Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: Teslanewbie på søndag 07. juni 2015, klokken 16:29
Hva skjer ? Fant dette i Lyngdal ... noen som ikke har skjønt det , får jo ikke ladet noe ... eller tesla wannabe :-)
(NB , må være innlogget for å se bildene )
Hihi ;D
Tenk så kult om alle produsentene kunne enes om denne standarden, så kunne ladenettverket bli skikkelig omfattende.
Eller Kanskje like greit å slippe, da hadde jo alle superladere vært opptatt til enhver tid.
Ser ut som om golfen mangler ryggekamera.
Sitat fra: Lokführer på søndag 07. juni 2015, klokken 18:00
Tenk så kult om alle produsentene kunne enes om denne standarden, så kunne ladenettverket bli skikkelig omfattende.
Eller Kanskje like greit å slippe, da hadde jo alle superladere vært opptatt til enhver tid.
Har sett en eUP prøve på det samme. Merkelig at de ikke oppfatter at bilen ikke lader. Kanskje de bør merke laderne bedre... Men håper de ikke slipper til biler med lavere ladekapasitet enn S60. Tenk på gjennomsnittlig ladetid pr kjørte km. Da snakker vi om kø...
Sitat fra: Snowroller på søndag 07. juni 2015, klokken 18:40
Ser ut som om golfen mangler ryggekamera.
Eller sidespeil.
Merke laderene bedre, står TESLA med store lysene røde bokstaver.
Men for allt vi kan vite, kan dette være en "Mitt i blinken" test bil fra VW som testet ut lading på sc.
Men kan også være et regelrett bomskud.
På SC Stjørdal er to av båsene med tak, men er da også utstyrt med støvsuger. Har sett flere fossilbiler kjøre inn og støvsuge bilen der. Står ikke noe skilt om at plassen er reservert for Tesla SC så det er sikkert en avtale mellom Tesla og Statoil fuel and retail.
Sitat fra: Lokführer på søndag 07. juni 2015, klokken 18:00
Tenk så kult om alle produsentene kunne enes om denne standarden, så kunne ladenettverket bli skikkelig omfattende.
Eller Kanskje like greit å slippe, da hadde jo alle superladere vært opptatt til enhver tid.
Kanskje det er et IT-geni som eier bilen, og har klart å programmer / hacke den sånn at ladestasjonen tror den er en Tesla. Eller at noen har plukket ut innmaten fra en kondemnert Tesla og puttet det inn i Golf'en. Det siste er jo mulig... ☺ :o
I og med at det er en firmabil er det sikkert flere uerfarne elbilister som prøvd seg på å finne ut av hvordan lading fungerer.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 08. juni 2015, klokken 00:07
Sitat fra: Lokführer på søndag 07. juni 2015, klokken 18:00
Tenk så kult om alle produsentene kunne enes om denne standarden, så kunne ladenettverket bli skikkelig omfattende.
Eller Kanskje like greit å slippe, da hadde jo alle superladere vært opptatt til enhver tid.
Kanskje det er et IT-geni som eier bilen, og har klart å programmer / hacke den sånn at ladestasjonen tror den er en Tesla. Eller at noen har plukket ut innmaten fra en kondemnert Tesla og puttet det inn i Golf'en. Det siste er jo mulig... ☺ :o
Får håpe ikke, for det er ikke det samme med likestrøm og vekselstrøm
Sitat fra: sangiovese på søndag 07. juni 2015, klokken 19:48
Sitat fra: Snowroller på søndag 07. juni 2015, klokken 18:40
Ser ut som om golfen mangler ryggekamera.
Eller sidespeil.
Eller sjåføren mangler briller.
Reg.nr. står jo der, så det er jo bare å slå hvem eier bilen og ringe og spørre :D
Passer ladekontakten (fysisk) i det hele tatt?
Sitat fra: RuneW på mandag 08. juni 2015, klokken 14:22
Passer ladekontakten (fysisk) i det hele tatt?
Ja, øverste del av combo er lik Type-2
Men vil ikke bilen bli ødelagt, eller vil SC ikke gi noe strøm siden den ikke kjenner igjen bilen ?
SC-en starter aldri lading, da det ikke opprettes korrekt handshake mellom bil og SC.
Du merker dette når du kobler til din egen bil til SC. Det tar litt tid, så hører du at laderne slår seg ut (de i bilen), slik at SC kan gå direkte til HVAC. Dette tar gjerne 5-20 sek fra du kobler i SC.
Sitat fra: mj på mandag 08. juni 2015, klokken 14:48
Men vil ikke bilen bli ødelagt, eller vil SC ikke gi noe strøm siden den ikke kjenner igjen bilen ?
SC vil nok ikke gi noen strøm dersom bilen ikke følger SC-protokollen. En del av denne skal visstnok være å overføre VIN nummer til bilen. Så selv om den skulle følge SC-protokollen så ville SC vite at dette ikke er en Tesla (om den ikke "lyver" på VIN :p ).
En annen sak er at jeg trodde disse pinnene i Type2 som SC bruker for DC skulle være litt lengre enn standarden, og at kontakten derfor ikke skulle kunne dyttes helt inn på plass? Men det er kanskje bare en myte...
På bilde 2 ser man jo CHAdeMO/CCS laderen han skulle brukt til lading. Han er ikke første e-Golf som har gjort denne "tabben" og kommer neppe til å bli den siste. Samme også de som tror de får hurtigladnig på VW/BMW fra 22kW eller 43kW AC kontakt.
Det er gøy å se for alle oss som er nerdete nok til å ha satt oss inn i alt av lading som finnes.
Og stort sett ellers rundt oss, så er det slik at dersom kontakten passer så har man koblet rett.
Det er jo ikke en kjempetabbe dem gjør.
- Kontakten passer
- Ikke ødelegger dem laderen
- Ikke ødelegger dem bilen
- Men at dem ikke får ladet synes jeg er litt sløvt å ikke oppdage :o
- Tilsynelatende gått fra bilen
Jeg vil klassifisere å fylle diesel på en bensinbil (eller motsatt) som en mye større blemme. Det koster penger i beste fall hvis man oppdager det. Og oppdager man det ikke så ødelegger man noe og det koster mye penger.
Elbilisten slipper billig unna ved å forsøke seg med "feil" drivstoff.