Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: Teslanewbie på fredag 09. oktober 2015, klokken 10:18
Kan se ut som om alle nye P85D/85D leveres med SW sperret 90kwh pakke.
Kan være logisk at tesla faser ut 85d men leverer alle "gamle" 85D med det nye batteriet for å bare forholde seg til en type batteri. Dvs at 90kwh pakken leveres med alle nyproduserte biler men at man SW begrenser disse til 85kwh da det er dette som kunden har betalt. Blir nok billigere og lettere for tesla å bare forholde seg til en type batteripakke.... Dessuten har det jo vært en del problem knyttet til den gamle pakken og de innebygde sikringene.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65483491
Det hadde vært fint om de med batteri på nybiler, kan komme med info om pakkene så vi får analysert muligheten om dette stemmer :)
Sitat fra: dosmont på fredag 09. oktober 2015, klokken 10:25
Det hadde vært fint om de med batteri på nybiler, kan komme med info om pakkene så vi får analysert muligheten om dette stemmer :)
Hva er en nybil i denne sammenhengen?
Sitat fra: MeTesla på fredag 09. oktober 2015, klokken 10:59
Sitat fra: dosmont på fredag 09. oktober 2015, klokken 10:25
Det hadde vært fint om de med batteri på nybiler, kan komme med info om pakkene så vi får analysert muligheten om dette stemmer :)
Hva er en nybil i denne sammenhengen?
Det ser ut som om tesla kommer med nyheter nesten ukentlig og dette vil fortsette - dette er en NY produsent med en masse ny teknologi og med nye fabrikker som har en rekke nyheter på løpende bånd. Ikke minst i forhold til X som kommer men ikke minst model 3,
De som ønsker å ha siste nytt går på en kjempesmell, må antagelig bytte bil vær 6 mnd og vil være konstant frustrert.
Det å eie en tesla er å få være med på en utvikling ikke ha siste og beste skrik - om så er du fanget i et kjøpe og selge hekse gryte og ser at luksus fellen blir småtteri på de som bare må HA siste nytt. her er det allerede flere ofre. Men for de som vil være med på en aldri så lite paradigme skifte i bilhistorien er Tesla en kjempegave.
Så ja - lag deg en plan for utskifting av bilen og ikke så på neste hyl - så kan man kanskje eie en fantastisk bil uten å få nerver av at naboen har en dupedings som du ikke har.
Det kan jo forklare flex pack fra delekatalogen. Da har vel mange 85 biler levert fra rundt juli egentlig 90 pakken som kan la seg oppgradere.
skal an ha siste hele tiden å en gjøre det samme som tesla selv gjør med demo biler bytte ut vert kvartal
Sitat fra: kos på fredag 09. oktober 2015, klokken 11:30
Sitat fra: MeTesla på fredag 09. oktober 2015, klokken 10:59
Sitat fra: dosmont på fredag 09. oktober 2015, klokken 10:25
Det hadde vært fint om de med batteri på nybiler, kan komme med info om pakkene så vi får analysert muligheten om dette stemmer :)
Hva er en nybil i denne sammenhengen?
Det ser ut som om tesla kommer med nyheter nesten ukentlig og dette vil fortsette - dette er en NY produsent med en masse ny teknologi og med nye fabrikker som har en rekke nyheter på løpende bånd. Ikke minst i forhold til X som kommer men ikke minst model 3,
De som ønsker å ha siste nytt går på en kjempesmell, må antagelig bytte bil vær 6 mnd og vil være konstant frustrert.
Det å eie en tesla er å få være med på en utvikling ikke ha siste og beste skrik - om så er du fanget i et kjøpe og selge hekse gryte og ser at luksus fellen blir småtteri på de som bare må HA siste nytt. her er det allerede flere ofre. Men for de som vil være med på en aldri så lite paradigme skifte i bilhistorien er Tesla en kjempegave.
Så ja - lag deg en plan for utskifting av bilen og ikke så på neste hyl - så kan man kanskje eie en fantastisk bil uten å få nerver av at naboen har en dupedings som du ikke har.
Vedr endring av tittel som jeg nå er referert i - jeg er ABSOLUTT IKKE frustrert nå, derimot den mest happy Camper jeg kan tenke meg! Men spørsmålet står ved lag for jeg lurer på om det er bryet verdt å sjekke batteritypen jeg har på min bil. Den er levert 30 juni. Så er det en nybil?
Min er i transit, og var i produksjon august/september. Et "plombert" 90-batteri vil jo ha ekstra marginer, og dermed være mer holdbart. Håpet er lysegrønt :)
Sitat fra: Muffinman på fredag 09. oktober 2015, klokken 12:41
Min er i transit, og var i produksjon august/september. Et "plombert" 90-batteri vil jo ha ekstra marginer, og dermed være mer holdbart. Håpet er lysegrønt :)
Blir spennende å høre hva du får for pakke. Lurt av deg å vente med levering, bilen din er jo nå over 120000kr dyrere enn når du bestilte. Gratulerer
De nye 90kWh batteripakkene har Silisium inblandet i anoden og er ikke sikkert alle blir like glade etter en stund.
Men tror det er mulig at Tesla bruker denne pakken også for 85kWh eiere dersom de har faset helt over til denne batteri typen.
Størrelsen er lik, vekte er omtrent lik men noe mer kapasitet pr celle.
Det som har vært ulempen med å blande Silisum inn er at levetiden har blitt kortere. (mindre ladesykluser)
Samtidig så er det svært lite Silisium i blandingen til Tesla og vil tro de er så sikre på levetiden at dette ikke blir noe problem. :-)
Det bør vel kanskje nevnes at dette foreløpig kun er spekulasjoner? Om det stemmer eller ei vil jeg ikke tippe på før det kommer offisielle uttalelser.
Registrerer at trådstarter gjentar rykter gang på gang som vedtatte sannheter, har du mer info enn oss andre?
Jeg har en 1 dag gammel S85D. Hva er batterikoden (?) på 90-batteriet?
Sitat fra: petersv på fredag 09. oktober 2015, klokken 22:04
Det bør vel kanskje nevnes at dette foreløpig kun er spekulasjoner? Om det stemmer eller ei vil jeg ikke tippe på før det kommer offisielle uttalelser.
Registrerer at trådstarter gjentar rykter gang på gang som vedtatte sannheter, har du mer info enn oss andre?
Du bør sette deg inn i hva symbolen ? beyr i en setning innen du forsøker deg på personangrep !
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 09. oktober 2015, klokken 22:50
Sitat fra: petersv på fredag 09. oktober 2015, klokken 22:04
Det bør vel kanskje nevnes at dette foreløpig kun er spekulasjoner? Om det stemmer eller ei vil jeg ikke tippe på før det kommer offisielle uttalelser.
Registrerer at trådstarter gjentar rykter gang på gang som vedtatte sannheter, har du mer info enn oss andre?
Du bør sette deg inn i hva symbolen ? beyr i en setning innen du forsøker deg på personangrep !
Personangrep????
Her var det ikke rare takhøyden gitt...
fortsatt ingen som har batterikoder på nye 85D? min fra juni er 1055519-00-B
ser på TMC at det har blitt levert P85D med 1055835-00-D i September
Det delenummeret er bare en nyere revisjon av C utgaven:
HIGH VOLTAGE BATTERY ASSEMBLY - 2.0 - MODEL S, 85RWD, 85D, P85D - 85KWH 1055835-00-C 1 interchangeable with 1.5 enclosure packs 1055519-00-B and 1031043-00-E
Står enda beskrevet som 85 batteri, 90 pakkene har 1063792 så hvis det er samme batteri men sw begrensing virker det merkelig at de har egne delenummer og oppføringer.
For det var ikke tilfelle med 40 kwh batteriene som bare var 60 kwh batteriet nedgradert i sw.
Så hvis ikke noen viser at nye biler levert nå har 1063792 batteri stiller jeg meg tvilende til at det er likt enn så lenge :)
Elon sa han ikke anbefalte folk å gå for 90kw med mindre de virkelig var på kanten av rekkevidde. Å anbefale dette hadde vært dumt hvis det bare var en SW oppgradering :D
Hvis det er en sw begrensing så gjelder dette bare nye biler som blir levert nå framover. Og ikke vi som har fått biler tidligere som vi vet er et 85 batteri.
Er vel bare å sende selger en mail og spørre hvor han har dette fra.
Dette hadde blitt plukket opp fort i USA hvor de har batteriklistremerke oppdagelsesferder :p
Sitat fra: KristofferH på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 14:53
Elon sa han ikke anbefalte folk å gå for 90kw med mindre de virkelig var på kanten av rekkevidde. Å anbefale dette hadde vært dumt hvis det bare var en SW oppgradering :D
Var det ikke at han ikke anbefalte de som allerede har 85kw til å bytte selge sin for å kjøpe ny med 90kw? Han mente at man heller kunne vente lenger for å få enda større rekkeviddeforbedring.