Sitat fra: flux på onsdag 03. september 2014, klokken 15:47Definer lang? For en søring kan 10-15 mil være langt. For en nordlending som meg er en tur lang først når den bikker 20-25 mil.
Jeg lurer på hvor ofte Tesla eiere kjører lange bilturer.
Sitat fra: TRM på onsdag 03. september 2014, klokken 22:15Sitat fra: flux på onsdag 03. september 2014, klokken 15:47Definer lang? For en søring kan 10-15 mil være langt. For en nordlending som meg er en tur lang først når den bikker 20-25 mil.
Jeg lurer på hvor ofte Tesla eiere kjører lange bilturer.
Jeg har, basert på min egen definisjon, hatt mange langturer.
Siden vi fikk bilen siste helga i mai har vi vært (med utgangspunkt i Bærum) :
- 3 turer til sørlandet
- 1 tur til Danmark
- 1 tur til Rosendal
- 1 tur til Hardangervidda vest
Og reiser til helga igjen til Hardangervidda vest.
Bilen har gått 10000km. Primært langkjøring.
Edit: og der så jeg avstemninga du hadde lagt til - og at du med den definerer 20 mil + som langtur.
Sitat fra: Car-El på torsdag 04. september 2014, klokken 09:16Undersøkelsen sier mer enn 200km uten pause, så da blir svaret 0 da?
Her slit æ me å svare. Vi va på ferie i begynnelsen av august. Vi kjørte aldrig over 200km i ett strekk. Selv om vi kjørte 4-500km om dagen. Hele ferien ble bare på 4700km.
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 04. september 2014, klokken 10:01Jeg stilte spørsmålet slik for å få en pekepinn på hvor viktig rekkevidde over ca. 250km er?
Spørsmålet i undersøkelsen er et annet enn det du spør om i første post og emne?
I undersøkelsen lurer du på hvor mange som kjører mer enn 20 mil i ett strekk uten pause, og i posten lurer du på hvor mange som drar på langtur.
Er kriteriet for langturen at den må kjøres uten stopp? Eller er det en uheldig formulering av spørsmålet? I august har vi ikke hatt turer på mer enn 15 mil ca, men i slutten av juli kjørte vi på det meste rundt 80-85 mil på en dag. Sistnevnte naturligvis med pauser, og ingen strekk over 20 mil uten stopp (2 min dopause mellom Middelfart og København).
Dvs. jeg må svare 0 turer på mer enn 200km uten pause, fordi vi teknisk sett aldri har sittet i bilen mer enn 200km uten å gå ut av den.Sitat fra: Car-El på torsdag 04. september 2014, klokken 09:16Undersøkelsen sier mer enn 200km uten pause, så da blir svaret 0 da?
Her slit æ me å svare. Vi va på ferie i begynnelsen av august. Vi kjørte aldrig over 200km i ett strekk. Selv om vi kjørte 4-500km om dagen. Hele ferien ble bare på 4700km.
Sitat fra: flux på torsdag 04. september 2014, klokken 11:00Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 04. september 2014, klokken 10:01Jeg stilte spørsmålet slik for å få en pekepinn på hvor viktig rekkevidde over ca. 250km er?
Spørsmålet i undersøkelsen er et annet enn det du spør om i første post og emne?
I undersøkelsen lurer du på hvor mange som kjører mer enn 20 mil i ett strekk uten pause, og i posten lurer du på hvor mange som drar på langtur.
Er kriteriet for langturen at den må kjøres uten stopp? Eller er det en uheldig formulering av spørsmålet? I august har vi ikke hatt turer på mer enn 15 mil ca, men i slutten av juli kjørte vi på det meste rundt 80-85 mil på en dag. Sistnevnte naturligvis med pauser, og ingen strekk over 20 mil uten stopp (2 min dopause mellom Middelfart og København).
Dvs. jeg må svare 0 turer på mer enn 200km uten pause, fordi vi teknisk sett aldri har sittet i bilen mer enn 200km uten å gå ut av den.Sitat fra: Car-El på torsdag 04. september 2014, klokken 09:16Undersøkelsen sier mer enn 200km uten pause, så da blir svaret 0 da?
Her slit æ me å svare. Vi va på ferie i begynnelsen av august. Vi kjørte aldrig over 200km i ett strekk. Selv om vi kjørte 4-500km om dagen. Hele ferien ble bare på 4700km.
Pr i dag er det svært viktig siden ladeinfrastrukturen er alt for tynn, men gitt et samfunn der det er rikelig med hurtigladepunkter, vil biler med en rekkevidde på ca. 250km og være brukbar for manges langtur behov i Norge.
Sitat fra: flux på torsdag 04. september 2014, klokken 11:00Ok. For meg henger ikke de to tingene helt sammen. Det er viktig for meg med mer enn 250km rekkevidde, selv om jeg så og si aldri kjører mer enn 200km uten benstrekk. Jeg har ikke lyst til å være tvingende nødt til å lade etter 10-15 mil bare fordi det står en lader der, ei heller har jeg lyst til å være avhengig av SOC på 100% og kjøre batteriet helt ned på langtur. Det er veldig behagelig å ikke stresse med lading. Om bilen har 70, 80 eller 90% er sjeldent noe jeg trenger tenke på, selv om jeg skal på langtur.
Jeg stilte spørsmålet slik for å få en pekepinn på hvor viktig rekkevidde over ca. 250km er?