Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn => Emne startet av: Lynvingen på torsdag 18. september 2014, klokken 10:50

Tittel: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: Lynvingentorsdag 18. september 2014, klokken 10:50
Kan noen forklare meg hvorfor det er så få trillinger til salgs om dagen? Om man ser til modellene 2011/2012 så er de neste fraværende, og prisene har faktisk gått opp de siste månedene. De var i ferd med å bikke 100' på forsommeren, men nå finner man de neste ikke under 110'-120....noe som forøvrig er et ekstremt lite verditap på en 3 år gammel bil som koster 150' ny! Dette stikk i strid med forhåndsprognosene på verditap når det gjelder elbil......

Ikke lett å bli klok på, slik det er i dag er det dumskap å ikke legge i de ekstra 10-tusenene for en ny bil.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: emiltorsdag 18. september 2014, klokken 11:15
Vil tro at bruksverdien er mye høyere enn den økonomiske. De første kjøperene tror jeg også kjøpte det som en pendlebil til noen mil pr dag for å slippe bom og kø og til det duger den veldig bra fortsatt. Skal de selge nå vil de måte ta et tap på 100-150k og da ble plutselig ikke elbil så veldig god investering. Beholder de bilen noen år til har den sansynligvis betalt seg helt og all verdi ved salg vil være fortjeneste.

Forsommeren er også en dårlig tid å selge bil på, da vil folk heller bruke penger på ferie. Men når høsten kommer og mange kanskje starter i nye jobber går prisene opp. Mye av de billigste trillingene har også vært (og er) bruktimport.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: tomrhtorsdag 18. september 2014, klokken 12:24
Sitat fra: Lynvingen på torsdag 18. september 2014, klokken 10:50
Ikke lett å bli klok på, slik det er i dag er det dumskap å ikke legge i de ekstra 10-tusenene for en ny bil.
Sitat fra: emil på torsdag 18. september 2014, klokken 11:15
Vil tro at bruksverdien er mye høyere enn den økonomiske.
Ja, dette er nok kjernen. For å få solgt må prisen dumpes under det eierne oppfatter som reell bruksverdi, og som ligger for nær opp til nypris. Mange kalkulerte nok også med nedskriving til 0,- og så for seg mange års eierskap da man kjøpte. Jeg f.eks. ser ikke for meg å selge i det hele tatt men evt. heller la ett av barna overta mjauen til billig nærtransport om noen år.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: bunnlosetorsdag 18. september 2014, klokken 20:06
Denne problemstillingen har eg også sett på den siste tiden. Har tenkt å skaffe meg en bil som egner seg til småkjøring i bygda. Barnehage, butikken osv. Dette er småkjøring bilen som blir brukt i dag ikkje liker, (avensis d4d, 2004) den blir faktisk ødelagt!
Men siden budsjettet er stramt så hadde eg håpet å anskaffe en brukt trilling, men det ser ut til å være omtrent umulig. De som eg har sett har kostet alt for mye iforhold til en ny. Og da er de atpåtil importerte biler. Det nærmeste eg har kommet er de 2011-12 modeller som blir importert av diverse aktører, bilene har gått ca 30-50k km og ligger på 100k. Det syntes eg er for dyrt for en bil som per i dag bertel og co leverer til 139k. Det er praktisk talt ingenting igjen av garantien og i tilleg importert, gjerne med slitte sommerdekk også.

Konklusjonen min er at eg istedet har sett på nye trillinger. Men siden man da har 3 å velge i og kunnskapen om forskjeller er dårlig så har det blitt med planleggingen (les finansiering og overtalelse av konemor).

Noen innspill på valg av trilling? Per idag (før i uken) så ligger ion og c-zero på 139k og i-miev på 150k ifølge aktørenes hjemmesider. Utenom at i-miev er oppgitt til 10km lengre kjørelengde og varianter av garantier og service intervaller (hentet fra elbil.no) så virker de helt like.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: tomrhtorsdag 18. september 2014, klokken 20:19
Sitat fra: bunnlose på torsdag 18. september 2014, klokken 20:06
Noen innspill på valg av trilling? Per idag (før i uken) så ligger ion og c-zero på 139k og i-miev på 150k ifølge aktørenes hjemmesider. Utenom at i-miev er oppgitt til 10km lengre kjørelengde og varianter av garantier og service intervaller (hentet fra elbil.no) så virker de helt like.
Finnes flere tråder om denne, f.eks. denne: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14999.0.html
Hovedfordelen med i-MiEV over de andre to er mulighet for fjernstyrt forhåndsoppvarming av bil mens den står på lading, det kom f.o.m. 2012-mod. Kjekt om vinteren. Kupévarmer blir ikke helt det samme fordi kjølevannet til varmeapparatet ikke varmes opp, og heller ikke batteriet (via egen ventilasjonskanal under bilen bak til batteriet - brukes til nedkjøling av batteri under hurtiglading).

