Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Volkswagen VW => e-Golf => Emne startet av: nilskt på torsdag 15. mai 2014, klokken 21:09

Tittel: pris på e-Golf i Sverige
Skrevet av: nilskttorsdag 15. mai 2014, klokken 21:09
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20140515/sa-mycket-kostar-nya-volkswagen-e-golf

litt mer enn i Norge for å si det mildt :-)
Tittel: Sv: pris på e-Golf i Sverige
Skrevet av: Nuvolaritorsdag 15. mai 2014, klokken 23:07
Ja jeg lurer virkelig på hvem som kjøper en e-golf utenfor norge når man får Golf GTI og til og med Golf R for samme prisen.

Egentlig utrolig at Volkswagen tar seg bryet med å lage en bil som ingen utenfor norge kommer til å kjøpe.
Tittel: Sv: pris på e-Golf i Sverige
Skrevet av: elektroluxfredag 16. mai 2014, klokken 06:57
Godt bevis på hvor viktig det er at Norge fortsetter sin politikk med avgiftsfritak for Elbiler og skattlegging av kjøretøy som bruker fossilt drivstoff.

Stopper salget opp her, spørs det om VW og andre produsenter ser seg råd til å produsere disse perlene blandt kjøretøy.
Tittel: Sv: pris på e-Golf i Sverige
Skrevet av: Svorskfredag 16. mai 2014, klokken 19:23
Ford focus electric kostar över 400 000 i Sverige. Och denna el golfen ca 100 000 kronor dyrare än i Norge. Ganska bra indikation på att Norges elbils politik är en succé. Förstår egentligen inte varför ett annars så ganska miljömedvetet Sverige inte hängt med i elbils trenden.
Tittel: Sv: pris på e-Golf i Sverige
Skrevet av: sven eriklørdag 17. mai 2014, klokken 01:00
de som ha elbil i andre land  er somregel firmar som  selge strøm  ja noen yderst få  som kjører elbil utenom det  i tilegg er det  dyrere for strøm nedover en  her og mye biligere bensin en her   det er noen land som har greid å få noen til å kjøpe der er det gratis lading å hurtig lading men forsvinner godene forsvinner bilene
en gir ikke mye mer for elbil å at alt annet koster det samme + at man må bruke kansje en time lenger til et sted  langt unna for man må  lade når man kan fylle bensin på 5 min   å da kjøre 50-60 mil til
det må være lønsomt
-
Tittel: Sv: pris på e-Golf i Sverige
Skrevet av: timingbeltkillerlørdag 17. mai 2014, klokken 20:40
eGolf bygges på samme samlebånd som Golf med drivlinje bensin, diesel, gass, hybrid, ...., ....
Hvor mange av hver kategori betyr for VAG like lite som utstyrs- og fargefordelingen gjør.
Dvs next to nothing.
Tittel: Sv: pris på e-Golf i Sverige
Skrevet av: timingbeltkillerlørdag 17. mai 2014, klokken 20:48
Sitat fra: Svorsk på fredag 16. mai 2014, klokken 19:23
Förstår egentligen inte varför ett annars så ganska miljömedvetet Sverige inte hängt med i elbils trenden.
Svaret er Volvo og Saab.
Ironisk nok forgjeves nå som Kina har overtatt.
Tittel: Sv: pris på e-Golf i Sverige
Skrevet av: Svorsktirsdag 20. mai 2014, klokken 08:27
Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 17. mai 2014, klokken 20:48
Sitat fra: Svorsk på fredag 16. mai 2014, klokken 19:23
Förstår egentligen inte varför ett annars så ganska miljömedvetet Sverige inte hängt med i elbils trenden.
Svaret er Volvo og Saab.
Ironisk nok forgjeves nå som Kina har overtatt.

