten connected drive services.
1) Det står at jeg har betalt kartoppdatering til 10-2018 :)
2) Connected Drive services kan nå bestilles for 3000 kr (900 kr billigere enn ved kjøp sammen med ny bil !
Fikk lagt inn kredittkort-opplysninger, men har ikke forsøkt å bestille (ser fortsatt ikke at nytteverdien forsvarer prisen). Men andre kan jo vurdere det annerledes, så da er det fint at connected drive services kan bestilles i ettertid (og tilmredusert pris). For i3 blir forholdet annerledes, da tjenester kjøpt i ettertid får tillagt mva.
Ser at jeg heller ikke får tilgjengelig kartoppdatering med min fra mars '14.
Hm,
hvis jeg prøver å registrere bilen på Norsk connected drive store, får jeg beskjed om at jeg kan miste tjenester kjøpt på tysk store. Hm, det skulle jo liksom følge bilen. Tror jeg må ta en prat med BMW.
--
turfsurf
Sitat fra: pberg på fredag 05. august 2016, klokken 08:02
Ser at jeg heller ikke får tilgjengelig kartoppdatering med min fra mars '14.
Jeg tror dette med 3 års kartoppdatering har kommet fra 2016 modell. Det som overrasket meg positivt var at 3 års oppdatering også gjelder for Navi Business.
Dette er ustabile greier. Logget på igjen nå, og bilen er borte. Loggen er full av feil. Håper at dette er på grunn av vedlikehold på tjenesten, og ikke at jeg har herpa profilen min ...
Sitat fra: motgang på fredag 05. august 2016, klokken 10:21
bilen er borte.
Ring politiet snarest :o
8)
Nei har du sett, bilen er borte i iRemote-appen også. Lite imponert over BMW sine dataprodukter.
edit: Jeg må le:
Samme skjedde meg. Bilen er borte.
Sendt spørsmål til info@bmw.no om hva jeg skal foreta meg.
Nå er bilen tilbake, både på web og i app. Regner med dette er BMW som roter og fikser i systemet.
Denne tjenesten fungerer utmerket for meg. Registrerte nå i ettermiddag all info via nettsiden, mottok kontrollkode via bilen og i løpet av ett minutt hadde jeg full profil med alle tjenester tilgjengelig: Status (lading, rekkevidde, servicebehov, meldinger) Styring (låse opp etc.), GPS-sporing av bilen, Effektivitet (mine kjøredata sammenlignet med øvrige i3) etc. Den fungerer som IOS app, i nettleser og for øvrig helt perfekt i Windows 10 telefon via Edge
Sitat fra: TM på fredag 05. august 2016, klokken 08:33
[Jeg tror dette med 3 års kartoppdatering har kommet fra 2016 modell. Det som overrasket meg positivt var at 3 års oppdatering også gjelder for Navi Business.
Det kan stemme. Min bil er registrert 30.12.15 og jeg har kartoppdatering på Navi Business til 31.12.18
Merkelig. Jeg har ikke kjøp av kartoppgradering som opsjon engang. Håper det kommer om litt.
Sitat fra: Sungrazer på fredag 05. august 2016, klokken 23:53
Merkelig. Jeg har ikke kjøp av kartoppgradering som opsjon engang. Håper det kommer om litt.
Jeg har spurt om dette på Facebook på BMW Norge, men ikke fått svar. Det står at de normalt svarer etter 2 timer. Jeg har også tatt kontakt med forhandler, men de hadde fått veldig lite informasjon fra BMW Norge. De sendte forespørselen min videre dit og ville svare meg så snart de viste noe mer.
Dersom alle som ønsker dette tar kontakt med egen forhandler og gir beskjed om at dette er noe som de kunne tenke seg å kjøpe så skjer det muligens noe.
Godt poeng - jeg skyter en mail med det samme.
