Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: erlanddf på onsdag 15. juli 2015, klokken 10:35
Skal hente en Tesla P85+ på fredag. :)
Er det spesielle ting å tenke på?
Nullstille software/innstillinger?
Fjerning av personlig info/innstillinger fra forrige eier?
Overføring av bilen ift My Tesla og Android app?
Ikke gi full spiker hele tiden i starten. Blir dyrt med dekk ;D
Det er vel først og fremst i tidligere eiers interesse å slette innstillinger som f.eks garasjeportåpner osv. Overføring av bil til ny eier i forhold til app og MyTesla er det vel Tesla som gjør?
Blir nok ikke så lett selv om jeg kommer fra 2.5 liter, turbo og 270hk... hehe 8)
Må ringe Tesla når jeg har henter den da slik at de overfører til meg?
Eller må nåværende eier gjøre det?
Overføring må du ordne med via Tesla. De krever at du leverer kopi av vognkort med ditt navn før du får det, så der kan det hende du må vente en ukes tid.
Reset til fabrikkinnstillinger er en selvfølge. Da starter du fra scratch.
Sitat fra: Muffinman på onsdag 15. juli 2015, klokken 11:10
Reset til fabrikkinnstillinger er en selvfølge. Da starter du fra scratch.
Hvordan gjøres dette?
Sitat fra: ihlhaug på onsdag 15. juli 2015, klokken 11:07
Overføring må du ordne med via Tesla. De krever at du leverer kopi av vognkort med ditt navn før du får det, så der kan det hende du må vente en ukes tid.
Ok, får ringe dem og høre hva/hvordan de ønsker dette gjort. :)
husk å "skru" av mobil forbindelse slik at forrige eier ikke tuller med bilen, mens du venter Tesla "overfører" bilen til deg på appen/mytesla.
Sitat fra: erlanddf på onsdag 15. juli 2015, klokken 11:42
Sitat fra: ihlhaug på onsdag 15. juli 2015, klokken 11:07
Overføring må du ordne med via Tesla. De krever at du leverer kopi av vognkort med ditt navn før du får det, så der kan det hende du må vente en ukes tid.
Ok, får ringe dem og høre hva/hvordan de ønsker dette gjort. :)
En mail til servicehelpeu@teslamotors.com med bilde av ditt vognkort skal fikse biffen.
Overleverte min kjære Tesla til ny eier i går. Etter tips fra Tesla aktiverte jeg fakbrikkinnstilling. Men det var litt stressende. Etter et par sekunder gikk hovedskjermen i svart - forsåvidt som forventet.
Men den kom aldri på igjen. Litt stressende når ny eier satt og ventet i bilen sammen med meg.
Tilslutt kom jeg på den briljante ide om å gå ut av bilen. Lukke dørene og åpne igjen.
Det hjalp faktisk. Sakte, men sikkert kom anlegget på igjen og alle var som nytt - dvs intet spor etter meg.
Sitat fra: DagfinnN på mandag 16. oktober 2017, klokken 10:45
Overleverte min kjære Tesla til ny eier i går. Etter tips fra Tesla aktiverte jeg fakbrikkinnstilling. Men det var litt stressende. Etter et par sekunder gikk hovedskjermen i svart - forsåvidt som forventet.
Men den kom aldri på igjen. Litt stressende når ny eier satt og ventet i bilen sammen med meg.
Tilslutt kom jeg på den briljante ide om å gå ut av bilen. Lukke dørene og åpne igjen.
Det hjalp faktisk. Sakte, men sikkert kom anlegget på igjen og alle var som nytt - dvs intet spor etter meg.
hehe, gjorde akkurat det samme med min når ny eier skulle inn på biltilsynet og omregistrere bilen. Fikk litt hetta da det tok nærmere 5 min før bilen var "klar" for ny eier. Var noen spennende minutter der bilen var helt mørk og uten respons.
Fabrikkinnstillinger tar bare innstillingene ikke sant, eventuelle firmware-oppgraderinger blir liggende?
Sitat fra: spirrevipp på mandag 16. oktober 2017, klokken 18:49
Fabrikkinnstillinger tar bare innstillingene ikke sant, eventuelle firmware-oppgraderinger blir liggende?
Kun innstillinger og personlige ting som spotify login, steder du har søkt opp på maps etc.
Firmware forandres ikke.
Hei,
Istedet for å starte ny tråd, henger jeg meg på her. (ikke meningen å kuppe tråden din, trådstarter)
Jeg har nettopp solgt min Audi Q3 2013 og skal nå gå over til elbil.
Ettersom min samboer syns Tesla er blodharry (?!), så det lenge ut til å bli eGolf, men nå ser det ut til at jeg får viljen min allikevel.
Vi har satt et tak på ca 500K. I mine øyne ser det ut til at jeg kan få relativt mye bil for 500K, men hva burde inngå? Jeg syns det er litt utfordrende å navigere i bruktbilmarkedet og spotte hva som er en god deal.
Jeg ønsker navi, dab, parkeringssensor, ryggekamera, elektrisk bakluke, HiFi (kan droppes), luftfæring (kan droppes) og helst adaptiv cruise control (finnes dette på 2014-modellene?). Skulle helst hatt 21" på sommerdekk. Dekkene må også være gode nok til å holde en sesong til.
Selv om jeg ikke kommer til å sette på skistativ eller boks selv, antar jeg at dette kan være verdifullt når jeg skal selge den igjen?
Det er også viktig for meg at det er noe gjenværende garanti, så 2014 og utover er et must. Bilen burde ikke ha gått mer enn 75K KM.
Hva burde prisen på en slik ligge på?
(hvis noen melder seg frivillig til å bistå med litt Finn-hjelp på PM hadde jeg blitt overlykkelig.)
Sitat fra: Pernille på torsdag 19. oktober 2017, klokken 12:06
Hei,
Istedet for å starte ny tråd, henger jeg meg på her. (ikke meningen å kuppe tråden din, trådstarter)
Jeg har nettopp solgt min Audi Q3 2013 og skal nå gå over til elbil.
Ettersom min samboer syns Tesla er blodharry (?!), så det lenge ut til å bli eGolf, men nå ser det ut til at jeg får viljen min allikevel.
Vi har satt et tak på ca 500K. I mine øyne ser det ut til at jeg kan få relativt mye bil for 500K, men hva burde inngå? Jeg syns det er litt utfordrende å navigere i bruktbilmarkedet og spotte hva som er en god deal.
Jeg ønsker navi, dab, parkeringssensor, ryggekamera, elektrisk bakluke, HiFi (kan droppes), luftfæring (kan droppes) og helst adaptiv cruise control (finnes dette på 2014-modellene?). Skulle helst hatt 21" på sommerdekk. Dekkene må også være gode nok til å holde en sesong til.
Selv om jeg ikke kommer til å sette på skistativ eller boks selv, antar jeg at dette kan være verdifullt når jeg skal selge den igjen?
Det er også viktig for meg at det er noe gjenværende garanti, så 2014 og utover er et must. Bilen burde ikke ha gått mer enn 75K KM.
Hva burde prisen på en slik ligge på?
(hvis noen melder seg frivillig til å bistå med litt Finn-hjelp på PM hadde jeg blitt overlykkelig.)
Hvis du greier å strekke strikken bittelitt lenger, så er ny S75D et meget godt alternativ til brukt bil. For ca. kr 615.000 (når du bruker henvisningskode) så får du navi, dab, parkeringssensor, ryggekamera, elektrisk bakluke, luftfæring og ikke-adaptiv cruise control. Du får også det veldig fine glasstaket. Hvis du ikke har bruk for takstativ selv, så er det ingen grunn til å kjøpe med soltaket.
Det eneste i listen din som mangler da er adaptiv cruise og lydpakke. Med på kjøpet får du markedets laveste rente (0,99% nom. ut lånets levetid, og fullfinansiering) og full fabrikkgaranti.
Jeg tenker å selge en 2015 med alt det du ønsker. Den kommer til å gå i område 500', så her burde du helt klart klare å finne en bil som passer til den prisen. Kommer nok mange for salg nå etterhvert som folk får leveringer etter kampanjen nå også vil jeg tro
Jeg sitter med samme planlagte "taket" og ser du får bil 2014 modell med ALT utstyr under 500.000
Valget mitt er om jeg skal prioritere 85 eller P85 (KM mot HK).
Er det riktig at ny S75D ikke har adaptiv cruise? Dvs man må kjøpe AP2 for å få ACC?
Sitat fra: Tom Slettebø på fredag 20. oktober 2017, klokken 08:00
Jeg sitter med samme planlagte "taket" og ser du får bil 2014 modell med ALT utstyr under 500.000
Valget mitt er om jeg skal prioritere 85 eller P85 (KM mot HK).
Prioriter KM du ;)
Sitat fra: Råde på lørdag 04. november 2017, klokken 20:38
Er det riktig at ny S75D ikke har adaptiv cruise? Dvs man må kjøpe AP2 for å få ACC?
Base spec Model S has normal cruise control.
For Adaptive Cruise Control you need to add the Enhanced Autopilot package.
Sitat fra: Jeronan på lørdag 04. november 2017, klokken 21:04
Sitat fra: Råde på lørdag 04. november 2017, klokken 20:38
Er det riktig at ny S75D ikke har adaptiv cruise? Dvs man må kjøpe AP2 for å få ACC?
Base spec Model S has normal cruise control.
For Adaptive Cruise Control you need to add the Enhanced Autopilot package.
Jøss. Da er det jo steinalderbil, da. Litt synd egentlig for jeg var på nippet til reservasjon men 40.000,- bare for ACC er litt stivt og gjør bilen for dyr for meg. Synd. Men takk for svar.
Sitat fra: Råde på lørdag 04. november 2017, klokken 22:45
Sitat fra: Jeronan på lørdag 04. november 2017, klokken 21:04
Sitat fra: Råde på lørdag 04. november 2017, klokken 20:38
Er det riktig at ny S75D ikke har adaptiv cruise? Dvs man må kjøpe AP2 for å få ACC?
Base spec Model S has normal cruise control.
For Adaptive Cruise Control you need to add the Enhanced Autopilot package.
Jøss. Da er det jo steinalderbil, da. Litt synd egentlig for jeg var på nippet til reservasjon men 40.000,- bare for ACC er litt stivt og gjør bilen for dyr for meg. Synd. Men takk for svar.
Alt av hardware till adaptiv cruice følger bilen fra fabrikk. Tesla endrer og gir mer utstyr på nye biler relativt ofte. Ikke usannsynlig blir ACC standard snart, og da er det bare oppdatering av software som skal til så har du ACC.
Problemet er at de likevel godt kan finne på å ta betalt for det for biler solgt uten ACC. Du må være fornøyd med bilen slik den er når du bestiller den, ellers kan du ende opp med å bli skuffet.
Sitat fra: Råde på lørdag 04. november 2017, klokken 22:45
Sitat fra: Jeronan på lørdag 04. november 2017, klokken 21:04
Sitat fra: Råde på lørdag 04. november 2017, klokken 20:38
Er det riktig at ny S75D ikke har adaptiv cruise? Dvs man må kjøpe AP2 for å få ACC?
Base spec Model S has normal cruise control.
For Adaptive Cruise Control you need to add the Enhanced Autopilot package.
Jøss. Da er det jo steinalderbil, da. Litt synd egentlig for jeg var på nippet til reservasjon men 40.000,- bare for ACC er litt stivt og gjør bilen for dyr for meg. Synd. Men takk for svar.
No other car comes standard with ACC! You have to pay extra for it through optional package.
Unless it's some kind of Edition package, but then you still already pay extra for it.
Volvo does this, so does BMW, Mercedes, etc etc.
@Jeronan - Hyundai Ionic EV is being deliverd with ACC as a standard, also with LKAS (Line keep assist) and a lot more. Check out Hyundai Ioniq EV site and specifications. Unless you was pointing your comment to Tesla though, I haven't read much up on Tesla specs of what is standard and extra equipment/features.
Sorry for a bit off topic though.
Hjertesukk og off topic..
Jeronan skriver på engelsk og det er jo helt greit når en så engasjert kar uttrykket seg best på det språket.
Men nå skjønner vi jo alle at han utmerket godt leser norsk og skjønner hva vi skriver, så da syns jeg det er unødvendig å svare på engelsk..
(Hakker ikke på deg Zimon, dette gjelder flere her inne)
Off topic - det var jeg ikke klar over, er ganske så ny her. Da fortsetter man i fremtiden på Norsk. Takker for opplysning. :)
Sitat fra: Jeronan på søndag 05. november 2017, klokken 08:21
Sitat fra: Råde på lørdag 04. november 2017, klokken 22:45
Sitat fra: Jeronan på lørdag 04. november 2017, klokken 21:04
Sitat fra: Råde på lørdag 04. november 2017, klokken 20:38
Er det riktig at ny S75D ikke har adaptiv cruise? Dvs man må kjøpe AP2 for å få ACC?
Base spec Model S has normal cruise control.
For Adaptive Cruise Control you need to add the Enhanced Autopilot package.
Jøss. Da er det jo steinalderbil, da. Litt synd egentlig for jeg var på nippet til reservasjon men 40.000,- bare for ACC er litt stivt og gjør bilen for dyr for meg. Synd. Men takk for svar.
No other car comes standard with ACC! You have to pay extra for it through optional package.
Unless it's some kind of Edition package, but then you still already pay extra for it.
Volvo does this, so does BMW, Mercedes, etc etc.
eGolf kommer standard med ACC, men kanskje vi misforstår hverandre? Jeg tenker ikke på autopilot men på automatisk avstandsholder. AP er jo med i pakken til 40'. Personlig trenger jeg ikke AP men ACC er ikke til å unnvære.
BMW i3 you have to buy a specific package that contains ACC and EBS.
Same with other BMW models.
Volvo you have to buy a specific Drive assist package, etc.
It's good some other Automakers are starting to add it standard, but Tesla is not the only one that has it as Optional package. Especially in that price segment.
With Tesla it has more likely to do with ACC being integrated into the Autopilot software and as such requires you to buy the Autopilot package.
PS. The reason why e-Golf has ACC standard, is because its their entire marketing campaign, since the car still has a small battery pack and they had to add the Assist package standard to be able to compete!
Ser den men vw har også gjort det på Passat og golf GTE. Ikke store ekstrakost når du allerede har radarbasert nødbrems. Men uansett. Tror det blir pent brukt S75D Facelift med AP1 på meg isteden for ny uten AP2. De ligger kunstig høyt priset nå men det burde jo være kjøpers marked siden Tesla har senket prisene og lagt mye utstyr inn som std i det siste.