Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: rmr på onsdag 28. oktober 2015, klokken 14:25
Skal ta dette videre mot Tesla selvsagt, er bare ute etter noen synspunkter på om de kan bli vanskelige , noen som har opplevd lignende osv.
På mitt førersete virker det som om noe under skinnet ikke henger med på en måte. Skinnet henger i en bue liksom. Jeg mener bestemt at det ikke skal være slik på en 4 mnd gammel bil som er kjørt 7000 km. Passasjersete ser helt ok ut , men der har det selvsagt ikke sittet folk i hele tiden.
Alle tips mottas med takk :)
Virker som en svakhet på enkelte av setene at det er for lite stuffing i sidestøttene eller for mye skinn så det ikke strekker seg slik det skal.
Min har også antyding til det selv om jeg aldri setter meg ned på putene siden jeg er klar over at det blir mye verre da.
Ditt tilfelle er det verste jeg har sett :P
Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 28. oktober 2015, klokken 15:26
Virker som en svakhet på enkelte av setene at det er for lite stuffing i sidestøttene eller for mye skinn så det ikke strekker seg slik det skal.
Min har også antyding til det selv om jeg aldri setter meg ned på putene siden jeg er klar over at det blir mye verre da.
Ditt tilfelle er det verste jeg har sett :P
Ja, ser ikke bra ut :( Hadde håpet noen her har noe lignende , så jeg var forberedt på argumentasjonen hos Tesla , så avventer litt til. Skal jo helt klart ikke være slik, på slike kostbare seter som dette tross alt er.
Mine ser slik ut, og var slik når bilen var ny også. Så med en gang at det var en svakhet så jeg unngår å sette meg på de for da blir de nok verre med en gang.
Har også sett ett par bilder der de ser litt slappe i fisken ut! Håper jeg slipper dette når jeg får min, slike ting kan irritere meg grønn :/
Ser min er hakket verre enn din ja, Cookie Monster.
Men seter som ikke er laget for å sitte i , hmmm.
Ingen som har tatt denne "deformasjonen" opp med Tesla, og hørt hva de mener om saken?
Jeg tok det opp med Tesla på min P85D fra mars 2015. De valgte å si nei til å fikse setene fremme men bytter nextgen baksetene da de ser fæl ut. Skal inn med bilen i November. Skuffende at sidestøtten ser slik ut mens 6 år gamle BMWen jeg solgte var perfekt etter 200 tusen km.
Sitat fra: Thomas Magnussen på torsdag 29. oktober 2015, klokken 00:18
Jeg tok det opp med Tesla på min P85D fra mars 2015. De valgte å si nei til å fikse setene fremme men bytter nextgen baksetene da de ser fæl ut. Skal inn med bilen i November. Skuffende at sidestøtten ser slik ut mens 6 år gamle BMWen jeg solgte var perfekt etter 200 tusen km.
Var dine forseter likt mitt? Eller ikke så gale?
Tja hvis passasjerer er så syndig å komme borti sidestøtten så blir det seende rimelig ille ut. Men nå som ingen har satt der noen dager og jeg hver måned smører den inn med meguiars så klarer jeg dempe det en god del.
Men irriterer meg litt at tesla ikke fikser.
Her er det jammen mange snille Tesla kunder, det må jeg si.
Hadde setene i min (tyske) bil sett slik ut etter noen måneders bruk hadde jeg stått på krava, det er jo
helt uakseptabelt. Jeg har sett slike folder på skinnseter i biler som har gått 2-300 000 km, men
på en "ny" bil er det jo hårreisende.
Sitat fra: elpedros på torsdag 29. oktober 2015, klokken 08:20
Her er det jammen mange snille Tesla kunder, det må jeg si.
Hadde setene i min (tyske) bil sett slik ut etter noen måneders bruk hadde jeg stått på krava, det er jo
helt uakseptabelt. Jeg har sett slike folder på skinnseter i biler som har gått 2-300 000 km, men
på en "ny" bil er det jo hårreisende.
+1
Har bestilt bil med next gen, dette så ikke godt ut.
På min noen år gamle BMW med sportseter er det ikke tegn til kantdannelse som på nextgen setene . Dette er holder ikke mål, et sete skal ikke se slik ut etter noen måneder hvis ikke sjåføren veier >150kg og har en ekstrem bred bak!
Sitat fra: elpedros på torsdag 29. oktober 2015, klokken 08:20
Her er det jammen mange snille Tesla kunder, det må jeg si.
Hadde setene i min (tyske) bil sett slik ut etter noen måneders bruk hadde jeg stått på krava, det er jo
helt uakseptabelt. Jeg har sett slike folder på skinnseter i biler som har gått 2-300 000 km, men
på en "ny" bil er det jo hårreisende.
Ja, jeg er 100% enig med deg, tanken min var bare å lufte det her inne først, tar en tur til Tesla i dag , holder dere oppdatert!
Stiller meg bak flere her inne, min BMW 5 serie F10 sine sportseter ser "som nye" ut ift dette og er nå også veldig skeptisk siden jeg har bestilt next gen.
Skal dog sies at skinnet på bmw blir fort slitt. Har fått skiftet trekk på begge mine etter 50-70 000. Men strekking osv har jeg aldri hatt problemer med.
Håper mest mulig melder ifra til tesla slik at de retter opp i dette for kommende seter :D
ja, da har jeg vært en tur hos Tesla , en spesiell opplevelse.
Får følelsen med en gang at dette vil de ikke godta en reklamasjon på , når vi går til bilen.
Tesla spør , hva setene er behandlet med , hvordan jeg går inn i bilen (får demonstrert en måte å gå inn i bilen på uten å berøre sideputen) , jeg sier setene er behandlet hos ett profesjonelt firma (Kokstad Bilpleie Service) , men at jeg mener dette ikke har noe med behandling utvendig å gjøre , så vi er helt uenige.
Han sier han skulle klart å fikse setet på 30 minutt med en skobørste?? Uansett rart han egentlig sier det , da han ikke mener dette er noen reklamasjon......
Jeg refererer til min forrige bil , en Tiguan med R-line sportsseter , der setene etter 3 år ikke hadde noe lignende merker.
Konklusjon , som å snakke med en vegg , og vi går fra hverandre der vi er enig om å være uenig, samt vi ser det an litt over tid. Jeg sa at det er helt ok for meg, jeg har fått registrert saken , og har lenge igjen av reklamasjonstiden , bilen er 4 mnd gammel.
Tok bilde av setet på passasjersiden , der kan man faktisk se samme "bue" men selvsagt mye mindre brukt , min påstand er at dette kommer til å bli likt om tid og stunder. Se vedlagt bilde av passasjer sete.
Om noen av dere som har Next Gen seter kan ta bilde av sin sidestøtte og legge inn her , er jeg takknemlig , så kan jeg få sammenligne , og vite om jeg er helt på jordet eller Tesla er det.
Sitat fra: rmr på torsdag 29. oktober 2015, klokken 11:55
ja, da har jeg vært en tur hos Tesla , en spesiell opplevelse.
Får følelsen med en gang at dette vil de ikke godta en reklamasjon på , når vi går til bilen.
Tesla spør , hva setene er behandlet med , hvordan jeg går inn i bilen (får demonstrert en måte å gå inn i bilen på uten å berøre sideputen) , jeg sier setene er behandlet hos ett profesjonelt firma (Kokstad Bilpleie Service) , men at jeg mener dette ikke har noe med behandling utvendig å gjøre , så vi er helt uenige.
Han sier han skulle klart å fikse setet på 30 minutt med en skobørste?? Uansett rart han egentlig sier det , da han ikke mener dette er noen reklamasjon......
Jeg refererer til min forrige bil , en Tiguan med R-line sportsseter , der setene etter 3 år ikke hadde noe lignende merker.
Konklusjon , som å snakke med en vegg , og vi går fra hverandre der vi er enig om å være uenig, samt vi ser det an litt over tid. Jeg sa at det er helt ok for meg, jeg har fått registrert saken , og har lenge igjen av reklamasjonstiden , bilen er 4 mnd gammel.
Tok bilde av setet på passasjersiden , der kan man faktisk se samme "bue" men selvsagt mye mindre brukt , min påstand er at dette kommer til å bli likt om tid og stunder. Se vedlagt bilde av passasjer sete.
Om noen av dere som har Next Gen seter kan ta bilde av sin sidestøtte og legge inn her , er jeg takknemlig , så kan jeg få sammenligne , og vite om jeg er helt på jordet eller Tesla er det.
samme shit everytime... Tesla har mistet mye av sin gode service de hadde i begynnelsen. Må nesten argumentere stendig for å få ting skiftet.
De hevder til eksempel at baklykter som lekker og dugger er normalt .. At skjeve lister er normalt etc... for å ikke nevne bulken på panseret uten at jeg har vært borti dette sted når jeg lukker frunken...
Ja, hva skal man si. Jeg vet mine rettigheter og kommer til å bruke det som trengs , så stresser ikke akkurat. Kan gjerne kjøre ett år til jeg , så ser vi da hvordan det ser ut :)
Men , som sagt , det hjelper om andre kan legge inn bilde av sine sidestøtter , samt km stand. Så ser vi fort om dette er likt på alle Next Gen seter , eller det er noen få som har problemer , da kan heller ikke Tesla nekte så lenge.
Det som er det mest patetiske er at det tydeligvis er en spesielt måte å sette seg inn i en tesla på.. Det blir for rart for meg. Kjenner vell ingen andre merker som produserer stoler som sier noe slikt.
Har fått skiftet trekk på to Bmw'er utenfor garanti. Det var ingen spørsmål, måtte bare igjennom en prosess på hovedkontoret så fikk jeg time til å skifte hver gang. Det var dog slitasje.
Sitat fra: Salvesen på torsdag 29. oktober 2015, klokken 12:35
Det som er det mest patetiske er at det tydeligvis er en spesielt måte å sette seg inn i en tesla på.. Det blir for rart for meg. Kjenner vell ingen andre merker som produserer stoler som sier noe slikt.
Har fått skiftet trekk på to Bmw'er utenfor garanti. Det var ingen spørsmål, måtte bare igjennom en prosess på hovedkontoret så fikk jeg time til å skifte hver gang. Det var dog slitasje.
Høres ut som vi er enig vertfall :)
Sitat fra: Salvesen på torsdag 29. oktober 2015, klokken 12:35
Det som er det mest patetiske er at det tydeligvis er en spesielt måte å sette seg inn i en tesla på
Passer fint til spesialmetoden panseret skal lukkes med for å unngå å skade. Litt upraktisk når man står parkert på grisete underlag og nettopp har tatt ut noe fra frunken man helst ikke vil sette på bakken. Prosedyren blir da å sette gjenstanden i bagasjerommet eller inn i bilen slik at begge hender frigjøres til å lukke panseret...
Jeg har lyse NextGen skinnseter, kjørt 16 000 km, ingen antydning til slapt skinn slik du viser.
Derimot har skinnet allerede begynt å miste fargen på ryggen, der hvor sidestøtten er på venstresiden. Også sømmen begynner å bli sort/grå. Har behandlet med gode skinnprodukter fra setene var nye, men det hjelper ikke når fargen slites vekk. Virker som om den lyse fargen er veldig, veldig tynn. Ikke snakk om gjennomfarging. Tror ikke dette blir særlig pent på sikt, minner meg om skinnet i billige vesker hvor fargen flasser av etter litt bruk.
En ting som har slått meg flere ganger de to siste årene når noen har hatt en eller annen case med skinnsetene er at alle har behandlet dem med det beste av stoffer. Samtidig har ikke mine seter fått annet enn støvsuging. De er velbrukte og er like fine. Kanskje Tesla sine skinnseter ikke tåler å bli behandlet?
Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. oktober 2015, klokken 20:04
En ting som har slått meg flere ganger de to siste årene når noen har hatt en eller annen case med skinnsetene er at alle har behandlet dem med det beste av stoffer. Samtidig har ikke mine seter fått annet enn støvsuging. De er velbrukte og er like fine. Kanskje Tesla sine skinnseter ikke tåler å bli behandlet?
I så tilfelle er jeg glad for at jeg gikk for sort interiør denne gangen, for med lyst interiør må en jo behandle konstant om det ikke skal bli mørkt å stygt :)
Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. oktober 2015, klokken 20:04
En ting som har slått meg flere ganger de to siste årene når noen har hatt en eller annen case med skinnsetene er at alle har behandlet dem med det beste av stoffer. Samtidig har ikke mine seter fått annet enn støvsuging. De er velbrukte og er like fine. Kanskje Tesla sine skinnseter ikke tåler å bli behandlet?
Samme her, men så har det vel vært veldig lite trøbbel med "veteran-setene" fra 2013.
PS: Lite aktivitet på forumet her i kveld, men så er jo Jostein Bever i landet, da 8)
Sitat fra: Salvesen på torsdag 29. oktober 2015, klokken 20:07
Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. oktober 2015, klokken 20:04
En ting som har slått meg flere ganger de to siste årene når noen har hatt en eller annen case med skinnsetene er at alle har behandlet dem med det beste av stoffer. Samtidig har ikke mine seter fått annet enn støvsuging. De er velbrukte og er like fine. Kanskje Tesla sine skinnseter ikke tåler å bli behandlet?
I så tilfelle er jeg glad for at jeg gikk for sort interiør denne gangen, for med lyst interiør må en jo behandle konstant om det ikke skal bli mørkt å stygt :)
Har lyst jeg, bare lekkert uten behandling etter 93.000km...
Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. oktober 2015, klokken 20:26
Sitat fra: Salvesen på torsdag 29. oktober 2015, klokken 20:07
Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. oktober 2015, klokken 20:04
En ting som har slått meg flere ganger de to siste årene når noen har hatt en eller annen case med skinnsetene er at alle har behandlet dem med det beste av stoffer. Samtidig har ikke mine seter fått annet enn støvsuging. De er velbrukte og er like fine. Kanskje Tesla sine skinnseter ikke tåler å bli behandlet?
I så tilfelle er jeg glad for at jeg gikk for sort interiør denne gangen, for med lyst interiør må en jo behandle konstant om det ikke skal bli mørkt å stygt :)
Har lyst jeg, bare lekkert uten behandling etter 93.000km...
Ikke verst! Har lyst i nåværende bil og det har vell blitt renset 2-3 ganger på ca 30 000...
Selv produktbildene til Tesla ser slik ut:
http://www.teslamotors.com/no_NO/models
De kunne jo tatt seg bryet med å stryke lett over alcantara-trekket så det ser bedre ut .. :]
Alcantara skal vel ha litt irregulær overflate, synes ikke det ser så ille ut på det bildet egentlig. Verre med språket på nettsidene. Det vrimler av orddelingsfeil, feil bruk av stor bokstav, feil oversettelser, ufullstendige oversettelser (et og annet utenlandsk ord midt i setning), ord-for-ord oversettelser fra engelsk til norsk hvor man ikke har justert setningsoppbygningen, skrivefeil og feilstavelser osv.
Det er på tide å gå vekk fra Google Translate nå, det jobber da for svingende norskspråklige mennesker i dette firmaet?! Skal man lage biler er det en fordel å kunne skrive...
Hei!
Jeg har NG-seter på min 85D (3 mnd gammel) og har også regaert på hvor dårlig skinnet på sidestøttende tar seg ut. Har klaget til Tesla, da jeg i utgangspunktet synes dette er helt uakseptabelt på en ny bil. Var virklig vanskelig å komme igjennom og de oppførte seg overhode ikke som representanter fra et Premium-merke.
De viste meg så en ny ubrukt 90D hvor skinnet i sidestøttende var dårlig som på min bil. Dette er jo selvsagt en imbasil argumentasjonsmåte, da det overhode ikke hjelper meg at andre nye biler er like ille =) Jeg er i utgangspunktet virkelig en Tesla-fan, men her har de skuffet meg. Ser ikke helt hvordan jeg skal komme videre uten å trekke inn jus.
Da er det vel bare å kjøre en formell klage og starte prosessen. Virker som Tesla må "oppdras" litt. Det er til deres eget beste i det lange løp, for det er ikke veldig sannsynlig av de eksisterende premiummerkene (eller billigmerkene for den del) vil levere varer som ikke er i orden og hevde det er godt nok. Da kan ikke Tesla gjøre det heller om de fortsatt skal selge biler.
Min seter er fra slutten av mars 2015, kjørt 18000, og jeg kan se at det er en "strek" der, men kan egentlig ikke føle stort.
Det er i allefall ikke noe løst skinn som henger.
Ellers så er jeg ikke blitt lært opp i noen spesiell Tesla metode for å sette meg inn i bilen.
Setene er heller ikke behandlet på noen måte.
Hadde Recaro sport seter i min gamle Audi, og de var just like pene etter 10 år og 150.000 km.
Vel litt slitt var de, men ingen deformasjon av skinn eller polstring.
(http://www.rantlifestyle.com/wp-content/uploads/2014/08/10-tan-lines.jpg)
Sitat fra: Achilles på mandag 16. november 2015, klokken 16:17
De viste meg så en ny ubrukt 90D hvor skinnet i sidestøttende var dårlig som på min bil. Dette er jo selvsagt en imbasil argumentasjonsmåte
It´s not a fault, it´s a feature. ;)
Sitat fra: Achilles på mandag 16. november 2015, klokken 16:17
Hei!
Jeg har NG-seter på min 85D (3 mnd gammel) og har også regaert på hvor dårlig skinnet på sidestøttende tar seg ut. Har klaget til Tesla, da jeg i utgangspunktet synes dette er helt uakseptabelt på en ny bil. Var virklig vanskelig å komme igjennom og de oppførte seg overhode ikke som representanter fra et Premium-merke.
De viste meg så en ny ubrukt 90D hvor skinnet i sidestøttende var dårlig som på min bil. Dette er jo selvsagt en imbasil argumentasjonsmåte, da det overhode ikke hjelper meg at andre nye biler er like ille =) Jeg er i utgangspunktet virkelig en Tesla-fan, men her har de skuffet meg. Ser ikke helt hvordan jeg skal komme videre uten å trekke inn jus.
100% min erfaring også , ekstremt uprofesjonelt , prøvde å få meg til å tro at jeg satt meg på feil måte inn i bilen , blir forbanna her jeg sitter nå og tenker på det! men men fikk det registrert ihvertfall , så da tenker jeg at det får bli endel verre før jeg igjen kommer og tar det opp. Nekter å tro at det skal være slik :(
Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. oktober 2015, klokken 20:04
En ting som har slått meg flere ganger de to siste årene når noen har hatt en eller annen case med skinnsetene er at alle har behandlet dem med det beste av stoffer. Samtidig har ikke mine seter fått annet enn støvsuging. De er velbrukte og er like fine. Kanskje Tesla sine skinnseter ikke tåler å bli behandlet?
Interesant ovbservert. Vår standard 85 er nå gått 37k km og våre lyse seter er kun tørket av med fuktig klut og ser veldig flotte ut i fargen. Førersetet ble byttet etter en stund, men det var av en helt annen årsak.
Hadde jo vært digg med bilder av dette ellers blir det vanskelig å vurdere. Min s85 har gått 43.000 km og seten så fort "brukt" ut, men etter det syns jeg de har holdt seg ganske ok, så jo litt svart på de når de så slitt ut etter sommerferien i fjor, men mener de ser like bra ut nå. Har kun behandlet dem en gang, står klar for andre omgang nå siden bilen er for salg.
MEN, det er jo veldig skuffende om next gen er verre på dette området, jeg syns det er ett vesentlig punkt med den nye bilen at setene blir bedre, jeg er av dem som syns de gml seten er altfor vide i ryggen som gjør at du siger sammen under kjøring. Selve sitteputen syns jeg ikke var veldig forskjellig faktisk. Så har en utseende da som er mye bedre enn på de gml:)
Så er det å se det litt fra et annet perspektiv. Si at Tesla ser de har et problem med setene, skal de da begynne å bytte ut alle NG seter hver 3. måned på alle biler de har produsert frem til de har fått utviklet/designet med et bedre sete? Vekk med skyggelappene sier nå jeg.
Ja, ting tar tid osv, sikkert masse som kunne vært bedre, gått raskere etc, men prøv i ihvertfall å se realistisk på ting.
Sidestøtteputene er myke uten ramme innvendig, da skjer det ting med skinnet når man sitter på det ved inn og utstigning. Jeg har derfor tilpasset min inn og utstigningsmetode for ikke å sitte ned sidestøtteputen.
Det er nok slik at man ved å velge en fersk bilfabrikant må tåle noen svakheter, dette er en svakhet jeg synes man kan leve fint med.
Sitat fra: rr2000 på tirsdag 17. november 2015, klokken 06:57
Sidestøtteputene er myke uten ramme innvendig, da skjer det ting med skinnet når man sitter på det ved inn og utstigning. Jeg har derfor tilpasset min inn og utstigningsmetode for ikke å sitte ned sidestøtteputen.
Det er nok slik at man ved å velge en fersk bilfabrikant må tåle noen svakheter, dette er en svakhet jeg synes man kan leve fint med.
Utfordrer deg til å legge ut bilde av din sidepute, siden du sier man kan fint leve med dette!
Setene er levert av en underleverandør , Tesla burde bare videreført kostnaden med reklamasjoner på seter direkte dit.
Det er faktisk måten man blir møtt på av Tesla som er mest provoserende , at man skal bli vist hvordan man setter seg inn i en bil på korrekt måte , det er så provoserende at jeg ikke har ord.
Hvor lenge skal man bare godta alt mulig for de er en ny produsent? 5år, 10år eller 50år siden det er Tesla?
Setene er uansett ikke produsert av Tesla men av Recaro og de har produsert seter en god del år og vet fra tidlig erfaring at de lager sportseter som ikke ser slik ut etter bare noen uker.
Et annet problem er at sidestøttene på seteryggen tar inntil midt konsoll etter en stund også. Siden sidestøttene er for slappe akkurat som sidestøttene på sitteputa.
Så her må det være feil Recaro har gjort under produksjon (Noe jeg tviler på siden det gjelder vel så å si alle). Eller at Tesla har bestilt billige seter med den billigste skinntypen osv for å få ned prisen.
Eller kanskje det bare er skinn fra kuer som har dødd en naturlig død av alderdom så er derfor det er rynkete og slapt.
Sitat fra: aryx på tirsdag 17. november 2015, klokken 02:21
Så er det å se det litt fra et annet perspektiv. Si at Tesla ser de har et problem med setene, skal de da begynne å bytte ut alle NG seter hver 3. måned på alle biler de har produsert frem til de har fått utviklet/designet med et bedre sete? Vekk med skyggelappene sier nå jeg.
Ja, ting tar tid osv, sikkert masse som kunne vært bedre, gått raskere etc, men prøv i ihvertfall å se realistisk på ting.
Det er jo måten Tesla håndterer dette på som er problemet, altså at det er ingenting feil med setene og det er personene som setter seg inn i bilen feil. Det blir for latterlig. Forhåpentligvis jobber de med saken, men med slike holdninger virker det ikke som om de gjør det.
Det er tross alt en opsjon til flere titusentall's kroner det er snakk om, da forventer man en oppgradering ikke nedgradering.
Utrolig spent på hvordan mine seter blir, jeg takler ikke slike irritasjonsmoment!
Det er vertfall en enorm forskjell på min sidepute og den Dag A. la ut bilde av. Dag A. sin bil er kjørt 18000 km , og min er kjørt 7000km , de to bildene viser vertfall meg at noe ikke er som det skal med min sidepute (se første post i tråden).
Aksepterer man slike feil fordi "Tesla er en fersk produsent" og blablabla må man også akseptere å selge bilen med prisavslag for mangelen senere.
Det finnes mye tullprat, men dette tar kaka. Jeg ville ikke engang vurdert en bruktbil med en slik mangel.
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 17. november 2015, klokken 08:42
Setene er uansett ikke produsert av Tesla men av Recaro og de har produsert seter en god del år og vet fra tidlig erfaring at de lager sportseter som ikke ser slik ut etter bare noen uker.
Finnes det noe dokumentasjon på at NextGen er laget av Recaro?
Har sett at noen henviser til delekatalog ved jevne mellomrom. Finnes det noen informasjon der?
Som jeg skriver over så har jeg tidligere hatt Audi med Recaro stoler (foran og bak) og kvalitetsmessig så kan ikke Tesla sine stoler sammenliknes, NG er gode å sitte i men det er langt fra de Recaro stolene jeg er vant med, så da må de ha valgt langt nede dersom dette er Recaro.
En annen ting er at Tesla overhodet ikke nevnt noe sted jeg kan finne på Recaros' hjemmeside, og er heller ikke listet i søkealternativene over modeller som leveres orginalt med Recaro:
https://www.recaro-automotive.com/en/product-areas/original-equipment/products/overview.html
https://www.recaro-automotive.com/en/product-areas/original-equipment/products/search-by-model.html
Av seter som kan installeres som "after marked" seter så er dette det nærmeste jeg finner hos Recaro, men fra beskrivelsen med justerbar nakkestøtte så stemmer ikke det heller med NG.
https://www.recaro-automotive.com/en/product-areas/aftermarket-seats/products/recaro-style.html
Det er også endel diskusjon på amerikanske forum om hvorvidt dette er Recaro eller ikke. Jeg har aldri sett Tesla annonsere sine NG seter som Recaro, men av diskusjonene ser jeg at noen har det inntrykket.
Er det noen som kan bringe klarhet i dette?
Sitat fra: Dag A. på tirsdag 17. november 2015, klokken 10:04
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 17. november 2015, klokken 08:42
Setene er uansett ikke produsert av Tesla men av Recaro og de har produsert seter en god del år og vet fra tidlig erfaring at de lager sportseter som ikke ser slik ut etter bare noen uker.
Finnes det noe dokumentasjon på at NextGen er laget av Recaro?
Har sett at noen henviser til delekatalog ved jevne mellomrom. Finnes det noen informasjon der?
Som jeg skriver over så har jeg tidligere hatt Audi med Recaro stoler (foran og bak) og kvalitetsmessig så kan ikke Tesla sine stoler sammenliknes, NG er gode å sitte i men det er langt fra de Recaro stolene jeg er vant med, så da må de ha valgt langt nede dersom dette er Recaro.
En annen ting er at Tesla overhodet ikke nevnt noe sted jeg kan finne på Recaros' hjemmeside, og er heller ikke listet i søkealternativene over modeller som leveres orginalt med Recaro:
https://www.recaro-automotive.com/en/product-areas/original-equipment/products/overview.html
https://www.recaro-automotive.com/en/product-areas/original-equipment/products/search-by-model.html
Av seter som kan installeres som "after marked" seter så er dette det nærmeste jeg finner hos Recaro, men fra beskrivelsen med justerbar nakkestøtte så stemmer ikke det heller med NG.
https://www.recaro-automotive.com/en/product-areas/aftermarket-seats/products/recaro-style.html
Det er også endel diskusjon på amerikanske forum om hvorvidt dette er Recaro eller ikke. Jeg har aldri sett Tesla annonsere sine NG seter som Recaro, men av diskusjonene ser jeg at noen har det inntrykket.
Er det noen som kan bringe klarhet i dette?
Har ikke noe kilde på det, men da jeg prøvekjørte en S85 for noen uker siden mente "selger" fra tesla at det var recaro seter og derfor var de veeeldig bra osv.... Skal også nevenes at hun sa det var 700 gamp i P85D også..
De står som Recaro i delekatalogen. Står også som Recaro på lappen usa bilene hadde på vinduet. Samt at det står Recaro i service bulletin for ettermontering av setene. (Se bilde under om fw oppdatering av airbag)
Kan jo hende Tesla tror Recaro er navnet for sportsseter ;D
Navnet er Futuris, og kommer fra Australia.
Futuris already supplies seats for California-based Tesla's latest car, the five-door hatchback Model S, from a facility shared with Tesla's Californian production line. It has also previously built the seats for Tesla's first-generation electric vehicle, the Lotus Evora-based Roadster two-seat coupe.
Sitat fra: Salvesen på tirsdag 17. november 2015, klokken 10:10
Har ikke noe kilde på det, men da jeg prøvekjørte en S85 for noen uker siden mente "selger" fra tesla at det var recaro seter og derfor var de veeeldig bra osv.... Skal også nevenes at hun sa det var 700 gamp i P85D også..
No disrespect, men Tesla sine selgere sier vel akkurat det som passer dem i øyeblikket og dersom man spør to stykker så får man to forskjellige svar, eller at de vil hente en tredje for å få en overordnet til å uttale seg.
Jeg er mere ute etter noe som faktisk bekrefter at dette er Recaro.
Leste på Tesla sitt forum i USA at noen mente at det var Recaro som ble levert i første batch av NG, men at grunnen til at baksetene forsvant var overgangen til annen produsent?
Men nå skal ikke jeg starte dette ryktet, så ikke quote meg på den uttalelsen :)
Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 17. november 2015, klokken 10:27
Navnet er Futuris, og kommer fra Australia.
Futuris already supplies seats for California-based Tesla's latest car, the five-door hatchback Model S, from a facility shared with Tesla's Californian production line. It has also previously built the seats for Tesla's first-generation electric vehicle, the Lotus Evora-based Roadster two-seat coupe.
Sikker på at dette gjelder for next gen også? Litt rart om Tesla skryter på seg Recaro.
Futuris lager de vanlige setene ja.
Next gen er oppgitt som Recaro av Tesla som sakt i delekatalog, service bulletin osv
De oppgir nok ikke det hvis det ikke er tilfelle.
Recaro er vel OEM for en hel haug produkter, om de leverer til Tesla er det garantert på Teslas spekk og til Teslas kvalitetskrav.
Sitat fra: kvasbo på tirsdag 17. november 2015, klokken 10:41
Recaro er vel OEM for en hel haug produkter, om de leverer til Tesla er det garantert på Teslas spekk og til Teslas kvalitetskrav.
Da finner jeg det rart at ikke det er oppgitt noe sted på Recaro sine sider at de leverer til Tesla.
De oppgir jo alt ifra Citroen til Ferrari, så hvorfor ikke Tesla?
Ellers så fant jeg denne i en Australsk avis fra 31-01-2014 som bekrefter at Futuris skal levere NextGen til Mod X
http://www.goauto.com.au/mellor/mellor.nsf/story2/CE1CCFA6D362E782CA257C7100072801
Med tanke på at dette er 9-10 måneder før NG setene i det hele tatt ble tilgjengelige i konfiguratoren for TMS så begynner jeg virkelig å lure på om det er Recaro, eller om Tesla bare snakker om NG seter som en Recaro look.
Hyyysj.... guden tesla kan høre dere.
Vil tippe Futuris produserer setene men at Recaro har designet de. Så på lisens av Recaro. Det forklarer hvorfor kvaliteten spriker. Akkurat som på de vanlige setene som knirker og blir veldig slapp i skinnet etter kort tid og har varierende kvalitet.
Har akkurat snakket med Recaro i Tyskland. Ingen der kunne verken bekrefte eller avkrefte per telefon, og fikk beskjed om å sende en mail. Dette har jeg gjort og avventer derfor videre svar.
Mine puter ser heller ikke bra ut, og får ikke dette til å stemme med tidligere produkter fra Recaro.
Sitat fra: Dag A. på tirsdag 17. november 2015, klokken 10:53
Da finner jeg det rart at ikke det er oppgitt noe sted på Recaro sine sider at de leverer til Tesla.
De oppgir jo alt ifra Citroen til Ferrari, så hvorfor ikke Tesla?
Det skjer ofte at kunder ikke lar OEMer være referanse. Sånt avgjøres alltid av kontrakten mellom partene.
Finnes en løsning for de deformerte NextGen forsetene:
https://www.youtube.com/watch?v=phHZ2HOkn8s&feature=youtu.be&t=35
Funker dårlig for oss som er under 2.20 høy ;D
En mulighet for å fikse skinn som er slapt er med varmluftpistol på lav varme. Men sjekk ofte med hånda at det ikke blir for varmt.
https://www.youtube.com/watch?v=MTZpRiLq_TA
Hjelper til å stramme opp skinnet.
Kult, da kan jeg avbestille ansiktsløftingen. ;D
...og regummieringen av konas byste ;D
Sitat fra: rmr på tirsdag 17. november 2015, klokken 08:14
Utfordrer deg til å legge ut bilde av din sidepute, siden du sier man kan fint leve med dette!
Dette er ingenting å syte over synes jeg, ulike bruksmønstre vil gi ulike bruksspor sånn er livet ;-) prøver å legge ved bilde av mitt sete etter 15.000 km
Har prøvd next gen setene hos forhandler et par ganger. Synes de blir litt trange. Går de ut noe?
Jeg var ikke i tvil, etter ett par skikkelige langturer så er jeg ikke mer enn middels fornøyd med dagens seter, problemet er at e er altfor vide i ryggen som gjør at en siger litt samme og inn mot midten av bilen, og jeg er dryg over skuldrene og 100+.
På next gen var de som skreddersydde for min rygg iallefall, men sitteputen var som før, men den er også vært helt ok på den gml setene.
Men dette blir jo smak og behag, syns jo også setene ser mye bedre ut uten at jeg ville valgt dem kun av den grunn...
Kjørelengde 6800km.
Med all respekt rr2000 , hadde mitt sete sett slikt ut som ditt hadde jeg ALDRI tatt det opp.
Tok ett par nye bilder i dag , buen er ca. 20-30 cm lang , og på bilde to ser man at skinnet har "foldet" seg
Min bil er også gått 1/3 av din , skal uansett ikke se slik ut er min mening og kommer til å forfølge dette.
Takk for alle innspill i denne tråden :)
Takk Mr. Hansen , din bil er kjørt nesten identisk km som min , vil påstå mitt sete ser litt verre ut :(
Litt OT, men slik var i hvert fall servicen før. Vi skriver mai 2014 og jeg hadde hatt min P85 i ca. tre uker og telefonen ringer i bilen. Det var en mann fra Tesla i Nederland (snakket engelsk) og lurte på hvordan jeg var fornøyd med bilen. Jeg sa som sant var at jeg var meget godt fornøyd, bortsett fra en liten ting, nemlig at varmeapparatet på auto virket dårlig (den gang ble det for varmt). Dette noterte han seg. Fem minutter senere ringer en hyggelig dame fra Tesla på Skøyen og sier hun har satt meg opp for service om en uke for å få fixet varmeapparatet. Slik var det altså før.
Sendte en mail forleden til Skøyen og ba om service på vindusviskerautomatikk som virker dårlig, og svaret var at de dessverre ikke hadde ledig time til å fikse dette !! Slik er det altså nå.
Nå forstod nok de fleste at slik det var i begynnelsen kunne det ikke fortsette når det kom tusner på tusner på veiene, da måtte bilene vært nærmest feilfrie.
Men det var tider, i fjor sommer fikk vi knirk i styringen, jeg var i Bodø på tur sørover og stilte spørsmål her på forumet, noe tid etter ringte Tesla Trondheim og lurte på om jeg kunne svinge innom når jeg var på vei nedover! Makeløst!:)
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 17. november 2015, klokken 08:42
Så her må det være feil Recaro har gjort under produksjon (Noe jeg tviler på siden det gjelder vel så å si alle). Eller at Tesla har bestilt billige seter med den billigste skinntypen osv for å få ned prisen.
Eller kanskje det bare er skinn fra kuer som har dødd en naturlig død av alderdom så er derfor det er rynkete og slapt.
Det er jammen mange her inne som ikke har hatt dyre skinnseter før. Individual-skinnet til BMW er veldig likt (mykt,tjukt) - og sikkert hva Tesla har prøvd å matche. Koster 20-30 tusen mer enn standardskinnet til bmw, og er mindre holdbart. Standardskinnet til bmw og audi ihvertfall er hardt som nylonlerret, så ikke så rart at det er mer holdbart. Selvfølgelig treffer ikke Tesla 100% med alt (sidestoppen feks er lite gjennomtenkt) i år 1 eller 2, men det gjør jo ikke 100år gamle produsenter som bmw,audi,mb heller? Særlig dyrt og fancy ekstrautstyr hos de tre tyske har mye feil, men slik er det jo, betatesting der hvor det er betalingsvilje. Mange her inne som kommer fra Hyundai og bmw 520d med standardskinn som fyrer hverandre opp og har helt urealistiske forventninger til hva en 1.gangsprodusent av en ny bilmodell kan levere.
Sitat fra: andvib på lørdag 21. november 2015, klokken 00:52
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 17. november 2015, klokken 08:42
Så her må det være feil Recaro har gjort under produksjon (Noe jeg tviler på siden det gjelder vel så å si alle). Eller at Tesla har bestilt billige seter med den billigste skinntypen osv for å få ned prisen.
Eller kanskje det bare er skinn fra kuer som har dødd en naturlig død av alderdom så er derfor det er rynkete og slapt.
Det er jammen mange her inne som ikke har hatt dyre skinnseter før. Individual-skinnet til BMW er veldig likt (mykt,tjukt) - og sikkert hva Tesla har prøvd å matche. Koster 20-30 tusen mer enn standardskinnet til bmw, og er mindre holdbart. Standardskinnet til bmw og audi ihvertfall er hardt som nylonlerret, så ikke så rart at det er mer holdbart. Selvfølgelig treffer ikke Tesla 100% med alt (sidestoppen feks er lite gjennomtenkt) i år 1 eller 2, men det gjør jo ikke 100år gamle produsenter som bmw,audi,mb heller? Særlig dyrt og fancy ekstrautstyr hos de tre tyske har mye feil, men slik er det jo, betatesting der hvor det er betalingsvilje. Mange her inne som kommer fra Hyundai og bmw 520d med standardskinn som fyrer hverandre opp og har helt urealistiske forventninger til hva en 1.gangsprodusent av en ny bilmodell kan levere.
Åja ... får inntrykk av at du ikke har eiet premium bil tidligere.
Har aldri sett seten som rynker seg eller lær som strekker seg på så kort tid som de gjør på tesla .
Har aldri opplevd dette på mine tidligere biler .
Blir patetisk når folk bruker dustete argument for å forsvare en suboptimal produkt ..
Jeg vurderer Tesla og har sett på flere nye Tesla med next.gen. skinnseter, men jeg må si at jeg synes skinnet virker billig og simpelt i forhold til kvaliteten på skinnsetene i min Mercedes B Electric. Skinnseter i Mercedes koster da også mer enn i Tesla, men jeg synes ikke det er noen unskyldning når Tesla prøver å være i premium-klassen. Skinnet i Tesla minner meg om skinnseter i diverse asiatiske biler. Og så liker jeg ikke nakkestøttene i Teslaen, men det er en annen sak. Jeg vurderer derfor tekstilseter i stedet.
Setene i B Electric Drive er overlegne begge Tesla-variantene. Både med tanke på kvalitet og innstillingsmuligheter. Tesla-setene krever at man er ekstremt forsiktig når man setter seg inn. Ikke kom borti sidestøtten; da blir den stygg i løpet av et par måneder..
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 21. november 2015, klokken 10:54
Åja ... får inntrykk av at du ikke har eiet premium bil tidligere.
Har aldri sett seten som rynker seg eller lær som strekker seg på så kort tid som de gjør på tesla .
Har aldri opplevd dette på mine tidligere biler .
Blir patetisk når folk bruker dustete argument for å forsvare en suboptimal produkt ..
Hyundai? 520d med standardskinn? Har du hatt dyrt seteskinn før?
Sitat fra: andvib på lørdag 21. november 2015, klokken 00:52
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 17. november 2015, klokken 08:42
Så her må det være feil Recaro har gjort under produksjon (Noe jeg tviler på siden det gjelder vel så å si alle). Eller at Tesla har bestilt billige seter med den billigste skinntypen osv for å få ned prisen.
Eller kanskje det bare er skinn fra kuer som har dødd en naturlig død av alderdom så er derfor det er rynkete og slapt.
Det er jammen mange her inne som ikke har hatt dyre skinnseter før. Individual-skinnet til BMW er veldig likt (mykt,tjukt) - og sikkert hva Tesla har prøvd å matche. Koster 20-30 tusen mer enn standardskinnet til bmw, og er mindre holdbart. Standardskinnet til bmw og audi ihvertfall er hardt som nylonlerret, så ikke så rart at det er mer holdbart. Selvfølgelig treffer ikke Tesla 100% med alt (sidestoppen feks er lite gjennomtenkt) i år 1 eller 2, men det gjør jo ikke 100år gamle produsenter som bmw,audi,mb heller? Særlig dyrt og fancy ekstrautstyr hos de tre tyske har mye feil, men slik er det jo, betatesting der hvor det er betalingsvilje. Mange her inne som kommer fra Hyundai og bmw 520d med standardskinn som fyrer hverandre opp og har helt urealistiske forventninger til hva en 1.gangsprodusent av en ny bilmodell kan levere.
En merkelig argumentasjon. Du sier egentlig: "Dere enklere sjeler som ikke forstår dere på luksus skjønner ikke at dette er så flott et skinn at du ikke må forvente at det holder mål. Derfor er det også ekstra dyrt."
Hvem blir egentlig lurt her? 8)
Jeg har hatt tre biler med skinn, derav to Citroën XM med det tykkeste skinnet franske kuer kan varte opp med. Dette bildet er ikke av min bil, men en tilsvarende av samme årgang. Ettersom det hverken har strukket seg eller fått stygge skrukker i løpet av de 15-20 årene siden bilen var ny, så må det altså være en elendig skinnkvalitet. Du formerlig SER hvordan det er hardt og stivt som lerret, ikke sant? ;D
https://www.flickr.com/photos/andersks/23177569045/in/album-72157659127930573/ (https://www.flickr.com/photos/andersks/23177569045/in/album-72157659127930573/)
Jeg vil tro at 99 % av kundene til Tesla er best tjent med skinn og stopping som møter allmenne krav til bilinteriør. Forbrukerrådet er nok også av samme oppfatning; muligens kjører de Hyundai.
Her er BMWs aller beste skinn etter 60.000 kilometer (2007 m6):
(http://i.imgur.com/R4xMB8D.jpg)
(http://i.imgur.com/4KjSRUq.jpg)
(http://i.imgur.com/nvbo3A0.jpg)
Når Tesla får lagd sine seter eksternt så får de samtidig erfaringen og kunnskapen til leverandøren så det er ikke noe argument at Tesla ikke har så mye erfaring som BMW.
Vel, får håpe min som produseres i januar har en mer solid løsning, så ikke bra ut, men bruken er også veldig forskjellig. Jeg er 100+, men sportssetene i min 2010 A6 så like fine ut som nye på 80.000 km, samtidig så jeg tilsvarende biler på brukmarkedet med veldig slitte sidevanger så de tåler ikke alt de heller. Jeg passet bare på å ikke sette skalkene rett på sidevangene, men heller få rassen der det skal med en gang, lårene er ikke så harde og dermed gikk det altså helt brillefint med setene, slik behandling MÅ Tesla sine next gen også tåle ellers vil alle setene bli ødelagt før heller enn siden
Sitat fra: andvib på lørdag 21. november 2015, klokken 16:11
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 21. november 2015, klokken 10:54
Åja ... får inntrykk av at du ikke har eiet premium bil tidligere.
Har aldri sett seten som rynker seg eller lær som strekker seg på så kort tid som de gjør på tesla .
Har aldri opplevd dette på mine tidligere biler .
Blir patetisk når folk bruker dustete argument for å forsvare en suboptimal produkt ..
Hyundai? 520d med standardskinn? Har du hatt dyrt seteskinn før?
Nei men bmw 530d 2007 . Mb Clk 2002. Audi TT .2004 Porsche 911 C2 2006 . Bmw x5 2010 med comfor seter og bmw x3 2013.
Sitat fra: bjoris på lørdag 21. november 2015, klokken 18:45
Når Tesla får lagd sine seter eksternt så får de samtidig erfaringen og kunnskapen til leverandøren så det er ikke noe argument at Tesla ikke har så mye erfaring som BMW.
Vel, får håpe min som produseres i januar har en mer solid løsning, så ikke bra ut, men bruken er også veldig forskjellig. Jeg er 100+, men sportssetene i min 2010 A6 så like fine ut som nye på 80.000 km, samtidig så jeg tilsvarende biler på brukmarkedet med veldig slitte sidevanger så de tåler ikke alt de heller. Jeg passet bare på å ikke sette skalkene rett på sidevangene, men heller få rassen der det skal med en gang, lårene er ikke så harde og dermed gikk det altså helt brillefint med setene, slik behandling MÅ Tesla sine next gen også tåle ellers vil alle setene bli ødelagt før heller enn siden
Støtter deg der. Når jeg solgte 2009 modell A6 kjørt ca 50.000 etter 3 år så var S-line sports skinn setene på førersiden lite slitt, mens konas sete som var veldig lite brukt var veldig slitt på høyre sidevangen. Det har nok en del å si hvordan en går inn/ut og type klær en har på seg. Prøvde å klage til Audi, men fikk like tåpelige svar der som enkelte her får hos Tesla.
(Og kona er en del mindre og 35% lettere enn meg)
Sitat fra: GOS på lørdag 21. november 2015, klokken 23:49
Sitat fra: bjoris på lørdag 21. november 2015, klokken 18:45
Når Tesla får lagd sine seter eksternt så får de samtidig erfaringen og kunnskapen til leverandøren så det er ikke noe argument at Tesla ikke har så mye erfaring som BMW.
Vel, får håpe min som produseres i januar har en mer solid løsning, så ikke bra ut, men bruken er også veldig forskjellig. Jeg er 100+, men sportssetene i min 2010 A6 så like fine ut som nye på 80.000 km, samtidig så jeg tilsvarende biler på brukmarkedet med veldig slitte sidevanger så de tåler ikke alt de heller. Jeg passet bare på å ikke sette skalkene rett på sidevangene, men heller få rassen der det skal med en gang, lårene er ikke så harde og dermed gikk det altså helt brillefint med setene, slik behandling MÅ Tesla sine next gen også tåle ellers vil alle setene bli ødelagt før heller enn siden
Støtter deg der. Når jeg solgte 2009 modell A6 kjørt ca 50.000 etter 3 år så var S-line sports skinn setene på førersiden lite slitt, mens konas sete som var veldig lite brukt var veldig slitt på høyre sidevangen. Det har nok en del å si hvordan en går inn/ut og type klær en har på seg. Prøvde å klage til Audi, men fikk like tåpelige svar der som enkelte her får hos Tesla.
(Og kona er en del mindre og 35% lettere enn meg)
Audi gjengen så vel at den spisse rumpa til kona hadde forårsaket det, men mtp kundeservice kunne de kanskje ikke si det direkte? :)
Løfter denne litt.
Har hatt bilen inne på diverse reklamasjonsting , småsaker.
Da ble denne tatt opp igjen.
Resultat :
Concern: Seat upholstery is damaged / blemished / worn / discolored (1st Row)
Corrections: 1st Row Seat Assemblies & Hardware General Diagnosis Conclusion: No
Trouble Found
Inspected and tested the customers seat regarding the customer concern of wear. The
seat has normal wear and is not be replaced.
Included the Service Center Shop Forman in the inspection and he agrees, normal
wear no need to replace.
Så da var saken avsluttet fra Tesla sin side! Jeg har sagt at jeg ikke aksepterer det og vil ha en skritlig begrunnelse på NORSK , og at dette vil bli tatt videre mot forbrukerråd.
Irriterer meg å bruke tid på dette her , har sett på 10 - 20 andre NextGen seter , har ikke sett noen med slik skade som min sittepute har. Jeg slipper ikke denne :)
Da er sikkert denne tråden interessant for deg:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27710.msg471540.html#new (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27710.msg471540.html#new)
Normal slitasje? Utrolig.
Er i kontakt med NAF nå , så om dere kan poste bilde av deres sidestøtter som er som de skal være så er jeg evig takknemlig. Greit å få vist mottrekk til min sidestøtte , så hiv ut bilder folkens , og skriv km.stand , takk på forhånd :)
Sitat fra: rmr på torsdag 14. april 2016, klokken 23:42
Er i kontakt med NAF nå , så om dere kan poste bilde av deres sidestøtter som er som de skal være så er jeg evig takknemlig. Greit å få vist mottrekk til min sidestøtte , så hiv ut bilder folkens , og skriv km.stand , takk på forhånd :)
Eller rett og slett ta kontakt med bruker xref, jfr den tråden jeg viste til ovenfor. Han har da tydeligvis fått byttet sitt sete med mindre skader enn det er på ditt. Hvordan Tesla da skal forklare seg ut av din henvendelse er mer enn jeg kan skjønne!
Eller rett og slett ta kontakt med bruker xref, jfr den tråden jeg viste til ovenfor. Han har da tydeligvis fått byttet sitt sete med mindre skader enn det er på ditt. Hvordan Tesla da skal forklare seg ut av din henvendelse er mer enn jeg kan skjønne!
[/quote]
Takk for støtten! xref har ikke samme defekt , hans utfordring er midt i sitteputen , så er ikke samme sak slik jeg ser det.
Jeg fikk byttet mitt sete, som hadde en mindre "fold" enn det der. Ikke gi deg!
Sitat fra: vnm på lørdag 16. april 2016, klokken 08:29
Jeg fikk byttet mitt sete, som hadde en mindre "fold" enn det der. Ikke gi deg!
Takk! Jeg sender deg en PM om det er ok
Da har denne saken fått en løsning. Setet blir byttet på en reklamasjon som ønsket fra meg hele tiden.
Rart hva man får til med en epost fra advokat :)