Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BAW PONY (ACE = Norsk navn )

Startet av ElMarkus, lørdag 15. juni 2024, klokken 22:25

« forrige - neste »

ElMarkus

Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

What-a-watt

Sitat fra: turfsurf på søndag 16. juni 2024, klokken 08:29Kinabil dette og dessverre, nei takk.
Hadde det vært noe for deg hvis den var laget i et annet land?  :o

turfsurf

Helt klart, L7 er høyaktuelt når veiprising kommer. Genialt til jobb og annen småkjøring.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

goggo

#18
Ser den står registrert som BAW PONY hos vegvesenet.
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/kjoretoyopplysninger/sjekk-kjoretoyopplysninger/?registreringsnummer=EK5827


Det er gjort noen Youtube tester i Tyskland, bl.a. på Autobahn med overraskende godt resultat, "Das is nicht zu glauben! Das ist ein LKW killer!!" :)
https://youtu.be/vHFyLH2a24s?si=F23dFCuatOh0oyu7&t=504


Det hadde vært interessant å vite hvor mange det går av disse på norske og europeiske veier pr idag.
Noen som vet hvorfor disse ikke vises i Elbilstatistikk.no
EDIT: Ser at min og andre Twizyer heller ikke er på Elbilstatistikk...  Hvorfor er ikke L7E kjøretøyene med her?

Gleder meg til importøren tar en tur til Sørlandet med demobilene sine så jeg får prøvekjørt her :)

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

kaiat

I følge regnr.info går det 11 stk. BAW PONY i Norge. https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr?s1=&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&biltype=baw+pony&farge=&type=&yrf=&yrt=&chassinr=

Det kan forøvrig nevnes at det i følge samme side er over 500 Renault Twizy i Norge.

ElMarkus

#20
Jeg har lest om 100 solgte i var det mai -24 i Norge?

Kan jo ha vart et null (0) for mye i teksten? 😄

Uansett er det mer enn elve (11) stykk min er jo ikke med der å vet 2 stykk sorte som  har blitt solgt de siste ukene.
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

kaiat

Jeg er ikke sikker på hvor ofte regnr.info oppdaterer databasen sin, men det er gjerne noe forsinkelser slik at nylig registrerte kjøretøy ikke er med. Ser nå at de nyeste BAW PONY på regnr.info er fra februar, så da er det nok noen flere der ute.

ElMarkus

Jepp! 👍🏻

Ei genuin gledes-Meter. 🚗🚙🚓

Når bilen viser 100km/h så viser min hastighets app 88km/h

Når bilen viser 80km/h så viser min hastighets app 72km/h

Når bilen viser 50km/h så viser min hastighets app 43km/h

.... Slik omtrent.

Ergo viser bilen for høy fart mot virkelig fart.

Rundt 7-10 km for fort. Jo hurtigere du kjører dess større feilmargin.

Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

ElMarkus

Det går utmerket å få Video fra YouTube eller musikk video fra appen TIDAL via USB-C kabel fra smartphone. Selv om man kjører så *host* passasjer kan se på Video på info skjermen i bilen.




Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

goggo

Jeg prøvekjørte den i går, de er i Sørlandsparken i dag og i morgen også (ved Circle K pumpene foran Meny butikken) hvis det er flere her som er interessert. 
Kontaktinfo finnes nederst på siden her https://www.acecar.no/


Mine inntrykk og tanker:
  • Mye mere "bil følelse" enn jeg var forberedt på. Den kan absolutt ikke sammenlignes med en Twizy, mere med I-Miev trillingene som jeg har hatt flere av og kjørt mye med.
    Byggekvaliteten virket overraskende god ved første øyekast, det var jo dør "thump" som på en Rolls Royce :)
    Jeg prøvde den i 90 (antagelig rundt 85 GPS speed) på motorveien, og da syntes jeg den var litt ustabil og jeg måtte korrigere på rattet når  VY sin 2 etasjers ekspressbuss raste forbi. Men i 75 og lavere var den stabil og fin, og det er vel i disse hastighetene denne bilen egentlig bør brukes.
    Jeg kjørte den med vilje i noen asfalthull som jeg unngår som pesten med min Twizy, og ACEen er ca 1000 ganger mer behagelig med både hjul-fjæring og sete-fjæring som faktisk virker :)
    .
  • Bilene er understellsbehandlet med Mercasol, men jeg så at motor og motorcontroller sitter veldig åpent oppunder bilen uten noen form for deksler så lurer jo på hvordan dette holder i norsk vinter med is og saltsørpe.
    .
  • For en gammel gubbe som meg med dårlig rygg, så er den jo mye lettere å komme inn/ut av enn i min Model 3. Selvfølgelig er setene mye bedre i Model 3, men ACEen er jo ikke beregnet for langkjøring så egentlig synes jeg de var overraskende gode. Bedre enn i I-Miev vil jeg påstå.
    Dessverre så er skilleveggen mot varerommet plassert litt for langt fram, slik at seteryggen blir litt vel "bratt". Dette sa de at de var klar over, og det er mulig å tilpasse/endre på brakettene til veggen slik at den kommer litt lengre tilbake. Varerommet er jo likevel veldig stort, og for de som har hund så må det jo være fint at hundeburet på en måte er integrert i bilen...
    .
  • Multimediaskjermen virket responsiv og fin, litt synd at de ikke tilbyr en integrert DAB adapter - i det minste som en opsjon. 360 view og sidekameraer fungerte veldig bra, jeg foretrekker definitivt denne løsningen framfor Tesla sin løsning. Litt synd at det ikke var noen kart integrasjon, jeg er litt usikker på om enheten støttet Android Carplay men jeg tror ikke det?
    .
  • Det er 5 års nybilgaranti på LFP batteriet og også på motor og motorkontroller. Usikker på om lader og andre høyspent (dvs 100Volt :)) komponenter også har garanti.
    Utover dette så er det norsk kjøpslov som gjelder fikk jeg opplyst, altså ingen vanlig garanti på selve bilen??
    .

Det eneste jeg synes er direkte negativt med denne bilen er at den bare lader med 2kW. Det hadde hjulpet veldig mye med 4kW lading, dette savner jeg på Twizyen også.

Mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

ElMarkus

Eller hur. Synes det er mye «bil» for pengene goggo.

Har vart fall ikke angret på kjøpet 👋🏻
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

Electric cars in Norway

Sitat fra: ElMarkus på onsdag 21. august 2024, klokken 15:58Eller hur. Synes det er mye «bil» for pengene goggo.

Har vart fall ikke angret på kjøpet 👋🏻
Et godt og økonomisk smart alternativ for mange den røde der :+1: ser så kul ut også

ElMarkus

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 22. august 2024, klokken 06:37
Sitat fra: ElMarkus på onsdag 21. august 2024, klokken 15:58Eller hur. Synes det er mye «bil» for pengene goggo.

Har vart fall ikke angret på kjøpet 👋🏻
Et godt og økonomisk smart alternativ for mange den røde der :+1: ser så kul ut også
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA