Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Entusiastens egen side. => De lange turene, planlegging og gjennomføring. => Turer i Norge. => Emne startet av: marton på onsdag 18. mars 2015, klokken 17:41
Noen har som har erfaring fra strekningen Haugesund-Vågslid med fulllastet bil. Er mye opp og ned :)
I følge Green Race skal det være god margin. Har lademulighet på hytta.
Sitat fra: marton på onsdag 18. mars 2015, klokken 17:41
Noen har som har erfaring fra strekningen Haugesund-Vågslid med fulllastet bil. Er mye opp og ned :)
I følge Green Race skal det være god margin. Har lademulighet på hytta.
Du trenger ikke bekymre deg i det hele tatt. Jeg ligger som oftest 10-15% under GreenRace viser. Se hva appen i bilen viser, den stemmer rimelig bra.
Tror jeg brukte 270 km typical fra Stord til Vågslid sist (regn/sludd/vind) - barneskirenn :)
Det er vel nesten 30 km kortere fra Haugesund.
Har du kjørt med takboks og kanskje?
Er fra Bømlo jeg skal. Tenkte Haugesund var mer generelt :D
Sitat fra: marton på onsdag 18. mars 2015, klokken 17:41
Noen har som har erfaring fra strekningen Haugesund-Vågslid med fulllastet bil. Er mye opp og ned :)
I følge Green Race skal det være god margin. Har lademulighet på hytta.
Karmøy - Vågslid er i hvert fall ingen problem vinterstid.
Kjørte Stavanger - Vågslid i vinterferien med full bil og ski / brett på taket.
Toppet opp oppover på Supercharger i Aksdal og hadde 30-40% igjen ved ankomst. Retur direkte til Stavanger og ca 30% ved ankomst
Når du kjører fra Bømlo så vil du ikke kjøre innom på Aksdal å lade, det blir omvei og for tidlig (høy SOC=lav ladehastighet). Bedre å planlegge lading i Etne eller Røldal samtidig som en gjør helgehandelen feks. I 2015 kommer SC i Røldal eller deromkring også så null problem og normalt vil du klare turen fint, uten å lade.
Folk har en tendens til å anta at du starter med 100%, men erfaringsmessig kan det være vanskelig om en har lengre kjøring med bilen til jobb samme dag, en vil jo bare hive i bilen og kjøre og ikke vente hjemme til den er fylt opp!
Kjører Fitjar-Seljestad ofte, maks forbruk med skiboks i ekstrem vær er 273kw/km, dvs rekkevidde ca 280 km ved fult batteri, men i slikt vær hadde jeg sikret meg en solid buffer før jeg la over fjellet, men det er nå meg. Det er som nevnt ganske enkelt, sjelden opptatt disse type 2 laderene i Etne og Røldal