Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Circle K på ville veier?

Startet av elektro, lørdag 23. april 2022, klokken 12:17

« forrige - neste »

OlaM

Sitat fra: OlaM på fredag 17. november 2023, klokken 20:27Snikene har skjønt at de tjener inn kaffen på alle bollene jeg kjøper.  :'( Håper det går greit å fornye premium kopp med non-premium klistremerke.

Kunne ikke sette standard klistremerke til 0,- på premiumkopp, det koster jo som kjent å være kar. Men gratis kaffe ut 2024 for 100 kr er grei deal.
'21 3LR

RJK

Sitat fra: turfsurf på søndag 19. november 2023, klokken 08:59
Sitat fra: orodreth på søndag 19. november 2023, klokken 08:50De tok 250kr for å gå fra standard kopp til premium med klistremerke for 2024 med denne gratis kupongen.
Ja, 100 for oppgraderingen og 150 for koppen. Har man premium kopp fra før blir det da 100,-
Da får det bli med standardkopp. Mulig jeg betaler 100,- for ny kopp, og ser om de vil sette klistremerket på den "gamle" fra i fjor, så har jeg en ekstrakopp til datteren min.

Drikker ikke kaffe, så det blir ev. te eller kakao, og med lite "småkjøring", ingen daglige jobbreiser og mest ved mine mellomlang/lang-turer der jeg ofte glemmer av koppen, så kan jeg ikke forsvare å betale 250,- for en premiumkopp.

Men ny kopp til 100,- denne ene gangen, er nok greit verdt det. Den koster vel fort 250,- for en tilsvarende god kopp i butikk. Mulig man kan få en god kopp på Clas Ohlson billigere eller like billig, men designen er finere, så det er verdt det.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

THE

Sitat fra: RJK på søndag 19. november 2023, klokken 20:43
Sitat fra: orodreth på søndag 19. november 2023, klokken 08:50De tok 250kr for å gå fra standard kopp til premium med klistremerke for 2024 med denne gratis kupongen.
Ja, 100 for oppgraderingen og 150 for koppen. Har man premium kopp fra før blir det da 100,-
Da får det bli med standardkopp. Mulig jeg betaler 100,- for ny kopp, og ser om de vil sette klistremerket på den "gamle" fra i fjor, så har jeg en ekstrakopp til datteren min.

Drikker ikke kaffe, så det blir ev. te eller kakao, og med lite "småkjøring", ingen daglige jobbreiser og mest ved mine mellomlang/lang-turer der jeg ofte glemmer av koppen, så kan jeg ikke forsvare å betale 250,- for en premiumkopp.

Men ny kopp til 100,- denne ene gangen, er nok greit verdt det. Den koster vel fort 250,- for en tilsvarende god kopp i butikk. Mulig man kan få en god kopp på Clas Ohlson billigere eller like billig, men designen er finere, så det er verdt det.
Circle K-koppen har kanskje et pent design, men langt fra et bra design. Drikken blir kald nesten før den er kommet opp i koppen, og den er jo direkte håpløs å drikke av. Du må nok gi 119,- for en god kopp på Clas Ohlsson, men da får du en kopp som holder drikke varm leeenge, den er god å drikke av, og helt tett (i motsentnig til Circle K-koppen som lekker som en sil..) https://www.clasohlson.com/no/Termokrus,-0,3-liter--/p/31-9004-4

Jeg har selv standard Circle K kopp som jeg har fått gratis, og med nytt gratis klistremerke i år. Jeg hadde aldri orket å betale verken for kopp eller kaffeavtale selv, da det bare er noen få ganger i året det passer seg slik at jeg stopper innom en Circle K. Premiumkoppen skal visstnok ha mye bedre isolasjon enn standardkoppen, om den er bedre på andre måter aner jeg ikke.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

RJK

Sitat fra: THE på mandag 20. november 2023, klokken 07:59

Circle K-koppen har kanskje et pent design, men langt fra et bra design. Drikken blir kald nesten før den er kommet opp i koppen, og den er jo direkte håpløs å drikke av. Du må nok gi 119,- for en god kopp på Clas Ohlsson, men da får du en kopp som holder drikke varm leeenge, den er god å drikke av, og helt tett (i motsentnig til Circle K-koppen som lekker som en sil..) https://www.clasohlson.com/no/Termokrus,-0,3-liter--/p/31-9004-4