Regner forøvrig med at tilbudet av brukte trillinger ikke vil øke før regjeringen infører moms på elbiler.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: bunnlosetorsdag 18. september 2014, klokken 20:32
Sitat fra: tomrh på torsdag 18. september 2014, klokken 20:19
Finnes flere tråder om denne, f.eks. denne: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14999.0.html
...
Regner forøvrig med at tilbudet av brukte trillinger ikke vil øke før regjeringen infører moms på elbiler.
Takker, må innrømme at eg leitet ikkje så veldig lenge etter en sånn tråd ;)
Og eg tror heller ikkje det kommer til å endre seg noe særlig før det skjer noe drastisk med fordelene til elbiler.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: asbkartorsdag 18. september 2014, klokken 21:36
Er vel ingen som selger en så god bil vel? :) Godbilen min har gått tre år, og gjør akkurat det den skal. Helt perfekt for min bruk: pendling + alt av småturer på fritiden. Mieven står lett tilgjengelig utenfor døra, fossildroget står i garasjen. Da er det lett å ta riktig bil når man skal ut en tur! Avensisen ryker når model x kommer, men mieven beholder jeg.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: Lynvingenfredag 19. september 2014, klokken 10:55
Takk for mange konstruktive svar!

Må allikevel innrømme at jeg ikke tror helt på teorien om at bruksverdien er høyere enn den økonomiske, det er jo ikke slik at trillinger opererer på et isolert og monopolistisk marked. Dette handler jo om hva kjøperen er villig til å betale, og det forundrer meg at det omsettes 3 år gamle trillinger for 120-130 både sett opp mot nyprisen, men også sett opp i mot alternativer som Leaf, nyere Think eller etterhvert UP!. Man får jo nå Leaf ned mot 130-150', som tross alt er en større bil med noe lengre rekkevidde.

Om nyprisen raser på en Passat vil dette normalt umiddelbart reflekteres på bruktprisene, uavhengig om det sitter masse eiere rundt og føler at bilen har høyere bruksverdi....og ihvertfall dersom man får kjøpt en Audi til nesten samme prisen. At ikke den samme logikken påvirker trillingene er meg en gåte.

Min teori er at prisen holdes kunstig oppe fordi dette er det billigste alternativet til en moderne elbil, alt som er billigere er ræl med problemer som Think, Reva, Peugeot 106, Tazzari etc.....dermed greier med å sette en stopper for prisfallet. Eksempelvis kostet en Peugeot 106 opp i mot 100' bare for et par år siden, men når moderne elbiler droppet ned mot samme nivå raste prisen nesten over natten. Det kan hende det er mangel på gode alternativer under 100-tusen som holder prisen kunstig høyt.

Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: emilfredag 19. september 2014, klokken 12:15
Sitat fra: Lynvingen på fredag 19. september 2014, klokken 10:55
Om nyprisen raser på en Passat vil dette normalt umiddelbart reflekteres på bruktprisene, uavhengig om det sitter masse eiere rundt og føler at bilen har høyere bruksverdi....og ihvertfall dersom man får kjøpt en Audi til nesten samme prisen. At ikke den samme logikken påvirker trillingene er meg en gåte.

Bor du utenfor Oslo og jobber i sentrum vil du med en brukt Passat (ikke beste valget for pendlebil) måtte betale drivstoff, bompenger og sansynligvis parkering. Med en trilling slipper du mesteparten av disse kostnadene og du kan da gi mer for bilen en den kanskje egentlig er verd fordi innsparingene er store. Bilene har også vist seg å være veldig driftssikre med få dyre problemer.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: tomrhfredag 19. september 2014, klokken 12:53
Sitat fra: emil på fredag 19. september 2014, klokken 12:15
Med en trilling slipper du mesteparten av disse kostnadene og du kan da gi mer for bilen en den kanskje egentlig er verd fordi innsparingene er store. Bilene har også vist seg å være veldig driftssikre med få dyre problemer.
En brukt trilling selges gjerne inkl. vinterdekk, noe som kommer i tillegg på nybil. Og det er allerede utført servicer på 7-11.000 kroner, samt at det gjerne følger med ting & tang som forrige bruker fant nødvendig å ha som f.eks. 16A ladekladd, takstativ, ferdig isolert ekspansjonstank+slanger etc.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: edyrlifredag 19. september 2014, klokken 13:03
En annen ting som driver opp prisen er at den virker som etterspørselen er større en tilbudet. Jeg har en kompis som er i markedet etter trilling og verken Peugeot, Citroen eller Mitsubishi kunne levere før i desember. Dette vil nødvendigvis drive opp prisen. Når i tillegg alle konkurrentene er vesentlig dyrere så er det klart at trilling er et veldig godt kjøp sett i forhold til pris og konkurrenter.
F.eks. e-Up.
Selv om e-UP har litt mer utstyr og er litt bedre å kjøre er den nokså lik trilling ellers. Omtrent samme rekkevidde, kun 4 seter og begrenset med bagasjeplass. Jeg vil påstå at bruksverdien på trilling og e-UP er tilnærmet den samme. Da er det ille å betale ca 50.000 mer for en e-UP.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: bunnlosefredag 19. september 2014, klokken 23:42
Sitat fra: edyrli på fredag 19. september 2014, klokken 13:03
En annen ting som driver opp prisen er at den virker som etterspørselen er større en tilbudet. Jeg har en kompis som er i markedet etter trilling og verken Peugeot, Citroen eller Mitsubishi kunne levere før i desember.

I dag har eg faktisk snakket med selgere for alle trillingene. på Bertel som selger iOn kunne selgeren fortelle at eg tidligst kunne få en bil i desember kanskje januar, scan auto som selger c-zero kunne meddele at det er ingen som vet om det faktisk kommer flere biler i det heletatt, kanskje i februar. Etter å ha snakket med en selger på Motorforum fant eg ut hvorfor, og det er at PSA gruppen har ikkje blitt enige med mittibusjen om salg av trillinger. Denne avtalen ble besluttet å ta slutt for et år siden eller så, men selgeren var litt usikker på hvor lenge de fortsatte å levere biler til PSA.
Poenget er at det finnes alt for få trillinger i forhold til etterspørselen, og dermed er prisene i taket. Og skal man kjøpe en ny må man ha tolmodighet, stooor tolmodighet siden de neste bilene kommer til norge i desember/januar i følge selger på motorforum, og av de bilene så er alle i-miev, og de er alle solgt allerede. Så skal man faktisk kjøpe en trilling må man belage seg på bruktmarked.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: Beamer Screamersøndag 21. september 2014, klokken 13:23
Jeg har gjort samme observasjon som en del andre her ettersom jeg var i markedet for Trilling på sensommeren. Prisene steg i den perioden og eksemplarer til 100.000 kr var ikke å oppdrive lenger. De billigste lå på 110-120.000 kr og ble revet bort umiddelbart, og det var gjerne importbiler uten vinterdekk og setevarme. Inkl vinterdekk endte man da på 130k for en 3 år gammel bil så å si uten garanti...

Da syntes jeg det var en no-brainer å betale 150k for en ny iOn med norsk spec og full garanti. Ulempen var leveringstiden som er premio oktober. Jeg tipper det var den som fikk mange ut i bruktmarkedet.