Jag har läst att man inte gav elbilar lägsta skatteklass i Sverige pga att elbilar saknar katalysator : ;D där har ni norrmän en liten svenskevitts att skratta åt :)
Tittel: Sv: pris på e-Golf i Sverige
Skrevet av: Rådetirsdag 20. mai 2014, klokken 23:14
Sitat fra: Svorsk på tirsdag 20. mai 2014, klokken 08:27
Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 17. mai 2014, klokken 20:48
Sitat fra: Svorsk på fredag 16. mai 2014, klokken 19:23
Förstår egentligen inte varför ett annars så ganska miljömedvetet Sverige inte hängt med i elbils trenden.

Svaret er Volvo og Saab.
Ironisk nok forgjeves nå som Kina har overtatt.

Jag har läst att man inte gav elbilar lägsta skatteklass i Sverige pga att elbilar saknar katalysator : ;D där har ni norrmän en liten svenskevitts att skratta åt :)

Verdensklasse :D
Tittel: Sv: pris på e-Golf i Sverige
Skrevet av: Svorsktorsdag 22. mai 2014, klokken 18:03
Sitat fra: Råde på tirsdag 20. mai 2014, klokken 23:14
Sitat fra: Svorsk på tirsdag 20. mai 2014, klokken 08:27
Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 17. mai 2014, klokken 20:48
Sitat fra: Svorsk på fredag 16. mai 2014, klokken 19:23
Förstår egentligen inte varför ett annars så ganska miljömedvetet Sverige inte hängt med i elbils trenden.

Svaret er Volvo og Saab.
Ironisk nok forgjeves nå som Kina har overtatt.

Jag har läst att man inte gav elbilar lägsta skatteklass i Sverige pga att elbilar saknar katalysator : ;D där har ni norrmän en liten svenskevitts att skratta åt :)

Verdensklasse :D

I dagsläget får man iof 40 000 kr av staten i en så kallad "supermiljöbilspremie" Men bilarna är i utgångspunkten mycket dyrare än här i Norge.
Tittel: Sv: pris på e-Golf i Sverige
Skrevet av: timingbeltkillerlørdag 24. mai 2014, klokken 20:51
Sitat fra: Svorsk på tirsdag 20. mai 2014, klokken 08:27
Jag har läst att man inte gav elbilar lägsta skatteklass i Sverige pga att elbilar saknar katalysator : ;D där har ni norrmän en liten svenskevitts att skratta åt :)
Vits JA.
Men det er ingen vits at Sverige subsidierte E85 biler med resultat:
Mange sa JATAKK til subsidiene, kjøpte E85 bil for deretter aldri fylle noe annet enn ren bensin på tanken.

Rent bortsett fra at E85 i varmkjøringsfasen produserer mer faenskap enn bensin- og dieselbiler + nåværende produksjon av etanol er betydelig mer miljøskadelig enn produksjonen av bensin og diesel.
Tittel: Sv: pris på e-Golf i Sverige
Skrevet av: Svorsksøndag 25. mai 2014, klokken 02:52
Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 24. mai 2014, klokken 20:51
Sitat fra: Svorsk på tirsdag 20. mai 2014, klokken 08:27
Jag har läst att man inte gav elbilar lägsta skatteklass i Sverige pga att elbilar saknar katalysator : ;D där har ni norrmän en liten svenskevitts att skratta åt :)
Vits JA.
Men det er ingen vits at Sverige subsidierte E85 biler med resultat:
Mange sa JATAKK til subsidiene, kjøpte E85 bil for deretter aldri fylle noe annet enn ren bensin på tanken.

Rent bortsett fra at E85 i varmkjøringsfasen produserer mer faenskap enn bensin- og dieselbiler + nåværende produksjon av etanol er betydelig mer miljøskadelig enn produksjonen av bensin og diesel.
Miljöbils premien gäller inte bara E85. Man får till och med skattelättnader med vanliga bensin och diesel bilar som släpper ut mindre än 120co2/km. Varför tankade dom ren bensin i tanken när E85 till en början var betydligt billigare än bensin? verkar osmart. Dessutom startade dom med E85 tidigt 2000 tal och inte såg utvecklingen i hur nuvarande produktion går till. Utsläppsmässigt från bilen är den "renare" men ja, jag tror alla vet att E85 är en flopp. Förutom dom som gillar det på grund av att det ger en extra kick i motorn.