Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Tekniske spørsmål => Avansert: Konvertering til elektrisk => Emne startet av: NegativeElectrode på fredag 07. november 2014, klokken 12:14
http://www.thegreencarwebsite.co.uk/blog/index.php/2014/11/07/electric-car-travels-over-400-miles-on-a-single-charge/ (http://www.thegreencarwebsite.co.uk/blog/index.php/2014/11/07/electric-car-travels-over-400-miles-on-a-single-charge/)
Det er vel mer imponerende at de har pakket bilen med 100kWh i batterier på 1800kg enn at de har kjørt 74 mil på 100kWh.
Nei det er mer imponerende enn som så. Originalvekten var 1490 kg, mens den var 1800 kg etter konverteringen til elbil. Hvor mye av komfortutstyr og annet skrammel de lettet bilen for står det ikke.
Jeg skulle imidlertid gjerne sett et bilde av bagasjerommet...
http://eauto.si/en/metron7-2/
Her finner en bilder og beskrivelse.
Kansje sånne firmaer vil finne det lønnsomt å utvikle forbedrede batteripakker, som kan skiftes for en fornuftig pris på slitne Leafer, trillinger osv om noen år. Det ville vært topp. En kan jo alltids drømme.
De selger allerede range extender til trillingene.
100kWh LiPo batterier i bil, merker jeg blir litt skeptisk.
Må ha svært god kontroll på opp/ut lading ivertfall, og slag.
Har selv hatt batterier som har selvutladet/produsert høy varme ved smell men uten synlig fysisk skade.
De er kjent for høy tetthet, men mer ustabile en litium ion.
Og 5 trinns girkasse!