Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar 4

Startet av eSaab, tirsdag 28. september 2021, klokken 14:19

« forrige - neste »

Øyvind.h

Vil tro kameraet har varme og spyling så det lett kan vaskes fra førerplass.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

E-Trond

Vil jo gjerne tro at Polestar er såpass oppegående at de tar høyde for snø og is...
Så vil jo tro at de har varmetråder i i området rundt kamera.
Noe annet ville jo ha vært helt idiotisk.
Og helst spyling i tillegg.

Ser jo selv aldri ut bakvinduet, bruker bare speil.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

E-Trond

Sitat fra: obay på torsdag 01. februar 2024, klokken 19:32Det kommer garantert til å bli dekt til med støv/snø/etc før eller siden. Men når det er sagt, så kan jeg telle på en hånd når jeg faktisk har snudd meg bakover for å se (etter at en fikk bil med ryggekamera).

Størrelsesmessig i baksetene så er det jo stor forskjell på P2 og P4. Dyrt med unger som vokser 😆

He he he,guttungen har nådd 1.78 nå,har virkelig skutt i været på de 2 årene vi har hatt P2. 😱
Så det er snart på tide å se seg om etter en større bil... 😁

Men Polestar 4 har litt merkelige prioriteringer.
Sløsende romslig i baksetet,men ganske moderate 500 liter i bagasjerom.
Det er etter min menig altfor lite...
ID 7 GTX
Ioniq  2020

daktari

Sitat fra: E-Trond på torsdag 01. februar 2024, klokken 23:14
Sitat fra: obay på torsdag 01. februar 2024, klokken 19:32Det kommer garantert til å bli dekt til med støv/snø/etc før eller siden. Men når det er sagt, så kan jeg telle på en hånd når jeg faktisk har snudd meg bakover for å se (etter at en fikk bil med ryggekamera).

Størrelsesmessig i baksetene så er det jo stor forskjell på P2 og P4. Dyrt med unger som vokser 😆

He he he,guttungen har nådd 1.78 nå,har virkelig skutt i været på de 2 årene vi har hatt P2. 😱
Så det er snart på tide å se seg om etter en større bil... 😁

Men Polestar 4 har litt merkelige prioriteringer.
Sløsende romslig i baksetet,men ganske moderate 500 liter i bagasjerom.
Det er etter min menig altfor lite...
Dette åroblemer er på mange biler om dagen. Lurer på om det er en kinesisk greie, da mange på ledernivå har sjåfør. Så sitter man da helst bak. iX, EQE SuV, Polestar 3 og 4...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

E-Trond

Ja er mulig det,synes det er flere biler på markedet som prioriterer beinplass ja.

Angående kameraspeil så ser jeg Polestar skriver:

Designet for å være ren
Det takmonterte kameraet er plassert i et hus som er designet for å lede luftstrømmen og holde vann og urenheter unna linsene. Det betyr at regn og skitt vil ha liten innvirkning på sikten bakover.

Ingenting nevnes om spyling eller varme.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Syklist

Fin bil, men litt stor. Hadde vært flott med en kombikupe som var 30cm kortere, og 10cm lavere og smalere.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

E-Trond

#36
Som Polestar 2... ;D  ;D  ;D

Men ja,Polestar 4 er jo over 2 meter bred,så altfor bred for min del.
Mulig karosseribredden er smalere,men den oppgir ikke Polestar.

Bilbredde med speil innfelt

2008 mm

Bilbredde med speil utfelt

2139 mm
ID 7 GTX
Ioniq  2020

OlaM

Sitat fra: E-Trond på fredag 02. februar 2024, klokken 08:22Ja er mulig det,synes det er flere biler på markedet som prioriterer beinplass ja.

Angående kameraspeil så ser jeg Polestar skriver:

Designet for å være ren
Det takmonterte kameraet er plassert i et hus som er designet for å lede luftstrømmen og holde vann og urenheter unna linsene. Det betyr at regn og skitt vil ha liten innvirkning på sikten bakover.

Ingenting nevnes om spyling eller varme.

Blir interessant å se om dette funker i praksis. Jeg har troen på at de har gjort jobben skikkelig, men det skal jo godt gjøres da når det er skitten vannsprut fra alle kanter eller snøføyk som pakker seg.
'21 3LR


OlaM

Teslabjørn har prøvekjørt den nå. Å flytte optisk fokus fra veien til speil-skjermen var irriterende, knappene på rattet er verre haptic-møkk enn jeg fryktet og software er buggy. Da vet jeg det jeg trenger å vite, kommer ikke til å gidde å prøvekjøre denne en gang.
'21 3LR

Vix

Veldig buggy software, ser det ut til.

Oddaa

Software ser jo ut til å være helt krise. Speilet kan jeg sikkert venne meg til, og jeg har ingen problemer med tilsvarende rattknapper på iX.
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Kansellert bestilling 2025 EX90

SIS

Rart de leverer ut bilen før software er ferdig, nå blir det mye negativ omtale. Bilen ser bra ut utenpå og inni. Fin og tydelig grafikk på displayer, i motsetning til flere av de kinesiske bilene. jeg regner ikke denne som 100% kinesisk, i og med designet i Sverige. Isåfall er en Tesla laget i Kina også kinesisk. De må få ordnet software, så er dette en bil å regne med.

Electric cars in Norway

#43
Sitat fra: SIS på lørdag 12. oktober 2024, klokken 16:45Rart de leverer ut bilen før software er ferdig, nå blir det mye negativ omtale.
Ja her er det noe muffens :o

husker adm dir nærmest ringte rundt til de første P2 eierne for å si unnskyld og beklaget offentlig på FB eiergruppa når det var barnesykdommer der. Så han må  jo ha erfaring i å si unnskyld .. men at han tar sjansen denne gang også? Merkelig sak
Er det dårlig selskapsøkonomi som gjør at bilen dumpes ut for salg med dårlig SW? Jeg vet ikke

Electric cars in Norway

#44
Ja ja de Polstar 4 må tilbake :o trist sak for Polstar men viktig og riktig at de 150 hentes inn  :+1:

https://www.vg.no/nyheter/i/EyvRw2/tv-2-polestar-tilbakekaller-alle-eksemplarer-av-bilmodell

Polestar tilbakekaller alle eksemplarer av bilmodell
I Norge skal det dreie seg om i overkant av 150 biler, melder tV 2.

For 1 time siden

Det har blitt oppdaget problemer med modellen, som medfører at samtlige biler som har blitt utlevert, må på verksted, skriver TV 2. I Norge skal det dreie seg om i overkant av 150 Polestar 4-biler.
Alle eierne skal ha fått beskjed om tilbakekallingen.
Mer konkret er det berøringsknappene på rattet som av og til ikke fungerer som de skal, og de må derfor erstattes. Ifølge Kristin Fjeld hos Polestar Norge, skal dette være en rask prosess.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA