Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Volkswagen VW => e-Golf => Emne startet av: lnyla på onsdag 12. mars 2014, klokken 10:17

Tittel: Regulering av regenereringsnivå på rattet
Skrevet av: lnylaonsdag 12. mars 2014, klokken 10:17
Vet noen om det i tillegg til regulering av regenereingsnivå på girspaken er knapper bak på rattet for dette?
Tittel: Sv: Regulering av regenereringsnivå på rattet
Skrevet av: Sonusonsdag 12. mars 2014, klokken 13:07
Ja det skal det være mener jeg. Det blir mye enklere å bytte mellom moduser med dette.
Tittel: Sv: Regulering av regenereringsnivå på rattet
Skrevet av: Analogsøndag 16. mars 2014, klokken 21:35
Regner med dette hadde stått i utstyrslisten + kan ikke se noen "shift paddles" i videoene av bilen, men håper jeg tar feil :)
Noen som vet hvordan dette er på Tesla eller Leaf?
Tittel: Sv: Regulering av regenereringsnivå på rattet
Skrevet av: iAnderssøndag 16. mars 2014, klokken 22:28
Det ser ikke ut til at dette kom med på produksjonsmodellen, her er bilde fra baksiden av rattet:(http://img.tapatalk.com/d/14/03/17/y4y3y9a4.jpg)

Skjermdump fra en tilfeldig videoreview.
Tittel: Sv: Regulering av regenereringsnivå på rattet
Skrevet av: shbsøndag 16. mars 2014, klokken 23:31
På Teslaen kan en kjøre med 1 pedal. Den regenerer inntil 60kW (kan justeres ned til 30 i en av menyene på skjermen) når batteriet er varmt og ikke fulladet. Når gasspedalen slippes helt. Det tar litt tid å venne seg til dette for noen. Har kjørt buss med motorbrems  i over 20 år, så det gikk fint. En må holde trykk på gassen hele tiden. Eller bruke CC den er grei å justere lett trykk gir +1 litt kraftigere gir +5 km/h.
Leafen har max 30kW. Blir som å holde hatten ut vinduet, litt overdrevet. Skvetter like mye hver gang jeg kjører Leafen. Må jo bruke bremsepedalen ofte. Har bestillt en e-Golf 2015 mod blir spennende å se hvordan den blir.
Tittel: Sv: Regulering av regenereringsnivå på rattet
Skrevet av: Sonusmandag 17. mars 2014, klokken 09:17
Æsj, det var jo en av de tingene jeg virkelig likte med E-golf
Tittel: Sv: Regulering av regenereringsnivå på rattet
Skrevet av: iAndersmandag 17. mars 2014, klokken 09:37
Sitat fra: Sonus på mandag 17. mars 2014, klokken 09:17
Æsj, det var jo en av de tingene jeg virkelig likte med E-golf

Helt enig, det er synd. Jeg hadde også gledet meg til å skifte regen. mode på rattet...
Tittel: Sv: Regulering av regenereringsnivå på rattet
Skrevet av: diaxmandag 17. mars 2014, klokken 10:22
Outlander PHEV regenererer også inntil 60kW. Dette kan justeres med shift paddles bak rattet. Trenger ikke være så obs på å ha samme pedaltrykk for å ikke få rykk og napp.