Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: Havebigfun på fre 24. jan 2014, kl. 20:01

Tittel: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: Havebigfunfre 24. jan 2014, kl. 20:01
Jeg misliker å være masete.
Jeg fikk bilen for over 4 mnd siden og regnet med å få tildelt time om retting av medfølgende feil da bilen var ny. Je hørte ikke noe.
For 4 uker siden sendte jeg mail med opplisting av ting som skulle rettes og ønske om time- intet svar de neste 3 ukene. På en fridag tok jeg meg en tur til Skøyen og ventet ca 45 min på tur. Det er jo svært hyggelig å tilbringe fritiden i en butikk og studere en oppskåret versjon av bilen min- jeg har heller ingen andre ting å bruke tiden min på.
Når ventetiden var omme fikk jeg uten problemer tildelt en time. :)
Jeg oppfatter Teslas håndtering av kunder som respektløs men har inntrykk av at andre har helt andre erfaringer (Trondheim/Bergen -men også noen i Oslo).
Idag sendte jeg mail mtp ladeproblemer etter FW-oppgradering- intet svar :o
Nå lurer jeg på om dere har funnet effektive måter å få skaffet dere rimelig "taletid" i forhold til kundebehandlere i Oslo på.
Det hadde vært fint med en epostadesse hvor man får påregnelig svar innen rimelig tid.
Forslag?
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: el-gfre 24. jan 2014, kl. 20:43
Personlig oppmøte er nok det mest effektive etter min erfaring..
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: Øggenfre 24. jan 2014, kl. 21:14
Er ikke gamle karen jeg, men gamlemåten er det beste. RING DIREKTE I FILIALEN, så ordner det seg.
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: NorwegianXfre 24. jan 2014, kl. 22:35
Jeg måtte møte opp to ganger for å få time.
Ene dagen ble jeg litt lettere irritert, skal ikke se bort ifra at de tapte et salg pga dette. Sto iallfall interessenter der som fikk dele litt av min frustrasjon.

Hadde vært en klar fordel hvis de kunne klare å svare på mail henvendelser.
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: Havebigfunfre 24. jan 2014, kl. 23:28
Jeg regner med de fleste av oss er yrkesaktive. Er det noen som tillater seg å ikke svare på en epost fra kunder som har lagt 500-800 k på bordet for å få lov til å være beta-testere.
Jeg tviler.
De har nå hatt tilstrekkelig tid til å bygge opp organisajonen for å kunne matche kundene til de ca 2500 biler som nå er utlevert. Man trenger ikke særlig kompetanse for å svare på henvendelser at mailen er motatt og at den er kanalisert i de rette hendene. Tidsbruken man har hatt på meg som kunde ville vært lavere om jeg hadde fått tildelt en time til service/reparasjon per epost- istedet fikk jeg anledning til å formidle at jeg kjeder meg i butikken mens andre skulle se på bilen. Direkte ustrategisk synes nå jeg.
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: ebbreyfre 24. jan 2014, kl. 23:55
Har hatt best hell, og god oppfølging via assistanse nummeret. Det 800 nummeret.
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: Gæsjanlør 25. jan 2014, kl. 00:40
Har ventet siden august på å bli kontaktet for installering av dobbeltlader og rette på noen småting. Har ikke mast med tanke på at det var lettest for meg å få det gjort i Drammen, men har nå fått mail fra en hyggelig amerikaner Tesla har fløyet over hit som responderer raskt . Alle Teslaansatte burde sendes til Trondheim for opplæring!
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: Balroglør 25. jan 2014, kl. 01:37
Svaret på tittelen er med andre ord at ingen har funnet noen løsning ennå?

Kjøre inn til butikken, irritere seg over å vente en time få time "om 2 uker", returnere og forhåpentlig få fikset det seinere?

Jeez.. Hvor vanskelig kan det være å ta telefonen eller svare på en mail innen rimelig tid.

Lurer på hvor mange millioner de har tapt i omsetning på denne "kundebehandlingen".
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: turfsurflør 25. jan 2014, kl. 07:31
Sitat fra: Balrog på lør 25. jan 2014, kl. 01:37
Svaret på tittelen er med andre ord at ingen har funnet noen løsning ennå?

Kjøre inn til butikken, irritere seg over å vente en time få time "om 2 uker", returnere og forhåpentlig få fikset det seinere?

Jeez.. Hvor vanskelig kan det være å ta telefonen eller svare på en mail innen rimelig tid.

