Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisendring farge + kampanjerente

Startet av E_S, mandag 14. august 2023, klokken 16:16

« forrige - neste »

E_S

Prisen på fargen MCR har jo gått ned 5000,- nylig fra 27k til 22k.

Har bestilling inne med gammel pris, ringte Tesla i dag og ifølge dem var det umulig å endre, da måtte jeg avbestille og bestille på nytt for å få ny pris. Det er jo forsåvidt lite jobb for å spare 6k, men er det virkelig riktig at det er så knotete, eller er det som vanlig avhengig av hvem man snakker med og treffer, slik at det er verdt å prøve igjen?

Kampanjerente var ikke noe problem å endre til, det gikk greit.
:)

geear

Sånne ting pleier komme en til gode automagisk når det kommer til final invoice... jeg tror jeg hadde tatt sjansen på å vente, men kommer vel an på hvor kritisk det er.

E_S

Sitat fra: geear på mandag 14. august 2023, klokken 16:21Sånne ting pleier komme en til gode automagisk når det kommer til final invoice... jeg tror jeg hadde tatt sjansen på å vente, men kommer vel an på hvor kritisk det er.

Ikke superkritisk, og det er ikke min første Tesla, så jeg vet omtrent hvordan det pleier å funke.

Jeg går for is i magen og ser hva som skjer. :)

VoltWay

Jimnordb

I teori ja. Har ikke hørt om unntak utenom at man velger inventar bil evt. Dette er SA imot om det ikke er absolutt nødvendig. F.eks. om man vil ha hengerfeste og får ikke endret til å ha. (Opplevde det selv).

turfsurf

Det sikreste er vel å bestille en ekstra bil, og benytte seg av angreretten og ikke ta ut den første, hvis de er vanskelige med reservasjonsbeløpet.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

GOS

Sitat fra: geear på mandag 14. august 2023, klokken 16:21Sånne ting pleier komme en til gode automagisk når det kommer til final invoice... jeg tror jeg hadde tatt sjansen på å vente, men kommer vel an på hvor kritisk det er.

Til info:

Er ikke sikker på det lenger.

Når jeg tok ut den (foreløpig) siste Tesla'en,  blå Model Y den 01.12.2022, så var prisen i konfigurator gått ned 5.000 i forhold til når jeg bestilte. Tror det var blåfargen som hadde falt 5000. Det ble ikke ne automatsik justering ned på min faktura og jeg gjorde hemler ikke noe forsøk på å få de til å justere det ned.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

ToWalkOrDrive

Sitat fra: E_S på mandag 14. august 2023, klokken 16:16Prisen på fargen MCR har jo gått ned 5000,- nylig fra 27k til 22k.

Har bestilling inne med gammel pris, ringte Tesla i dag og ifølge dem var det umulig å endre, da måtte jeg avbestille og bestille på nytt for å få ny pris. Det er jo forsåvidt lite jobb for å spare 6k, men er det virkelig riktig at det er så knotete, eller er det som vanlig avhengig av hvem man snakker med og treffer, slik at det er verdt å prøve igjen?

Kampanjerente var ikke noe problem å endre til, det gikk greit.

Er det slutt på den tiden da en kunne gå inn i bestillingen/konfiguratoren og endre farge til f.eks. hvit, og dermed endre farge tilbake til den fargen en ville ha (MCR), og så ville prisen endre seg til dagens pris på alt. Eller er det andre vilkår/priser du vil beholde, som har gått i den andre retningen? Før var det i hvert fall sånn at alle priser oppdaterte seg ved den minste endring i bestillingen, og det kunne en gjøre selv ved å logge inn på tesla og "endre bestilling". Men klart, en kunne risikere å få bilene senere om en gjorde det.
Tesla Model Y                         2021-

geear

Det lar seg vel gjøre å få endret, eventuelt manuelt via delivery, men hvis han allerede har fått tildelt VIN og en plass i køen så risikerer han å rykke bakerst igjen. Men i Tesla-verden er det bingo uansett, så det kan like godt gi bil tidligere.  ;D

E_S

Da endret det seg av seg selv. Fikk VIN i går og oppdatert final invoice i dag. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA