Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => BMW => BMW i3 => Emne startet av: 02jan på lørdag 07. mai 2016, klokken 16:33
Prøvde meg (med familie ) på i3 med 2 Ladestopp til GB. Planlgt lading på rygge etter ca10 mil kjøring i 110 km/t på E6, .stod det en leaf uten eier , kjøre tilbake til moss( Sarpsborg opptatt) .
Ladet opp til 83% og regnet med at det holdt til Tanum.
Med moderat-sterk motvind ( som det ofte er på vestkysten (Sverige) , ble det p ligge på 95/100 km/t etter Svinesund.
Ble sittende å se micra og yaris passere meg på venstre side.
Veiarbeide kø siste km , var nå fanget mester 8 km på 300 meter kjøring. (Dette arbeidet var ikke varslet i navi , mens andre lå inne, uten at det var arbeide pga helligdag. )
Hadde jeg ikke hatt soltak, hadde det vært ubehagelig varmt i solsteken.
Kom fram til lader , ladet opp og kjørte direkte til GB sentrum , lå javnt i ca 100kmt.
Snitt forbruk ned 1.41.
På vei opp dagen etter (fredag )La inn ekstra Ladestopp, og lå hele veien 28 av 32 mil i 110km/t. Ladetid 30 minutter, forbruk noe over 1.5 (bildet). Kjørte i eco med bruk av AC manuelt. Sol og ca 17+ grader.
I3 fungerer greit på motorvei , men 110 er ikke veldig fort på disse 110 veiene blir frakjørt av alt fra Suzuki liana til 20 år gammel Mitsubishi lanser 1.3.
Ladestoppene er ikke problemet ( Så lenge det er ledig lader), heller at det å ligge i 120-130 km/t ikke er optimalt i vind ( slik 80 % gjør) for å slippe å bli forbikjørt .
Men ved destinasjon som.fremed by er bilen genial.