Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: pnq på tirsdag 12. november 2013, klokken 00:22

Tittel: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: pnqtirsdag 12. november 2013, klokken 00:22
Model S er en fantastisk bil. Punktum. Har ikke angret et sekund på selve valget av bil. Men det er påfallende hvor stor forskjell det er på bilen og på de som man møter som kunde av Teslamotor Norge. Jeg har brukt mer tid på å følge opp leveransen og manglende deler (selve bilen, ladere, hjul, lykter, adaptere, matter) enn jeg har gjort på samtlige biler jeg har kjøpt gjennom 20 år frem til nå.

Punktlighet? Ta vinterhjul som eksempel; Jeg bestilte bilen min for mer enn 1,5 år siden. Alle som har hatt en bil i Norge vet at når vinteren nærmer seg så må man ha vinterdekk. At selve bilen kom senere enn først antatt er lett å akseptere. Men hvordan er det mulig at selv dekk og felger ikke kan fremskaffes 2,5 mnd efter bilen ble levert? Dette er ikke high tech i det hele tatt...  At man som kunde desperat må finne en løsning på egen hånd for å kunne kjøre bilen til tross for at vinterhjul ble bestilt og betalt sammen med bilen er rett og slett umulig å forstå. Langt mindre akseptere!

Kundeservice og tilgjengelighet? Jeg har per dags dato til gode å komme frem på en av Teslas telefon numre i Norge. Og kommer du frem er det på et service senter ett eller annet sted i Europa der de lover at noen skal kontakte en fra Tesla Norge. Det skjer bare ikke og er en "dead end". Måten å "lure" systemet er å ha nok av mobil numre til ulike mennesker som jobber på Tesla slik at man får tak på noen. Når selv ikke det holder må man rett og slett fysisk møte opp. Først da øker sannsynligheten at man kan få det man har bestilt og betalt mange måneder tidligere. Man må bare sette av tid. Masse tid....

Uansett hvor jeg kommer så opplever jeg at jeg langtfra er alene om mine oppleveleser. Og jeg har enda til gode å møte en som skryter av servicen de har fått. Dette burde vært alarmerende for de som har fått ansvaret for merkevaren Tesla i Norge! Mulig det er mange nye ansatte ... men ... det har det nå vært i mange måneder. Det holder ikke lenger som unnskyldning. Dessverre må nok ansvaret for alle de problemene vi har som har kjøpt bil av Tesla nå adresseres ledelsen. Noen som har lyst å prøve å ringe dem? Service senteret i Nederland er nok behjelpelig .. ;-)

Det som fikk det virkelig til å renne over for meg var når jeg så annonse på Gardemobanen i forrige uke der de oppfordrer flere å komme å prøvekjøre!?! Har de ikke problemer nok som de har idag med levering? Blir det lettere for oss som sliter med å få kontakt og tilbakemelding fra TMN med slike annonser?

Hvordan er det i det hele tatt mulig at en slik organisasjon kan lage så bra biler? Er det overhode noe av Tesla kulturen fra USA som er overført til Norge? Noen som tror at de hadde klart å selge biler i Norge om ikke bilene var så utrolig bra, med dagens tilnærming til kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet? Troverdighet?

Noen som har lyst til å dele sine erfaringer?

Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: aryxtirsdag 12. november 2013, klokken 01:11
Opplevd det motsatte av deg. Fornøyd med Tesla, en helt ny organisasjon med en haug med biler som skal leveres ut kan ikke sammenlignes med godt etablerte bilmerker.
Et par ganger har jeg ikke kommet gjennom på telefon, litt dårlig oppfølging på vinterdekk, og andre små ting. Men det bryr jeg meg fint lite om.
For noen er Tesla en helt feil bil å kjøpe i forhold til forventningene.

Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: OleItirsdag 12. november 2013, klokken 07:39
Jeg har og samme erfaring vedr. kontakt via telefon.
Har ei dame som heter Amelia som alltid er like hyggelig og behjelpelig.
Hu har fulgt opp både via epost og telefon på samtlige av mine forespørsler.

Men, hadde en uheldig opplevelse idet jeg skulle bestille etter endt prøvekjøring på Alna.
Ble geleidet inn på Tesla sine sider via en mac som sto i lokalene, og når vi var ferdig med bestillingen så hang siden seg og jeg ble bedt om å gjøre prosessen på ny.
Selgeren betrygget meg og sjekket sine systemer for at depositum ikke var trukket fra mitt kort.
Gjorde prosessen på ny og dro hjem i god tro, helt til jeg sjekket kontoen og så jeg var trukket 2 x 15 000 kr.

Imorgen er det gått totalt 4 uker og ennå ikke fått pengene til overs, selv om samtlige jeg har snakket med ( selger, sjef til selger og kontakt i nederland ) lover på tro og ære at de alle skulle rydde opp asap.

Har flere ganger spurt om kompensasjon da det hele satte meg i en vanskelig situasjon den gangen jeg gjorde ordren, men den gang ei..

Håper inntrykket retter seg da vi en gang kommer til levering..... ::)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: RoadRunnertirsdag 12. november 2013, klokken 07:45
Sitat fra: aryx på tirsdag 12. november 2013, klokken 01:11
Opplevd det motsatte av deg.
+ 1.
Her i Trondheim er det bare positive og hjelpende mennesker som jobber. De yter meget god service!

Så må man vel se litt gjennom fingrene på diverse små-ting som at logistikken ikke håndterer. Men er enig med deg at vinterdekk må man ha! Og jeg fikk de levert ganske tidlig, ca 3 uker etter levering. Reserverte bilen i 2010 og fikk den levert 30. august  ;D.

I går satte jeg vinterdekkene på bilen min (Merk også at det går an å kjøre på sommer (helårs)-dekkene på litt blandet føre - se egen tråd fra meg)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: shbtirsdag 12. november 2013, klokken 08:04
Ble konstatert feil på laderen i bilen min 5 september på Alnabru :(. Den lader ikke med mer en 16A.)
De skulle ta kontakt med Bergen og kalle meg inn til bytte. Jeg nevnte dette for 2 uker siden da de la på vinterdekk. De viste ikke noe om det. Hadde ikke tid til å koble bilen til ladder for å sjekke, alle kontakter var i bruk. Stakk innom det en morgen kl 6 satte i kabelen. Det skulle jeg ikke gjort. Rødt lys, 5 feilmeldinger. Ladekabelen sto bom fast til NAF fikk meg løs 0750 (nå vet jeg om utløseren for kabel i bagasjerommet). Ringte Bergen 5 ganger den dagen ingen kontakt, fikk kontakt med Nederland han skulle gi de beskjed om å ringe meg. Det er nå 1 uke siden. Har ventet 5 uker på tilbakebetaling av for mye innbetalt for vinterpakken. Mangler fortsatt dobbelladder, tåkelys adaptere
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: janmbtirsdag 12. november 2013, klokken 08:15
Sitat fra: pnq på tirsdag 12. november 2013, klokken 00:22
Hvordan er det i det hele tatt mulig at en slik organisasjon kan lage så bra biler? Er det noe av Tesla kulturen fra USA som er overført til Norge?

Det er vel heller stikk motsatt - at typisk norske holdninger kommer i veien for det som kunne vært en bedre kultur.

Tror 99% av det noen opplever som dårlig kundeservice handler om at de ikke har nok kapasitet og ikke henger med på leveringstakten de har hatt i høst. Det er selvsagt ikke noen unnskyldning, men tror det er der forklaringen ligger for det aller meste.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: toppitirsdag 12. november 2013, klokken 08:28
TS: Har du ikke en DS som du kan kontakte?
Og har du prøvd tlf 80011093?

De få gangene det har vært behov har jeg alltid kommet frem og fått god service. Mangler selvfølgelig adapter som alle andre, men det er nok ikke Tesla Norge sin feil, og jeg klarer å være litt tolmodig med en ny aktør, som tross alt har levert et unikt produkt  ;D
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: pnqtirsdag 12. november 2013, klokken 08:55
Sitat fra: janmb på tirsdag 12. november 2013, klokken 08:15
Sitat fra: pnq på tirsdag 12. november 2013, klokken 00:22
Hvordan er det i det hele tatt mulig at en slik organisasjon kan lage så bra biler? Er det noe av Tesla kulturen fra USA som er overført til Norge?

Det er vel heller stikk motsatt - at typisk norske holdninger kommer i veien for det som kunne vært en bedre kultur.

Tror 99% av det noen opplever som dårlig kundeservice handler om at de ikke har nok kapasitet og ikke henger med på leveringstakten de har hatt i høst. Det er selvsagt ikke noen unnskyldning, men tror det er der forklaringen ligger for det aller meste.

:-) Tanken med den setningen var å si at den fantastiske "kulturen" som laget Model S ikke var overført til Norge. Så enig med deg.

Forøvrig samme erfaring som Tesla-Ole; Jeg har også penger tilgode av Tesla og har hatt det siden jeg fikk feil på slutt regningen for 2,5 mnd siden. Vet ikke om jeg noen sinne får de pengene tilbake....  har blitt lovet retur av de pengene så mange ganger at jeg nærmest har avskrevet disse ca 12500,-. Får vel heller trekke dem fra på fremtidig service regning elller lignende ;-) Forøvrig Ole så har du funnet veien gjennom systemet ved å få kontakt med en person som er behjelpelig. Dessverre er det alt for få "Ameliaer" :-(

Hadde ikke produktet vært så bra hadde jeg gjort mye for å unngå å kjøpe noe av dette selskapet. Tesla Norge sikter vel mot en omsetning på 1,5 milliard i omsetning i 2013 kanskje? Og dette er et selskap som faktisk  ikke svarer på telefoner. Eller som klarer å fremskaffe vinterhjul til biler som ble bestilt for mer enn 1,5 år siden?!? Matter? Eller adaptere? Hvordan er det mulig å ha problemer med å sette noen plastbiter sammen til noe som ble bestilt år tilbake? Jeg kan rett og slett ikke forstå at dette er mulig... 

Jeg har selv vært ansvarlig for å bygge opp en organisasjon til omtrent samme omsetning som Tesla i Norge. Og dette hadde iallefall ikke blitt godtatt av våre kunder. Nå hadde vi et produkt med vesentlig mindre "halleluja-stemning" i dagligvarebransjen så det blir vanskelig å sammenligne.

Beklageligvis så burde Tesla Norge være forbi "voksesmerte" stadiet. Og de har begynt å annonsere etter flere kjøpere. Noe er definitivt galt når de gjør det mens de fortsatt har så mange kjøpere med uløste problemer. Dessverre er nok alle de problemene vi opplever ett ledelses problem. Mulig dere er bedre stilt i så måte i Trondheim?
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Trønderteslatirsdag 12. november 2013, klokken 09:07
Rent objektivt så er det jo vanskelig å være uenig med deg basert på et du sier - det er ikke bra at det mangler dekk og adaptere og diverse andre småtterier når bilen blir levert. Og det er ikke akseptabelt at kundene ikke får kontakt.

Men, i rettferdighetens navn så synes jeg at vi skal gi Tesla litt slack. De fleste som har kjøpt Model S i "første runde" er vel klar over den bragden de tross alt har klart å få til på svært kort tid. Verdens beste bil, verdens sikreste bil, superladernettverk, m.m. - alt rullet ut fra en gjeng med computer-nerder i Silicon Valley. Det ville nesten vært for utrolig om de scoret 10 points på absolutt alle kriterier. Det positive er jo at de har scoret 10 points på de vanskelige kriteriene, og så får vi heller akseptere at de synes det er lettere å bygge 6 superladere-stasjoner i Norge på 6 måneder enn å produsere plastikk-adaptere og gummimatter.

Om de hadde utsatt lanseringen i Norge med 3 måneder så er jeg ganske sikker på at de hadde truffet på adaptere og gummimatter også, samt at de hadde fått litt tid til å lære opp organisasjonen litt bedre. Men, jeg tror nok de fleste hadde valgt "Model S nå - med litt marginale mangler" enn "Model S om 3 måneder uten mangler".

For min egen del så er jeg svært fornøyd med servicen fra Tesla i Trondheim. De har sikkert litt rotete systemer enda, og de skyter fra hofta rett som det er, men det viktigste er på plass - lidenskapen for å levere god service. De har en super innstilling, og på de "småtteriene" jeg har vært utsatt for så har jeg fått full attention og de har løst det både raskt og smidig. I morgen så skal jeg innom for å se på en feilmelding "Park Assist Disabled" og når jeg booket timen i går så informerte de om at de dessverre ikke hadde en "loaner" inne. Elon har vel sagt at alle skal få en "loaner" i forbindelse med service så jeg har vel rett på dette. Men, jeg har full forståelse for dette midt i den travleste leveransesesongen og har overhodet ikke noen problemer med dette. Når man er "early adapter" så ligger det vel litt i kortene at det er en risiko for at ikke alt er perfekt.

Håper det ordner seg for deg. Dekk og matter er vel løsbart, så det er vel adapteret som er det kritiske. Men, har man strøm i garasjen så holder det til 90% av behovene til de fleste. Trenger du mer så er min erfaring at de gjør alt for å hjelpe deg - men det fordrer selvfølgelig at du får kontakt med dem... ;)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Bjoristirsdag 12. november 2013, klokken 09:13
Sitat fra: Tesla-Ole på tirsdag 12. november 2013, klokken 07:39
Jeg har og samme erfaring vedr. kontakt via telefon.
Har ei dame som heter Amelia som alltid er like hyggelig og behjelpelig.
Hu har fulgt opp både via epost og telefon på samtlige av mine forespørsler.

Men, hadde en uheldig opplevelse idet jeg skulle bestille etter endt prøvekjøring på Alna.
Ble geleidet inn på Tesla sine sider via en mac som sto i lokalene, og når vi var ferdig med bestillingen så hang siden seg og jeg ble bedt om å gjøre prosessen på ny.
Selgeren betrygget meg og sjekket sine systemer for at depositum ikke var trukket fra mitt kort.
Gjorde prosessen på ny og dro hjem i god tro, helt til jeg sjekket kontoen og så jeg var trukket 2 x 15 000 kr.

Imorgen er det gått totalt 4 uker og ennå ikke fått pengene til overs, selv om samtlige jeg har snakket med ( selger, sjef til selger og kontakt i nederland ) lover på tro og ære at de alle skulle rydde opp asap.

Har flere ganger spurt om kompensasjon da det hele satte meg i en vanskelig situasjon den gangen jeg gjorde ordren, men den gang ei..

Håper inntrykket retter seg da vi en gang kommer til levering..... ::)

Tror ikke jeg ville stresset med dette NÅ. Du har jo da to biler til gml pris, gratulerer:) Sikkert ikke FÅ som er interessert i å ta over denne bestillingen din:)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Havebigfuntirsdag 12. november 2013, klokken 09:30
Det ser ut til å være betydelig forskjell i kundetilfredshet på de forskjellige lokalisasjoner.
Mens de fleste kunder fra Bergen og Trondheim føler at de blir fulgt opp på en fortreffelig måte slikter Oslokundene med oppfølgingen. I tillegg ser det ut til at Bergensere og Trøndere ikke har vinterdekk-problemet som slår nokså tungt inn i Oslo hvor det er langt flere dager under 0 enn i Bergen.
Som jeg skrev i Dikt-tråden er det kommunikasjon som er den største utfordringen Tesla står overfor: holdes man informert er man villig til å akseptere litt av hvert av ulemper/forsinkelser
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: RoadRunnertirsdag 12. november 2013, klokken 10:21
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 12. november 2013, klokken 09:30
Det ser ut til å være betydelig forskjell i kundetilfredshet på de forskjellige lokalisasjoner.
Mens de fleste kunder fra Bergen og Trondheim føler at de blir fulgt opp på en fortreffelig måte slikter Oslokundene med oppfølgingen.
Kanskje det har sammenheng med volumet? Vi i "utkanten" er heldige og har flere tesla-ansatte pr kunde enn i Oslo? Innstillingen her i Tr.heim er ihvertfall meget bra, og de strekker seg så langt det er praktisk mulig. Selvfølgelig sliter de med å kompensere hvis de ikke har tilgang på deler...
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: pnqtirsdag 12. november 2013, klokken 10:36
Igjen tegn på dårlig ledelse dessverre. Selskapet burde vært bedre "tunet" i.h.t. salg per lokasjon. Men uansett hvor mange deler selskapet mangler og hvor dårlig logistikken synes, så er manglende tilgjengelighet, løftebrudd og slurv i kundehåndteringl langt fra det man forventer av en organisasjon med så bra biler.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Cronosonsdag 13. november 2013, klokken 09:04
Jeg er meget fornøyd med servicen hittil.

Fikk noen problemer med bilen (høyre blinklys og manglende lydhorn), og ringte opp dit. De hadde dårlig med kapasitet på verkstedet for tiden, men hvis jeg kunne la den stå der et par dager kunne de ta den innimellom.
Som sagt, så gjort.
Etter to dager (som avtalt) ringer de meg og sier at bilen er klar.
Heldigvis hadde de funnet en jordingsfeil, fikset det, og bilen var som ny igjen.

Jeg hadde også nevnt knirking fra soltaket. Da sa Kenneth at "Det er en større jobb, så det rekker vi ikke nå". Men hvem hadde fikset soltaket også? Jo, Tesla!

Så i mitt tilfelle så overgikk de mine forventninger.

Det folk synes å glemme er at dette er et veldig ungt selskap med ung organisasjon som leverer et ungt produkt. For 10 år siden fantes ikke dette selskapet. Og nå leverer de tusenvis av biler verden over. Det tar tid for runtiner å sette seg. De har aldri gjort dette før. Og verden har heller aldri sett en bil av denne type før. ALT er nytt. Så endel tålmodighet/slack synes jeg man bør tillate dem.

Den som forventer Mercedes-service (eksempel) bør bestille en Mercedes i stedet.

Lik det eller ikke, men det er virkeligheten. Og den som innbiller seg noe annet lever i en fantasiverden.

Heldigvis ser det ut som det i denne tråden er mange som tenker som meg. :)

(Beklager litt tøff tone, men jeg synes det er i overkant mye gnål av og til)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: BMW850onsdag 13. november 2013, klokken 09:41
+1
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Cato76onsdag 13. november 2013, klokken 10:00
Var inne med bilen på verksted i Oslo i går. Skulle fikse bremser og justere rattet. Jeg bruker 2,5 timer til Oslo og må ta fri fra jobben får å levere bilen. Litt kipt da at jeg får beskjed om at justering av rattet må de ta senere, fordi de ikke hadde verktøyet for dette ennå. De kunne godt ringt meg og gitt beskjed slik at jeg kunne ventet med å ta alt på en gang. Er ikke bare å reise til Oslo i ukedagene...
Uansett, bilen ble levert i 11-tiden og jeg fikk beskjed om at bilen ble klar i 17-tiden. Jeg ba dem om å sette bilen til lading slik at jeg kommer meg hjem på kvelden - dette ble ikke gjort. Jeg fikk koblet meg opp på lader i verkstedet, men det går seint med kun 40 km/t.  :-\
Men, de skal også få ros for å ha vasket utvendig :)

For å ikke angripe noen personlig (jeg regner med at ansatte på TM-Oslo leser på forumet) så har jeg noen generelle tilbakemeldinger til kundeservice i butikken:
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Cowboystrekkonsdag 13. november 2013, klokken 10:03
Kanskje Alna-ansatte burde dratt på hospitering til Trondheim? ;)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: bosseonsdag 13. november 2013, klokken 11:48
Sitat fra: Cronos på onsdag 13. november 2013, klokken 09:04
Lik det eller ikke, men det er virkeligheten. Og den som innbiller seg noe annet lever i en fantasiverden.

Det spørs om det ikke er du som lever i en fantasiverden, slik du fremstår som innehaveren av den eneste sannhet.

Det er intet galt i å sette en grense for hvor drøye Tesla kan være før newbie-kontoen for oops og derps er brukt opp. Hvor denne grensen går er basert på subjektive forventninger. Hadde Tesla hatt mye bedre og mer oppriktig kommunikasjon underveis, ville disse forventningene også holdt seg oppdatert med utviklingen, og de ville hatt mer informerte kunder som ikke renner dem ned med individuelle spørsmål om dekk, adaptere og rosa calipere.

Jeg tror uansett at Tesla banker Mercedes service ned i støvlene. Der har du forventningene mine
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Balrogonsdag 13. november 2013, klokken 12:24
Sitat fra: taraquin på onsdag 13. november 2013, klokken 10:03
Kanskje Alna-ansatte burde dratt på hospitering til Trondheim? ;)

+1. Fantastisk bil! Tidkrevende å få tak i folk. Svært vanskelig å få tilbakemelding på konkrete henvendelser og tilnærmet umulig å få informasjon som ikke allerede er publisert på nett. Hadde det ikke vært for flinke folk på dette forumet (som Griffel, jkirkebo +++) som bidrar med manglende brikker i puslespillet hadde jeg vært skikkelig pissed off.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: sindrejonsdag 13. november 2013, klokken 14:49
Er så heldig å ha naturlig tilhold til Tesla Trondheim.  Der er de blide, imøtekommende og rett og slett en kjekk gjeng.  Fått svar på henvendelser og skal ha meg en tur dit ifm justering av vindu, ratt og litt småtteri.  Jeg har null og niks å klage på der, tvert i mot.  Du kan ikke stå lenge i showrommet der før noen kommer bort til deg for å spørre om de kan hjelpe deg.  Tilbud om kaffe og mineralvann får du nok også.

MEN, jeg er enig i kritikken av ledelsen.  Jeg synes den er svak, meget svak.  Det er ledelsens ansvar å få opp kommunikasjon ut til kundene, og den er jo fullstendig fraværende.  En annen ting jeg er skuffet over er kvalitetessikringen på fabrikken, men jeg tror rett og slett dette er et amerikansk fenomen.  I stedet for å fikse opphavet til problemene snarest mulig, så fikser de problemene hver for seg.  Altså, de slipper bil med feil ut fra fabrikken (med viten og vilje) for så å la servicecenterne ta støyten og fikse problemene med de kundene som klager.  Jeg jobber selv i et amerikansk firma, og jeg ser akkurat samme tendensene her, så jeg lurer på om dette er en "amerikansk" greie rett og slett.  Det er jo uforståelig at bil etter bil kommer ut med skeivt ratt ?  Det hadde vært bedre for kunden at dette ble fikset på fabrikken, og for ikke å snakke om at serviceapparatet i etterkant kunne fristilles til andre oppgaver, i stedet for å rette de samme feil som er gjort gang på gang fra fabrikkens side.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: craonsdag 13. november 2013, klokken 15:03
Helt enig, sindrej! Det er "sykdommen" som må fikses (altså feilen i produksjonen), ikke "symptomet" (skeivt ratt). Det vil alle tjene på i lengden. Eneste lyspunktet der er kanskje at servicesenterne blir jækla gode på å justere ratt etterhvert.  :-\
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: VigdisAonsdag 13. november 2013, klokken 16:04
Hadde bilen inne på Alna mandag og fikk bare fikset en av de mange tingene på listen. Resten hadde de glemt å gjøre. Hadde tydeligvis ikke slått opp listen mens de var i verkstedet ?

Virker som det er rutiner som mangler her, og en del verktøy?
Forsøkte å ringe verkstedet ila dagen, men kom bare til en hyggelig og hjelpsom person på helpdesk som gjorde det han kunne for å hjelpe til. De på verkstedet var opptatt med kunder.. Hvorfor ikke mulig å snakke med vedkommende som fikser ens egen bil tro?
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Kallagtunetonsdag 13. november 2013, klokken 19:15
Sitat fra: bosse på onsdag 13. november 2013, klokken 11:48
Sitat fra: Cronos på onsdag 13. november 2013, klokken 09:04
Lik det eller ikke, men det er virkeligheten. Og den som innbiller seg noe annet lever i en fantasiverden.

Det spørs om det ikke er du som lever i en fantasiverden, slik du fremstår som innehaveren av den eneste sannhet.

Det er intet galt i å sette en grense for hvor drøye Tesla kan være før newbie-kontoen for oops og derps er brukt opp. Hvor denne grensen går er basert på subjektive forventninger. Hadde Tesla hatt mye bedre og mer oppriktig kommunikasjon underveis, ville disse forventningene også holdt seg oppdatert med utviklingen, og de ville hatt mer informerte kunder som ikke renner dem ned med individuelle spørsmål om dekk, adaptere og rosa calipere.

Jeg tror uansett at Tesla banker Mercedes service ned i støvlene. Der har du forventningene mine

Ambisjonene som Tesla går ut med er i alle fall ikke at vi er nybegynnere så dere må gi oss litt slack:

http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/creating-world%E2%80%99s-best-service-and-warranty-program-0

Hadde gått ut med ett ærlig gi oss litt slack ambisjon og buskap så er det jo noe en kunde kan forholde seg til og velge om dette er bilen for meg basert på det, når en nå går så høyt ut med ambisjoner så tenderer det til villedende markedsføring.

Ellers så er jeg enig at beste service er den du ikke trenger, eller sagt det er bedre å satse på penger på brannforbygging enn å investere alt i verdens beste brannvesen...
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: El-boyonsdag 13. november 2013, klokken 19:26
Sitat fra: shb på tirsdag 12. november 2013, klokken 08:04
Ladekabelen sto bom fast til NAF fikk meg løs 0750 (nå vet jeg om utløseren for kabel i bagasjerommet). Ringte Bergen 5 ganger den dagen ingen kontakt, fikk kontakt med Nederland han skulle gi de beskjed om å ringe meg. Det er nå 1 uke siden. Har ventet 5 uker på tilbakebetaling av for mye innbetalt for vinterpakken. Mangler fortsatt dobbelladder, tåkelys adaptere
Heisann,

Kunne noe opplyse meg om hvor utløseren er i bagasjerommet? (kan komme opp i samme situasjon vettu...)

Ellers så har jeg samme erfaringer som deg. Snakker alltid med en hyggelig Hollender, for deretter at ingenting skjer. Men Hollenderen er hyggelig han. Bilen virker perfekt. Vinterdekk har kommet på for over en uke siden men det var ikke takket være Tesla

Men jeg har fått tilbakebetalt for mye betalt på Vinterpakken. Kom inn på konto mandag denne uken...
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Havebigfunonsdag 13. november 2013, klokken 19:40
Den aktuelle Adapter-mailen vitner om at Tesla sentralt gjør "alt" for at vi blir fornøyde. Meget bra.
Kanskje de lytter til våre kommunikasjonsønsker.
Vi får gi dem litt tid- kanskje vi etterhvert får service 2.0 til bilen 2.0 :)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: getoronsdag 13. november 2013, klokken 21:38
Jeg er helt enig med OP her.

Alle jeg treffer på i Tesla er hyggelige, faktisk kjempehyggelige og det er ikke måte på hvor fin dag jeg skal ha. Men poenget er og som blir nevnt, at det er et stort sprik mellom forventning og levering - og det er et management problem. Ikke utfordring, men problem!

Jeg synes håndteringen av adapterne som strengt tatt er en fillesak og vinterdekk er vitne om et fundamentalt sammenbrudd i organisasjonen. Intet av dette skyldes overraskende efterspørsel. Alle inklusive Elon Musk vet når bilder produseres, skipes og leveres. Og, vinteren kommer vanligvis i oktober/november...

Jeg har gitt uttrykk for det før og gjør det igjen, at det er legitimt å stille et spørsmål om kompetansen på de som er ansvarlige. Vi kan ikke skylde på Hilde, Iselin eller Amalie for de gjør det de kan for å være kjempehyggelige og kudos til de for det for dette er ingen hyggelig situasjon for de heller.

Det er kapteinen på denne norske skuta må ta grep!
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Havebigfunonsdag 13. november 2013, klokken 22:04
Sitat fra: getor på onsdag 13. november 2013, klokken 21:38
Det er kapteinen på denne norske skuta må ta grep!
Det er kapteinen på den europeiske skuten som har sendt adapter-mailen- kanskje de er iferd med å ta grep. ;)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Patosanonsdag 13. november 2013, klokken 23:00
Sitat fra: getor på onsdag 13. november 2013, klokken 21:38
Jeg synes håndteringen av adapterne som strengt tatt er en fillesak og vinterdekk er vitne om et fundamentalt sammenbrudd i organisasjonen. Intet av dette skyldes overraskende efterspørsel. Alle inklusive Elon Musk vet når bilder produseres, skipes og leveres. Og, vinteren kommer vanligvis i oktober/november...

Helt enig i att alla på Tesla är fantastiskt trevliga, men inte alltid att lita på till 100%.
Har just nu bilen stående hos Tesla för att få nr2 laddare installerad.
Sa till dem i god tid att jag också ville fixa en del små saker, och däribland få satt på vinterdäck.
Fick telefon i eftermiddags att allt skulle vara klart.
Bad att de då skulle gå igenom listan och när de kom till punkten vinterdäck fick jag en historia av typ "NN kommer kontakta dig när de är klara".
Detta köper jag nu inte!
Jag kommer behålla lånebilen och låta min Tesla stå kvar tills de konfirmerar att jag har fått vinterdäck, om de så måste ta dem från en av sina demo-bilar.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: VigdisAonsdag 13. november 2013, klokken 23:52

Sitat fra: Patosan på onsdag 13. november 2013, klokken 23:00
Sitat fra: getor på onsdag 13. november 2013, klokken 21:38
Jeg synes håndteringen av adapterne som strengt tatt er en fillesak og vinterdekk er vitne om et fundamentalt sammenbrudd i organisasjonen. Intet av dette skyldes overraskende efterspørsel. Alle inklusive Elon Musk vet når bilder produseres, skipes og leveres. Og, vinteren kommer vanligvis i oktober/november...

Helt enig i att alla på Tesla är fantastiskt trevliga, men inte alltid att lita på till 100%.
Har just nu bilen stående hos Tesla för att få nr2 laddare installerad.
Sa till dem i god tid att jag också ville fixa en del små saker, och däribland få satt på vinterdäck.
Fick telefon i eftermiddags att allt skulle vara klart.
Bad att de då skulle gå igenom listan och när de kom till punkten vinterdäck fick jag en historia av typ "NN kommer kontakta dig när de är klara".
Detta köper jag nu inte!
Jag kommer behålla lånebilen och låta min Tesla stå kvar tills de konfirmerar att jag har fått vinterdäck, om de så måste ta dem från en av sina demo-bilar.
Du var heldig som fikk lånebil!
Det fikk ikke jeg, men de kunne ringe drosje om jeg ville..

Dobbeltladeren ble montert, men det er feil på den.
Nå kan vi ikke lade hjemme lenger, for sikringen går før vi får ladet noe som helst. Må være noe som ble feil ved montering.
(Nå har vi bare 130 km igjen før det er tomt..) ikke har de ringt oss tilbake for å fortelle hva de fant ut heller.

Tåkelys glemte de å montere,  sammen med å utføre resten av listen..
Hyggelige å prate med, skulle ønske de leverte kvalitet og god service også.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: pnqtorsdag 14. november 2013, klokken 00:05
:-)

Hadde jeg skulle kjøpe bilen en gang til hadde jeg reist fra Oslo og til Trondheim og kjøpt bilen der! Selv om jeg hadde brukt mye tid på reiser tror jeg at det hadde vært mye tid å spare totalt sett..... :P
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Patosantorsdag 14. november 2013, klokken 00:13
Kanske det inte är en så dålig tanke pnq.
För skojs skull checkade jag precis bilen med app och finner ut att den står tvärs över vägen från service-center, olåst!
Låste med app och hoppas inte det har blivit övernattning på någon utan 'fast bostad'.
Detta blir ju bara bättre och bättre...
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: pnqtorsdag 14. november 2013, klokken 00:18
 :) :) :)  skulle ønske jeg var overrasket...  :'(
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: teslamantorsdag 14. november 2013, klokken 00:36
Er strålende fornøyd med bilen men venter jo stadig på de punktene som sett fra mitt ståsted er graverende feil helt fra starten. Det ene var en ikke tilfredsstillende lyd fra bremsekraftforsterkerpumpa som jeg ikke har sett noen andre har rapportert. Den skal bli byttet. Den andre var vinduer som nærmest vibrerer når man åpner dørene. Er også enig med flere andre på forumet at det er håpløst å komme igjennom og elendig tilbakemelding på skriftlige henvendelser. Men også enig i at de jeg har vært i kontakt med på Alna har vært utrolig forståelsesfulle og imøtekommende og jeg kan se deres situasjon, Nei her er det styring eller mangel på sådan langt høyere i systemet. Så vi må skille klinten fra  :)hveten her er nå min mening. Og tydeligvis mange andres og. Jeg har ventet på å få reparert bilen min i 2 mnd. Det er irriterende men jeg vil ikke klage på grasrota. De gjør alt de kan! Bare håper det er min tur snart! ;)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Balrogtorsdag 14. november 2013, klokken 01:11
Terningkast 6 for meldinga om adaptere. Hadde Tesla konsekvent gjennomført slik informasjon til kundene med løpende statusoppdatering tror jeg folk hadde vært fornøyd og akseptert selv slike uforutsette forsinkelser.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Øyvind.htorsdag 14. november 2013, klokken 06:27
Sitat fra: Patosan på torsdag 14. november 2013, klokken 00:13
För skojs skull checkade jag precis bilen med app och finner ut att den står tvärs över vägen från service-center, olåst!
Låste med app och hoppas inte det har blivit övernattning på någon utan 'fast bostad'.
Detta blir ju bara bättre och bättre...
Du er klar over at de jobber med bilene innendørs der du skriver at bilen din er? Dvs den står innelåst? Eller mener du den står ute på en parkeringsplass og ikke inni bygget?
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Patosantorsdag 14. november 2013, klokken 06:54
Nej, det var jag inte klar över.
Att bilen då visas utanför, på samma plats den stod när jag fick den första gången, kan bero på en reflekterad GPS signal.
Denna hypotes kunde stöttas av att inne-temperatur i bilen är ca 20deg nu på morgontimmarna.
Eller så har 5 st övernattat i bilen....
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Øyvind.htorsdag 14. november 2013, klokken 06:56
Sitat fra: Patosan på torsdag 14. november 2013, klokken 06:54
Nej, det var jag inte klar över.
Att bilen då visas utanför, på samma plats den stod när jag fick den första gången, kan bero på en reflekterad GPS signal.
Denna hypotes kunde stöttas av att inne-temperatur i bilen är ca 20deg nu på morgontimmarna.
Eller så har 5 st övernattat i bilen....
Ok. Når min bil er der pleier den å vise helt nøyaktig hvor den står, både innendørs og utendørs. Så jeg skal absolutt ikke utelukke at de kan ha satt den utendørs ulåst :)

