Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tidlige elbiler: Think => "Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 => Emne startet av: Hafting på tirsdag 27. januar 2015, klokken 23:25
Standard ladekladd har 10A og 16A lading. På min er 16A koblet ut ved å koble fra bryteren, antagelig fordi gen0 ikke tåler 16A uansett.
Men er det mulig å gjøre noen enkle inngrep for å kunne lade med mindre strøm? Har i blant sett motorvarmerkontakter begrenset til 1400W, (litt over 6A), så med 10A går sikringen. I slike tilfeller er det bedre med langsom lading enn ingen lading.
Så vet noen hvordan kladden fungerer? Er det mulig å redusere ladestrømmen med en strategisk plassert motstand e.l. ?
Det er et standardisert PWM signal som kjører på 1000Hz. Skal du ha bare 6A må signalet være på 10%. Det er på 15,2% ved 10A og 25,3% ved 16A.
https://code.google.com/p/open-evse/wiki/J1772Basics (https://code.google.com/p/open-evse/wiki/J1772Basics)
Se hos Salto: http://www.salto.no/produkt/100025-Portabel-lader
Portabel lader
Mode-2: Schuko til Think
Mode-2 ladekabel for Think. Justerbar fra 6-13A. Passer til alle typer nett (IT, TN og TT). Temperatursensor i Schuko-støpsel som setter ned ladestrømmen om støpselet blir varm på grunn av et dårlig uttak/kontakt. Vanntett og støtsikker. Total lengde 4m
Pris (eks. mva)
5.588,-