Elbilforum.no

Bilmerker => Nissan => Nissan e-NV200 => Emne startet av: nordvik på fredag 09. november 2012, klokken 12:09

Tittel: e-NV200
Skrevet av: nordvikfredag 09. november 2012, klokken 12:09
Her kommer noen bilder fra kommende el-storbil(http://img.tapatalk.com/d/12/11/09/su9yryba.jpg)(http://img.tapatalk.com/d/12/11/09/adu8uqe4.jpg)(http://img.tapatalk.com/d/12/11/09/qajy6u5e.jpg)(http://img.tapatalk.com/d/12/11/09/maheqa8e.jpg)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: Oreofredag 09. november 2012, klokken 13:19
He he, jeg var selv ute i lunsjen nå og tok de samme bildene.  :o
Positivt overrasket over fronten samt dashbord.
Litt mindre av girkonsollen, men dette var bare en av to prototyper i verden iflg. selger.
Priseantydninger (estimat av selger):
250-300 000 for varebil
300-350 000 for sjuseter

Ellers akkurat samme spec. som Leaf (litt skuffende!).
Samtidig bekreftet selger at Leaf 2013 modeller ville være prikk lik 2012 modeller, altså ingen forandringer.
Tittel: Sv: Re: e-NV200
Skrevet av: nordvikfredag 09. november 2012, klokken 13:23
Girkonsollen kunne vel fortsatt bli endret, muligens flyttet ned til en midtkonsoll (får håpe det!) BTW: den girspaken virket ikke! Det er kun en dummy!
Fronten er bare helt rå! Trenger ikke styles denne bilen!
Er ikke umulig at det blir en sånn en etterhvert! - Da som 7-seter

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: tomrhfredag 09. november 2012, klokken 13:25
Var der jeg også. :) Takket være arnejorg1 som spredte eventen til oss andre som ikke er Nissan-kunder.

Han utlendingen der fortalte at den har et 6 kW strømuttak som kan brukes som ekstern strømforsyning når man er ute på tur.

Sitat fra: nordvik på fredag 09. november 2012, klokken 13:23
BTW: den girspaken virket ikke! Det er kun en dummy!
Dashbordet kunne heller ikke åpnes. En mockup kun for visning det der.

Sitat fra: Oreo på fredag 09. november 2012, klokken 13:19
Priseantydninger (estimat av selger):
250-300 000 for varebil
300-350 000 for sjuseter
Selgeren jeg snakket med mente sjuseteren kom til å havne i intervallet 280.000 - 330.000.
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: arnejorg1fredag 09. november 2012, klokken 21:04
Håper og  komme meg ned  til Witro bil i morgen (det renner av nesen nesten uten stans) :-[ håper jeg blir bedre.
Dersom jeg skal kjøpe den, må den nok under 300.000
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: Oreofredag 09. november 2012, klokken 22:12
Den kommer til å stå hos Witro i morgen, lørdag.
Tydeligvis skullen ingen andre forhandlere få den til utstilling i denne omgang.
Salg kommer antagelig ikke å skje før etter nyttår, med leveranse Q3 2013.
God bedring arnejorg1  ;)
Tittel: Sv: Re: e-NV200
Skrevet av: Krytenlørdag 10. november 2012, klokken 15:31
Skulle hatt det lysende skiltet på ladeluka på Leafen og.....

Gleder meg til å se denne live gitt.;D;D
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: arnejorg1lørdag 10. november 2012, klokken 16:26
Fikk kommet meg ned til Witro for og se bilen, og jeg må si den så flott ut. :) Litt mer elegant enn Leafen ;) Trondheim ble eneste visningsted i Norge i denne omgang, nå skulle den til Stockholm.

Morsomt med 230v uttak bak i bilen. Med den kunne man lade en annen bil, sa Tyskeren som presenterte bilen (ialefall jobbet han for ett Tysk firma). Jeg ser ikke stor nytteverdi i dette utaket, men det kan sikkert brukes til og kople til bærbare pc'er og annet diverse som man ikke kan kople til sigarettenneren. 
Jeg spurte han om pris og når den kom på markedet, men han kunne ikke si annet enn at han trodde den kom om ett år eller 2. Pris hadde han ikke.
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: tomrhlørdag 10. november 2012, klokken 21:14
Litt off-topic: Selgeren som snakket med meg på Britannia i går hevdet i fullt alvor at Leaf kjører 175 km på sommeren. Jekket ham ned til 140. :)
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: Thomas Parslilørdag 10. november 2012, klokken 22:24
Hvis man bor i de flateste delene av Norge og stort sett kjører på landevei i 60km/t tror jeg 175km er helt greit på tørr asfalt.

For oss som bor i litt mer sentrale områder og kjører en del motorvei er 150km fullt oppnåelig, men man må kjøre økonomisk hele tiden (og det er faktisk litt slitsomt...).

140km var vel lite synes jeg, men det er vel en typisk sommerrekkevidde med litt bakker og motorvei i 80-90km/t.

Hvis Nissan kommer med en 7-seters e-NV2000 som har rundt 40kWh batteri skal jeg revurdere Tesla Model S. Forutsatt at prisen blir fornuftig (300-350.000,-), noe jeg tror den må bli i 2013/2014 når Nissan får reell konkuranse.

Thomas
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: Lynetlørdag 10. november 2012, klokken 22:50
Me NV200 som helt klart har høyere luftmotstand og vekt vil jeg tippe opplevd rekkevidde i Trøndelag vil bli ca 80-100 km utenom midtsommers og tørt vær.
Dette bygd på at min Leaf greier ca 120km på "normalveier i normalvær"

Hadde Nissan kunne vært litt mer velvillig overfor Eberspächer og Webasto slik at vi kunne ha montert en varmer som kunne ha gått på biodeisel eller E85 kunne jeg nok ha greid et par mil til på vinteren.
Tittel: Sv: Re: Sv: e-NV200
Skrevet av: nordviklørdag 10. november 2012, klokken 22:53
Sitat fra: Lynet på lørdag 10. november 2012, klokken 22:50
Me NV200 som helt klart har høyere luftmotstand og vekt vil jeg tippe opplevd rekkevidde i Trøndelag vil bli ca 80-100 km utenom midtsommers og tørt vær.
Dette bygd på at min Leaf greier ca 120km på "normalveier i normalvær"

Hadde Nissan kunne vært litt mer velvillig overfor Eberspächer og Webasto slik at vi kunne ha montert en varmer som kunne ha gått på biodeisel eller E85 kunne jeg nok ha greid et par mil til på vinteren.
Enig!

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: Thomas Parslilørdag 10. november 2012, klokken 23:10
Nissan selger Leaf som en 100% elektrisk miljøbil og synes åpenbart ikke en fossilbrenner passet det imaget spesielt godt.

Jeg er til dels enig (med Nissan), selv etter å ha kjørt en P106 med webasto i seks kalde vintere.

Problemet er i all hovedsak mangel på ladeplasser, ikke mangel på fossilbrenner i elbilene.

Thomas
Tittel: Sv: Re: Sv: e-NV200
Skrevet av: nordviklørdag 10. november 2012, klokken 23:31
Sitat fra: Thomas Parsli på lørdag 10. november 2012, klokken 23:10
Nissan selger Leaf som en 100% elektrisk miljøbil og synes åpenbart ikke en fossilbrenner passet det imaget spesielt godt.

Jeg er til dels enig (med Nissan), selv etter å ha kjørt en P106 med webasto i seks kalde vintere.

Problemet er i all hovedsak mangel på ladeplasser, ikke mangel på fossilbrenner i elbilene.

Thomas
For min del ikke mangel på ladeplass, da jeg har abb hos evpower, men et mere effektivt og strømvennlig varmeapp hadde vært meget godt motatt. Jeg er ikke gjerrig på varmen når jeg kjører og vil ha det komfertabelt når jeg kjører.
Hadde vært greit om battrtiet hadde vart 2 turer t/r byen, og ikke 1, 5. (Bor 2,5 mil utenfor trheim, og må daglig "over haugen" for å komme til byen)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Tittel: Sv: Re: Sv: e-NV200
Skrevet av: tomrhlørdag 10. november 2012, klokken 23:53
Sitat fra: nordvik på lørdag 10. november 2012, klokken 23:31
For min del ikke mangel på ladeplass, da jeg har abb hos evpower, men et mere effektivt og strømvennlig varmeapp hadde vært meget godt motatt.
Og tenk hvor mye varme som skal til for å varme opp den volumiøse kupéen til e-NV200. Rekkevidden kommer til å bli *vesentlig* dårligere enn Leaf i alle måneder unntatt juli og august. Med en slik kupéstørrelse burdte varmepumpe vært den valgte løsningen.
Tittel: Sv: Re: e-NV200
Skrevet av: Krytensøndag 11. november 2012, klokken 08:33
Godt mulig de velger varmepumpe løsningen som de går for på 2013 leaf.
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: Riosøndag 11. november 2012, klokken 09:09
I stedet for en dieselvarmer, så ville det jo være mer logisk å bruke de pengene på større batterikapasitet. Da kunne man kjøre "like langt" om vinteren, og enda lengre om sommeren når man ikke bruker oppvarming.
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: Riosøndag 11. november 2012, klokken 09:11
I tillegg, som vi elbilister gjerne glemmer: dieselvarmere avgir CO og CO2, og Nissan Leaf har fjernstyring av oppvarmingen. Det er greit utendørs, men det blir jo livsfarlig i en liten garasje hvis den går en stund.
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: PKsøndag 11. november 2012, klokken 09:36
Sitat fra: Rio på søndag 11. november 2012, klokken 09:11
I tillegg, som vi elbilister gjerne glemmer: dieselvarmere avgir CO og CO2, og Nissan Leaf har fjernstyring av oppvarmingen. Det er greit utendørs, men det blir jo livsfarlig i en liten garasje hvis den går en stund.
Jeg har en volvo idag, samme styringen på den som i Leafen, selv med diesel varme. Så det er igrunnen ikke noe argument for å ikke sitte det inn..

Sitat fra: Kryten på søndag 11. november 2012, klokken 08:33
Godt mulig de velger varmepumpe løsningen som de går for på 2013 leaf.
Er det bekrefetet at 2013 versjonen kommer med nytt Varmesystem? Noen som vet når ev. Den kommer..?
Har hørt rykter om 6,6 kwh lader og.... Noen som vet noe om det..?

Sitat fra: Rio på søndag 11. november 2012, klokken 09:09
I stedet for en dieselvarmer, så ville det jo være mer logisk å bruke de pengene på større batterikapasitet. Da kunne man kjøre "like langt" om vinteren, og enda lengre om sommeren når man ikke bruker oppvarming.
Helt enig. Hadde gladlig betalt for større batteripakke....

Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: arnejorg1søndag 11. november 2012, klokken 10:53
Sitat fra: skatvalsbygg på lørdag 10. november 2012, klokken 21:14
Litt off-topic: Selgeren som snakket med meg på Britannia i går hevdet i fullt alvor at Leaf kjører 175 km på sommeren. Jekket ham ned til 140. :)

Han sa til meg også at den gikk 18 mil. Jeg påhengtere at det var maximum, og det var han enig i ;). Og jeg er enig med lynet. En bil som er tyngre med mer luftmotstand kan iallefall ikke få bedre rekkevidde enn leaf med samme batteripakken ;)
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: Oreotirsdag 13. november 2012, klokken 23:33
Sitat fra: PK på søndag 11. november 2012, klokken 09:36
Sitat fra: Kryten på søndag 11. november 2012, klokken 08:33
Godt mulig de velger varmepumpe løsningen som de går for på 2013 leaf.
Er det bekrefetet at 2013 versjonen kommer med nytt Varmesystem? Noen som vet når ev. Den kommer..?
Har hørt rykter om 6,6 kwh lader og.... Noen som vet noe om det..?
Som jeg sa i starten av tråden, hevdet selger at Leaf ville være prikk lik i 2013 som i 2012.
Når det er sagt så er jeg litt skeptisk til selgeres kunnskap om eget produkt generelt, når jeg ved flere tilfeller har opplevd å vite mer selv (skremmende), samt selgere som forteller hva de tror kunder vil høre.
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: svingentirsdag 13. november 2012, klokken 23:51
Sitat fra: Oreo på tirsdag 13. november 2012, klokken 23:33
Sitat fra: PK på søndag 11. november 2012, klokken 09:36
Sitat fra: Kryten på søndag 11. november 2012, klokken 08:33
Godt mulig de velger varmepumpe løsningen som de går for på 2013 leaf.
Er det bekrefetet at 2013 versjonen kommer med nytt Varmesystem? Noen som vet når ev. Den kommer..?
Har hørt rykter om 6,6 kwh lader og.... Noen som vet noe om det..?
Som jeg sa i starten av tråden, hevdet selger at Leaf ville være prikk lik i 2013 som i 2012.
Når det er sagt så er jeg litt skeptisk til selgeres kunnskap om eget produkt generelt, når jeg ved flere tilfeller har opplevd å vite mer selv (skremmende), samt selgere som forteller hva de tror kunder vil høre.

dumt det ikke er noe "liker" knapp på det forumet her.....

må si meg veldig enig med Oreo,er utrolig dårlig av forhandlere og vite så lite føler jeg,men det er nok noe vi bare må innfinne oss med,opplevde når jeg var på nissan sin "show" i oslo og selger der viste pent lite,fikk mere info av og google 30 min enn og snakke med han,men hadde samme opplevelse når jeg skulle kjøpe meg nytt tur turstyr og så,skal ikke si att sport1 eller andre sporsbutikker alltid vet så mye eller,er vel slik ting har blitt,er ikke lengre noe krav att man skal kunne det man driver med og veldig mange har det som en "jobb" dvs 8-16 og bryr seg egetlig ikke stort,dumt får dem som eier butikke og forbrukere...men nok klaging får i kveld ;)
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: Krytenfredag 16. november 2012, klokken 14:06
Sitat fra: skatvalsbygg på fredag 09. november 2012, klokken 13:25

Selgeren jeg snakket med mente sjuseteren kom til å havne i intervallet 280.000 - 330.000.

Hvis dette stemmerhva havner da femseteren på ? Billigere enn Leafen??

Noe av grunnen til dette er de forener to biler som de har designet og slipper derme unna fordyrene design ledd...
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: Finnøy (Arne Johan Larsen)mandag 03. desember 2012, klokken 22:29
Sitat fra: Thomas Parsli på lørdag 10. november 2012, klokken 22:24
Hvis man bor i de flateste delene av Norge og stort sett kjører på landevei i 60km/t tror jeg 175km er helt greit på tørr asfalt.

....
Hvis Nissan kommer med en 7-seters e-NV2000 som har rundt 40kWh batteri skal jeg revurdere Tesla Model S. Forutsatt at prisen blir fornuftig (300-350.000,-), noe jeg tror den må bli i 2013/2014 når Nissan får reell konkuranse.

Thomas

Lanserer de denne med alternativ batteripakke som er 50-100% større enn Leafen så kommer jeg også til å bytte inn Leafen :-)
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: svingenonsdag 05. desember 2012, klokken 22:59
eventuelt må man montere Webasto hvis ikke blir det ikke langt man kommer uten dun jakke på vintern blir mye og varme opp ;)

får håpe det kommer større batteri.
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: tomrhsøndag 09. desember 2012, klokken 22:55
Tror faktisk en e-NV200 med eber har tjangs å bli vår neste hovedbil? Jeg har null tro på at et elektrisk varmeapparat skal kunne fungere i en såpass volumiøs bil, i så fall vil det jo tømme batteriet fullstendig om vinteren. Men eber vil jo være perfekt, den bevarer det meste av kjørelengden vinters tid. Denne bilen kan kanskje fungere som hyttebil. Vurderer også en Outlander hybrid, men hybrid har jo ikke noen bomfordeler, og hytteveien vår har hele 6 av dem. :(
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: Vaagenonsdag 13. februar 2013, klokken 13:44
Sitat fra: Finnøy på mandag 03. desember 2012, klokken 22:29
Lanserer de denne med alternativ batteripakke som er 50-100% større enn Leafen så kommer jeg også til å bytte inn Leafen :-)

Den kommer ikke med større pakke  :( pratet med teknisk sjef på mandag, i forbindelse med testkjøring av bilen. Han skylder på at plattformen ikke tåler all verdens, hvis de f. eks. dobler, så synker bilens lasteevne. Jeg argumenterte med at for de modellene som leveres med syv seter, så er det ikke prekært at bilen kan laste 677kg.
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: jkirkeboonsdag 13. februar 2013, klokken 14:52
Sitat fra: Vaagen på onsdag 13. februar 2013, klokken 13:44
Den kommer ikke med større pakke  :( pratet med teknisk sjef på mandag, i forbindelse med testkjøring av bilen. Han skylder på at plattformen ikke tåler all verdens, hvis de f. eks. dobler, så synker bilens lasteevne. Jeg argumenterte med at for de modellene som leveres med syv seter, så er det ikke prekært at bilen kan laste 677kg.

Større pakke må ikke bety større vekt. Det kan også fikses med celler med høyere energitetthet.
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: tomrhmandag 11. mars 2013, klokken 14:09
Noen som har fått med seg om denne kan leveres med hengerfeste?
Tittel: Sv: e-NV200
Skrevet av: tomrhonsdag 10. april 2013, klokken 08:43
Sitat fra: skatvalsbygg på søndag 09. desember 2012, klokken 22:55
Jeg har null tro på at et elektrisk varmeapparat skal kunne fungere i en såpass volumiøs bil, i så fall vil det jo tømme batteriet fullstendig om vinteren.

Sitat fra: Kryten på søndag 11. november 2012, klokken 08:33
Godt mulig de velger varmepumpe løsningen som de går for på 2013 leaf.
Ja, nå når Sunderland-produserte Leaf kommer med varmepumpe er det veldig sannsynlig at e-NV200 også vil få dette. De har ihvertfall nylig testet den i kaldt vær med suksess (http://www.autoevolution.com/news/nissan-env200-electric-van-can-handle-cold-weather-57656.html). Står ikke noe om varmepumpe, men de må nå ha hatt det varmt nok i bilen siden de kan kalle det en suksess.