Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: el-fanboy på onsdag 27. november 2013, klokken 21:13
Siden jeg har skrevet negativt om ladinga på 22kW-stolpen til Fortum på Strømmen tidligere i høst, synes jeg det er fair å ta en liten oppdatering;
Idag lada jeg med stor suksess, alt virket, og uten å sende en eneste sms. Benyttet RFID-brikka som jeg har fått tilsendt fra Fortum, holdt den opp mot øverste del av metalldøra (litt i overkant) og døra åpna seg. Koblet inn kabelen til stolpen, koblet inn kabelen i bilen (hadde åpnet ladeluka like i forkant), og lukket luka på stolpen. 83 km/t ladehastighet, begrensa til 26A i Teslaen. 1 time senere hadde jeg fullt batteri.
Takk, Fortum! :)
Lurer veldig på hva som ligger til grunn for at man har begrenset ladingen til 13/26A. Fikk bare 13A hos Tesla i Trondheim også, men la merke til at boksen på UMC`en ble litt varm. Har enkeltlader.
Er det gratisladning der enn så lenge? Og vet noen om det fungerer med hvilket som helst rfid kort?
Så en fin grå tesla der isted:) var vel deg det da:)
Sitat fra: el-fanboy på onsdag 27. november 2013, klokken 21:13
Siden jeg har skrevet negativt om ladinga på 22kW-stolpen til Fortum på Strømmen tidligere i høst, synes jeg det er fair å ta en liten oppdatering;
Idag lada jeg med stor suksess, alt virket, og uten å sende en eneste sms. Benyttet RFID-brikka som jeg har fått tilsendt fra Fortum, holdt den opp mot øverste del av metalldøra (litt i overkant) og døra åpna seg. Koblet inn kabelen til stolpen, koblet inn kabelen i bilen (hadde åpnet ladeluka like i forkant), og lukket luka på stolpen. 83 km/t ladehastighet, begrensa til 26A i Teslaen. 1 time senere hadde jeg fullt batteri.
Takk, Fortum! :)
Sitat fra: atleten på onsdag 27. november 2013, klokken 21:23
Så en fin grå tesla der isted:) var vel deg det da:)
Stemmer nok det ja. Takk :)
Ladinga der er gratis enn så lenge. Man må dog betale for parkering hvis man står utover to timer.
Vet ikke om alle RFID funker der, men Fortum sender deg brikke gratis. Bestilles på web. :)
Sitat fra: el-fanboy på onsdag 27. november 2013, klokken 22:48
Ladinga der er gratis enn så lenge. Man må dog betale for parkering hvis man står utover to timer.
Vet ikke om alle RFID funker der, men Fortum sender deg brikke gratis. Bestilles på web. :)
Gikk inn på sidene til Fortum og der stod det at brikkene/abonnementet var gratis ut året, men ikke noe hva som skjer neste år. Luktet nesten litt sånn bokklubben av dette (plutselig må du punge ut for passivt abonnement), så jeg tok rfid kort og gratisabonnement fra Grønn kontakt istedenfor. Får vel legge turen innom Strømmen for å teste dette da ;)
Sitat fra: fthorsen på onsdag 27. november 2013, klokken 22:57
Gikk inn på sidene til Fortum og der stod det at brikkene/abonnementet var gratis ut året, men ikke noe hva som skjer neste år. Luktet nesten litt sånn bokklubben av dette (plutselig må du punge ut for passivt abonnement), så jeg tok rfid kort og gratisabonnement fra Grønn kontakt istedenfor. Får vel legge turen innom Strømmen for å teste dette da ;)
Den tid den sorg- kommer det en uakseptabel betalingsordning fra Fortum får de brikken tilbake :)
Sitat fra: fthorsen på onsdag 27. november 2013, klokken 22:57
Sitat fra: el-fanboy på onsdag 27. november 2013, klokken 22:48
Ladinga der er gratis enn så lenge. Man må dog betale for parkering hvis man står utover to timer.
Vet ikke om alle RFID funker der, men Fortum sender deg brikke gratis. Bestilles på web. :)
Gikk inn på sidene til Fortum og der stod det at brikkene/abonnementet var gratis ut året, men ikke noe hva som skjer neste år. Luktet nesten litt sånn bokklubben av dette (plutselig må du punge ut for passivt abonnement), så jeg tok rfid kort og gratisabonnement fra Grønn kontakt istedenfor. Får vel legge turen innom Strømmen for å teste dette da ;)
He he - tenkte akkurat det samme som deg når jeg var inne på Fortums sider - "her lukter det litt lureri". Men, jeg bestilte uansett og så får jeg heller være litt på vakt. Den siste som forsøkte seg på "abonnement" hos meg var en rekrutteringside som sendte en faktura på 38.000,- + mva. Jeg skremte de litt og ba dem dra til hæ...te, og da hørte jeg ikke noe mer... ;D
Var inne å så på Forum sine sider.