Liten tvil om at etterspørselen var større enn tilbudet. Mange som eier en trilling er sikkert lite villige til å selge til det de oppfatter som lave priser (i forhold til hva de betalte en gang i tiden). Samtidig er brukte Trillinger den billigste kurante elbilen. Når nybiler da er vanskelig å få tak i presses bruktprisen opp.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: Lynvingenmandag 22. september 2014, klokken 10:03
Etterspørsel som er høyere enn tilbudet forklarer egentlig hele greia, og ihvertfall dersom det er slik at tilgangen på nye biler er begrenset. Ihvertfall innenfor rimelig leveringstid. Dette vil naturligvis presse opp prisene i bruktmarkedet, men det gjør ikke en 3 år gammel bil til 25' under nybilpris til et godt kjøp allikevel. Det er med andre ord bare å ligge unna bruktmarkedet for trillinger.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: svingenmandag 22. september 2014, klokken 11:25
Det er vel lang leverings tid på E-UP og ut fra jeg har hørt så det gjør vel ikke saken noe bedre eller :(
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: emagiconsdag 24. september 2014, klokken 18:38
Og ikke minst er det jo slik at forumet for trillinger ikke har en sticky tråd som heter "feil & mangler på trillingene" - simpelthen fordi bilene bare går og går og går...

Har jo helt sikkert noe med det litt ukjente fakta at det tross alt fantes rundt 100.000 Mitsubishi I, før den skiftet motor og navn til I.Miev.  (dvs med tresylindret fossilmotor)

Og så har det sikkert noe med at Mitsubishi vel var første produsent med 5 års garanti på biler, maaaange år før alle andre.

Og klart at en bil som viser seg å holde holder seg i verdi :-)


emagic
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: Lynvingenfredag 26. september 2014, klokken 09:50
Dette begynner å bli komisk! Hvem i all verden er så stokk dumme at de kjøper en bil som er 3-4 år gammel bare 10 000,- under nybilpris.....

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51999186&searchclickthrough=true

Akershus Elbil selger ganske mange trillinger, de annsonserte før sommeren for +/- 100' for 2011-modellene, nå er prisene for samme biler oppe i 115-120. I kontakt med dem bekrefter de at de har lagt på prisen 10-20% fordi markedet har endret seg etter sommeren. Bare å holde seg unna til markedet normaliserer seg, disse bilene får garantert et heftig dropp når leafene og de andre nærmer seg i pris. Markedet oversvømmes jo av Leaf'er, så her vil prisene garantert gå fortere ned.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: svingenfredag 26. september 2014, klokken 13:01
er jo noen som forsøker og tjene bra med penger på det her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16732.0.html 175 tusen + omreg
kjøpte min ION før jul 2011 modell (import) til 125 tusen hadde aldri trodde att dem kom til å gå opp i verdi.....
tipper det her blir noe helt annet om 1 år når nok biler er på markede og det ikke er helt tomt får biler.
når model E kommer om 2 år? blir det nok enda "bedre" :)
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: pwbfredag 26. september 2014, klokken 13:56
Sitat fra: svingen på fredag 26. september 2014, klokken 13:01
er jo noen som forsøker og tjene bra med penger på det her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16732.0.html 175 tusen + omreg
kjøpte min ION før jul 2011 modell (import) til 125 tusen hadde aldri trodde att dem kom til å gå opp i verdi.....
tipper det her blir noe helt annet om 1 år når nok biler er på markede og det ikke er helt tomt får biler.
når model E kommer om 2 år? blir det nok enda "bedre" :)
Vel, min til 175000 er ett bedre kjøp enn en 2011 med 1 års garanti til over 130000
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: Lynvingenfredag 26. september 2014, klokken 15:03
Dette er jo komikveld. Du tenker å selge bilen din som er kjørt et halvår for 35 000,- over nybilpris....akkurat.
http://www.peugeot.no/personbiler-kampanjedetaljer/peugeot-ion-1/

Har du spermier fra Michael Jackson i setene? Noe må det jo være... :)
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: tomrhfredag 26. september 2014, klokken 15:16
Sitat fra: Lynvingen på fredag 26. september 2014, klokken 15:03
..35 000,- over nybilpris....
Ikke helt riktig. Det står FRA 139.900. Sleng på vinterhjul, lakkvalg, klargjøringstillegg++, blir fort 150'-160'. Og det er en kampanje, dvs. et begrenset antall til den prisen som snart er utsolgt. Hvis det er høyere etterspørsel enn det kan leveres biler, stiger prisen i bruktmarkedet. Men 175' er å være optimistisk. :)
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: pwbfredag 26. september 2014, klokken 16:46
Sitat fra: Lynvingen på fredag 26. september 2014, klokken 15:03
Dette er jo komikveld. Du tenker å selge bilen din som er kjørt et halvår for 35 000,- over nybilpris....akkurat.
http://www.peugeot.no/personbiler-kampanjedetaljer/peugeot-ion-1/

Har du spermier fra Michael Jackson i setene? Noe må det jo være... :)

Prøv å få tak i en slik bil ny i dag eller i år i det hele tatt. eller prøv å få tak i en ny tvilling før midten av 2015 tenker jeg vi kan si.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: automatfredag 26. september 2014, klokken 17:11
Sitat fra: pwb på fredag 26. september 2014, klokken 16:46


Prøv å få tak i en slik bil ny i dag eller i år i det hele tatt. eller prøv å få tak i en ny tvilling før midten av 2015 tenker jeg vi kan si.

Fikk min iOn i dag. (Ok, så har jeg ventet på den en god stund.)
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: pwbfredag 26. september 2014, klokken 17:15
Sitat fra: automat på fredag 26. september 2014, klokken 17:11
Sitat fra: pwb på fredag 26. september 2014, klokken 16:46


Prøv å få tak i en slik bil ny i dag eller i år i det hele tatt. eller prøv å få tak i en ny tvilling før midten av 2015 tenker jeg vi kan si.

Fikk min iOn i dag. (Ok, så har jeg ventet på den en god stund.)

Lykke til :-) Det er ei sparebøsse uten like :-) Men litt følsom for kraftig vind. Fikk ei skikkelig vindkule i dag og lurte på hvorfor bilen skrubba/rista så mye, men så fort at ESP lampa blinka en god stund så det var vel bremsinga som jeg følte. Husk på å kjøpe en kabel så du kan lade fra de nye stolpene også.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: pwbfredag 26. september 2014, klokken 18:04
Noen som vet om Mitsubishi har produsert c-zero eller ion etter slutten av 2012 når de midlertidig stoppet å produsere til PSA grunnet lavt salg?
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: automatfredag 26. september 2014, klokken 22:10
Sitat fra: pwb på fredag 26. september 2014, klokken 18:04
Noen som vet om Mitsubishi har produsert c-zero eller ion etter slutten av 2012 når de midlertidig stoppet å produsere til PSA grunnet lavt salg?

Hvem andre skal i såfall ha produsert iOn'en min? Den ble i hvertfall sendt fra Japan 26. juli.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: pwbfredag 26. september 2014, klokken 22:27
Lager?
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: automatfredag 26. september 2014, klokken 22:33
Sitat fra: pwb på fredag 26. september 2014, klokken 22:27
Lager?

Hvorfor skulle de da vente nesten 2 måneder med å sende den? Jeg bestilte bilen 30.mai
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: pwbfredag 26. september 2014, klokken 22:44
Fordi det ikke går båt hver dag? Jeg vet ikke, vet bare at de stoppet produksjonen i slutten av 2012 siden PSA ikke hadde solgt nok biler. Var vel kun noen få tusen mot forventet nesten 100000 biler og at de hadde en del biler på lager.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: automatfredag 26. september 2014, klokken 22:52
Sitat fra: pwb på fredag 26. september 2014, klokken 22:44
Fordi det ikke går båt hver dag? Jeg vet ikke, vet bare at de stoppet produksjonen i slutten av 2012 siden PSA ikke hadde solgt nok biler. Var vel kun noen få tusen mot forventet nesten 100000 biler og at de hadde en del biler på lager.

Jeg kjenner en som har bestilt ion i samme butikken som meg. Han skal få bilen om ca 14 dager. 2 uker mellom hver båt høres mer realistisk ut enn 2 mnd.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: Mr.Zerofredag 26. september 2014, klokken 23:09
Sitat fra: automat på fredag 26. september 2014, klokken 17:11
Sitat fra: pwb på fredag 26. september 2014, klokken 16:46


Prøv å få tak i en slik bil ny i dag eller i år i det hele tatt. eller prøv å få tak i en ny tvilling før midten av 2015 tenker jeg vi kan si.

Fikk min iOn i dag. (Ok, så har jeg ventet på den en god stund.)

Grattis med gullet! Lurt å få på skvettlapper så fort som mulig! Disse kjøper du hos din lokale Mitsubishi-forhandler.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: automatfredag 26. september 2014, klokken 23:15
Sitat fra: automat på fredag 26. september 2014, klokken 22:52
Sitat fra: pwb på fredag 26. september 2014, klokken 22:44
Fordi det ikke går båt hver dag? Jeg vet ikke, vet bare at de stoppet produksjonen i slutten av 2012 siden PSA ikke hadde solgt nok biler. Var vel kun noen få tusen mot forventet nesten 100000 biler og at de hadde en del biler på lager.

Jeg kjenner en som har bestilt ion i samme butikken som meg. Han skal få bilen om ca 14 dager. 2 uker mellom hver båt høres mer realistisk ut enn 2 mnd.

Dekkene på bilen min er produsert i uke 22 og 24 i år. Er det en overligger så har de tatt seg bryet med å bytte dekk.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: Thomas Parslifredag 26. september 2014, klokken 23:26
Jeg tror du kan lese ut produksjonsdato fra VIN-nummeret på bilen.
Prøv http://www.vindecoderz.com/EN/Peugeot/ION eller se på http://www.autocalculator.org/VIN/Peugeot-VIN-Decoder.aspx

Produsentene gjør avtaler om forskjellige dekk i forskjellige markeder, så du skal ikke se bort fra at dekkene er nyere enn bilen ;)

Thomas
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: pwbfredag 26. september 2014, klokken 23:49
Prøvde kalkulatoren på en annen Peugeot 2008 jeg hadde, da kom det frem en 2006 kabriolet selv om jeg hadde en partner. Så ikke helt til å stole på. Min ion har garantistart fra fabrikk i midten av 2013 selv om den er kjøpt påske 2014 iflg servicebox tjenesten til Peugeot.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: automatlørdag 27. september 2014, klokken 00:03
Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 26. september 2014, klokken 23:26
Jeg tror du kan lese ut produksjonsdato fra VIN-nummeret på bilen.
Prøv http://www.vindecoderz.com/EN/Peugeot/ION eller se på http://www.autocalculator.org/VIN/Peugeot-VIN-Decoder.aspx

Produsentene gjør avtaler om forskjellige dekk i forskjellige markeder, så du skal ikke se bort fra at dekkene er nyere enn bilen ;)

Thomas

Den siste linken ga ingen ting, den første ga dette når la inn understellsnr:
Manufacturer:   Peugeot PSA France
Brand:Peugeot
Model:Unknown model
Check:Z
Year:2013
Rart at de brukte 2 mnd på sette bilen på en båt. Får satse på at de har hatt kontroll på riktig lagring av batteriet da.
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: pwblørdag 27. september 2014, klokken 09:37
Sitat fra: automat på lørdag 27. september 2014, klokken 00:03
Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 26. september 2014, klokken 23:26
Jeg tror du kan lese ut produksjonsdato fra VIN-nummeret på bilen.
Prøv http://www.vindecoderz.com/EN/Peugeot/ION eller se på http://www.autocalculator.org/VIN/Peugeot-VIN-Decoder.aspx

Produsentene gjør avtaler om forskjellige dekk i forskjellige markeder, så du skal ikke se bort fra at dekkene er nyere enn bilen ;)

Thomas

Den siste linken ga ingen ting, den første ga dette når la inn understellsnr:
Manufacturer:   Peugeot PSA France
Brand:Peugeot
Model:Unknown model
Check:Z
Year:2013
Rart at de brukte 2 mnd på sette bilen på en båt. Får satse på at de har hatt kontroll på riktig lagring av batteriet da.

Hvor lang tid tok det fra bilen var på båt til du fikk den?
Tittel: Sv: Pris på trilling /markedet for bruktbilder
Skrevet av: automatlørdag 27. september 2014, klokken 22:40
Sitat fra: pwb på lørdag 27. september 2014, klokken 09:37
Sitat fra: automat på lørdag 27. september 2014, klokken 00:03

Rart at de brukte 2 mnd på sette bilen på en båt. Får satse på at de har hatt kontroll på riktig lagring av batteriet da.

Hvor lang tid tok det fra bilen var på båt til du fikk den?

Bilen ble sendt fra fabrikken 25. juli. Så det tok 2 mnd.

Både sikkerhetsbelter og gulvmatter ser ut til å være produsert i 2014. Så jeg tviler egentlig på at dette er en overligger.