Jeg har selv standard Circle K kopp som jeg har fått gratis, og med nytt gratis klistremerke i år. Jeg hadde aldri orket å betale verken for kopp eller kaffeavtale selv, da det bare er noen få ganger i året det passer seg slik at jeg stopper innom en Circle K. Premiumkoppen skal visstnok ha mye bedre isolasjon enn standardkoppen, om den er bedre på andre måter aner jeg ikke.
Pen å se på er den ihvertfall, og jeg liker hvordan den åpnes og lukkes. Og drikken er borte før den rekker å bli kald for min del. Hadde ikke kjøpt kaffeavtale alene, for det brukes ikke nok.

Men en bieffekt med en CK-kopp nr. 2, er jo at jeg kan fylle den uten at det nødvendigvis stusses på. Har ihvertfall aldri blitt spurt om å vise kopp og merke. Og jeg tviler på at de sier noe om jeg fyller 2 på en gang, ihvertfall så lenge jeg har en med gyldig avtale å vise frem.

De sier neppe så mye om du kommer med en annen kopp dersom man uansett kjøper annet i tillegg, men da er det nok lettere for de å spørre om det er en "fremmed" kopp. Viktigste er vel at du da handler, som er hele poenget med kaffeavtalen.

Dessuten., viser jeg koppen med gyldig avtale, så tenker jeg uansett at det er mer innafor, selv om jeg fyller to kopper i samme slengen, enn å komme med en kopp som ikke er CK. Er uansett ikke ofte det vil være tilfellet at jeg fyller begge på samme tid, selv om jeg ikke handler noe annet samtidig. Uansett, har du "rett kopp", er du jo allerede kunde, så da stusser de vel ikke på om du kommer med to.

Jeg har jo andre kopper som jeg kan bruke. Deriblant en ganske OK kopp fra Bodum. Men jeg føler ikke helt for å bruke den på CK på samme måte. Men om så, tror jeg de sikkert hadde godtatt å klistre avtale-lapp på den om jeg hadde spurt, selv om noen kanskje hadde sagt at jeg må ha premiumavtale med en så stor kopp.
Bosted Oslo

gte-bjørn

Jeg ser et bilde med info om 100kr for kopp og 0kr for avtale gyldig til 31. oktober 2024 (ikke 31. desember) men ikke noe mer info? Jeg ser ingenting i appen. Hva skal man gjøre?

Har ikke vært på en CK-stasjon siden tidlig i september men det blir nok et par besøk i jula. Og ja de har nok tjent på både boller, is og lading fra meg.  ;D

RJK

Har du en favorittkopp fra før, selv om det ikke er en CK-kopp, så hør om du kan få klistremerket på denne. Da har du i tilfelle gratis kaffe/te/kakao som mulighet når du stopper for å lade eller annet ærend.

Alternativt ta en standardkopp for 100,- som du kan gjenbruke til neste år/tilbud. Hadde du vært hyppig gjest, så hadde kanskje en premium kopp (+150,- for premium + 100 for vanlig kopp så totalt 250,- for å gå opp til premiumkopp(og avtale)) som har plass til mer drikke, vært å foretrekke.

Jeg oppfattet det først som 100,- for standardkopp og nye 100,- for å oppgradere til premiumkopp, helt til presisjonen over kom. Reelt sett er det vel bare 50,- mer for premium koppen, men premium koster tydeligvis 100,- om du har premiumkopp fra før, og benytter tilbudet her.
Bosted Oslo

ThomasEL

Vi har kommet ganske langt på dette med hurtig-/lynlading i Norge, når koppen til Cirkle K er et av de mest debatterte tema på forumet :laugh:  :laugh:

(Denne kommentaren var ikke ment som sarkasme eller for å henge ut noen, bare et litt artig skråblikk)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

THE

Sitat fra: ThomasEL på onsdag 22. november 2023, klokken 09:23Vi har kommet ganske langt på dette med hurtig-/lynlading i Norge, når koppen til Cirkle K er et av de mest debatterte tema på forumet :laugh:  :laugh:

(Denne kommentaren var ikke ment som sarkasme eller for å henge ut noen, bare et litt artig skråblikk)
Vi har vel ikke kommet langt nok på dette med lynlading når en kaffekopp er så viktig i forbindelse med lading. Hvis vi var kommet så langt at kaffe ikke betydde noe ved lading så ville lading tatt så kort tid at man ikke rakk å gå inn og fylle kaffe under et ladestopp....

