Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: Birger på lørdag 28. desember 2013, klokken 18:39

Tittel: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: Birgerlørdag 28. desember 2013, klokken 18:39
Teknisk ukeblad var en gang kjent for sin etterrettelige journalistikk.

Denne artikkelen om de 3600 bilbrannen i Norge er illustrert med en brennende ..... Tesla.

Patetisk og trist.

Kan ikke alle sende en e-post til redaksjonen og be dem endre?

/Birger
Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: MrDrivebylørdag 28. desember 2013, klokken 18:45
Sitat fra: Birger på lørdag 28. desember 2013, klokken 18:39
Teknisk ukeblad var en gang kjent for sin etterrettelige journalistikk.

Denne artikkelen om de 3600 bilbrannen i Norge er illustrert med en brennende ..... Tesla.

Patetisk og trist.

Kan ikke alle sende en e-post til redaksjonen og be dem endre?

/Birger

Legg ut link og Email adresse ;)
Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: Quattrolørdag 28. desember 2013, klokken 18:52
Skaper vel blikkfang en Model S da. Har ikke fått papirutgaven i posten ennå, men her er link : http://m.tu.no/industri/2013/12/27/rekordmange-bilbranner-i-2013

Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: Spinnerlørdag 28. desember 2013, klokken 19:19
Er ikke mange ordene som skal til for å lage en "artikkel" nå til dags... ::)
Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: dørvaktalørdag 28. desember 2013, klokken 19:38
Herregud er det noe å henge seg opp i da? De kommentarene under den artikkelen er jo nesten som å lese kommentarfeltet hver gang noen publiserer noe negstivt om frp. Det står da vitterlig i artikkelen at det er høyteknologiske biler med pris opp mot millionen som brenner oftest. Det inkluderer vel tesla og det? Hvilken bil mener dere at de burde hatt bilde av da?

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk

Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: Cirionlørdag 28. desember 2013, klokken 20:59
Sitat fra: dørvakta på lørdag 28. desember 2013, klokken 19:38
Herregud er det noe å henge seg opp i da? De kommentarene under den artikkelen er jo nesten som å lese kommentarfeltet hver gang noen publiserer noe negstivt om frp. Det står da vitterlig i artikkelen at det er høyteknologiske biler med pris opp mot millionen som brenner oftest. Det inkluderer vel tesla og det? Hvilken bil mener dere at de burde hatt bilde av da?
Tesla har da ingen ting med norske bilbranner?
Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: Black Lemonlørdag 28. desember 2013, klokken 21:05
Sitat fra: Quattro på lørdag 28. desember 2013, klokken 18:52
Skaper vel blikkfang en Model S da. Har ikke fått papirutgaven i posten ennå, men her er link : http://m.tu.no/industri/2013/12/27/rekordmange-bilbranner-i-2013

Helt klart! Ikke samme effekten dersom bildet hadde vært av f.eks. En gammel Opel eller Toyota. Gamle biler kan jo ta fyr som følge av at bensinslanger er morkne. Blir ikke samme blikkfang da.
Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: tklevlørdag 28. desember 2013, klokken 21:09
Sitat fra: dørvakta på lørdag 28. desember 2013, klokken 19:38
Herregud er det noe å henge seg opp i da? De kommentarene under den artikkelen er jo nesten som å lese kommentarfeltet hver gang noen publiserer noe negstivt om frp. Det står da vitterlig i artikkelen at det er høyteknologiske biler med pris opp mot millionen som brenner oftest. Det inkluderer vel tesla og det? Hvilken bil mener dere at de burde hatt bilde av da?

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk

Det er vel fortsatt ikke registrert en eneste bilbrann i en Tesla Model S som ikke skyldes kollisjon/penetrering av batteripakke. Og det er world-wide.. Med tanke på all elektronikken i en Tesla, så skulle en tro at den var mer utsatt for brann.. Men det er altså ikke registrert noe slik brann enda, men det skjer altså relativt ofte i andre nye høyteknologiske biler. Da blir det ekstremt urettferdig å vise til branner i Tesla som enda ikke har selvanntent..
Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: dørvaktasøndag 29. desember 2013, klokken 00:33
Urettferdig? For hvem da? For deg som kunde? Bildet viser en bil i brann. Det er det artikkelen handler om. Det står ingen steder at tesla er høyt på brannstatistikken i artikkelen. Jeg ser ikke problemet med dette, og skjønner vel egentlig ikke hvorfor andre gidder å bry seg såpass mye at de tar seg tid til å maile journalisten om det. Men folk er forskjellige.

neida, jeg har ikke dysleksi. bare Tapatalk.

Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: Birgersøndag 29. desember 2013, klokken 08:06
Sitat fra: dørvakta på søndag 29. desember 2013, klokken 00:33
Urettferdig? For hvem da? For deg som kunde? Bildet viser en bil i brann. Det er det artikkelen handler om. Det står ingen steder at tesla er høyt på brannstatistikken i artikkelen. Jeg ser ikke problemet med dette, og skjønner vel egentlig ikke hvorfor andre gidder å bry seg såpass mye at de tar seg tid til å maile journalisten om det. Men folk er forskjellige.

neida, jeg har ikke dysleksi. bare Tapatalk.

Det er fordi Teknisk Ukeblad er et fagblad. Her har de bare rippet en NTB artikkel og lagt på det mest sensasjonelle bildet som de kunne finne. Og det er ikke en gang relatert til innholdet.

Det er en bil i U.S. A. , det er en bil som ikke har brent i Norge, det er en bil som brenner mindre en snittet (i USA), det er en bil som ikke har påvist feil i det elektriske anlegget enda.

Og at dette henger seg fast i menneskers bevissthet kan jeg skrive under på. Det er ikke tall på antall "godslige" bemerkninger om at Tesla, jo det er bilen som brenner.
Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: dørvaktasøndag 29. desember 2013, klokken 09:31
Sitat fra: Birger på søndag 29. desember 2013, klokken 08:06

det er en bil som ikke har påvist feil i det elektriske anlegget enda.

Og at dette henger seg fast i menneskers bevissthet kan jeg skrive under på. Det er ikke tall på antall "godslige" bemerkninger om at Tesla, jo det er bilen som brenner.

Det er vel en sannhet med modifikasjoner.  Riktignok ingen feil som har ført til brann, men en UMC som ikke tåler vann, 12v batteri som lader seg ut, software som må resettes, lading som stopper midt i syklusen osv. Dette er vel påviste feil i elektrisk anlegg?

Og om noen tror at tesla er en bil som brenner ofte pga et bilde i en artikkel i TU, så hva så? Hvilken rolle spiller det for deg som kunde? Tror du bilen din blir mindre verdt? Tror du aksjen faller pga det? Det tror ikke jeg. Derfor ser jeg ikke problemet heller.



neida, jeg har ikke dysleksi. bare Tapatalk.

Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: tklevsøndag 29. desember 2013, klokken 09:44
Sitat fra: dørvakta på søndag 29. desember 2013, klokken 09:31
Sitat fra: Birger på søndag 29. desember 2013, klokken 08:06

det er en bil som ikke har påvist feil i det elektriske anlegget enda.

Og at dette henger seg fast i menneskers bevissthet kan jeg skrive under på. Det er ikke tall på antall "godslige" bemerkninger om at Tesla, jo det er bilen som brenner.

Det er vel en sannhet med modifikasjoner.  Riktignok ingen feil som har ført til brann, men en UMC som ikke tåler vann, 12v batteri som lader seg ut, software som må resettes, lading som stopper midt i syklusen osv. Dette er vel påviste feil i elektrisk anlegg?

Og om noen tror at tesla er en bil som brenner ofte pga et bilde i en artikkel i TU, så hva så? Hvilken rolle spiller det for deg som kunde? Tror du bilen din blir mindre verdt? Tror du aksjen faller pga det? Det tror ikke jeg. Derfor ser jeg ikke problemet heller.



neida, jeg har ikke dysleksi. bare Tapatalk.

Hehe - tydelig du ikke eier bilen selv.. Ganske irriterende å få høre det gang på gang, spesielt når en vet at bilen er omtrent den sikreste som er å få kjøpt. De feilene du nevner er sjelden ett problem til daglig bruk, og ingen av dem har ført til brann..
Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: dørvaktasøndag 29. desember 2013, klokken 09:53
Nei det stemmer at jeg ikke eier bilen selv. Men jeg vurderte en tesla da jeg skulle ha meg elbil. Leste derfor litt på dette forumet, og fant ut at jeg heller kjøper meg en leaf og venter en stund til .

neida, jeg har ikke dysleksi. bare Tapatalk.

Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: toppisøndag 29. desember 2013, klokken 09:54
Sitat fra: dørvakta på søndag 29. desember 2013, klokken 09:31
Sitat fra: Birger på søndag 29. desember 2013, klokken 08:06

det er en bil som ikke har påvist feil i det elektriske anlegget enda.

Og at dette henger seg fast i menneskers bevissthet kan jeg skrive under på. Det er ikke tall på antall "godslige" bemerkninger om at Tesla, jo det er bilen som brenner.

Det er vel en sannhet med modifikasjoner.  Riktignok ingen feil som har ført til brann, men en UMC som ikke tåler vann, 12v batteri som lader seg ut, software som må resettes, lading som stopper midt i syklusen osv. Dette er vel påviste feil i elektrisk anlegg?

Og om noen tror at tesla er en bil som brenner ofte pga et bilde i en artikkel i TU, så hva så? Hvilken rolle spiller det for deg som kunde? Tror du bilen din blir mindre verdt? Tror du aksjen faller pga det? Det tror ikke jeg. Derfor ser jeg ikke problemet heller.



neida, jeg har ikke dysleksi. bare Tapatalk.

Du fikk kanskje ikke med deg at aksjen gikk fra 190 til 120 etter at brannene ble blåst opp I media?
Man skal ikke undervurdere oljebransjens/ fossilbransjen markedsdominans og innflytelse/ påvirkningskraft.

Plutselig har det kommet en reel konkurrent, og noen liker tydeligvis ikke dette..

Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: dørvaktasøndag 29. desember 2013, klokken 09:59
Ja da ble brannene blåst opp i media ja. Men jeg vil vel ikke akkurat si at TU blåser dette så veldig opp akkurat. Det er det vel heller noen av dere på forumet som gjør.

neida, jeg har ikke dysleksi. bare Tapatalk.

Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: Bjorissøndag 29. desember 2013, klokken 10:04
De tre brannene kommer til å forfølge Tesla i lang tid, når en kommer på markedet med noe nytt er det sensasjoner både på godt å vondt. Det virket som det passet media og endelig få noe engativt å skrive om ang Tesla etter at alt det positivet og spennende begynte å bli oppbrukt, det er begrenset hvor mye en kan skrive om en og samme bil...

Nå syns jeg det er totalt oppbrukt å skrive om disse brannen som forlengst er totalt ute av proposjon, hvor for ikke bruke eksempler på det de faktisk skriver om, både MB og Ford har jo flere gode eksempel å vise til... I motsetning til Tesla som ikke har noen...
Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: dørvaktasøndag 29. desember 2013, klokken 10:07
Ok. Men da er vi enige om at vi er uenige.
Takk for meg i denne tråden.

neida, jeg har ikke dysleksi. bare Tapatalk.

Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: Sofussøndag 29. desember 2013, klokken 10:20
TU bruker her en annen sleip metode for å "blåse det opp". Å koble bilde av et objekt som ikke har noe med saken å gjøre. Kjent stil fra en mer luguber del av den kulørte ukepressen, hvor man gjerne skriver om en skandale ala 'studenter selger sex på gata' og bruker bilde av en kjendis (som jo er student!).... De gjør det ikke nødvendigvis for å ramme personen, men for å skape oppmerksomhet og selge drittbladet sitt.

At noen da tåler så inderlig godt den urett som ikke rammer en selv er vi jo vant til. Jeg har større tro på at redaksjonen i TU skjønner tegninga.



Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: laumbsøndag 29. desember 2013, klokken 10:35
Uansett hva slags tyngde TU har hatt i sine artikler så skrives de med et formål: å tjene penger.

Tesla er HOT! Det er IN! Det er TRENDY!
Selvfølgelig putter de bilder av Teslaer over alt! Klikk, klikk - like, like - tweet, tweet! Ka-ching! $£€kr i kassa.

Like it or not - dette er ikke første, ei heller siste, gangen Tesla blir tatt ut av faktagrunnlagskontekst i pengeinntjebingsøyemed.
Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: jkirkebosøndag 29. desember 2013, klokken 10:58
Sitat fra: dørvakta på søndag 29. desember 2013, klokken 09:31
Sitat fra: Birger på søndag 29. desember 2013, klokken 08:06
det er en bil som ikke har påvist feil i det elektriske anlegget enda.

Det er vel en sannhet med modifikasjoner.  Riktignok ingen feil som har ført til brann, men en UMC som ikke tåler vann, 12v batteri som lader seg ut, software som må resettes, lading som stopper midt i syklusen osv. Dette er vel påviste feil i elektrisk anlegg?

Alle feilene følger UMCen så det er etter min mening ikke feil i bilen. Jeg bruker ikke UMCen og har ingen av disse problemene. Startet nettopp en Range Charge fra mobilen etter å ha vekket bilen fra sleep. Fungerte 100% det, som vanlig.

Lading starter alltid på første forsøk for meg, også når jeg lader med 16A fra offentlige stolper. Sto 11,5 timer i Moss og ladet på 16A i går uten det minste problem.
Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: chalsøndag 29. desember 2013, klokken 11:22
Sitat fra: jkirkebo på søndag 29. desember 2013, klokken 10:58
Sitat fra: dørvakta på søndag 29. desember 2013, klokken 09:31
Sitat fra: Birger på søndag 29. desember 2013, klokken 08:06
det er en bil som ikke har påvist feil i det elektriske anlegget enda.

Det er vel en sannhet med modifikasjoner.  Riktignok ingen feil som har ført til brann, men en UMC som ikke tåler vann, 12v batteri som lader seg ut, software som må resettes, lading som stopper midt i syklusen osv. Dette er vel påviste feil i elektrisk anlegg?

Alle feilene følger UMCen så det er etter min mening ikke feil i bilen. Jeg bruker ikke UMCen og har ingen av disse problemene. Startet nettopp en Range Charge fra mobilen etter å ha vekket bilen fra sleep. Fungerte 100% det, som vanlig.

Lading starter alltid på første forsøk for meg, også når jeg lader med 16A fra offentlige stolper. Sto 11,5 timer i Moss og ladet på 16A i går uten det minste problem.

Virker som du har rett. Altså kjøper men Salto UMC er man kvitt problemene. Spørsmålet blir om man skal vente på at Tesla gjør en generell utbytting av UMC eller kjøpe hos Salto. Avhenger av forventet leveringstid fra Tesla og forventet kvalietet på Tesla UMC 2.0. Noen som vil spekulere på dette?
Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: Kallagtunetsøndag 29. desember 2013, klokken 12:54
Sitat fra: jkirkebo på søndag 29. desember 2013, klokken 10:58
Alle feilene følger UMCen så det er etter min mening ikke feil i bilen.

Det er i alle fall en alvorlig og og fundamental feil på produktet Tesla selger og ikke i tråd med deres markedsføring!

La Tesla løse Tesla sine problemer!   
Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: tklevsøndag 29. desember 2013, klokken 18:10
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 29. desember 2013, klokken 12:54
Sitat fra: jkirkebo på søndag 29. desember 2013, klokken 10:58
Alle feilene følger UMCen så det er etter min mening ikke feil i bilen.

Det er i alle fall en alvorlig og og fundamental feil på produktet Tesla selger og ikke i tråd med deres markedsføring!

La Tesla løse Tesla sine problemer!

Helt enig, Tesla skal selvsagt få dårlig presse på de tingene de fortjener dårlig presse på. Men akkurat brann er den ene tingen Tesla enda ikke har hatt - uten at det har vært pga. ekstern påkjenning. Og selv de gangene det har tatt fyr så har ingen kommet alvorlig til skade.

Men - vil det si at din UMC fungerer som den skal Kallagtunet? Eller er det slik at du som "alle" oss andre har lært deg å leve med de begrensningene som finnes i produktet pr. dags dato? Rart det der, hvordan du mener alle andre skal lage masse bråk ang. feil med bilen/produktet, mens du selv lever med akkurat de samme problemene (?)!

Tror jeg har lest om en eller to som har klart å bruke UMCen uten å behøve å "restarte" bilen mellom hver gang de skal starte lading på nytt..
Tittel: Sv: Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad
Skrevet av: Kallagtunetsøndag 29. desember 2013, klokken 19:54
Min UMC vil ikke lenger åpne ladeluken når en trykke på knappen. Lading seg heller ikke starte opp ved app etter at den har vært ladet til limit med app. Jeg har ikke hatt problem med at lading ikke starter så langt bare ladet hjemme. Har klaget både muntlig og skriftlig til Tesla på de feilene som JEG har opplevd med vår bil og har avtale om at det skal fikses over nyttår. Jeg har INGEN planer om å kjøpe ett 3. parts produkt for å kompensere for at Tesla leverer ett produkt som ikke virker.