Stemmer det at bruken koster kr 2,50 pr minutt du lader?
Når det gjelder Strømmen Storsenter, må du da ha denne brikken, eller kan "hvem som helst" lade her?
Sitat fra: frskby på torsdag 28. november 2013, klokken 11:33
Var inne å så på Forum sine sider.
Stemmer det at bruken koster kr 2,50 pr minutt du lader?
Når det gjelder Strømmen Storsenter, må du da ha denne brikken, eller kan "hvem som helst" lade her?
Som skrevet noen poster over her; det er gratis enn så lenge. Hvem som helst kan lade, man kan sende sms for start og stopp av lading, men det er dårlig mobildekning der og sms-løsningen kan være litt kjeitete - hvertfall sammenliknet med RFID-brikke. Vil anbefale å bestille den, den er som sagt gratis.
http://www.fortum.no/ladekort
kr 2,50 pr minutt som det står på websiden tror jeg gjelder hurtiglading type Chademo (Trilling, Leaf etc)
At det kommer til å koste noe på 22kW stolpene i fremtiden er vel åpenbart, og da får jeg ta en ny vurdering når prisingen er klar. :)
Sitat fra: Muffinman på onsdag 27. november 2013, klokken 21:16
Lurer veldig på hva som ligger til grunn for at man har begrenset ladingen til 13/26A.
Fordi det ikke er anbefalt å trekke maks ut av en kurs kontinuerlig, man bør ligge på rundt 80%.
Nå var det vel noen som fikk justert dette ved å ta turen innom Tesla og atter en gang var oppe på 16/32. Dessuten holder mange "husholdningssikringer" dobbel last i en time før de ryker. Skjønner at man begrenser schuko til 13A pga fare for varmgang i kontakt/støpsel, men jeg kjøper ikke uten videre argumentet om at en kurs ikke skal tåle merkestrøm kontinuerlig. Da burde merkestrøm være satt lavere.
Sitat fra: Muffinman på torsdag 28. november 2013, klokken 14:09
Nå var det vel noen som fikk justert dette ved å ta turen innom Tesla og atter en gang var oppe på 16/32. Dessuten holder mange "husholdningssikringer" dobbel last i en time før de ryker. Skjønner at man begrenser schuko til 13A pga fare for varmgang i kontakt/støpsel, men jeg kjøper ikke uten videre argumentet om at en kurs ikke skal tåle merkestrøm kontinuerlig. Da burde merkestrøm være satt lavere.
Hvis man har en 16A sikring som tåler 32A i en time er den rimelig verdiløs :o
En kurs tåler merkestrømmen kontinuerlig, men det er det er en bransjenorm og anbefalning å legge inn en sikkerhetsfaktor på 0,8. Det er ikke Tesla som har funnet på dette.
Elektrikeren som la opp kurs ut til meg i fjor vår (før jeg tenkte på Tesla) monterte faktisk en 15A-sikring for utekontaken, ikke 16A - med argument om at normene var slik nå. Så da sitter jeg der da med en enslig 15A i sikringsskapet omringet av diverse 16A og større.. :)
Sitat fra: cairnz på torsdag 28. november 2013, klokken 16:13
Elektrikeren som la opp kurs ut til meg i fjor vår (før jeg tenkte på Tesla) monterte faktisk en 15A-sikring for utekontaken, ikke 16A - med argument om at normene var slik nå. Så da sitter jeg der da med en enslig 15A i sikringsskapet omringet av diverse 16A og større.. :)
Det stemmer at 15A er vanlig på 2,5mm2 nå. Det går å få 16A men da må man normalt enten legge 4mm2 kabel eller bruke spesielle vern som kun noen få leverandører har.
Skal du lade fra schuko så blir det uansett bare 13A. Skal du ha opp fast ladestasjon er det bare å huske på å stille inn bilen på 15A første gangen og deretter glemme det. Forskjellen er minimal, 1km/t i ladehastighet.
Sitat fra: fthorsen på onsdag 27. november 2013, klokken 22:57
Gikk inn på sidene til Fortum og der stod det at brikkene/abonnementet var gratis ut året, men ikke noe hva som skjer neste år. Luktet nesten litt sånn bokklubben av dette (plutselig må du punge ut for passivt abonnement), så jeg tok rfid kort og gratisabonnement fra Grønn kontakt istedenfor. Får vel legge turen innom Strømmen for å teste dette da ;)
Fra vilkårene til Fortum:
Sitat3.1 Abonnenten, eller annen person som i Abonnementsavtalen har påtatt seg betalingsansvar for
Abonnenten, skal betale abonnementspris og eventuelle avgifter iht. Fortum Markets ASs til
enhver tid gjeldende prisliste.
Ser ut som man forplikter seg til å betale det Fortum krever iht sin prisliste.
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 28. november 2013, klokken 18:35
Sitat fra: cairnz på torsdag 28. november 2013, klokken 16:13
Elektrikeren som la opp kurs ut til meg i fjor vår (før jeg tenkte på Tesla) monterte faktisk en 15A-sikring for utekontaken, ikke 16A - med argument om at normene var slik nå. Så da sitter jeg der da med en enslig 15A i sikringsskapet omringet av diverse 16A og større.. :)
Det stemmer at 15A er vanlig på 2,5mm2 nå. Det går å få 16A men da må man normalt enten legge 4mm2 kabel eller bruke spesielle vern som kun noen få leverandører har.
Skal du lade fra schuko så blir det uansett bare 13A. Skal du ha opp fast ladestasjon er det bare å huske på å stille inn bilen på 15A første gangen og deretter glemme det. Forskjellen er minimal, 1km/t i ladehastighet.
Jeg skal ha opp den "tykke" kabelen etterhvert som skal kobles til et eller annet som gir mer guffe enn 13A på 230V. Eksisterende kurs får brukes til framtidige "lys og tilbehør" i den planlagte garasjen :)
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
Prøvde Fortum sine type 2 ladere på strømmen storsenter i dag. Sendte sms og ladestolpen åpnet seg. Plugget i kabelen og på displayet i bilen stod det check charging power. Deretter fikk jeg sms med Transaksjonen kunne ikke iverksettes. Fikk altså ikke ladet.
Prøvde 2 ulike stolper med samme resultat.
Sitat fra: Nuvolari på fredag 13. desember 2013, klokken 22:00
Prøvde Fortum sine type 2 ladere på strømmen storsenter i dag. Sendte sms og ladestolpen åpnet seg. Plugget i kabelen og på displayet i bilen stod det check charging power. Deretter fikk jeg sms med Transaksjonen kunne ikke iverksettes. Fikk altså ikke ladet.
Prøvde 2 ulike stolper med samme resultat.
Hmm. Jeg ladet på stolpe 30 der i dag på 3x26A helt fint. Men jeg brukte da Fortums RFID-kort, ikke SMS.
Siden det foreløpig er gratis ser jeg ingen grunn til ikke å bestille det?
Sitat fra: jkirkebo på fredag 13. desember 2013, klokken 22:02
Sitat fra: Nuvolari på fredag 13. desember 2013, klokken 22:00
Prøvde Fortum sine type 2 ladere på strømmen storsenter i dag. Sendte sms og ladestolpen åpnet seg. Plugget i kabelen og på displayet i bilen stod det check charging power. Deretter fikk jeg sms med Transaksjonen kunne ikke iverksettes. Fikk altså ikke ladet.
Prøvde 2 ulike stolper med samme resultat.
Hmm. Jeg ladet på stolpe 30 der i dag på 3x26A helt fint. Men jeg brukte da Fortums RFID-kort, ikke SMS.
Siden det foreløpig er gratis ser jeg ingen grunn til ikke å bestille det?
Bestilt!
Føler meg litt teit, men har ikke forstått hvor jeg skal plassere rfid brikken på disse lade punktene på Strømmen. Var der forrige uke og prøvde, men endte opp med SMS. Det fungerte knirkefritt.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sitat fra: Nuvolari på fredag 13. desember 2013, klokken 22:00
Prøvde Fortum sine type 2 ladere på strømmen storsenter i dag. Sendte sms og ladestolpen åpnet seg. Plugget i kabelen og på displayet i bilen stod det check charging power. Deretter fikk jeg sms med Transaksjonen kunne ikke iverksettes. Fikk altså ikke ladet.
Prøvde 2 ulike stolper med samme resultat.
Jeg ladet der med min den gang ubrukte Type2 kabel i oktober og surret litt , men så leste jeg bruksanvisningen :
Starte lading
1. Send en SMS med teksten START mellomrom stolpenummer.
(f.eks. START 3) til 417 16 121. Ladestolpens luke åpnes
2. Sett først ladekabelen i bilen og deretter i ladestolpens kontakt.
3. Steng ladestolpens luke. Ladingen starter.
Stolpe 30 som kirkbo skriver.
Gjorde det samme i sarpsborg forrige dagen. Der fungerte ikke rfid kortet, sendte tekstmelding og luken åpnet seg , plugget inn kabel og ladingen startet. Lokket trengte jeg ikke å lukke.
Da jeg skulle stoppe ladingen fikk jeg ikke ut kabelen, sendte tekst med stopp flere ganger uten resultat. Prøvde å stoppe ladingen i bilen også. Ladingen stoppet men kabelen hang fast.
Ringte tilslutt og en hygelig svenske slapp kabelen.
Nå har jeg vært to ganger på Strømmen Storsenter, fortsatt ingen suksess :-(
Første gang mot ladestolpe 34, denne fikk jeg ikke til å lyse blått (for lading). Da bilen siden av kjørte, fikk jeg prøvd denne, ladestolpe 35. Her fikk jeg til slutt blått lys for lading, men Tesla'n sa at den ikke ladet. Jeg var da nødt til å dra, men fikk ikke ut Salto kabelen av lade porten. Måtte få hjelp fra Support, som først ville at jeg tok en reset av bilen (??), deretter ble saken overført support i Nederland som gikk inn remote og løste ut kabelen. Finnes det en mulighet for å gjøre dette selv?
Dagen etter prøvde jeg igjen på ladestolpe 32. Fikk startet lading, men ikke mer enn 16A. Trodde jeg skulle få 32A med dobbellader og nyinnkjøpt Salto type 2 kabel. Gikk en tur på senteret, og når jeg kom tilbake hadde Tesla'n stoppet lading, men det lyste blått på lade stolpen. Begge dager ble det benyttet RFiD brikke, som fungerte greit så snart man skjønte at denne skulle høyere opp enn angitt på ladestolpen. Grrr!
Ja jeg lærer stadig :-)
Sitat fra: Otto på lørdag 14. desember 2013, klokken 12:58
Nå har jeg vært to ganger på Strømmen Storsenter, fortsatt ingen suksess :-(
Første gang mot ladestolpe 34, denne fikk jeg ikke til å lyse blått (for lading). Da bilen siden av kjørte, fikk jeg prøvd denne, ladestolpe 35. Her fikk jeg til slutt blått lys for lading, men Tesla'n sa at den ikke ladet. Jeg var da nødt til å dra, men fikk ikke ut Salto kabelen av lade porten. Måtte få hjelp fra Support, som først ville at jeg tok en reset av bilen (??), deretter ble saken overført support i Nederland som gikk inn remote og løste ut kabelen. Finnes det en mulighet for å gjøre dette selv?
Dagen etter prøvde jeg igjen på ladestolpe 32. Fikk startet lading, men ikke mer enn 16A. Trodde jeg skulle få 32A med dobbellader og nyinnkjøpt Salto type 2 kabel. Gikk en tur på senteret, og når jeg kom tilbake hadde Tesla'n stoppet lading, men det lyste blått på lade stolpen. Begge dager ble det benyttet RFiD brikke, som fungerte greit så snart man skjønte at denne skulle høyere opp enn angitt på ladestolpen. Grrr!
Hmm. Jeg brukte denne rekkefølgen:
- Åpnet stolpen med RFID
- Plugget kabelen i stolpen
- Lukket lokket på stolpen
- Plugget kabelen i bilen
- Bilen startet å lade på 3x26A (stolpe 30)
Dette er nøyaktig samme fremgangsmåte som på de offentlige Proxll-stolpene det finnes drøssevis av i Oslo. Lokket på stolpen må lukkes før man får strøm.
Ved ladestopp gorde jeg slik:
- Låste opp bilen ved å trykke på nøkkelen
- Tok ladekabelen ut av bilen
- Åpnet stolpen med RFID
- Tok kabelen ut av stolpen
- Lukket lokket på stolpen
Igjen akkurat samme rekkefølge som på schuko-stolpene.
Ellers er det vel kun 1x16A i alle de andre stolpene, så dobbeltlader gir deg kun en økning fra 13A til 16A.
Sitat fra: Otto på lørdag 14. desember 2013, klokken 12:58
Nå har jeg vært to ganger på Strømmen Storsenter, fortsatt ingen suksess :-(
Første gang mot ladestolpe 34, denne fikk jeg ikke til å lyse blått (for lading). Da bilen siden av kjørte, fikk jeg prøvd denne, ladestolpe 35. Her fikk jeg til slutt blått lys for lading, men Tesla'n sa at den ikke ladet. Jeg var da nødt til å dra, men fikk ikke ut Salto kabelen av lade porten. Måtte få hjelp fra Support, som først ville at jeg tok en reset av bilen (??), deretter ble saken overført support i Nederland som gikk inn remote og løste ut kabelen. Finnes det en mulighet for å gjøre dette selv?
Dagen etter prøvde jeg igjen på ladestolpe 32. Fikk startet lading, men ikke mer enn 16A. Trodde jeg skulle få 32A med dobbellader og nyinnkjøpt Salto type 2 kabel. Gikk en tur på senteret, og når jeg kom tilbake hadde Tesla'n stoppet lading, men det lyste blått på lade stolpen. Begge dager ble det benyttet RFiD brikke, som fungerte greit så snart man skjønte at denne skulle høyere opp enn angitt på ladestolpen. Grrr!
Ja jeg lærer stadig :-)
Det er kun stolpe 30 som gir 22kW. Alke andre stolper der er 16A.
RFID-brikken holdes etpar sekunder i overkant av metalluka for å åpne.
Saltoladekabel utløses fra bilen ved å trykke på store displayet : Controls->charge port (knapp nederst til venstre) evt dobbeltklikk på taket på fob.
Ellers har jeg lært å gjøre klar kabel først; åpne stolpen, åpne ladeport og plugge i kabel relativt kjapt. Venter jeg for lenge vil ikke stolpen gi lading, slik som du beskriver.
:-)
Blir litt syk av å lese om alle lade problemene her på forumet. Gruer seg nesten til et Teslaliv der det er så mye bingo med lading. Trodde en utsettelse skulle løse det meste av problemene, men har ikke stor tro på det. Hva om det skulle være like vanskelig å fylle drivstoff,da hadde det blitt ramaskrik.
Ladestolper er nok ikke tesla sin skyld at fungerer under middels, er bygd ut under middels og er under middels med effekt i.
På den annen side fungerer tesla sine egne ladere nett som en bensinstasjon!
Sitat fra: valvolainen på lørdag 14. desember 2013, klokken 15:47
Ladestolper er nok ikke tesla sin skyld at fungerer under middels, er bygd ut under middels og er under middels med effekt i.
På den annen side fungerer tesla sine egne ladere nett som en bensinstasjon!
Nesten ja, men hva med Tesla sine egne UMC da. SC er det jo sjelden du bruker.
Det er sant, tenkte du mente ladestolper, ref tråden det ble postet i :)
Takker for tilbakemeldinger :-)
Skal stikke innom å teste igjen.
Sitat fra: Otto på lørdag 14. desember 2013, klokken 12:58
Nå har jeg vært to ganger på Strømmen Storsenter, fortsatt ingen suksess :-(
Første gang mot ladestolpe 34, denne fikk jeg ikke til å lyse blått (for lading). Da bilen siden av kjørte, fikk jeg prøvd denne, ladestolpe 35. Her fikk jeg til slutt blått lys for lading, men Tesla'n sa at den ikke ladet. Jeg var da nødt til å dra, men fikk ikke ut Salto kabelen av lade porten. Måtte få hjelp fra Support, som først ville at jeg tok en reset av bilen (??), deretter ble saken overført support i Nederland som gikk inn remote og løste ut kabelen. Finnes det en mulighet for å gjøre dette selv?
Dagen etter prøvde jeg igjen på ladestolpe 32. Fikk startet lading, men ikke mer enn 16A. Trodde jeg skulle få 32A med dobbellader og nyinnkjøpt Salto type 2 kabel. Gikk en tur på senteret, og når jeg kom tilbake hadde Tesla'n stoppet lading, men det lyste blått på lade stolpen. Begge dager ble det benyttet RFiD brikke, som fungerte greit så snart man skjønte at denne skulle høyere opp enn angitt på ladestolpen. Grrr!
Ja jeg lærer stadig :-)
Stolpe 30 gir nok 32A , men jeg har en begrensning i FW.
Sitat fra: Sbr på torsdag 28. november 2013, klokken 14:55
En kurs tåler merkestrømmen kontinuerlig, men det er det er en bransjenorm og anbefalning å legge inn en sikkerhetsfaktor på 0,8. Det er ikke Tesla som har funnet på dette.
Det er Tesla som har krøllet til dette. En 32 A Type 2 stolpe skal gi 32 A.
Sitat fra: valvolainen på lørdag 14. desember 2013, klokken 09:37
Gjorde det samme i sarpsborg forrige dagen. Der fungerte ikke rfid kortet, sendte tekstmelding og luken åpnet seg , plugget inn kabel og ladingen startet. Lokket trengte jeg ikke å lukke.
Da jeg skulle stoppe ladingen fikk jeg ikke ut kabelen, sendte tekst med stopp flere ganger uten resultat. Prøvde å stoppe ladingen i bilen også. Ladingen stoppet men kabelen hang fast.
Ringte tilslutt og en hygelig svenske slapp kabelen.
Hvorfor i all verden har man et lokk på en type2 ladestolpe? Kabelen kan jo låses fast til stolpen. Designet på de stolpene der er idiotisk.
Prøvde stolpene ved Inspiria i Sarpsborg i forrige uke, og lading startet ikke før vi kom på å lukke lokket.
Men prisen var grei, og døgnåpen telefonsupport er jo et pluss med de stolpene der.
Sitat fra: fredag på søndag 15. desember 2013, klokken 00:09
Hvorfor i all verden har man et lokk på en type2 ladestolpe? Kabelen kan jo låses fast til stolpen. Designet på de stolpene der er idiotisk.
Enig ang. lokket, men det er nok fordi det er en schuko bak der også. Garo-stolpene er bedre slik, de har Type 2 åpen og schukoen bak deksel.
Jeg ladet i dag på Salto boksen på Coop Extra (gamle smartclub) ved Slependen i dag. Fikk kun 13A fra stolpen... Ikke mulighet for å justere opp heller. Noen som kan gi meg en forklaring på hva som kan være feil?
Jeg bruker Salto sin type 2/ type 2 kabel (første gang jeg brukte denne i dag)
Sitat fra: Cato76 på søndag 15. desember 2013, klokken 21:32
Jeg ladet i dag på Salto boksen på Coop Extra (gamle smartclub) ved Slependen i dag. Fikk kun 13A fra stolpen... Ikke mulighet for å justere opp heller. Noen som kan gi meg en forklaring på hva som kan være feil?
Jeg bruker Salto sin type 2/ type 2 kabel (første gang jeg brukte denne i dag)
Har du dobbeltlader? Hvis ikke er 13A for tiden maks (skal økes til 16A igjen etterhvert).
Har enkeltlader, men trodde jeg skulle lade 10-11 kW/t som tilsvarer 50km/t da ???
Sitat fra: Cato76 på mandag 16. desember 2013, klokken 00:25
Har enkeltlader, men trodde jeg skulle lade 10-11 kW/t som tilsvarer 50km/t da ???
Dobbeltladeren henter bare ut 18kW pga begrensning til 26A, så 9kW og 13A høres korrekt ut for enkeltlader.
Når Tesla får ut fingern og fikser sw bør du komme opp på 11kW (og dobbeltlader opp på 22kW)
Sitat fra: Cato76 på søndag 15. desember 2013, klokken 21:32
Jeg ladet i dag på Salto boksen på Coop Extra (gamle smartclub) ved Slependen i dag. Fikk kun 13A fra stolpen... Ikke mulighet for å justere opp heller. Noen som kan gi meg en forklaring på hva som kan være feil?
Jeg bruker Salto sin type 2/ type 2 kabel (første gang jeg brukte denne i dag)
Hvor står denne laderen? Jeg var der en gang på kvelden, men da fant jeg ikke laderen. Må jeg inn på parkeringshuset som er stengt på kveldstid?
Sitat fra: fthorsen på onsdag 27. november 2013, klokken 21:21
Er det gratisladning der enn så lenge? Og vet noen om det fungerer med hvilket som helst rfid kort?
Jeg har RFID-brikke fra Fortum, men kom ved et uhell til å bruke RFID-brikka til hovedinngangen i blokka der jeg bor. Jeg kan dermed melde om at andre brikker enn Fortum sine egne fungerer fint for å åpne og lade på Strømmen Storsenter. I alle fall min.