Lurer på hvor mange millioner de har tapt i omsetning på denne "kundebehandlingen".

Ring veihjelp nummeret, velg service og ta det via de. Funket fint for meg. Evt send mail til Service Concierge Skøyen MMalazarte at TeslaMotors.com

Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: Vikinglør 25. jan 2014, kl. 11:43
Sendte epost til service... Fikk ikke svar
Tok kontakt med min DS. Da ble det fart i sakene. Beklagelser og flere på cc. Har nå fått time i februar for å se på div småplukk
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: JWinterburnlør 25. jan 2014, kl. 20:13
Jeg er tyderligvis veldig heldig som stanmer til Trondheim.  Ringte og sa fra om problemene, ble oppringt av mekaniker en time senere, satt opp time om en mnd, avtale om gratis leiebil mens feil blir utbedret. Det kaller jeg service. Enig i at dersom noe ikke fungerer sørafor, lær av de i trondheim...


Sent from my iPad using Tapatalk
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: Quattrolør 25. jan 2014, kl. 22:01
Vis litt handlekraft så får du det du forventer av oppfølging. Jeg har vært innom skøyen noen ganger og har alltid fått hjelp umiddelbart, tipper du var uheldig som måtte vente så lenge.  Epost er ikke tilstrekkelig, bør alltid oppfølges med en telefon slik at mottaker forstår budskapet.
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: Cecilielør 25. jan 2014, kl. 23:04
Jeg mener nå det blir for dumt at personlig oppmøte er det eneste som fungerer. Det er også det eneste som har fungert for meg. De kan ikke forvente at folk som er i full jobb og har en stresset hverdag skal måtte dra innom et servicesenter (i arbeidstida...) for å få avtalt en time. Hvis de ikke har tid til å besvare epost eller ta telefonen, så får de ansette noen som har det da... Jeg syns det er rart at det skal være så vanskelig, spesielt når de skryter av at de skal gi den beste kundeservicen i verden. Telefonen tar de jo, men det er ikke så lett å komme til rett sted, og man har ikke alltid lyst til å bruke masse tid på å ringe rundt, eller sitte i telefonkø heller. De burde kunne rute en epost-forespørsel til riktig innstans og gi et svar innen rimelig tid. Akkurat nå ser det ut som om epost til service i Oslo går til /dev/null. Jeg håper virkelig de får ordnings på det der snart altså. Vi lever tross alt i 2014 ...
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: NorwegianXsøn 26. jan 2014, kl. 09:05
Sitat fra: Quattro på lør 25. jan 2014, kl. 22:01
Vis litt handlekraft så får du det du forventer av oppfølging. Jeg har vært innom skøyen noen ganger og har alltid fått hjelp umiddelbart, tipper du var uheldig som måtte vente så lenge.  Epost er ikke tilstrekkelig, bør alltid oppfølges med en telefon slik at mottaker forstår budskapet.


Ser at du ikke har fått levert bil enda? Og da på en måte er i kjøpefasen?
Det kan dessverre ikke sammenliknes, jeg fikk også bra oppfølgning frem til de hadde mottatt 3/4 mill fra meg.
Problemet nå kan synes som at de ikke er like interessert i å følge opp i etterkant. Fra mitt ståsted betyr det lett at de ikke kommer til å motta nærmere 1/1 mill for min reserverte model X. Jeg er såpass avhengig av biler som går at jeg ikke kan legge alle eggene i samme kurv.
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: Quattrosøn 26. jan 2014, kl. 09:20
Sitat fra: NorwegianX på søn 26. jan 2014, kl. 09:05
Sitat fra: Quattro på lør 25. jan 2014, kl. 22:01
Vis litt handlekraft så får du det du forventer av oppfølging. Jeg har vært innom skøyen noen ganger og har alltid fått hjelp umiddelbart, tipper du var uheldig som måtte vente så lenge.  Epost er ikke tilstrekkelig, bør alltid oppfølges med en telefon slik at mottaker forstår budskapet.

Arbeidsdag
Ser at du ikke har fått levert bil enda? Og da på en måte er i kjøpefasen?
Det kan dessverre ikke sammenliknes, jeg fikk også bra oppfølgning frem til de hadde mottatt 3/4 mill fra meg.
Problemet nå kan synes som at de ikke er like interessert i å følge opp i etterkant. Fra mitt ståsted betyr det lett at de ikke kommer til å motta nærmere 1/1 mill for min reserverte model X. Jeg er såpass avhengig av biler som går at jeg ikke kan legge alle eggene i samme kurv.

Stemmer at jeg ikke har mottatt bil ennå, men er det så mye vanskeligere å komme igjennom på telefon eller få noen i butikken i tale fordi jeg har en bil?
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: Jimmy1søn 26. jan 2014, kl. 10:26
Jeg har ikke hatt store problemer med min bil, og hører til i Bergen..
De gangene jeg har hatt behov for svar/hjelp så har jeg sendt en e-post og blitt kontaktet senest relativt sent på kvelden samme dag og da har jeg fått en oppringning..nå senest på mandag da jeg var uheldig å ødelegge høyre bakdekk...
Fikk da telefon hvor jeg fikk info om at dette kunne de hjelpe meg med omgående, og dersom nødvendig kunne de hente bilen for meg..
Fikk meg nytt dekk kjapt, til en god pris og var klar igjen..
Jeg vil ihvertfall kalle servicen jeg har fått av Tesla Bergen for meget god, og det er utrolig synd at det oppleves verre andre plasser i landet..
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: NorwegianXsøn 26. jan 2014, kl. 10:29
Sitat fra: Quattro på søn 26. jan 2014, kl. 09:20
Sitat fra: NorwegianX på søn 26. jan 2014, kl. 09:05
Sitat fra: Quattro på lør 25. jan 2014, kl. 22:01
Vis litt handlekraft så får du det du forventer av oppfølging. Jeg har vært innom skøyen noen ganger og har alltid fått hjelp umiddelbart, tipper du var uheldig som måtte vente så lenge.  Epost er ikke tilstrekkelig, bør alltid oppfølges med en telefon slik at mottaker forstår budskapet.

Arbeidsdag
Ser at du ikke har fått levert bil enda? Og da på en måte er i kjøpefasen?
Det kan dessverre ikke sammenliknes, jeg fikk også bra oppfølgning frem til de hadde mottatt 3/4 mill fra meg.
Problemet nå kan synes som at de ikke er like interessert i å følge opp i etterkant. Fra mitt ståsted betyr det lett at de ikke kommer til å motta nærmere 1/1 mill for min reserverte model X. Jeg er såpass avhengig av biler som går at jeg ikke kan legge alle eggene i samme kurv.

Stemmer at jeg ikke har mottatt bil ennå, men er det så mye vanskeligere å komme igjennom på telefon eller få noen i butikken i tale fordi jeg har en bil?

Erfaringene er at service org er utilgjengelig.
Min DS har ikke villet engasjere seg i service spørsmål, og har henvist til mailadresser som ikke blir besvart. Selgerne i butikk har vært imøtekommende men har ikke fulgt opp. Løfter om å videreformidle til service org har ikke endt opp i at jeg har blitt kontaktet tilbake. Og etter to ettermiddagers beleiring av kontoret deres så ble det ikke fart på sakene før jeg fikk tak i Europeisk service sjef. Og da fikk jeg service tid for retting av garantifeil mer enn en mnd frem. Dette etter at jeg hadde brukt 3 uker på å få kontakt med dem.
Bilen er de drøm å kjøre, og feilene kan synes som ubetydelige. Ankepunktet er manglende tilbakemeldinger.
Jeg har ikke hatt feil som har forhindret meg fra å bruke den, men det har heller ikke vært fristende å stole for mye på den. Displayet ber meg hele tiden kontakte Tesla service av forskjellige årsaker, og ladingen må passes opp hele tiden for st den skal starte. Selv etter ny sw. Diodene lyser gjerne blått eller hvitt og displayet sier "charging can not start" etc...

Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: Nighthawksøn 26. jan 2014, kl. 11:25
Jeg blir skeptisk når jeg leser om ladeproblemer og dårlig service fra Tesla i Oslo.
Jeg er ny "elbil kjøper", har bestilt Tesla Model S, som er ventet levert i slutten av mars. Da jeg bestilte bilen var det ukjent at det var så mye "startproblemer", både med oppfølging av feil og mangler, samt ladeproblemer.  Noen startproblemer med helt ny modell må en kanskje forvente seg, særlig når kulda kommer, men oppfølging og kommunikasjon med serviceverksted er helt avgjørende bilkjøp. For meg er det en forventning at alle henvendelser blir fulgt tett opp ved kjøp av nybil. Det er jeg jo vant til fra  før med lokal forhandler. Den type oppfølging fra Tesla, som det beskrives her i dette fora er ikke betryggene. Bør  jeg angre på bestillinga ?
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: christian1986søn 26. jan 2014, kl. 12:47
Så lenge du ikke er fremmed for å si hva du mener, å stå på kravene dine bør du absolutt ikke droppe dette.

Som vanlig er det de som roper mest/høyest som får først hjelp, dessverre.
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: Havebigfunsøn 26. jan 2014, kl. 13:07
Jeg angrer på ingen måte at jeg kjøpte bilen.
Ved å tematisere forskjellige utfordringer håper jeg at et bra produkt blir enda bedre.
Tesla har noe vei å gå for å få til et helhetlig opplegg. Synd at det er så store forskjeller i opplevd kvalitet av kommunikasjon med organisasjonen avhengig av hvor man bor. Man kan lure på om det er noen "suppehuer" som sitter i stillinger de ikke evner å fylle her i Oslo.
Jeg skjønner at mange har mye å gjøre. Det er allikevel ikke verre enn at man må skaffe folk til jobben og lære dem å prioritere og videreformidle til rett instans.
Oppfølging av kunder som har kjøpt bil bør ha høy pri.
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: Leif1søn 26. jan 2014, kl. 13:08
Og ikke la deg overvelde av det som ramses opp her inne.
Jeg nekter fortsatt å tro at alle som har kjøpt disse bilene sliter med
problemer som beskrevet av mange her. Siterer meg selv fra en annen tråd;
Om alle skulle hatt så mange problemer ville avisene hatt Tesla på forsidene
som tiårets drittbil for lenge siden.
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: P85_Norwaysøn 26. jan 2014, kl. 13:26
Sitat fra: Leif1 på søn 26. jan 2014, kl. 13:08
Og ikke la deg overvelde av det som ramses opp her inne.
Jeg nekter fortsatt å tro at alle som har kjøpt disse bilene sliter med
problemer som beskrevet av mange her. Siterer meg selv fra en annen tråd;
Om alle skulle hatt så mange problemer ville avisene hatt Tesla på forsidene
som tiårets drittbil for lenge siden.
Problemet er ikke bilen, men de som jobber i Tesla Oslo.
Har ventet på utbedringer av feil på bilen ved levering, siden september. Hatt bilen inne 2 ganger uten at alt er utbedret. Venter på deler fortsatt, ikke fått ny time, ikke fått blått adapter som har vært lovet flere ganger.
Dette går på ansatte i Oslo. Alt for dårlig oppfølging.
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: NorwegianXsøn 26. jan 2014, kl. 13:32
Angrer heller ikke på at jeg kjøpte bilen. Og var forberedt på utfordringer mht å kjøpe fra ny produsent osv.
Hadde kjøpt igjen, men mulig jeg ikke satser på å ha to på en gang.
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: aryxman 27. jan 2014, kl. 22:49
Så lenge du er villig til å følge opp henvendelsene litt selv og ikke forventer å få din egen personlige sekretær i andre enden så kommer du nok rimelig godt ut av det. Jeg ringte tre ganger ang vinterdekk å fikk svar hver gang og ble satt til ansvarlig person.
Jeg har booket service for taklukepakkning ved å møte opp uten å måtte vente lenge.
Jeg ringte ang et ladeproblem når jeg ikke var ved bilen i Göteborg å ble fulgt opp ved å bli ringt opp tre ganger, hvorav siste var at de ville bekrefte at ting så normalt ut.
Har også en kamerat med Tesla som jeg tror ganske sikkert ikke har hatt utfordring med kommunikasjonen.
Om jeg hadde sendt en mail jeg synes det var viktig å få svar på uten å ha fått svar innen noen dager så hadde jeg valgt å plukke opp telefonen eller eventuellt dratt ned til butikken istedenfor å irritere meg grønn i flere uker på å ikke få svar.
Jeg tenker det blir litt hva du gjør det til selv.

Mulig jeg bare har vært heldig, men det er hvordan min opplevelse har vært.
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: Havebigfunfre 27. feb 2015, kl. 19:07
Kanskje på tide å åpne denne tråden igjen med slik lang ventetid som vi ser nå og med de kundeopplevelser som refereres:
Sitat fra: RonnyØ på fre 27. feb 2015, kl. 15:22
Jeg får ikke svar på mailene jeg sender engang, så jeg er ikke imponert..
Hvilke servicesentere har vi problemer med å nå?
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: RonnyØfre 27. feb 2015, kl. 19:32
Jeg sendte en Mail til Tesla sentralt (?) rett etter jeg fikk bilen i september/oktober om noe småtteri jeg ønsket at dem skulle se på. Fikk kjapt svar fra Nederland om at det var mottatt, og at jeg kom til å bli kontaktet av Tesla i Oslo en plass. Fikk svar fra Oslo om at jeg skulle bli kontaktet senere for time.

Det har ikke skjedd pr i dag, samt at jeg har sendt 2 mailer (En med svar på noe han lurte på, og som jeg påpekte at jeg ikke har fått noen time. Pluss en Mail til hvor jeg lurte på noe med at ladingen min stopper)

Alt er bagateller (-ladingen) så mulig jeg ikke blir prioritert, men svar hadde vært kjekt.
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: 2r-e-rikfre 27. feb 2015, kl. 19:52
om du står i butikken å er forbanna, skriker høyt ut om at alle er idioter og at du skal ta saken om bilen din til menneskerettighets domstolen i Strasbourg....
så får du hjelp på dagen...
etterpå kan du gå på nett og gi medlidenhet til alle som ikke har fått service på bilen sin den dagen, uten om å tenke på at det var en jæv** pi** som pressa seg inn i køen....
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: Øggenfre 27. feb 2015, kl. 20:08
Sitat fra: 2r-e-rik på fre 27. feb 2015, kl. 19:52
om du står i butikken å er forbanna, skriker høyt ut om at alle er idioter og at du skal ta saken om bilen din til menneskerettighets domstolen i Strasbourg....
så får du hjelp på dagen...
etterpå kan du gå på nett og gi medlidenhet til alle som ikke har fått service på bilen sin den dagen, uten om å tenke på at det var en jæv** pi** som pressa seg inn i køen....

LOL.
Det kan gjerne prøves, men skal love at du kommer på "svartelista" de neste gangene.
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: 2r-e-rikfre 27. feb 2015, kl. 20:15
Sitat fra: Øggen på fre 27. feb 2015, kl. 20:08
Sitat fra: 2r-e-rik på fre 27. feb 2015, kl. 19:52
om du står i butikken å er forbanna, skriker høyt ut om at alle er idioter og at du skal ta saken om bilen din til menneskerettighets domstolen i Strasbourg....
så får du hjelp på dagen...
etterpå kan du gå på nett og gi medlidenhet til alle som ikke har fått service på bilen sin den dagen, uten om å tenke på at det var en jæv** pi** som pressa seg inn i køen....

LOL.
Det kan gjerne prøves, men skal love at du kommer på "svartelista" de neste gangene.

neida.. kunder er kunder, men da er det jo deg dem ler av og kaller idio*
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: Kagexfre 27. feb 2015, kl. 23:51
før de har pengene dine så får du svar ja, jeg måtte sende klage via forbrukerrådet for å få fiksa bilen min. 11 mnds eie, kjørt lånebil i 3 mnd til sammen nå.
Tittel: Sv: Hvordan ta kontakt med Tesla i Oslo på effektiv måte?
Skrevet av: SimenTlør 28. feb 2015, kl. 23:21
Sitat fra: Nighthawk på søn 26. jan 2014, kl. 11:25
Jeg blir skeptisk når jeg leser om ladeproblemer og dårlig service fra Tesla i Oslo.
Jeg er ny "elbil kjøper", har bestilt Tesla Model S, som er ventet levert i slutten av mars. Da jeg bestilte bilen var det ukjent at det var så mye "startproblemer", både med oppfølging av feil og mangler, samt ladeproblemer.  Noen startproblemer med helt ny modell må en kanskje forvente seg, særlig når kulda kommer, men oppfølging og kommunikasjon med serviceverksted er helt avgjørende bilkjøp. For meg er det en forventning at alle henvendelser blir fulgt tett opp ved kjøp av nybil. Det er jeg jo vant til fra  før med lokal forhandler. Den type oppfølging fra Tesla, som det beskrives her i dette fora er ikke betryggene. Bør  jeg angre på bestillinga ?

Det eneste jeg har lært er at du ikke skal gjøre beslutninger basert på enkeltposter her på forumet.
Jeg var livredd når jeg skulle hente min model s for et år siden. Trodde den skulle ha tonnevis med feil og mangler siden jeg hadde lest ditt og datt her på forumet. Det ødela faktisk en del av opplevelsen. Min bil var helt fin :)