Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Volkswagen VW => e-up! => Emne startet av: Lars C. Krogenæs på ons 01. okt 2014, kl. 12:43
Her kan du poste priser på service for E-UP. Tilsvarende tråder er laget for de andre merkene. Prisen vil variere fra verksted til verksted, så fint om du kan være med på dugnaden med å legge inn priser fra ditt verksted.
Lars
Forum admin
hvor ofte skal det være service på disse
Møllrr Bil Trondheim skal ha 1750kr for service. Service annenhvert år. Når man følger servicene fra de, har man gratis veihjelp så lenge man har bilen, ifølge selger.
Sitat fra: Pirium på fre 17. okt 2014, kl. 21:12
Når man følger servicene fra de, har man gratis veihjelp så lenge man har bilen, ifølge selger.
RIKTIG DET
Gjelder alle modeller (el, hybrid og fossil) fra VW og Toyota.
Er bare et tidsspørsmål før alle bilmerker følger opp.
Sitat fra: Pirium på fre 17. okt 2014, kl. 21:12
Møllrr Bil Trondheim skal ha 1750kr for service. Service annenhvert år. Når man følger servicene fra de, har man gratis veihjelp så lenge man har bilen, ifølge selger.
Ifølge instruksjonsboken er det førstegangsservice etter 2 år, så årlig service etter det.
SitatIfølge instruksjonsboken er det førstegangsservice etter 2 år, så årlig service etter det.
Det sa selger til meg og, at 1. service er etter 2 år. Men i forrige veke tikket det inn ein sms fra Møller om at det snart var på tide for service på min up......... Eg har ikkje mailet selger og forhørt meg enda, kanskje eg skal gjere det :)
Første service er første gang etter 2 år eller 30.000km, kommer ann på hva som inntreffer først. Jeg hadde min på service for et par uker siden.
Sitat fra: Up-grade på man 15. des 2014, kl. 12:35
Første service er første gang etter 2 år eller 30.000km, kommer ann på hva som inntreffer først. Jeg hadde min på service for et par uker siden.
Hei Up-grade!
Hvor var du på service, og hva kom den på?
Det kan være greit om vi opplyser innhold, pris og verksted, slik at man kan se om Møller legger seg på et landsdekkende prisnivå, eller om det vil være lokale differanser.
-Kent
Jeg hadde min på service hos Møller i Sandefjord, pris kr.1379,45 +kr.579,29 for pollenfilter.
Fikk også pris hos Grenland Auto, de skulle ha kr.1473,15 + kr579,29 for pollenfilter.
Original-pushern min i Kongsberg ga meg tilbud på 1990 inkl. pollenfilter, ekskl. vindusviskere. Men så fant jeg ut at jeg ikke må på service før om 10000km til...
Hva med software oppdateringer? Må vi betale for det? Møller E18 booket time til meg for oppdatering. De trenger 2 timer! Noen som har måtte betale for oppdatering utenom service?
Sitat fra: larsleik på ons 07. jan 2015, kl. 11:17
Hva med software oppdateringer?
Jobbens eUp er akkurat ett år nå. Levert av Møller Ryen. Vi har fått oppgraderinger to, og har vært inne og fikset noe 12v ladeproblem, og fått resatt CarNet GSM modulen en gang. Aldri betalt noe. Fått gratis leiebil ved behov til og med.
Sitat fra: larsleik på ons 07. jan 2015, kl. 11:17
Hva med software oppdateringer? Må vi betale for det? Møller E18 booket time til meg for oppdatering. De trenger 2 timer! Noen som har måtte betale for oppdatering utenom service?
Ville vært usannsynlig merkelig hvis de gjorde. Det er jo å betrakte som en tilbakekalling. Type, vi gjorde en elendig jobb første gangen, så vi prøver igjen. Man tar ikke penger for sånt. Ikke bekymre deg.
Da har jeg fått sms om service hos Gromstad Motor i Arendal.
Første service skal de "inspisere" bilen og bytte pollefilter, total pris for hele sulamitten: ca 2300,-
I tilleg ønsket de å gjøre følgende feilrettinger (som ikke koster noe):
- Aktuator for ladeboks - 93A6 Montere beskyttelseshylse for ladekabel bytte ut aktuator og pakning.
- 97ar bytte godsledning og multisikring, bytte ut 12v batteri. Omprogrammere styreenheter, batteri, ledning og sikring.
Sikkert noe softwaregreier også..
Pollenfilteret skal ikke skiftes før etter 60000km ved normal bruk!
Da var 30000km service unnagjort hos VW i Kongsberg , 2001 spenn inklusive pollenfilter. Det er godt betalt når en ser på sjekkpuntene selv om det jo er mye billigere enn Nissan...
Har akkurat bestilt ny E-up. Forhandler ringte meg i går og sa at det var kampanje nå med 3 års service inkludert:), da sparte eg dei 2001 kronene;)
Noen som har fått/tatt en sjekk på kapasiteten i batteriet ved service? Skal ha bilen inn på service nå snarlig (21.000km). Fikk forøvrig oppgitt en pris på rundt 2000, så spent på om det stemmer med resten av dere her inne.
Godt fornøyd med dårlig ladekabel som gjør at Møller til stadighet skjekker ut og oppgraderer bilen vår på garanti
Slipper dermed å levere den på service. ;D
Sitat fra: odahle på man 17. aug 2015, kl. 12:31
Noen som har fått/tatt en sjekk på kapasiteten i batteriet ved service? Skal ha bilen inn på service nå snarlig (21.000km).
Du skal vel ikke på service før på 30.000km (eller 2 år, men ingen biler er vel så gamle - enda).
Kapasitetet sjekker du best selv ved å kjøre bilen helt tom, og måle hvor mye strøm den trenger for en full opplading. ;)
Sitat fra: elektrolux på man 17. aug 2015, kl. 14:47
Kapasitetet sjekker du best selv ved å kjøre bilen helt tom, og måle hvor mye strøm den trenger for en full opplading. ;)
Hvor mye strømtap bør en regne?
Møller Bil Romerike:
30.000 km service = kr. 2.300,-
60.000 km service = kr. 2.654,-
(https://lh3.googleusercontent.com/-G4mBEOOq050/VerKGQoMu3I/AAAAAAAD6Vc/iXMyUARS83U/s800-Ic42/5.%252520september%2525202015%252520115952%252520CEST.png)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/IlGOQd2K9tvzMAc-N5FYPdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
(https://lh3.googleusercontent.com/-E9RORsN7imc/VerKA4RK5XI/AAAAAAAD6VM/aqF7-4faItc/s800-Ic42/5.%252520september%2525202015%252520114621%252520CEST%25257E01.png)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/U36AXP3KAAkEMBttatzkQNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
Sitat30.000 km service = kr. 2.300,-
60.000 km service = kr. 2.654,-
Etter 60000km, har du merket mye kapasitetstap ?
Sitat fra: Terjer på lør 05. sep 2015, kl. 13:04
Sakset fra fakturaen:
"Går det å kode så baklys er på ?"
Automatisk tenning av lys (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14712.msg225153.html#msg225153) (også baklys)
Hadde bilen på 2 års service hos Møller i Bergen/Nesttun. Det kom på ca 2200 inkludert pollenfilter og kontroll av lakk. Actuator på ladelokket og ny gummiert ladekabel med rett stikkontakt hadde jeg allerede fått ved tidligere garantibesøk. God service på kundemottaket, trivelige folk.
Sitat fra: Iluvmyup på tor 01. okt 2015, kl. 17:49
Sitat
Etter 60000km, har du merket mye kapasitetstap ?
Jeg har nå kjørt 70.000 km og jeg har en følelse av at det er noe tapt kapasitet på batteriet, men det er litt vagt. Sommeren i fjor (2014) var veldig varm mens denne sommeren var litt mindre varm,så ca 10-20 km lavere rekkevidde fra sommeren 2014. Fra temperaturer på ca. 28-30 grader på dagtid, med 20-25 om morgenen, til 2015 sommeren med rundt 20 på dagtid og 14-15 på morgenen. Nå i høst byttet jeg dekk og felger, samme type dekk som bilen ble levert med, men en annen type felger. Nå når jeg aldri tidligere estimert rekkevidde ved start, 2014 lå den helt opp til 167 km, mens nå er maks 135/145?
Jeg har ikke målt hvor mye strøm det går med for å fylle batteriet fra tomt til fullt, men ved anledning skal jeg sjekke dette.
Sitat fra: Elmo på tor 01. okt 2015, kl. 21:45
Sitat fra: Terjer på lør 05. sep 2015, kl. 13:04
Sakset fra fakturaen:
"Går det å kode så baklys er på ?"
Automatisk tenning av lys (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14712.msg225153.html#msg225153) (også baklys)
Takk for info. Jeg så den posten tidligere men jeg bryr meg ikke om å gjøre det slik. Jeg har som vane å alltid skru på lysene manuelt, men spurte Møller om dette fordi jeg synes det er tåpelig med den type kjørelys som nye biler leveres med og jeg har hørt at på nyere e-up kan dette omprogrammeres, så da hadde jeg et håp om at det også skulle være mulig på 2014 e-up!
1900.- for 30000 km service hos bilsentret Namsos.fornøyd ja ;D
2300kr for service hos møller bil Gandal/Sandnes, 30,000km
Dette var inkl. justering av kjørelys 100 kr.
Skuffet av at ingenting som har med batteriet ble sjekket utenom å se på det fysisk. Batteriet er jo 80% av bilen :)
Sitat fra: Iluvmyup på tor 26. nov 2015, kl. 09:02
2300kr for service hos møller bil Gandal/Sandnes, 30,000km
Dette var inkl. justering av kjørelys 100 kr.
Skuffet av at ingenting som har med batteriet ble sjekket utenom å se på det fysisk. Batteriet er jo 80% av bilen :)
Jeg spurte om dette da jeg hadde bilen inne i oktober. Fikk beskjed om at det pr. nå ikke var mulig å se tilstanden på batteriet, men at det ville komme snarlig. Forøvrig helt enig med deg, nokså håpløst at det ikke er en av tingene de "sjekker" på service. Det er vel også ofte noe som kundene ønsker å vite, mtp. rekkevidde osv.
Tilbudet fra Oppegård bil var på 2101 kroner. Prislappen kom på 2127 kroner (26 kroner fordi de fylte på 1 dl frostvæske - helt normalt, sa verkstedmottaket). Pollenfilter til 621 kroner var inkludert.
E-UPen maser om service drøye 2 år etter den ble levert.
Har kontaktet mitt lokale VAG-verksted og forhørt meg om hva de gjør på denne service og hva det koster.
Dette er utelukkende en inspeksjonsservice der de "teller hjul" og krysser av på punkter om slitt vinduspussergummi, pærer som er defekt og sjekker lufttrykk i hjul. De gjør i utgangspunktet ikke noe med bremser og tilstandsmåling av batteri - men de bytter pollenfilter uansett tilstand!
Dette er saker som en normal bilfører/eier kontrollerer regelmessig.
Da synes jeg det i utgangspunktet er å betale for det man normalt skal sjekke selv - og for to "lapper" er det for stiv pris i forhold til en PKK som er mer omfattende.
De truer med at mobilitetsgarantien opphører dersom man unnlater å ta "service" - men reklamasjonsfristen er fortsatt den samme om man unnlater dette.
- Et enkelt valg for meg - jeg hopper over alle "inspeksjonsservicer".
Sitat fra: nortrahof på tor 03. des 2015, kl. 15:37
De truer med at mobilitetsgarantien opphører dersom man unnlater å ta "service" - men reklamasjonsfristen er fortsatt den samme om man unnlater dette.
- Et enkelt valg for meg - jeg hopper over alle "inspeksjonsservicer".
Hva menes med mobilitetsgaranti ? At bilen blir tauet dersom du går tom for strøm el lign. ?
Drivstoffmangel dekkes ikkje av mobilitetsgaranti, så da spørs det vel om tomt batteri dekkes :)
Etter det jeg har forstått, er mobilitetsgaranti en "gratis henteordning" dersom bilen får et havari/komponentsvikt der den ikke kan kjøres videre. Da er punktering og tomkjøring unntatt.
Uten mobilitetsgaranti kan man risikere å måtte bringe bilen til forhandler selv med de kostnader/ulemper det måtte medføre. - Uansett er reklamasjonsfristen uforandret.
Da en slik henting koster rundt NOK 500, vil man måtte ha 2 slike driftsstanser i året for å komme opp i det en service koster. Det tror jeg ingen har?
Erfaringsmessig kan useriøse forhandlere gi dårligere kundebehandling og "være generelt vanskelige" om du ikke har tatt service. - Men man er vel medlem i Elbilforeningen, så de hjelper vel til med klagebehandlingen om det trengs?
1603 kroner på Møller i Tønsberg. De hadde tilfeldgivis en 20 % rabatt på service kampanje nå.
Da justerte de lysene, og "justerte" frostvæsken til rett temp, og fyllte på spylervæske til 15 kroner.
Min Vw e-Up skal have 2 år service http://www.vw-soenderborg.dk/ Ved Vw i Sønderborg syd-Danmark.
Koster det 700 Dkr.
Hei,
Jeg har akkurat bestilt service for mitt 2014 e up hos Møller. Jeg ser at støv-/pollenfilter skift belastes 549,- NOK. Jeg vurderer å gjøre dette selv siden et filter koster mellom 100 til 150 NOK max.
Er det andre som tenker sånn?
Er det kun et filter på passasjer side som må byttes eller er det noe annet nær motor som må også skiftes?
Er det noen som gjorde dette tidligere? Og hvor har dere kjøpt filter?
Takk.
Jeg tok nettopp 90.000 km service på Møller Romerike. Den kostet kr. 1 593,90 + 549,00 for pollenfilter, totalt kom det på 2 143,00
Bremseskivene foran begynner å bli dårlige, ikke så mye pga slitasjen, men pga rust. De holder ei stund til, men kanskje ikke til neste service sa de.
Jeg spurte om de kan kontrollere batteriets tilstand, men det var ikke bare-bare... Det var vist et stort "apparat" som settes i gang da, dyrt, tidkrevende og komplisert. Jeg spurte om det fordi jeg ønsker å få kontrollert batteriet før garantien går ut ved 160.000 km, og dit er jeg over halvveis allerede etter mindre enn to år. VW har tydeligvis ikke noen måte å kontrollere om batteriet er innenfor det garantien deres sier, ikke fikk jeg svar på hvor stort batteriet er heller, altså hvor mange kWh. Det de kunne opplyse meg om er at batteriet har 6% som ikke er tilgjengelig i bunn og topp, altså 12% men han kunne ikke si meg om det er 12 % av 18,7 kWh som står i brosjyren eller om det er et annet tall de operer med.
Dette er for meg et utrolig viktig spørsmål å få svar på før garantitiden utløper. Jeg vil ha dokumentasjon fra VW på om det er over 70% kapasitet igjen på batteriet når den tid kommer, men må finne ut 70% av hva?
I brosjyrene fra VW står det at batteriet er på 18,7 kWh men jeg får aldri ladet inn så mye strøm på det fra tomt til full.
http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/technical-data/e-up-/_jcr_content/renditions/rendition.file/e-up--november-2013.pdf
Lot meg helt frivillig rane av pushern i Kongsberg, 2400,-. Det inkluderte pollenfilter, men hadde behov for oppsmøring av brekket (tromlene bak) som de tok uten videre i tillegg og da var det praktisk med en tur dit. For å få byttet de nedduggete sideblinklysene på reklamasjon hadde jeg jo måttet ta meg bryet for å gi fra meg bilen uansett også...
Om det ikke er noe videre jeg har med originalforhandler å gjøre blir det nok elektrolux-metoden på meg i fremtiden også. De vasker jo tross alt heller ikke bilen for meg for å foreta lakksjekken heller...
Det er rart med det, det er fortsatt gøy å kjøre e-Up! selv etter så mange km...
Jeg hadde akkurat min på service. Jeg bruker lokalt VW verksted på Sørlandet (Gumpens Auto Øst). Jeg er veldig fornøyd med de. Tar alltid Passaten min inn dit hvis det er noe som må gjøres.
30 000 km service - 1695 kr.
- Justert nærlys foran
- Kommet med anbefaling om å flekke over steinsprut på panseret. Utført!
- Ikke kontrollert tilstand på lader, tenkte ikke på å ta med den.
- Etterfylt frostvæske, da kjølepunktet var for lavt.
- Korrigert dekktrykk alle 4 hjul
- Anbefalt å bytte dekk bak (korde synlig) Utført, 4 nye dekk.
- Byttet pollenfilter
- Vasket bilen utvendig
- Prøvekjørt.
Helt innafor, syns jeg.
3 års service inkl bremsveskeskifte
2600-
Albjerk Auto Lier
Tid/km service, inspeksjon 1.514,93
Skifte støv-/pollenfilter 646,85
Sum 2.162 inkl mva.
Vurderer å bytte filteret på egenhånd til 1/3 av prisen.
Ifølge appen "Mitt bilhold" skal bilen min inn til service. Den var ny juli 2014, har kjørt 16 795 km. Var inne hos Møller Bil i Bergen til 2 års service i fjor sommer. Da ble det utført inspeksjon (kr 1594,-), skifte av pollenfilter (kr 664), skiftet vindusviskere (kr 548) og justert lys (kr 198).
Nå har jeg per mail fått pris på 3 års service hos Møller :
Tid/km service, inspeksjon kr 1800,39
Utvidet inspeksjon (tilleggsarbeid) kr 483,-
Bremsevæskeservice (tilleggsarbeid) kr 949,56
Skifte av støv/pollenfilter kr 684,71
Totalt kr 3918,-
Er dette en pris innenfor normalen ? Ettersom filteret ble skiftet for ett år siden, må det skiftes igjen nå ? Noen som vet hva som ligger i "utvidet inspeksjon" ?
Bor i Bergen. Noen som har god erfaring med andre serviceverksteder enn Møller ?
Du kan iallefall trygt si nei til pollenfilteret. Hvis de sier det skal gjøres så sier du at det gjør du selv når det koster SÅ mye ;)
Takk for svar. Jeg fant denne listen over priser :https://www.volkswagen.no/no/service-og-tilbehor/bilservice-og-reparasjon/bilverksteder-og-priser-pa-bilservice.html .
Ifølge denne er intervallservice med inspeksjon på E-Up kr 1990. Under tilleggsarbeid er ikke "utvidet inspeksjon" nevnt, så det må jeg spørre hva er. Noen andre som vet ? Ser også på listen at pollenfilter står oppført med utskifting hver 2. år, eller hver 30`/60`km. Ettersom min bil har gått knapt 4000 km siden 2 års service i juli 2016 der pollenfilteret ble skiftet, er jeg helt enig med deg, det dropper jeg.
Min e-up var på 3 års service mar 2017 km 40000. Service inspk kr 1039,50 tilleggsarbeid kr 297,- bremsevæske service kr 400,- + bremseveske kr 167,- totalt kr 1905,- sannan bil as steinkjer.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har sendt prisforespørsel til bl a Mekanomen og Snapdrive. Noen som har erfaring med de? Hva må jeg passe på utføres på 3 års service?
Har nå innhentet priser fra to ikke-merkeverksted. Carfix skal ha kr 1636. ATR Autoservice AS skal ha kr 2169,-. Begge inkl pollenfilter og bremsevæske. Møller Åsane skal ha kr 3918 med skifte av pollenfilter, kr 3233 uten skifte av pollenfilter.
Det er absolutt fristende å benytte et av ikke-merkeverkstedene, men leser dette i Volkswagon sitt garantihefte :
Det kan ikke fremsettes krav i henhold til garantien når mangelen skyldes at "bilen er blitt reparert, vedlikeholdt eller på annen måte behandlet ufagmessig av garantitakeren selv eller av tredjepart som ikke er autorisert Volkswagonserviceforhandler". Noe der som tilsier at jeg ikke bør bruke et ikke-merkeverksted ?
Vi takker for din henvendelse, og kan gi deg følgende prisoverslag.
3 Tid/km service, utvidet inspeksjon Avtalt pris 1 990,00
4 Rengjøre/smøre soltak 307,92
5 Bremsevæskeservice, tilleggsarbeid Avtalt pris 849,00
3147 inkl mva for dette. Møller bil Oslo Vest
Det som bekymrer meg litt, er at bilen stopper på lyskryss av og til. Det er litt stress å skru av tenningen, sette bilen i Park, så skru på tenningen for å starte bilen - men muligens stresser det bilene bak enda mere. Det hender det blir noe tuting og lyshorn.
Startet for øvrig tråden om Fiat e500, men ga opp prosjektet. Ga 126500 for en 2015 e-up istedenfor (40000 km)
Sitat fra: ArthurWikan på fre 18. aug 2017, kl. 08:53
Det som bekymrer meg litt, er at bilen stopper på lyskryss av og til. Det er litt stress å skru av tenningen, sette bilen i Park, så skru på tenningen for å starte bilen
Be dem sjekke det på service. Det var et problem på de tidligste bilene at sånt skjedde hvis man rullet litt bakover med bilen i forover "gear" (D el B), men det ble fikset på garanti.
Du kan fremdeles fremprovosere det å nyere/reparerte biler, men da skal du virkelig rulle en god det bakover.
Sitat fra: Louise på tir 23. mai 2017, kl. 17:16
leser dette i Volkswagon sitt garantihefte :
Det kan ikke fremsettes krav i henhold til garantien når mangelen skyldes at "bilen er blitt reparert, vedlikeholdt eller på annen måte behandlet ufagmessig av garantitakeren selv eller av tredjepart som ikke er autorisert Volkswagonserviceforhandler". Noe der som tilsier at jeg ikke bør bruke et ikke-merkeverksted ?
At VW frasier seg garantireperasjon etter ufagmessig reparasjon/behandling virker helt naturlig. Slik behandling kan skje overalt, men klarer du å dokumentere at det har skjedd på et merkeverksted vil nok VW ta dette på egen kappe.
Med det sagt og med tanke på at e-Up og de stort sett alle andre moderne elbiler er vedlikeholdsfrie, er det bedre økonomi å spare "service" utgiftene til eventuelle reparasjoner/vedlikehold med mindre bilen tenkes solgt etter 3 år.
Bytter du støvsugerfilter selv, bør du klare pollenfilteret, og bremseveskebytte hvert 2-3 år er virkelig ikke nødvendig. Ønsker du å krysse det av i boka er det superenkelt å ta i forbindelse med bytte til sommerdekk en vakker vårdag.
Her er en video som tross formen er veldig informativ om emnet:
https://www.youtube.com/watch?v=BAPmtOwCHdY
Hadde min inn for service i dag.
3900 betalte jeg for det hele
2014 e-up 58000 km
Prisen inklusiv:
Utvidet inspeksjon
Pollenfilter
Bremsevæske
Smøring av forstilling og bremser (hadde en klunkelyd ved full hjullutslag)
Bytte av DAB antenne (garanti)
Fiksing av en pakning i vindu (garanti)
Sikkert mulig å gjøre det billigere et annet sted. Men at DAB radio nå fungerer smertefritt er verdt hele beløpet ;)
Sitat fra: ReneM på ons 20. sep 2017, kl. 16:36
Bytte av DAB antenne (garanti)
Den liker jeg :+1: Hadde du klaget på den tidligere ??
Sitat fra: Elmo på ons 20. sep 2017, kl. 17:08
Sitat fra: ReneM på ons 20. sep 2017, kl. 16:36
Bytte av DAB antenne (garanti)
Den liker jeg :+1: Hadde du klaget på den tidligere ??
Nei. Klaget om det når jeg avtalte service. Har aldri brydd meg om det fordi jeg kunne velge FM. Men de tok den uten problem. Kortslutning i antenne var problemet.
VW i dk tager 807 dkr for et lille eftersyn og ca. 1400dkr for et stort inkl pollenfilter men vil nu ikke have lavet service på den da garanti er udløbet og der intet krav er om service for at opretholde garanti på batterier. Får blot checket bremser ved den lokale mekaniker 2 gange om året ved skift til sommer/vinterhjul og så tjek af køle/bremsevæske
Har fått pris fra de tre nærmeste merkeverkstedene på henholdsvis 2750,-, 2950,- og 3500,- for utvidet service eksl. pollenfilter. Det høyeste tilbudet er uspesifisert og inkluderer viskerblader selv om jeg bad om å holde det utenom. Tre viskerblad på merkeverksted ryker nok fort på 5-600,-. Altså ikke noen stor prisforskjell.
Uavhengig lokalt verksted med gode skussmål; 1575,-.
Det ble uavhengig verksted, og de testet og la ved utskrift av spenningsnivået på samtlige 100 celler :+1:
Redigert: samtlige 102 cellepar, skal det være.
Bilen min har nå gått 85000 så jeg hadde service ved 80,000.
Dette var vel tredje service (?) så jeg tenkte å sjekke hva jeg kunne få det for på annet verksted. Siden der jeg jobber (coop) har avtale med snapdrive, 20%, gikk det på 1995 inkl. eu kontrol.
Syns jeg var billig:)
Sitat fra: epifant på ons 20. des 2017, kl. 23:23
Det ble uavhengig verksted, og de testet og la ved utskrift av spenningsnivået på samtlige 100 celler :+1:
Ehm:
1. hvor får de slikt fra? Er det noe man får lest av fra BMS for hver celle med diagnose mener du?
2. Er det ikke 204 celler i e-Up sin batteripakke?
1. Delphi DS diagnosesystem.
2. Det stemmer. 204 celler/102 cellepar. Liten unøyaktighet fra min side. Utskriften jeg fikk har 102 punkter.
Sitat fra: epifant på ons 07. feb 2018, kl. 23:07
1. Delphi DS diagnosesystem.
2. Det stemmer. 204 celler/102 cellepar. Liten unøyaktighet fra min side. Utskriften jeg fikk har 102 punkter.
Hva viste utskriften da? Hadde du tapt mye kapasitet?
Min er gått ca 60 000 og er over 4 år. Når er det man skal ha utvidet service?
Pris:
Inspeksjon 1 795,19
Tilleggsarbeid: Pollenfilter 782,14
Vannavløpsslanger Kontroller takluke 248,75
Miljøgebyr 99,00
Totalt å betale: 2 925,00
Sitat fra: epifant på ons 20. des 2017, kl. 23:23
Det ble uavhengig verksted, og de testet og la ved utskrift av spenningsnivået på samtlige 100 celler :+1:
Redigert: samtlige 102 cellepar, skal det være.
Hvilket verksted var det som hadde slikt utstyr?
Sitat fra: Iluvmyup på søn 11. feb 2018, kl. 12:02
Sitat fra: epifant på ons 07. feb 2018, kl. 23:07
1. Delphi DS diagnosesystem.
2. Det stemmer. 204 celler/102 cellepar. Liten unøyaktighet fra min side. Utskriften jeg fikk har 102 punkter.
Hva viste utskriften da? Hadde du tapt mye kapasitet?
Vet ikke, kan man se det kun ut fra cellespenningen?
EDIT: jeg bad aldri om noe batteritest, dette ble gjort uoppfordret fra deres side.
Sitat fra: Radiobil1 på tir 07. jan 2020, kl. 10:13
Sitat fra: epifant på ons 20. des 2017, kl. 23:23
Det ble uavhengig verksted, og de testet og la ved utskrift av spenningsnivået på samtlige 100 celler :+1:
Redigert: samtlige 102 cellepar, skal det være.
Hvilket verksted var det som hadde slikt utstyr?
Asbjørns bilverksted i Lillesand.
Fikk utført første service på min i dag, hos Møller Bil Stavanger: 3.293 kr.
Det var inkludert pollenfilter, sjekk/rens av drenering for takluke og ladeluke, samt at det visstnok manglet et klistremerke på batteriet.
Service utført hos Møller bil Oslo Vest oktober 2020
4013;- (!!!)
Bilen er en 2017 modell som har gått 16000km.
Utvidet inspeksjon uten utbedringer 2393 !!
Rengjøre og smøre glasstak 531
Bremsevæske skift 988
Miljøavgift 99
Hvor ble det av de rimelige elbil
-servicene som selgerne hos møller bil predikterte da eup og egolf ankom landet?
"På en elbil er servicene så billig da det praktisk talt ikke er noe å skifte på de annet enn bremsevæske og kupefilter"...
Og elbilene skal på service hvert år...
Neste år skal pollefilter skiftes. Et filter koster alt fra 150 til 350 cirka. Skal de slenge på noe annet dyrt inspeksjonsdritt i tillegg fyker prisen på over 3000. Den servicen gjør jeg selv.
Takk for meg Møller Bil. Dette er svindel
Er det noen som har en oversikt over hva sjekkpunktene på inspeksjonsservice er? På vår bil er garantien gått ut for lenge siden så hvis service går på å sjekke at lys funker og at hjulene henger fast så er det ikke så mye hast med å ta denne servicen som bilen maser om nå. Syns også det er spesielt at det er service hvert år på denne bilen.
Pollenfilter bør dere alle skifte selv. Det er virkelig ekstremt enkelt, tar ca 1 min og koster ikke mange kronene å kjøpe.
2014 e-Up 75000km
Inspeksjon 1 015,21,-
Utvidet serviceomfang 290,06,-
Bremsevæskeskift 717,32,-
Totalt 2023,-
Gumpens Auto Vest - Kristiansand
Min 2020 varslet om service i vår, da den var 1 år gammel. Var inne - fikk beskjed om at det var 2 år/30k serviceintervaller så ingen service ble tart - men jeg har jo 3 år/45k serviceavtale. Gjør de da nok en service på 3 år/45k km tro? Har noen andre med 2020 modell evt vært inne etter 1 år?
Har nå fått en klunke lyd på min Skoda Citigo, som kommer fra forstillingen. Nylig byttet om dekkene til sommerdekk og undersøkte litt. Konkluderte med at det er en knekt fjær på h.s.
Bilen har en serviseavtale fra Skoda opp til 45.000km/3år, og har rullet 42.000km.
Lurer på om om dette blir dekket av avtalen eller må jeg punge ut selv? Skjønner at det er en slitasjedel, men må bare få bekreftelse på noen som har forståelse for avtalen bedre enn meg.
Lov å spørre, men vil gi deg svært dårlige odds, tilnærmet lik null.
Sitat fra: små_bil_elsker på tir 05. apr 2022, kl. 18:04
Konkluderte med at det er en knekt fjær på h.s.
Bilen har en serviseavtale fra Skoda opp til 45.000km/3år, og har rullet 42.000km.
Knekt fjær har ingenting med slitasjedeler å gjøre. Det må gå på garanti, så ikke avhengig av serviceavtale heller.
Sitat fra: Elmo på tir 05. apr 2022, kl. 22:47
Sitat fra: små_bil_elsker på tir 05. apr 2022, kl. 18:04
Konkluderte med at det er en knekt fjær på h.s.
Bilen har en serviseavtale fra Skoda opp til 45.000km/3år, og har rullet 42.000km.
Knekt fjær har ingenting med slitasjedeler å gjøre. Det må gå på garanti, så ikke avhengig av serviceavtale heller.
Har ikke opplevd noe lignende på mine tidligere biler heller, har generelt dårlig dialog når det kommer til Møller/Skoda med mine tidligere besøk ang. garanti saker. Så det blir spennende å se hva dem sier:D
Bilen (Skoda Citigo IV 2020) nærmer seg 30.000 og jeg brukte mitt bilhold-websiden for å sjekke pris på service hos Møller Etterstad (Oslo):
Pris: 6 306 kr
Dette arbeidet er anbefalt for denne bilen nå:
Skifte pollenfilter 30 000 km / 24 måneder
Inspeksjon
Bremsevæskeskift 24 måneder
Rense trommelbremser 24 måneder
Jeg tror de er spinnville! Det er mer enn jeg noen gang har betalt for service på dieselbilen.
Sitat fra: HaraldElBil på ons 15. jun 2022, kl. 10:22
Bilen (Skoda Citigo IV 2020) nærmer seg 30.000 og jeg brukte mitt bilhold-websiden for å sjekke pris på service hos Møller Etterstad (Oslo):
Pris: 6 306 kr
Dette arbeidet er anbefalt for denne bilen nå:
Skifte pollenfilter 30 000 km / 24 måneder
Inspeksjon
Bremsevæskeskift 24 måneder
Rense trommelbremser 24 måneder
Jeg tror de er spinnville! Det er mer enn jeg noen gang har betalt for service på dieselbilen.
Prøv Møller Hvam.
Jeg sendte Møller Hvam en prisforespørsel via Mitt Bilhold, og tilbudet som kom tilbake var samlet kr 4 385,- for inspeksjon (kr 2.514,-), skift av bremsevæske (kr 1.085,-) og kupefilter (kr 786,-).
Mekonomen Lillestrøm skal ha kr 4.158,- for tilsvarende jobb.
Møller Hvam fikk selvsagt oppdraget når forskjellen var så liten.
Ingen av de nevnte smøring av tromler, men bilen er ikke kjørt mer enn 12.000 km heller.
Jeg har riktig nok en 2020 Seat Mii, men det er jo samme bilen med samme service-innhold.
EDIT: Prisen som kom opp i Mitt Bilhold-appen var ca kr 4.800,- FØR forespørselen ble sendt inn, så reelt tilbud var ca 500 kroner rimeligere.
Jeg ba om et mer spesifisert tilbud og fikk da dette:
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Sitat fra: Dieselelbil på ons 15. jun 2022, kl. 12:44
Prøv Møller Hvam.
Jeg sendte Møller Hvam en prisforespørsel via Mitt Bilhold, og tilbudet som kom tilbake var samlet kr 4 385,- for inspeksjon (kr 2.514,-), skift av bremsevæske (kr 1.085,-) og kupefilter (kr 786,-).
Hvor lenge er det siden du sendte inn prisforespørselen? For det som kommer opp i mitt bilhold for Møller Hvam nå er totalt 6310 kroner
Sitat fra: snakkesalig på ons 15. jun 2022, kl. 15:07
2718 kroner (for inspeksjon), hva er det, 2-2.5 timer? Skulle likt å sett den mekanikeren som bruker særlig mer enn halvtimen på det.
De sier selv:
Sjekkpunkter service for e-up! og e-Golf
- Bilen prøvekjøres
- Ladekabel: Sjekk tilstedeværelse og funksjon
- Kontroll av 12v batteri med batteritester
- Ladekontakt: Sjekk for skade og kontroll av pakninger
- Sjekk av varselklistermerker for høyspenning
- Høyvoltskabler og komponenter: Sjekk for skade og kontroll av innfestinger
- Motor og komponenter i motorrommet, fra underside og overside: Visuell kontroll for lekkasjer og skader
- Girkasse, differensial, og drivakselmansjetter: Visuell kontroll for lekkasjer og skader
- Kjølesystem kontrolleres for frostbeskyttelse og nivå
- Kjølesystem for elektrisk motor: Kontroll av nivå
- 12v batteri: Sjekk ladetilstand, lades om nødvendig
- Bremser, foran og bak: Sjekk slitasje av bremseklosser og tilstand til bremseskiver
- Bremsesystem og støtdempere: Sjekk for lekkasje
- Horn: Sjekk av funksjon
- Lyktespylersystem: Sjekk av funksjon
- Spylervæske: Sjekk av nivå og frysepunkt
- Hovedlys: Sjekk av funksjon
- Kurvelys: Sjekk av funksjon
- Lysautomatikk: Sjekk av funksjon
- Baklys: Sjekk av funksjon
- LED-lys kontrolleres
- Vindusspyler: Sjekk av funksjon, justering om nødvending
- Viskerblader: Kjøres i serviceposisjon og sjekkes for skade. Kontroll av startposisjon
- Kontroll av bremsevæskenivå
- Kontroll av lufttrykk i dekkene
- Kontroll av mønsterdybde i dekkene
- Kontroll av dekkreparasjonssett
- Tillegg ved soltak: Sjekk av funksjon, kontroll av drenering, og smøring med spesialfett
Merkelig nok koster stor service bare 4490 hvis bilen er 5 år eller eldre:
https://blogg.eabryn.no/volkswagen-kampanje/servicetilbud-e-golf-og-e-up/
Det er vel klassisk tilbud og etterspørsel, at når bilen er utenfor garanti er folk mer trolig til å bruke en tredjepart, og VW/Møller må derfor konkurrere på pris.
Sitat fra: HaraldElBil på ons 15. jun 2022, kl. 14:40
Sitat fra: Dieselelbil på ons 15. jun 2022, kl. 12:44
Prøv Møller Hvam.
Jeg sendte Møller Hvam en prisforespørsel via Mitt Bilhold, og tilbudet som kom tilbake var samlet kr 4 385,- for inspeksjon (kr 2.514,-), skift av bremsevæske (kr 1.085,-) og kupefilter (kr 786,-).
Hvor lenge er det siden du sendte inn prisforespørselen? For det som kommer opp i mitt bilhold for Møller Hvam nå er totalt 6310 kroner
Bestilte 8. juni 2022.
Et pollenfilter får man til under hundrelappen og tar fem minutter å skifte, trenger ikke engang verktøy!
Prøvde å prute på serviceprisen på en Skoda Citigo hos Møller, ved hjelp av et tilbud
en av dere hadde på Seat Mii, og fikk dette til svar:
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
SitatVi kan ikke sammenligne Seat og Skoda da de har forskjellig serviceintervall og sjekkpunkter fra fabrikken.
Atte det var hæ?
Er ikke disse tre bilene så godt som identiske? Er det ikke samme bremsetromler for eksempel?
Bremsevæskeskift var 1668 kr på Skoda, 1084 på Seat.
Sitat fra: HaraldElBil på man 04. jul 2022, kl. 14:47
Prøvde å prute på serviceprisen på en Skoda Citigo hos Møller, ved hjelp av et tilbud
en av dere hadde på Seat Mii, og fikk dette til svar:
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
SitatVi kan ikke sammenligne Seat og Skoda da de har forskjellig serviceintervall og sjekkpunkter fra fabrikken.
Atte det var hæ?
Er ikke disse tre bilene så godt som identiske? Er det ikke samme bremsetromler for eksempel?
Bremsevæskeskift var 1668 kr på Skoda, 1084 på Seat.
Det er ulike kunde segmenter - det er jo det samme med Audi - du betaler ekstra mye der for akkurat samme
service sammenlignet med VW. Nå blir jo bilene mer og mer like da de bygges på samme plattform, men
der det er mulig å ta ut ekstra marginer så gjøres nok det....
Sitat fra: hELgenen på man 04. jul 2022, kl. 15:02
Det er ulike kunde segmenter - det er jo det samme med Audi - du betaler ekstra mye der for akkurat samme
service sammenlignet med VW. Nå blir jo bilene mer og mer like da de bygges på samme plattform, men
der det er mulig å ta ut ekstra marginer så gjøres nok det....
Ja, det er jo det, og det er idiotisk. Derfor har de nok billigere service når de er 5 år, for da har de faktisk konkurranse fra andre verksted.
SitatPrisene våre er markedstilpasset for Skoda og kan ikke sammenlignes med Seat på lik linje som at man ikke kan sammenligne Skoda med Volkswagen eller Audi.
Sitat fra: hELgenen på man 04. jul 2022, kl. 15:02
Sitat fra: HaraldElBil på man 04. jul 2022, kl. 14:47
Prøvde å prute på serviceprisen på en Skoda Citigo hos Møller, ved hjelp av et tilbud
en av dere hadde på Seat Mii, og fikk dette til svar:
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
SitatVi kan ikke sammenligne Seat og Skoda da de har forskjellig serviceintervall og sjekkpunkter fra fabrikken.
Atte det var hæ?
Er ikke disse tre bilene så godt som identiske? Er det ikke samme bremsetromler for eksempel?
Bremsevæskeskift var 1668 kr på Skoda, 1084 på Seat.
Det er ulike kunde segmenter - det er jo det samme med Audi - du betaler ekstra mye der for akkurat samme
service sammenlignet med VW. Nå blir jo bilene mer og mer like da de bygges på samme plattform, men
der det er mulig å ta ut ekstra marginer så gjøres nok det....
Fantasien for oppkonstruerte argumenter for å ta mer betalt for samme jobben er god hos Møller. Ringte akkurat 'min' Møller og spurte bla om dette. Svaret var at Sjekkpunktene og materiell er akkurat det samme, og at det var ukjent for dem at prisen varierer mellom e-UP, Mii og Citigo, og ettersom jeg bytter pollenfilter selv er prisen nå kr 3 600,-.
Be om pristilbud på Møller Hvam og se hva som skjer er mitt råd.
Sitat fra: Dieselelbil på tir 05. jul 2022, kl. 13:15
Fantasien for oppkonstruerte argumenter for å ta mer betalt for samme jobben er god hos Møller. Ringte akkurat 'min' Møller og spurte bla om dette. Svaret var at Sjekkpunktene og materiell er akkurat det samme, og at det var ukjent for dem at prisen varierer mellom e-UP, Mii og Citigo, og ettersom jeg bytter pollenfilter selv er prisen nå kr 3 600,-.
Be om pristilbud på Møller Hvam og se hva som skjer er mitt råd.
Som sagt så gjort! Har sendt de en epost nå.
Spørs om de ser at bilen allerede ligger inne med et tilbud og da ikke går lavere enn det.
Oppdaterer tråden når jeg får svar
Der kom prisen fra Møller Hvam, og den var ikke overraskende identisk med hva Møller i Oslo skulle ha:
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Sitat fra: HaraldElBil på ons 06. jul 2022, kl. 11:32
Der kom prisen fra Møller Hvam, og den var ikke overraskende identisk med hva Møller i Oslo skulle ha:
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Dette er jo komisk. Jeg skal prøve å sende deg en PM med bilnummeret mitt, så kan du ringe og spørre om hvorfor det er slik. Om så kan du også opplyse om at JEG fikk i alle fall beskjed om at det er samme pris for alle tre utgavene.
Sitat fra: Dieselelbil på ons 06. jul 2022, kl. 13:53
Dette er jo komisk. Jeg skal prøve å sende deg en PM med bilnummeret mitt, så kan du ringe og spørre om hvorfor det er slik. Om så kan du også opplyse om at JEG fikk i alle fall beskjed om at det er samme pris for alle tre utgavene.
Jeg fikk eposten din, takk for det!
Har nå fått et bedre tilbud fra Møller Hvam og går for de, selv om jeg da må reise litt lenger. Jeg kommer også til å vurdere å flytte service på dieselbilen til Møller Hvam bare på trass. Møller i Oslo kan ta seg en bolle.
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Sitat fra: HaraldElBil på man 11. jul 2022, kl. 11:40
Sitat fra: Dieselelbil på ons 06. jul 2022, kl. 13:53
Dette er jo komisk. Jeg skal prøve å sende deg en PM med bilnummeret mitt, så kan du ringe og spørre om hvorfor det er slik. Om så kan du også opplyse om at JEG fikk i alle fall beskjed om at det er samme pris for alle tre utgavene.
Jeg fikk eposten din, takk for det!
Har nå fått et bedre tilbud fra Møller Hvam og går for de, selv om jeg da må reise litt lenger. Jeg kommer også til å vurdere å flytte service på dieselbilen til Møller Hvam bare på trass. Møller i Oslo kan ta seg en bolle.
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
🙂
Da var servicen tatt, og det gikk jo raskt. Litt FOR raskt ville jeg nesten si.
Jeg hadde servicetime kl 12, parkerte ca 11:15. Fikk beskjed om at bilen ville være klar 14:30. Dro på sightseeing i området, og kom tilbake rett etter 13, og da stod bilen allerede utenfor på et annet sted. Litt rart tenkte jeg..
Satt meg i lobbyen og ventet, kl 13:58 kom telefon om at bilen var ferdig. Da hadde den altså stått parkert i nesten en time (om ikke lenger).
Jeg har koblet bilen opp mot home assistant så jeg prøvde å finne ut hvor lenge de faktisk har jobbet med den, og det ser ut til at i verste fall var det bare 45 minutter, og i beste fall halvannen time.
Da blir prisen de tar for service litt drøy..
Fint at de slang inn en motorvask og skyllet av bilen utvendig (noe som igjen etterlater mindre tid til den faktiske servicen).. men jeg hadde jo akkurat kjørt bilen innom en vaskehall før jeg kom dit ::)
Forventer at neste service blir billigere!