Nå hadde jeg nok ofte kombinert ladestopp med påfyll av kaffekopp og tømming av blæra selv om lynlading hadde vært lynraskt også.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Gazer75

Litt rart å diskutere pris på ein kopp hjå CK når ein alt kastar bort pengar ved å lade hjå CK til blodpris.
Tek ein seg råd til å lade hjå CK så bør prisen på koppen vere det minste ein tenker på.
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Sitat fra: THE på onsdag 22. november 2023, klokken 10:20
Sitat fra: ThomasEL på onsdag 22. november 2023, klokken 09:23Vi har kommet ganske langt på dette med hurtig-/lynlading i Norge, når koppen til Cirkle K er et av de mest debatterte tema på forumet :laugh:  :laugh:

Vi har vel ikke kommet langt nok på dette med lynlading når en kaffekopp er så viktig i forbindelse med lading. Hvis vi var kommet så langt at kaffe ikke betydde noe ved lading så ville lading tatt så kort tid at man ikke rakk å gå inn og fylle kaffe under et ladestopp....

Nå hadde jeg nok ofte kombinert ladestopp med påfyll av kaffekopp og tømming av blæra selv om lynlading hadde vært lynraskt også.
:+1: til begge talerne her. Faktisk enig med begge, tross motsetningene i "utfallet".

Ja, toapause og påfyll av drikke, og gjerne noe å bite i, er vel de viktigste tingene man gjør, uavhengig av om man fyller på drivstoff eller ikke, eller hvilken energiform/drivlinje man benytter.

Når begge deler gjøres unna på en 10-minutters stopp, med elbil/"utslippsfri" bil, så mener jeg vi er så nært mål som man kan forlange, selv om drømmen om uendelig rekkevidde og uavhengighet av vei fremdeles svirrer i både lillehjernen (kreativitetssenteret) og hjernebarken (drømmesenteret)!

8)

Sitat fra: Gazer75 på onsdag 22. november 2023, klokken 15:54Litt rart å diskutere pris på ein kopp hjå CK når ein alt kastar bort pengar ved å lade hjå CK til blodpris.
Tek ein seg råd til å lade hjå CK så bør prisen på koppen vere det minste ein tenker på.
Nå har de fleste Ionity-stasjoner plassering ved Circle K, og vi er mange som har hatt, eller fremdeles har meget gunstig ladeavtale med de.

Selv er jeg i gruppen "har hatt", der jeg vil påstå at 1,65 NOK per kWh var veldig god grunn til å benytte disse, og derved Circle K, selv om det krevde månedsavgift på 135,-. Dette var dekket allerede ved første ladeøkt sammenlignet med hurtig/lynlading hos de fleste konkurrenter. Ja, i en periode slo det og pris på hjemelading, da prisen var fast på 2,50 NOK per kWh.

Nå betaler jeg spotpris + 50 øre for dekning av nettkostnader, og da blir hjemmelading ofte billigere enn den prisen, som jeg dessverre ikke har lengre.
Bosted Oslo

gte-bjørn

Påfyll av kaffe er nødvendig for langkjøring, ikke bare for ladepause. Forøvrig opplever jeg av og til at kaffe som de serverer fra "tank" og ikke fra automat kan være altfor varm til å drikkes med en gang.

Nå skal jeg faktisk innom CK Stjørdal på lørdag på vei til Storlien for å handle, så da kan jeg spørre om å få nytt klistremerke. Kan alltids kjøpe noen boller.... Men jeg stusser over at bildet på websiden sier gyldig til 31. *oktober* 2024  ???

marud

Sitat fra: gte-bjørn på onsdag 22. november 2023, klokken 18:12Men jeg stusser over at bildet på websiden sier gyldig til 31. *oktober* 2024  ???

Slik har det alltid vært når jeg har fått koppen på fylte liter drivstoff også. Den er gyldig for uthenting hele tiden den er "ute". Fra 1. November starter perioden med 2025 merking og det er nok derfor de har satt gyldigheten som de har.
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

geear

CK-koppen har god åpne/drikke/lukke, men helt elendig som termokopp. Den er god varmeveksler da den bedriver meget effektiv kjøling av drikka som er oppi, men var neppe det som var meningen. ☺️

Heldigvis kan du be om å få oblat til fritt valgt kopp i stedet for å bruke CK-kopp. :)

Desidert beste termokoppen jeg har vært borti er Lifeventure, holder kaffen varm i nærmere fire timer (i virkeligheten), og er dessuten helt tett så fungerer perfekt til ferdiglaget kakao i sekken til ungene når de skal på skoleturer, men litt knot å drikke fra under kjøring.

goggo

Sitat fra: geear på onsdag 22. november 2023, klokken 18:40CK-koppen har god åpne/drikke/lukke, men helt elendig som termokopp. Den er god varmeveksler da den bedriver meget effektiv kjøling av drikka som er oppi, men var neppe det som var meningen. ☺️

Heldigvis kan du be om å få oblat til fritt valgt kopp i stedet for å bruke CK-kopp. :)

Desidert beste termokoppen jeg har vært borti er Lifeventure, holder kaffen varm i nærmere fire timer (i virkeligheten), og er dessuten helt tett så fungerer perfekt til ferdiglaget kakao i sekken til ungene når de skal på skoleturer, men litt knot å drikke fra under kjøring.
Enig i at CK-koppen er en dårlig termokopp. Men kaffen er bedre hos CK enn hos YX synes jeg, og prisen kan vi jo ikke klage på heller...

Jeg har hatt to kopper dette året, da jeg kjøpte min YX kopp i fjor før Circle K gratiskoppen kom.
YX koppen er mye bedre som termokopp, og bedre å drikke av med slide-flap i stedet for den vippe greia hos CK.

Jeg er en pensjonist som går mye tur i skauen, og etterhvert har det blitt standard rutine å fylle YX koppen (hjemmefra, eller hos YX eller via CK-koppen hos CK), deretter tre en ullsokk utenpå (har jo alltid reservesokker med på tur uansett) og putte den i sekken. Da har jeg god og varm kaffe i allefall for en 3 timers tur, gjerne med noen CK eller YX boller til. Life is good!! :)

mvh
Hugo

Hmm... Trenger vi en egen kaffe-tråd her på forumet kanskje?

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

RJK

Sitat fra: geear på onsdag 22. november 2023, klokken 18:40

CK-koppen har god åpne/drikke/lukke, men helt elendig som termokopp. Den er god varmeveksler da den bedriver meget effektiv kjøling av drikka som er oppi, men var neppe det som var meningen. ☺️

Den så også grei ut, og har jo grei plass (300 ml), og prisen var vel ca samme som for å gå for premiumkupp. Man bør jo opp på premiumkoppen for å få ca samme volum (3.5 dl), for standardkoppen er "bare" 237 ml eller 8 oz (dobbeltsjekket med min standardkopp, siden jeg har den hjemme for rengjøring nå).

Ser at Outnorth har den nå på tilbud til 207,- men kommer i  utgangspunktet på 99,- for frakt. Ellers så har Sport1 den til 239,- (og 1 ekstra fargevalg tilgjengelig, rød i tillegg til lys grå og matt svart/mørkegrå) og frakt blir "gratis" om man kan bruke klikk&hent og stoppe innom på veien, mens tillegget for frakt er 69,-.

Men ser ikke ut som den har like praktisk åpning for å drikke av, som med Circle K-koppen der man kan vippe med en hånd (mens den står i koppholderen) for å skifte mellom tett kopp og åpen for å drikke fra.

Men dere som synes den fort blir så kald. Bruker dere den vippefunksjonen aktivt, eller blir den stående "åpen" og dermed lekker varmen ekstra raskt? Og sammenligner dere med kopp som "forvarmes", eller begge med kald kopp og så varm drikke i?
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA