Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) => Emne startet av: Thor2014 på torsdag 11. september 2014, klokken 11:21
Hei,
Kan dette være noe å kjøpe?
http://www.bmsbattery.com/ebike-kits/400-250w350w-q-85100sx-motor-bike-conversion-kit.html
http://www.bmsbattery.com/battery-pack/685-bottle-ebike-battery.html
Mvh Thor
Sitat fra: Thor2014 på torsdag 11. september 2014, klokken 11:21
Hei,
Kan dette være noe å kjøpe?
http://www.bmsbattery.com/ebike-kits/400-250w350w-q-85100sx-motor-bike-conversion-kit.html
http://www.bmsbattery.com/battery-pack/685-bottle-ebike-battery.html
Mvh Thor
Ingen??
Hva vil du egentlig vite? Selvsagt kan du kjøpe det hvis du vil. Vi må vite noe om hva dine behov er...
Det skal brukes til å sykle til å fra barnehage med vogn bak. Mye bakker på vei hjem.
Har du mye bakker så trenger du en krankmotor om du vil holde deg under lovlig effektgrense. Da får motoren utnyttet girene når det kommer en bakke. Hvis du har vanlig krankhus på sykkelen så kan den monteres.
http://www.bmsbattery.com/central-motor/645-48v350w-bbs01-bafang-central-motor.html
Sammen med dette batteriet:
http://www.bmsbattery.com/36v/683-bottle-ebike-battery.html
Jeg anbefaler dette motorsettet: http://www.ebikes.ca/shop/conversion-kits/geared/front-ezee-kit-basic-549.html
Denne er også viktig: http://www.ebikes.ca/shop/ebike-parts/cycle-analysts/ca3-dps.html
Batteri:http://www.rezer.no/products/lithiumbatteri-116-ah-48volt
Tusen takk for tips.
Jeg tror ikke jeg kan bruke motor foran for gaffelen er i karbon?
Hadde i utgangspunktet tenkt på motor i bakhjulet, men krank er kanskje bedre?
Må jeg ha display? Jeg ønsker egentlig minst mulig greier.
Jeg vet ikke om min krankmotor kan brukes uten displayet. En kompis spurte meg om det samme her om dagen, og jeg tenkte å teste det ved å kortslutte de ledningene som trigger kontrolleren til å slå seg på, men har ikke kommet så langt enda. Det kan ikke gjøres uten å koble litt selv, men det kan være så enkelt som å sette en jumper i en kontakt.
Hvis du går tom for strøm, går kan man fortsatt sykle?
Har sett på noen sider at man går kjøpt løse gir, men aner ikke hva de er til...
Fant at krankmotoren hadde frihjul, så da blir det nok en slik. Tror nok jeg satser på BBS02 med litt mer futt.
Har sett på dette batteriet. Det er uten controller. Hva er en controller i batteriet? Er det en innebygget motor controller eller noe for å styre spenningen?
Trenger jeg det med BBS02 motor?
http://www.bmsbattery.com/battery-pack/685-bottle-ebike-battery.html
Alt er integrert i BBS01/02, kontroller og kranksensor ligger inni. Det går kabel opp til styret og egen kabel til batteriet.
Sitat fra: tahustvedt på torsdag 18. september 2014, klokken 12:37
Alt er integrert i BBS01/02, kontroller og kranksensor ligger inni. Det går kabel opp til styret og egen kabel til batteriet.
Oki, så da skriver man uten controller på batteriet fordi det finnes batteri med motorcontroller integrert eller er det en annen type controller?
Hvordan tror du batteriet jeg har valgt vil passe til BBS02?
Du trenger ikke batteri med innebygd kontroller nei.
Har ikke prøvd batteriet selv, men det står at batteriet tåler 20 A kontinuerlig. Det betyr at det er egnet for maks 500 W 48V BBS02 da den trekker maks 18 A. Jeg har god tro på disse batteriene selv om jeg ikke har prøvd.
Jeg hadde tenkt å gå for 750w. Den koster det samme og er etter hva jeg kan forstå lik som 500w. Det er kun en programmering sak.
Fra side 13 i manualen:
Level amount setting
Press (+) or (-) to change the amount, range from 2 to 9 levels (excluding level 0).
Press M to save and exit.
Setting effects after restart.
Betyr det at jeg kan kjøpe en 750 for å så skru den ned?
Jeg kunne ikke finne noen peak strøm på batteriet, men antar det vil litt høyere en 20A opp en kneik, eller tror du det tar skade?
De nivåene som omtales der er bare hvor fin justering av assistanse du vil ha. Når du kjøper motoren kommer den med tre nivåer. Nivå tre er samme som nivå ni om du velger ni nivåer. Du kan selvfølgelig velge å bare sykle på det midterste nivået. Da vil den trekke mindre strøm, men toppfarten begrenses også med mindre du har forandret på programmeringen med egen programmeringskabel. Skal du begrense maksstrøm må du bruke en programmeringskabel. Det er egentlig servicenivå. Tror ikke jeg vil anbefale å overbelaste batteriet.
750 W motoren drar 1200 W inneffekt på det meste. 250 W motoren drar 570 W på det meste (520 W uteffekt i følge mine målinger på bakhjulet).
Jeg har tenkt å kjøpe meg 500 W 36v motor neste gang og skru den ned til myndighetene tar til vett.
Hmm.
Det hadde vært fint å kunne redusere strømmen, men du har nok helt rett.
Jeg så det er en butikk som selger 750w motoren sammen et "flaskebatteri", så jeg sendte en Mail for å høre hva de mener om komboen.
Tror uansett jeg velger 48v, uavhengig om det blir den ene eller andre motoren.
Hvorfor velger du 36v fremfor 48v?
Fordi da kan jeg bruke samme batteriene på alle syklene, pluss at jeg har masse DC-DC-regulatorer med maks spenning på 42 V. :)
Stuck med 36 ;)
Poster svar ang batteri og 750w motor.
Only the 20R version and the very soon to be released 25R version (10Ah) are well suited to the 750W BBS02 kit. 25R option will cost ~50USd more than the 11Ah 29E option:
Bafang 48V 750W BBS02 Kit with Battery
There are more options when the kit is programmed with lower power settings:
Bafang 48V 500W BBS02 Kit with Battery
There is some cost saving to order kit and battery together, we only offer suitable batteries as options.
We have an automated checkout on the site. If you select the items you are interested in, checkout as a guest (or register of course), then enter you address, you will be given a list of shipping options. Batteries should be shipped using an option with "Battery" in the description, non-battery parts you can select any option (but some options are not suitable for bulky/over-sized items). You can then checkout with Request a Quote if you are unsure about anything, want to use Wire Transfer or want to discuss an order. Checkout with PayPal if you are ready to Proceed. We can always modify an order if requested and will generally look over every order, and look for any possible errors. If just looking, no need to press "confirm" at the end of the checkout process.
Courier Shipment (DHL or Battery-Fedex) have a price break on 20kg plus shipments. The sub 20kg price per kg can be as much as double the 20kg plus price per kg. The first 0.5kg or 1kg of almost every shipping option are charged at a higher rate (does not apply to 20kg plus shipments, which are a fixed price per kg). It may or may not be cheaper to split an order into Battery and Non-Battery Parts. Battery shipments are more expensive than non-battery shipments. Typically if total weight with kit and battery is less than 12kg, it may be a little cheaper to split the shipment. If weight is closer to 20kg, it will generally be cheaper to combine and get the cheaper shipping cost for 20kg plus shipments. All scenarios can be checked using the online checkout. Note that some less popular destinations may not have all shipping options listed (but they may be available), so it would be best to checkout with request a quote.