| Bilmerke Model | Batterikapasitet | Reell kapasitet | Rekkevidde | Lundetesten | 
| - vinter | ||||
| Tesla Model S | 85 kWh | 81,1 kWh | 35,3 mil | 48,3 mil | 
| Tesla Model S | 60 kWh | 57,0 kWh | 24,8 mil | 33,9 mil | 
| Mercedes B-Class Electric Drive | 36 kWh | 33,5 kWh | 18,6 mil | |
| Kia Soul EV | 27 kWh | 24,3 kWh | 13,5 mil | |
| Audi A3 e-Tron All Electric | 26,5 kWh | 23,9 kWh | 13,3 mil | |
| Renault Zoe | ?? (*) kWh | 22,0 kWh | 12,2 mil | |
| VW E-Golf | 24,2 kWh | 21,8 kWh | 12,1 mil | |
| Nissan Leaf | 24 kWh | 21,6 kWh | 12,0 mil | |
| Ford Fokus | 23 kWh | 20,7 kWh | 11,5 mil | |
| BMW i3 | 21,6 kWh | 18,8 kWh | 10,4 mil | 14,1 mil | 
| VW E-UP | 18,7 kWh | 16,8 kWh | 9,3 mil | 13,3 mil | 
| Trilling | 16 kWh | 14,4 kWh | 8,0 mil | 
Sitat fra: pottle på torsdag 12. desember 2013, klokken 16:26Tabellen er riktig mhp batteristørrelser, men ikke på forbruk - du har regnet at alle bilene bruker det samme - og det gjør de jo ikke. Bruker du Epa målinger så er dette tallene for noen av dem. Reelle tester viser jo at vinterføre er noe høyere, men den økningen er nok mere lik.
Informasjonen på nett sier at bilene har følgende batteristørrelser. Ca 10 % av batteriet forsvinner i topp og bunnmargin (markert i parantes).
Bilmerke Model Batterikapasitet Reell kapasitet Rekkevidde 1,8 kWh/mil (2,3) Nissan Leaf 24 kWh 21,6 kWh 12 mil VW E-Golf 24,2 kWh 21,8 kWh 12,1 mil VW E-UP 18,7 kWh 16,8 kWh 9,3 mil BMW i3 22 kWh 18,8 kWh 10,4 mil Ford Fokus 23 kWh 20,7 kWh 11,5 mil Trilling 16 kWh 14,4 kWh 8 mil Tesla Model S 60 kWh 57 kWh 24,8 mil Tesla Model S 85 kWh 82 kWh 35,7 mil 
Forbruket på alle småbilene er så å si det samme: Rundt 1,8 kW på vinterføre. Tesla bruker 2,3 kW. Har du statistikk på ditt eget reelle vinterforbruk så legger jeg det inn.
Sitat fra: pottle på mandag 23. desember 2013, klokken 10:49Det er ikke riktig - de tallene som jeg har brukt ovenfor er standardiserte forbrukstall - og det er utarbeidet på samme kriterier - og ikke noe som "jukses" med - på samme måte som frobruksbiler på bensinbiler. Helt korrekt at gjennomsnitt forbruk fra en rekke brukere kan være interesant, men for i3 må du vente til januar/ februar, da det nå bare er forhandler biler i omløp.
Enig i at tallene ikke blir HELT reelle, men alt forbruk er tatt fra forskjellige steder her på forumet og ga meg muligheten til å drive litt kvalifisert gjetting. Hva fabrikkene melder om forbruk er ikke interessant fordi vi vet at de jukser og trikser med tallene.
Sitat fra: Vind på mandag 23. desember 2013, klokken 10:34
Tabellen er riktig mhp batteristørrelser, men ikke på forbruk - du har regnet at alle bilene bruker det samme - og det gjør de jo ikke. Bruker du Epa målinger så er dette tallene for noen av dem. Reelle tester viser jo at vinterføre er noe høyere, men den økningen er nok mere lik.
For noen av bilene er dette forbrukstallene:
Tesla kw/h 100 km = 23,6
Leaf kw/h 100 km = 21.25
i3 kw/h 100 km= 12,9
Sitat fra: pottle på tirsdag 31. desember 2013, klokken 02:27Denne e-UP erfaringen er en av de ærligste artiklene jeg har sett om en elbil. Tilsvarende for i3, Leaf og TMS ville blitt slaktet av menighetene ;).
.....
http://www.dinside.no/925914/til-jobb-for-en-tier (http://www.dinside.no/925914/til-jobb-for-en-tier)
...
Sitat fra: pottle på torsdag 12. desember 2013, klokken 16:26Tror kanskje det er en liten skrivefeil i Lundetesten. BMW oppgir 18,8 kWh http://www.bmw.no/no/no/newvehicles/i/i3/2013/showroom/technical_data.html
Siste edit: Reell batterikapasitet BMW i3 - 18,6 kWh i følge Ø. Lunde
Sitat fra: pottle på torsdag 12. desember 2013, klokken 16:26
Informasjonen på nett sier at bilene har følgende batteristørrelser. Ca 10 % av batteriet forsvinner i topp og bunnmargin.
Bilmerke Model Batterikapasitet Reell kapasitet Rekkevidde Lundetesten - vinter Nissan Leaf 24 kWh 21,6 kWh 12 mil VW E-Golf 24,2 kWh 21,8 kWh 12,1 mil VW E-UP 18,7 kWh 16,8 kWh 9,3 mil 13,3 mil BMW i3 22 kWh 18,8 kWh 10,4 mil 14,1 mil 
Sitat fra: breitling på tirsdag 18. mars 2014, klokken 22:10
Renault sin ZOE brosjyre og flere brukererfaringer nevner at 22 kW er TILGJENGELIG.
Sitat fra: pottle på søndag 05. oktober 2014, klokken 23:26Vil bare korrigere siste innlegg. Mercedes B-klasse i produksjonsversjon får desverre redusert batteri til 28 kwh (200 km NEDC / 230 km med tilleggsopsjon som gjør det mulig å overlade)
Oppdatert med Mercedes sitt bidrag. Batteri med 36 kWh.
Sitat fra: tmaehlum på torsdag 16. oktober 2014, klokken 21:54Sitat fra: pottle på søndag 05. oktober 2014, klokken 23:26Vil bare korrigere siste innlegg. Mercedes B-klasse i produksjonsversjon får desverre redusert batteri til 28 kwh (200 km NEDC / 230 km med tilleggsopsjon som gjør det mulig å overlade)
Oppdatert med Mercedes sitt bidrag. Batteri med 36 kWh.
Bør ikke brukes daglig, da det vil føre til at batteriet får raskere ytelsestap.