Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 02. april 2025, klokken 12:06Det virker jo helt usannsynlig at en elektriker i Sverige ikke visste om den boikotten.
Ja da skal han isf ha bodd under en stein de siste årene

What-a-watt

E.ON har 75.000 ansatte i 17 land, hvorav 3.500 i Sverige, og har selvsagt kontroll med hva de ansatte driver med. En glipp kan selvsagt forekomme, men da er den initiert langt høyere opp enn hos en tilfeldig elektriker.

Electric cars in Norway

Sitat fra: What-a-watt på torsdag 03. april 2025, klokken 07:26Tror dere virkelig at det var én elektriker hos E.ON som koblet til ladestasjonen uten at jobben gikk en normal vei i systemet?
Nei jeg tror ikke det. Det gikk normal vei i syst

ToWalkOrDrive

Sitat fra: What-a-watt på torsdag 03. april 2025, klokken 07:26E.ON har 75.000 ansatte i 17 land, hvorav 3.500 i Sverige, og har selvsagt kontroll med hva de ansatte driver med. En glipp kan selvsagt forekomme, men da er den initiert langt høyere opp enn hos en tilfeldig elektriker.

Ja, det var uansett ikke en ansatt hos E.ON som koblet. Det var en underleverandør. Men klarer ikke å se for meg at teamet i E.ON som bestilte dette ikke visste om boikotten. Da må en, som Electric cars in Norway skriver, ha bodd under en stein. Og det bør en jo ikke når en jobber i E.ON.
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 03. april 2025, klokken 08:33
Sitat fra: What-a-watt på torsdag 03. april 2025, klokken 07:26E.ON har 75.000 ansatte i 17 land, hvorav 3.500 i Sverige, og har selvsagt kontroll med hva de ansatte driver med. En glipp kan selvsagt forekomme, men da er den initiert langt høyere opp enn hos en tilfeldig elektriker.

Ja, det var uansett ikke en ansatt hos E.ON som koblet. Det var en underleverandør. Men klarer ikke å se for meg at teamet i E.ON som bestilte dette ikke visste om boikotten. Da må en, som Electric cars in Norway skriver, ha bodd under en stein. Og det bør en jo ikke når en jobber i E.ON.
Muligens vi skal vurdere å droppe dette temaet på denne tråden for det er litt off topic. Her handler det om superladere under bygging

friendsmag

Fikk epost fra Tesla at Supercharger Ålesund er åpnet nå og åpningsfest i morgen.

"Bli med oss å feire åpningen av Ålesund-Breivika Supercharger onsdag 9. april 14:00-18:00.

Her blir det mulighet for å oppleve og prøvekjøre den nye Model Y og Model 3, og våre Tesla-rådgivere vil være til stede for å svare på alle dine spørsmål om lading, finansiering og funksjoner.

Mobile Service vil også være tilgjengelig og kan utføre enkle reparasjoner på din Tesla så lenge det er deler tilgjengelig."

kodax

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 02. april 2025, klokken 12:06
Sitat fra: kodax på onsdag 02. april 2025, klokken 09:07Denne tråden er vel for norske ladere, men for de av oss som kjører endel til København, så registrerte jeg med glede at det nå endelig var kommet 16 V4 utenfor Malmö. Tidligere har vi typisk måttet stått i kø på V2 i Löddeköpinge, og så ladet tregt.
(Trodde ikke noen nye ladere i Sverige ble koblet til for tiden av sympati med de streikende, men det gjelder tydeligvis ikke for alle.)

Det var visst en "tabbe" at det ble gjort, og de lover de ikke skal gjøre det igjen.
Første tanken min er: "noen har fått en bunke tusenlapper under ladekabelen for å bare få det gjort".
Det virker jo helt usannsynlig at en elektriker i Sverige ikke visste om den boikotten.
Nye v4-ladere på Kungälv også..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

MuskElBil

Sitat fra: Otkristo på onsdag 09. april 2025, klokken 13:00 Ny Tesla Supercharger Hafslo
Antall: 9 stolper
Adresse: Hestnes 1,Luster kommune

Fortsetter denne her siden anlegget er påbegynt.
Skjedd mye siden sist jeg passerte. Trafo er på plass, grøft er gravd fra trafo til veikryss og betongelementer er plasserte nede i grøfta.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Otkristo

Sitat fra: MuskElBil på mandag 12. mai 2025, klokken 21:36
Sitat fra: Otkristo på onsdag 09. april 2025, klokken 13:00 Ny Tesla Supercharger Hafslo
Antall: 9 stolper
Adresse: Hestnes 1,Luster kommune

Fortsetter denne her siden anlegget er påbegynt.
Skjedd mye siden sist jeg passerte. Trafo er på plass, grøft er gravd fra trafo til veikryss og betongelementer er plasserte nede i grøfta.

Her har det gått unna.

MuskElBil

Går stadig fremover  :)
Så bare 6 stolper, utbygging i to trinn kanskje?
Eller endring i planene, uansett, 6 er bedre enn ingen :+1:
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA