Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Renault => Zoe => Emne startet av: overter på tirsdag 28. juli 2015, klokken 17:58

Tittel: R210 vs R240
Skrevet av: overtertirsdag 28. juli 2015, klokken 17:58
Har et tilbud fra en forhandler om å velge mellom disse 2, 10000kr i differanse favør R210. Hva bør jeg gå for? Begge er Intense utstyr versjon og skal ha samme utstyr, og begge er helt nye.
Synspunkter?
Fikk et greit tilbud synes jeg, hva burde prisen være inkludert vinterhjul?
Tittel: Sv: R210 vs R240
Skrevet av: Trond.mtirsdag 28. juli 2015, klokken 18:08
Sitat fra: overter på tirsdag 28. juli 2015, klokken 17:58
Har et tilbud fra en forhandler om å velge mellom disse 2, 10000kr i differanse favør R210. Hva bør jeg gå for? Begge er Intense utstyr versjon og skal ha samme utstyr, og begge er helt nye.
Synspunkter?
Fikk et greit tilbud synes jeg, hva burde prisen være inkludert vinterhjul?
Vanskelig å kommentere tilbudet uten å vite eksakt hva den inneholder.
Er det 1 års Fortum lading med i begge tilbud (evnt 5 år med R240 ?)
Er det 16" orginale felger på vinterdekkene ?
Er Zaptec kabel med i tilbudene ?

Hvis prisen er 10.000 lavere for ellers helt like spesifikasjoner så ville jeg kanskje vurdert å gå for R210. Men det er jo bare du vet hva 15-20 km ekstra rekkevidde betyr. Det du bør vite er at det ikke kommer til å bygges ut mange AC ladestasjoner som støtter 43kW. Og den nye modellen R240 lader raskere enn R210 på 11 kW og lavere (mindre tap i ladeprosessen). Men skal du kjøre på langtur så er det kjedelig å vente over en time før du kan kjøre videre med full "tank"

Vær obs på at i følge pressemelding fra RBI, så kan du etter 1.8 velgr Zaptec universell ladekabel framfor fast ladestasjon. Hvis du skal bruke bilen til annet enn pedling til / fra bolig, så ville jeg nok valgt Zaptec. Den dagen du eventuelt skal selge bilen vil du nok få bedre betalt når laderen følger med bilen. Zaptec kabelen koster 20.000 kr hvis den kjøpes uten bil (15900 + mva)


Tittel: Sv: R210 vs R240
Skrevet av: overtertirsdag 28. juli 2015, klokken 18:20
16" felger originale for både sommer og vinterhjul,
kunne velge mellom Zaptec lader eller veggboks,
1 års lading fra Fortum
Begge bilene skal ha identisk utstyr R210 har setevarmer, forstår de første versjonene av denne ikke hadde det
Tittel: Sv: R210 vs R240
Skrevet av: Trond.mtirsdag 28. juli 2015, klokken 18:32
Sitat fra: overter på tirsdag 28. juli 2015, klokken 18:20
16" felger originale for både sommer og vinterhjul,
kunne velge mellom Zaptec lader eller veggboks,
1 års lading fra Fortum
Begge bilene skal ha identisk utstyr R210 har setevarmer, forstår de første versjonene av denne ikke hadde det
Du vet at det ikke er DAB støtte (ventet høsten 2015). Jeg vil vel si at for en R240 med metallic, Zaptek (ikke wallbox) og 16" vinterhjul så vil ca 215.000 være en god deal. Nesten "løp og kjøp"  :)
Hva er tilbudet ditt ?
Tittel: Sv: R210 vs R240
Skrevet av: Radiobil1onsdag 23. september 2015, klokken 20:08
Hva er de praktiske forskjellene i bruk på 210 og 240?
Tittel: Sv: R210 vs R240
Skrevet av: v-i-consdag 23. september 2015, klokken 20:20
Sitat fra: Radiv på onsdag 23. september 2015, klokken 20:08
Hva er de praktiske forskjellene i bruk på 210 og 240?

210 kan fylle tanken på 30 min gitt en AC43kw lader
240 kan fylle tanken på 60 min gitt en AC22kw lader

240 kan gå litt lengre på samme batteri grunnet noe mer efektiv motor.
240 lader raskere på lave enfase strømstryrker

Mange vil si at 210 er bedre egnet til å dra på langtur med fordi den har hurtigladning.
Tittel: Sv: R210 vs R240
Skrevet av: THEtorsdag 29. oktober 2015, klokken 13:53
Har sett at enkelte hevder at det er mulig å velge mellom R240 og Q210 motor i Zoe for kunder i andre land. Var inne og konfigurerte en Zoe på de franske nettsiden nå nettopp. Et av valgene man kan gjøre er type motor, Q210 koster €500 mer enn R240, http://www.renault.fr/gamme-renault/vehicules-electriques/zoe/zoe/configurateur/?CONTEXT=gamme-renault#/motors (http://www.renault.fr/gamme-renault/vehicules-electriques/zoe/zoe/configurateur/?CONTEXT=gamme-renault#/motors).

Lurer på hvorfor Renault Norge ikke gir kundene lov til å velge motor, i praksis velge mellom hurtiglading eller semi-hurtig lading?

edit: Har lagt inn korrekt prisdifferanse mellom motortypene fra den franske konfiguratoren for Zoe.
Tittel: Sv: R210 vs R240
Skrevet av: THEtorsdag 29. oktober 2015, klokken 14:27
Kanskje kommer det mulighet for 43kW lading på R240 også i følge rykter. http://pushevs.com/2015/09/21/renault-zoe-r240-43-kw-ac-charging-soon/ (http://pushevs.com/2015/09/21/renault-zoe-r240-43-kw-ac-charging-soon/)
Tittel: Sv: R210 vs R240
Skrevet av: morten69torsdag 29. oktober 2015, klokken 15:56
Det hadde vært konge. Tenk hvor mange fornøyde zoe kunder Renault ville fått ved å fjerne sperren :)