Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => BMW => BMW i3 => Emne startet av: Fjellsboe på tir 28. okt 2014, kl. 21:10
Etter software-oppdatering hos forhandler så slettet jeg bilen fra connecteddrive-web som instruert, men når jeg skal legge den til igjen så kommer jeg til denne feilmeldingen etter å ha skrevet inn registreringsnummer og trykket på "Save": "THE VEHICLE CANNOT BE ADDED TO YOUR ACCOUNT ON THE PORTAL.
A message with a security code cannot currently be sent to your vehicle.
Should you have any further questions, please contact your Service Partner."
Bilen har 3g dekning, og denne feilmeldingen har jeg nå fått hver dag i en uke.
Jeg har snakket med forhandler, men det virker som om de ikke har så mye peiling på connecteddrive. Noen her som har erfart lignende ?
Hvorfor i all verden ble du "instruert" til å slette bilen fra connecteddrive ??? Den som har bedt deg om det får vel ta på seg jobben med å ordne opp... Ingen andre har, såvidt jeg vet, blitt bedt om å gjøre det...
Kan det være at du prøver med bilens registreringsnummer, som starter med "EL"? Når jeg prøver det får jeg den nevnte feilmeldingen (eller i det minste noe som ligner på norsk). Du må bruke VIN nummeret som starter med "V".
Ser andre også har hatt problemer, og har måttet gjøre noe, til og måtte inn på service...
Men det må være unntaket.
Jeg har vært gjennom alle SW oppgraderingene, og flere ganger først ut hos min forhandler. Har aldri rørt connected drive, og ikke hatt noen problem.
Men måtte vel skru på GPS sporing igjen en gang de resatte alt i bilen.
Sitat fra: TorS på tir 28. okt 2014, kl. 22:00
Kan det være at du prøver med bilens registreringsnummer, som starter med "EL"? Når jeg prøver det får jeg den nevnte feilmeldingen (eller i det minste noe som ligner på norsk). Du må bruke VIN nummeret som starter med "V".
Det du beskriver er steg 1, som jeg er forbi. Der legger man inn VIN nummeret som begynner med V + 6 siffer. Jeg trykker "Add vehicle" og kommer til steg 2 der det står "Edit vehicle data". Her skal jeg legge inn EL skiltnummer på feltet "number plate", huke av for å ha lest retningslinjer og trykke "save". Da får jeg feilmeldingen om at den ikke klarer å sende sikkerhetskoden til bilen.
Hvorfor de instruerte meg til å legge inn bilen på nytt vet jeg ikke, men når jeg fikk den tilbake fra software oppgradering så viste appen feil informasjon i forhold til batterinivå osv. Ser ut til at det blir en ny tur på service.
Fikk bilen min i dag. Får heller ikke ConnectedDrive til å fungere.
@TorS
Heldiggris :) Vi har jo veldig like VIN nummer.. enda ikke fått den.
Oppretta Connected drive konto og står at kode er sent til bilen, så håper det ligger klart til jeg henter min.
om ca 2 uker.. estimatet til BMW vertfall, kom til drammen for noen dager siden mest sannsynelig.
På Wiki sidene er det svært godt forklart hvordan man skal koble opp Connected Drive. Det kan være lurt å sjekke der før man spørr her.
Sitat fra: TorS på ons 29. okt 2014, kl. 11:48
Fikk bilen min i dag. Får heller ikke ConnectedDrive til å fungere.
Jeg opplever det samme, får ikke lagt til bilen på web og under ConnectedDrive i bilen er det kun ett valg; Hotline
Det virker fint nå.