Men som du sier - om den viser 20 grader kupetemp nå står den nok inne i verkstedet.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: sindrejtorsdag 14. november 2013, klokken 10:18
Sitat fra: Balrog på torsdag 14. november 2013, klokken 01:11
Terningkast 6 for meldinga om adaptere. Hadde Tesla konsekvent gjennomført slik informasjon til kundene med løpende statusoppdatering tror jeg folk hadde vært fornøyd og akseptert selv slike uforutsette forsinkelser.
Jeg er både enig og uenig i det der.  Jeg er enig i at det er bra de kom med en sånn mail, men regner med vi er begge enige at den kom langt på overtid også.  Jeg er også veldig enig i at mange flere slike mailer med oppdateringer og informasjon hadde vært så utrolig mye bedre og støydempende enn den "2 uker" varianten som de har brukt så langt.  Jeg vet om Teslaansatte som nå nekter å si noe tidsestimater for noe som helst, siden de har fått så mye feil informasjon fra "oven" som de har videreformidlet til kundene i god tro tidligere.  Jeg skjønner de godt, det er ikke noe kjekt å bli misinformert av eget selskap når en prøver å gjøre så godt en kan for kundene sine.

MEN; jeg er ikke særlig fornøyd med innholdet i mailen som kom.  Altså, de 2500 kr er jo bra de, men jeg lurer på om det er et grep for å gi "billig" kompensasjon, så folk ikke skal komme med Saltoregningen til de.  En kan jo ikke bruke de 2500 på leiebil heller, så egentlig er det en dårlig kompensasjon sånn sett, for den bilen lader jo akkurat like tregt i dag som i går.  En grei gest var det dog.  Jeg tenker mer på innholdet i mailen, "level 2 charging" .. ooo .. det høres avansert ut liksom.  Det er jo formulert som at det skal være noe mye mer avansert enn en plastplugg med noen ledere i de ikke klarer å produsere.  Også at de har de raskeste portable ladekablene er jo ren bullshit.  Så nei, jeg er ikke happy med at de går ut med "oppklaringsmail" som bevisst misinformerer, men misinformasjon er kanskje bedre enn ingen informasjon ?
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: pnqfredag 15. november 2013, klokken 01:09
Sitat fra: Patosan på torsdag 14. november 2013, klokken 06:54
Nej, det var jag inte klar över.
Att bilen då visas utanför, på samma plats den stod när jag fick den första gången, kan bero på en reflekterad GPS signal.
Denna hypotes kunde stöttas av att inne-temperatur i bilen är ca 20deg nu på morgontimmarna.
Eller så har 5 st övernattat i bilen....


Bra du da ikke har 7 seter :-)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Patosanfredag 15. november 2013, klokken 20:00
Sitat fra: pnq på fredag 15. november 2013, klokken 01:09
Sitat fra: Patosan på torsdag 14. november 2013, klokken 06:54
Nej, det var jag inte klar över.
Att bilen då visas utanför, på samma plats den stod när jag fick den första gången, kan bero på en reflekterad GPS signal.
Denna hypotes kunde stöttas av att inne-temperatur i bilen är ca 20deg nu på morgontimmarna.
Eller så har 5 st övernattat i bilen....


Bra du da ikke har 7 seter :-)

Ja  :)

Hämtade bilen idag.
Ser inte något spår av övernattningsgäster, tvärt emot.
Bilen har inte varit så fin inne i sedan jag tog leverans.
Kanske inte mer än förväntat när man får service, men trevligt och få den tillbaka på det viset.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Havebigfunfredag 15. november 2013, klokken 20:11
Sitat fra: Patosan på fredag 15. november 2013, klokken 20:00
Bilen har inte varit så fin inne i sedan jag tog leverans.
Kanske inte mer än förväntat när man får service, men trevligt och få den tillbaka på det viset.
Flott at de steller pent med bilene.
Tror den er maskinvasket eller håndvasket?
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Patosanfredag 15. november 2013, klokken 20:18
Sitat fra: Havebigfun på fredag 15. november 2013, klokken 20:11
Sitat fra: Patosan på fredag 15. november 2013, klokken 20:00
Bilen har inte varit så fin inne i sedan jag tog leverans.
Kanske inte mer än förväntat när man får service, men trevligt och få den tillbaka på det viset.
Flott at de steller pent med bilene.
Tror den er maskinvasket eller håndvasket?
Har inte set på det i detalj men är ganska säker på att det är 'för hand'.
Vill tro de kör på med surfex, eller liknande, och sedan högtryck.
Detta är nästan raskare än maskinvask.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Patosansøndag 17. november 2013, klokken 21:02
Sitat fra: Patosan på fredag 15. november 2013, klokken 20:18
Sitat fra: Havebigfun på fredag 15. november 2013, klokken 20:11
Sitat fra: Patosan på fredag 15. november 2013, klokken 20:00
Bilen har inte varit så fin inne i sedan jag tog leverans.
Kanske inte mer än förväntat när man får service, men trevligt och få den tillbaka på det viset.
Flott at de steller pent med bilene.
Tror den er maskinvasket eller håndvasket?
Har inte set på det i detalj men är ganska säker på att det är 'för hand'.
Vill tro de kör på med surfex, eller liknande, och sedan högtryck.
Detta är nästan raskare än maskinvask.
Tog en 'vintervask' (Surfex + HT) i dagens solsken.
Inga repor efter maskinvask så det var gott.
Mindre trevligt var att finna ett antal små repor i klarlack kring där de har justerat lister på höger bakdörr.
Inget värre än lite polering behövs för att tar bort detta, men jä~la irriterande!
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Rolfhnilørdag 23. november 2013, klokken 18:26
Jeg var en tur til Tesla Stavanger/Sandnes idag for å mase igjen om vinterdekkene som uteblir samt en infernalsk knirk i soltaket som sålangt har ødelagt kjøregleden siden 24.09. Jeg møtte en hyggelig danske Mads Hansen som viste meg hvor silikonen skulle smøres. Stedene er ikke direkte logiske. Dette ble gjort og nå har kjøregleden startet omsider.
Fikk lovnad om løsning på vinterdekkene (Pirelli) med å skifte gummi og bruke felgene. Det finnes ikke felger før om noen måneder. Takk for god service og gode råd Mads. (Teslaansatte leser dette forumet).
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Kristian Otorsdag 30. januar 2014, klokken 11:10
På tide å dra frem igjen denne tråden  :)

Eg endra på bestillinga mi i romjula (la til dobbellader) og fikk telefon fra Tesla (Amelia) tidlig i januar om at dette skulle vise på mytesla "i løpet av ei uke".
Ingen endringer enda, så eg sendte en mail til Amelia 09.22 i dag tidlig der eg uttrykte ei viss uro for at denne endringa muligens ikkje var inne i systemet til Tesla som kanskje igjen kunne gå ut over leveringstidspunkt blablabla.
90 minutt seinere fikk eg svar  ;D
"Jeg har sporet opp denne saken for deg, og du har ingen bekymringer. "
Levering tidlig mai  ;D
Synes det er på sin plass å trekke fram positive sider ved kundeservicen til Tesla sidan det er ganske mykje negativt, så dette er mitt bidrag.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: NTeslatorsdag 30. januar 2014, klokken 12:41
Jeg fikk et akutt problem med bilen og fikk fantastisk rask og effektiv service av Tesla, både på telefon og på service senteret.

Har noen ikke-kritiske mangler ved bilen siden levering på sensommeren som det er umulig å få tilbakemelding på uansett hvor en tar kontakt.

Så veldig splittet erfaring for min del, men totalt sett har jeg 100% tiltro til at Tesla er riktig bil-leverandør for meg :)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: jonofttorsdag 30. januar 2014, klokken 16:21
Har kontaktet Tesla veihjelp (0700-2400) tre ganger sist uke. Fikk straks kontakt med norsktalende tekniker som i alle tilfellene var svært behjelpelig. Synes likevel at det skal være kostnadsfritt å ringe servicenummer av denne typen. Kontaktet også Tesla kundeservice per email og fikk svar etter 12 timer, det er jeg fornøyd med. Til nå altså en positiv opplevelse.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Gussefredag 31. januar 2014, klokken 22:19
Var i Trondheim i går på møte. Tenkte jeg like gjerne kunne stikke innom med bilen for å ta noen små ting, som egentlig var satt opp for ranger besøk i februar. Ringte to dager i forveien...ikke noe problem, det var bare å komme med bilen. Du lurte på hvor lenge de fikk ha bilen, og sa de skulle prøve å få gjort mest mulig. De hadde ikke ledig utlånsbil, men kjørte meg til møte. Avtalen var at de skulle hente meg etter møte, noe de hadde gjort hvis ikke jeg avbestilte skyssen, da jeg løste det med en kaffe med min gamle far( inkl skyss til Lade). Utpå dagen måtte jeg hente barna på skolen(gjennomsnittlig skilsmisse opplegget) for å ta de med de 24 mila nordover igjen, men bilen var ikke helt ferdig, så trivelige Ronny kjørte meg like så greit å hentet skolebarna. Han sto i nesten 20min å ventet på meg, mens barna fikk med seg tingene sine. Like bli kjørte han oss tilbake til Lade. Min datter likte han såpass godt at han like gjerne fikk utdelt det nyeste skolekunstverket som gave, mens min sønn var mere bekymret om vi risikerte at bilen var solgt når vi kom tilbake :D Fikk der en gjennomgang av en "verksmester" som tok meg igjennom utbedringene i detalje. De fleste tingene var utbedret. Noen få ting blir fulgt opp videre.Fikk fulladet bilen, lastet barna inn i baksetet, og dro veldig fornøyd tilbake til Namdalen igjen.
Tesla på Lade har bestandig vart tipp topp:)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Muffinmanfredag 31. januar 2014, klokken 22:43
Jepp, de gutta henger i selen de. Om resten av organisasjonen hadde vært slik ville resten av den tradisjonelle bilindustrien vært utradert på få år :)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: olehelgefredag 31. januar 2014, klokken 22:53
Gusse; har en lignende opplevelse fra Trondheim. Bor over 20 mil unna, så da jeg skulle på et møte på Stjørdal fikk jeg time for å sjekke noen småproblemer med ladkabel, samt få lada bilen for hjemturen. De henta bilen på hotellet, og henta meg når jeg var ferdig på møtet  - bilen var ferdig lada og ny ladekabel lå i bagasjerommet.  :)
Minner ikke mye om den (mangelen på) service jeg er vant med fra Møller >:(
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: christian1986lørdag 01. februar 2014, klokken 00:14
Forskjellen på den servicen jeg forventet å få før jeg fikk bilen, da særlig med manglende tilbakemeldinger kunne ikke vært større. Servicefolkene i Bergen har virkelig gått fram som gode eksempler. Jeg føler meg verdsatt som kunde, og de er bestandig løsningsorienterte. Feil og mangler har jeg opplevd, men grunnet utmerket service har jeg aldri angret på at jeg tok sjansen på å kjøpe bilen :)

Det store spørsmålet er om de klarer å opprettholde en slik unik service i lengenden, for dette kan absolutt ikke være gratis..
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: OWlørdag 01. februar 2014, klokken 00:45
Slenger meg på de positive tilbakemeldingene. Jeg har også fått glimrende service de gangene jeg har vært i kontakt med Tesla. Jeg bestilte tidlig i høst,  med utsatt levering til april. Senere dukket det opp reiseplaner som gjorde at det ble mer praktisk med levering i mai. Ikke noe problem å få endret, og de gangene jeg har luftet litt bekymring rund kvalitet, eller hatt spørsmål har jeg alltid fått gode og hyggelige svar. Noen ganger har det tatt en dag eller to, men mine spørsmål har aldri hastet, og det er helt naturlig at de har prioritert ned "de som bare lurer på noe" i den fasen Tesla er i nå. Må bare ta av meg hatten for de hyggelige menneskene vi har opplevd i Tesla frem til nå :-)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: ebbreylørdag 01. februar 2014, klokken 00:49
Tesla skøyen har overvåket bilen min og ringt meg etter arbeidstid med info/oppfølging. Liker også godt at noen alltid tar telefonen hvis du ringer hjelpenummeret. Eneste som har vært bob-bob hittil har vært tilgjengelighet på ekstrautstyr. dette skal vist nok løse seg om kort tid.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Øyvind.htirsdag 11. februar 2014, klokken 20:55
Spørsmål: Hva opplever folk her av ventetid på reparasjoner? Jeg har tidligere opplevd relativ rask respons på reparasjoner (dvs dager eller toppen et par uker).

Det ene dørhåndtaket mitt brøt sammen for et par dager siden, og nå fikk jeg tilbud om time på Skøyen om to måneder. Det er selvfølgelig helt uaktuelt da man ikke bør påregne å leve med å åpne en bakdør gjennom fordøren i to måneder. Jeg har barnesete bak i bilen, så "å bruke den andre døra" er ikke noe alternativ. Unger må inn på begge sider. Svarte at jeg opplevde det som uakseptabelt og fikk da tilbud om en ny time om en måned. Det opplever jeg også som for lenge.

Trodde de skulle få reparasjonstidene ned ved å fly inn en haug folk?
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: turfsurftirsdag 11. februar 2014, klokken 22:33
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 11. februar 2014, klokken 20:55
Trodde de skulle få reparasjonstidene ned ved å fly inn en haug folk?

Tror de har begynt å trappe ned igjen, fikk høre av en som jeg har hatt en del kontakt med på Skøyen at han reiser tilbake til statene på fredag...

Har forresten fått utmerket service av de, men fikk nå time til å se på knirking i pano taket 7/3. Akkurat for en slik ting så er ikke det noe problem, men ett dørhåndtak er litt mere pes...
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: jkirkeboonsdag 12. februar 2014, klokken 00:33
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 11. februar 2014, klokken 22:33
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 11. februar 2014, klokken 20:55
Trodde de skulle få reparasjonstidene ned ved å fly inn en haug folk?

Tror de har begynt å trappe ned igjen, fikk høre av en som jeg har hatt en del kontakt med på Skøyen at han reiser tilbake til statene på fredag...

Har forresten fått utmerket service av de, men fikk nå time til å se på knirking i pano taket 7/3. Akkurat for en slik ting så er ikke det noe problem, men ett dørhåndtak er litt mere pes...

De prioriterer nok det viktigste. Jeg leverte bilen for bytte av frontrute, men fikk også feil på stabilitetskontrollen før jeg kom så langt. De fikset det i samme slengen selv om jeg ikke hadde time. Det var ikke snakk om å sende ut en bil med defekt ESP. I samme slengen byttet de antenna for dekktrykksystemet (har hatt en periodisk feilmelding) og flyttet på/festet en ledning i høyre fordør som har laget resonansvibrasjoner rundt 169Hz.

Bilen ble levert inn med et flere millimeter tykt lag med møkk, ikke var den særlig ren inni heller. Fikk den tilbake nyvasket både utenpå og inni. Er meget fornøyd med servicen så langt.

Ang. stabilitetskontrollen så måtte det byttes en modul som styrer kommunikasjonen fra rattstammen. Denne var ikke på lager i Europa og måtte sendes fra USA så det tok tre dager å fikse alt. Vi har jo Leafen i tillegg så det var ikke noe problem å klare oss med den en liten stund. Spurte derfor ikke om leiebil, er lite interessert i å kjøre fossilt igjen ;)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: AndersinOsloonsdag 12. februar 2014, klokken 00:53
Jeg har slitt med å få kontakt med Tesla via mail, og kontaktskjema på webben. Men da jeg for et par dager siden fikk tak i riktig person på telefon begynte ting å skje fort. Kom en kar fra Drammen hjem til meg i Oslo i kveld med hattehylle og blått adapter, eierskifte er registert og alt er bare velstand. Men det beste er å kunne ringe support nær sagt når som helst, det er ganske kult tenkt og gjort.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Øyvind.honsdag 12. februar 2014, klokken 06:19
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 12. februar 2014, klokken 00:33
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 11. februar 2014, klokken 22:33
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 11. februar 2014, klokken 20:55
Trodde de skulle få reparasjonstidene ned ved å fly inn en haug folk?

Tror de har begynt å trappe ned igjen, fikk høre av en som jeg har hatt en del kontakt med på Skøyen at han reiser tilbake til statene på fredag...

Har forresten fått utmerket service av de, men fikk nå time til å se på knirking i pano taket 7/3. Akkurat for en slik ting så er ikke det noe problem, men ett dørhåndtak er litt mere pes...

De prioriterer nok det viktigste. Jeg leverte bilen for bytte av frontrute, men fikk også feil på stabilitetskontrollen før jeg kom så langt. De fikset det i samme slengen selv om jeg ikke hadde time. Det var ikke snakk om å sende ut en bil med defekt ESP. I samme slengen byttet de antenna for dekktrykksystemet (har hatt en periodisk feilmelding) og flyttet på/festet en ledning i høyre fordør som har laget resonansvibrasjoner rundt 169Hz.

Bilen ble levert inn med et flere millimeter tykt lag med møkk, ikke var den særlig ren inni heller. Fikk den tilbake nyvasket både utenpå og inni. Er meget fornøyd med servicen så langt.

Ang. stabilitetskontrollen så måtte det byttes en modul som styrer kommunikasjonen fra rattstammen. Denne var ikke på lager i Europa og måtte sendes fra USA så det tok tre dager å fikse alt. Vi har jo Leafen i tillegg så det var ikke noe problem å klare oss med den en liten stund. Spurte derfor ikke om leiebil, er lite interessert i å kjøre fossilt igjen ;)
Burde kanskje vært enda mer presis i mitt spørsmål:
Hvor lenge må man vente fra man ber om garantirep til de tar inn bilen?
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: turfsurfonsdag 12. februar 2014, klokken 07:31
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 12. februar 2014, klokken 06:19
Burde kanskje vært enda mer presis i mitt spørsmål:
Hvor lenge må man vente fra man ber om garantirep til de tar inn bilen?

Vil tippe at så lenge det ikke er driftskritiske ting, så kommer man inn i den vanlige køen. Ser ut som om det er ca en måned nå på Skøyen. Det holder vel på å pusse opp der nå, så har vel lagd litt kø.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Øyvind.honsdag 12. februar 2014, klokken 07:47
Sitat fra: turfsurf på onsdag 12. februar 2014, klokken 07:31
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 12. februar 2014, klokken 06:19
Burde kanskje vært enda mer presis i mitt spørsmål:
Hvor lenge må man vente fra man ber om garantirep til de tar inn bilen?

Vil tippe at så lenge det ikke er driftskritiske ting, så kommer man inn i den vanlige køen. Ser ut som om det er ca en måned nå på Skøyen. Det holder vel på å pusse opp der nå, så har vel lagd litt kø.
Det er to måneder kø i følge tilbudet jeg fikk tidligere i uken. En måned ble tilbudt når jeg klagde, og bare fordi en plass ble ledig. Uavhengig av kø har jeg meldt tilbake at dette er uakseptabel ventetid på å få tilbake en fungerende dør, og datoen med en måneds ventetid passet dessverre uansett ikke.

Som kunde opplever jeg at en rekke forhold taler for at de burde yte litt ekstra (eller i det minste på linje med hva man kan forvente hos konkurrenter). I praksis opplever jeg det motsatte (med gratis bilvask som et hederlig unntak). Det virker ikke som de evner å se hva kunden faktisk opplever (noe som er mye av grunnen til at "kunden har alltid rett" faktisk er en god regel.)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: NTeslasøndag 23. mars 2014, klokken 16:13
Da tok det ganske nøyaktig 5 måneder(!!) å få utbedret transportskadene fra levering i september i fjor. Det har vært bortimot umulig å få tilbakemelding fra Tesla, og avventer fortsatt utbedring av "barnesykdommene" (dugg i lykter, mugg i panoramatak etc.) som mange andre her med tidlig leveranse har vært inne på service for lenge siden. Venter fortsatt på tilbakemelding på når dette vil bli utført og føler at hele servicedelen er en uendelig lang mail-korrespondanse for å få enkle tilbakemeldinger fra noen på når det vil bli tatt tak i.

Levering av vinterdekk (måtte kjøre fra Stavanger til Oslo da Stavanger var tomme for dekk) og adaptere har vært et kapittel for seg selv med levering av blå/rødt adaptere ila. siste ukene ved personlig oppmøte da ingenting blir gjort med mindre en tar initiativ selv, snart et halvt år etter levering.

Kort oppsummert: Teslas service er 100% tilfeldig men veldig bra når ting først blir gjort.

Dugg i lykter, mugg i tak og transportriper i lakk i månedsvis.. bilen er uansett fantastisk :)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: pejmandag 26. mai 2014, klokken 19:04
Har løse lister rundt vinduene som er i ferd med å ramle av. Får ikke time før i slutten av Juli. Jeg ba om skriftlig bekreftelse på at de påtok seg ansvar for skader på folk eller følgeskader på bilen hvis disse løsner helt i 100 km/t. Spent på svaret fra dette velorganiserte selskapet fra saksøkernes mekka vil svare...

De 7 andre tingene på lista er jo ikke noe som kan skade andre så det haster jo ikke, men likevel..
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: xoopmandag 26. mai 2014, klokken 20:06
Merkelig at det er så sprikende opplevelser. Har vært innom servicesenteret i Stavanger noen ganger. Sist fordi bilen min ble påkjørt av en annen bil. Kan ikke si annet enn at både jeg og bilen blir veldig godt ivaretatt. Alle jeg har vært i kontakt med har vært superhyggelige og serviceinnstilte så det holder. Må si det samme om drammen karosseri som utbedret skaden på bilen min. De holdt meg stadig oppdatert over fremdrift.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: pejmandag 26. mai 2014, klokken 21:44
Sitter faktisk og lager annonse på finn nå... Tror ikke jeg har tid til å eie denne bilen. De mente jeg måtte møte opp kl 1030 for kanskje ikke å komme inn før senere og de kunne ikke love meg lånebil. Ei heller kunne de garantere at  bilen kunne hentes samme dag. Jeg må dessverre ha en bil som virker. Om den ikke gjør det, trenger jeg iallefall et serviceverksted som bryr seg om kundene sine. Dette blir bare trist for Tesla som tross alt har laget en fantastisk bil. Dog noe prototype-aktig, og det kan jeg leve med, dersom de hadde rask reaksjon på alt som må fikses. Kalenderen min er også full, kan ikke sitte på Skøyen hele arbeidsdager for å vente på at de kanskje har tid til å fikse bilen.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48747111&editAd=true
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Muffinmanmandag 26. mai 2014, klokken 21:54
Skjønner deg godt. Hadde det ikke vært for god service og og glimrende oppfølging fra gjengen i Trondheim hadde jeg nok vært tilbake i fossilverdenen for lenge siden. I stedet planlegger jeg å anskaffe en til om et år eller to.

Bilen har sine utfordringer og jeg er ikke helt sikker på at alt kommer til å bli ordnet innen rimelig tid, men det er ikke "bakkemannskapet" sin feil. Og i mellomtiden bruker jeg bilen mye både privat og i jobb, og vil runde 26.000 km denne uka. Den har skremt meg et par ganger, men ikke sviktet så langt på snart 7 måneder.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: pejmandag 26. mai 2014, klokken 21:56
Sitat fra: xoop på mandag 26. mai 2014, klokken 20:06
Merkelig at det er så sprikende opplevelser. Har vært innom servicesenteret i Stavanger noen ganger. Sist fordi bilen min ble påkjørt av en annen bil. Kan ikke si annet enn at både jeg og bilen blir veldig godt ivaretatt. Alle jeg har vært i kontakt med har vært superhyggelige og serviceinnstilte så det holder. Må si det samme om drammen karosseri som utbedret skaden på bilen min. De holdt meg stadig oppdatert over fremdrift.

Det kan virke som vi som sogner til Oslo er offer for alt for mange solgte biler i forhold til servicemedarbeidere. Og det hjelper jo heller ikke at alle solgte biler må inn for å få titanplater under bilen etc.Vi snakker jo egentlig her om en 100% tilbakekalling. Det er ganske drøyt å håndtere for en så fersk organisasjon.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Øyvind.hmandag 26. mai 2014, klokken 22:17
Sitat fra: pej på mandag 26. mai 2014, klokken 19:04
Har løse lister rundt vinduene som er i ferd med å ramle av. Får ikke time før i slutten av Juli. Jeg ba om skriftlig bekreftelse på at de påtok seg ansvar for skader på folk eller følgeskader på bilen hvis disse løsner helt i 100 km/t. Spent på svaret fra dette velorganiserte selskapet fra saksøkernes mekka vil svare...

De 7 andre tingene på lista er jo ikke noe som kan skade andre så det haster jo ikke, men likevel..
To måneder ventetid er ganske standard nå for tiden, og jeg frykter nesten at ventetiden er på vei opp - ikke ned. Nettopp fordi de utleverer i et høyt tempo, samtidig som arbeiderne som er fløyet inn over tid flys tilbake.

Satt lenge med samme følelsen - at ting må utbedres lever jeg fint med så lenge ventetiden på service er kort, og feilene faktisk rettes. Når det skorter på begge deler ryker også tålmodigheten.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Teslanewbiemandag 26. mai 2014, klokken 22:22
Sitat fra: pej på mandag 26. mai 2014, klokken 21:44
Sitter faktisk og lager annonse på finn nå... Tror ikke jeg har tid til å eie denne bilen. De mente jeg måtte møte opp kl 1030 for kanskje ikke å komme inn før senere og de kunne ikke love meg lånebil. Ei heller kunne de garantere at  bilen kunne hentes samme dag. Jeg må dessverre ha en bil som virker. Om den ikke gjør det, trenger jeg iallefall et serviceverksted som bryr seg om kundene sine. Dette blir bare trist for Tesla som tross alt har laget en fantastisk bil. Dog noe prototype-aktig, og det kan jeg leve med, dersom de hadde rask reaksjon på alt som må fikses. Kalenderen min er også full, kan ikke sitte på Skøyen hele arbeidsdager for å vente på at de kanskje har tid til å fikse bilen.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48747111&editAd=true

En kollega solgte bilen etter 10 dager , jeg har positiv erfaring av bilen og servicearbeidet , jeg er ellers ganske pessimistisk .. Vi får se hvordan det går videre ..
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: xoopmandag 26. mai 2014, klokken 22:40
Dette høres ut som et østlandsproblem. Har ikke opplevd å måtte vente noe særlig mer enn en dag eller to før jeg får hjelp. Har også fått levert ny UMC søndags kveld på døren (takk Morten).

Var med i går og satte verdensrekord :), traff samtidig mange andre hyggelige Teslaeiere. De fleste hadde hatt litt småplukk, men samtlige var utrolig fornøyd med Servicen de ble møtt med.

Syns derfor det er synd at Teslaeiere på østlandet opplever dette.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: pejmandag 26. mai 2014, klokken 22:46
Sitat fra: xoop på mandag 26. mai 2014, klokken 22:40


Syns derfor det er synd at Teslaeiere på østlandet opplever dette.

..og det er vel her på Østlandet de har solgt flest biler. Det er veldig mange som er misfornøyde med tingenes tilstand om dagen. De første ukene er liksom alt greit, for da er man så betatt av bilen. Men når hverdagen kommer, savner iallefall jeg en bil uten feil og/eller med et serviceapparat som gjør alt de kan for kundene sine. Prøv å kjøp en BMW til 700´+ hos en merkeforhandler og ring etter noen uker og fortell at bilens trim er i ferd med å ramle av og en haug andre ting som ikke er som det skal.....Er iallefall glad jeg ikke forskuddsbetalte for service de neste 5 årene....
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Epleskrellermandag 26. mai 2014, klokken 22:53
Lykke til med salget.

Er selv godt fornøyd med oppfølging fra service. Har vært innom for småtteri på Alna, Skøyen og sist i Drammen.. Får en ny test i morgen når de skal ringe meg opp for å avtale tid for fiksing av en pumpe i kjølesystenet til motor/batteri. Fikk beskjed om å kjøre rolig inntil videre for å forhindre varmgang. Håper på rask håndtering (som tidligere)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: xoopmandag 26. mai 2014, klokken 22:56
Tja, nå var min forrige bil en BMW 5 serie i samme prisklasse. Hvis vi skal snakke om servicenivå på andre leverandører så når ikke Bavaria i Stavanger Tesla til knærne en gang. Ei heller var jeg spesielt fornøyd med servicen jeg fikk med min Audi A6 hos møller før det igjen. Verken Bavaria eller Møller har gitt meg lånebil uten at jeg har vært nødt til å betale for det.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: pejmandag 26. mai 2014, klokken 23:22
Sitat fra: Epleskreller på mandag 26. mai 2014, klokken 22:53
Lykke til med salget.


Takk for det, og det kan jeg trenge. Er mange som meg på finn om dagen og det meldes om at det er helt stopp på bruktmarkedet. Nå selger jo Tesla lagerbiler nye, så ventetiden er ikke noe argument lenger. Er forberedt på et stort tap nå selv om jeg kjøpte bilen til gammel pris.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: invertermandag 26. mai 2014, klokken 23:25
Er i grunn fornøyd med servicen til Tesla på Skøyen, selv om de til tider "surrer" en del....
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: cairnzmandag 26. mai 2014, klokken 23:30
Jeg er litt betenkt med å ha bestilt 8-årsavtalen.. den kommer bli spist opp relativt raskt, første (20k-service) blir nå 26.06 .. da er bilen gått ca 23500.. må da avtale ny time ca 3 måneder senere, for at jeg skal få brukt 8 servicer før bilen bikker 160.000km.. de kommer bli lei av meg, samt at det kommer bli dyre viskerblader og nøkkel-batterier..
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: jkirkebomandag 26. mai 2014, klokken 23:36
Sitat fra: pej på mandag 26. mai 2014, klokken 21:56
Og det hjelper jo heller ikke at alle solgte biler må inn for å få titanplater under bilen etc.Vi snakker jo egentlig her om en 100% tilbakekalling. Det er ganske drøyt å håndtere for en så fersk organisasjon.

"Må inn"?

Slettes ikke. Dette er en frivillig sak du må be om selv.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: teslaztirsdag 27. mai 2014, klokken 01:06
Må nesten skrivet meg inn her med min erfaring med tesla Skøyen/Alna.
Min TMS ble levert fra Alnabru og var også innom ett par ganger før utlevering av bilen.
Alltid glimrende service der.
Nå på Skøyen har jeg heller ikke noe å klage på, selv om jeg har vært der ett par ganger for å hente først blå kontakt så rød kontakt så matter o.l.
TMS har også vært inne på service på Skøyen og kundeveilederen tok i mot bilen og fortalte hva som skulle bli gjort (etter mine observasjoner som var sendt på mail til Tesla). Ble til slutt forklart hva som var utbedret før utlevering tilbake til meg både muntlig og skriftelig på mail. Hadde selfølgelig lånebil på litt over ett døgn.
Så til tiden, med ca. 2 mnd ventetid. JA den er litt lang, men da har man også god tid til å kanskje planlegge denne dagen. ;D
Så litt OFFTOPIC igjenn.  De TMSene som er til salgs på Finn.no. Jeg tror ingen har gått på tap ved salg av TMS ennå selv om bilen er gammel og gått ett par tusen km, Og i hvertfall ikke biler fra gamle priser. Nesten alle TMS som blir solgt der, er priset over innkjøpspris da den var ny (selfølgelig fra gamle priser). Med henvisning av nye priser!!!!!!!!!!
De`t er ikke mange bilmerker som kan slå, selv om det er Merce eller BMW bare for å ta ett eksempel.
Misforstå meg gjerne, men det er mine meninger og erfaringer.  ::)
 

Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Philip Marlowetirsdag 27. mai 2014, klokken 08:00
En av Teslarepresentantene fortalte meg at de ser etter et større sted å ha verksted og servicesenter. Jeg spurte om når og hvor, men han visste ikke. Han hadde hørt det var i retning Grorruddalen.

De har det jo fryktelig trangt på Skøyen.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Arhamtirsdag 27. mai 2014, klokken 08:11
Er det mulig å få avbestilt tesla etter at den er shippet og er på vei til Norge ?  :-\
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Muffinmantirsdag 27. mai 2014, klokken 08:25
Er vel det, men da taper du reservasjonsbeløpet. Bedre å selge til kostpris kanskje om mulig?

Hvilken konfig har du bestilt?
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Ceciliemandag 02. juni 2014, klokken 08:59
Sitat fra: Philip Marlowe på tirsdag 27. mai 2014, klokken 08:00
En av Teslarepresentantene fortalte meg at de ser etter et større sted å ha verksted og servicesenter. Jeg spurte om når og hvor, men han visste ikke. Han hadde hørt det var i retning Grorruddalen.

De har det jo fryktelig trangt på Skøyen.
På tide! Skøyen er alt for lite til å betjene alle som har kjøpt i det området det servicesenteret skal dekke. Aller helst burde de få opp flere servicesentre i Oslo og omegn, så trykket på hvert enkelt blir mindre. Bare tenk når alle som fikk utlevert bilen sin i fjor høst skal inn til 1års service  :o
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Cirionmandag 02. juni 2014, klokken 11:43
Sitat fra: Cecilie på mandag 02. juni 2014, klokken 08:59
Sitat fra: Philip Marlowe på tirsdag 27. mai 2014, klokken 08:00
En av Teslarepresentantene fortalte meg at de ser etter et større sted å ha verksted og servicesenter. Jeg spurte om når og hvor, men han visste ikke. Han hadde hørt det var i retning Grorruddalen.

De har det jo fryktelig trangt på Skøyen.
På tide! Skøyen er alt for lite til å betjene alle som har kjøpt i det området det servicesenteret skal dekke. Aller helst burde de få opp flere servicesentre i Oslo og omegn, så trykket på hvert enkelt blir mindre. Bare tenk når alle som fikk utlevert bilen sin i fjor høst skal inn til 1års service  :o
Vi er da allerede i gang... Fikk time 19. juni.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: janmbmandag 02. juni 2014, klokken 13:35
Sitat fra: jkirkebo på mandag 26. mai 2014, klokken 23:36
Sitat fra: pej på mandag 26. mai 2014, klokken 21:56
Og det hjelper jo heller ikke at alle solgte biler må inn for å få titanplater under bilen etc.Vi snakker jo egentlig her om en 100% tilbakekalling. Det er ganske drøyt å håndtere for en så fersk organisasjon.

"Må inn"?

Slettes ikke. Dette er en frivillig sak du må be om selv.

Korrekt. Det finnes ikke, og kommer ikke, noen generell tilbakekalling på dette.

Og selv tilbakekallinger er jo i høyeste grad frivillig - selv om det da i enkelte tilfeller kan gi produsenten fri fra enkelte relevante aspekter av garantiansvaret.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Oreomandag 02. juni 2014, klokken 14:22
Var ute et ærend i lunsjen i dag, og snek meg en tur innom Tesla på Lade (Trh) da jeg har 20k/1års service der neste uke. Der ble jeg møtt med fornavn av DS'en min og på hils med flere av de ansatte der. Utrolig trivelig vil jeg si. Ble spurt litt om erfaringene mine etter 20k km, og jeg sa jeg var fornøyd så lenge ting som dukket opp ble fikset på. Så får vi se etter servicen neste uke, jeg tar ihvertfall ingen sorger på forskudd.

Klart hadde jeg bodd langt unna et servicesenter og det ikke hadde passet meg å levere bilen "ofte", så ville jeg nok ha vurdert en annen bil. Nå bestilte jeg bilen da kun Osloavdelingen (og ingen SuperChargere) eksisterte og var innstilt på at jeg muligens måtte ta en Oslotur i ny og ne. Jeg er heller ikke helt avhengi av å bruke bil hver dag, men foretrekker dette. Takket være suksessen i (Midt-)Norge, kan jeg nå til nå levere Tesla'n min på ServiceCenteret og spasert til jobb om det skulle være noe småfix. Nå bør jeg legge til at jeg ikke har hatt nevneverdige problemer. 
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: jkirkebomandag 02. juni 2014, klokken 15:03
Sitat fra: Cirion på mandag 02. juni 2014, klokken 11:43
Sitat fra: Cecilie på mandag 02. juni 2014, klokken 08:59
Sitat fra: Philip Marlowe på tirsdag 27. mai 2014, klokken 08:00
En av Teslarepresentantene fortalte meg at de ser etter et større sted å ha verksted og servicesenter. Jeg spurte om når og hvor, men han visste ikke. Han hadde hørt det var i retning Grorruddalen.

De har det jo fryktelig trangt på Skøyen.
På tide! Skøyen er alt for lite til å betjene alle som har kjøpt i det området det servicesenteret skal dekke. Aller helst burde de få opp flere servicesentre i Oslo og omegn, så trykket på hvert enkelt blir mindre. Bare tenk når alle som fikk utlevert bilen sin i fjor høst skal inn til 1års service  :o
Vi er da allerede i gang... Fikk time 19. juni.

26.juni her. Selv om den bare vil ha gått 18kkm da, siden vi skal til Nordkapp.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: sn0lemandag 02. juni 2014, klokken 19:40
@Cecilie:
Hva med trafikken i mars/april 2015? ;)
Var jo en del biler som ble utlevert i mars i år.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Birgermandag 02. juni 2014, klokken 22:41
Sitat fra: NTesla på søndag 23. mars 2014, klokken 16:13
Levering av vinterdekk (måtte kjøre fra Stavanger til Oslo da Stavanger var tomme for dekk) og adaptere har vært et kapittel for seg selv med levering av blå/rødt adaptere ila. siste ukene ved personlig oppmøte da ingenting blir gjort med mindre en tar initiativ selv, snart et halvt år etter levering.

Kort oppsummert: Teslas service er 100% tilfeldig men veldig bra når ting først blir gjort.
Det er min erfaring også. De tar de som her for hånden. Nå etter mye venting ble jeg arg og sendte en klagemail med en del mottager. Nå er rødt adapter i posten.

Men, alle er trivelige å vil antagelig så gjerne. Det ser dessverre ut som om at Tesla i Norge ikke har et IT basert kundebehandlingssystem.

Det er ingen som vet hva de andre har gjort. Så nå fikk jeg to telefoner fra to forskjellige i løpet av to timer om samme sak.

Jaja, det blir vel bedre....

Men som du sier, bilen er deilig og ville ikke bytte ;-)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: sn0lemandag 02. juni 2014, klokken 22:59
Jeg har ikke en gang fått bilen, men sitter med et inntrykk av at DS'ene enten har veldig dårlige salgsverktøy, eller så har de ekstremt mye å gjøre.

Mailet med min DS om leveringsdato for rundt 2 uker siden.
Han forespeilet levering midt i juni. Jeg måtte utsette til tidligst 23 juni pga ferie.
I dag ringte noen fra Tesla og lurte på om det passet med levering 17 juni.
Sa at jeg hadde mailet med noen i Tesla om levering etter 23 juni.
Viste seg at han som ringte var samme personen som jeg hadde mailet med.

Det kan selvfølgelig være en ærlig glipp, men fikk på følelsen at de ikke har noe gode salgsverktøy og så for meg at DS sitter ved en PC der skjermen er plastret med post-it lapper rundt hele ramma. ;)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: rklokkonsdag 04. juni 2014, klokken 10:53
Strålende fornøyd!

Inne til diverse garantiutbedringer på Skøyen!

1. Mail noen dager i forveien hvor man blir forklart hva som vil møte deg når du leverer bilen. Der står også arbeidslisten og mulighet for tilføyelser om noe skulle være uteglemt.
2. Oppmøte med bil. Straks tatt i mot av damene i resepsjonen. Blir bedt om å sette meg ned og ta en kaffe og vente på tildelt Service Manager.
3. Fikk 1 minutt på stumpen før navnet mitt blir ropt opp av Service Manager som blir med ut og titter på bilen for skader (som de kan bli beskyldt for etterpå). Gir ham info om de tingene de skal se på og legger til litt knirkelyder etc som har kommet de siste dagene. Skriver under på amerikanske paranoia fraskrivelser.
Blir forespurt om behov for leiebil.
4. Får mail klokka 13 om at de jobber med bilen og at den vil bli klar til avtalt tid.
5. Blir oppringt klokka 16 om at bilen er klar.
6. Henter bil med samme opplevelse som i punkt 2.
7. Går gjennom hva som er blitt utført. Alt er gjort med unntak av nye speil som de mangler på lager. Det ble jeg informert om en uke i forveien. Knirkelyder borte. Rustne bremseskiver er nylakkert.
8. Kjører hjem i nyvasket bil både innvendig og utvendig.
9. Mottar kvitteringsmail med beskrivelse av hva som er gjort.
10. Mottar ny software update. Tilfeldig? Neppe.

Har hatt både Audi, Volvo og BMW. Kun BMW har skjerpet seg i kundebehandlingen, men ingenting kan måle seg med denne opplevelsen.

Forskjellen på Tesla Skøyen nå kontra for ca 6 måneder siden da alt var fullstendig kaos er himmelstor. Bare tenk hva de får til fremover hvis de fortsetter slik. Kudos til Skøyen.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Øyvind.honsdag 04. juni 2014, klokken 12:52
Skal innom 24. juni. Veldig spent på resultatet av det besøket.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Tesla-manonsdag 04. juni 2014, klokken 19:35
Leverte bilen i dag tidlig på Skøyen (titanskjold/løs krom-list/knakelyd i styringen/rust på bremseskiver).  Akkurat samme behandling som 'rklokk' ved levering.  Veldig profft.

Fikk telefon kl. 15.30 med beklagelse om at de ikke ble ferdige i dag og om jeg ville komme inn å få en lånebil. 
Ville jo helst hatt bilen tilbake i dag, men behandlingen er det ingenting å si på.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: P85_Norwayfredag 27. juni 2014, klokken 19:50
Jeg bestilte utskifting av speil for 2 måneder siden pga korrosjon.
Jeg skulle få foldbare elektroniske speil til redusert pris, da de ikke hadde vanlige inne.
Jeg forspurte litt senere om de kunne ta Service samtidig da 20 000 Km nærmet seg fort, samt montere Underbody Shield.
Nå skal bilen inn på tirsdag, og Kl. 17 i dag fikk jeg mail om at:

Når det gjelder punkt nummer en har vi dessverre gått tom for foldbare elektroniske speil på lager. Ved anledningen vil gjerne hjelpe deg å booke ny time til installering av disse når du ankommer service.

Her har jeg ventet i 2 mnd. på nye speil, og så har de ikke reservert disse til jeg skal levere inn bilen.  Kundeservice ??
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: jkirkebofredag 27. juni 2014, klokken 20:26
Sitat fra: P85_Norway på fredag 27. juni 2014, klokken 19:50
Jeg bestilte utskifting av speil for 2 måneder siden pga korrosjon.
Jeg skulle få foldbare elektroniske speil til redusert pris, da de ikke hadde vanlige inne.
Jeg forspurte litt senere om de kunne ta Service samtidig da 20 000 Km nærmet seg fort, samt montere Underbody Shield.
Nå skal bilen inn på tirsdag, og Kl. 17 i dag fikk jeg mail om at:

Når det gjelder punkt nummer en har vi dessverre gått tom for foldbare elektroniske speil på lager. Ved anledningen vil gjerne hjelpe deg å booke ny time til installering av disse når du ankommer service.

Her har jeg ventet i 2 mnd. på nye speil, og så har de ikke reservert disse til jeg skal levere inn bilen.  Kundeservice ??

Hvis det er noen trøst så har de gått tom for speilbraketter til oss som ikke ønsket å oppgradere også. Men jeg tar det ikke så tungt, så lenge det blir fikset før vinteren er jeg fornøyd. Jeg skulle bli innkalt til ny time.

Fikk forresten nye bremserotorer foran på servicen, de skulle visst byttes pga. støy? Har ikke merket noe støy jeg, men protesterer ikke :) De pusset og lakket også de bak så nå er alle 4 blanke og fine igjen. Og jeg har endelig 16A/32A lading ;)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: skywalkerlørdag 28. juni 2014, klokken 19:23
Mine erfaringer fra Trondheim er at de er ryddige i forhold til reklamasjoner og er veldig imøtekommende når det er et problem. Fikk utlevert cyclone felger isteden for standard til vinterdekk og P85+ Felger til sommer dekkene ved utlevering når den var ny. Gratis menekes ladekabel når de hadde ladeproblemer, ny Carbon spoiler når den ikke satt helt perfekt lenger. Alle henvendelser har jeg gjort på Mail, da jeg vet at det er det mest ryddige i slike saker for begge parter. Tesla Trondheim gjør det lille ekstra for at kundene skal bli fornøyd.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: P85_Norwaytirsdag 01. juli 2014, klokken 20:49
Sitat fra: P85_Norway på fredag 27. juni 2014, klokken 19:50
Jeg bestilte utskifting av speil for 2 måneder siden pga korrosjon.
Jeg skulle få foldbare elektroniske speil til redusert pris, da de ikke hadde vanlige inne.
Jeg forspurte litt senere om de kunne ta Service samtidig da 20 000 Km nærmet seg fort, samt montere Underbody Shield.
Nå skal bilen inn på tirsdag, og Kl. 17 i dag fikk jeg mail om at:

Når det gjelder punkt nummer en har vi dessverre gått tom for foldbare elektroniske speil på lager. Ved anledningen vil gjerne hjelpe deg å booke ny time til installering av disse når du ankommer service.

Her har jeg ventet i 2 mnd. på nye speil, og så har de ikke reservert disse til jeg skal levere inn bilen.  Kundeservice ??

Etter at jeg fortalte hva jeg mente i et par mail, løste dette seg ved innlevering av bilen idag, veldig bra Service Skøyen. Proff behandling ved innlevering og utlevering av bilen. Gratis lånebil. Meget fornøyd med Kundeservice nå  :)

Utført arbeid:
Install Power Folding Mirrors,
Install Underbody Shield Using Underbody Shield Kit,
Firmware Update - installed latest firmware verison 1.59.56,
Performed 12 Month/20000 km Service (with Air Suspension)
replaced wiper blades set front
replaced Cabin Air filter "Carbon filter"
replaced keybattery CR2032
Removed/installed front brake rotors W/ AS-CAST outer hat Upgrade
Replaced DAB Tuner Due to static noise.
installed 6 Ferrite Beads to improve DAB reception
provided customer new Adapter shuco to pigtail.


Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Muffinmantirsdag 01. juli 2014, klokken 21:00
Sitat fra: jkirkebo på fredag 27. juni 2014, klokken 20:26
Fikk forresten nye bremserotorer foran på servicen, de skulle visst byttes pga. støy?
Det var visst noe med at massen til skivene medførte en resonans med 21" felgene. Trodde alle norske biler hadde de nye skivene, min hadde ihvertfall det.

Jeg har også fått byttet skivene mine, men det var på grunn av kast. Visstnok kjent problem på en serie. De byttet klossene og monterte skjold i samme slengen. Etter innkjøring kjenner jeg at bremsene fungerer mye bedre og i klasse med nyere loanere jeg har disponert. Spent på om det blir forskjell når slushføret nærmer seg og om det blir bremseeffekt uten noen sekunders forsinkelse slik som jeg opplevde i vinter.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Asarintirsdag 01. juli 2014, klokken 21:05
Sitat fra: P85_Norway på tirsdag 01. juli 2014, klokken 20:49
replaced Cabin Air filter "Carbon filter"

Har de fått inn kullfilter? :D
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Muffinmantirsdag 01. juli 2014, klokken 21:15
Det vil i så fall være på sin plass. Jeg har et kullfilter på vei som må moddes for å passe så da blir det diy denne gangen. Kull skal jeg uansett ha i bilen :)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Asarintirsdag 01. juli 2014, klokken 21:19
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 01. juli 2014, klokken 21:15
Det vil i så fall være på sin plass. Jeg har et kullfilter på vei som må moddes for å passe så da blir det diy denne gangen. Kull skal jeg uansett ha i bilen :)

Yes. Kull er glimrende i bilen, do want.
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Muffinmantirsdag 01. juli 2014, klokken 21:23
(http://lh5.ggpht.com/_NynF-pqaWdM/SPVshXb28uI/AAAAAAAADG4/-LyJoBXPyKs/do%20want%20dog.jpg)
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: satheesh.netonsdag 02. juli 2014, klokken 01:09
Sitat fra: P85_Norway på tirsdag 01. juli 2014, klokken 20:49
Sitat fra: P85_Norway på fredag 27. juni 2014, klokken 19:50
Jeg bestilte utskifting av speil for 2 måneder siden pga korrosjon.
Jeg skulle få foldbare elektroniske speil til redusert pris, da de ikke hadde vanlige inne.
Jeg forspurte litt senere om de kunne ta Service samtidig da 20 000 Km nærmet seg fort, samt montere Underbody Shield.
Nå skal bilen inn på tirsdag, og Kl. 17 i dag fikk jeg mail om at:

Når det gjelder punkt nummer en har vi dessverre gått tom for foldbare elektroniske speil på lager. Ved anledningen vil gjerne hjelpe deg å booke ny time til installering av disse når du ankommer service.

Her har jeg ventet i 2 mnd. på nye speil, og så har de ikke reservert disse til jeg skal levere inn bilen.  Kundeservice ??

Etter at jeg fortalte hva jeg mente i et par mail, løste dette seg ved innlevering av bilen idag, veldig bra Service Skøyen. Proff behandling ved innlevering og utlevering av bilen. Gratis lånebil. Meget fornøyd med Kundeservice nå  :)

Utført arbeid:
Install Power Folding Mirrors,
Install Underbody Shield Using Underbody Shield Kit,
Firmware Update - installed latest firmware verison 1.59.56,
Performed 12 Month/20000 km Service (with Air Suspension)
replaced wiper blades set front
replaced Cabin Air filter "Carbon filter"
replaced keybattery CR2032
Removed/installed front brake rotors W/ AS-CAST outer hat Upgrade
Replaced DAB Tuner Due to static noise.
installed 6 Ferrite Beads to improve DAB reception
provided customer new Adapter shuco to pigtail.

Jøss - dette så jo nesten ut som førstegangsservice? ???
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: BMW850onsdag 02. juli 2014, klokken 05:01
Det var jo tydeligvis det :) : "Performed 12 Month/20000 km Service (with Air Suspension)"
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: invertermandag 14. juli 2014, klokken 21:00
Siden jeg for tiden er på en liten "road trip" i Europa, var det litt irriterende da soltaket ikke ville lukke seg skikkelig etter å ha stått parkert i luftestilling. Dette medførte en svært irriterende plystrelyd fra soltaket når jeg kjørte på Autobahn mellom Györ og Bratislava.

Etter en kort rådslagning i bilen ble vi enige om at vi ikke kunne kjøre med denne irriterende lyden helt til Norge.

Jeg ringte Tesla support lørdag ettermiddag og ble enige med han i andre enden at Tesla Wien skulle ringe med på mandag morgen for å se hva de kunne gjøre. Dette passet bra siden jeg skulle kjøre via Wien til Lintz på mandag.

Ble oppringt i dag (mandag) i det jeg passerte grensen til Østerrike og vi avtalte at jeg bare skulle komme rett opp til dem og levere bilen før jeg dro ned til sentrum av Wien for å være litt turist.

Bilen ble levert sånn ca kl 1030 og siden jeg hadde tenkte å bruke dagen i Wien avtalte vi at de bare skulle ringe meg når bilen vår ferdig.

Kl 1430 ble jeg oppringt og tok taxi tilbake til Tesla i Wien. Ble møtt at samme personen som jeg leverte bilen til og ble informert om at de hadde byttet hele glass luken da pakningen hadde løsnet i bakkant. Men at soltaket nå var godt som nytt. De hadde også ladet bilen til ca 90 prosent og lurte på om det var tilstrekkelig. Bilen var vasket både utvendig og innvendig, noe som trengtes etter nesten 200 mil gjennom Europa.

Jeg begynte å kjøre mot Linz og la straks merke til at det kom opp en meldingsboks med bilde midt på den store skjermen om at 1 setebelte i baksete ikke var festet. Det var lagt inn ny programvareversjon. Så bra tenkte jeg.

Etter å ha kjørt ca 30 minutter ble jeg overrasket over at den feilmeldingen på dekktrykkssensor som kom fredag før jeg dro fra Oslo og som Tesla på Skøyen ikke hadde tid til å fikse før jeg dro på ferie, var borte. Tesla i Wien hadde fikset dekktrykkssensoren også:-)

Men historien slutter ikke her.

I løpet av turen rundt om i Europa hadde det utviklet seg en litt irriterende "knirkelyd" hver gang jeg brukte bremsen for å stoppe bilen helt. Hadde tenkt å nevne dette for Tesla på Skøyen ved neste service. Men lyden ble borte etter besøket hos Tesla i Wien:-)

Tatt i betraktning at jeg ringte Tesla en lørdag ettermiddag og at bilen nå er så si feilfri så må jeg si at jeg er imponert :D (beklager at det ble litt langt)

Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: Asarinonsdag 24. september 2014, klokken 15:42
Det der var jo kjempebra!
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: AndreSonsdag 24. september 2014, klokken 16:11
Normann som kjører svensk bil i norge er jo katastrofe hvis tollmyndighetene hadde fått nyss om det men fin service!
Tittel: Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
Skrevet av: E_Sonsdag 24. september 2014, klokken 16:55
Ingen fare med svensk bil i Norge når det er en lånt/leid bil som i dette tilfellet. Man må bare passe på å stoppe på grensen og vise frem avtale/leiekontrakt for å få med et bevis på at det er greit. Det er også en viss tidsbegrensning på antall dager det er mulig å gjøre dette pr. år slik at man ikke kan "låne" en utenlandsk bil permanent..