Jeg er veldig imponert over i3 94Ah, men ikke så imponert over bmw-connecteddrive.no og i-remote app. Får stadig feilmeldinger om at web-siden ikke finnes. Bilen rapporterer også feilaktig at den er "låst opp. Kartet som viser bilens lokasjon antyder at den nå står i Nederland (selv om posisjon er aktivert). Jeg startet klimatisering manuelt for å teste, og hadde en slags naiv tro på at jeg da fikk opp status om at klimatisering pågikk og mulighet for å avslutte. Men nei da....men å aktivere bilhornet via Internett kan den. Verden har tydeligvis ikke gått framover for BMW siden sist jeg testet denne appen :(
Trøsten er at de ikke er alene om å lage dårlig programvare. Og det viktigste er tross alt at de lager en god bil :)
Siste: Ser ut som om det var "litt" riktig at dørene var ulåst. Bilens instrument viste at det er problemer med en dør. Kan tyde på at sensoren på en bakdør ikke er helt å stole på. Men dørene var låst, så det var likevel falsk alarm fra connected drive.
Bakdørene må "smelles" igjen, ja. Ellers får du feilmelding.
Appen er OK, men ikke noe mer. Aner ikke om bilen jobber med klimarisering, om dørene ble låst når du sender låsekommando osv. Kan heller ikke lukke vinduene.
Sitat fra: Klykken på lørdag 06. august 2016, klokken 16:18
Bakdørene må "smelles" igjen, ja. Ellers får du feilmelding.
Har aldri likt å smelle igen dører, men dette må jeg altså venne meg til nå ;)
Nå ser det ut som om programvaren har "gått" seg til :)
Skal ikke være nødvendig å "smelle" igjen dørene, men du skal høre den tilfredstillende lyden av en tight dør som går i lås. I motsetning til frontdørene som høres ut som om de kommer fra en asiatisk blikkboks. Skuffet over lyden fra frontdørene, men det har vel med å gjøre at det ikke er en ramme rundt døra.
For en som ikke har vært borti dette før - Hva kan man bruke Connected Drive Store til?
BMW har vel en egen avdeling som kun jobber med lyden av dørene når de lukkes, men i3 har trolig ikke vært del av det opplegget.
Selv lukker jeg bakdørene ganske forsiktig og de går alltid i lås.
Sitat fra: JorgenM på søndag 07. august 2016, klokken 11:09
BMW har vel en egen avdeling som kun jobber med lyden av dørene når de lukkes, men i3 har trolig ikke vært del av det opplegget.
Selv lukker jeg bakdørene ganske forsiktig og de går alltid i lås.
Synes vel egentlig det er helt grei lyd i dørene. 1-serien jeg har låter iallefall mye verre :)
Denne meldingen får jeg litt for ofte >:(
Sitat fra: Zuexi på søndag 07. august 2016, klokken 03:00
For en som ikke har vært borti dette før - Hva kan man bruke Connected Drive Store til?
Kjøpe nye tjenester / videreføring av tjenester som har utløpt. Som f.eks. fjernstyring, trafikkinformasjon, online tjenester etc. Noen mer nyttig enn andre.
Sitat fra: TM på søndag 07. august 2016, klokken 14:58
Denne meldingen får jeg litt for ofte >:(
Den har jeg aldri opplevd å få. Prøvde du nettopp? Jeg er inne nå uten problemer.
Ja, jeg kommer inn. Men de har endret noe så den husker ikke lenger mine påloggingsdetaljer. Forsøkte akkurat å sende "Låsing av dører". Da komme feimeldingen opp igjen, men den utfører tilsynelatende kommandoen.
Den har også bestemt meg for at bilen er i Kaisaniemi, tross at GPS lokalisering er aktivert i bilen. Trykker jeg derimot på kartet, så er bilen og jeg enige om hvor jeg er ;)
Heh! Kanskje noen har tyvlånt VIN nummeret ditt? Kan hende det hjelper om du fjerner bilen fra Connected drive og legger den inn igjen. Aner ikke om det er andre uønskede konsekvenser av den handlingen. Så utfør på egen risk.
Det skal vel ikke gå ? Uansett, den ser ut til å gjøre det jeg ber om :)
Får gå tilbake til opprinnelig tema, Connected Drive Store.
Er det noen som i det hele tatt har klart å bestille noe fra Connected drive store?
Får alltid en feilmelding når jeg prøver å legge inn adressen min. Det som derimot fungerer er å legge inn navn/adresse i alternativ faktureringsadresse.
Kredittkortdetaljer får jeg også lagt inn, men når jeg prøver å bestille noe kommer det alltid feilmelding. Skulle tro det var mulig å lage en webløsning som faktisk fungerer i 2016...
Jepp - bestilte prøveperiode av RTTI. Gav meg brukbar informasjon på vei inn til jobb i dag, så jeg kommer til å videreføre abonnementet når prøveperioden utløper.
Sitat fra: ali_ben på mandag 08. august 2016, klokken 12:02
Er det noen som i det hele tatt har klart å bestille noe fra Connected drive store?
Har akkurat samme problem som deg. Sendte spørsmål og detaljer til info@bmw.no, men vet ikke om det pleier å føre til noe ...
Virker som de har sagt seg fornøyde med det som ligger ute nå. Får ikke lagt inn ordentlig adresse, og får ikke kjøpt noe. Har heller ikke hørt noe fra bmw.no, uten at det overrasker stort.
Sitat fra: motgang på mandag 15. august 2016, klokken 09:30
Virker som de har sagt seg fornøyde med det som ligger ute nå. Får ikke lagt inn ordentlig adresse, og får ikke kjøpt noe. Har heller ikke hørt noe fra bmw.no, uten at det overrasker stort.
Du har forsøkt å registrere detaljer via web og ikke mobil? Når du er innlogget på web så klikker på "Innlogget som Herr. XX XXXXX." Da får du opp bildet du registrerer persondata(går utifra du har gjort dette) I adressefelt har du delt gataadressen i det ene feltet og selve nummeret i det andre? Telefonnummer er skrevet slik: +4799999999 (altså med +47 foran) I feltet hvordan du vil ha info har du valgt "e-mail"? Fungerer hos meg på denne setup.
Ja, har prøvd i alskens nettlesere med samme resultat. Har også samme problem som ali_ben, at jeg i desperasjon markerte «avvikende fakturaadresse». Disse feltene kan jeg oppdatere fint, men hovedadressen får jeg ikke lagret. Jeg får heller ikke fjernet avvikende fakturaadresse på noen måte. Uansett hva jeg prøver å legge inn, og uansett hvordan jeg formulerer det (tar bort æ/ø/å og punktum) får jeg «Inngitt data er ufullstendig eller ugyldig. Vennligst sjekk din innskriving.»
Det virker som om noe er galt med brukeren min som forhindrer oppdateringen.
Spørsmål: går det an å opprette bruker/logge seg inn når bilen er produsert, men ikke levert? (Har VIN)
Har dette evnt. noen konsekvenser?
Det er noe dilldall med ConnectedDrive portalen nå, får opp at jeg må legge til bilen min.
Sitat fra: itre på tirsdag 16. august 2016, klokken 13:15
Spørsmål: går det an å opprette bruker/logge seg inn når bilen er produsert, men ikke levert? (Har VIN)
Har dette evnt. noen konsekvenser?
Hei !
Om jeg husker det riktig, må du legge inn en kode som sendes til bilen, i prosessen med å sette opp ny bruker på BMW-ConnectedDrive. Du får ikke gjort dette ferdig før du får tilgang på bilen.
Sitat fra: Sungrazer på tirsdag 16. august 2016, klokken 15:24
Det er noe dilldall med ConnectedDrive portalen nå, får opp at jeg må legge til bilen min.
Testet den kl 15:47. Den virket litt treg, men etter å ha tenkt litt så fant den iallefall min bil ;)
Sitat fra: TM på tirsdag 16. august 2016, klokken 15:49
Testet den kl 15:47. Den virket litt treg, men etter å ha tenkt litt så fant den iallefall min bil ;)
Ja, den funker igjen nå. Sikkert noe baksystemer som måtte fikses eller noe. Det er nå min forklaring, og den holder jeg på! :P
Jeg kjøpte 12 mnd trafikkinfo her om dagen, fikk dette inn i bilen få minutter etter bestilling.
Sitat fra: motgang på tirsdag 16. august 2016, klokken 11:23
Ja, har prøvd i alskens nettlesere med samme resultat. Har også samme problem som ali_ben, at jeg i desperasjon markerte «avvikende fakturaadresse». Disse feltene kan jeg oppdatere fint, men hovedadressen får jeg ikke lagret. Jeg får heller ikke fjernet avvikende fakturaadresse på noen måte. Uansett hva jeg prøver å legge inn, og uansett hvordan jeg formulerer det (tar bort æ/ø/å og punktum) får jeg «Inngitt data er ufullstendig eller ugyldig. Vennligst sjekk din innskriving.»
Det virker som om noe er galt med brukeren min som forhindrer oppdateringen.
he he - vi har akkurat samme problem. 100% identisk. Jeg har også sendt mail, men uten å få svar. De er tydeligvis fornøyd ja ... Når jeg skriver min adresse helt korrekt så responderer også siden med den veldig forklarende feilmeldingen «Inngitt data er ufullstendig eller ugyldig. Vennligst sjekk din innskriving.»
Nå har jeg opprettet en helt ny profil hos ConnectedDrive og da fikk jeg lagt inn adressen i riktig felt uten feilmelding. Nå skal jeg bare koble bilen fra den gamle profilen og inn i den nye så får vi se om jeg kan bestille. Skal se på det i kveld og gir beskjed om resultatet...
Det funket å registrere en helt ny konto og flytte over bilen til denne. Da fikk jeg korrekte felter i registreringsvinduet for personlige opplysninger, og fikk også kjøpt tjenester uten problem. Min konto er gammel, fra april 2014 og jeg tipper at det er de med gamle kontoer som får problemer. Alltid problemer å migrere gamle data over i nye databaser.... Eller whatever. Funker nå hvertfall :)
Men er det noen med eldre biler som får kjøpt kartoppdatering? Min er fra april 2015, og jeg har ikke dette i valg av tjenester jeg kan kjøpe. Er det noen nyere enn april 2015 som får kjøpt kartoppdatering?
Takk ali_ben, mulig jeg prøver det. Min konto ble imidlertid opprettet lille julaften i fjor, så det er nok i alle fall ikke bare gamle kontoer. Noen andre ulemper du støtte på med ny konto annet enn å måtte bruke ny epostadresse?
Sitat fra: Sungrazer på onsdag 17. august 2016, klokken 23:03
Men er det noen med eldre biler som får kjøpt kartoppdatering? Min er fra april 2015, og jeg har ikke dette i valg av tjenester jeg kan kjøpe. Er det noen nyere enn april 2015 som får kjøpt kartoppdatering?
Tror ikke kartoppgradering er en tjeneste som de foreløpig tilbyr på connected drive. For biler fra juli 2015 ligger det inne som kjøpt tjeneste i 3 år, så det er merkelig at ikke tidligere biler i det minste får tilbud om kjøp. Jeg ville ringt kundeservice hos BMW Norge og spurt om dette. Da får du i det minste et offisielt svar. Har selv god erfaring med å bruke denne tjenesten.
Produsert 30. nov 2015. Står i CD at vi har USB Map til 31.01.2019. Finner ikke link i CD for kartoppdatering. Den var der før CD facelift
Fant kartoppdatering under "Styring". Nederst/høyre. Her er det oppgitt: Road Map EUROPE Next 2016-2 (mener å ha sett at det er kommet et nyere)
Sitat fra: motgang på torsdag 18. august 2016, klokken 19:19
Takk ali_ben, mulig jeg prøver det. Min konto ble imidlertid opprettet lille julaften i fjor, så det er nok i alle fall ikke bare gamle kontoer. Noen andre ulemper du støtte på med ny konto annet enn å måtte bruke ny epostadresse?
Nei det var bare ny epost-adresse som måtte legges inn og registrere nye (dvs de samme) dataene for navn, adresse osv. Hele operasjonen tok en halvtime. Det tok litt tid før alle systemene hos BMW hadde synkronisert seg, men når alle mailene hadde kommet fra BMW så funket det.
En liten kuriositet jeg la merke til - feltet for fakturaspråk fikk jeg nå opp og kunne velge norsk. Det var ikke der før jeg laget ny konto. Det er mulig at det var det som blokkerte bestillingen...
Takk for svar. Heldigvis gjør ikke BMW seg vanskeligere enn at jeg kan bruke samme gmail-adresse, bare med en tag (motgang+bmw@gmail.com) til den nye kontoen, så slipper jeg å opprette ny adresse bare for dette.