Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

What-a-watt

Ja, dette har blitt kommentert tidligere også. Man venter og venter, og til slutt selger man FSD-bilen. Skriver det på kontoen for dårlig kjøp, og går videre. Dette er nok noe Tesla også tar med i beregningene sine. Men Tesla har sagt veldig litte om eventuell policy rundt bytte av computer. Kanskje de bare vil utføre dette byttet hvis man har eid bilen fra den var ny?

daktari

Såvidt jeg har lest så har Tesla bokført FSD-inntekter i regnskapet før de har levert. "pynte på regnskapet kan vel det kalles, eller "selge skinnet før bjørnen er skutt" som de sa i riktige gamle dager.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

What-a-watt

Mener pengene de fikk inn for FSD-salg ikke skulle inntektsføres direkte, men i takt med utviklingen av FSD. Har også lest at disse pengene nå i sin helhet er inntektsført. Litt prematurt kanskje?

Ellemelle

Sitat fra: Taben på søndag 10. november 2024, klokken 20:49Enkelte forummedlemmer tar feil igjen og igjen og vil alltid fortsette med nedsettende kommentarer i forum som omhandler
Tesla, tåler ikke vinnere og er ikke vinnere selv
Ja de som har tjent mange millioner på aksjen har forlatt denne tråden for lenge siden, nå er det bare uinteressant babbel fra uinteressante personer igjen her inne.

Denne "Tesla aksjer"-tråden ble opprettet samme dag som den originale "Tesla aksjer"-tråden ble stengt.
Siden da har aksjen tatt 15-gangeren, Tesla produserer verdens mest solgt bilmodell, mens her inne kan man først og fremst få tips om hvor mye Hitler både Trump og Musk er.

Tenker denne tråden også burde lukkes og låses.

What-a-watt

SitatTenker denne tråden også burde lukkes og låses.

Eller at det kanskje er nok at du slutter å lese og kommentere i den? Så sparer du deg for mange ergrelser. Deltagelse her er frivillig, og reglene for forumet finner du. Tror ingen har fått trådene sine "lukket og låst" for å meddele hva man mener, så lenge det ikke er personangrep. Selv om det kan virke "sårende", er det som sagt helt frivillig å delta, og noe personangrep kan det neppe defineres som. Eller?  ;)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: What-a-watt på søndag 10. november 2024, klokken 23:19
SitatTenker denne tråden også burde lukkes og låses.

Eller at det kanskje er nok at du slutter å lese og kommentere i den? Så sparer du deg for mange ergrelser. Deltagelse her er frivillig, og reglene for forumet finner du. Tror ingen har fått trådene sine "lukket og låst" for å meddele hva man mener, så lenge det ikke er personangrep. Selv om det kan virke "sårende", er det som sagt helt frivillig å delta, og noe personangrep kan det neppe defineres som. Eller?  ;)

Synes Ellemelle sporenstreks må ta 14 pushups og 42 burpees for å ha sagt
"babbel fra uinteressante personer"
 ;D 
Tesla Model Y                         2021-

hELgenen

Sitat fra: Ellemelle på søndag 10. november 2024, klokken 23:06
Sitat fra: Taben på søndag 10. november 2024, klokken 20:49Enkelte forummedlemmer tar feil igjen og igjen og vil alltid fortsette med nedsettende kommentarer i forum som omhandler
Ja de som har tjent mange millioner på aksjen har forlatt denne tråden for lenge siden, nå er det bare uinteressant babbel fra uinteressante personer igjen her inne.

Denne "Tesla aksjer"-tråden ble opprettet samme dag som den originale "Tesla aksjer"-tråden ble stengt.
Siden da har aksjen tatt 15-gangeren, Tesla produserer verdens mest solgt bilmodell, mens her inne kan man først og fremst få tips om hvor mye Hitler både Trump og Musk er.

Hvorfor skulle noen som har tjent millioner på aksjen forlate tråden? Jeg forstår ikke logikken.
Jeg tjener millioner - men jeg hopper ikke av forum av den grunn. Hva slags bilde av andre mennesker er det du egentlig tegner? Tror mange synes det er interessant å lese hva andre skriver - både her og andre steder.
Er man så ensporet at man ikke ønsker å høre annet enn det man selv mener og tenker - vel da kanskje man skulle finne seg andre plattformer.

Jeg er forøvrig 100% sikker på at Tesla vil få kurs justering - det er alltid slik med denne type aksjer - det er typisk en trading aksje hvor man kan tjene raske penger på å bevege seg inn og ut. Mange som har tjent gode penger nå vil jo gjerne sikre gevinsten. Videre forventer jeg at Elon kommer til å si noe dumt igjen i løpet av de neste 6 mnd.

daktari

Sitat fra: hELgenen på mandag 11. november 2024, klokken 08:27

Hvorfor skulle noen som har tjent millioner på aksjen forlate tråden? Jeg forstår ikke logikken.
Jeg tjener millioner - men jeg hopper ikke av forum av den grunn. Hva slags bilde av andre mennesker er det du egentlig tegner? Tror mange synes det er interessant å lese hva andre skriver - både her og andre steder.
Er man så ensporet at man ikke ønsker å høre annet enn det man selv mener og tenker - vel da kanskje man skulle finne seg andre plattformer.

Jeg er forøvrig 100% sikker på at Tesla vil få kurs justering - det er alltid slik med denne type aksjer - det er typisk en trading aksje hvor man kan tjene raske penger på å bevege seg inn og ut. Mange som har tjent gode penger nå vil jo gjerne sikre gevinsten. Videre forventer jeg at Elon kommer til å si noe dumt igjen i løpet av de neste 6 mnd.

Det tok ikke 6 mndr!

Musk sa noe dumt igjen da han ba alle bli med til X for å høre sannheten etter å ha re-publisert høyreradikale PeterSweden om at norske medier lyver. Igjen hentet fra Document-gjengen her i landet.
Smarte folk forlater X og går for Bluesky nå.

https://www.aftenposten.no/verden/i/eMk0qK/elon-musk-mener-norske-medier-lyver-for-folket
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Speeder

Fordi det er minimalt med nyttig informasjon som dukker opp, kun babbel og vrøvl om politiske ståsteder og dommedager annenhver uke.

Personer som kom med velbegrunnede analyser rundt aksjekurs og veien videre har ikke jeg sett mye til de siste årene dessverre :(
En gang i tiden var aksjetråden på elbilforumet en fin kilde til relevant informasjon rundt firma Tesla og TSLA, den tiden ser ut til å være forbi. Dum som jeg er klikker jeg meg inn i håp om at det er noe nytt og nyttig.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

What-a-watt

"Alt var mye bedre under krigen"... Den tiden hvor mange interesserte seg for Tesla-aksjer er forbi. I gullalderen kunne man virkelig tjene penger på nærmest daglige oppganger. Men Musk er ferdig med Tesla, Han har tatt ut det maksimale, og mange har innsett nettopp dette, og de smarte har for lengst byttet porteføljen sin i sprekere aksjer.

De mest ihuga lever fremdeles i trua på at alt kan komme tilbake, bare roboter til 250.000 blir allemannseie, og at løftene som ble gitt for 8 år siden snart vil materialisere seg i nye milliarder. De klamrer seg til aksjene sine, og utbasunerer ved hver anledning at de er langsiktige. Dem om det.

ToWalkOrDrive

Det finnes 100-vis av plasser hvor aksjer diskuteres, så det er ikke veldig rart at de ivrigste Tesla-traderne hovedsakelig velger andre forum. Det er f.eks. 60717 medlemmer i Facebook-gruppen Aksjeforum.

I tillegg er det jo nesten like vanskelig å diskutere Tesla-akskjen som Bitcoin og religion - ingen vet hvordan det ender, men er ganske viktig å velge riktig tog.

Tesla har nå en P/E over 88, så mye håp og tro er bakt inn i prisen, men Tesla har jo og en imponerende utvikling.
Tesla Model Y                         2021-

hELgenen

Sitat fra: Speeder på mandag 11. november 2024, klokken 09:24

Fordi det er minimalt med nyttig informasjon som dukker opp, kun babbel og vrøvl om politiske ståsteder og dommedager annenhver uke.

Personer som kom med velbegrunnede analyser rundt aksjekurs og veien videre har ikke jeg sett mye til de siste årene dessverre :(
En gang i tiden var aksjetråden på elbilforumet en fin kilde til relevant informasjon rundt firma Tesla og TSLA, den tiden ser ut til å være forbi. Dum som jeg er klikker jeg meg inn i håp om at det er noe nytt og nyttig.

Vel,om noen hadde sittet på noe gull informasjon om aksjen så hadde man vel ikke kastet det ut på noe forum...
Om noe så ville man vel bare prøve å male sin egen posisjon...

For meg fremstår det mer som om noen trives i enklete ekko kammer.

Counterpointer

Sitat fra: k1 på søndag 10. november 2024, klokken 22:25
Sitat fra: Counterpointer på lørdag 09. november 2024, klokken 21:59... så der er det jo egentlig bare to alternativer. Betale tilbake noen milliarder eller oppgradere alle bilene for sikkert også noen milliarder 🤷🏻
Du glemmer det tredje alternativet som jo er det de fortsatt velger; fortsett å late som at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves (og hiv ut noen nye løfter i samme slengen som heller casher inn nye milliarder)...  :blank:
Stemmer, hodet i sanden er også en strategi 👍🏼

Counterpointer

Til tross for (sunn) skepsis for å handle for stort med en volatil aksje, så har jeg ikke noengang shortet aksjen.
Det har vist seg å være risikosport av høy faregrad. Jeg har heller tjent totalt på å holde og selge aksjen en god del ganger.

Det har vært gjentatte ganger med shorting fra Sissner her på berget, som har vært tatt grundig opp i både denne og den forrige tråden.

Det blir imidlertid bare peanøtter i forhold til et hedgefond som nå blåste ett papirtap (beregnet) på nesten 60 milliarder kroner.

https://e24.no/boers-og-finans/i/B06EpG/har-tapt-57-milliarder-paa-veddemaal-mot-tesla?

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på mandag 11. november 2024, klokken 22:19Til tross for (sunn) skepsis for å handle for stort med en volatil aksje, så har jeg ikke noengang shortet aksjen.
Det har vist seg å være risikosport av høy faregrad. Jeg har heller tjent totalt på å holde og selge aksjen en god del ganger.

Det har vært gjentatte ganger med shorting fra Sissner her på berget, som har vært tatt grundig opp i både denne og den forrige tråden.

Det blir imidlertid bare peanøtter i forhold til et hedgefond som nå blåste ett papirtap (beregnet) på nesten 60 milliarder kroner.

https://e24.no/boers-og-finans/i/B06EpG/har-tapt-57-milliarder-paa-veddemaal-mot-tesla?
Kan enkelt shorte tsla på de fleste handelsplattformer i Norge. Ja det er høy risiko og men mulighet for høy gevinst. Men nå er ikke tiden for å shorte Tsla

Når sissner shortet Tsla så var markedet noe helt annet og han sikret seg i andre produkter for å minimere tap ved ev short som gikk feil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA